Keresés

Részletes keresés

janoszeged Creative Commons License 2018.07.16 -1 0 32824

 "az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton." Ez csak a Te motorodra igaz! Valami beállítási probléma lehet vele!

Előzmény: **ADAM** (32822)
kriszpo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 32823

Szia!

 

Köszönöm a gyors választ.

Még van egy kis időm jövő tavaszig, addig sikerül eldönteni (mármint a kérdést).

De mindenképpen adok esélyt a Transalpnak is.

 

Előzmény: **ADAM** (32822)
**ADAM** Creative Commons License 2018.07.15 0 2 32822

Szia!

 

Évekig használtam Transalpot és 9 éve Varaderom van, tehát minden infó saját tapasztalat.

 

A Transalp egy személy számára tökéletesen elegendő, kivéve ha komoly autópálya tempóban akarsz sokat haladni (120-130 felett, rendszeresen, huzamosan). Ha évente 1x lemész Ausztriába és vissza, akkor semmi gond, tökéletes lesz. Ereje bőven elég, gyorsul, szép a hangja, nem fogyaszt túl sokat, sokkal kisebb és kezelése sokkal könnyebb mint a Varadero. Ülése keskenyebb is, sokkal jobban le fog érni a lábad.

Két embernek hegyekben már kicsit kevés az erő, a rugózás, de igazából teljesen használható.

Erdei utakon lehet vele közlekedni, persze ha megborul, ez is maga alá temet.

Nem krossz motor, de lemehetsz vele az útról.

Szélvédelme 80-100-ig elfogadható, felette nekem kevés volt.

 

A Varadero teljesen más motor.

Sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, sokkal nagyobb vele minden helyzetben és minden pillanatban a sebességed. Városban, pályán, mindenhol. Ez nem feltétlenül jó dolog. A szélvédelme parádés a Transalphoz képest, lehet vele menni autópályán is hosszabb utakat (de azért csodát ne várj tőle, ezen is zúg és ráz a szél). 

Betonról sosem merészkednék le vele, még egy murvás parkolóba sem. Ha 2m magas lennék és 100 kg, akkor talán. De csak talán. 

Iszonyú nagy a tömege, nagyon komoly tapasztalatot és alázatot igényel a kezelése, ha nem akarod "eldobni" álló helyzetben. Megszokást igényel.

Fogyasztása magasabb, a hangja, járása nem olyan szép (szerintem) mint a Transalpé volt, az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton. Gázelvételnél nem durrog vissza (ez nálam rosszpont).

 

A Transalp egy őszintébb, egyszerűbb motor volt. A Varadero egy gyilkos monstrum. Persze imádom, de megtanultam együttélni a korlátaival. Nálad 3-4 cm-el vagyok magasabb, és éppen tűréshatáron van a motor magassága.

 

Én a Transalpot venném a helyedben.

 

 

 

 

Előzmény: kriszpo (32821)
kriszpo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 32821

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jövőre szeretnék nagy motort vásárolni, viszont van pár dolog, amiben tanácstalan vagyok. Két modell van ami érdekel, és ezek között vacilálok.

Az egyik a Honda XL650 Transalp, a másik a XL1000 Varadero. A Transalpot a "terepképessége" (néha lemennék az aszfaltról, de nem krosszmotorozni...) és könnyű irányíthatósága miatt választanám, a Varaderót pedig a kényelme és hosszú "hatótávja" (hosszabb túrák: 800-1000km) miatt. Tehát az első kérdés, hogy melyik legyen? (Kicsit a Vara felé húzok) Tudom, ki kell próbálni mindkettőt, csak a vélemények érdekelnének, főleg azoké, akik kipróbálták már mindkettőt.

