Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mozso77 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22081

Sziasztok!

Szóltak az autószalonból, hogy megérkezett az új Octavia 1,2 tsi autóm, azt szeretném kérdezni mit érdes

átnézni mikor  átveszed -motor, karcok stb??? és hogyan kell bejáratni az autót!

köszönöm. Üdv az octaviások között! Zsolt!

borszu Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22080

Sziasztok!

 

Többször volt szó itt a fórumon, hogy az 1,4 TSI "dieselesen" nehezen melegszik. Minden reggel 8 km-t megyek, 10 C fokos garázsból indulok. Ennek ellenére csak kb. 70 C fokos a víz, mire a munkahelyemre érek. (Az előző O I. 1,6 ekkora távolságon már üzemmeleg volt.)

Nézegettem ezt az eszközt, ami megoldaná a problémát:

 

//totalcar.hu/magazin/technika/eallofutes/

 

Nem vészes az ára, kell hozzá még kb. 1500 Ft-ért egy kapcsolóóra, ami minden reggel indulás előtt fél órával bekapcsolja a fűtést. Mit jelent ez a villanyszámlában? Ha a fűtés 1000W-os és egy fél óráig megy, akkor az 0,5 kWh energiát fogyaszt, ami kb. 25 Ft naponta. Szerintem ez bőven visszajön a fogyasztásban és a motor élettartamára gyakorolt kedvező hatásában - gyakorlatilag megszűnik a hideg üzem, minden reggeli indulásnál 40-50 C fokról indul a motor, meleg az olaj, azonnal van kenés, megy a fűtés...

 

Ami visszatart, az a garancia esetleges elvesztése az utólagosan beszerelt kütyü miatt.

 

Viszont az Octavia kezelési útmutatóját lapozgatva a 191. oldalon (Üzemeltetési tudnivalók->Üzemanyag->Téli üzem) látottak, olvasottak alapján az az érzésem, hogy a Skodának van ilyen gyári (elektromos) állófűtése, amivel a bioetanol (E85) üzemű modelleket szereli. Jól gondolom? Van esetleg ennek a cuccnak cikkszáma, ami alapján megrendelhető és szakszervizben a garancia elvesztése nélkül beépíthető? Meg tudná ezt valaki nézni?

 

 

 

 

 

 

 

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22079

Egyébként azt mondta a srác, aki megnézte, hogy nem mutat semmi jelet a kuplung benyomására sem...

Kivettem a kapcsolót, szét is szedtem, és a benne lévő rézlap van eltörve a szegecselésnél (elgyengült).

Előzmény: Donibcsi (22076)
bandika_75 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22078

KIRÁLY!!!!!!!!!!!!!

 

Spórolok rá.

 

Kobe-nél vetted ugye?

Előzmény: Octi19 (22057)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22077

Fene... :) Kb. 4-kor rendeltem meg a U..x-ban. Cikkszám alapján (amit írtam), azt mondták, hogy 3800.

Mindegy, az nem tétel. Az üzit megkaptad?

 

Kérdeztem, milyen csokit vigyek, ha vállalod a 90ezres szervízt :)))

Előzmény: Donibcsi (22076)
Donibcsi Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22076

Változott: 6Q0927189

3500ft gyári

Előzmény: norbi.sz_80 (22072)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22075

Felesleges a 64-es akksi bele,

Talán nem is fér bele.

ha nagyobbat szeretnél(akksit),akkor mehet bele az 55-56os.

Az első szerelésü ,gyári skoda rádióst nem kell kóddal ujra inditani.

óra és a -fed.comp viszont nullázodik.

 

Előzmény: Törölt nick (22074)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22074

Üdv.

Tanácsot kérnék.

Octi 2 1.6 MPI-be aksit cserélnék,(44Ah a benne lévő gyári).

Valami 60-64Ah szándékoznék tenni bele.

Mi lenne a megfelelő?(bizonyára cserélt a fórumosok közül valaki "mostanában")

És az aksi cserénél ha megszakítom az "áramot",akkor kell-e valamit is újra tanítani?A rádió kódolhatja magát?

 

 Kössz.

gun111 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22073

Sziasztok!

