Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2021.03.19 -4 0 390045
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390044

Hát persze. Mint az köztudott, az európai autógyártók élen jártak az elektromos és hibrid járművek gyártásában és fejlesztésében, és ugyebár az sem igaz, hogy itt készült/készül a világ dízel személygépjárműveinek is a zöme.

 

Nézd, én őszintén tisztelem a lojalitást, de ha az vak elfogultságba fordul át - akkor már nem annyira...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (390042)
Auralianus Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 390043

Én ezt másként látom.

 

Kínában pont azért lehet érdemi újrahasznosítás nélkül is jobban felskálázni a folyamatokat, mert ők elsősorban
külföldi piacra termelnek. Gazdasági szempontból zéró értelme van egy jól és gazdaságosan újrahasznosíthatóra
tervezett terméket milliószámra gyártva határokon kívülre engedni. Az életciklusukat előre láthatóan veszélyes
hulladékként bevégző termékek esetében meg pont az a jó, ha nem maradnak határon belül.

 

Vagyis jelenleg kb mindenkinek (az EU és Kína gyárainak is) ugyanaz az érdeke. Felkészülni a termelés zárt láncú

konverziójára és az átmeneti időszakban lehetőleg másokkal fizettetni meg a környezeti károkat.

 

Nem véletlenül terveznek annyi akugyártó kapacitást a munkaerőhiányos/drágán gyártó az EU-ba, mint eddig még
soha. Ezért nem várom személy szerint 2027-2030 előttre az EV gyártás jelentős felskálázását és emiatt szerintem

Advo is téved, mert az akkugyártás felskálázása és az egyidejűleg nagyobb számban a piacra kerülő "second life"

akkupakkok a legnagyobb energiaigényű (és vásárlóerejű) háztartásokban tömegesen elterjedve szerintem eléggé

jelentős hatással lesznek mind a fogyasztók, mind az energiapiaci befektetők gondolkodására...

 

...szerintem érdemi változásokra az évtized utolsó harmada előtt nem számíthatunk, onnantól kezdve viszont az

átállás igen gyorsan (10-12 év alatt) megtörténik majd.

Az már egy másik kérdés, hogy kibírja-e addig a klíma is ;)

 

 

 

 

Előzmény: _Berci (390039)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390042

Ebből egy kurva szó sem igaz. Semmi.

Előzmény: advocatusdiaboli (390026)
_Berci Creative Commons License 2021.03.19 -6 0 390041

 

Egyszerűen kitelepítettük a legszennyezőbb és leginkább energiaigényesebb iparágakat Kínába, ...

 

Ugye a magyar fosszilis erömüvek acsorognak, hiszen a magyar delej ~1/3-a átom, ~1/3-a import. A fenntartasi költsegük pedig tovabbra is szamit (anelkül, hogy termelnenek ... viszont legalabb öreg erömüvekröl van szo ... ahol MOST celszerübb delejt importalni ...).

 

Szerinted mennyi lenne a fosszilis erömüvekben elöallitott delej ara (az lenne akkor a valosagban, önellataskor a ~2/3)? Es mennyi lenne az erömüvek cap-factora? És mennyi lenne a delej VALÓS ara? Ha a helyzet rozsas, akkor miert nem epül egyetlenegy fosszilis erömü se Magyarorszagon?

 

(Csaxolok, azert, mert egy uj epitesü fosszilis erömü cap-factora gyalazatos lenne ... vagyis a benne elöallitott delej ara tul MAGAS !!).

 

Előzmény: advocatusdiaboli (390036)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 2 390040

Mondom, hogy nem értesz semmit a világból. Bele vagy ragadva a német középosztálybeli jövedelembe - miközben a társadalom nem is kis hányada még ott sem képes megfizetni csak a tizenéves, lerobbant szart - a kocsik átlagéletkora a németeknél is 9.5 év, az EU egészében már 11 körül van, minálunk 14.5 és most nő...

 

Te meg itt delirálsz arról, hogy majd mindenki új, meg hároméves kocsikat fog lízingelni...

