Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2009.12.02 0 0 171576
Ezen én is mindig kiakadok, hogy azt hallom a tv-ben, hogy a fő ok a gyorshajtás.
Szerintem, a gyorshajtás önmagában ritkán okoz balesetet,( kivéve, ha kanyarban leesel az útról) ahhoz egy másik hülyeséget kell elkövetni valamelyik félnek. Az persze igaz, hogy nagy sebességgel az eredmény már súlyosabb lesz.
Előzmény: daVeFR (171563)
zöld_I Creative Commons License 2009.12.02 0 0 171575
DN32-es KPE cső?
Előzmény: Törölt nick (171489)
Vad Creative Commons License 2009.12.02 0 0 171574

Én is azt gondolom, hogy a KRESZt a sok hülye miatt találták ki, nem miattam.

Ennek megfelelően vezetek. És volt már olyan, hogy a rendőrnek azzal érveltem szabálytalanságnál, hogy tudtam, hogy szabálytalan vagyok, de úgy láttam biztonságosnak, hiszen a kresz is a biztonságos közlekedés érdekében lett kitalálva.

A rendőr ezt leszarta, de így van rendjén.

 

Egyetértek a kresz-szel, de nem tartom be, csak, ha ésszerűnek látom. De azzal is egyetértek, ha emiatt megbüntetnek.

De sokkal jobban szeretem azokat az országokat, ahol emiatt csak akkor büntetnek meg, ha balesetet, vagy balesetveszélyes helyzetet okozok. Ezeket felnőtt társadalmaknak tartom, ahogyan magamat felnőttnek.

 

PS: még soha nem okoztam balesetet, sem autóval, sem kétkerekűvel.

 

(Kivéve 5 éves koromban, amikor átszaladtam az úton egy motoros előtt.

Taknyolni már taknyoltam motorral, de az nem ez a kategória.)

 

Viszont sok balesetet elkerültem már, akkor se kiabáltam sokat.

 

Félreértés ne essék: nem a pirosokon meg zebrákon szoktam áthajtani, stb, csak simán átlépem a megengedett sebességet, és jobbról is simán előzök, ha nem sikerül felvenni kapcsolatot az előttem haladóval. Ilyesmik.

Amtibácsi Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171573
Próbáld ki a pecabotot vagy a gyereksátrak összekötőit.
Előzmény: Törölt nick (171532)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171572
uj
9ekm a vegefele van am a powernek R1-en, azzal nem sokat lehet mar mit csinalni, max elrakod az elsot hatha kesobb jobban bejon es raksz hozza egy hatsot de ennyi alatt az R1 hatso meg gondos pilot alatt is kinyiffan :)
Előzmény: xtremetuning (171569)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171571
ez meg toled is szar, pedig nem vartam semmit :-(
Előzmény: tux (171570)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171570
Igen.
Válaszoltam, te következel.
:)
Előzmény: Calver_ (171568)
xtremetuning Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171569
Ez használt vagy új cucc ?
A csoda michelinemet be tudod (akarod) számolni ?
Előzmény: Mcemru (171565)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171568
tudsz-e olvasni?
Előzmény: tux (171567)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171567
Mi a kérdés?
Előzmény: Calver_ (171562)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171566
"A sebesség nem megfelelő alkalmazása" három alcsoportot tartalmaz:
-Helytelen alkalmazkodás az útviszonyokhoz
-Sebességtúllépés
-Egyéb

Az egyéb nem tudom mit takar. De nincs is jelentősége, minden esetben KRESZ szabályszegés.

Az utópiáddal egyetértek.
Előzmény: daVeFR (171563)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171565
nem, igen :)
szal a pár 65
Előzmény: xtremetuning (171564)
xtremetuning Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171564
Láma kérdés : 65 a pár ?
Előzmény: Mcemru (171560)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171563
Na, akkor még egyet tisztázzunk! "A sebesség nem megfelelő alkalmazása" (sic! magyarból egyes, leülhet!) a KRESZ által előírt sebességhatárok átlépését jelenti, vagy relatív gyorshajtást (i.e. út és látási viszonyoknak nem mgefelelő sebességet)?

Úgy adódott néhány éve, hogy sikerült közösen lealjasodni az egyik magyar autópálya szakasz a.p.rendőrségének helyettes vezetőjével (mittomén, mi volt a rangja). A társaságot megkérdezte, hogy mit gondolunk, mi a vezető baleseti ok. Jöttek a tippek, hogy gyorshajtás, ittas vezetés, stb. A válasz mindenkit meglepett. Fáradtság, elalvás.
Persze az nem kvantálható...

Elmondom az én utópisztikus verziómat.
Lenne egy ajánlás maximális sebességre (pl.50/90/130). De a radarozós útonálló pénzbeszedés helyett a konkrét veszélyeztetésekre fordítanák a figyelmüket a zsék. Viszont(!) ha balesetet okozol és bizonyíthatóan a körülményeknek nem mgefelelő sebességmegválasztás okozta azt (adott esetben 84kmh országúton sűrű ködben), akkor különösen súlyosbító tényező lenne.
Jó, tudom....
Előzmény: tux (171561)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171562
kerdesre valaszolj
Előzmény: tux (171561)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171561
Szerintem a KRESZ nagyrészt egységes, különben vizsgázni kellene minden határátlépéskor. És nézzük Ausztriát, ott is van autópályán sebességkorlát.

