Haho, tudom, hogy nem lehet mostansag setalgatni, de a Zagorsk hozza az utolso poliolos barkat. Ma este Becs, holnap reggel mar Komarom lesz. Aki tudja, kerem fotozza majd. Koszi Udv
Nem. Szerintem Óbög, a Nagyrév-Tiszakécske (Tiszabög) kompátkelőhely (289 fkm) "fölött" van. Ez a kanyar a tiszakécskei "magaspartnál" van, ahol a "Tisza-parti kilátó" is található - éppen a 286 fkm tábla közelében.
Uraim! Egy kérdés hozzátok.A "Forgácsolás"topicban valaki feltett egy képet a Fortepánról .Egy kb 3-4méter hosszu 10-20 cm átmérőjű tengelyt esztergálnak.A kep 1949 ből való ,felirata szerint 100 tonnás jugoszláv uszódaru gyártása.És a kép alapján akár egy ekkora menetes rud is lehet.(szerintem propellertengely nagyolási fázisban).Kérdésünk :mi lehet ez az alkatrész egy uszódarun?És vajon tényleg menet -e?Ha valaki tudja ,kérem mondja meg.Akár itt ,akár a másik topicon.Ott a kép is fennvan és a hozzáférés is.Nem tudom ide feltenni,ahoz én vén vagyok.Üdv:szőrmók
Március 13-tól tavaszi menetrend szerint, 40 percenként jár a balatoni komp Szántód és Tihany között, amely a téli időszakban óránként közlekedett – olvasható a Balatoni Hajózási Zrt. honlapján.
Szántódról 6.40 és 18.40 között, Tihanyból 7.00 és 19.00 között indulnak a járatok 40 percenként. A balatoni komp egész évben üzemel, csak szélsőséges időjárás és kedvezőtlen jégviszonyok esetén áll le. Nagyobb forgalom idején sűrűbben indítják a járatokat, a menetidő 8 perc.
Az 1914-ben épült, az első, román mérnökök által tervezett személyhajó német gépekkel, a fel- és levezetőben Hunyadi János családi fészkével, Vajdanunyaddal. (Akik innen még nem voltak Vajdahunyadon, azoknak illő betervezni. :) Sok magyar szöveg is van, sajnos sok a röhejes, "transzlétes", pedig volna ott bőven magyar ember, ki lefordítaná tisztességesen.)
Egyszer megnézem közelebbről ezt a hajót, a Székelységből már nincs nagyon messze. :)
A nagy leállásban egy kis színfolt. Az alapozó színben ismert BORCEA gőzös igen szép állapotú és zöld! (a gépe meg furcsakék, mindegy) Mintha fával tüzenék.
A hirdetmény tilalmának visszavonásáig a KABINOS HAJÓK számára TILOS kikötni, horgonyozni. Áthaladásuk az ország területén CSAK TRANZIT ÜZEMMÓDBAN lehetséges. Azok a kereskedelmi hajók amelyek nem rakodnak ki ill. be a szlovák kikötőkben, NEM várakozhatnak, vesztegelhetnek, köthetnek ki a Duna mellékágain, mellékfolyóin sem. Ezen hajók személyzetei számára TILOS a partraszállás. A tranzit üzemmódban hajózó kereskedelmi hajók horgonyozhatnak a Duna és mellékfolyói horgonyzóhelyein, ha ez a munkarezsim betartásához elengedhetetlen. A korlátozás nem érinti a célforgalmú kereskedelmi hajókat. A szlovák felségvizeken hajózó hajók számára TILOS a személyzetcsere kikötőben, horgonyzóhelyen, bárhol. A szlovák víziutakon, hajókirándulások, sétahajózások szervezése TILOS.
Szerintem erős túlzás volt a májusi programok, s még inkább a nyári táborok lemondása. Nem tartom kizártnak, hogy lesz ebben még visszakozás, ezt nekünk több tankerület sem zárta ki. Egyszerűen várni kellene egy hónapot, akkor lehet, sokkal okosabbak leszünk. Ha mindent szeptemberre akarnak áttenni, az nem fog menni, mert nem lesz annyi kapacitás sem járműben, sem szállásban, sem idegenvezetőben.
Furcsa is a rakpart hajók nélkül. Szerintem egyébként nem ők lesznek az egyetlen cég, aki ezt meglépi, és attól tartok, a kabinosok mellett a belföldi hajós vállalkozásoknak is be fog tenni rendesen a kialakult helyzet...