Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55861

Tegnap nekem is összejött egy olyan, hogy a Biatorbágyon megkezdett előzést Herceghalomnál tudtam csak befejezni. Utána viszont Tatabányáig csak egyszer kellett a forgalom miatt kikapcsolni a tempomatot.

Előzmény: trizs77 (55848)
dimelo Creative Commons License 2022.07.05 0 0 55860

 

Köszi!

 

5 tervezés kb. 15-20 milliárd

3 kivitelezés kb. 400-450 milliárd Ft.

 

"Türelmesen" várjuk a mai-holnapi napot is...

Előzmény: Aladár46 (55856)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55859

Köszönöm! Javítom magam. :)

Előzmény: RadiX (55857)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55858

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

 

Nem figyeled a világot, úgy az elmúlt fél évben? 

Előzmény: Aladár46 (55855)
RadiX Creative Commons License 2022.07.04 0 3 55857

Rájöttek, hogy nem lesz rá pénz?

 

 

> Szamossályi Tisza-híd tervezése

 

Azért ez csak Szamos-híd lett volna, nem (M49)?  Mert a Tisza onnan messze van.

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55856

Kicsit összecsúszott:

 

M1 2x3 sávosítása

M1 2x3 sávosítása - mérnök

M76 autóút zalaegerszegi szakasza

M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök

keszthelyi 2x2 sávos bekötés

Szamossályi Tisza-híd tervezése

Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés

Székesfehérvári IMCS - mérnök

Előzmény: Aladár46 (55855)
Aladár46 Creative Commons License 2022.07.04 0 1 55855

Aki figyeli a közbeszerzéseket, annak feltűnhetett, hogy ma reggel rengeteg NIF-es közbeszerzést visszavontak:

    M1 2x3 sávosítása M1 2x3 sávosítása - mérnök M76 autóút zalaegerszegi szakasza M76 autóút zalaegerszegi szakasza - mérnök keszthelyi 2x2 sávos bekötés Szamossályi Tisza-híd tervezése Kaposvár DK iparterület megközelítése tervezés Székesfehérvári IMCS - mérnök

A kérdés, hogy szerintetek miért történt?

NAR Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55854

Igazából az 1-es úttal (Budaörs és Tatabánya között) csak az a gond, hogy néha szoktak ott előzni akkor is, ha jönnek szembe (ami autópályán azért kevésbé jellemző).

Előzmény: extrémgörkoris (55849)
NAR Creative Commons License 2022.07.04 -1 0 55853

Nekem nem ennyire vészesek a tapasztalataim, főleg Bicskétől kifelé már simán lehet használni a külső sávot. Nekem az sem tűnt fel, hogy a belső sáv 110-zel menne, jönnek ott bőven 130 felett is néha.
Én a tempomattal jellemzően 110-115 körüli sebességet szoktam beállítani és Budaörs-Tatabánya között talán 3-4-szer kell kikapcsolni, amikor úgy érek utol kamiont, hogy nem tudok egyből előzni. Illetve Bicskénél a két nagy lejtőn szoktam még kinyomott kuplunggal gurulni. Igaz, visszafelé meg gyakran már biatorbágyi benzinkúttól 100-ra állítom a tempomatot: az emelkedőn nem sietek, utána a lejtőn meg úgyis 100-as korlátozás van. De tagadhatatlan, hogy forgalmas az út.

Előzmény: trizs77 (55848)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55852

Szombaton reggel, kb. 8 órás indulással lesz egy Bpest-Körmend.

 

Szombaton délelőtt az M7 Fehérvárig felejtős mert azon az 56 km-n lesz vagy 2-3 baleset.

Az  M1 szintén felejtős.

 

Gondolkodom egy Bpest-Bia-Etyek-Alcsút-Lovasberény Fehérvár észak - 8-as út variánson.

 

 

 

 

Előzmény: extrémgörkoris (55849)
dimelo Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55851

Egyébiránt, a 2021-es és a 2022-es KHT forgalmi különbségei

(mint már írtam, az egységjármű grafika megtévesztő, ezért a táblázatokból kigyűjtöttem a konkrét járműveket)

Különösen feltűnő az M81 (63. út) nagy különbsége...

