Keresés

Részletes keresés

gergo9 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1741

Kösz Windy!

 

Emlékszem a hozzászolásokra és a splitektől nem is félek. Szerencsére az enyémnek makulátlan az illata :-)) vagyis nincs neki.

Viszont a kocsi amit vettem 96-os évjáratú F Astra tehát ott már lehetett trutyi.

Amikor ment a klíma, akkor semmi, sőt finom szagtalan hűvös levegő áramlott.

Gondolom ahogy a "víz körbevette" a hőcserélőt, lefogta a szagokat, viszont amikor kikapcsoltam de tovább ment a (belső) ventillátor és elpárolgott a víz, akkor kb 10-15 sec. múlva előjött ez a jellegzetes "poshadt hűtőszekrényszag"

 

Én úgy tudom ami biológiailag büdös azt bacik,gombák képezik pl.lábszag :-) (nyugodtan javítsatok ki, ha nem így van)

 

Erre léptem akcóba...ami így sikerült.

De mégegyszer mondom, rendkívül sok és viszonylag tömény habot képez ami kiváló lehet, ha sikerül közvetlen a hőcserélőre juttatni és az áthabosítani, (15 percet kell rajta hagyni) utána bekapcsolni a légkondit és akkor a kondenzvízzel együtt lemosódik. Extraprofit; hogy finom citrom illata van még egy hétig :-)))

Előzmény: windy12 (1739)
Pat_ Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1740
Kivételes esetben berohadhat, láttunk már ilyet. Azt gondolom, hogy telepítési hiányosságok miatt.

Szerencsére ez a Vestellel meg az Aliennel nem fordulhat elő, különben se áll el az alsó fele HÁLA ISTENNEK.
Mindenki vegyen török sz@rt, mer' az jó! ;)
Előzmény: windy12 (1739)
windy12 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1739

Gergo9

 

A hír úg szólt, hogy meghalt két ember A-tipusú tüdőgyusziban, amit a légkondicionálókban előfordulható legionella baktériumok is okozhatnak. Csúsztatás az egész, két feltételes mód is van a mondatban. Már párszor leírtuk néhányan itt a topikban, hogy a splitklímákban nem tenyészik ilyen baktérium, hiszen nincsen nagymennyiségű pangó víz a rendszerben. Csak nagy légmosókban, vizes légtisztítókban fordulhat ez elő (mint Amerikában az ominózus légiós találkozón, amiről kapta a nevét - legionellózis ) A splitekből kifolyik a víz (mert különben eláztatná a falat) ami minimális benn marad, az elpárolog, sokkal gyorsabban, mint hogy berohadhatna. Ettől függetlenül azért érdemes a tisztítást, penész és gombamentesítést elvégezni, ezzel megelőzhető a büdös levegő befújása.

Előzmény: gergo9 (1736)
töky11 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1738

T Balage!

Nagyon szépen köszönöm! Ön egy nagyon rendes ember és mellesleg nagyon jó szivű! Nem lesz a tipusu tüdőgyuszkó! Köszi!!

Előzmény: T.Balage (1730)
Pat_ Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1737
:)))))))))
Előzmény: T.Balage (1732)
gergo9 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1736

Üdv.rmania9!

 

(Bocs, hogy csak most válszolok, de fullosak a napjaim és csak mailokat töltögetek.)

 

Infomaker jól írja az 1723-asban, a pollenszűrő helyét. Ez egy közönséges "papírszűrő", ha megvan ne keress mást, az az! :-))

 

A második flakon azért nem ment be, mert a kivezető kondenzvízcső végén volt egy 90 fokos törés lefele (mint egy primitív vízcsapvég a motorházban a műszerfal oldalon középen alul) aminek a belső átmérője kb. olyan vastag mint egy normál írótoll. Ezen keresztül nem tudtam FELÜLRŐL beerőszakolni a kis csövet. Odáig ért le a kezem (akkor már szorult rendesen:-))

A szerelő telefonban azt mondta, hogy szét kell bombázni a műszerfalat ha közvetlen akarok spriccelni.

