Én használtan vettem a fehérvári Skodánál az autót. Nemrég kiszereltem a rádiót. Persze kódom az nem volt sehol, hívtam is őket. Csak a rádió oldalán lévő sorozatszámot kérték, és elküldték SMS-ben a PIN kódot. Persze ez megint egyedi eset. A méltányos nyilván az lenne, ahol az autót vetted és szervizelted ott megmondanák ingyen...
Elég pár percre. Mondjuk én kapásból leveszem a sarut, utána szedem le a légszűrőt és a fojtószelepet. Pucolás után amikor már minden a helyén akkor rakom vissza a sarut. Ez most már ritkán több 15-20 percnél.
A rádiót azért említettem, mert igaz akkor kipufogóhegesztés miatt volt áramtalanítva az autó de szépen utána kérte a kódot.
A dolog hátulütője csak annyi volt, hogy nem az első tulaj vagyok és a kód nem volt a rádió füzetében.
Mivel régebbi rádiósmagnó volt ezért nem foglalkoztam vele, vettem egy másik fejegységet.
A 2003 as Octaviába belehet tenni a projektoros Xenonos lámpát?Kell hozzá valamilyen kiegészítés?A trafó a lámpába van építve vagy külön trafó kell hozzá stb...?
Hát azt nem tudom, nincs 1 éve, hogy nálam van az autó. De az eladó mondta, hogy fel van írva a kód, meg én is láttam valahol az autó papírjai között....
Nem lenne elég valamelyik biztosítékot kivenni egy időre?
Nem muszáj szervízbe vinned, a legtöbb szerelő ki tudja olvasni a hibakódokat.
Lehet, hogy a tisztítással meg is oldottad a problémát, de a hibajel nem fog eltűnni magától, azt törölni kell, vagy állítólag több beindítás után magától törlődik. De az is egy megoldás ha leveszed az akkumulátorsarut egy kis időre. Ennek a hátulütője ha nem tudod a rádiód kódját akkor kicsesztél magaddal. Ha ezt a megoldást választod akkor utána hidegen indítsd be az autót és hagyd alapjáraton járni kb 10 percet, így áll majd be a rendszer alapra. /legalábbis én így csinálom amikor a fojtószelep tisztítás után nem akarom szerelőhöz vinni/
Elkezdtem leszedni a szelepet, de csak ennyire tudtam:
A még rajta levő hátsó 4 csövet már nem tudtam/mertem leszedni, mert alig férek hozzá és tartok tőle, hogy esetleg nem tudnám visszatenni.
Ebben az állapotban, kicsit kifordítva nagyjából kitisztítottam, de nem változott semmi, talán kicsit magasabb lett az alapjárati fordulatszám. A hibajelző továbbra is virít az arcomba! :-(
Amúgy arra a felső csonkra mi csatlakozik a fém csővel? Annak a járata elég kormos volt, kb. 50%-ban eldugulva.
Nem minden esetben van így, eleinte a can-bus-os autókban alkalmazták azt a módszert, hogy össze tanították az összes elemet és azután már csak egymással voltak hajlandóak kommunikálni, de ezt a módszert valamiért félbehagyták. Mostanában állítólag a null-revízió alatt kódolják a rádiókat, szidják is a szerelők ezt a megoldást, mert minden autóból ki kell szerelni a rádiót, le kell olvasni a szériaszámot és lekérni a kódot. Majd újra összeszerelni, úgy hogy még gyakorlatilag egy métert sem ment az autó. (és érdekes, hogy nem a VIN kell az azonosításhoz, hanem a rádió azonosítója...)
Na igen, az első dolgom volt hogy átnéztem a szervizkönyvet, nincs benne sehol! Az összes papír egy helyen van amúgy abban a gyári bőr mappában az autó használati utasítástól kezdve a rádió kezelési leírásán keresztül az utolsó két kis piros matricáig....de rádió kód nincs sehol. Persze ezt mondhattam volna eddig is. Na mindegy.
A lényeg: van egy 2 din méretű TV/DVD fejegységem, az volt eddig a kocsiban.
Igen, I-es octavia, 2001-es.
De most a kocsit eladnám...és van egy VW CD játszóm, amit be akarnék rakni a 2 dines dvd helyett, mert annak elment a képe és vár a garanciális javításra. Szóval ehhez a CD-hez ugye kéne valami ami vezérli ekkor jött képbe a symphony, aminek ugyan ez az összekötő csatlakozója (vagyis a kettőt össze tudtam kötni a gyári csatival) reménykedtem, hogy akkor vezérelni is fogja, ha indulna.
Amúgy a skoda gyári hangszórói szólnak szarul fejegységtől függetlenül (bár nyilván azon is lehet fejleszteni ahogy én is megtettem - de mindenen lehet) én beraktam még egy aktív mélynyomót hátra, az azért sokat segít az összhangon.
Igen, sajnos nekem volt az az ominózus esetem a villamossal... de, nekem a lufik nem nyíltak szerencsére, talán azért mert az autó csak akkora ütést kapott előröl mintha max 3km/h sebességgel neki gurultam volna egy falnak. Csak sajnos az a fal kb 30km/h-val mozgott és nem volt teljesen sima... ezért tudta "lebontani" az elejét.
Mondjuk azt sem nagyon értem, hogy neked miért nyíltak a lufik, nem mentél olyan gyorsan és a lassulás sem volt olyan drasztikus... de, mondjuk az sajnos tény, hogy kinyíltak. A jobb1 a nagyobb baj, mert az sajnos viszi a műszerfalat is. Igazán tehetnének be egy szenzort az ülésbe ami figyelhetné, hogy ül-e valaki az ülésben és ilyen eseteknél komoly költségektől kímélhetné meg a tulajt, vagy cserélhető lufit. (mondjuk, az meg csúnyácska)
A kábelköteget szerintem lehet javítani is, bár érdemes utána nézni, lehet hogy egy új köteg (ha jól emléxem akkor az csak egy kötegvég ami egy csatlakozóval kapcsolódik a fő köteghez) olcsóbb mint a pepecselés.
Most már engem is érdekel ez a kód kérdés! Megnéztem a szervizfüzet 2. oldalát - sőt még a 3-is - de se kódot, sem annak helyét nem találtam. Az autó átvételekor rá is kérdeztem. A válasz az volt: nem kér kódot. Hál' Istennek, eddig soha nem volt szügségem rá, a korábbi Octáviáknál sem.