Előzmény: trizs77 (55848)
dimelo Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55850

Országos Célforgalmi Felmérés szerint

Az M5 főága az M43,

Az M44 inkább cross irány (52)

Az M4 is cross irány (M0) de a keleti forgalom 60 %-a M1 felé halad.

M3 célforgalma Bp agglo

 

M6 Bp. agglo-M1 (M2)

M7-ről senki nem kerül M1 Törökbálintig,

Ellenben igen sok kamion

rövidít a 81-es úton.

 

Szerintem, ha  Minisztérium tudja mit akar, akkor mostazért módosíttatja a KHT-t.

 

 

Előzmény: trizs77 (55848)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.07.04 0 0 55849

Én végig az 1-es őton szoktam autóval. Komárom és Tata miatt hosszabb csak egy kicsit időben, de szerintem élvezetesebb mint pályázni... 

Előzmény: trizs77 (55848)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.04 0 2 55848

Mostanában (2-3 hónap) többször meg kellett járnom a Bp-Győr-Bp utat az M1-n hétköznap.

 

Gyakorlatilag mindegy milyen időpontban megyek, a személyautóknak majdnem végig 2x1 sávos lett.

az M1.

A külső sávban azelőtt sohasem látott kamion karavánok mennek.

 

Belül pedig 100-110 km/h a sebesség.

Engem mondjuk nem zavar hisz Győr így is úgy 1 óra vagy 1 óra 20 perc + Budapesten belül még 40-60 perc Zugló.

 

De.

 

Látom, hogy igen sokan alig bírnak magukkal a 110 -es tempónál.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Itt sokan, soxor leírták már, hogy az M0-n nem a tranzit a döntő forgalom.

Ok.

 

De az M1-n látott kamion karavánok legalább fele - szerintem - az M5-ről jön.

Ha a fele nem akkor kb. 40%-a.

 

Ha lenne M81-M8-M5-M43 akkor a kamion forgalom egy szép szelete nem jönne fel az M0-ig.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Amúgy az M81-ről most egy jó ideig letehetünk.

 

 

 

Előzmény: dimelo (55847)
dimelo Creative Commons License 2022.07.03 0 3 55847

Elméletileg egyetértünk az M81, mint terelő- összekötő hálózati elem szükségességéről.

De ez már 20-(100) évvel ezelőtt is jól látszott.

Most, hogy még "sosem voltunk" a megvalósuláshoz közelebb, igyekeztem a mélyére ásni - a kevésbé érdeklődők helyett.

 

Az  M81 semmit nem ér az  M8 (M6-M5 szakasz) nélkül,

Éppen erről nem találtam friss hírt.

Ebben a doksiban ilyenről nem írnak,

ellenben az M7 csatlakozást (2036) távlatban belehelyezik.Ami helyes, csak így " lóg" a másik vége...

Előzmény: trizs77 (55842)
rm40 Creative Commons License 2022.07.02 0 1 55846
trizs77 Creative Commons License 2022.07.02 0 2 55845

Nekem az a gondom, hogy a köznek akkor mi készül és milyen színvonalon?

 

--------------------------------------------

 

Nekik a NIF ad ki sajtó anyagokat.

Semmit mondó, színes, szagos, legtöbbször nem stimmel bennük semmilyen adat:

 - se a km,

 - se a költség,

 - se a határidő,

 - se a forgalom nagyság,

 - se a műszaki adatok.

 

Ez a "úgy se olvassátok el, úgy se értenétek" nektek jó lesz ez is típusú hozzáállás...............:-((((

Előzmény: ÁsítóSárkány (55843)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.02 0 0 55844

Ebben konkrétan egyetértek, ezért hiányolom, hogy a hálózati szempontok jól kivehetően érvényesüljenek.

 

Nem mondom azt, hogy mindenféle kompromisszum nélkül.... de ennek ellenére sok helyen mintha a helyi érdekeknek jelentősen alárendelődtek volna a hálózati szempontok. Elsősorban a feleslegesnek tűnő kunkorok, meg helyenként egy-egy hiányzó csomópont vagy csomóponti ág szokott a legjobban zavarni.

Előzmény: trizs77 (55842)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.07.02 0 0 55843

Nekem az a gondom, hogy a köznek akkor mi készül és milyen színvonalon?
A közben van egy csomó mérnök, matematikus, fizikus stb. akik ha nem is az úthálózattal foglalkozó mérnökök, elég sok mindent meg tudnának érteni. Szóval szerintem nem jó ötlet a közt kollektíven hülyének nézni.