 

Viszont úgy láttam, hogy egy aknáról (emelőről) alulról már megoldható lenne, max. lecibálni ezt a véget amit szintén normális erővel nem sikerül. Letörni meg nem akartam.

De mivel az előző fújkálás,habosítás (pollenszűrő alatti) is sokat segített és alíg érezhető a szaga, most egyenlőre békénhagyom.

Bár most olvastam két magyarországi legionellás halálesetről. Lehet, hogy mégis "aknázom" :-))

Tudtok valami pontosabb infót erről?

 

holló Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1735
A mediamarktban 20000 Ft-ért árulják a Mono Trendy mobil klímát, legalább 6 db-ot láttam is belőle. Annyit biztosan megér, hisz ha jól emlékszem 80eFt körüli áron ment a nyáron.
Lmr Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1734
majd szólok hogy hány évig bírta a lakes... az uccsó csavarig egyezik a yorkkal...
Előzmény: scratch (1733)
scratch Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1733
Viszont megbízhatóságba szerintem nem mind1, hogy évente kell újjat venni, vagy megveszel egy márkást, és akár 10évet is megy.
Előzmény: T.Balage (1732)
T.Balage Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1732

T. Uraim!

 

Had szóljak kicsik az olcsóbb kategóriájú klímák mellett!/ORION, ALIEN,VESTEL...Ez a három mondjuk ua., csak más néven fut.

Szerintem sokkal szebben mutatnak a falon, mint pl az LG, ami kb 1,5cm-re eláll a faltól az alsó fele.

Nem zajossak, formatervezett a távirányítójuk, funkciókat tekintve meg mindegyik ugyanazt tudja(ventill, páramentesítés, hűtés, fűtés,időzítés...)

 

Hitachi kompri van benne.

 

 

Árakat nézve:

LG 2.6Kw hűtő-fűtő   146000.-

Fisher 2.5Kw hűtő-fűtő  132000.-

Vetsel 2.6Kw hűtő-fűtő  49900.-

 

Szóval ennyivel nem tudnak többet!

 

Ha meg azt vesszük, nagyon primitív egy szerkezet a klíma!

Kültéri:

-komri

-kondenzátor

-kondi ventillátor

-váltószelep

-kapillárcső

 

Beltéri:

-elpár

-elektronika

-ventillátor

-zsalumozgató motor

 

Mindegyik ugyanígy épül fel.

 

Amelyik gagyi, az azért gagyi, mert szutyok a műanyag burkolat.(pattog, nyekereg...)

 

Vannak inverteres, ionizácios...klímák is, de most az alapról beszélek.

 

Általában a szerelés miatt szoktak problémák lenni, nem a klíma minőség miatt.

 

Én nem mondom, hogy a drága rossz, csak azt, hogy annyival nem jobb, mint amennyivel drágább.

 

Üdv. mindenkit!

Lmr Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1731
aki autós klímát szeretne fertőtleníteni, annak javaslom, hogy várjuk meg technoklíma szaktársat, mert ő nagy valószínűséggel ipari hatású szerről tud minket informálni... remélem ő is olvassa :)
T.Balage Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1730

töky11!

 

Rendeltem a gyárba bakériumölő szert!Ha megjön, megkereslek!

 

Frionett 2 RTU

 

Én ezt használom szerintem igen tuti!

 

Üdv!Balage

 

holló Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1729
Tegnap beszéltem egy autós klima szerelővel,szerinte olyan vastag a kondenzviz elvezető, hogy az aligha dugulhat el. Szerinte maximum mohásodhat a rendszer. Szerinte elegendő a pollenszűrő alá befújni. Sőt szerinte késő ősszel a szezon végén ajánlatos fertőtleniteni.
Előzmény: Infomaker (1723)
windy12 Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1728

Yolone

 

Nincs mit. Sajnálom, hogy a távolság miatt csak ennyit segíthettem.

