Az utcánkban az úthibákat földfeltöltéssel orvosolták, gyakorlatilag építkezésről származó töltőföld tele kövekkel és némi építési törmelékkel lett ráborítva az út tetejére. (ez persze nem sokat ér, pár hónap alatt az esőzés és az autók kihordják, és újra előjönnek a nagy gödrök, kisebb lyukak...) Ennek következtében most az út magasabban van mint az enyhén lejtős, beton kocsibehajtónk alja, ráadásul úgy sikerült lerakniuk a feltöltést, hogy most már enyhén felénk is lejt az út (a másik oldalon levő árok helyett). Így minden esőzéskor hozzánk folyik az útról a víz és hatalmas víztócsa alakul ki a behajtónknál. De ami igazán zavar, hogy emiatt az út-behajtó részen sártenger lesz. Ráadásul ez a rész egész nap árnyékban van nyáron is, eső után 3-4 nappal is még tiszta sár az egész (lásd mellékelt kép) amit persze az autó kereke behord a kocsibeállóra is.
Hogyan tudnám költséghatékonyan, egyszerűen sármentesíteni (de legalábbis jelentősen csökkenteni a sarat) a képen jelölt részt? Valamilyen kavicsokkal, kisebb zúzott kövekekkel alaposan beszórni a saras részt?
Csak a vakolatból könnyen kilazulnak/kiesnek a szögek. Egy nagyobb blondel keret meg jó nehéz, nem mellesleg 20-30 ezer ft-ba is belekerül, tehát nagy baj lenne, ha leesne.
Képakasztóból van 2-3 szöges is. Azért az elég sok mindent megtart. Jó, lehet, hogy a Sixtusi Madonnához már nem elég (2,5 x 2 méter), de nálunk a dédnagypapa ilyenen lóg évek óta, és nem panaszkodik, pedig ő sem volt kis ember. :-)
Pur hab? Be kell kenni a festmény hátulját és pár percig a falhoz nyomni erősen :)
Egyébként mi a baj a tipli+csavar kombóval? Teljesen jól működik. Lehet pormentesen is fúrni, ha van hozzá adaptered vagy egy sima porszívód, ha meg kicsit lötyög a tipli, gyorsan gipszel lehet javítani és szépen a felületét is simára húzni. Én szöget biztos nem raknék sehova, Ytongban még csak-csak, de téglafalban teljesen bizonytalan.
Ti nagyobb, nehezebb festményeket, fali lámpákat hogy szoktatok rögzíteni a falra? A falba vert szög nem sokat ér ezeknél. A másik módszer, amit ismerek, az halálbiztos, de elég brutális: fúrógéppel lyukat fúrni, a lyukba tiplit tenni, abba csavart tekerni.
De nincs valami köztes megoldás? Ami a szögnél erősebb, de azért nem kell szétfúrni a falat?
Egyszer regeltem valami külföldi lapon azóta folyamatosan hivogatnának +44 irányból, de tiltok minden hivószámot külföldröl. A régi sansung SW még tudta hogy ha a hivószám eleme a +44 akkor blokkolás, most csak darabonként lehetséges.
Szóval soha senki ne adjon meg nyiltan telefonszámot seholsem.
Lehetséges eseti jelleggel minden egyes hívás előtt letiltsd telefonszámod kijelzését. Ezt úgy aktiválhatod, ha a hívószám előtt beütöd a #31# kódot és utána a hívószámot, és így kezdeményezed a hívást.
Javaslom mindenkinek akit zavar hogy egy NEM adok-veszek fórumot annak használ valaki a legkülönfélébb időpontokban hívja fel a kedves hirdetőt és érdeklődjön hogy pl tüzzellőre vagy hízóra cserélhető-e a szajré. (éjszakai időpontok előnyben)
Továbbá a megadott telefonszámmal más fórumokban helyezzen el pl szexhirdetéseket.
Talán igy felfogja a kedves hirdető hogy nem ildomos egy fórumot spemmelni.
Észak, Észak-Kelet vagy ÉNY külső sarok ha egyszer penészes lesz, figyelni kell utána rá.
Egy oldalon érdesített jó, az érdesített oldal menjen felülre.