Előzmény: Auralianus (390038)
_Berci Creative Commons License 2021.03.19 -5 0 390039

Ez az evtized (2020-2030) pont arra szolgal, hogy a mobilizaciot illetöen

 

1. Az EV gyartast megfelelöen fel lehessen skalazni.

 

2. Az akkugyartast fel lehessen skalazni.

 

3. Az akkukat az energiarendszerbe (!!) lehessen integralni.

 

valamint

 

4. Kialakuljon az "akku- recycling" gazdasag

 

(Pl. Kinaban az az ervenyes szam, hogy 2025-re az eladott EV-k szama ~25% legyen. Europaban honapos szinten ez mar kb. teljesül (igaz, covid-os idöszak). Marpedig 2025-re ott olyan ~24-25 millio Kinaban forgalomba hozott autorol van/lesz szo ... vagyis Kinaban el lehet majd ~5 ev mulva legalabb ~5-6 millio EV-t adni. Akkor pedig a "vilag" EV-termelese mar ~25-30 millio körül jar ... nem az EU szagbizottsagai fogjak a passzat-szelet fujni, ... hanem a party KINABAN döl el ... söt mar nagyjabol el is dölt ...!)

 

Előzmény: Auralianus (390028)
Auralianus Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 390038

Innen nézve pedig nem zárod ki, hanem röghöz kötöd... lízingel 100 fabatkáért egy háromévest 5 évig, majd átül egy

másik 3 évesbe 100 fabatkáért 5 évig... esetleg 100 fabatkáért már csak 4 évest kap stb. DE márkát váltani nem fog
tudni a futamidő végén fennálló maradványérték miatt, a gyártónál ellenberger szuperül tervezhető válik az életpályaciklus...


... ha a körfolyamat végére az áru visszahozta az értékét, akkor perpeetum mobile :)

Előzmény: advocatusdiaboli (390031)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390037

Nem lenne ugy tisztesseges, mert az mar a kinezereknek termeli a profitot. Az emisszio meg a tokom tudja mit azt persze szethordja a szel.

Igy vesztette el a Nyugat a 4. vilaghaborut (Europa minden is, beleertve a torokot). A BP Stat review adatai alapjan. Az ideivel nyilvan meg siralmasabb lesz.

Előzmény: advocatusdiaboli (390036)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 2 390036

HAZUGSÁG.

Egyszerűen kitelepítettük a legszennyezőbb és leginkább energiaigényesebb iparágakat Kínába, Indiába, és most ott füstöl-szennyez az, amit amúgy itt fogyasztunk el.

 

Az egész egy gigantikus önbecsapás. Kína emisszióját simán hozzá kellene csapni a fejlett világéhoz arányosítva, az lenne tisztességes.

Előzmény: Törölt nick (390034)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.03.19 -1 1 390035

Akkor legalább te ne használd.

Előzmény: GPS (390033)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390034

"mert képtelenek voltunk az energiaigényüket ilyen nagy hirtelen kielégíteni mással, mint új hőerőművekkel - azok pedig összességében nem jobbak, akár rosszabbak is lehetnek..."

 

Regi hoeromuvekkel... az Europa villamosenergiafogyasztasa azota sem (de egyebkent az USA sem) erte el a 2007/2008-as szintet. Ilyen fellendulest sem latott meg a vilag.

Előzmény: advocatusdiaboli (390005)
GPS Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 390033

 

Az égő még a wolfram szálas izzó esetén is helytelen.

 

Ezt pont nekem mondod? A szakmámból kifolyólag nincs hét, hogy ne balhézzak az áruházakkal, hogy ne használják a "LED izzó" kifejezést.

 

Lehet a magyar nyelvvel van a gond - de "lámpát" használni a LED-es fényforrásokra azt sugallja, hogy az nem csak a foglalatba csavarható fényforrást jelenti - hanem valamilyen lámpatestet is mellé - ami persze nem igaz.

 

A LED-es fényforrás esetében az "égő" kifejezés (az "izzó" helyet) teljesen elfogadott, mert ahogy az izzószálast sem nevezték "lámpának" - úgy a LED-est sem lenne célszerű.

