Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51507

Sziasztok!

03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm! 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51506

kicsit visszakeresel és találsz ajánlásokat Maglódon is :))

Előzmény: BGZsolti (51505)
BGZsolti Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51505

Sziasztok.

Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)

A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !

+36-30-7093973 baranyi.zsolt73@gmail.com

 

vargamunka Creative Commons License 2016.12.17 0 1 51504

Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre  szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni  ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is  de nem törvényszerű  

üdv vargamunka 

Előzmény: Törölt nick (51503)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51503

Üdv mekkora meló kicserélni az ablakmosó tartályon a szivattyút? Haynesben leszedik a lökhárítót.

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51502

a sima Scenicen a 2006 év végi ránfelvarráskor ezt a ficsőrt elhagyták :(

a Ph1 kezelésibe még benne van ,de én már nem találtam a csomagtartóban ilyen kart

Előzmény: Marceee222 (51500)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51501

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

elég azt csak cserélni, elmegy újabb 10évet

Előzmény: bananatree (51498)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51500

Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.

Előzmény: Marceee222 (51499)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51499

Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt. 

Előzmény: bananatree (51498)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51498

jaja,

FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )

és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.

 

talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:

lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.

 

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

 

Előzmény: bnorci71 (51497)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51497

bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat

 

 

bananatree

Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)

 

ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)

 

egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba

Előzmény: carlo76 (51493)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51496

Mivel állandóan megy a ventilátor arra gondolok hogy túl sokat húz induláskor és az sütheti ki! Csatlakozókat néztem nem láttam semmi különöset! 

bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51495

> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? 

hát három dolog is lehet:

- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)

- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát

- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.

Előzmény: piciarpi86 (51488)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51494

ez az automata klímás autók ventillátorának teljesítmény szabályozó elektronikája

amit konyhanyelven szoktak előtét ellenállásnak is hívni.

de nem ellenállás van benne, hanem szabályozó teljesítmény-elektronika.

 

az ára 12 és 16e Ft közt van a Valeo-nak!!! Gagyi van még olcsóbban is.

(nem a Bárdiban kell venni, ott "kicsit" drágább...)

 

a manuális klímásban ellenállásos a szabályozás.

 

 

Előzmény: carlo76 (51493)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51493

Előzmény: bnorci71 (51491)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51492

Előzmény: bnorci71 (51491)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51491

erről van szó?

Előzmény: carlo76 (51489)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51490

rakj már ide egy fotót róla légy szíves mert nem tudom mi ez, sőt így még nem is hallottam.

 

Előzmény: carlo76 (51489)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51489

Szia. Küldj egy emailt és küldöm róla a fotót. Mult hét pénteken cseréltük. Semmi köze az előtét ellenálláshoz. Ez amit más is írt klíma ventilátor szabályzó elektronika. 10 perc kicserélni ha ügyes vagy. Le kell bontani a műszerfal tetejét és jobb oldalt ki kell szedni a befúvó csövet alatta van. 2csati van rajta kb 5mp a csere. Csak Valeot vegyél mert az utángyártott kigyullad és leég az autod. Min. 20000ft az ára. Gyári szervízben 40. 45000ft.

Előzmény: piciarpi86 (51484)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51488

Azt már igen! Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? Az első gyári volt!

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51487

előtét ellenállás

de te azt már cseréltél

Előzmény: piciarpi86 (51486)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51486

Köszi a gyors választ! Klima ventilator szabályzó elektronikát másként hogy nevezik?

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51485
Előzmény: piciarpi86 (51484)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51484

Helló. Adott egy olyan probléma hogy a fűtés ventilátor nem áll le! Folyamatosan maximumon megy! Előtét ellenállást cseréltem akkor egy rövid ideig tudtam a fordulatot szabályozni majd ismét maxon kezdett dolgozni! Scenic 2 2005 1.6 benzin! Volt már valakinek ilyen problémája? Esetleg a probléma oka?

plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51483

A váltó nem kopog, tökéletesen veszi a sebességeket. Arra jutottam h másik szerelővel lecseréltetem az olakat majd 1-200km múlva ránézzünl h milyen.

 

gabocsiga Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51482

Szerintem az az olaj nem volt lecserélve, vagy valami tutyi volt  a váltóban előtte. illetve akkor lehet szürke ha folyamatosan darált valamit

Előzmény: plexy1 (51481)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51481

Azt nem tudom hogy milyen volt amit leengedtek belőle. Kb 5-600 km mentem.

Előzmény: gabocsiga (51480)
gabocsiga Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51480

3 hét alatt mennyit mentél vele? ennyi idő alatt nem szabadna az olajnak szürke lenni, amit leengedtetek belőle az milyen színű volt?

Előzmény: plexy1 (51479)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51479

Amit lefelejtettem hogy az autó külfőldi és motorcserés volt 710-es motor van benne aminek utánanéztem h kangoo hoz való. Ami még furcsa: megvettem az autót novemberben. Elvittem szerelőhöz. Komplett vezérlés csere (pumpa is) gates , ékszìj, olaj+összes szűrő(gázolaj szűrő is). Kuplung felül fogott azt is cserélte kinyomóval együtt(valeo). Mondta hogy a váltó nem tul jó(fémreszelék van benne)+ dől a motorból az olaj. Tömìtéseket cserélt. Majd a váltó szétesett (elötte amikor visszaengedtem a kuplungot morgó hangot adott a váltó felöl). Nézett másikat amire azt mondta h jó belerakta új tömìtéssel és friss olajjal 75w80 gl4. Eltelt 3 hét tolatólámpa kapcsoló csere. Itt már megjelent a fémreszelék az olajba, olaj grafit szinű. Ekkor már másik szerelőhöz vittem. Azt mondja keressek másik váltót mert eddig birta. Mondta neki h kb 1000km alatt elmegy annyi olaj h kiírja h töltsek bele. Nézztem hogy a turbó csönél hátul kicsit olajos ami a coolertől a fém csonkra megy rá(gumitőmítés málik szét).Azt mondja h ott nem mehet el annyi, turbót kell cserélni mert biztos benyomja a motorhoz és az elégeti az olajat. Ami furcsa h azt mondta a szerelő h nincs benne 2 ös t lendkerék. Kérdésem az lenne h érdemes- e másik váltót, turbót rakatni bele vagy adjam el. Azt mondta a sz3relő h váltora nincs gari ami rakott bele mert magánszemélytől vette.

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51478

a vásárolt váltó olajára lettem volna kíváncsi, hogy abból mi  jött le de ezek szerint nem tudni

 

ha a turbó eszi az olajat nem is fogsz érezni menetteljesítményben semmit, illetve egyet majd igen amikor felkapja az olajat és "megtáltosodik" és hiába állítod le menni fog tovább amíg van olaj :( és nagy fehér füst lesz hátul.

 

olaj a turbónál szokott fogyni, illetve a gyűrűknél szelepszár szimeringnél ezeket elégeti a motor, és füstöl is az autó időnként

 

érdemes lenne levenni az intercoolert és megnézni mennyi olaj van benne majd 2 tankolás után ellenőrizni, mennyi került bele, minimális mennyiség normális új motornál is van olajpára ami lecsapódik.

 

 

vagy keress a környéken egy turbó felújító céget és nézesd meg velük

Előzmény: plexy1 (51477)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!