Keresés

Részletes keresés

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 3 57961
Jó, azért ennek a vasútnak a fenntartása, a járművek karbantartása nem fenékig tejfel! Rengeteg idő, munka és pénz volt míg idáig jutottunk és ennek sosincs vége, nincs pihenés! Kérdezd csak Karikát, a pályával állandó munka van, a gépekkel szintúgy. Ehhez mind tudás kell és sok dolgos kéz.
Előzmény: Woodyka (57959)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.29 0 1 57960

Most néztem meg, nagyon jó térkép ez is, a fogaskerekű vonalának bejárásához is jól jön, a másik kisvasúti vonalat eléggé ismerem, az alagutast.

Sőt, annyit helyesbítenék, hogy ahová a fűtőház épületét tetted (Eresztvény) ott tulajdonképpen a kőzúzó volt, az alapjai ma is megvannak, egy hatalmas kő-építmény, mint egy bástya:

  az egykori kőzúzó, itt két vágány is volt egymás mellett. Háttérben az egykori Napsugár étterem, ma turistaközpont.

Egyébként felette a domboldalban ma is áll a gépjavító épülete, sőt ha jól tudom lakják is 

Előzmény: erdőszéli (57936)
Woodyka Creative Commons License 2016.09.29 -1 0 57959

És nem volt senki ellenérdekelt, nem hoztak ellentörvényt, stb, mint ahogy más dolgokban láthattuk ha valaki valamiben sikeres is, akkor is ellehetetlenítik.

Előzmény: rezgaras (57947)
C50 Creative Commons License 2016.09.29 0 3 57958

Nyerni? Hát mennyibe van ez már nekünk? Fejenként legalább egy jobb autó...

Előzmény: ArtofNoizz (57950)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 1 57957
Igen, egy jó párkapcsolatban ezt meg lehet oldani. Nálunk sosincs ebből baj, mindig megvan a középút és tudjuk, hogy mindkettőnknek szüksége van a kreatív magányra. Nem kívánhatom, hogy a másik miattam feladja a hobbiját, ha ez őt kiegyensúlyozza, nyugtatja. Ennyi. Néha besokallok, mert sok a sín, de maximum 3 hétig bírom Kemence nélkül.
Előzmény: _karika (57956)
_karika Creative Commons License 2016.09.29 0 2 57956

Nem kell minden segítőnek minden hétvégén fenn lennie ahhoz, hogy úgy érezze sokat tesz hozzá. Vannak többen is, akik évente 2-3 alkalommal 1-1 napot feljönnek, nyomják a gombot, másik 2-3 alkalommal meg a családdal jönnek és csak utaznak, megnéznek minket. Normális kapcsolatban ehhez nem kell felrúgni a családi békét.

Múlt hétvégén a pályás csapatban a legfiatalabb 8 éves, a legidősebb 78 éves volt. Egy 8, egy 10 és egy 12 éves kissrác is munkálkodott apukájával. Szombat egész nap meló, a vasárnap a családé volt.

Előzmény: BahnScorper (57955)
BahnScorper Creative Commons License 2016.09.29 -1 0 57955

Csak nem mindenki olyan, mint a Gyűrűk urában az orkok, akiknek mondták, hogy "jó nektek, mert a hobbitok a munkátok"... a megszállottságból önmagában nem mindig lehet élni, de sokszor megélni sem. Másrészt meg az ember társas lény, és sok kettessel kezdődő személyi számú polgártársunkat inkább más mozgat meg (noha tudom jól, hogy Kemencén is van erre ellenpélda...).

 

(Jó, én még könnyen beszélek, mert én is részben azt dolgozom, ami érdekel, és a szabadidőm eltöltéséhez is megfelelő alapot ad... meg az én "szakterületeimet" a női nemnek is sokkal jobbal el lehet adni... de azért ott is van egy határ.)

