Keresés

Részletes keresés

superconductor Creative Commons License 2022.12.10 0 4 21259

Erre volt pénz, de az elektronika gyár egyébként külön cég. Attól hogy a gépek régiek, nem gyárthat jót? Én eddig abban a hitben voltam, hogy az innovációt elsősorban a termék fejlesztésénél kell belevinni nem (feltétlenül) a gyártás optimalizálásánál.

 

Azt pedig egész pontosan tudom, hogy a ProRIS kb. tiszta lappal indult fejlesztés, nagyjából 4-5 éve. Nem egy régi rendszer továbbfejlesztése, annak korlátaival, hanem teljesen új.

Előzmény: Atis57 (21258)
Atis57 Creative Commons License 2022.12.10 -1 0 21258

Szia!

 

Az az IHO cikkben mutatott beüültető gépek kb 2x évesek . A Rework/Debug területe is a sok papiros tárolóval kb 2000 -t idézi.

 

Szóval ez mintinnováció,meg kutatás fejlesztés?   

 

Persze a favágásban is van fejlődés ---ha másképpen fogod a nagyapád  baltáját?

Előzmény: superconductor (21256)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2022.12.10 0 0 21257

Én 2006-ról tudok, a VÜM is ekkor ment üzembe.

 

Kis pontosítás:

Az első Elektra 2 2007-ben a Szentendrei HÉV volt, viszont helytelenül írtam korábban, 2009-ben még üzembe ment a zalai vonal felső szakasza is Elektra 1-el, bár az a projekt hamarabb elkezdődött mint Győr.

Előzmény: Bbmot_634 (21251)
superconductor Creative Commons License 2022.12.10 -1 3 21256

Még egy finom adalék a Szijjártó-sztorihoz:

https://iho.hu/hirek/uj-elektronikai-gyarat-es-kutatas-fejlesztesi-kozpontot-avatott-a-prolan

 

Ha ennek az embernek ennyire rövid az emlékezete, akkor azért nem alkalmas, ha meg szándékosan amnéziás, akkor azért.

superconductor Creative Commons License 2022.12.10 -1 6 21255

Az MFB-nek nem tudom mi köze lenne az Alstomhoz, a Siemens-hez vagy a Bombardierhez. Teljesen hazai fejlesztés.

Tudni meg annyit tud, amire a MÁV-nak (Start-nak) volt igénye, meg hajlandó volt kifizetni. Onnan jövő igény nem volt még visszadobva úgy, hogy ne lehetne megcsinálni.

 

ProRIS-ból szintén: annyi üzemel, ahány helyen megvették, illetve Gyál. Ajánlatot adott a Prolan vagy egy tucatnyi helyszínre. Ezek közül volt olyan is, ahol "valaki" elintézte, hogy a visszavonják a kiírt közbeszerzést, mert még a végén a Prolan megnyerte volna.

 

A jelenleg üzemelő helyszínekre egyesével annyira konkrétan nem látok rá, de feltételezem hogy ezek közül FILK-nél voltak azért kunsztosabb kérések (pl. darufüggés), mégsem okozott gondot.

Nyilván hátrányból indul egy új belépő egy létező piacra, de itthon a ProRIS több helyen üzemel az AZD-nél.

 

Ha az AZD-t annyira érdekelte volna a magyar piac, maguktól is meg tudtak volna jelenni. Ez semmi másról nem szól, mint a holdudvarba nem tartozó szereplők megfélemlítése, kivéreztetése aztán bekebelezése. Láttunk már pár ilyet.

Előzmény: GaGe (21244)
r1232 Creative Commons License 2022.12.10 0 0 21254

Az állomás akkoriban épült át. A biztber később. ;-)

Előzmény: segélyvonókészülék (21250)
Geronimoooo Creative Commons License 2022.12.10 -1 4 21253

https://iho.hu/hirek/teljesse-valt-a-v-hid-csoport-portfolioja

 

Ebben a cikkben van tobb csemege.

 

A közös cég feladata a hazai bevezetés, a magyar vasúti projektekhez kapcsolódó tervezés támogatása, a hazai beszállítók, valamint alvállalkozók képzése és minősítése, illetve az üzemeltető munkájához elengedhetetlen labor-és szimulátorközpont kiépítése, továbbá a fedélzeti berendezések magyarországi telepítése.

 

Sárváry István a vegyesvállalat létjogosultságáról szólva elmondta, életképes magyar megoldást szeretnének nyújtani a biztosítóberendezések gyártása terén.

 

 

A vegyesvállalat létrejöttének köszönhetően tehát megszűnhet a magyar vasúthálózat biztonságos működésének kitettsége.

 

Mészáros Lőrinc hangsúlyozta, hogy a vasútépítés terén eddig a nyugati cégek uralták a piacot – a biztosítóberendezés tervezéssel, gyártással és telepítéssel összefüggésben a Thalest és a Siemenst említette –, ahová most beléphet egy magyar többségű vállalat is.

 

 

A Szijjarto idezeteket ki sem ollozom. Egyertelmu hogy ebben a szakagban sem lesz tenderezes a jovoben.

Fizolti Creative Commons License 2022.12.09 0 3 21252

"az elmúlt években általában „a levetett és már karrierjük vége felé közeledő nyugati biztosítóberendezéseket” használták, ami hatalmas versenyhátrányt jelent" - Ez lehet, hogy inkább az újonnan telepített D55-ösökre vonatkozik. 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21236)
Bbmot_634 Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21251

2007-ben, nem? Egyidős a VÜM-el.

Almásfüzitő, Hegyeshalom, Zalai oldal. Valahogy ez volt a sorrend.

