Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22421

Ha jobban nyomnám neki, akkor hamarabb melegedne, de hidegen nem akarom taposni. Róka fogta csuka. :)

 

Nekem (reggel) nagyjából 1,5 km az M0 (ami ráadásul enyhe lejtő munkábamenet), utána meg 6.-ban 2400-2600 körül a fordlulatszám (110-120 km/h).

Így nekem majd 10 km míg eléri a mutató a 90-et.

Nincsenek csodák - az első 10 km-en nem melegszik, de ki is jön a szakaszra 6 liter körüli átlag.

Előzmény: HegeZsolt (22418)
Tyt001 Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22420

A múltkor is írtad azt hiszem, és kipróbáltam. Azóta mindig így csinálom :)

Valóban sokkal gyorsabban bemelegszik!

Előzmény: KOCZKY (22415)
AlhambraGabika Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22419

Sziasztok,

 

Skoda Octavia 2-hez keresek bal első fényszórót !

 

HegeZsolt Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22418

Sziasztok!

 

Nekem 1.2 Tsi van. De nem tűnt fel, hogy lassan melegedne. Télen (nem ebben a tavaszias időben hanem, amikor tényleg hideg volt reggelente) 3-4 km után volt 70 C fok, 5-6 km után 90 C fok, a mutató szerint.

 

Én is kikapcsolt szellőzéssel indulok. Ha nagyon kell, akkor ott az ülésfűtés. Amíg a mutató nincs legalább 70 c fokon nem kapcsolok ventit.

 

Azt a 3-4 km-et nem dugóban állva töltöm. Kisvárosi  forgalomban, néhány keresztetődésnél megállva, egyébként 50-60 km/h sebességgel egyenletesen haladva tudok közlekedni.

 

A régi 1.3-as Feliciám hasonló értékeket mutatott ugyanezen körölmények között.

Előzmény: KOCZKY (22417)
KOCZKY Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22417

Mivel az első pár percben úgyis csak a hideget tolja be, hőérzetnek kb mindegy :-) ha meg párásodni kezdene, ablak lehúz... általában egy személynél nem nagyon párásodik még... hidegre meg ott az ülésfűtés nekem ....

 

Tény, fele annyi idő míg a mutató felkúszik 90-re, ott meg már jöhet a tényleges meleg, pikk pakk felfűt.... fogyiban meg legalább 1 liter a minusz.

Előzmény: szirt (22416)
szirt Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22416

Lehet, hogy számítana - de azért nem úgy van az, hogy az utastérben izzadunk, a motor meg hideg. :)

Persze egy próbát megér, akkor már mindegy hogy mennyire nincs melege az embernek az utastérben...

Meg azért csak kéne mennie levegőnek a szélvédőre, vagy Te hogy látsz ki 10 perc múlva lezárt szellőzőrendszer mellett?

Előzmény: KOCZKY (22415)
KOCZKY Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22415

Lezárt fűtéssel próbáltátok már????

 

Az enyém nem tsi sajna, de sima 1,6 kb fele annyi idő alatt már meleg, mintha menne a fűtés...

Előzmény: Tongariro (22411)
benchmade Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22414

Én is most értem haza a műszakiról minden rendben volt , 16000 Ft, de a vonóhorog miatt, amit most tetettem fel, holnap mehetek az okmányirodába, valószínűleg új forgalmi, és az azt hiszem még 6000.-

Előzmény: Octi19 (22384)
szirt Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22413

"városi körülmények között 20–25 perc is kell, mire eléri a 90 fokot a hűtővíz"

És akkor még csak a mutató jelzi ezt, közel sem biztos hogy ez a valóság...

Előzmény: Tongariro (22411)
Rosep Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22412

A TSI-kbe szerelhető már a gáz?

Tongariro Creative Commons License 2011.01.18 0 0 22411

A szoftverfrissítés általában mindig hibajavítás és optimalizálás a szerviz- és üzemeltetési tapasztalatok alapján. Érdekes módon sem a szervizben, sem pedig közvetlenül a Skoda központi cseh ügyfélszolgálatán nem tudták és/vagy nem akarták megmondani, hogy mi a különbség a régebbi verzióhoz képest (ez ugyanis a VAG know-how-ja). Olvass vissza, a hozzászólásaimban leírtam minden információt.

