"Az ilyeneket nem lehet érvekkel meggyőzni, max vascsővel, ha meg nekem vagy vmely családtagomnak egy ilyen ámokfutó kárt okoz, akkor annak - részemről - nincs kegyelem."
Valami hasonló felfogás lehetett Olaszliszkán is, nem vezetett jóra.
> Tudna valaki, akár privátban is segíteni azzal, hogy leírja, hogy milyen módon használhatok külföldi papírokkal rendelkező motort Magyarországon?
az attol fugg milyen kulfoldi papirok azok. van konkret?
> Mik az előnyei, hátrányai?
elonyok altalaban: - nincs regado - nincs burokracia - nincs magyar kgfb - nincs teljesitmenyado - nincs kozig. birsag
hatranyai: - adott esetben max 6 honapot hasznalhatod 1 evben az orszagban - adott esetben dragabb a biztositas - nem meno. latszik, h csoro vagy, de legalabbis figyelsz a penzedre, es nem dobsz ki foloslegesen szazezreket/milliokat a magyar koltsegvetes feneketlen bugyraba
> Németországban ha közeledsz a gyalogátkelő felé, megállnak az autók. Ennyi. Mert így szabályos/biztonságos. Csökkentagyú magyarok ezt nem értik, meg is látszik az egész országon.
ne altalanosits. en pl mindig lassitok, megallok, ha kell gyalogosnak. MINDIG. de ha az lenne a szabaly, hogy min 100km/h-val kell athaladni a gyalogatkelohelyen, akkor te meg a tobbi szabalybuzi igy tenne, en akkor is megallnek :-)
> Ha egyvalaki nem fizet a vonaton, neki jó. Ha senki nem fizet, megszűnik a vasút
joember, te nagyon el vagy tevedve :-) keress ra a mavra, az elmult 30 evre visszamenoleg, aztan le fog esni a pofadrol a bor :-) (sztem pl az lenne a legjobb, ha bezarnak a picsaba az egeszet :-) )
> Mi lenne, ha mindenki 170-nel közlekedne a Váci úton?
ezt a 170-et melyik idiota talalta ki? miert pont 170? :-)
Szrintem mindossze arrol van szo, hogy aki nem kepes/tud/mer 170-nel menni sehol, az hirtelen KRESZbarat lett es nekiesett Calvernek, aki meg kozlekedik otven folott is, az meg probalja megertetni a lehetetlent masokkal. Nyilvan mindenki igyekszik biztonsagosan kozlekedni, ki-ki a maga modjan. Nem vagyunk egyformak, ezt is maskepp tesszuk. De nem kell meggyozni a vilagot az igazunkrol: fogadjuk el, h a biztonsagos kozlekedes mast-mast jelent.
Kamionos meg autós lehetőleg ne előzze a robogóst, ha az 50-el megy (azt tudja bármelyik robogó tartani). Gyorsforgalmi úton pedig a robogós érdeke, h ne az út közepén menjen. A gyorsforgalmi utak jobb állapotban is vannak általában, kevésbé szalad ki gyalogos, vagy fúrja be magát autós, h ne lehessen jobbra tartani. Bringások nem érdekelnek, míg minden piroson átmennek.
Nem, nem varom el, hogy megold a vilag gondjait. :-)
Viszont mondogatjatok, hogy ez-az nem jo. Elismerem, hogy nem jo sok szabaly, lehetetlen betartani oket. Viszont az viszi elore a tudomanyt, ha megmondod, hogyan maskepp kellene szabalyozni azt a dolgot, amivel gondod van.
Mondok egy peldat. A szigoru jobbra tartas nem jo, mert kerulgeted a katyukat, leszoritanak a kocsik. Eddig, robogos, motoros, bringas szemmel nezve jo eszrevetel, jogos.
Ekkor jon a kerdes, hogy mi az a tavolsag, amita padka mellett tartani kell? Lehet-e ezt szabalyozni? Dontse el a ketkereken kozlekedo?
Erre jon az autos, aki azt mondja, hogy kenyelmetlen kerulgetni oket. Mit keresnek az ut kozepen?
Jon a kamionos, aki esetleg ki sem tudja kerulni oket.
Mi a megoldas? Lassitsanak le, es lassuljon a forgalom az adott uton? Lassithatja-e egy bringas vagy robogos a haladasaval egy ut forgalmat? Vagy egyszeruen tiltsuk ki a ketkerekueket arrol az utszakaszrol? Vagy maradjon a regi szabaly, szigoruan a padkan?
Ilyesmikre gondoltam, mert az, hogy valami nem jo, nem old meg semmit. Tudom, kicsit filozofiai a megkozelites, csak sokszor mindenki (en is) a sajat szemszogembol nezek es biralok egy szabalyt, amit a jogalkoto probalt altalanossagban megalkotni.
Kotekedes szerintem nem volt a mai napon (legalabbis Dave es a kozottem kezdodott vitaban). Az, hogy vitatkoztunk, velemenyeket utkoztettunk,erveltunk nem baja, amig kulturalt modon tesszuk. A forum erre (is) valo. Szerintem.
Szerintem meg makkarcú Calver újra bebizonyította, h mekkora faszparaszt, s arra hegyezte ki a vitát, h miután a balesetek (szerinte) főleg emberi hibából következnek be, és ő ugye sosem hibázik, ezért mehet 170-el a Váci úton. Többeknek igaza volt, h az ilyen szopóbékák miatt van egy csomó baleset itthon. Az ilyeneket nem lehet érvekkel meggyőzni, max vascsővel, ha meg nekem vagy vmely családtagomnak egy ilyen ámokfutó kárt okoz, akkor annak - részemről - nincs kegyelem.