Előzmény: Yolone (1727)
Yolone Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1727
A beltéri egységen levő kihajlítható csőre gondoltam és most már tudom, hogy tévesen írtam zárójelben a vákuumos csőről. windy12 Hálás köszönet a privátban jött sok infoért!
Előzmény: Pat_ (1725)
töky11 Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1726

T klimaszerelők!

Szeretnék kérni egy szivességet! A következő lenne a probléma hogy ammoniás közegben működik a klima és majdnem 1 évig birja csak a beltéri ez miadt! Utánna csere! Lg jet cool gold működik most! ugye az ammonia megmarja a rezet és kilyukad a beltéri! Létezik olyan hogy ammoniás hűtő beltériét ősszekombinálni a sima freonos lg kültérivel! az lg 5kw-os! előre is köszi  a válaszokat!

Pat_ Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1725
Úgy értettem, ha az egyik szerelő olajosan hagyja a csapot/környékét, megvezeti a következő szerelőt (esetleg saját magát is). Tisztán kell átadni.

Nem értem ezt a "cső gyárilag vákuum alatt" dolgot. :)
Előzmény: Yolone (1722)
windy12 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1724

Mint említettem, egészen biztos, hogy valamelyik kötésnél megy el a gáz, csak azt kell megkeresni, hogy hol. Nem egy nagy ördöngösség utána összerakni úgy, hogy már ne eresszen.

 

A beltériben nitrogén van gyárilag, és azzal hogy telhetne meg a cső, mikor a vakdugót eőször le kell szedni, csak utána kötöd össze a kültérivel. Ha a kompresszornál szökne a gáz akkor meg nem lett volna benne töltet, hiszen mire hozzád került már kiürült volna. Szóval marad a négy hollandi valamelyike.

Előzmény: Yolone (1721)
Infomaker Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1723

Az F Astra pollenszűrő megvan már?

 

1. Kinyitod a motorháztetőt

2. Van egy gumi szigetelés a szélvédő felöli oldalon keresztben, azt felemeled, leszeded.

3. Kiveszed a rácsot

4. alatta a pollenszűrő.

Előzmény: rmania9 (1716)
Yolone Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1722
Ja az olaj említésén minhárom szerelő csak mosolygott...
Előzmény: Pat_ (1720)
Yolone Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1721
A klímát én szereltem fel a falra az elektromos bektéssel együtt, a kb 70 cm-es csövet egy volt kolléga (ki valamilyen tanfolyamot végezve átment klímásba) kötötte be és indította el. 3 nap alatt behalt. A második szerelő, gáz és klímával foglalkozó cégtől jött, új csövet peremezett a szetből, vákumolt, feltöltött és kész. 5 napig ha ment. Telefonba közölte, hogy biztos a készülék rossz, de ők ezt nem forgalmazzák - így nem is javítják. Nem volt más választás, kihívtam a garis szerelőt. Ő az sk kevert sűrübb szappanos lével megmutatta, hogy a hollandinál ereszt. Ezek a munkák a tavalyi nyár vége felé voltak, így csak tavasszal kapcsoltam volna be, de nem működött. Ebből a három kísérletből gondoltam, hogy talán a kültéri lehet a rossz. Ugyanis a felrakásom és az első beüzemelés között 7-10 napig a gyárilag ledugózott állapotban várt a klíma a falon és a beltérin levő vakdugú eltávalításakor hatalmas szisszenéssel távozott a védőgáz (van aki azt mondja, hogy akkor telt meg levegővel a gyárilag kivákumozott cső). A kültériben levő gyári gáz a legelső üzembehelyezéskor bőségesen elegendő volt, így itt esetlegesen a kompresszor miatt szökhet el a gáz? Vagy mégis csak a cső a hibás?
Előzmény: Pat_ (1720)
Pat_ Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1720
Vagyis - a csövezést sem hiszem, hogy le kell cserélned (feleslegesen most már ne költs). De szakember kell a szakszerű (mondjuk ki:) újratöltéshez.
Ő majd talán letörölgeti az olajfoltokat a csapok környékéről...