Beteszem ide újra:


Tehát ha nem lenne gyorshajtás, elsőbbség meg nem adása, stb. akkor több vagy kevesebb lenne a baleset?
Vagy ezek direkt a szegény magyarok szivatására vannak kitalálva?

Nem hiszem el, hogy ezt magyarázni kell felnőtt embereknek...
Előzmény: daVeFR (171557)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171560
van most Dunlop Qualifier RR-m ami a szupersport kategoria, 2 komponens, 65e, hatsoja 190/55-os azaz ivesebb, sportosabb 190-es
Előzmény: xtremetuning (171548)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171559
van meg fuggoben levo kerdesed, elobb azokra valaszolj. szal?
Előzmény: tux (171556)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171558
minden osszefugg mindennel, nem tudtad?

Ejj, de bütött a buddhizmus! Mondjuk a hasad már megvan hozzá... ;))
Előzmény: Calver_ (171555)
daVeFR Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171557
>Mit gondolsz, hol tartják be a jobban a szabályokat?

milyen szabályokat? nem kekec. ez itt szerintem kurvára releváns.

Egészen más betartani ott a szabályokat, ahol ezek nem az adófizetés egyik enhanced módját jelentik, és betartásuk esetén sem akadályoznak a normál életmódodban. Pl. mert vannak utak, pl. mert nem idióta faszságokan rugóznak.
Alma és körte.

Holnaptól az a szabály, hogy 40-el mehetsz az autópályán. 80-al mész, mert különben soha nem érnél haza, melóba, ergo fékevsztett, megáltalkodott száguldózó tömeggyilkos vagy. Közben Hans 250-el repeszt az Autobahn-on, de ő egy gemütlich, szabálytisztelő tagja a petite bourgeoisie-nak.
Vágod, mennyire nem lehet "A szabályokat" egy kalap alá venni? Kicsit bonyolultabbak lettek ezek, mióta Mózes lebattyogott a kőtábláival. :)
Előzmény: tux (171530)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171556
És milyen irányú az összefüggés?
A szabálytisztelők okoznak több balesetet, vagy azok, akik tesznek a szabályokra?
Előzmény: Calver_ (171555)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171555
> Szóval szerinted van összefüggés a vezetési morál/szabálytisztelet és a baleseti statisztika között?

van osszefugges.
minden osszefugg mindennel, nem tudtad?
Előzmény: tux (171554)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171554
Nem az volt a kérdés, hogy egy embernek hány autója van, hanem hogy 100 embernek mennyi autója van. Előfordulhat, hogy egy embernek több járműve van, de nem ez a jellemző gazdagabb országokban sem.

Szóval szerinted van összefüggés a vezetési morál/szabálytisztelet és a baleseti statisztika között?
Csak hogy tudjam miről vitázunk. Csak a vita kedvéért nincs kedvem etetni a trollt.
Előzmény: Calver_ (171550)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171553
ja csak az ugyanazt tudo auto pont 10x tobbe kerul boltban, mint a motor :-)

vagy epiteni kell, persze
Előzmény: Mcemru (171552)
Mcemru Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171552
en is aszondom, hogy egy normalisabb auto kozuton jobb mint supermoto/sportgep megha annak a tulaja adja is az ivet, akkor is, mert az auto 4 kereke jobban tapad a szaros uton is, meg jo szaraz aszfalton is, meg a fektavok is ugyebar
versenypalyan elmegy a sportmotor mar boven
Előzmény: hamvasat (171471)
kiss_atti Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171551
mazochista vagysz....
:-)))
Előzmény: tux (171549)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171550
> Azt írtam, hogy torz az a statisztika, ami egységnyi számú lakosra vetíti a balesetek számát (mindegy, hogy halálos vagy nem), mert a gazdag országokban valószínűleg több az autó.


mind torz. nincs gps minden autoban (es meg az se lenne pontos)

> Hogy lenne irreleváns, hogy 100 lakosra 80 jármű jut vagy 30?

csori magyar calver vagyok. 2 jarmuvem van es ezekkel megyek 40k km-t
gazdag amerikai calver vagyok: 5 jarmuvem van es ezekkel megyek 40k km-t

szerinted miben relevans a jarmuvek szama?
Előzmény: tux (171549)
tux Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171549
Azt írtam, hogy torz az a statisztika, ami egységnyi számú lakosra vetíti a balesetek számát (mindegy, hogy halálos vagy nem), mert a gazdag országokban valószínűleg több az autó.

Hogy lenne irreleváns, hogy 100 lakosra 80 jármű jut vagy 30?

Nyílván járnak olasz magyar francia stb tulajdonu/rendszamos autok Németországban, de nyílván összességében lényegesen több német rendszámú, német tulajdonban lévő autó fut ott az utakon német emberekkel a volán mögött, tehát a német baleseti statisztikákat döntően a német emberek közlekedési morálja és viszonya a szabályokhoz határozza meg.

Teljesen nyílvánvalóan nem akarod érteni amit írok, értelmi képességeid meglennének hozzá, a szándék hiányzik.

Tehát azt állítod, hogy a közlekedési morál/szabályok betartása nincs összefüggésben a baleseti statisztikákkal?
Előzmény: Calver_ (171543)
xtremetuning Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171548
Ok, megköszönném. Esetleg dunlop ???
Előzmény: Mcemru (171544)
Calver_ Creative Commons License 2009.12.01 0 0 171547
> 130 helyett 140 az 7,7%-os sebességtúllépés.

no? megsem olyan fontos a szabaly? ;-)
meselj, hany szazalek okes szerinted es miert pont annyi?
Előzmény: tux (171531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!