Előzmény: trizs77 (55838)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.02 0 3 55842

Sokak véleményével ellentétben úgy gondolom, hogy egy Szeged-M8 híd- Fehérvár nyugat- M81 igenis jelentősen csökkentené az M5, az M0 és különösen az M1 mai terheltségét.

 

Nem csak felszínesen, hanem jelentősen.

 

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2022.07.02 0 2 55841

Útépítő Brigádvezetők segédanyaga?

A 3. oldal tanúsítja, hogy útépítő- és környezetvédelmi mérnökök készítették a Kormányhivatali engedélyeztetés céljára.

A Mérnök Kamara szakterületi igazolásait a Magyar Mérnöki Kamara honlapja tartalmazza az alábbi elérhetőségen: https://www.mmk.hu/kereses/tagok?uj=1
A Természetvédelem szakterület, illetve részterületei (élővilágvédelem és földtani értékek és barlangokvédelme), valamint a Tájvédelem szakterület vonatkozásában

a Földművelésügyi Minisztérium közhiteles hatósági nyilvántartása az alábbi elérhetőségen található: http://www.termeszetvedelem.hu/szakertoi-nyilvantartas

 

Kissé felszines véleményt írtál...

 

Tudod-e vagy sem. hogy az autópályák kapacitása 6800 Egység /óra

az autóutaké 6400 egység/ óra.

Tehát a 2021 forgalomból 20-szoros kapacitást terveznek az M81 (63.) útra,

Mint tapasztalhatjuk, attól, hogy nincs leálló sáv és csak 20 m a koronaszélesség, még nem lettek olcsóbbak az ilyen szakaszok.

 

Ha ennek ellenére nem tartod lényegesnek az alapadatok pontosságát,

akkor hiába kérnélek elmélyültségre.

 

Előzmény: trizs77 (55838)
dimelo Creative Commons License 2022.07.01 0 1 55840

Bármely Környezetvédelmi engedély, vagy módosítás közérdekű nyilvános adat.

 

A forgalmi adatok képezik a kapacitásméretezés, levegő és zajvédelem megbízhatóságát.

a jármű/nap-ból a Járműegység /nap kiszámítható.

Ehhez az összevont és egyszerűsített II. és III. akusztikai kategória adatait kell 2,5 szorzóval növelni.

A példa: 63. út 6072 db összes járműből 5415 db I. kategória és 657 db a II. és III. kategória (657x2,5=1642 Egységjármű)

Összesen: 7057 Egységjármű

A térképes grafikán felkerekített 7100 Ej szerepel.

 

Tehát nem szignifikánsan különböznek, ha ezeket a műveleteket elvégezték volna - soronként.

 

Ezért nem körte az alma...

 

Azt még hozzátenném, hogy a 2021. is COVID év volt,

Tehát hosszútávú tervezésre (2036) magas kockázatú.

utolsó rizikómentes év 2019.

 

 

Előzmény: NAR (55837)
radio100jozsi Creative Commons License 2022.06.30 0 0 55839

Ma Csévharaszt-Tatabánya és vissza menet volt napközben. Az M0-on munkavégzések, illetve egy koccanás is volt, így mindkét irányban több dugó is volt. Az M1-es oda-vissza jól járható volt, igaz a szélső sávban csak kamion végeláthatatlan sorban, a belsőben meg 90-110-es tempó, ritkán 120-ra fel lehetett menni, személyautó szerintem a kamionok számához képest fele sincs. Visszafelé kora délután az M0-ás az M6-M51 között telítve a 3 sáv, 90-100-as tempó a legbelső sávban is, a középső is tele kamionnal.

 

Döbbenet mekkora tranzit forgalom van, és ez rossz egyveleg az M0-on a hatalmas városi, agglomerációs forgalommal együtt. Nagyon el kéne már vezetni az M1-M5 tranzitot az M8-asra, mert ez nem ide való a fővároshoz már.

trizs77 Creative Commons License 2022.06.30 -2 1 55838

Ez nem köz olvasónak készül, hanem útépítő brigádvezetők köztes munka segédanyaga.

Ők értik.

 

 

Előzmény: dimelo (55836)
NAR Creative Commons License 2022.06.30 -1 0 55837

Nem egészen értem, mit akarsz írni - almát hasonlítasz össze körtével és csodálkozol, hogy különböznek?

