Épp a nyáron beszéltünk arról Békéscsabán, hogy milyen jó volna itt egy hasonló gép tábor idején pld. vendégpilcsik elszállásolására. Helyes kis szobákat lehetne kialakítani az utastérben. Stílszerű szálloda egy reptéren. Aztán végig gondoltuk a gép szállítási lehetőségeit:(
Valahol nyugatmagyarországon láttam olyat (az igaz hogy jó régen) hogy egy régi utasszállítóban rendeztek be egy éttermet.Hogy IL-18-as volt é azt nem tudom de hasonlított rá mert volt neki szárnya. Szóval nyissunk benne vendéglőt!:) Vagy lehetne szálloda is belőle.:D
Meg kell fogalmazni azonnal egy tiltakozó levelet és a lehető legtöbb emberrel aláíratni. A porták és a büfék környéke jó hely az aláírásgyűjtéshez. Szerintem ehhez a szakszervezetek csatornáit kellene igénybe venni, méghozzá amilyen gyorsan csak lehet, mielőtt késő lesz. Gondolom észrevettétek, hogy a Yak-40 is elmozdult a helyéről. Erről van infó?
A Malév mit szól a ehhez, elvégre az ő oktatási központjuk tartozéka az Il-18, ha jól tudom.
Egy darab repüléstörténelmet akarnak tűzre hajítani! Ezt nem szabad hagyni!
Természetesen én sem gondoltam, hogy az a gép a közeljövőben vígan repkedni fog. De ha nekiesnek a flex-el, akkor később sem lesz rá esélye. Annál az is jobb, ha kiállítják valahol.
Nem tudom, mióta ácsorgott ott az a madár. De ha jól tippelem, akkor bizony sok év. Akkor viszont akármilyen állapotban van, ugyanolyan szintű felújítást kéne rajta csinálni, mint a LI-2-n. Márpedig azt láttam néhány változatban. Láttam Szolnokról Budapest felé utazni, láttam annyira szétborítva, hogy megijedtem tőle. Utaztam rajta akkor, amikor még nem volt lefestve (névadó ünnepség). Láttam akkor, amikor már le volt festve, csak némely barmok kiegészítették a festését. Ha arra járok, akkor mindig megcsodálom azt az öreg madarat.
Szerintem a Gold Timer-nek nem nagyon van most arra pénze. Állítólag most minden energiát egy MIG-15-be ölnek.
Veszünk pár méter fekete szalagot, valamint 2-300 db biztosítótűt.
Csinálunk belőle helyes gyász-szalagot, amit elkezdetek Ferihegyen teríteni. Ha már "sikk" lesz ilyet hordani (remélhetőleg 1-2 nap), akkor talán történik valami.
Sajnos nagyon kevés idő van.
Fedőék hátha kitalálnak valamit, bár egy ekkora öreglányt elvinni onnan elég sokba kerül.
Nem tudom. Én még csak kívülről láttam, azt sem tudom, milyen állapotban van. Hogy milyen messze van attól, hogy egyszer, majd, talán működőképessé lehessen tenni. Nyilván fényévekre. De talán még mindig közelebb, mint bármely másik társa az országban. Azt sem tudom, hány van még belőlük egyben. A lényeg, szerintem nem kéne ezekkel is odáig jutni, mint a Li-2-essel, és azon most kéne gondolkodni.
Ifjusagom egy darabja. Na jo, meg az Il-14, Li-2, Po-2. Nem rohogni!
Valaki el tudna roviden meselni az Il-18-asok vegnapjait a Malevnel? Tudom, hogy aggkorukban mar csak csirkeket szallitottak, de meddig alltak utasforgalomban, hova jartak, mikor vontak ki oket vegleg, mi lett a pilotakkal? Ujlaki ur nem tud valami jo sztorit veluk apcsolatban? Vagy tul fiatal mar ehhez?
Hogy ez mit jelent, azt nagyjából tudja, aki itt megfordul. Aztán ma kiderült, hogy a gép sorsa nem is az, hogy a "hamutaposók" gyakorlatai során lassan az enyészeté lesz, hanem egész egyszerűen fel akarják darabolni. Úgy gondolom, hogy ez egyszerű barbárság. Véleményekre lennék kiváncsi ezzel kapcsolatban, és még inkább ötletekre, hogy, hogyan lehetne megakadályozni.