Keresés

Részletes keresés

irdbe a betuket Creative Commons License 2021.03.12 -2 0 389522

LEHET KÉT DOBOZ CIGARETTÁTÓL MEGDŐGLENI.KITAKARITANI AZT A TERÜLETET AMIT ÁLLITÓLAG MAGYARORSZÁGNAK? HIVNAK. BÉKESSÉGBEN ÉLNI? OLYAN EMBEREKKEL? AKIK LEKÖPTEK? KIRABOLTAK? ÉN NEM VAGYOK CIGÁNY.

advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.12 0 2 389521

Te sosem láttál túl az orrodon, és a saját szűken vett környezetedben megtapasztalható dolgokon kívüliekről sem tudsz semmit, szerintem igazándiból a létezésüket sem fogadod el.

 

De ha megnéznéd, hogy is nézett ki egy "rendes full-size USA limuzin" az olajválság előtt (2-3 tonna vas, nyomórudas V8 négytorkos karburátorral, 2-3 sebességes bolygóműves automaták, irtózatos szlippel, sokszor 15-25%-os eredendő erőveszteséggel, 20-30 literes fogyasztással az amúgy 60-70-el poroszkálás mellett) - akkor felismernéd, hogy mindig vannak hülye divatok, aztán elmúlnak...

 

Most a SUV egy ilyen hülye divat, reméljük ez is elmúlik.

Előzmény: zöldkomcsi: (389520)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389520

Ezt én sem tartom helyes iránynak amúgy, a SUV-ot pedig korunk komplett elmebajának tekintem, no azt megfelelő adóztatással száműzni - valóban értelmes lépés lenne.

 

A bodeni német oldalán divat állítólag mostanában, hogy leengedik a gumiját és a szévédőre levelet helyzenek amiben kédezik, hogy feltétlenül szükséges 2 tonna vas a helyváltoztatásához egy embernek? 

 

Ha egy zseni ma feltalálná a magfúziót, 20 év múlva akkora személyautók mint egy nyerges vonató araszolnának dugókban 24 sávos autópályákon, két falu közt.

Előzmény: advocatusdiaboli (389515)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389519

"Az elméleted ígéretes amennyiben a mérési eredményeidnek csupán 90% át kell figyelmen kívül hagynod ahoz, hogy igazolódni látszék"

Előzmény: advocatusdiaboli (389516)
FRANKYE. Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389518

A váltók is fejlődtek úgy általában.

Előzmény: Wicked Belzebub (389514)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389517

Semmilyen dízelről nem beszéltem. További jó szalmabábozást.

Előzmény: Auralianus (389489)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389516

Ezt nekik hiába magyarázod.. Nem hiszik el. Még azt sem hiszik el, amit saját maguk tapasztalnak - ha ütközik az elmélettel...

 

Ahogy Murphy mondotta volt: Ha a mérési adatok nem felelnek meg az elméletnek, el kell vetni őket...

Előzmény: Wicked Belzebub (389486)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.12 0 2 389515

Azokhoz képest is baromi sokat javult a hatékonyság - csak közben annyival nagyobbak, erősebbek, nehezebbek is lettek a kocsik, ami ezt kompenzálta.

Ezt én sem tartom helyes iránynak amúgy, a SUV-ot pedig korunk komplett elmebajának tekintem, no azt megfelelő adóztatással száműzni - valóban értelmes lépés lenne.

 

Ettől függetlenül, a 92-95 közötti Golf 3-as 1.4-es alapmotoros modellje 60LE volt, 990kg, és azért a kombinált fogyasztására 7 litert, városban 8.3 litert adtak meg, 163g/km CO2 emisszióval.

Hát, ha tamáskodni akarsz, nézz utána, de ennél ma SOKKAL jobbat tud egy hasonló paraméterű autó (eleve: ma a Suzuki Swift praktikusan ugyanakkora, a csomagtere picit kisebb, az utastere ellenben nagyobb, picit nagyobb tömeg mellett még az alapmodell is jóval erősebb, fürgébb - és SOKKAL KEVESEBBET fogyaszt).

De a mai Golf is kevesebbet fogyaszt gyakorlati használatban, mint az elődje, miközben bő egy kategóriával nagyobb (a III-as Golfnál ma a Polo nagyobb..), és kb: kétszer úgy megy...

 

Ezeket csak úgy megjegyzem...

 

És változatlanul tartom, amit írtam: megfelelő irányba terelve - ha már mindenképpen jót akarunk tenni - az autópiacot lefelezhető lenne a kocsik fogyasztása, ami a mostani energia-mix mellett már nem lényegi különbség - azokhoz az EV-khez képest, amelyek nagyon valószínű, hogy a világ lakossága zöme számára úgysem lesznek árban elérhető alternatívák ésszerű idő (néhány autócserélési-elhasználási) cikluson belül.

Persze, ha kizárólag a leggazdagabb országok jövedelmi viszonyaiból vagyunk hajlandók kiindulni, és azt sem vesszük észre, hogy szép csöndben mára Kína lett a világ legnagyobb új-autó piaca, és rakétaként zárkóznak fel más nagy ázsiai országok is - akkor persze juthatunk tetszőleges következményre.

 

Csak aztán ne lepődjük meg, ha a fagyi visszanyal...

Előzmény: rev251 (morális hulla) (389483)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389514

Itt az említett Accordok automata váltója nem ezek közé tartozik, sajnos. Nagyon-nagyon extrém esetben lock-upolt 3-4-ben, mondhatni normál közlekedésben soha, ötödikben is csak 70 fölött. Itt a motor fejlődött sokat.