Előzmény: dimelo (55836)
dimelo Creative Commons License 2022.06.30 0 0 55836

Tanulságos, hogy amikor 2 témát egy posztban teszek fel, nem egyszerű eldönteni, hogy melyik része tetszik, avagy sem valakinek...

Tehát ezentúl szigorúan egy téma posztonként:

 

M8 M81

alapadatként 2021-es forgalmakat tartalmazó táblázatot és grafikát találtam. A közút honlapján még nincs fenn az OKA2021.

Kár, hogy a táblázatnak nincs összesítése és Jármű/ nap a mértékegysége, a grafika ellenben Egységjármű/nap adatokat tartalmaz (nyilván ez a nagyobb)

A bekarikázott szakaszok érdekesek, az M6-62-61 utak forgalma nem szerepel a táblázatban...

MCA-001 Creative Commons License 2022.06.29 0 0 55835

Ha jók az infóim még idén elkészül a Gamás - Somogyvár közút:)

Előzmény: MCA-001 (55261)
dimelo Creative Commons License 2022.06.28 -1 1 55834

M8-M81 Kht módosítás.

Remélem olvastad az SSC-n a kormányhivatal linkjét...

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/hirdetmenyek/pest-megyei-kormanyhivatal-orszagos-kornyezetvedelmi-termeszetvedelmi-es-hulladekgazdalkodasi-foosztaly-jogi-es-hatosagi-osztaly-hirdetmenye-pe-ktfo-2018-2022

a ZIP-elt dokumentációban megtalálod a műszaki leírást.

 

Egyébként nem kell hozzá politikai képzettség, csak fantázia és tapasztalás, mert mindent megtesznek, amit megtehetnek...

Barátsággal, jó szándékkal, bántás nélkül írom ezt.

Előzmény: trizs77 (55833)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.28 -1 1 55833

Tisztelt Virág elvtárs !.............................................:-)))

 

Én ehhez nem vagyok elég képzett politikailag.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ha még tanítanék (már évtizede nem tanítok) feladnám ZH-nak a jelölteknek az alábbi sok sort.

 

Kérdés annyi lenne:

 - Melyik sor melyik útszakaszra vonatkozik ?

 - Vajh mire gondolt a költő ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Barátsággal, jó szándékkal, bántás nélkül írom ezt.

Előzmény: dimelo (55832)
dimelo Creative Commons License 2022.06.28 0 0 55832

De térjünk vissza az eszmecsere indító M8-M81-hez:

Átolvasva a műszaki leírást, ellentmondás található:

 

Új forgalmi vizsgálat készült, ami összevetésre került a korábbi KHT-ban szereplő forgalmi vizsgálattal.
A Forgalmi vizsgálat fejezetben részletesen kifejtésre kerül, hogy a két forgalmi adat között nincs jelentős eltérés.

Később: A KHT-ban szereplő forgalmi vizsgálat, illetve a jelen forgalmi adatok összehasonlítását
a 2.8. Forgalmi vizsgálat fejezet részletesen tartalmazza.
A forgalmi változásból adódó kibocsátások, illetve terhelésekben történt változásokkal a levegő, illetve zaj fejezetek foglalkoznak.

2.10. Forgalmi vizsgálat
2021. január 25-én beadásra került az M8 gyorsforgalmi út M7 – (M6) Dunaújváros közötti szakasz Környezeti hatástanulmánya, melyre a

