03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)
A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !
Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is de nem törvényszerű
Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.
Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt.
FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )
és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.
talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:
lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.
lehet, hogy nyitni kellene egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.
bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat
bananatree
Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)
ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)
egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba
> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja?
hát három dolog is lehet:
- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)
- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát
- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.
Szia. Küldj egy emailt és küldöm róla a fotót. Mult hét pénteken cseréltük. Semmi köze az előtét ellenálláshoz. Ez amit más is írt klíma ventilátor szabályzó elektronika. 10 perc kicserélni ha ügyes vagy. Le kell bontani a műszerfal tetejét és jobb oldalt ki kell szedni a befúvó csövet alatta van. 2csati van rajta kb 5mp a csere. Csak Valeot vegyél mert az utángyártott kigyullad és leég az autod. Min. 20000ft az ára. Gyári szervízben 40. 45000ft.
Azt már igen! Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? Az első gyári volt!
Helló. Adott egy olyan probléma hogy a fűtés ventilátor nem áll le! Folyamatosan maximumon megy! Előtét ellenállást cseréltem akkor egy rövid ideig tudtam a fordulatot szabályozni majd ismét maxon kezdett dolgozni! Scenic 2 2005 1.6 benzin! Volt már valakinek ilyen problémája? Esetleg a probléma oka?
Amit lefelejtettem hogy az autó külfőldi és motorcserés volt 710-es motor van benne aminek utánanéztem h kangoo hoz való. Ami még furcsa: megvettem az autót novemberben. Elvittem szerelőhöz. Komplett vezérlés csere (pumpa is) gates , ékszìj, olaj+összes szűrő(gázolaj szűrő is). Kuplung felül fogott azt is cserélte kinyomóval együtt(valeo). Mondta hogy a váltó nem tul jó(fémreszelék van benne)+ dől a motorból az olaj. Tömìtéseket cserélt. Majd a váltó szétesett (elötte amikor visszaengedtem a kuplungot morgó hangot adott a váltó felöl). Nézett másikat amire azt mondta h jó belerakta új tömìtéssel és friss olajjal 75w80 gl4. Eltelt 3 hét tolatólámpa kapcsoló csere. Itt már megjelent a fémreszelék az olajba, olaj grafit szinű. Ekkor már másik szerelőhöz vittem. Azt mondja keressek másik váltót mert eddig birta. Mondta neki h kb 1000km alatt elmegy annyi olaj h kiírja h töltsek bele. Nézztem hogy a turbó csönél hátul kicsit olajos ami a coolertől a fém csonkra megy rá(gumitőmítés málik szét).Azt mondja h ott nem mehet el annyi, turbót kell cserélni mert biztos benyomja a motorhoz és az elégeti az olajat. Ami furcsa h azt mondta a szerelő h nincs benne 2 ös t lendkerék. Kérdésem az lenne h érdemes- e másik váltót, turbót rakatni bele vagy adjam el. Azt mondta a sz3relő h váltora nincs gari ami rakott bele mert magánszemélytől vette.
a vásárolt váltó olajára lettem volna kíváncsi, hogy abból mi jött le de ezek szerint nem tudni
ha a turbó eszi az olajat nem is fogsz érezni menetteljesítményben semmit, illetve egyet majd igen amikor felkapja az olajat és "megtáltosodik" és hiába állítod le menni fog tovább amíg van olaj :( és nagy fehér füst lesz hátul.
olaj a turbónál szokott fogyni, illetve a gyűrűknél szelepszár szimeringnél ezeket elégeti a motor, és füstöl is az autó időnként
érdemes lenne levenni az intercoolert és megnézni mennyi olaj van benne majd 2 tankolás után ellenőrizni, mennyi került bele, minimális mennyiség normális új motornál is van olajpára ami lecsapódik.
vagy keress a környéken egy turbó felújító céget és nézesd meg velük