Nem nyitja meg, de a Ko-Hizlaloi tema veglegesen akkor szunt meg, amikor a Koer-Bihari-stb kornyeki utcakat felujitottak egy nagyprojekt kereteben (2011-2012), 2012 nyaran mar tuti nem volt kapcsolat.
Kőbánya Hízlaló és Kőbánya Kispest között volt valaha is közvetlen vágánykapcsolat? Hízlaló után a sínek mintha véget érnének leaszfaltozva, de a Fradi Köki vonalal párhuzamosan a töltés aljában mintha lenne valami vasútvonal maradvány. Talán a Kőér út vágja ketté mintha földkúp lenne, utána a Mávgép telep kerítése mellett megvan gazzal fával benőve és a végén becsatlakozik a Mávgép telepról Kökire vezető vágányba.
A Száva utca Kőér utca szakasz ami érdekel, itt szűnik meg a folytonosság....
Minden éveben egy hetet vagyok Harkányban, és viszek biciklit is. Azzal voltam Vajszlón és Palkonyán is. Drávaszabolcsra a nyomvonalra épített krp.úton mentem, és a falut megkerülve a fák koronája alapján kerestem a folytatást. Így vettem észre ezt az épületet, amire a helyiek azt mondták hogy "megálló volt, amíg járt a vasút". Akkor a "láncos kutya" elleni bunkert is ismered.
Minden évben három hetet vagyok a harkányi kórházban, és viszek biciklit is. Drávaszabolcs az egyik állandó célpont. Meg néha tovább a túloldalra is. Azt tudod, ugye, hogy a kerékpárút Harkánytól végig a volt pálya helyén vezet?
Sínbiciklis képén felbuzdulva lenne egy kérdésem (sajnos, egyelore elméleti); ha venni szeretnék egy erégi állomásépuletet nyaralónak, kihez kellen fordulnom? Ezek még mindig a Máv tulajdonában állnak, vagy átszálltak a helyi onkormányzatokra?
Esetleg valakinek, ha van konkrét tapasztalata, akár árakról, akár ugyintézésrol, szívesen venném.
A népligeti próbapálya nem volt közös a villamossal, csak a Vajda Péter utcai (Simor utcai) MÁVAG-vágány (széles és bosszniai nyomtáv) párhuzamos volt a kétvágányú villamossal.
A népligeti pálya táplálható volt 25kV50Hz feszültséggel is, és 550V feszültséggel is , az Alexandriába szállított villamosok próbáihoz.
Volt egy idősebb Úr aki elég sokat dokumentált és filmesen - azaz papír alapon - fotózott. Bő 10 éve Zamárdiban bontottunk egy nyaralót és előtte ki kellett pakolni - kvázi lomtalanítás volt -. Az egyik szoba tele volt kézzel írt jegyzetekkel, rajzokkal és fotókkal. Burma volt az utolsó téma ami dolgozhatott az illető, mivel a szobában az asztalon ezek a jegyzetek, térképek meg fotók maradtak. Nem tudom ki lehetett név szerint, de a helyiek közül azt mondták egyik verzió szerint pesti, a másik szerint Budakeszin lakott. Az egyik szerint 2004-ben, a másik szerint 2005-ben halt meg. Majd pár év után tudták eladni az ingatlant a hozzátartozók.
Mindez tegnap azzal az apropóval jutott eszembe, hogy a lebontott ingatlan helyén épült egy másik amit az idén kibővítettek és hirdetését megtaláltam véletlen a neten. A képeket az azóta egybe épült palotárolt meg a térképet beazonosítva jutott eszembe amikor megtaláltuk azt a sok iratot meg fotókat. Elég sok környékbeli témát is feldolgozott így az egyik tag odaadta a levéltáros ismerősének az összes anyagot. Levéltáros azt mondta még anno, hogy lehet az illető az ELTE Térképészeknél dolgozott vagy jó kapcsolata lehetett ott valakivel.
Talán addig, amíg tartálykocsikban rendszeresen fűtőolajat kellett odaszállítani. A gázüzemű kogenerációs erőmű jó tíz éve, 2007 decemberében lett kész.