Előzmény: Yolone (1718)
Pat_ Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1719
Ez nem igaz.

Azok a "tartozékok" kukába valók ugyan, bár én az olajat ill. a 'gittet' szívesen felhasználom munkám során. Ettől viszont nem függ a készüléked működése. (ld.: "15.000.- értékú beépítési készlet").

Ha szerencséd van - de csak, ha szerencséd van -, nem is kell ehhez klímaszerelő. De ha nincs, akkor a szetteddel együtt repülhet a kukába a klímád is.

Mindenesetre, ha már hozzányúlsz, legalább olajozd a perem felett...
Előzmény: Yolone (1718)
Yolone Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1718
windy12 Válaszod alapján még egyszer feltöltetem, de a fórumon leírtak alapján: új és vastagabb falú csővel kijavítva a szerelést. Sajnos a garanciális szaki sem cserélte le a beépítőszet gyenge anyagát. Akkor jöhet a negyedik mester...
Előzmény: windy12 (1717)
windy12 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1717

Yolone

 

 

Az a kis olaj, amit adnak a Dimarsonokhoz nem szükséges a telepítéshez, csak segédanyag, pl. a peremezéshez. Az, hogy elmegy e gáz a gépből, nem a klíma hibája, hanem a szerelőké (99 százalékban). Ezért nem szükséges a klíma javítása, pusztán a gáztömörséget kellene elérni a szerelvényeknél, nyomáspróbázni, feltölteni gázzal a rendszert, és akkor működni fog a gép. Ez szinte biztos.

Előzmény: Yolone (1715)
rmania9 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1716
Kicsit bővebben írhatnál róla hogy hol van a kondenzvíz kivezető és hogy miért nem tudtad onnan besprayzni a hőcserélőt.Én még a pollenszűrőt sem találtam meg az astrámon (F).És ha már itt tartunk nem lehet az utastérből valahogy elérni a hőcserélőt ?
Előzmény: gergo9 (1677)
Yolone Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1715
Üdvözet a klímásoknak! E fórumot végigolvasva (igaz eléggé felszínesen), sehol sem találkoztam a Dimarson beépítési útmutatójában szereplő légmentes olaj felhasználásáról. Ezt szükséges használni, vagy egy felesleges tartozéka a beépítési csomagnak? Az én készülékemmel 3 szerelő foglalkozott, de a mai napig használhatatlan, - leszámítva 3-5 nap működést - amíg tartott a gáz a rendszerben. Van értelme ezt a klímát javíttatni?
gergo9 Creative Commons License 2004.08.24 0 0 1713

Szerintem megéri a próbát a spray (Tescoban kb.1300 ? Mol kútnál 1700 Ft volt)

Kép az 1681-es hozzászólásomban, kaland: az 1677-esben. Vigyázzatok, hogy legyen hozzá cső! (Mint a 0,2 kisitalokhoz szívószál :-))

Kérlek olvassátok el mégegyszer a 1677-et, és ha sikerül a kondenzvízelvezető csövön felgugni, akkor szinte tutti siker. Szerintem Kb. 2000 Ft-ot érdemes bekockáztatni egy 20k-s szerelés előtt.

 

Buzablans Creative Commons License 2004.08.24 0 0 1712

windy12 és technoklima!

 

Nagyon köszönöm a a segítséget, megpróbálom kicseréltetni, ha nem megy a fogyasztóvédelmisekhez fordulok!

 

Üdv.

Buzablans

 

Lmr Creative Commons License 2004.08.23 0 0 1711
technoklíma teljesen igazad van, nekem is megy a zolimpia itten. a civil kifejezésen meg jót nevettem :) azért a minden autószerelő ért hozzá az enyhe túlzás, de ha jól sejtem itt valóban a klíma kondenvíz leeresztő csövén kell felnyomni a cuccot, ha az segít van műszaki végzettségem, és a technika volt a kedvemc tantárgyam a suliban...
Előzmény: technoklima (1708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!