A második dolog ami aggaszt, az ülésmagasság. Rólam annyit, hogy 37 éves, 174cm és 87kg vagyok. Azt hiszem, a 174cm kicsit kevés a Varához, de láttam a neten hozzá "ültetőt" (http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-xl-1000-varadero-lowering-kit.html) ezzel kapcsolatban szeretnék véleményeket. Rám lehetne szabni a motort vagy felejtsem el és inkább a Transalp?

A tippeket, tanácsokat és véleményeket előre is köszönöm.

 

Pap82 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 32820

Oké, köszönöm.

Előzmény: Pezo2 (32819)
Pezo2 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 32819

A bal oldali idom alatt a lámpa mögött van egy gumiharanggal,letakart csatlakozás ott találsz egy gyújtással kapcsolt aljzatot.

Ha nem boldogulsz vele akkor mondjuk a helyzetlámpára köthetsz egy relét, ami közvetlenül az akkut kapcsolja az usb-hez.

Előzmény: Pap82 (32805)
**ADAM** Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32817

Három dobozzal és túraplexivel a Varadero is érzékeny a menetszélre illetve autók mögötti turbulenciára.
Szerintem nincs olyan túra motor, amit ne cibálna meg a szél.

A motorok aerodinamikailag rettentően nem hatékonyak, ezért érzékenyek a szélre.

Kivétel: idomos sportmotor, amikor ráfekszel. 

 

 

Előzmény: pityu850605 (32812)
Nagy Pedro Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32816

köszi

Előzmény: janoszeged (32815)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.14 -1 1 32815

Nézd meg varahanes oldalát az 1000PS-en. 200.000 Km után valamikor... De lehet, hogy később:-)

Előzmény: Nagy Pedro (32813)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.14 -1 2 32814

Ha meg tudnád fogalmazni, mit kérdezel, akkor sem volna könnyű válaszolni. Csak röviden:  a motor kígyózása pl. függ: a vázgeometriától, a rugózás tervezésétől, a beállításoktól, és a rugózás állapotától az adott motoron. Az útminőségtől,  a haladási sebességtől, és a szél erősségétől. És még nagyon sok mindentől. A következőt javaslom: nézd meg a Man szigeti verseny filmjét, abban a bizonyos kanyarban, ahol olyan szép nagyot repülnek a motorok. Amelyik a legstabilabban ér földet /nem kígyózik/ írd fel a rajtszámát, keresd meg a versenyzőt, és kérdezd meg, kiállította be a rugózást. Ahhoz a mesterhez fordulj, és meg lesz az eredmény!

Előzmény: pityu850605 (32812)
Nagy Pedro Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32813

Emberek. A varán mikor kell vezérmű láncot cserélni? Km? 

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32809
Előzmény: pityu850605 (32806)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32807

Szerintem otthon ülnek és várnak,hogy kicsit hűvösebb legyen. :)

Előzmény: pityu850605 (32806)
Pap82 Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32805

Sziasztok, 1000-es varára szeretnék usb-s töltőt felszerelni, de nem direktbe az akksira, hanem, hogy csak gyújtáson kapjon áramot, tudnátok valami megoldást( esetleg valahol az üllés alatt ledugózva pozitív csatlakozó), vagy találkoztatok ilyesmivel, előre is köszönöm. 

1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 2 32804

Ez a Varadero forum...

Előzmény: pityu850605 (32803)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32800

Angolul talán engine pressure loss kb :-)

Előzmény: janoszeged (32796)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32799

Pardon! Pontosan: nyomásveszteség mérés

Előzmény: 1 Bandi (32798)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32798

http://hibakod.hu/hirek/gepjarmutechnika/nyomasveszteseg-meres-menete

Ez

Nekem elvégezték a Varán, de gondoltam a gýár megadja ezt az értéket. Ahány táblázat, annyi érték. Tehát az enyém pont határon van az új és az elfogadható közt.

 

Előzmény: janoszeged (32796)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32797

Hm a kompresszióra gondolsz? 

Előzmény: 1 Bandi (32795)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32796

Légveszteség mérésről nem ír. Az mi?

