Nem tudom, a Te készüléked, milyen, de ezt az 1m3 napi őrlángot többször is ellenőriztem, ez mai áron (nekem) számolva kb 22 eFt "veszteség"/fűtési szezon.
Ezt az ionizációssal kiváltottam, ami ráadásul modulációs is.
A 3000 m3-es gázszámlám 1200-as lett (persze más is történt közben a kazáncserén kívül)
Ne gyere már Te is a butasággal, hogy modulálva többet fogyaszt a kazán!!
Szerinted, ha igazad lenne, akkor miért versenyeznének a kazángyártók, hogy egyre jobban moduláló készülékeket dobjanak a piacra?
Mind hülye? csak Te tudod az igazságot? :D
Hidd el nekem, hogy minnél jobban tud modulálni egy kazán, annál jobb hatásfokkal tud(na) üzemelni, de ehez bonyolultabb vezérlés, drágább anyagok kellenek.
A berendezések hatásfokát minden esetben teljes terhelésen mérik. Ezért csodálkoznak a modulációs égősre cserélők, hogy mégsem fogyaszt kevesebbet a berendezés, pedig milyen kis lángon ég. Persze ilyenkor jó alacsony hatásfokkal.
Örláng?
Igen, ez veszteség. Erre viszont ott vannak az ionizációs lángőrrel ellátott berendezések.
Megjegyzem a nyitott égéstér, mindig is a legrosszabb hatásfokú berendezések ismérve.
A régi C30-as kazánom gyári adat szerint 86% hatásfokú. Gondolom a mérés a fűtés idejére vonatkozik, csakhogy a nap 24 órájából 4-5 óra volt a fűtés, a fennmaradó 19-20 órán át csak az őrláng fogyasztott és a kémény meg hűtötte a házat. Így jött ki nekem kb 50 % átlagos hatásfok.
Amikor üzemel a készülék az őrláng hője természetesen hozzáadódik a láng hőjéhez. Ilyenkor nem számolnám veszteségnek.
Amikor nem üzemel a készülék csak az őrláng ég, akkor viszont nemcsak az elfogyasztott gáz a veszteség, hanem kb 200 Watt energiával melegen tartja a kéményt és folyamatosan húzza ki a házból a már megtermelt meleget is.
Erre akkor jöttem rá, amikor egyszer fent jártam a tetőn a kéménynél és beletartottam a kezem, folyamatosan jön a meleg levegő a nap 24 óráján át. Ez a tetemes veszteség, nem az elfogyasztott napi fél m3 gáz.
Ja így már értem a mérésedet, :D nekem csak az nem stimmel, hogy nálam 2db őrlángos készülék üzemel, főzünk is, fürdünk, mosogatunk és a fűtés is megy napi 24 órában (nincs programozható termosztát) napi 5-6m3-ből. Ebből 2-3m3 az őrláng? :D
És az őrláng hője 100%ban haszontalan? 1%-a sem fűti a lakást? :D
Maradjunk annyiban, hogy a turbos készülékek állandó fordulatszámú ventillátora sokkal több veszteséget okoz, hiába elektromos gyújtásuak és nincs őrláng. :)
Nem kell egy héten át mérni, megnézed hogy egy óra alatt mennyit zabált az őrláng és felszorzod 168-cal. Ilyenkor a mérés idejére nincs fürdés, mosogatás de még kézmosás sem egy órán át.
Nekem 3 őrlángos készülék volt és 1,5 m3/nap elment az őrlángra. Már csak egy V4-es vízmelegítőm van, de azt is nagyon nézegetem...
Én például úgy, hogy megnézem reggel a gázórát és megnézem másnap is ugyanabban az időpontban.
Utána az általános iskolában tanultak alapján kivonom az egyikből a másikat. Szerinted rosszul csinálom?
Mondjuk az enyém csak fűtőtt, nem csinált HMV-t. Aznap mondjuk nem indítottam be a fűtést, sajnos vannak olyan meleg napok, amikor bármennyire szeretném nem kell fűteni.
A ferroli NE50 egy 1995 típus, benne egy Honeywell V-4600C 1193 kombináltszelep volt a "lélek".
Azt sem értem hogyan méritek ezeket. Egésznap nem mosogattok, fürdötök, mosakodtok? Se egy kézmosás vagy bármi 1 hétig? :D
Nekem 2db őrlángos készulékem van, nyáron csak az 1ik megy (átfolyós vízmelegitő), ilyenkor 2 - 3m3/nap HMV-vel, főzéssel, télen 2db őrlángos készülék megy HMV, főzés, fűtés kijön most 5-6m3-ből. Ha ebből alaphangon 2 - 3m3 csak az őrláng (szerintetek) lenne, akkor viszont a fűtést meg a HMV-t baromi jól csinálják ezek az őrlángos készülékek. :D
nekem a szomszéd felől nem lehetett szigetelni a falat. az előszobából egy 20-as egáltével leágazva és egy-egy golyóscsappal a sárga falfűtés csővel csináltam két hurkot. 4,30 hosszó közvetlenül a padlóvonalban, majd két téglát kihagyva kanyarodik vissza. 4 sor van így olyan 50 cm magas a szoba teljes hosszában. a golyóscsap nincs megnyitva csak egy kicsit, mint egy torlószelep. azért azt raktam be, mert az volt itthon:) aztán visszavakoltam, kb 1,5 cm vakolat van rajta. tökéletes, semmi páralecsapódás és még melegít is rendesen, a vakolat nem repedt be sehol. kombi cirkó és vegyes is fűti.
egyébként amíg konvektorral fűtöttem nekem is mindig ez volt a bajom. aztán a fűtéscsöveket a falban vezettük és bár szigetelt ad le annyi meleget, hogy megszűnt a lecsapódás mindenütt. szóval csak bátran, meg lehet csinálni csak sok kosz és meló.
Jelenleg a házunkban egy újonnan kialakított radiátoros fűtés van. Sajnos több helyen pl: Konyhabútor mögött,ülőgarnitúra mögött megindult a fal penészesedése mert hidegek a falak. Külső szigetelésről csak álmodozhatok de azt gondoltam hogy műanyag fűtéscsövet vinnék az alsó sarokban egy előremenőt és egy visszatérőt.Így talán megszűnnének a hideg sarkok.Csinált már ilyet valaki? A radiátortól kéne elindulnia és kb. 5 méter hosszú lenne. Nem szükséges meleget csinálnia de most ott 15 fok van.Ez édes kevés.
megoldódott. átkötötte egy plusz csővel, hogy alul legyen a csatlakozása és nem csobog. ráadásul az alja tele volt kulával, minden oda rakódott le, ott már nem is mozgott a víz... most már ezt is tudom:)
Mert a házhoz tartozó vízóraaknában az esetek 99 százalékában vízszintesen áll az óra. A bejövő és elmenő oldali vízcsövek is vízszintesek és kb. azonos magasságban (mélységben) vannak a föld alatt.
Gyors kérdés. Házvásárlás előtt állok. A vízóra jelenleg a beszúrt képen látható módon néz ki. Magyarul áll az óra házában a víz. Eddig lakásban laktam, ott függőlegesen áll az óra, abban nincs víz. Ez az óra aknában van, vízszintesen.
ha fent mar eleg meleg van, akkor termeszetesen nem kell fent futeni.
erre a celra valok a radiatorokra tett termoszelepek. beallitod 22 fokra, es kesz. ha fent megvan a 22 fok, akkor nem fog a fenti radiatorokon atmenni a viz, kenytelen a lentieken megfordulni, lent futeni.