 

A frissítés után élénkebb lett a gázreakció, és hármasban jobban húz a motor már kétezertől is. Ha a tiéd újabb gyártmány, nem kizárt, hogy eleve az újabb szoftverrel jön ki.

 

Valaki írt a nehezen melegedő TSI-ről. Nekem reggeli városi körülmények között 20–25 perc is kell, mire eléri a 90 fokot a hűtővíz. Országúti egyenletes haladáskor a fele idő is elég, még hatodikban is.

Előzmény: goodmadebetter (22406)
Varshi Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22410

abba gondolj azért bele, hogy ha bármi gond (nem is igazi gond, csak utánállítás) van, akkor jobb valami közeli céghez menni, mondjuk 60 km-en belül...

Előzmény: Rosep (22409)
Rosep Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22409

Egyre jobban gondolkodom az autó elgázosításán. De ha már megteszem, azokkal szeretném akik a gyári Skoda Dual-okat is csinálják. Egyszer itt azt írta valaki hogy egy pécsi cég az, most meg azt hogy a dunakeszi. Most akkor kik is csinálják?

szirt Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22408
Előzmény: goodmadebetter (22406)
szirt Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22407

Valóban nem rég még úgy szólt a KÖHÉM rendelet, most már csak elöl kell világítson a DRL magában.

Előzmény: goodmadebetter (22406)
goodmadebetter Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22406

O.K. -Úgy pontos, hogy a rendőrök akadékoskodnak, ha csak első lámpák égnek "nappali menetfény" gyanánt, és többektől hallottam, hogy állították meg őket emiatt. Bírság vagy nem bírság az további kérdés...

 

Épp elég a kellemetlenkedés, szükségtelen megállítás is; de a fő érvem, hogy az autó hátulról is jobban látható, ha a "skandináv módot" használod.

 

Ki-ki döntse el maga, az autó mindkettőt tudja.

 

Az "5050"-es szoftvert miért rakattad fel? -Mennyivel tudott többet, mint az előző?

Előzmény: Tongariro (22405)
Tongariro Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22405

Én az óbudai Autóvárosban aktiváltattam a statikus kanyarfényt, ugyanis a gyárilag xenonos autókon ez nem aktív a dinamikus kanyarfény (bending xenon) miatt. Tavaly ugyanott felrakattam velük az 5050-es szoftvert, és a srác nagyon értette a dolgát. Készséges volt, türelmesen elmagyarázott mindent, és nem gond, ha kérdezel és okosodni akarsz. Végig ott lehetsz az autó mellett.

 

Nappali menetvilágítás:

 

Csak első DRL-ért természetesen nem jár büntetés. Olvasd el a KRESZ vonatkozó jogszabályhelyét (én kinyomtatva magammal hordom az autóban):

 

44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.

 

...

 

(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

 

Ennek a kitételnek a csak elöl világító DRL megfelel.

 

Hazakísérő fény:

 

Nem butaság, hogy csak a ködlámpa világítson, főleg xenonlámpa esetén.

Előzmény: goodmadebetter (22399)
PotsDam Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22404

Nekem már az is megoldás lenne, ha távirányítóval tudnám nyitni az ajtókat, és felhúzná az ablakokat! Ez a legfontosabb!

A riasztóm csak ajtónyitásra reagált, mert 2006-ban egy mozdulattal kiverték az egyik oldalsó ablakot és kitépték a rádiót! Meg sem szólat semmi! Egymás mellett 9-10 autót törtek fel, csak az utólag beépített rádiókat vitték el. Négy autóban volt riasztó, azok sem aktiválódtak!

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22403

Köszi.

450 A indítóáramot biztosít.

242/175/190 mm(hossz/szélesség/magasság).Az akku dobozban biztos elfér,(mértem).

Remélem a akkutalp,és sarú rögzítések jók lesznek.

 

Előzőleg elfelejtettem írni.

Korábban 97-es Octi 1-be cseréltem/váltottam erre a méretre,ott/akkor,sem később volt semmi gebasz).

