Segítséget, tanácsot kérek! Szeretnék vásárolni egy 2004-es 1.6 16V-es Opel Zafirát. Kérdésem, hogy mikre érdemes nagyon koncentrálni ennél? Egyszer már megnéztem, kipróbáltam, karosszéria jó, két első sárvédő és küszöb találkozásnál hangyányi rozsdásodás kezdemény látszik, alul rendben van, motortérben sincs rozsda. Első beindításra kicsit csörgött, szelep vagy hirdrotőke vagy nem tudom mi, de kb 100 méter megtétele után teljesen elhallgatott.(állítólag rég volt beindítva, ránézésre kb 3-4 hete nem mozdult az autó, olyan koszos volt.) jól húzott, kuplungja jónak tűnek, nem zörög alapjáraton ha kinyomom, ha felengedem sem változik a kocsi hangja. váltó tökéletesen vált, nem akadozik, pontos, az autó alapjárata egyenletes, ha pumpálgatom a féket akkor sem mozog, ebből arra következtetek, hogy jó a kompressziója(bár ezt csak hallottam valamikor, hogy jelezheti a fékpumpáláskor ingadozik az alapjárat, hogy szar a kompresszió, nem tudom igaz e?) Futómű nem zörög szar úton sem, fék szintén jól fog.
Kérdés, hogy mit nézzek még alaposabban, illetve amiket leírtam azok közül mi baromság, és mi ami jót vagy rosszat jelent?
(2004-es 179e km 1.1 millió) rétegvastagság mérő szerint gyári a fényezése!
A műanyaggyűrűset ismerem, ez teljesen különbözik.
Ez valóban egy futógyűrű, gondolom azért találták ki hogy ne a főtengely kopjon meg a szimeringtől hanem ez a gyűrű és egyben cserélheted az egészet.
A gyűrű elég szorosan van a főtengelyen, csak csapágylehúzóval tudtam levenni. Ezért is van a képen a régi szimering kettő darabban. Már nem is reménykedek hogy ez kézzel felkocogtatva valaha is jólesz, mert nemfogom tudni beállítani milyen közel legyen egymáshoz a gyűrű és a szimering. Megpróbálok valahonnan célszerszámot bérelni. (lofsz annak aki kitalata, hogy szedjem szet. semmi folyas nemvolt rajta, szetszedve kopas sem latszik es van benne 503k km)
Így szó szerint nem. A turbónyomást nem kell átalakítani, így nincs is átalakítója.
Ez egy nyomás módosító elektromágneses szelep, amit lehet akár a turbónyomás szabályozásához (közvetett módon) is alkalmazni, de máshoz is szokás. A fekete henger a levegőszűrője. Miután mindhárom kivezetése a másik végén van, megeshet, hogy a repedés nem befolyásolja a működését, ha egyébként az elektromos tekercse sértetlen.
A képen látható fajta szimmeringet szerelt már be valaki célszerszám nélkül? Kettő részből áll, van egy "sima" szimmering és egy belső futógyűrű. Külsejét elkezdtem beütni ugyanúgy mint akármelyik másikkal tettem volna, a belsejét pedig a régi belsejével kocogtattam a helyére. Váltó vissza a helyére beindít, folyik....
Jól gondolom, hogy a futógyűrű és a szimmering mivel nem célszerszámmal lett berakva nem feszül eléggé egymásnak, így kijön az olaj. Reggelre jön az új, nemtudom érdemes e azt berakni vagy elég a most bentlévőt összébb ütni.
A tekerentyű az alján mire való? illetve a tekerentyűn van egy kék jelölés, olyan autószerelős megjelölés de lehet hogy gyári vajon annak hova kell néznie?
Meg az összehasonlításnak akkor van értelme, ha szállított árumennyiségre végezzük. Mi lenne, ha ugyanezeket a cuccokat kamion meg repülő vinné.
Ráadásul ezek a hajó motorok baromi hatékonyak, tehát igazából amit lehet, kifacsarnak az üzemanyagból. Csak sajnos ehhez az kell, hogy kisebb lakás méretű legyen egy henger, szóval egy ideig nem lesz autóban.
Annyiban viszont csúztatás az autós kérdés, hogy azért nem mindegy, hogy a kormot az Indiai óceán közepén, vagy a Nagykörúton pakolod ki.