Előzmény: ArtofNoizz (57954)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 1 57954
Az, hogy mire van időd...nos egy idő után úgyis a megszállottság győz -mert ez az, ne tagadja senki- és úgyis megoldod, hogy minél többet lehess fenn, mert, hogy C50 kollégát idézzem a dokumentumfilmből : "ez az élet, ez a minden!"
Előzmény: BahnScorper (57951)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 2 57953
Még szerencse, hogy mindenki mást szeret csinálni... Valaki papírozik, valaki földet túr, valaki olajos, valaki pedig a fékkart tekeri.
Előzmény: _karika (57952)
_karika Creative Commons License 2016.09.29 0 2 57952

A nagyobb gond sok esetben az, hogy félelmetes papírmunka és pénz egy kisvasút üzemeltetése.

Előzmény: BahnScorper (57951)
BahnScorper Creative Commons License 2016.09.29 0 2 57951

Jaja, nálunk nem "divat" önkénteskedni, mert mindenki csak kapni akar, de adni nem. Ez valami belénk nevelt kivagyi-harács-ösztön.

 

És ahol mégis van jótékonykodás, közösség érdekében végzett tevékenység akármilyen céllal, ott is szinte csak és kizárólag alapítványokat hoznak létre, nem egyesületeket. Ez is jó tükre az itthoni mentalitásnak: csak a pénz gyűjtése és elköltése a lényeg (hogy aztán mire költik, az szintén érdekes tud lenni), a vagyontömeg kerül a középpontba, nem azok az emberek, akik az áldozatot meghozzák.

 

Elfogadom persze, hogy nincs mindenkinek annyi ideje, fizikai vagy szellemi adottsága, vagy esetleg a beosztása miatt összeférhetetlen, hogy ő is tegyen valamit egy ügy érdekében, de nem lehet csak és kizárólag alamizsnát adni. Pontosan az a jó, ha valaki a munkájával, a tudásával "fizet", mert akkor ő is jobban a magáénak érezheti az eredményt, mintha csak egy csekket, vagy az adománytáblán a nevét mutogathatja.

 

A másik nagy gond, hogy fent sem érzik túlzottan maguknak az egyesületek kultúráját, akkora bürokrácia telepszik rá már az alapítástól kezdve, hogy a tintanyalás nagyobb terhet jelenthet, mint az, amit el akarnak végezni. Ezért ráadásul nem lehet a mostani kormányt hibáztatni, így volt a korábbiak idején is!

Előzmény: ArtofNoizz (57944)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 4 57950
Nézd, történjen bármi, a mukinak mennie kell! És ebben mind egyetértünk. Ami miatt működik, hogy senki nem akar rajta nyerni.
Előzmény: rezgaras (57947)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.09.29 -1 1 57949

Meg nagy különbség: mindhárom Magyar Államkincstát tulajdon, de Kecskemét és Nyír MÁV Zrt.-kezelésű, míg Kemence Ipoly Erdő Zrt., az összes üzemengedély (üzem, pálya, jármű, személyzet) az Egyesület, illetve tagjai nevére szól, a járművek 99,9%-a szintén magán- vagy egyesületi tulajdon.

Előzmény: rezgaras (57947)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.09.29 -1 3 57948

Szép fokozatosan, apránként. Ki mihez ért stb.

Előzmény: rezgaras (57947)
rezgaras Creative Commons License 2016.09.29 0 5 57947

Én úgy látom, hogy a kemencei példa azért (is) lehetett sikeres, mert kezdettől fogva akkorát próbáltak markolni, ami elfért a tenyerükben. Ezért a legnagyobb elismerés jár.

Előzmény: Felek Ferenc (57943)
veszettbahn Creative Commons License 2016.09.29 0 2 57946

Néha a dolgok mögé is kell nézni,amit te felújitottnak hiszel az csak lefestett és kínlódnak is az Mk-kal rendesen.

De igazad van nyald csak a fagyit,ahogy jópáran teszik.

Előzmény: Lovrin (57934)
_karika Creative Commons License 2016.09.29 0 0 57945

Mert akár polgári engedetlenség árán is, de fogok néhány barkács járművet és minden hétvégén megyek.

 

Ennyi. Van olyan, ahol már gőzös különmenetek járnak évente többször is.

