> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja?
hát három dolog is lehet:
- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)
- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát
- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.
Szia. Küldj egy emailt és küldöm róla a fotót. Mult hét pénteken cseréltük. Semmi köze az előtét ellenálláshoz. Ez amit más is írt klíma ventilátor szabályzó elektronika. 10 perc kicserélni ha ügyes vagy. Le kell bontani a műszerfal tetejét és jobb oldalt ki kell szedni a befúvó csövet alatta van. 2csati van rajta kb 5mp a csere. Csak Valeot vegyél mert az utángyártott kigyullad és leég az autod. Min. 20000ft az ára. Gyári szervízben 40. 45000ft.
Azt már igen! Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? Az első gyári volt!
Helló. Adott egy olyan probléma hogy a fűtés ventilátor nem áll le! Folyamatosan maximumon megy! Előtét ellenállást cseréltem akkor egy rövid ideig tudtam a fordulatot szabályozni majd ismét maxon kezdett dolgozni! Scenic 2 2005 1.6 benzin! Volt már valakinek ilyen problémája? Esetleg a probléma oka?
Amit lefelejtettem hogy az autó külfőldi és motorcserés volt 710-es motor van benne aminek utánanéztem h kangoo hoz való. Ami még furcsa: megvettem az autót novemberben. Elvittem szerelőhöz. Komplett vezérlés csere (pumpa is) gates , ékszìj, olaj+összes szűrő(gázolaj szűrő is). Kuplung felül fogott azt is cserélte kinyomóval együtt(valeo). Mondta hogy a váltó nem tul jó(fémreszelék van benne)+ dől a motorból az olaj. Tömìtéseket cserélt. Majd a váltó szétesett (elötte amikor visszaengedtem a kuplungot morgó hangot adott a váltó felöl). Nézett másikat amire azt mondta h jó belerakta új tömìtéssel és friss olajjal 75w80 gl4. Eltelt 3 hét tolatólámpa kapcsoló csere. Itt már megjelent a fémreszelék az olajba, olaj grafit szinű. Ekkor már másik szerelőhöz vittem. Azt mondja keressek másik váltót mert eddig birta. Mondta neki h kb 1000km alatt elmegy annyi olaj h kiírja h töltsek bele. Nézztem hogy a turbó csönél hátul kicsit olajos ami a coolertől a fém csonkra megy rá(gumitőmítés málik szét).Azt mondja h ott nem mehet el annyi, turbót kell cserélni mert biztos benyomja a motorhoz és az elégeti az olajat. Ami furcsa h azt mondta a szerelő h nincs benne 2 ös t lendkerék. Kérdésem az lenne h érdemes- e másik váltót, turbót rakatni bele vagy adjam el. Azt mondta a sz3relő h váltora nincs gari ami rakott bele mert magánszemélytől vette.
a vásárolt váltó olajára lettem volna kíváncsi, hogy abból mi jött le de ezek szerint nem tudni
ha a turbó eszi az olajat nem is fogsz érezni menetteljesítményben semmit, illetve egyet majd igen amikor felkapja az olajat és "megtáltosodik" és hiába állítod le menni fog tovább amíg van olaj :( és nagy fehér füst lesz hátul.
olaj a turbónál szokott fogyni, illetve a gyűrűknél szelepszár szimeringnél ezeket elégeti a motor, és füstöl is az autó időnként
érdemes lenne levenni az intercoolert és megnézni mennyi olaj van benne majd 2 tankolás után ellenőrizni, mennyi került bele, minimális mennyiség normális új motornál is van olajpára ami lecsapódik.
vagy keress a környéken egy turbó felújító céget és nézesd meg velük
Ha jól tudom 75w80-as gl-4 olaj ment bele. Az előző váltómban is fémreszelékes volt az olaj. Amit vettem abba nem tudom. Szerelő azt mondta h jó aztán akitől vettem az szedte ki nem mi.
Turbón meg nem érzem hogy gond lenne vele nincs furcsa hangja jól húz csak az autó megeszik kb 1l olajat 1 tankhoz már sok tömítés cserélve lett.
2003-as 1,5 dci scenic 2-esem van. széttugrott bene a váltó. Majd találtam neten másikat szerelő megnézte (még autóba volt) kipróbálta nnem recseg, nem kopog, szépen veszi a sebességet. Beépítette az autómba friss olajjal és új tömítéssel. Kb 3 hét után elromlott a tolató lámpám (csere közben) olaj leenged és tele van fém reszelékkel valamint full grafit színű. Mit lehet vele tenni? A váltot magánszemélytől vettem szóval gari nincs. A másik meg az autó eszi az olajat egy teli tank alatt kb 1l. Szeréltettem arjta mindenféle tőmítést(főtengely, olajteknő stb...) de hiába. Turbó csőnél (intercoolertől a turbóba megy) látok egy kis folyást (cső tömítése szakadt). Azt mondja a szerelő hogy ott nem mehet el annyi turbó felújítás kell. LEhet e vmi más megoldás ami nem 100-200e ft. 2 hónapja van nálam de már 200-250e ezer elment rá és még mindig nem jó.
kormányoszlop burkolat le és a komplett kapcsolót cseréled
de lehet elég csak a burkolatot levenni és úgy a kapcsolót nem volt még vele dolgom
mármint a komplett bajuszkapcsolóra gondoltam, a karon a tekerentyűt szerintem otthon nem biztos hogy ki lehet cserélni
esetleg youtube franciául arabul angolul és nem nevetni oroszul rákeresel ugyan ezt guglival is lehet találsz külföldi fórumot ahol le van dokumentálva képekkel
Még egy kérdés eszembe jutott. Ha annó jól olvastam az autónak be kellene zárni ha a kártya eltávolodik tőle igaz? Nálam ez nem így van, lehet ezt a funkciót ki-be kapcsolni?