környezetvédelmi engedély PE/KTFO/906-73/2021. ügyiratszámon 2021. március 23-án kiadásra került.
2021. június 11-i keltezéssel, KIFEF/64612/2021-ITM iktatószámmal, az Innovációs és Technológiai
Minisztérium elrendelést adott ki, mely szerint a jelen tervezési projekt feladatai közé rendelte az M8-
M81 elválási csomópont terveinek elkészítését. Az elrendelés továbbá tartalmazza a közel 58 km-es M8
gyorsforgalmi út 2 ütemnek megfelelő további tervezést is.
„I. ütem: M6 autópálya és a meglévő 63. sz. főút közötti szakasz: a tervezett Székesfehérvár (M7
autópálya)-Sárbogárd (M8 gyorsforgalmi út) közötti új, Székesfehérvár-Dunaújváros főirányú M8-M81
elválási csomópontjával, továbbá a meglévő 63. sz. főút tervezett csomópontjával, illetve ennek
környezetében új Sárbogárdi mérnökségi teleppel,
II. ütem: meglévő 63. sz. főút tervezett csomópontja és az M8 – M7 - 710. sz. főúti csomópont közötti
szakasz: az M8-M7-710.sz. főúti csomópont teljes értékű csomóponti kialakításával.”
A környezetvédelmi engedély kiadását követően a korábbi környezetvédelmi engedély PE/KTFO/2022-
4/2021. ügyiratszámú határozattal visszavonásra került.
Az ütemezett kiépítés, illetve az időtávok változása miatt a forgalmi vizsgálat is aktualizálásra került. Az
eredeti KHT forgalmi vizsgálata az M8 gyorsforgalmi út megjelenése miatt egyrészt tartalmazta az M7-M8-710

forgalmi csomópont teljes kiépítését; továbbá a hálózatfejlesztések között szerepelt az M81,
ezért a modell számolt az M81 gyorsforgalmi út megjelenésével együtt kiépítésre kerülő M8-M81
forgalmi csomóponttal is.
Forgalmi vizsgálat összevetése
A forgalmi adatok összehasonlítása érdekében a teljes kiépítést vettük alapul mindkét forgalmi vizsgálatban.
Az összehasonlításban a 63 sz. főút – M8-M81 forgalmi csomópont közötti szakasz szerepel mivel ez
a legforgalmasabb szakasz. Az alábbi táblázatban az átlagos napi forgalmi adatok láthatók.

3035. távlati év (eredeti KHT)                   3036. távlati év (KHT módosítás)
ÁNF1= 11505  ÁNF2= 187 ÁNF3= 2380    ÁNF1= 12406  ÁNF2= 207  ÁNF3= 2492
A fenti táblázatban szereplő adatok alapján a következő megállapítások tehetők:
- 7%-kal növekedett a teljes forgalom
- 7%-kal nőtt az I. akusztikai járműkategóriába tartozó gépjárművek száma
- 10%-kal nőtt az II. akusztikai járműkategóriába tartozó gépjárművek száma
- 6%-kal nőtt az III. akusztikai járműkategóriába tartozó gépjárművek száma
- 0,4%-kal nőtt a nehézteher-gépjárművek aránya a teljes forgalomhoz képest

 

Az eredeti leírásban is 3035. szerepelt

aggasztó, hogy a módosításban is változatlanul (3035-3036).

Hitelességi kérdést vet fel az anyag többi részre is.

 

De hogy még kétségesebb legyen. a levegő emisszó fejezetben:

Az I. ütem M8-63 csomópont – M6 autópálya közötti forgalmi változás a 2035. távlati év (eredeti KHT)
és a 2036. távlati évhez (KHT mód) viszonyítva a MOF I. 71 (7 %) csökkenést, a MOF II. 16 (6 %) növekedést jelent.
A II. ütem M7 autópálya – M8-63 forgalmi csomópont közötti változás a 2035. távlati év (eredeti KHT) és
a 2036. távlati évhez (KHT mód) viszonyítva a MOF I. 24 (4 %) növekedést, a MOF II. 3 (1 %) növekedést jelent.
A M8 – M81 forgalmi csomópont – 63 sz. főút közötti szakasz (legforgalmasabb szakasz) forgalmi
változása a 2035. távlati év (eredeti KHT) és a 3036. távlati évhez (KHT mód) viszonyítva a MOF I. 90 (8 %) növekedést, a MOF II. 13 (5 %) növekedést jelent.
A levegőemisszió számítása a teljes útkeresztmetszetre (a két irány adatait összeadva) a mértékadó óraforgalom (MOF) alapján történik és

tekintve a max. 8 %-os növekedést, ami alacsony, így a részletes vizsgálattól eltekintünk.

 

Egyik évről a másikra a 8 % nem kevés. (Hátmég ha kompatibilis lenne a MOF I. adat, az I. akusztikai járműkategória adatával...)

 

A mostani forgalmi részt a közzétett táblázatokból lekövettem,

Legközelebb arról, hogy van egy térkép, (és a 39. oldalon egy táblázat), amely a 2021-es térségi forgalmi adatokat dolgozza fel...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!