 

Eladó 4 db komplett téli kerék VW Golf IV, vagy Skoda Octavia I-re is jó. Gyári Golf IV acélfelnik 5X100-as körosztással, gyári ET számmal, gyári VW dísztárcsával, a gumik mérete 185/70 R14, tipusuk Sava Eskimo S3, nem repedezettek, még 6mm mintával, egyenletesen kopottan, legalább 2 télre jók még. Az ára 35e HUF, mely természetesen 4db-ra vonatkozik. Esetleg csere is érdekel!

Érdeklődni lehet: gun1976 kukac hotmail pont com

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22072

Kivettem a kuplungpedál kapcsolót. Valaki meg tudná nézni, hogy mi a pontos cikkszám? Asszem, valami ilyesmi (csak eléggé le van kopva, nem látni rendesen): 1J0 927 189E

 

THX

kakker Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22071

Kedves drMinit!

 

Érdekelnének az ötleteid :)

 

 

Előzmény: drMinit (22069)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22070

Megnézettem vagcommal az autót. Semmi hibajelzés, semmi kód, egyedül a kuplungot nem látja (valami olyasmit mondott a srác, hogy nincs kuplung-jel), így 99%-ra mondta, hogy a kuplungkapcsoló... (Doni is ezt mondta reggel láttatlanba) :)

 

Szóval a srác azt mondta, ő általában az utaángyártottat szokta ajánlani, mert az kb. 2-3000Ft, és minőségben nem (sokkal) rosszabb. Találkozott már valaki ilyennel (utángyártottal)? A gyári mennyi lehet? Ha megvan 10-11.000-ből, akkor azért inkább azt venném meg...

Előzmény: Octi19 (22065)
drMinit Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22069

Ha központi zárral lezárom az autót, akkor is produkálja a jelenséget.

 

 

Na ez így, érdekes...

Ha ez nem lenne, egy két ötletem lenne, de így, csak ellenőrzéssel..

Előzmény: kakker (22067)
drMinit Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22068

Viszont ha beinditom a kocsit, akkor halvány csíkok futnak a kamera által adott képen.

 

 

Valószinűleg valahonnan a rádiód felszed valami zavart.

Mivel nem gyári készülék ha jól emlékszem, ez sajnos lehet a készüléken belül is.

 

Előzmény: thomas974 (22042)
kakker Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22067

Sziasztok!

Van egy Octavia tour-om combi 1,6 MPI.
Két problémával fordulnék hozzátok...
A csomagtérajtó pár napja magától kinyit, pontosabban pár hete menet közben fel-fel villant az "ajtó nyitva" jelzőlámpa és nyitva is volt a csomagtérajtó. Mondom jó hát nyitvahagytam...
Becsukom, megyek 50 métert, megint villog mikor belemegyek egy gödörbe. Aztán észrevettem, hogy álló helyzetben is (motor nem jár) magától kinyitja a motor az ajtót, persze nem annyira, hogy utána fel is lehessen hajtani az ajtót, csak olyan, mintha nem lenne rendesen becsukva. Ha pont akkor nyitod fel amikor "zúg" a motorja, akkor persze kinyitható teljesen. Ha központi zárral lezárom az autót, akkor is produkálja a jelenséget... gondolhatjátok, hogy nem szívesen hagyom így ott egy parkolóban pl...

A másik probléma:
Üresjáraton finom gázadásnál, fordulatszám fokozatos emeléssel kb 1300-ig szépen lehet pörgetni, majd ha még egy nagyon picit emelnél a fordulaton akkor egyből felugrik 3000-re...

Várom a javallatokat!

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22066

Köszi! Már beszéltem Donival... Azt mondta, OI tempomatkarnál ilyesmi nem szokott előfordulni, valószínűsítette, hogy kuplungpedál kapcsoló. Délután megyek egy sráchoz, neki van VAGCOM, ránézünk a kuplungpedál kapcsolóra (Doni azt mondta, VAGCOMmal lehet ellenőrizni).

 

Mégegyszer THX, hogy foglalkoztál a problémámmal!

Előzmény: Octi19 (22065)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22065

Készítettem néhány képet. Remélem a te tempomatod is hasonló. Azért kérd ki Donibcsi véleményét.

A kuplungpedál kapcsolóját is megnézhetnéd.