Előzmény: Felek Ferenc (57943)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 3 57944
Jaja, nálunk nem "divat" önkénteskedni, mert mindenki csak kapni akar, de adni nem. Ez valami belénk nevelt kivagyi-harács-ösztön. Még mindig nagyobb autónk van mint amit igazából megengedhetünk magunknak. A sátoros népeknél és keleten számít még mindig módosnak az, kin sok a csillogó holmi. Ugyanezt követjük mi is, még ha nem is szó szoros értelemben vett módon.
Előzmény: Felek Ferenc (57943)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.29 -1 5 57943

   Nyíregyháza és Kecskemét állapotáról a két település és a felfűzött kisebbek is tehetnek. Mert akár polgári engedetlenség árán is, de fogok néhány barkács járművet és minden hétvégén megyek. Tőlünk Keletre, Nyugatra sok példa van rá, hogy amiről lemondott az államvasút, azt magához ölelte egy lelkes csapat. 

   Bizony, a kemencei példa egyedülálló maradt.

   Felcsút esetében szerintem tudomásul kell venni, hogy demokratikus diktatúra van, az EU fizette a maga részét és nem akart Orbán Viktor Orgoványra költözni.

Előzmény: Woodyka (57942)
Woodyka Creative Commons License 2016.09.29 -1 3 57942

Igen, bár egy öncélú kisvasút, miközben az ország többi részén pusztulnak az értékek, olyan ismerős ez...mintha már láttunk, látnánk ilyet más korokban, más országban akár manapság is...
És ugyan lehet mondani, hogy a járműveket is megmentették... de honnan lett megmenve? És mi lett helyette ott ahonnan mentették?

Előzmény: C50 (57940)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 -2 3 57941
Nekem ez nem megy... A Lenin szoborral is lehettünk volna elfogulatlanok -olyan régóta ott állt, a madarak szerettek rajta ülni és ugye egy műalkotás, de mégis elköltözött.... Mert valaminek a jelképe volt. Ez a vasút is valaminek a jelképe.....már!
Előzmény: C50 (57940)
C50 Creative Commons License 2016.09.29 -1 4 57940

Szerintem igaza van, főleg ebben:

 

Összességében úgy érzem mindent megtettek Felcsúton az érdekében hogy egy jó kisvasutat építsenek, ami megérdemli, hogy félre tegyük az előítéleteket és próbáljunk egyszerűen kisvasútként tekinteni rá, és elfogulatlanul utazni egy kört.

Előzmény: ArtofNoizz (57938)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 0 0 57939
Honnan tudod, hogy a hosszabítás egy tervezett hosszabbítás?
Előzmény: Lovrin (57934)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.29 -2 4 57938
Neked fizetnek ezért? Olyan jól csinálod a lefetyet, hogy már kezdett nekem is jó lenni.... Turisztikai fejlesztés keretében épül majd egy Taps tér és egy piramis -nagyobb mint a Kheopsz- amit egy K. László fejű, harcsabajszos, hosszúhajú szfinx fog vigyázni!
Előzmény: Lovrin (57934)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.29 0 0 57937

'szt ebből sem lett semmi:

 

Előzmény: erdőszéli (57936)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.29 0 0 57936

krepuska kisvasútja a somoskőújfalui nagyvasúti állomásról indult. 

 

találtam neked egy térképet, hátha hasznát veszed: vasutifilm.znet.hu/kutato/salgo.jpg

 

ha szeretsz olvasni elküldöm neked a somoskői kisvasút iratanyagait, aztán hátha többet kibogarászol belőle, mint én :-)

Előzmény: Törölt nick (57931)
Woodyka Creative Commons License 2016.09.29 -1 1 57935

Most már csak a többire kellene hasonló pénzt költeni, ami a napi gondokkal küzd a fennmaradásért...