Előzmény: bandika_75 (22400)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22402

Olvasd el az előzményeket is. A kérdező NEM egy átfogó megoldást keresett hanem egy költséghatékony gyógymódot az egyébként meglévő, de nem működő riasztója helyett. Azért is javasoltam Minitet, hogy ha lehetséges akkor ő hatékonyabban rábeszélheti a kollégát egy hatékonyabb megoldásra.

Előzmény: stevie-w (22395)
bandika_75 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22401

Mióta a Bálint fiam kinőtt piros rugdalódzójával políroztam, (ami egyébbként tökéletesen megfelel a célra, nagyon jó puha)és egy kicsit fogott, azóta ilyen:-)))))

 

Asszonypajti néha nekem is duzzog, hogy sokat simogatom a kocsit, erre aszt mondom, neki, hogy akkó struccojjá, dugd a fejed a homokba...

Előzmény: ckerti (22370)
bandika_75 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22400

Szia.

 

Nyugottan mehet bele az 55Ah-s,ez valamivel nagyobb indítóáramot is biztosít, nekem is ilyen autóm van és kezd haldokolni az én akksim is.

Én is nagyobbat teszek majd bele.

Csak azt kell megnézni, hogy méretileg befér-e, de bele fog férni, mert hosszabán nagyobb az 55-ös, helye meg van bőven.

Előzmény: Törölt nick (22398)
goodmadebetter Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22399

A korábbi hozzászólásomra visszahivatkozva, gondoltam, közkinccsé teszem az alábbi kis kellemetlenségből eredő első szervíztapasztalatom, és az abból fakadó, ill. ennek okaként megszerzett "tudást" (ez főleg az O2 FL-es fórumtársaknak szolgálhat tanulságul; esetleg Octinfo fórumtárs kiegészítheti mindezzel az átadáskor ellenőrizendő dolgok listáját, ha arra érdemesnek találtatik):

 

A kis történetem eddig:

 

-Nos, (bár nem az első autóátvételem és az "Octinfo"-s átvételi tudnivalókat alaposan áttanulmányoztam, meg elég részletesen beszélgettünk mindenféléről az átvételkor a kereskedésben)  az átvételt követően már csak otthon tapasztaltam, hogy DRL-em nincs, és MAXI-DOT-ból sem tudom kapcsolni; (nincs menüpont) továbbá nem működik a statikus kanyarfény ("cornering foglights"), pedig az autónak mindkettőt kell tudnia hardveresen, és a rendelésben is benne foglaltatott.

 

Ezt másnap jeleztem az érintett márkakereskedésnek, akik értetlenül álltak a dolog előtt, állítván, hogy minden beállítást közvetlenül a gyártól kértek le az autóhoz; "ezt amúgy is csak így lehet!". (VCDS-online)

Azt mondták továbbá, hogy kis idő kell, míg a szervíztapasztalat, és a VCDS-szoftverezettség követi a komolyabb felszereltségű autók által megkövetelt ismereteket; és időt kértek.

/Ebből azért lejött, hogy kevés lövésük van a megoldáshoz, főleg távolról./

 

Olvasás, használati utasítás, google, briskoda, youtube..., aztán:

 

Egy helyileg közelebbi, nálam már régebb óta bizonyított márkaszervízhez fordultam ezért, akik fogadtak is, és elkezdtek turkálni az Octim "agyában" a VCDS-sel, mire kiderült, hogy a fényszóró vezérlőegység "gyárilag jobbkormányosra volt állítva", ezért pl. pont ellenkezőleg világított, amit az addig eltelt egyetlen este alatt magam is érzékeltem, amúgy.

Emiatt Online azonnal és helyben teljesen új szoftvert kapott az oktim, jó néhány beállítás módosult (ezt az ún. "long coding" kódsorban igen szembetűnően lehetett látni) + aktíválták a DRL-t is. -Sőt (mivel addigra már a netes olvasgatás után ezt is tudtam) ún. "skandináv" módban kértem az aktiválását, ami azt jelenti, hogy nem csak a ködlámpa melletti halogénizók világítanak elöl DRL-ként, hanem a hátsó lámpák és a rendszámtáblavilágítás is -azaz pontosan összhangban a jelenlegi magyar KRESZ-előírásokkal. (Figyelem! Kizárólag első DRL-ért elvben büntethetnek, mert a magyar szabályozás perpill. szigorúbb, mint az EU-s, ill. mint egyes EU-oszrágoké, még pontosabban. Másrészt azért nem baj, ha az autót nem csak elölről látják, hanem a megvilágítás miatt hátilról is...!)