 

Tehát nyugi, a "LED-égő" (köznapi használatban) teljesen jó - és tükrözi a termék célját és jellegét.

.

Előzmény: QuantumSingularitas (390016)
SoherMajom Creative Commons License 2021.03.19 0 1 390032

jo latni, hogy a lenyegre koncentralsz nukiskam :)

Előzmény: QuantumSingularitas (390027)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 1 390031

És ez csak egyik fele a problémának. A másik, hogy miből származó energiával töltjük őket???

 

A drágasággal meg lízinggel meg megint csak az lehetne elérni, hogy a világ ma autózó népességének úgy a háromnegyedét teljesen kizárnánk újra a mobilitásból. De mivel ez politikailag-társadalmilag-gazdaságilag KIVITELEZHETETLEN (konkrétan pl: Indiában, Kínában KITÖRNE A FORRADALOM) - ezért úgyis csak azt érnénk el ezzel, hogy a világ szétszakadna, és a szegényebb (de nem csak a népesség, de most már a mobilizáció szempontjából is a TÖBBSÉGET JELENTŐ) országok nem lennének hajlandók foglalkozni a gazdag országok villanyautózási hobbijaival, nem tartanák magukat az ottani előírásokhoz, sőt, "akkor már miért ne" alapon valószínűleg a mostani emissziós előírásokon is lazítanának, hogy olcsóbb és amúgy meglepő, de valószínűleg takarékosabb járműveket gyárthassanak.

 

Mivel elmúlt rég az az időszak, amikor a harmadik világ a technológiának csak fogyasztója volt, mivel mára kiépült a gyártási képesség is (Afrika még nagy importőr, de Ázsia, Dél-Amerika bizony saját, helyben gyártott járművekkel közlekedik), így erre nekünk már ráhatásunk nem lesz.

Előzmény: Auralianus (390028)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390030

Kérsz egy x-et? ;-)))

Előzmény: QuantumSingularitas (390027)
Salvor2 Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390029

2019-ben a teljes orosz vezetekes gazexport 221 milliard kobmeter volt. Az NS1 kapacitasa 55 milliard (2020-ban 59.2 milliardot szallitottak rajta, mert rovidebb volt a karbantartasi idoszak), a blue stream Torokorszagba 16, a turkstream 31.5 (ennek a fele megy a balkan stream-be), a kinai exportvezetek 38 (a sziberiai gerincvezetek 61, ebbol megy 38 Kinaba). Az utobbin 2019-ben meg nem ment gaz, most mar megy, de csak fokozatosan eri el a nominalis kapacitast (2025-re, bar a kinaiak mar most telen is tobbet kertek, mint ami a szerzodesben van).

Előzmény: Salvor2 (390022)
Auralianus Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390028

Szerintem gondolkodj el rajta miért beszélnek 95+%-osan újrahasznosítható akkucellákról és miként volt átverhető az
EU szakbizottságain az újrahasznosíthatóságot minden téren elsődleges szemponttá nyilvánító körkörös gazdaság
koncepciója...

 

... amíg nem képesek ilyen kritériumok mentén gyártani a pakkokat, addig - remélem Advo olvassa :P - gyakorlatilag a
nyersanyagok pazarlásával egyenértékű az EV-gyártás milliós nagyságrendben történő felskálázása. Nem véletlenül

írom azt sem, hogy a járművek olcsósítása helyett több értelme van drágán árulni őket és a népet a direkt tulajdonlás

helyett a tartós lízingre szoktatni át...

Előzmény: _Berci (390020)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.03.19 -1 0 390027

Kocsi, az Kocs községből származó 4 kerekű állati erő vontatta személyszállító jármű volt. Magyar hivatalos elnevezése az automobilnak, a személygépkocsi. A teherautóé pedig tehergépkocsi. Szóval a kocsi igen csak helyes elnevezése  a magyarban a 4 kerekű járműnek. 

Előzmény: advocatusdiaboli (390019)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390026

Szerinted - mert neked nem tetszik... 

