Keresés

Részletes keresés

bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 283
A te fotóid mikor, és hol lesznek láthatóak?
Előzmény: csufi.rulez (281)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 282

Néhány mai fotó I.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 281
Jók a fotók :-)
Előzmény: bgabor86 (278)
csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.04 0 0 280
Ha lehet, mindenről :-)
Előzmény: n-misi (276)
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 279
Mai FÉNYKÉPEIM galériába gyűjtve.
bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 278
Ma délelőtt nem tudom milyen okból a 1310-1406 kb. 30-40 percen keresztül a Moszkva téri BAL kihúzón (rozsdáshoz közelebbi) pihent. Ezzel jó nagy torlódást okozva a 4-6-on.
A rozsdáson pedig a frissen kozmetikázott 1400-1401 párost szerelgették.
Amint 1400-1401 elhagyta a rozsdást, 1310-1406 forgalomba állásáig 2 db 4-es szerelvény a rozsdásról indult.

Képek sorrendben:
  • 1400-1401 a rozsdáson
  • 1369 indulásra készen a rozsdáson
  • 1435 indulásra készen a rozsdáson I.
  • 1435 indulásra készen a rozsdáson II.

  • kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.07.04 0 0 277
    Ehh... én ettől se fogom megszeretni a Játékmetrót
    Előzmény: bgabor86 (273)
    n-misi Creative Commons License 2006.07.04 0 0 276
    A kocsikról vagy a segédvezérlő ("B") pultról?
    Előzmény: csufi.rulez (249)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 275
    833-as Tanuló ZIU, Füredi utca
    Tudom nem villamos.
    De szokatlan helyen volt.
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 274

    A lóvasutas képekhez egy kis történeti áttekintés.

     

    A lóvasút kötöttpályás, lóval vontatott közlekedési eszközöket jelent. A lóvasút a vasút egyik elődje. A kötöttpályás közlekedési kezdeteit a bányákban használt fa nyompálya jelentette, amelyen emberi erővel mozgatott csillék közlekedtek. A fapályát a 18. században vasszerkezetekkel erősítettek meg, majd vaspályával váltottak fel. A vaspálya jelentős tömegű áru mozgatását tette lehetővé, amihez 1767 körül kezdtek lovaskat használni. A lóvasút előnye a szekerekhez képest a kisebb gördülési ellenállás miatt a nagyobb terhelhetőség volt, illetve a nedvességtől független használhatóság. A közforgalmú lóvasutak korai közúti vasutak voltak.

     

    Személyszállításra 1803-ban használta először a Surrey Iron Rail nevű társaság Dél-Londonban indított menetrendszerű lóvasútjáratokat. Magyarországon a Pesti Közúti Vaspálya Társaság indított először közforgalmú lóvasúti szolgáltatást Pest, Széna tér (ma Kálvin tér) és Újpest, Városkapu (ma Újpest-Városkapú metrómegálló) között 1866. június 30-án.

     

    Magyarországon először 1827-ben a pest-kőbányai telepi vasúton próbálták ki a lóvasúti technikát, de a kísérleti üzemet 1828-ban felszámolták. 1836-ban a hazai vasúti közlekedési hálózat kiépítésekor még számoltak a lóvontatással, de mire 1844-ben megkezdődött a Pest-Pozsony-Bécs vasútvonal építése, a technológia teljesen elavultnak számított.

    A gőzüzemű vontatás a lóvasutat a távolsági közlekedésben versenyképtelenné tette a jóval nagyobb sebesség és terhelhetőség miatt. A gőzüzem a városokban azonban nem igazán vált be, ezért az omnibuszok, majd a lóvasutak a 19. század második felében gyorsan terjedtek az egyre nagyobbá váló városokban. A városi közlekedésben a lóvasutat a villamos szorította ki.

    Az utolsó hazai városi lóvasút 1927-ig üzemelt a Margitszigeten.

     

    A ma üzemelő lóvasutakat többnyire hagyományörző egyesületek állították helyre. A Man-szigeti Douglas Horse Tram a II. világháború kivételével 1876 óta folyamatosan üzemel, igaz, évtizedek óta már csak a nyári szezonban. Bécs városában a villamosmúzeum szintén üzemeltet lóvasutat nyaranta.

     

    Forrás: Wikipédia

     

     

    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 273
    Előzmény: csufi.rulez (272)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 272
    Nem találom. benyomhatnád a linket ide!
    Előzmény: bgabor86 (270)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 271
    Köszi. Egyébként pedig belefér a topikba :-)
    Előzmény: bgabor86 (270)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 270
    Tudom nem ide tartozik, de a Bejárt topikok oldal reklám sávjában van egy link a 4-es metró új oldalára.
    Frissítették a látványterveket, éremes megnézned.
    Előzmény: csufi.rulez (267)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 269

    Rákosszentmihályi lóvasút (HÉV pótló :-)) Forrás: Vígh András

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 268
    Ez meg a HÉV-pótLÓ.
    Előzmény: csufi.rulez (267)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 267

    Lóvasút Rákosszentmihályon.

     

     

    (kép: terasz.hu)

    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 266

    Igen. Üzemanyag: széna/szalma :-)

    Előzmény: bgabor86 (264)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 265
    lócasút = LOVASÚT
    Előzmény: bgabor86 (264)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 264
    Az nem lócasút, hanem korabeli metrópótló.
    ;-)
    Előzmény: csufi.rulez (262)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 263

    Nem tudjátok, hogy a Kossuth hídon járt valaha villamos? (asszem nem, de nem vagyok bizti)

     

     

    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 262

    Lóvasút a Deák téren.

     

     

    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 261
    Hát igen... én a saját érdekemet nézem, az pedig elsősorban a kényelem. Ez nem szükségszerűen esik egybe az üzemeltető véleményével...
    Előzmény: Fzolee (257)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 260
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 259

    teljesen igazad van! Mikor belinkeltem a képet, és visszanéztem, ugyanezt a kritikát fogalmaztam meg!! Viszont olyan tömeg volt akkor és ott, hogy ennek a fotónak is örülnöm kell(ett). :-)

    Előzmény: bgabor86 (258)
    bgabor86 Creative Commons License 2006.07.03 0 0 258
    Ha egyet hátrébb lépsz, akkor még a szedő is látszana. (Tudom ez nem az a topik)
    Szerintem úgy egy picit jobb lett volna ez a kép. ;-)
    (így is nagyon jó)
    Előzmény: csufi.rulez (255)
    Fzolee Creative Commons License 2006.07.03 0 0 257
    Ezt ne nagyon hangoztasd az üzemeltetőnek. :)
    Amúgy a kerekek ívbeállásával bolt valami elektronikai probléma. (De asszem meg lettek már csinálva.)
    Előzmény: csufi.rulez (254)
    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 256

    Az első villamos Magyarországon/Budapesten.

     

     

    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 255

    Ez is magyar villamos :-)

     

     

    csufi.rulez Creative Commons License 2006.07.03 0 0 254
    Hát akkor bocsánat és tényleg nem kötekedni akarok. De szvsz egyértelműen a utasok szempontjai az elsődlegesek!
    Előzmény: bgabor86 (252)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!