Czimby Peti: "Megvettem egy SPAL-AS90-es riasztót."
Szerintem én is ilyet vettem pár éve és szereltem az autómba. Jó, bár még nem fogott tolvajt, de az autót sem vitték el. A diódákat nem tudom, hova kéne tenni. a) Visszahatás ellen jók, pl. ha az index (félvezetős) vezérlése nem szereti, ha idegen feszültséget kap, amikor ő nem ad ki rá, sőt lehet, hogy az egész vezérlőnek nincs tápja, éppen alszik. b) Jó még a dióda, ha induktív terhelést (pl. jelfogó tekercse) félvezetővel kapcsolsz, a kikapcsolási feszültséglökés megszüntetésére. (Vö. "visszafutódióda")
A két index kimenet azért kell, mert az elakadásjelzőnek nincs egyetlen bemenete, amire villanyt kapcsolva minden sárga pilács kigyullad. (Vagy sokérintkezős kapcsoló, amivel jó bonyolultan átkapcsolják a villogót, hogy az áramérzékelős kimenete az egyik oldal, a visszajelző a másik, vagy az elakadásjelző kapcsoló csak egy jel valami csodakomputernek, aki ezek után villogtat mindkét oldalon és áramot is mér mindkét oldalon.) Ezért biztos, ami biztos: két külön relével szokták rákapcsolni a 12V-ot a két oldali indexnek. (Vagy egy riasztó kimenetről diódázva.)
Érdemes (különösen egy hideg-melegben koszban-mocsokban éveken keresztül működő) berendezést túlméretezni. Ha kimenet 1A-s, akkor az valószínűleg félvezetős, nem jó azt túlterhelni, de még határra méretezni sem. Én biztos tennék be egy kis relét.)
Sziasztok! Az autóriasztók topicban már rákérdeztem, de úgy látom ezt többen olvassák.
Megvettem egy SPAL-AS90-es riasztót. Éppen a bekötési és az autóm kapcsolási rajzát tanulmányozom.
A csomagban volt 2db 1N4007 típusú dióda is. A riasztóhoz mellékelt kapcsolási rajz sehol nem tünteti fel őket, hogy valahová be kellene iktatni. Azt szeretném megkérdezni, hogy hol kell felhasználni ezeket a diódákat?
Vásároltam egy kiegészítő szirénát is mellé 20W teljesítményű. A riasztó negatív sziréna kimenete max 1A terhelhetőségű, akkor relézzem be a szirénát inkább?
Valamint azt szeretném még megkérdezni, hogy az indexeknek miért van két külön kimenete? Nem lenne egyszerűbb egy kimenettel az elakadásjelzőről mőködtetni?
Persze, ezt úgyis tudja az ügy minden érintettje, másnak tanulság lehet. (Jelzem, én nem néztem végig, csak a szóbeli kommentárt hallgattam, amíg a többiek nézték)
Nézelődött, babrált egy ideig a csomagtartónál, aztán a bal első ajtónál és már nyitva is volt, riasztó végig nem szólalt meg. Beszállt, hogy bent mit csinált, azt nem tudni. Aztán kiszállt és elment. Ez volt kb. 5 perc. Úgy 10 perc múlva újra felbukkant, egy ideig csak figyelt, aztán megint beszállt, kb. 3 percig matatott, autó beindult és padlógázzal elhajtott. Mindezt fényes nappal, kamera előtt, elég forgalmas utcán.
Az autó valószínűleg már darabokban van, már csak az elkövető megtalálására van esély.
Látom volt már téma az Audik csomagtartó felőli nyitása. Após Allroad-ját is így vitték el most szerdán délelőtt a Róna utcából. (A tolvaj majd 20 percet áldozott rá az életéből, hogy elvigye.) Kamera alatt állt az autó, így van róla felvétel.
Ha valaki esetleg lát egy zöld fóliázott Allroad-ot, a 2 hátsó ablakon kicsit gyűrött fóliával, légyszi jelezze vagy itt vagy a fetrenberger1 kukac gmail pont com-on. Vagy ha tud valamit a sorsáról, azt is. Visszavásárlás miatt meg csak az jelentkezzen, akinél tényleg ott van.