Mindenesetre nagyon erősen fel lettek téve a lapok erre (az EV és hibrid fejlesztések el lettek hanyagolva, le is maradtak ebben - persze nem behozhatatlanul, de lemaradtak), és most kijelenthető, hogy ez az irány be fog fuccsolni.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (390015)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390025

Viszont az LNG esetében már van komoly konkurencia...

 

Nem ilyen egyszerű ez.

Előzmény: Salvor2 (390018)
z_a_p Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390024

Hat igazabol USA-val kene kozolniuk, tekintettel hogy ok harcolnak teljes erovel ellene.

EU meg lapit, mert kellene neki, dehat megis csak a nagytesonak nem tetszik...

Előzmény: Salvor2 (390018)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 1 390023

A tizedét sem gyártják jelenleg... És már most probléma a lítium ára.

Illúziókat kergetsz.

Előzmény: _Berci (390020)
Salvor2 Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390022

Raadasul ha Europaban kiesne evi par tizmilliard kobmeternyi vezetekes import, akkor az arak novekednenek, ami novelne a megmarado orosz export bevetelet.

Előzmény: Salvor2 (390018)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390021

Ugye nem baj, hogy ennek SEMMI köze ahhoz, amiről szó volt? Egyszerűen semmi, a napi hőmérsékletet is belinkelhetted volna...

 

Igen, az olajfogyasztásban meghatározó fogyasztó a mobilitás. Valóban. Tök jó lesz, ha olaj helyett majd lignitet égetünk többet, mert tölteni kell az EV-ket, miközben meg mindenütt a világban helyi háborúk zajlanak a lítium miatt. 

Már úgy várom...

Előzmény: _Berci (390017)
_Berci Creative Commons License 2021.03.19 -5 0 390020

Most már csak azt számold ki mennyi EV-t kell gyártani/év a 300 millióhoz...

 

~2030-ig legyarthato ... es le is gyaertjak ... hiszen "gazdasagi kenyszer" alatt all ... a kedves vasarlo majd azt veszi, ami ócsóbb ... legalabbis a fejlettebb orszagokban ...

Előzmény: Auralianus (390006)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.03.19 0 1 390019

Persze, hogy helytelen. 

De most mi a célod? A normális eszmecsere ellehetetlenítése? A hétköznapi életben rengeteg olyan egyszerűsítő jelzőt használunk, ami meglehet, nem igazán szabatos megnevezés valamire, de rögtön tudja mindenki, miről van szó.

Elvileg teljesen hibás például "kocsit" emlegetni, ehelyett minden alkalommal le kellene írni, hogy "négy kerékkel rendelkező zárt kabinos motorhajtású személyszállító jármű". Hát, írja le, akinek hat anyja van...

LED-égő és hengeres lóalkarész a hátsójába, akinek nem tetszik.. ;-)))

Előzmény: QuantumSingularitas (390016)
Salvor2 Creative Commons License 2021.03.19 0 0 390018

Az oroszok helyeben en kozolnem az EU-val, hogy egy ev mulva csak a north stream es balkan stream vezetekeken szallitok gazt Europaba, akar kesz lesz addig az NS2, akar nem. Nem lenne olyan hatalmas az a veszteseg, amit az esetleg kieso szallitasok okznanak (aminek egy reszet egyebkent is elvinne a tranzitdij). 2019-ben az orosz olaj/olajtermek/vezetekesgaz/lng exportbevetel 122/67/42/8 milliard dollar volt (ez az osszes, nem csak Europaba). Az lng exportkapacitasuk folyamatosan no, 2020q3-ban peldaul (ez az utolso meglevo negyedeves adat) 13 milliard kobmeternyi lng-t exportaltak.

Előzmény: z_a_p (390001)
_Berci Creative Commons License 2021.03.19 -3 0 390017

 

A számításod fals, ...

 

Nem az en szamitasom ...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (390005)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.03.19 -2 0 390016

Az égő még a wolfram szálas izzó esetén is helytelen. Gázlámpa esetén lehet égőről beszélni, elektromosnál nem, vagyis ha igen akkor már régen rossz. 

https://www.youtube.com/watch?v=Zd5GtGVcdDc

Előzmény: advocatusdiaboli (390008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!