Előzmény: Lovrin (57934)
Lovrin Creative Commons License 2016.09.28 -4 5 57934

Ha már Felcsút, pár hete jártam a felcsúti kisvasúton. Én a kerékpártárolót hiányoltam elsősorban, amikor megérkeztem a Puskás Akadémia állomásra. Szép, igényesen megépített állomás. Van szép viacolor peron, szép korlát, működő ivókút(!), toi-toi vécé, de kerékpártároló nincs. Visszatekertem a fociakadémiáig, ott is le lehet parkolni kocsival és mindenféle méretű busszal, de bicajjal nem. Orbán háza mellett akad ugyan egy alkalmasnak kinéző cső, de aztán hogy biztonsági szempontból

a, ez a legjobb hely az országban

b, ez a legrosszabb hely

bicaj lezárására azt mindenki döntse el magában :)

 

Így maradt a megállóhelyi peron korlátja. Erre hamarosan megérkezett a kisvonat egy egész bicajszállító kocsival - na jó, mégis gondoltak a biciklisekre - de azért 350 (oda-vissza 700?) Ft-ot nem ért meg a mozgó B+R (inkább fagyira költöttem), maradt a korlát lakatolni. (Szvsz néhány kerékpárhelyet kellene csak megtartani a vonaton, a kocsi jobban hasznosulhatna nyitott személykocsiként.) A vonatjegy viszont meglepően olcsónak bizonyult, 1000 Ft retúrban.

 

Puskás akadémia állomáson nem túl előrelátó módon 0-s szelvénykő található. Persze az is lehet, hogy nagyon is optimisták voltak az építők - ha mindkét végén hosszabbítják, így is-úgy is újra kell számozni a szelvényeket.

 

A vonat tehát megérkezett, az utasszám meg felülmúlta az általam vártat, érkezőben kb. 30, visszaindulóban kb. 25 utassal. Egész oda-vissza út alatt jó forgalmat bonyolított a vonat, végállomásokon cserélődtek is az utasok. Persze lehet mondani hogy jó napot kaptam el (legalább is szombatot), de szeptemberben talán nincs már annyira meg az újdonság varázsa, és a szünidőnek is vége van már. Mindenesetre szerencsére messze vagyunk a média által sugallt üresen közlekedő vonatoktól, a kisvasút megtalálta a közönségét.

 

Nekem bejött a felcsúti vasút hangulata, mégpedig a nagyvonalúsága. Az igényesen megépített állomások, a nyírt pázsit, hosszú kitérők, a szépen felújított (3+1 kocsis) vonatok mellett érzésem volt, mintha valamilyen komoly funkciót betöltő kisvasúti hálózat megmaradt fővonalán járnánk, ahol a régi fényében akarna tündökölni a vasút minden téren. És nem is feltétlen önmagáról akar szólni - nézze meg az utas a fociakadémiát, az arborétumot, nyaljon el egy fagyit, közben meg a vonat is megy egy kört, nem sietünk el semmit. Ha lesz itt még több turisztikai fejlesztés, a kisvasút pont jó eszköz lesz arra hogy felfűzze őket.

 

Vonalvezetésben is kellemesen csalódtam, a HÉV-nyomvonal elegendően változatos a kisvasút számára. A legnagyobb hátránya talán az hogy rövid - elsősorban Vértesacsa felé lenne érdemes hosszabbítani, arrafelé erdő is, tó is akadna a nyomvonal mellé. Várható volt hogy nem itt épül az ország leglátványosabb vasútja, de közel sem unalmas, ahogy azt az elfogult média írja.

 

Összességében úgy érzem mindent megtettek Felcsúton az érdekében hogy egy jó kisvasutat építsenek, ami megérdemli, hogy félre tegyük az előítéleteket és próbáljunk egyszerűen kisvasútként tekinteni rá, és elfogulatlanul utazni egy kört. Sok sikert kívánok a folytatáshoz, és ha már eddig megépült, remélem a tervezett hosszabbítás is sikerül majd.

zjakabfi Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57933

Igen, valóban!

 

Legközelebb majd beszélünk akkor!

 

 

Előzmény: C50 (57921)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.09.28 0 1 57932

Közvetlen vezérlést szeretnének légfékkel,és ugy szeretnék vizsgáztatni.

Előzmény: benbe (57930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!