 

Tanulság tehát: a DRL-re hardveresen alkalmas O2 FL kétféle "DRL"-t tud, alapból mindegyik csak az első lámpákra van beállítva; de tessék kérni nyugodtan a hátsók egyidejű aktiválását is, szervízbeállításban. A DRL így is a használati útmutató szerint lesz kapcsolható (Maxi-Dot-ban, avagy normál kijelző esetén az index-kar gyújtás utáni megfelelő irányba húzásával és tartásával; - nekem is megjelent aztán a Maxi-Dot-ban a VCDS-aktiválást követően, addig nem lévő, most már új menüpontként.)

 

Amin viszont még szofverfrissítés ellenére sem tudott az általam felkészültebbnek tartott szervíz sem segíteni egyelőre, az a "cornering foglights" funkció aktiválása (pedig igazán lekiismeretes volt a szervízes srác, és kb. 1,5 órát töltöttünk bent minden lehetséges variációt kipróbálva; és egyébként a szervízvezető idegeit nem kevéssé próbára téve).

-Félsiker tehát; búcsúzáskor pironkodva megjegyezte a VCDS-es srác, hogy februárig várjak, akkor megy továbbképzésre, és utána kérdez, hogy hogy tudja beaktiválni nekem az egyébként létező funkciót (az új gyári, frissített szoftverben sem volt ugyanis alapbeállításban benne...)

 

-Újabb lázas olvasásba kezdtem a használati utasítás, a bri-s fórumok, illetve youtube-os videós ismertetők között, és bár kissé (a szervízlátogatáshoz képest) késve, de megtaláltam a megoldást. -A VCDS ugyanis közérhető, magyar menüpontok szerint csoportba rendezetten, és ezért korlátozottan kezeli az egyes beállításokat, de létezik egy professzionálisabb, részletekbe menő kódolás is; - ez az ún. "long coding".

Ez földi halandó számára semmit sem mond, pontosan be kell azonosítani, hogy mely funckióhoz, melyik kódhelyen, milyen betű és szám kód tartozik, és itt lehet a finom, egyedi beállításokat végrehajtani.

Most már azt is tudom, hogy pontosan hol, miben kellett volna, mit változtatni, hogy aktiválódjon a "cornering foglights" funkció...

-Alkalmasint legközelebb majd viszem a laptopom, meg a mobilnetet és megmutatom a VCDS-t kezelő szervízes kollégának lépésről lépésre, hogy hol, mit, hogyan... :-DDD /Valahol azért röhejes, nem, hogy ezt egy felhasználónak kell kiderítenie, és felhomályosítania a szervízeseket..., de hát, marad ez a megoldás, mert VCDS-em nincs. ;) /

 

-Csak az érdekesség kedvéért, újabb tanulságul, a "long codingban" igen sok mindent lehet (csak kellő körültekintéssel!!!) beállítani. -Ugyan a használatiban az van, hogy ha DRL aktiválva van, akkor nincs "cornering foglights" és megfordítva; ugyanakkor ezt rögtön cáfolom, mert igenis létezik olyan beállítás, hogy DRL aktív, és átkapcsolva tompított fényszóróra egyidejűleg a "cornering foglights" funkció is aktív.Saját szememmel láttam... (Aki nem hiszi járjon utána persze, ha kell segítséget is tudok hozzá! ;) )

 

Aztán pl. a szervízvezető mondta, hogy a "DRL az az, hogy csak az első ködlámpa melleti izzók... stb."; mondtam, hogy van első-hátsós DRL is, nem hitte, aztán lám, most meg már aktív...

