Ide írjunk mindenféle hajóroncsokról mindent! Nem csak technikai-, hanem archeológiai adatokat, információkat, dokumentációkat, beszámolókat múlt- és jelenkori elsüllyedt hajókról! De csakis tényeket!
ez a brazil ügy már valóságos és gratulálok nekik ehhez. Illetve nem is ehhez, mert olyan komolyabb leletük nem volt még(ahogy én tudom)hanem ahhoz, hogy el tudták érni a brazil hatóságoknál az engedélyeket, mert végül is ez a nehéz, és az erre való törekvésünket írtam le emilben
A kommunikációjuk abszolút sikerkommunikáció, nehezen lehet kiolvasni belőle a valóságot, pl egy oldalon írják, hogy a brazil haditengerészet búvára talált valamit, kicsivel lejjebb, hogy a búvárok csak és kizárólag magyarok. Sikerkommunikációt láthatunk még a válazstások környékén a politikában, amikora vezstes párt kihozza, hogy eza vereség nekik tök jó és tulajdonképpen egy nagy sikernek könyvelik el.
Az kicsit árnyal a képen, hogy egy kincskereső epedícióhoz szponzorok kellenek. Az első még csak csak, a második már mutatja az első sikertelenségét, de hogy a sokadikhoz is kívülről kell tőkét bevonni, .... na ez az, ami arra késztet, hogy figyelmesebben olvassam a velük kapcsolatos híradásokat:)
Persze tudom, ők nem kincskeresők, hanem tengeri régészek:)
Emlékszem persze, hogy mi róluk a véleményed, de amikor erről beszéltünk anno, még nem indultak el Brazíliába. Azonban most, hogy nem "üres kézzel" tértek vissza, gondoltam hozzáfűznél valamit.
Leginkáb az ott talált roncsok érdekelnének persze...
A Dominikai Köztársaság partmenti sekély vizeiben a búvárok megtalálták a legendás kalózkapitány, William Kidd hajójának maradványait - jelentették be a kutatók.
Az Indianai Egyetem vízalatti régészei elmondása szerint a Quedagh Merchant romjait évek óta keresték, versenyt futva a kincsvadászokkal. A csoport egyik tagja, Charles Beeker szerint most engedélyt kaptak a roncs vizsgálatára, és a hajót később turistalátványossággá alakítják majd. Érdekes persze, hogy a Catalina sziget partjaitól alig 20 méterre, 3 méter mély vízben nyugvó maradványokat mostanáig nem fedezték fel. Beeker szerint karrierje során már több ezer hajóroncsot látott, de szinte ez az első, amit még nem fosztottak ki: hajó kristálytiszta vízben, teljesen érintetlenül nyugszik. A bejelentésre is csak akkor kerítettek sort, amikorra gondoskodtak a hely állandó védelméről.
ez csak egyedi eset lehet, biztos jó ügyvédje volt és fisherék, mint a nagylelkűségük mintapéldájáét említik, holott ki let tőlük kényszerítve(ez csak feltételezés)
Azon a környéken rengeteg roncs van, spanyolul nem nyugat kapujának, hanem csontok szigetének vagy csontok lelőheléynek(nem emlékszem pontosan) nevezika sok elsüllydt hajó miatt. Ott nagyon intenzív a korallosodás, ezért igen nehéz megtalálni a sokszor 3-4 méteres (védett) korall réteg alatt az érdekes dolgokat.
Állítólag a Nat. Geon. volt egy pasas, aki talált itt, szervezett merülésnél egy felbecsülhetetlen értékű, középkori fülbevalót és megtarthatta...
Amit még hallottam, hogy nem minden roncs van feltárva ill. megtalálva, hiszen több tucat hajó süllyedt el itt, egy hajóhad ugyebár, és jó néhány kinccsel megpakolt is van erre sok-sok négyzetkilométeres területen. Fisherék, csak egy részét találták meg a teljes kincsnek, ami dollármilliárdokra tehető (forrás: Frei)...
ennek a fele igaz:) Valóban, MEl Fisher megtalálta a az Atocha nevű hajót, ami tele volt kincsekel, ebből felépített egy múzeumot és restauráló műhelyt. Valóban van lehetőség kimenni a roncsokhoz, de az szinte biztos, hogy nem lehet ott kutakodni. H esetleg találsz valamit(amit kétlek, hiszen ezek már feltért roncsok) az sem téged illet, hanem Fishert és Uncle Sam-et közösen.
Persze ezzel a szöveggel jóval drágábban lehet roncsmerüléseket szervezni:)
Amúgy ki mit tud, gondol, a key westi (USA), Fisher-féle, spanyol armada roncsokról? Ki van jelölve és szabadon (ill csoporttal kivisznek, ha jól tévedek) merülhető a terület (ahol a kb 500 éves roncsok ill. maradványaik vannak, tele kinccsel) és amit találsz, az a tied...állítólag... ;)
1 Thaiföld partjainál 1856. febr26 Neptun nevű 1000t- s hajó felrobbant és több, mint 2 napig égett. Rakománya aranytömbök, aranyrudak, veretlen ezüst. Rakománymentés nem történt 2.1863 augsztus,USA hajó Kína partjainál zátonyra futott és elsüllyedt. Rakománya a jegyzék szerint 2 millió fontsterlingnél is több arany. Rakománymentés nem történt 3 1842 júliusa Angol kelet indiai kjereskedőhajó elsüllyedt( sekély vízben!) Vietnám partjainál. Rakománya nagy mennyiségű kincs, melyet helyi halászok megpróbáltak a hajótörést követő 1-2 évben kiemelni, de csak néhány darabot tudtak felszínre hoznia rakományból. Manapság is történtek felderítési kísérletek, eredmény nélkül.
A fenti roncsokról több adatom is van, kis kutatással mindenki utánajárhat, aki szeretne. A helyzín nem véletlen Kína és környéke, mert ott igen szigorúan veszik a hatóságok(igazából majdnem mindnehol) az illegális roncskutatást, és ami még egy kis aggodalomra adhat okot, hogy ebben a térségben a legtöbb a mai napig is a kalóztámadás: 6 May 2008: 1400 LT: Enroute from Jolo, Sulu to Laminusa Island, Sulu, Philippines. Four speedboats carrying 20 pirates, all armed with automatic weapons , attacked a fishing boat carrying 20 passengers. Pirates fired upon fishing boat killing 4 passengers & injuring 8 others . The wounded passengers were taken ashore for medical treatment.
Viszont te is tudnál ide mit írni, hiszen tudsz egy-két (nem is annyira "hétköznapi", mint mondjuk Silo vagy a Salem Express) roncsról... nemde...? ;)
Engem speciel a még felderítetlen roncsok érdeklnének főleg. A régi túristalátványosságok (persze nyilván szívesen nézegetünk képeket róluk), khm...hogy úgy mondjam: uncsik... Nem? ;)
Ez meg itt szegény közismert turistalátványosság. Mikor utoljára láttam is nagyon romos volt már, azóta sem tehetett neki nagyon jót a napi többezer turista. Állítólag az olasz maffia csempészhajója volt, és a görög partiőrség elől menekülve viharba került és zátonyra futott, de ezt nem tudom biztosan.
Ide írjunk mindenféle hajóroncsokról mindent! Nem csak technikai-, hanem archeológiai adatokat, információkat, dokumentációkat, beszámolókat múlt- és jelenkori elsüllyedt hajókról! De csakis tényeket!