Előzmény: 1 Bandi (32795)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32795

Ha lehetek egy kicsit udvariatlan: a manual érinti a légveszteség mérést? Ha igen akkor mekkora a tűréshatár? 

:-)

Köszi

Bandi

Előzmény: janoszeged (32791)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.14 0 0 32794

Van akinek eszi, van akinek nem (nem észrevehetően). Nekem eszegeti, évek óta figyelem. A friss olajat alig, aztán kb 3000 km után jobban. Főleg autópályán 15o km/h nál. De alatta is. Volt, hogy 1200 km autópályázás alatt lement a minimumra. Vélhetően tényleg a lágyabb gyürűk okozzák pl Toyota is gyártott ilyet. Esetleg a szelepdeki alatt lévő kis "o" gyürű hibája okozhatja, ami a szekunder levegőrendszer csörendszerében van. Én cseréltem, nálam sokat nem változtatott. A viszkozitás  iszont érdemes betartani. Ez 10w 40 vagy 10w 30.nekem kb 1, 1.5 dl-t fogyazt 1000 km ként.

Mennyi olaj fogy?

Előzmény: Pityke79 (32792)
nagykunsági Creative Commons License 2018.07.13 0 0 32793

Az, hogy eszi mit jelent?

 

1000km-ként mennyi olajat kell utánatölteni?

Előzmény: Pityke79 (32792)
Pityke79 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 32792

Sziasztok!

Én 10w50 Motul5100 olajat töltöttem bele. És akkor eszi inkább a ha húzom neki, de akkor rendesen!

Mivel lehetne a problémát orvosolni vagy lenne bele jobb olaj?

janoszeged Creative Commons License 2018.07.13 0 0 32791

Olajcsere intervallum: 12.000 Km vagy évente minőség 10W/40 

Az olajfogyasztás természetes dolog, de sok mindentől függ.  Pl. ebben az évjáratban a Honda lágy dugattyúgyűrűt használt. Ha mélyebben érdekel a dolog olvasd a Motordoktor cikkeit. Ezt én is itt olvastam.  Rendszeresen ellenőrizd, tölts utána!

Egyébként van egy eladó Service Manual az SD03-hoz, 1000Ft+ postaköltség.

Előzmény: Pityke79 (32790)
Pityke79 Creative Commons License 2018.07.12 0 0 32790

Sziasztok!

Most vásároltam egy 2003as Varaderot és az lenne a kérdésem milyen motorolaj lenne bele a legjobb?

Mennyi a megengedett olajfogyasztása és milyen sűrűn cseréljem benne az olajat.

Köszönöm a válaszokat!

 

szoucsek Creative Commons License 2018.07.12 0 0 32789

Sziasztok!

 

A középállvánnyal kapcsolatban meg lehet próbálni esetleg ezt:

https://www.cosmo-accessories.com/online-store/movies/varadero/center-stand-varadero-info.html

Korrektnek tűnik, én rendeltem tőlük egy gps tartót, meg egy relés kapcsolódobozt, pár napon belül megjött, nem extra szép munka, de jól használható, pont ahogy leírták.

 

János, esetleg tudnál segíteni?! Szegeden vagyok és adódott egy kis probléma a Varámmal.

 

Köszönöm elöre is.

Szoucsek Szilveszter 20/9547946

GyurisD Creative Commons License 2018.07.11 0 0 32788

Köszi :)

Előzmény: janoszeged (32787)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.09 0 0 32787

motorozz.hu-n  keresd petya89-et Ő gyárt ilyesmiket.

Előzmény: GyurisD (32786)
GyurisD Creative Commons License 2018.07.09 0 0 32786

Sziasztok,

 

Engem is érdekelne egy Honda Varadero 1000 (2004) közép sztender.

Akár másolt, jó minőségben házilag gyártott is.

Sajnos nem találok róla sehol rajzot pedig neki állnék én is csinálni egyet :(

 

Üdv

Dani

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!