Évekig használtam Transalpot és 9 éve Varaderom van, tehát minden infó saját tapasztalat.
A Transalp egy személy számára tökéletesen elegendő, kivéve ha komoly autópálya tempóban akarsz sokat haladni (120-130 felett, rendszeresen, huzamosan). Ha évente 1x lemész Ausztriába és vissza, akkor semmi gond, tökéletes lesz. Ereje bőven elég, gyorsul, szép a hangja, nem fogyaszt túl sokat, sokkal kisebb és kezelése sokkal könnyebb mint a Varadero. Ülése keskenyebb is, sokkal jobban le fog érni a lábad.
Két embernek hegyekben már kicsit kevés az erő, a rugózás, de igazából teljesen használható.
Erdei utakon lehet vele közlekedni, persze ha megborul, ez is maga alá temet.
Nem krossz motor, de lemehetsz vele az útról.
Szélvédelme 80-100-ig elfogadható, felette nekem kevés volt.
A Varadero teljesen más motor.
Sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, sokkal nagyobb vele minden helyzetben és minden pillanatban a sebességed. Városban, pályán, mindenhol. Ez nem feltétlenül jó dolog. A szélvédelme parádés a Transalphoz képest, lehet vele menni autópályán is hosszabb utakat (de azért csodát ne várj tőle, ezen is zúg és ráz a szél).
Betonról sosem merészkednék le vele, még egy murvás parkolóba sem. Ha 2m magas lennék és 100 kg, akkor talán. De csak talán.
Iszonyú nagy a tömege, nagyon komoly tapasztalatot és alázatot igényel a kezelése, ha nem akarod "eldobni" álló helyzetben. Megszokást igényel.
Fogyasztása magasabb, a hangja, járása nem olyan szép (szerintem) mint a Transalpé volt, az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton. Gázelvételnél nem durrog vissza (ez nálam rosszpont).
A Transalp egy őszintébb, egyszerűbb motor volt. A Varadero egy gyilkos monstrum. Persze imádom, de megtanultam együttélni a korlátaival. Nálad 3-4 cm-el vagyok magasabb, és éppen tűréshatáron van a motor magassága.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jövőre szeretnék nagy motort vásárolni, viszont van pár dolog, amiben tanácstalan vagyok. Két modell van ami érdekel, és ezek között vacilálok.
Az egyik a Honda XL650 Transalp, a másik a XL1000 Varadero. A Transalpot a "terepképessége" (néha lemennék az aszfaltról, de nem krosszmotorozni...) és könnyű irányíthatósága miatt választanám, a Varaderót pedig a kényelme és hosszú "hatótávja" (hosszabb túrák: 800-1000km) miatt. Tehát az első kérdés, hogy melyik legyen? (Kicsit a Vara felé húzok) Tudom, ki kell próbálni mindkettőt, csak a vélemények érdekelnének, főleg azoké, akik kipróbálták már mindkettőt.
A második dolog ami aggaszt, az ülésmagasság. Rólam annyit, hogy 37 éves, 174cm és 87kg vagyok. Azt hiszem, a 174cm kicsit kevés a Varához, de láttam a neten hozzá "ültetőt" (http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-xl-1000-varadero-lowering-kit.html) ezzel kapcsolatban szeretnék véleményeket. Rám lehetne szabni a motort vagy felejtsem el és inkább a Transalp?
A tippeket, tanácsokat és véleményeket előre is köszönöm.
Három dobozzal és túraplexivel a Varadero is érzékeny a menetszélre illetve autók mögötti turbulenciára. Szerintem nincs olyan túra motor, amit ne cibálna meg a szél.
A motorok aerodinamikailag rettentően nem hatékonyak, ezért érzékenyek a szélre.
Ha meg tudnád fogalmazni, mit kérdezel, akkor sem volna könnyű válaszolni. Csak röviden: a motor kígyózása pl. függ: a vázgeometriától, a rugózás tervezésétől, a beállításoktól, és a rugózás állapotától az adott motoron. Az útminőségtől, a haladási sebességtől, és a szél erősségétől. És még nagyon sok mindentől. A következőt javaslom: nézd meg a Man szigeti verseny filmjét, abban a bizonyos kanyarban, ahol olyan szép nagyot repülnek a motorok. Amelyik a legstabilabban ér földet /nem kígyózik/ írd fel a rajtszámát, keresd meg a versenyzőt, és kérdezd meg, kiállította be a rugózást. Ahhoz a mesterhez fordulj, és meg lesz az eredmény!
Sziasztok, 1000-es varára szeretnék usb-s töltőt felszerelni, de nem direktbe az akksira, hanem, hogy csak gyújtáson kapjon áramot, tudnátok valami megoldást( esetleg valahol az üllés alatt ledugózva pozitív csatlakozó), vagy találkoztatok ilyesmivel, előre is köszönöm.
Nekem elvégezték a Varán, de gondoltam a gýár megadja ezt az értéket. Ahány táblázat, annyi érték. Tehát az enyém pont határon van az új és az elfogadható közt.
Van akinek eszi, van akinek nem (nem észrevehetően). Nekem eszegeti, évek óta figyelem. A friss olajat alig, aztán kb 3000 km után jobban. Főleg autópályán 15o km/h nál. De alatta is. Volt, hogy 1200 km autópályázás alatt lement a minimumra. Vélhetően tényleg a lágyabb gyürűk okozzák pl Toyota is gyártott ilyet. Esetleg a szelepdeki alatt lévő kis "o" gyürű hibája okozhatja, ami a szekunder levegőrendszer csörendszerében van. Én cseréltem, nálam sokat nem változtatott. A viszkozitás iszont érdemes betartani. Ez 10w 40 vagy 10w 30.nekem kb 1, 1.5 dl-t fogyazt 1000 km ként.
Olajcsere intervallum: 12.000 Km vagy évente minőség 10W/40
Az olajfogyasztás természetes dolog, de sok mindentől függ. Pl. ebben az évjáratban a Honda lágy dugattyúgyűrűt használt. Ha mélyebben érdekel a dolog olvasd a Motordoktor cikkeit. Ezt én is itt olvastam. Rendszeresen ellenőrizd, tölts utána!
Egyébként van egy eladó Service Manual az SD03-hoz, 1000Ft+ postaköltség.
Korrektnek tűnik, én rendeltem tőlük egy gps tartót, meg egy relés kapcsolódobozt, pár napon belül megjött, nem extra szép munka, de jól használható, pont ahogy leírták.
János, esetleg tudnál segíteni?! Szegeden vagyok és adódott egy kis probléma a Varámmal.