 

Simán be lehet állítani pl. azt is "long codingban" (már akit az ilyesmi feldob), hogy a mutatók indításkor lendüljenek ki az O2 FL-ben, mint a Superb2-ben, stb., stb.; és még rengeteg mindent. (Vagy pl. hogy a "coming home" és a "leaving home" ne a főfényszórót használja és ezáltal terhelje elöl, hanem a ködlámpában lévőt...)

 

-Mindegy, elnézést a hosszú hsz.-ért, de tanulságként, úgy vélem, tényleg nem rossz ez a kis történet. -Tehát, ha szervízben mondogatják, hogy "nem lehet", meg hogy "ez minden beállítást a gyárból kap, és nem is lehet másképp", akkor azt tessék kellő fenntartással kezelni... És persze utánaolvasni, és kész megoldással menni... :-DD

 

-Minden esetre érdekes volt végignézni, hogy a pár napos autóm agyában ott túrkálnak (szoftveresen), mire az kicsit kiszolgáltatva (szó szerint) forgatta a szemeit, villogott stb.

 

-Nahh, szép estét! ;)

 

Előzmény: goodmadebetter (22299)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22398

Üdv Octisok.

 

Segítsetek légyszi.

1.6MPI Octi 2-be a 44 Ah akkut ha leváltom 55Ah,(Alphaline),kicsinálhat valamit,(pl:generátort,Melody rádiót,riasztót,valami elektronikai egységet)?

(szakmámhoz az autók igen távol állnak,így meg szerett igen kevés,még jó hogy akad azért némi affinitás).

Köszi.

 

alba Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22397

Gáztémához egy Octi átalakulása:

http://autogaz.stipistop.com/2010/05/14/a-menekulo-auto/

bandika_75 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22396

Szép!

 

Mégegyszer gratulálok.

Előzmény: goodmadebetter (22391)
stevie-w Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22395

Már a belépőszinten is vannak figyelemreméltó riasztók, amik normálisan beépítve elfogadható védelmet biztosítanak és megbízhatóan működnek akár a gyári távirányítókkal is.

 

 

Hm, egy sima riasztó semmilyen védelmet nem biztosít.

 

A gyári távirányítóra kötött riasztó meg végképp teljesen értelmetlen, hiszen a gyári nyitókód ma már minden védelem gyenge pontja, a megfelelő felkészültséggel könnyen és főleg biztonságosan generálható. Ha ezt a módszert választja a tolvaj, egy csapással két legyet üt, hiszen nemcsak az ajtót tudja kinyitni, de a riasztót is kikapcsolja.

 

Az autóvédelemnek vannak hatékony megoldásai, ma már a riasztó semmiképp nem tartozik közéjük.

 

 

 

 

Előzmény: Octi19 (22373)
babar34 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22394

Köszönöm urak!

Előzmény: norbi.sz_80 (22265)
Octi19 Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22393

Stevie, már készülök a nyári szezonra. Most ajánlottak Goodyear Excellence abroncsokat 15 ezerért darabját szerelve. Szeretném kikérni a véleményedet. Már volt ilyen abroncsom és nagyon (-nagyon) meg voltam elégedve vele. De már régen lehet hallani, hogy lassan kifut. Nekem kb. 3 szezonra elég egy ilyen abroncs, szerinted még biztonsággal bevállalhatom? Lehet még 2 év múlva is találni, ha esetleg pótolni kellene?

Előzmény: stevie-w (22392)
stevie-w Creative Commons License 2011.01.17 0 0 22392

Új téligumit szeretnék venni , kinézten a Pirelli snow controll 2 ( most kevező áron van 16000/ db  ) 195/65 R15, megéri? Van valakinek tapasztalata vele?

 

 

Igen jó téligumi, főleg városi és autópályás használatra. A mély havat kevésbé szereti, nedves (laytakos) és száraz, de hideg útra van optimalizálva. Magyar útviszonyokra egyértelműen ez való.

 

Én is tudok ilyen gumit adni egy hajszálnyival olcsóbban a megjelölt árnál, ingyenes kiszállítással (ha pesti vagy).

 

Írj magánban, és küldj telefonszámot is.

Előzmény: Mozso77 (22382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!