Arra lehet jó, hogy Magyarországon nem elterjedt, nem ismerik talán annyira a gyenge pontját mint az UFO kormányzárnak. Egyébként azt is a tulajok 50%-a rosszul,mármint a karjával felfelé teszi fel.
Én Mohács u. Csata/Tar utca sarkot ismertem, de már sok éve nem jártam arra. Ott az sem érdekelte a helyi rézbőrűt, ha 5 méterre voltál a kocsitól. Semmit nem lehetett kezdeni, egy bent hagyott pólóért felnyomták, aztán ment a röhögés. Ezt régebben írtam, előre oda voltak készítve a kövek is, amivel betörték a jobb első ablakot.
A közelben sajnos vannak utcák, ahol a lakosság összetétele eléggé egyféle, és nem is akarok többet mondani... Én jártam a Csata utcába dolgozni. Ott napközben is kiloptak bármit az autóból, ha benne hagytad, szinte 100%-kos biztonsággal. Ha fennhagytad az audio cuccon az elejét, akkor azért tuti feltötrték napközben is, hogy kiszedjék. Éjszaka csak azért feltörték az utcán hagyott autót, hogy hátha benne van az audio cucc előlapja. A cselekményt mindig az a gyerek végezte, aki még nem volt bünetethető. Ha mégis elkapták, akkor egy időre kivonták a forgalomból. Sajna a XIII. ker azon része nem egy biztonságos környék ma sem.
én a 3 kerben békás ltp- en lakom. olvasom a helyi ujságban h a rendőrkapitány nyilatkozik: "nem érdemes a 3 kerben utcán autót tartani" hát ez jó.
7 év alatt láttam az utcánkban 2-3 feltörést, lopásról nem tudok, de csak kb 5-6 szomszédot ismerek. de pl havernak kaszásdülöről 1 szuzukit elloptak a 2at is már piszkálták
én pont azért tartok egy 20 éves régi kocsit az utcán, én nem fogom a brifkómat az utcán tartani. fogcsikorgatva megkeresett pénz az autóban és vmi fasszopó ellopja.
Biztos érhet valamit. Két alkalommal voltam "Napoli-ban":). Sajnos nem túristaként hanem munka végett. A VILÁG EMBERI SÖPREDÉKÉNEK JELENTŐS RÉSZE OTT TALÁLHATÓ! Minden náció! a zsebemben markoltam a pénzt, nehogy kizsebeljenek!
Csúnyát mondok, szerintem az átlaghoz képest nem is annyira kiemelkedő a lopás. Bár nem tudom, hogy hány lakásos a társasház, hány autó áll benn. Nálunk egy külső kerületben 32 lakásos zárt udvarból kb. évente egy autót elvittek, meg egyszer téglákon állt reggelre az egyik.
nem nyitott a parkoló sőt kódkártyás közlekedés van
Sajnos éppen ez a tendencia.
Tudomásom szerint messze a legveszélyeztettebbek a nagy (és nem nagy) lakóparkok teremgarázsai. Szintén veszélyesek a nagy tömegparkolók, bevásárlóközpontok, hipermarketek, rendezvények parkolói. Új szokás a trükkös kocsilopás, járó motorú autókat visznek (garázskapu elől), kulcsot lopnak zsebtolvajlással, lakásbetöréssel.
De hozzáteszem, hogy ezek csak tendenciák. Természetesen sajnos mindenhol dolgzonak a tolvajok.
Ilyenkor egy kicsit örülök, hogy vidéken lakunk! Itt is vannak tolvajok, de elenyésző számban. Az utolsó mondatodból azt éreztem, hogy felszakadtak benned a régi sebek. Nem semmi lista! Sajnálatos!
