Annyira talán nem, mert egy új valami, amit a nulláról építenek masszív politikai hátszéllel, akár lehetne is akadálymentes, no de a kisvasutazás nem feltétlenül olyan közszolgáltatás, amibe feltétlenül bele kell ülni. A budai gyermekvasút sem akadálymentes, mégsem prioritás, hogy azzá tegyük.
Igen, pont annyira hiteles volt mintha pl .egy vak elmenne az autósiskolához és lehetne felháborodott cikket írni, hogy nem engedik, hogy jogosítványa legyen és autót vezessen. Vagy pl. ha valaki alkalmatlan lenne valami miatt pl. mozdonyvezetőnek és emiatt a vasutat, hogy micsoda diszkrimináció.
Hát na, nyilvánvaló, hogy azért mentek oda, hogy "azorbánvasútját" cikizzék, akkor nyilvánvaló, hogy most meg őt szívatják, nem is teljesen alaptalanul. De ilyen alapon akkor az új motorkocsikat is ki lehetne pécézni, a Skanzen frigyládájáról nem is beszélve, ahol nyomokban ugyan létezik akadálymentesítés, de olyan körülményes és bonyolult a működtetése, hogy még soha senkit nem láttam az emelőkön csücsülni. Meg hát minek is, mert maga a jármű nem olyan, hogy egy kerekesszék normálisan elférjen rajta.
Van... itthon a Zsuzsinak van emelős kocsija, külföldön meg például a Bregenzerwaldbahn meg Bruchhausen-Vilsen, akik szintén birtokolnak ilyen járművet. Ja, és azokról se feledkezzünk el, akiknél már alacsonypadlósítottak...
Én amúgy azt hallottam, hogy a viktorvasútra is van/volt tervben akadálymentes jármű, csak mivel nem gondoltak arra, hogy BDax-ot vigyenek el erre a célra, ezért egy Bax-ból alakítják ki, ezért ez így nagyobb munka...
Már rég tervezem, hogy elmegyünk a femilivel Kemencére, de eddig valahogy nem jött össze. Most októberben is minden ugyanúgy működik majd, mint egész évben?
Most augusztusban is körbejárt ;-) Biztos meglátták a testvérvállalatoknál, hogy azok hogyan csinálják és annyira megtetszett nekik, hogy azóta ők is leutánozták ;-)))
A linkelt írásban (amely nem vasaútszakmai azért) van egy nagyon érdekes fotó, előtérben egy mező tehenekkel és a sínekkel!
Namármost talán ismerem annyira a környéket hogy kijelentsem: ez nem az a kisvasúti nyomvonal amely a hegyoldalban futott, és ma Petőfi-sétányként közismert, hanem egy ezzel párhuzamosan a mezőkön haladó MÁSIK.
Percekig nézegettem ezt a képet, de végül csak erre jutottam.
Biztos, hogy győriek, és nem valamilyen német vagy osztrák Lokalbahn kocsijai, esetleg átépítve?
1.) SKGLB-Packwagen D 765, ( Die Salzkammergut-Lokalbahn, kurz SKGLB oder Ischlerbahn bzw. Bad Ischler Bahn, 760 mm)
2.) 1.000 mm (Schmalspur) 2-achsiger gedeckter Güterwagen der Gattung Gw - S.K.B. 394 Plettenberg, ex Kreis Altenaer Eisenbahn,, der Märkische Museums-Eisenbahn e.V. (MME) bzw. "Sauerländer Kleinbahn" am 18.08.2013 beim Bahnhof Hüinghausen. Der Wagen wurde 1937 bei der Wagonfabrik Uerdingen unter der Fabriknummer 40587 gebaut. Technische Daten: Länge über Puffer: 7.100 mm Achsanzahl: 2 Achsabstand: 3.000 mm Ladeflächenlänge: 5.940 Ladefläche: 10,46 pm Eigengewicht: 5.070 kg, Ladegewicht: 10.000kg
3.) Der G2 1.000 mm-Schmalspur-Gepäckwagen B.E.G. 118 (BEG = Brohltal-Eisenbahn-Gesellschaft) am 24.05.2015 im Bahnhof Brohl BE. Der Wagen wurde 1918 von LHW (Linke-Hofmann-Werke AG) gebaut. Technische Daten: Spurweite: 1.000 mm Anzahl der Achsen: 2 Länge über Puffer: 7.200 mm Achsabstand: 2.600 mm Eigengewicht: 6,5 t Max. Ladegewicht: 15 t Zugelassen für Steilstrecke (50 ‰ bei der Bohltalbahn)
4.) Gedeckter Güterwagen der schmalspurigen Lokalbahn Vöcklamarkt - Attasee im Bahnhof Vöcklamarkt, 760 mm.
Ez nem igaz, zjakabfi megjegyzése a Talstreckén közlekedő Szilis-féle zölségre vonatkozott, miközben az általa helyettesített rudazatos csettegő a főút útátjáróján meg mindenen át mindig tolva ment vissza. Én ezt egy picit mindig veszélyesnek éreztem, különösen, mivel Kemencén is csak kényszermegoldás volt ez, amíg nem volt állomás, ráadásul sokkal kisebb forgalmú útátjárókon át csinálták. Itt a bányaúton át, úgy, hogy príma állomás van mindkét végén a vonalnak, szerintem fölös kockázat.
Kösz szépen, ez igen érdekes történet! (Amúgy anyukámnak az egyik nénikéje Salgótarjánon élt, de már '79 óta nem jártam arra, pedig örökké tervezem ;-))) )