Előzmény: norbi.sz_80 (22060)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22064

BÚÉK!

 

Köszönöm a tippeket, most hogy mondtad, már beugrott, hogy pl. hóléből volt gazdagon a szőnyegen, és persze nem löttyentettem ki indulás előtt... Úgyhogy jobban figyelek majd ezekre is.

 

Egyébként két Fordom is volt fűthető szélvédővel, nekem zseniálisan bejött a dolog, a fűtőszálak se zavartak. Tényleg, legalább opcióban elterjedhetne...

Előzmény: goodmadebetter (22020)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22063

Nem akarom lefesteni mert a mosó úgyis lehozná a horganyzott csavarról a festéket. Ha korrodált a horgany akkor majd max lecserélem a csavarokat.

Azért én a kétoldalas ragsztóban nem bízom annyira és sajnos tapasztalatból tudom, hogy egy rendszám pótlása elég költséges.

Előzmény: Törölt nick (22062)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22062

 

Klasssz, márcsak annyi hiányzik, hogy a rendszámtartó csavarokat lefessed, az egyik oldalt kékre, a másikat fehérre ;)

 

Nekem több, mint öt éve tartja magát masszívan a kétoldali ragasztószalaggal a rendszám, első dolgom volt anno, hogy lekaptam róla a rendszám keretet, ami a legtöbb autót csak elcsúfítja..

Előzmény: Octi19 (22057)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22061

Na ja, nyilván a topiktársaknak jobb kütyüjük van, mint a Boschban.

 

Egyébként nem tudom ezt miért írtad... Talán nem hiszed, vagy poénból?

Az OFF A4-en olvastattam volna hibakódot, mert néha tök magától bekapcsolt az elakadásjelző. Voltam vele 2 szerelőnél, voltam a Boschban -> sehol nem láttak hibakódot. VW márkaszervízben egyből látták a hibakódot, de ott sem tudták megoldani (nem tudták, mi lehet, mivel elakadásjelző kapcsoló cserés volt, meg még néhány dolog is). A dologhoz hozzátartozik, hogy csak ki- vagy bekapcsolt lámpánál csinálta azt, hogy magától bekapcsolt néha az elakadásjelző - teljesen random, utóbbi időben már nagyon gyakran, viszont ha csak helyzetjelző volt kapcsolva, akkor semmi gond nem volt vele.

 

Erre megtaláltam itt Donibcsit, megbeszéltem vele egy időpontot, megnézte, 2-3perc múlva megmondta, hogy komfort-elektronikát kell cserélni.

Megrendel -> csere -> hiba megoldva! Máshol pedig szakszervízekben sem tudtak hozzászólni sem!

 

Szóval nem spórolás miatt nem kerestem még szervízt, hanem azért, mert nem ismerek megbízhatót!

 

Sokan ajánlották itt pl. a Debreceni Full Autót, amikor kerestem 60ezres szervízre márkaszervízt. Hát, mit is mondjak... Több helyen megfordultam már, de hogy nem csináltak meg mindent, ami szükséges, az tuti.

Előzmény: stevie-w (22059)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22060

Azért gondoltam, hogy megnézem az érintkezőt/csatlakozót, amit Octi19 fórumtárs mondott, hogy neki többször az volt a gondja, mert értelmes emberke, akit ismerek és megbízom benne, az Doni vagy drMinit. Viszont mindketten ~120-150km-re vannak tőlem, és mint tudjuk, elég nehéz időpontot találni hozzájuk. Én hétvégén megyek külföldre, elég sokat használom útközben a tempomatot.

 

Gondoltam egy érintkezőt csak meg tudok nézni, ha valaki elmondja, hol keressem. Nem érzem magam annyira hülyének, hogy ne tudjam megcsinálni, csak mivel nem akarok eltörni semmit, így jobbnak láttam, ha tudom, mik lehetnek a buktatók. Pl. egy kormányleszedést/légzsákkiszedést nem vállalnék be, ezért kérdeztem, hogy pl. a kormányt le kell-e szedni (melyik része a karnak, ahol a csatlakozó van)... Vagy pl. a kart szét lehet-e feszíteni, stb.