Én a XIII-ban lakom a Tatai úton egy 4 éve épült házban.Hiba volt ide költözni hiába újul a környék.4 év alatt ellopták:1 db Opel Omega 2.0 a ház elől, 1 db Aprilia Leonardo a ház udvaráról pedig féktárcsazárral is le volt zárva és nem nyitott a parkoló sőt kódkártyás közlekedés van.1 db Aprilia Leonardo szintén a ház udvaráról nem kétszer írtam le ugyanazt ez két különböző volt.A Suzuki Ignisem benzincsövét elvégták és elvitték belőle mind a kb 15 liter üzemanyagot.NEM BIZTONSÁGOS KÖRNYÉK!!!!!És a belváros sem az!És szakadjon ki a szíve az összes lopós faszopó gecinek!
drMinit! Merci w202 ajtaja belülről nyitható, ha betörik az üveget. A hátsók nem ha be van kapcsolva a gyerekzár. Van rá valami védelem? Aztán szükségem lenne egy feszültség esésen alapuló riasztóra némi késleltetéssel. Van ilyen gyári még, vagy csinálnom kellene? Aztán meg gondoltam építek egy kis dobozt amiben elfér egy központi zár motor (olcsó) és egy gáz (paprika) spray + egy pici mechanika, és had fújkáljon az a riasztó. A doboz jól eldugható, a spay-töl menne egy vékony műanyag cső a valószínűsíthető tolvaj arcába.
Mit javasoltok, melyik marad legtovább a belvárosi, utcai parkolóban?
Kiszámíthatatlan.
Tőlem olyan autót loptak el három éve, amiből egész évben az enyémen kívül csak két másikat (akkor új Renault Laguna). Ez nyilván nem vígasztalt...
Szerintem érdemes az újra eladhatóságra koncentrálni, és inkább belevarázsolni egy neked minden szempontból tetsző autóba valami hatékony védelmet.
Egyébként a szorosan vett pesti belváros (V, VI, VII. kerület, illetve a VIII, XIII, és a IX. belvárosi része) autólopás szempontjából viszonylag biztonságos környék.
A biztosító nem fizetett, mert volt egy pont, hogy csak akkor fizet, ha megvan minden kulcs. Ez érvénytelen pont. Az új szerződésekben nem is lehet benne. Csakúgy, mint a hiányzó forgalmi esete. Ez még régi szerződés volt. Különben sem jó dolog bíróságra járni, pereskedni, jogásznak lenni.
Az embernek egy hosszú kereséssel kiválasztott, "belakott", "customizált", minden neki szükségessel felszerelt autó többet ér, mint amennyire a biztosító értékeli és amit ritkán(?) térít teljesen. Ha most a 13 éves, de jól felszerelt, kivételesen jól karbantartott autómat elvinnék, akkor annak a becsült értékéből hol vennék egy ugyanolyan 13 éves, gondosan karbantartott, karambolmentes, csiptuningolt autót, amiben Nakamichi fejegység és általam buherált erősítő van? (Ezért is nincs Casco rajta. Ha elviszik, nem az a pár százezer fog hiányozni, amit a biztosító fizetne, hanem az autóm.) Legyen olyan az autó, hogy ne lehessen elvinni (egyszerűen) még kulccsal sem! Vannak erre kitalált módszerek (rablásgátlók, számkódok, titkos kapcsolók, titkos szekvenciák, biometrikus azonosítás, stb.). Én inkább minden önindítózás előtt megnyomok két gombot, minthogy (még) egyszer is elvigyék az autómat. Tudom nem mindenki ilyen, én a kényelmemből hajlandó vagyok áldozni. (Pl. a régi autómba úgy szereltem be a riasztót, hogy a központi zár vezérlő kimeneteket nem kötöttem sehova, viszont az indexvillogtató kimenetre kötöttem az ajtó zárást. (Amikor riasztott és villogott volna az index, akkor újra és újra csukta a központi zárat.) Ezért élesítéskor becsukódott a központi zár, de életlenítéskor nem nyílt ki. Beszállás előtt nem elég "kicsippantani", hanem még kulccsal is ki kell nyitni. Sokezerszer (10 év, napi min. 2*használat) nyitottam kulccsal, de még a kulcs is, a zár is és a kezünk is bírja. Én ilyen vagyok.)
