:) Akkor én nagyon amatőr vagyok, mert most is feladtam egy 20 db-os rendelést :))
A ragasztópisztolyos, vagy drótos megoldásoktól én is irtózom, meg fel is háborít, hogy növényekkel foglalkozó emberek ilyet tegyenek. Ez valami olyan, mintha karácsonyi díszeket aggatnék a szobafenyőmre. A baj csak az, hogy erre is igény van, hiszen ha nem tudnák eladni, nem is készítenének ilyeneket.
Bár találkoztam már olyan véleménnyel is, hogy kár a kertet ilyenekkel foglalni, valami hasznosabbat kellene ott termelni. Na ez az illető volt nagyon elkergetve, amúgy missparkeresen amikor egy évvel később a magoncaimból akart kapni, persze ingyen.
Tudom, hogy egy profi nem vásárol kaktuszt, de a XIV. k. Zalán utcában (Őrs Vezér tértől kifelé, kb 2 perc)nyílt egy nagy kertészeti áruház ahol sok más melett van pozsgás részleg is. (Van egy rakás izé ami olyan mint a kavics)
Amit viszont undorítónak tartottam: színes szalmavirágokat ragasztottak (ragasztópisztollyal!!!) a kaktuszok egy részére. Imígyen imitálva a virágzást.
már nem tudom, kitől olvastam, de köszönöm és tanácsolom másoknak is, hogy a kaktuszokon megjelent kártevőktől meg lehet szabadítani a kaktuszokat alkoholos lemosással, egy-két példány bizony megbetegedett a téten, ecset segítségével lemostam alkohollal és most tiszta, persze figyelem továbbra is.
én már egy hete a szabadban tartom kaktuszaimat, védett, napsütötte helyen.
üdv. zildi
Csak szólok: itt a szép idő, ideje az első locsolást végrehajtani. Lelkesebbek nappalra kitehetik a szabad levegőre a növényeket. Éjszakára még be kell hordani, a 3 fokos hideg nem túl jó! A mammillariák (szemölcskaktuszok) és nálam egy cereus bimbói megjelentek, már nem szabad átültetni őket, legfeljebb első virágzás után.
Hahó, a bordó szinről ítélve rubinkaktuszról lehet szó. Ugye oltott? Ha az amire gondolok, akkor arról azt hallottam, hogy közvetlen napsütésnek nem szabad folyamatosan kitenni, mert bezöldül.