Egyszerű alaprajzra V-fugás is lehet, ha tetszik, de ha van pozitív hosszű irányú beugrás mondjuk ajtóhoz három-négy lap szélességben, akkor oda kevés belőle a hivatalosan előírt 30 vagy 40 centi minimum hossz szerintem. Úgy kell indítani, hogy oda egész illetve hosszabb darab jusson, de ha két egymással pont szemben lévő pozitív nyílás van, mint nálam, és a szoba mérete is pont olyan akkor nehezebb vele. Valahogy rugalmasabb az egész a gumis szerintem, kevésbé feszül be. Én arra számítottam, hogy a gumi miatt nagyobb lesz a tűrése, de valahogy nem az volt. Nem akarok általánosítani, lehet, hogy van olyan, ami jobb. Például nálam magasan a már itthon megszűnt Baumax saját márkása vált be, pedig árban középkategória alatt volt. A gumi fugásba picit megülhet a por is.
Nézd meg a lap hosszát és szélességét, mielőtt megveszed, hogy a helyiség méretéhez képest ne kelljen hosszában vágott lappal indítani, hogy a másik szélén ne maradjon majd 4 centi mondjuk, mert az is egy pici szívás, főleg hosszú helyiségben. Ugyanúgy hosszban is változnak, ott is célszerű arra törekedni, hogy kettes eltolással legalább az egyik sort egész lappal tudd indítani anélkül, hogy kis darab maradna. Veszteség is több, és lassabb is, ha két vágott lappal kell indítani.
A szurkot már felkapartam amennyire tudtam spaklival, még a portalanítás és alapozás van az öntésig. A külső fal mellett voltak nagyméretű bútorok a falra tolva, azt most megszüntetjük, mert alatta a falsarok egy része penészes lett.
A régebbi írásod alapján írtam a Ravatherm XPS 300 WB (az az érdesített).
– Mindkét oldala érdesített?
Lamináltból pont gumis V-fugásakat nézegettem (mert csak, mert modern), akkor a tapasztalatod alapján lemondok róla, inkább a hagyományosabbat választjuk.
A 15 cm széles zsalukő elég HA az oszlopok alatt kiszélesíted 30 cm-re. Hogy nincs teher az új részen azért egyértelműen nem merném kijelenteni. A fél méter földnek is van súlya, meg a zsalukőnek is, meg a többi.
Alapozás. A 80 cm az idejétmúlt. Jelenleg a fagyhatár 120 cm. Ha nem félsz akkor lehet kevesebb is, talán még az 50 cm sem fagy föl. Ha nedves, vizes a telek akkor ne legyél annyira bátor.
Ha vasalod a beton lemezt (nem árt) akkor a zsalukőbe KELL függőleges tüskevas az ALJÁTÓL KÜLSŐ OLDALON A VB. LEMEZBE LEGALÁBB 40 cm HOSSZAN FÖLÜL (!) BENYÚJTVA. Különben nem sokat ér. Vízszintes vasalás is kell a zsalukő sorok közé.
Ha nem tudod a meglévő terasz vb. lemezét visszabontani legalább 60 cm-re (vas marad!!!) és az új rész vasalását FÖLÜL rávinni a végét lehajtva, akkor valószínűleg meg fog repedni a csatlakozásnál. Lehet, hogy kétszer.
Repedés ellen sokat segít ha az új terasz alatt (majdnem) tökéletes a tömörítés. A vb. lemez alá jó lenne 15-20cm sóder. Tömörítése mint előbb.
Igazából két réteg vasalás lenne az igazi, de a FÖLSŐ a fontosabb rövid irányban. Hosszirányban az alsó.
Egy 2x8m 0,5 m magas teraszt szeretnénk kiszélesíteni 1,3 méterrel. Tehát ehhez szeretnék építeni 1,3 m x 8 m x 0,5 m -es szakaszt.
Erre menne majd egy féltető polikarbonát fedéssel, tehát az új terasz szakasz szélére menne 4, vagy 5 kehely, amibe a terasztető talpai mennének.