 

Előzmény: FRANKYE (389507)
padisah Creative Commons License 2021.03.12 0 1 389513

a politika a bölcsész végzettségű újságírókra hallgat -> meg is van az eredménye

Előzmény: mica-r (389482)
orgonatündér Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389512

6l/100km.

Vegyesben 7.5

Immár 25-30 éve.

 

Mivel nem hegynek föl mennek, ezért a légellenállás a fő tényező, nem az, hogy 1.1 helyett 1.5 tonna.

(főleg országúton; de városban is segít, ha amikor teheted, kigurulod.)

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389487)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389511

octavia, sokkal gyengébb volt előtte, 10 éve körül volt ez. gondolom növekedett a fogyasztása.

Előzmény: FRANKYE (389509)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389510

Az 1,7 tonnas benzines SUVom 200 loerovel 29e kilometer utan 7,6-os atlagfogyasztason all ugy, hogy en sokat autopalyazom. 20 eve egy ekkora es ilyen teljesitmenyu benzines auto siman bekapta a 12-14 litert.

 

30 éve, az lehet, de inkább 10-12 akkor is.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389499)
FRANKYE Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389509

Milyen skodáról van szó? csak mert olyan amelyik gyárilag 5.5 sec alatt van 100-on és 250 a vége.

Előzmény: zöldkomcsi: (389508)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389508

Van chiptuning, ismerős skodája is olyan lett tőle, 220 ra növekedett a végsebessége. 

Előzmény: Future181 (389494)
FRANKYE Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389507

Az automata váltók is sokat fejlődtek: a nyomatéknövelős azaz hagyományos váltók manapság  rögtön bekapcsolják lock-up ot nem csak az utolsó egy két fokozatban.

Előzmény: Wicked Belzebub (389496)
Future181 Creative Commons License 2021.03.12 -1 0 389506

10 liter gázolaj az 99kWh energiatartalom, szóval semmit nem javultak, egy EV-hez képest.

Előzmény: QuantumSingularitas (389495)
FRANKYE Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389505

"az ICE oldal ugyan olyan rossz hatékonyságú, mint bármelyik ICE autóban."

 

mekkora hülyeség de már megszokhattuk tőled. :) 

Előzmény: Future181 (389481)
mica-r Creative Commons License 2021.03.12 0 2 389504

Hatásfok mellett sok egyéb is nagyon javult. Így összeadódnak.

Előzmény: GPS (389500)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389503

Hat ugye az egy termodinamikai korfolyamat... a kompresszio novelesevel (elvileg) tetszolegesen novelheto a hatasfok. Gyakorlatilag persze vannak aprosagok benne ;)

Előzmény: GPS (389500)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389502

reszterhelesen nott brutalisan sokat. 

Előzmény: GPS (389500)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389501

En megertem, es tisztaban vagyok vele :) 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389499)
GPS Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389500

 

akkor ott az akkori motoroknal durvan 30-50%kal fogyasztana kevesebbet ugyanakkora teljesitmeny mellett

 

Ennyit nőtt volna a benzinmotorok hatásfoka azóta?
Mert ha ugyanakkora teljesítménynél (!) 30-50% -al kevesebbet fogyasztana - akkor mi másra lehet gondolni?

.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389497)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.12 0 0 389499

Az 1,7 tonnas benzines SUVom 200 loerovel 29e kilometer utan 7,6-os atlagfogyasztason all ugy, hogy en sokat autopalyazom. 20 eve egy ekkora es ilyen teljesitmenyu benzines auto siman bekapta a 12-14 litert.

Előzmény: Wicked Belzebub (389496)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.12 0 2 389498

LOL. ehhez is tok hulye vagy.

Előzmény: Future181 (389494)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.12 0 1 389497

Egyreszt joval kevesebbet fogyaszt, masreszt az autok sokkal nehezebben lettek, az emisszios szabvanyok pedig sokkal szigorubbak.

 

Ha egy mai technologiaval keszult motort megszabaditanak minden mai emisszios kotottsegtol, beallitjak a 20 evvel ezelotti szintre,  es beraknak egy 20 evvel ezelotti karosszeriaba, akkor ott az akkori motoroknal durvan 30-50%kal fogyasztana kevesebbet ugyanakkora teljesitmeny mellett. Ez brutalis fejlodes.

Előzmény: Future181 (389493)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2021.03.12 0 1 389496

Akkor hozok megegy sajat peldat, mert az elozot sem vetted figyelembe. Itt nem 20 ev az elteres, csak 10. Mindket alany ketliteres Accord, mindketto automata. Varos 13 kontra 10, autopalya 8 vs. 6. 
Ez akkor mi a lofasz, ha nem fejlodes? 

Előzmény: Future181 (389493)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.03.12 -1 0 389495

Meg vagy 30-40% nőtt a tömege. SUVnél ahol a diesel változat 8-10 literrel elboldogul ott a elektromos változat 25-30 kWh/100 fogyaszt.

Előzmény: Future181 (389493)
Future181 Creative Commons License 2021.03.12 -2 0 389494

20 év alatt fejlődött 40 lóerőt a BMW, a Teslanak ez egy szoftver frissítés, és a már eladott autók is erősebbek lesznek.

Előzmény: Future181 (389493)
Future181 Creative Commons License 2021.03.12 -1 0 389493

Egy 20 éved 320D BMW ugyan annyit fogyaszt, mint egy új, semmi nem változott, egy kicsit erősebb az autó.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (389492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!