Természetesen nem. Ez a dübörgő zaj a futófelület szélén lévő blokkok rendellenes kopásának következménye. Általában ezt hívják "fűrészfogasodásnak". Több tényező miatt alakulhat ki a jelenség, de tény, hogy egyes mintázatok hajlamosabbak ilyesmire. Jellemzően azok a mintázatok ahol a futófelület peremén nagyobb blokkok vannak. Ha emlékeim nem csalnak akkor Stevie már egyszer elmagyarázta a dolgot. Keress rá, javaslom a "fűrészfogas" keresőszó használatát.
Sziasztok! Múlt hét szerdától én is Octavia tulaj vagyok (2008/3, 1.9 TDI). Konkrét kérdésem nincs, csak beköszöntem és figyelem a beszélgetést, információkat gyűjtök. :-)
Nem vagyunk egyformák, szerintem azé' jó kis játék eljátszani az ótóval, hogy mit is tud, pl. fogyiban.
A hülyeség miatt egymásnak esni pedig nem ér, mert ez oda-vissza igaz! Mármint a hülyeség valamiben.. :))
Egyszer nagyon ráértem, 200 km-t mentem (Pécsre) országúton és direkt megpróbáltam elkapni a minimumot, ami persze hosszú távon is tartható lenne.
Nos, a pillanatnyi fogy. mérő kb. 55 km/h-nál, 5.-ben 3.5 liter körül mozgott (3.2-3.8), ezt tartottam több tíz kilométeren keresztül, vagyis elvileg ez az adat a min. fogyasztása az enyémnek. (Plusz a fedkomp. csalása)
Nyár, huszon fokok és egyenes út, üres ótó..de a hajam már kezdett kihullani..:)
Szerintem is egy utólagos megoldás lehet, és valóban a rendszám sem stimmel. Viszont az autó szépen néz ki a képeken, érdemes lehet testközelből is megnézni.
Nyálazd át a használatutót, ott sok autón fenn van ez a felni. Szerintem szép, de attól hogy nekem tetszik, neked még nem biztos hogy fog. És ajánlom figyelmedbe a Racing-bazárt meg a Vaterát. Ott vettem 4 Helios-t 30-ért...
Nekem a nyári Apollon-on van, a téli Helios-on. :)
Ez azért kicsit erős volt és Octi19-nek rosszul esett. Nekem is, mivel ismerem Octi19-et és nem hogy szavahihető, hanem egy nagyon rendes, önzetlenül segítőkész, a többiekért lelkesen tenni akaró ember!
Sebaj, velem nem kell foglalkozni, de Octi19-nek talán jól esett volna, ha csak simán korrigálsz mondjuk egy ilyenre: "aki mást mond, az nem tud meggyőzni" és akkor értjük a lényeget, miszerint Téged nem lehet meggyőzni, mert amit Te tapasztaltál, azon kívül nem létezhet más igazság. Nincs ezzel sem baj, mindenkinek meg vannak a maga nézetei, ezzel nem sértesz meg senkit, elfogadunk ilyennek, jól van ez így.
Más feeling, mint amikor úgy fejezed ezt ki, hogy közben valakit kvázi hazugnak nevezel.
A fogyasztási értékek ettől teljesen függetlenek, és érdektelenek is!
Érzékeled a különbséget?
Ha igen, ha nem, én itt ennyiben hagyom a dolgot, mert ettől jobban rávilágítani a lényegre nem vagyok képes.
Ha valaki normálisan megy egy 1.9 PdTDi-vel, ésszel vezetve simán hozhatók ezek az értékek, legalábbis én több ilyen fogyasztású dízelt ismerek a haveri/ismerősi körben.
Nem, nem barátom. Itt csupán csak annyiról van szó, meggondolatlan kijelentésekkel nagyon könnyű otrombán vádaskodni. Viszont elegánsan, nagyvonalúan viselkedni nem. (még mindig nem vágom, hogy mivel lenne jobb nekem ha hazudoznék össze-vissza :-S végtére is a kúton úgyis én állom a számlát)
Híve vagyok az igazmondásnak, ez persze nem azt jelenti, hogy életemben nem hazudtam volna, de az már régen volt...
És abban is igazad van, hogy lezártuk. Ezért sem neked címezve írtam azt a hozzászólást ha nem vetted volna észre. Sőt, nem is említettelek és ha netán az sem tűnt volna fel akkor most azt is kijelenthetem, hogy én egyszer sem állítottam azt, hogy a te tapasztalataid nem valósak.
És végül még egyszer: A veled való vitát ebben a témában nem kívánom folytatni. Viszont az önvédelemhez fenntartom a jogot. (persze más témában szívesen cserélek bárkivel, veled is, tapasztalatot de csak méltó módon)
1.9PdTDi A4 Avant Hatvan-Kolozsvár (~440km), 2 személlyel, kevés csomaggal, klímával (automata klíma, így csak akkor hűt, amikor kell - viszont télen-nyáron be van kapcsolva), Debrecenig pályán 150 óra szerint, lakott területen kívül 110 óra szerint, lakott terület Magyarországon 60 (Romániában 70-80) óra szerint, többször mérve tankolással (általában kb. 2-3 hetente megteszem ezt az útvonalat oda-vissza) nyáron 5-5,5L/100km, télen 6-6,5L/100km.
Ugyanez 1,4 OI-el (igaz, pályán csak 130 óra szerint) télen-nyáron 8-8,5L/100km - nyáron a klíma miatt, télen az óvatosabb tempó miatt...
Általában ezeken belül lehet tartani - azért van 0,5L eltérés, mert néha sok, néha épp kevés kamion van.
Miután lenyomtam summa 300.000-et két 1.9 dízellel, megnyugtatlak, 4,5öt kizárólag jó időben, klíma nélkül, üres kocsival, 1 személlyel, fix 90nél, üres országúton, alföldön lehet kihozni. Aki mást mond, hazudik.
"
Tehát nem azt mondtam, hogy lehetetlen, hanem azt, hogy csak ideális körülmények között.
Tévedtem, a jó idő nem követelmény :)
De azt fenntartom, hogy szabályosan, a forgalom ritmusát követve, nem "direktkisfogyasztásramegyek (elismerem, ez is lehet egy hobbi)", amikor még a sittes IFA is megelőz módon közlekedvén 6-6,5 amivel számolni kell.
Annyit kiderítettünk, hogy laborkörülmények között mi a lehetséges, és hogy a való élet mennyire más.
Remélem, sikerült megnyugtatanod saját becsületed.
Én mindenesetre továbbra is inkább a forgalmat figyelem mint a fogyimérőt...
Én Turanzát vettem, miután a ContiEco3-mat lehajítottam, mert hátul dübörögni kezdett és elöl rosszul kopott. Ez utóbbiban benne volt azért a márkaszerviz futóműállításhoz nem értése.
Eddig szeretem a Bridgestone-t. Szerintem jó. Van, akinek dübörgött ez is, meglátjuk. Most a hátsó futóművem már a 2006-os modellévben bevezetett módosított értékre van állítva, amit pont a sok dübörgéses panasz miatt találtak ki.
majd ezzel is próbálkozok, meg a próbakörre is számítok. 51e km adtak meg ugyan, kialakul... volt már pár autóm ilyen futásteljesítménynél, csak épp VW és Skoda még nem.
Majd nézem a gumit, féktárcsát, motortérben az oxidációt, utasteret stb, mint régen...
Holnap megyünk Octát nézni a sogimnak, be van izgulva már nagyon...