A kérdéseim a következők lennének: 1) Milyen min. vastagságú zsalukövet érdemes használni? (15 cm-es lenne elegendő mennyiség kimaradva, viszont, ha ez keskeny, nyilván vennék szélesebbet). 2) A jelenlegi földszinthez képest milyen mélyre érdemes lemenni? Van aki kinevetett mikor azt mondtam -80 cm-re ki szeretném ásni a sávalapnak a gödröt. Azt mondták mivel alig lesz rajta teher, elegendő -40 cm-re menni. (30 cm sávalap vasalva, majd 2x25 cm zsalutégla és 10 cm betonréteg a tetejére betonhálóval). 3) Hogy érdemes a meglévő (beton)teraszrésszel az új, 10-12 cm vastag betonréteget összekötni? Kell dilatációt hagyni, valami speciális módon tapadóhidat képezni a meglévő esetén? (99%, hogy nem hidegburkolat kerül rá, hanem valamilyen fa, vagy WPC burkolat). Vagy arra az oldalra is kvázi érdemes rakni egy sor zsalutéglát, hogy mind a 4 oldalán fel tudjon rendesen feküdni a betonhálóval megerősített 10-12 cm-es új betonréteg?
Az mit jelent, hogy dohos parketta? Mitől lett dohos? Ha ki van emelve azon a részen az alap, akkor a lábazat felől is nedvesedhet.
A szurkot nem biztos, hogy könnyen fel tudod szedni, van ahol pogácsában van, és feljön a parkettával, de van, ahol aljatkiegyenlítő helyett öntve van nagyobb részen, meg darabos is lehet. Én a pogácsákat meg kb. 3 mm-es szemcse nagyságig a göböket felütögettem, a többit meg telibeönteöttem, nem csiszolgattam, megmaradt rajta szépen. Három szobát csináltam különböző alkalmakkal három különböző aljzatkiegyenlítővel, a hódos áruház saját márkásával volt a legkönnyebb dolgozni. Szöges cipőre lesz szükséged, én gyepszellőztető szandált vettem, kicsit magas sarkú érzés, de anélkül nem tudtam volna rendesen kiönteni.
Ajtót, esetleg ha van erkély ajtót is meg kell nézni, ha befelé nyílik, hogy befér-e a rétegrend. A leírás alapján látatlanban nem tudom, befér-e 5 centi XPS, vagy csak 3. Én az öt vagy három centi XPS-re nem tennék rá még 5 mm-t, és nem simát, hanem érdesítettet tennék. A táblákat fél vagy kétharmad eltolásban rakd le, ha nehezebb vagy, akkor vegyél nem éles talpú papucsot, mert a sarkad picit benyomhatja ha rálépsz. Gondold át, hogy mi lesz majd a laminált hosszú iránya, akkor az XPS hosszú irányát arra merőlegesen rakd le előtte.
Párazárót leteheted az xps alá, ha a garancia miatt aggódsz, de egy sima erősebb fólia is jó. Úgyse tudod hézagmentesen zárni a szélén, és mondom, előfordulhat, hogy nem a padló felől nedvesedik, hanem a fal felől, főleg hogyha szorosan a falhoz tolt bútorok vannak.
Padlóból a minimum szerintem a 8 mm, de néha lehet maradék 10 mm-eseket is találni, ha neked pont tetszik az a szín, az ár ugyanaz vagy néha olcsóbb is. Gumis V-fugásat nem tennék megint, az egyik szobában a háromból az van, és nehezebb is volt vele dolgozni, ékek kivétele után az utolsó darabok hosszanti elcsúszásra hajlamosak voltak nekem.
Parketta gondolom nem lesz újra használva, én négyesével-ötösével ütöttem szét, annyit még ki lehet fordítani, aztán csak utána szétszedni egyes darabokra. Ha normálisan volt lerakva, akkor egyesével nagyobb szobában lassú felszedni.
Teljesen off topic, de nem tudom hol kérdezzem meg, főleg, hogy nagyon sok topik halott.
Rendszeresen hirdetek eladásra tárgyakat különböző oldalakon, főleg a Facebookon. Egyre gyakrabban kapok üzeneteket kamu profiloktól. Azt tettetik, hogy vásárolni akarnak, de ezek az üzenetek fordítóprogrammal vannak írva. Amint kiderül, rögtön törlöm az üzenetet, jelentem és tiltom a profilt.
Mit akarnak ezek?
Ha pedig megadom valakinek a számlaszámom, hogy utaljon, abból nekem lehet károm?