 

Attól, hogy valaki nem autószerelő, egy-egy csatlakozót szerintem meg tud nézni... Persze itt ne ABS, vagy ilyesmit érts. Beépítettem egy tolatókamerát, én húztam be a kábeleket, én kötöttem be, mindenhol a műanyagok alatt vezetve; cseréltem komplett lámpát; stb.

 

Vagy aki nem autószerelő, már izzót se nagyon cseréljen otthon???

Előzmény: stevie-w (22059)
stevie-w Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22059

Bosch-ban nem mindent tud olvasni a kütyüjük

 

 

Na ja, nyilván a topiktársaknak jobb kütyüjük van, mint a Boschban.

 

(El kéne már felejteni az otthoni bűvészkedést. A tempomat ellenőrzéséhez viszonylag kevés szükség van a vakkomra úgyis. Szakértelem kell hozzá, hogy mit kell ellenőrizni -- meg leginkább egy multiméter.)

Előzmény: norbi.sz_80 (22058)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22058

Nem lakik valaki közületek Eger-Gyöngyös-Hatvan-Salgótarján útvonal környékén, aki tudna nekem segíteni egy kis hibakód kiolvasásban?

 

Jó lenne megnézni, van-e valami hibakód a tempomat miatt (ugye tegnap írtam, hogy nem műxik)... Szalonba nem szívesen vinném, Bosch-ban nem mindent tud olvasni a kütyüjük (tapasztalat - jártam már náluk, és ami hibát simán olvasott a szalon, azt ők nem is látták -> de mivel nem látták, csak 3000,- Ft-ot kértek el olvasásért, nevetséges)!!!

 

Gondolom nem sok idő kiolvasni...

Octi19 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22057

Készítettem képeket is:

 

Én különösen allergiás vagyok arra ha valamit nem tudok használni ami az autón van ezért a motorháztető nyitót is átmókoltam a bajusz miatt:

Előzmény: bandika_75 (22040)
goodmadebetter Creative Commons License 2011.01.03 0 0 22056

Hát, valóban...

 

-Hiszen a limuzin változaton nincs is olyan kis ablak...! ;)

 

-Amúgy kombi lesz, de már raktam is fel képet korábban. :)

Előzmény: Octi19 (22035)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 22055

Igen! Nekem ott volt a baj.

Előzmény: norbi.sz_80 (22054)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 22054

Bocsi, akkor ezt nem jól értettem?

 

Nem annál a csatlakozónál van érintkezési hiba, amelyik a kar azon részére van rádugva, ahol a kormányrúdra szorító bilincs van? Magának a karnak a végében (ahol a tempomat nyomógomb van), ott van érintkezési hiba?

Előzmény: Octi19 (22053)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 22053

Ha olyan mint az OII-nél akkor elég csak a kart szétfeszegetni óvatosan és a kapcsoló egység ami nem nagyobb kb: 2x4cm-nél és ott van egy csatlakozó. De Donibcsi biztosan tudja.

Előzmény: norbi.sz_80 (22048)
pille69 Creative Commons License 2011.01.02 0 0 22052

Sziasztok!

Fékügyben szeretnék segítséget kérni.

1.6-os 75 kW-os Octáviában szeretném a hátsó féket megcsinálni. Jobb oldalon a fékbowden beragadt, ezért a fék folyamatosan fogott. Érezni nem éreztem, de lekopott a ferrodol, meg a dobot is dob is megkopott, így dobot os kell cserélni. Az a gondom, hogy ha az új dobba berakom az új fékpofát, akkor az nem fekszik fel teljes hosszában, csak kb. annak az 1/4 - 1/3-ában, míg a használt, viszonylag jó fékpofa teljes felületén felfekszik és hoszában nem billeg. Visszavittem a boltba, azt mondták, hogy ez nem baj, majd össze fog kopni. Hány km lehet ez? Azért nem időt írok, mert havonta kb. 800-900 km-t megek. Ha más gyártótól veszek fékpofát, az teljes hosszában fel fog feküdni?

Igazából nem hiszek abban, hogy összekopik, mert így gondolom nem jó a fékhatás és ha vizsgára kellene vinnem az autót, akkor az sem biztos, hogy átmenne.

Köszönettel: Pille

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!