Így legyen ötösöm, bazze :) Amúgy nem rossz ötlet, csak az C-betűt formáz félbe vágva. Mindenesetre valami olyan kéne ami, h ha perecelek tutira nem nyársal fel. Valami nagyon vékony, hőre lágyuló PVC cső nem létezik?
Amit most linkeltél, abban 100e lakosra Németországban 6 halálos baleset jut, Magyaroszágon 12,3. Mit gondolsz, hol tartják be a jobban a szabályokat? Miről is vitázunk?
Number of death in road traffic accidents per million inhabitants.
inhabitant: lakos
Tehát 2006-ban az egy millió lakosra jutó halálos balesetek számát mutatja.
Mit gondolsz hol jut egy millió lakosra több jármű? Szegény vagy gazdag országban? És mit gondolsz hol jut egy milló lakosra több baleset, ahol sok vagy ahol kevés a jármű?
azon, h eleg sok faszsagot irsz. most is, igy hiteltelenne teve azt a keves igazat a hozzaszolasaidban.
> Tagadod, hogy a szabálytalan vezetés növeli a baleset kockázatát?
attol fugg. szerintem nem noveli a baleseti kockazatot ha 140-nel mesz egy magyar autopalyan, adott esetben. ahogy pl drasztikusan megnoveli, ha szabalyosan mesz, bizonyos esetekben.
> Tagadod, hogy a balesetek nagy része szabálytalan vezetés miatt következik be?
igen. a nagy resze gepjarmuvezetoi HIBAbol kovetkezik be.
Ez a statisztika egységnyi lakosra vetíti a balesetek számát. Jobb lenne olyan, ami egységnyi autósra vetítené. Valószínűleg a szegényebb országokban kevesebb az autó, így kevesebb az egységnyi lakosra jutó baleset is.
Nektek bányásztam:
Min is vitázunk? Tagadod, hogy a szabálytalan vezetés növeli a baleset kockázatát? Tagadod, hogy a balesetek nagy része szabálytalan vezetés miatt következik be? Vagy azt állítod, hogy a baleset jó dolog?
A lengyeleknél két vad dolgot tapasztaltam: - Kis ívben pirosnál is ki lehet fordulni. Mondjuk képzeljük el a Váci utat úgy, hogy a szélső sávban folyamatosan számíthatsz arra, hogy neked zöldnél is eléd kanyarodnak - Nagyobb kereszteződéseket (2x2 sáv, középen villamossín - mindenki minden felé kanyarodhat), simán megoldanak telezölddel.
De saját bevallásuk szerint is sokan ittasan vezetnek és keményen gyorshajtanak (mondjuk taxi 4 utassal városban 110 - szegény amerikai kollégák, akik az autópálya 90-hez voltak szokva eléggé meg voltak lepődve)
De tény, hogy irigyek a mi sűrű autópálya hálózatunkra.
Jártam bizony, Litvániában és Észtországban is, nagyon kellemes, nyugis hely, pláne Észtország.
Igaz autópályával nem találkoztam, de pl az erdős, országúti részeken az erdő az út mindkét oldalán kb 20-20 méterre ki volt írtva, így gyakorlatilag nem volt beláthatatlan szakasz.
A városi utak sem voltak veszélyesen rosszak, és tényleg nem tűnt fel, hogy őrült módjára vezetnének. (mint pl a lengyelek).
> Ellenpéldaként a lengyeleknél biztos játszik pl az infrastruktúra is, mert az útjaik szarok, meg a szabályaik is érdekesek
na latod. ez a lenyeg.
de latod, itt is vannak egesz normalisnak tuno emberek, akik szerint az autok allapota felel erte, holott mindenki tudja, h magyarorszagon a balesetek JOVAL kevesebb mint 1%-a tortenik muszaki hibabol kifolyolag (ha jol emlekszem a muszaki ES uthiba egyuttesen sincs fel szazalek se)
Az ott kb olyan kivétel, mint nálunk a K-Magyarország régió.
Skandinávok, németek, angolok tudják, mi az, hogy szabály, latinok, 'balkánok', volt szocialisták kevésbé.
Engem kicsit a baltikum lep meg, azok olyan normálisaknak, hidegvérűeknek tűntek. Lehet, hogy a szovjet uralom ott is nyomott hagyott, vagy azok is isznak, mint a lengyelek...
Azért ezt a térképet lehet úgyis értelmezni, hogy a déli és keleti országokban (ahol a szabálykövetés kevésbé jellemző), magasabb a baleseti arány. Nem biztos, hogy a pénztől függ.
Jártam Dániában, tök üres utca, gyalogosnak piros. Mindenki állt a járdán. Kérdeztem, miért nem megyünk át, nem jön senki. Azt mondták azért, mert nem szabad. Ennyi.
Ellenpéldaként a lengyeleknél biztos játszik pl az infrastruktúra is, mert az útjaik szarok, meg a szabályaik is érdekesek, de nem tudsz olyan újságot a kezedbe venni, amiben nem téma a rossz közlekedési morál. És tényleg száguldoznak ész nélkül.
Szerintem ez sem teljesen igaz, mert aki szegény, az inkább rendszeresen karbantartja a kocsiját, mivel hosszú távon az az olcsó. Itt is inkább az arccal van a baj. A "sz@r fékkel is meg tudok állni, pedig pénzem lenne rá" és a "jó erre a 9 millás terepjáróra a Linglong gumi nyócezerért" mentalitás a legkárosabb.
n contrast, high fatality rates are found in regions with a low motorway density such as the north-eastern part of Germany, Mecklenburg-Vorpommern (109) and Brandenburg (103), as well as the Baltic Member States, the whole of Poland, the Czech Republic, Hungary (103), and many rural areas in France and the Iberian peninsula.
szoval van ilyen is olyan is. pest megye kifejezetten jol szerepel (nyilvan bp-n keves a halalos baleset)
szal ha valaki a statisztikat hozza, h debezzeg nemetorszag, az probalja meg ertelmezni is :-)
Attól, hogy valaki szegény még nem kéne száguldoznia. Persze az óccsó 1000-es Suzukival meg kell mutatni a mercisnek, hogy ki az úr a pályán :-) Szerintem inkább ez a baj. A szabályokkal meg az a baj, hogy senki sem tartja be, ezért még szigorúbbakat hoznak, amiket szintén nem tartanak be, de a legnagyobb baj, hogy a legfelső szinten sem. Verekedő, lövöldöző képviselők, nagyképű bűnözők, gyáva rendőrök. És nem ez a borzasztó, hanem a medve :-)
A gumicentírozás témához meg annyit, hogy amikor megvettem a sárkányt, akkor azt hittem, hogy nálunk minden út nagyon rossz, de az autóm futóműve kiegyenlíti, míg a motoré meg nem. Aztán vettem új gumit, kicentíroztattam a kerekeket és hirtelen mindenhol leaszfaltoztak mindent :-) Szerintem sokat számít akkor is, ha nem megyek gyorsan, 80 körül már éreztette a hatását.
- Az embereket két részre lehet osztani. Vannak az okosok, akik mindenben kételkednek, mindíg kérdeznek és vannak a sík hülyék, akik mindíg mindenben biztosak. - Tényleg, főnök ? - Hápersze, te gyökér.
Nem tudom, de nekem mindíg ez jut az eszembe itt, ha ilyeneket olvasok :-)