Lehet hogy van egy termo-kapcsoló ami lekapcsolja a szivattyút, csak nem látszik.
De itt most nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy szétdurran a padlókör.
A szabályzást lehet hogy úgy gondolta a szaki, hogy a termofejjel beállítja a hőcserélő szekunder körét, aztán jolvan. A szivattyú pörög, a padló fűt, az osztón meg elosztja a tömegáramokat...
Nekem az furcsa, hogy félig ilyen, félig olyan rendszer, van hőcserélő, de nincs tágulási, és a csap kinyitásával még működik is (de akkor minek a csap?)... és évekig fog ilyet gyártani a szakember. :-(
Meg mennyi réz, mennyi forrasztás... Bár mondom én inkább műkedvelő megrendelő kategóriába tartozom, de nem lett volna egyszerűbb, olcsóbb fehér csövekkel megoldani? (najó, lehet hogy nem, a sok elágazás, idom miatt, meg gondolom így alapból van tartása, nem kell a csöveket hajlítgatni..)
A kép jó eséllyel bekerülhet a VGF újság mekk mester rovatába. A kék gömbcsap nyitvatartása csak segít a rendszeren a két kör így egy nyomástartással rendelkezik. A szivattyúk összedolgozása egy vezetéken nem lehetséges. A padlófűtés szabályzására van valami fehér dobozka van ott amit nem tudok felismerni. Ha az az. Remélem az. :-)
A lakásban a régi Radar típusú alumínium radiátorokat szeretném lecserélni új lapradiátorokra, de nem tudom mekkorát vegyek, hogy a teljesítményük egyezzen a régiekével? Tud valaki segíteni, hogy a 600mm magas Radar radiátorok teljesítménye mekkora?
nálam is új a rendszer, és néha "csörög" a kazánban a szivattyú - ilyenkor lehet, hogy kavitál? van olyan radiátorom, ami nem teljesen légmentes, csak még nem volt időm kiengedni belőle a levegőt. ki fogom nyírni a szivattyút rövid úton?
Az a gömbcsap a padló töltésére szolgál,ha üzem közben nyitva van nem szerencsés: 1.a kazán és a padló szivattyúja egymás ellen dolgozhat(a radiátoros körön nem lesz vízmennyiség)2.a padlóba tartós hideg esetén 50 foknál magasabb hőfokú víz kerülhet!
a víz alacsony nyomáson,vagy kis hozzáfolyásnál "kavitálni" fog,azaz kis buborékok keletkeznek a szivattyúházban,ez zajjal jár és hazavágja a szivattyúlapátot!Tetess be a "szakival"egy 10l-es tágtartályt 1bar előnyomással és a biztonsági szelepet se felejtse ki-))!
Nem biztos hogy a rendszerben van a hiba! A készülékben hátul van egy gyári 7literes kiegyenlitötartály! A szivattyuház és a tágtartály között van egy 10-15cm-es flexicsö,az a flexicsö megtud törni(gyárilag hibás) és nemengedi eljutni a fütésivizet a tartályba,ezáltal megnö a nyomás! Ha a készülék hivatalosan nem lett üzembehelyezve ezt kellene ellenörizni és a tartályban a nyomást is!(0.8-1bar az ideális)
Illetve lent az a kék gömbcsap mire szolgál? Csak a feltöltésre?
Ha jol látom az a kazánkört köti ösze a padlókörrel.
Ha esetleg az kicsit kinyitja, akkor azon keresztül a felesleges víz tud távozni a kazán tágulásijába. Talán a szaki is így gondolta, bár ha már hőcserélő van (mert el kell választani a két kört), akkor legyen már tágulási is. Egyébként pedig a hőcserélő felesleges, lehetne sima keverős is a padló.
Ja és mégegy kérdés. Ha a padló keringető leáll, leállítja, stb.. Akkor a hőcserélő primer körében csak simán megfordul a melegvíz, nemigaz? (Illetve amúgy is, ha megy a szivattyú akkor is.) Szóval a hőcserélő felé nem olyan nagy a fűtővíz ellenállása, mint a radiátorok felé (hosszú csövek, torlók, termoszelepek)...
Szóval nem áll-e fenn a veszély, hogy a víz nagy része átfordul a hőcserélőn, míg a radiátorok felé meg alig megy?
Szóval nem kellene egy folytószelep a hőcserélővel sorba? Tudom, hogy ott a termoszelep, de... Igaz annak a hőérzékelője közvetlenül a hőcserélő fölött van, azaz ilyen esetben valószínű az is melegedik, azaz a szelep lezár, azaz nem fordul meg a víz benne feleslegesen... :-)
De ha a termoszelep elromlik (letekeri a fejet valaki), akkor fennáll a veszély, jól látom?
Szeretném megérteni a szaki elképzelését.Mi van akkor ha a kör eléri a max nyomást,ekkor leengedi a szokésos 1.5-re.Gondolom a lehüléskor az 0-ra fog csökkenni,vagy átmegy a vákum irányába? Hogyan reagál erre a keringető?
Bár nem igazán értem amit írsz, de valószínüleg a palást belül rozsdásodik. Nyilván lennie kell ott résnek/luknak is, amin kifolyik a lé. Csak azt nem értem, ha kilukadt a palást, akkor hogyan lehet alatta is fehér? Továbbá ha letörlöd, megint olyan lesz?
Bocs, hogy némileg off-topic a kérdés (nem találtam idevágó topikot), de a villanybojler oldala úgy néz ki, mintha lepattogzott volna róla a festés (alatta viszont ugyanúgy fehér), és ebből a lepattogásból valami barna lé folyik ki. Mi lehet ez?