A szakszerűen szerelt motortér zár tényleg csak pajszerrel nyitható a rosszarcúak számára. A zárat is le kell lemezelni, hogy kívülről (hűtőrácson keresztül), vagy alulról ne lehessen piszkálni. A kormányvédődet leszedik akárhogyan és ezzel nem bombázták szét a kocsidat. Talán az időigény nő valamennyivel, de a cselekmény tárgyának értéke nem változik. A lényeg, hogy inkább keressenek másikat, mert a kockázatot kerülik és ez üzlet, kevesebbet kap egy zúzott kocsiért. Tapasztalat szerint az ajtózárat gyorsan és nagyobb rombolás nélkül nyitják. mechanikusan, vagy elektronikusan, kulcslopással, rablással stb. A kormányvédődet ismerik, kívülről látható a márkája, típusa. Rákészülhetnek. Az én filozófiám, hogy nem azt kell mindenáron megakadályozni, hogy a kocsiba utasterébe bemenjenek, ezt reálisan nem tudom megakadályozni. A lényeg, hogy ha már ott van ezzel ne okozott tetemes kárt. Ha bejutott, akkor viszont nem szabad, hogy a kocsit el tudja indítani! Én nem dugtam el a kód tasztatúrát, kívülről látható. Aki megnézi, az látja, hogy ebben a kocsiban nem egyszerű védelem van. A kormányvédőről az a véleményem, de ebben lehet, hogy tévedek, inkább azok használják, akik nem szereltetnek más komolyabb védelmet, mert ebben bíznak, laikusok számára tényleg látványos. Szintén a kormányvédő ellen szól, hogy körülményes a kezelése. 10 percre megállok a McDonalds előtt és fel kell tennem, aztán le kell szerelnem. Az utastérben tárolni menet közben egy ráfutásos, vagy borulásos baleset esetére veszélyes lehet, minden alkalommal a csomagtérbe elrakni-elővenni szintén nyűgös. Láttam már olyat, hogy egy utastérben ott volt a gyerekülés a belevalóval és anyukával, a lazán hátsó ülés előtt meg a ledobott 3-5 kg-os kormányvédő. Az sem mellékes, hogy nyilvános helyen nem szeretem nyitogatni a csomagtartóm, mert benne van a laptop táskám stb. Nem szeretem hirdetni, hogy ezt érdemes felnyomni. Ha olyan jó és hatékony lenne a kormányvédő, akkor legalább minden második autón használnák, a többi védelemnek nem is lenne értelme. Pedig mindenki félti az autóját! Elárulom, nekem is volt még wartburgos koromban ilyen szerkezetem és már akkor rájöttem, hogy nem nekem találták ki. Először mindig felraktam, aztán már csak esténként (utcai parkolás). Később eladtam a kocsit a kormányvédővel együtt egy kollégának. Őneki a XI. kerületből vitték el a kocsit. A kormányvédő rajta volt, nem védte meg. Szóval a kormányvédő nekem jön be, de lehet, hogy csak én vagyok ennyire elkényelmesedve.
Ha Te tolvaj lennél és Ifával járnál ajtót-motorteret nyitni, valószínűleg bezárnának, de nem börtönbe! :-)))
A biztosító nem fizetett, mert volt egy pont, hogy csak akkor fizet, ha megvan minden kulcs.
Ez érvénytelen pont. Az új szerződésekben nem is lehet benne. Csakúgy, mint a hiányzó forgalmi esete.
Nekem lakásbetöréssel vitték mindkét kulcsot (indítókártyát) + a forgalmit. Az én ügyemet a bíróságon egy fordulóban megnyertük, a biztosító nem is fellebbezett, a teljes összeget fizette.
Az ügyvédem mesélt egy olyan esetet, hogy a kulcs az autóban volt, a motor járt, és úgy lopták el az autót. Ekkor 30-70 százalékra sikerült kihozni. (A biztosító a kárérték 70 százalékát fizette.)
Üdv az URAKNAK!Sajnos nincs időm végig olvasni az összes hozzászólást, ezért volna egy kérdésem.Kb fél évre kellene vásárolnom megbízható, később eladható (Twingo kategóriás)gk.-t.Mit javasoltok, melyik marad legtovább a belvárosi, utcai parkolóban? köszönöm