Előzmény: segélyvonókészülék (21250)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21250

Elektronikusra?

Sokkal később.

Ha még nekem is integetett a toronyból a bakter...

Előzmény: r1232 (21249)
r1232 Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21249

1997 körül épült át Komárom.

Előzmény: GaGe (21248)
GaGe Creative Commons License 2022.12.09 0 1 21248

Komárom mikor épült át? Mert ott Elektra 1 van tudtommal.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21247)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2022.12.09 0 1 21247

Tök jó hogy Győr (2008) óta Elektra 2-k települnek.

Előzmény: GaGe (21245)
r1232 Creative Commons License 2022.12.09 0 1 21246

Amikor az Elektra 1-et behozták, messze nem levetett nyugati technológia volt..

Előzmény: GaGe (21245)
GaGe Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21245

Szíjártó idézet nyilatkozatának van köze az Elektra 1-hez.

Előzmény: Bbmot_634 (21241)
GaGe Creative Commons License 2022.12.09 -2 0 21244

A Prolan addig létezik, amíg kap munkát a Mávtól. Utána kuka az egész cég. 

 "Járműfedélzeti itt is van."

 

Persze. Alstom, Siemens, Bombardier. Nem Prolan.

"A ProRIS-ba meg a Prolan tett bele több milliárd Ft fejlesztést, elvileg a magyar vasút igényeire szabva."

Hány darab is üzemel belőle? AZD biztberből mennyi is üzemel?

 

"az AZD mitől lesz magyar biztber"

 

Semmitől. Technológia transzfert ad. Aztán abból majd lesz valami, ami magyar. Lásd Domino.

Előzmény: superconductor (21243)
superconductor Creative Commons License 2022.12.09 -1 3 21243

Ha már focis hasonlat: a magyar foci talán nem kispályás tartalékosokból áll a rendes csapatokhoz képest? Mégis öntjük bele a pénzt.

 

A ProRIS-ba meg a Prolan tett bele több milliárd Ft fejlesztést, elvileg a magyar vasút igényeire szabva. Akkor valahol az az információ erősen eltorzult. De azért KÖFI itt is van. Járműfedélzeti itt is van. Automata forgalomirányítás itt is van, amit a legutóbbi Innotrans-on még a japánok is elismertek.

 

Ezek után ezzel a szöveggel jönni, hogy az AZD mitől lesz magyar biztber... rossz nyelvek szerint persze a Prolant is meg akarta venni Lölö, csak azt mondták neki hogy NEM. Lehet hogy ez volt a hiba.

Előzmény: GaGe (21239)
király2644 Creative Commons License 2022.12.09 -2 6 21242

Itt  nyilván nem azzal van probléma, hogy több szerepelős lesz a paic, és versenyezzen a jobbik a megrendelésekért. Itt konkrétan arról van szó, hogy ezek után senki más nem fog bizbert szállítani, csak a stróman és a családja, és megint ők fognak hízni a mi és az eu pénzén. Undorító. De sajnos a többség ehhez még mindig tapsol ahhoz, hogy minden nap jól át*****.

Előzmény: GaGe (21239)
Bbmot_634 Creative Commons License 2022.12.09 0 2 21241

Hol az összefüggés az AZD és a rég nem gyártott Elektra 1 között?

Előzmény: GaGe (21240)
GaGe Creative Commons License 2022.12.09 -1 1 21240

Azért az Elektra 1 nem a technológia csúcsa, Almásfüzitőn meg a Vecsés - Üllő - Monor szakaszon is tudnának mesélni az Elektra csodáiról...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21236)
GaGe Creative Commons License 2022.12.09 -3 0 21239

Prolan-t hagyjuk már. Igazi kispályás tartalékjátékos az AZD-hez képest.
AZD-nek van saját biztosító berendezése, saját RBC központja, saját járműfedélzeti berendezése. Ezen felül van neki szintén saját LEU, saját fejlesztésű Köfi rendszer, saját balíz.
Ezenfelül Lengyelországban és Horvátországban is csinálnak/csináltak komplett biztbert. De ők csinálták/csinálják a Szeged - Szabadka vonalon is a biztbert, Horgos - Szabadka között készen is van.

Előzmény: zut2020 (21234)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21238

Ezt a slágerszöveget szerintem valamelyik titkárnő írta copy-paste technikával, tetszőleges területről átollózva.

Előzmény: Vendégsín (21237)
Vendégsín Creative Commons License 2022.12.09 0 4 21237

Pofám leszakad.


No, az övé a jelek szerint nem...

 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21236)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2022.12.09 0 4 21236

A fehérorosz sztori után már nem csodálkozom sokmindenen az AŽD-vel kapcsolatban.

 

az elmúlt években általában „a levetett és már karrierjük vége felé közeledő nyugati biztosítóberendezéseket” használták, ami hatalmas versenyhátrányt jelent, most viszont „létrejön az a szellemi, fizikai és pénzügyi kapacitás, amelynek segítségével a magunk erejéből át tudjuk adni a múltnak ezt a versenyhátrányt”

 

Pofám leszakad.

Előzmény: Geronimoooo (21233)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.12.09 0 0 21235

Sok évvel ezelőtt a Műegyetemen egy konferencián felvetettem ezt a kérdést, Sipos István vezérigazgató úr megértette, pozítivan reagált, a többi ottlévő vasuti szakember  csak kételkedett, értetlenkedett.

 

Előzmény: 3r141592 (21232)
zut2020 Creative Commons License 2022.12.08 0 3 21234

Prolan nem volt eladó úgyhogy vett kintről?

Előzmény: Geronimoooo (21233)
Geronimoooo Creative Commons License 2022.12.08 -2 3 21233

Semmi aggodalom, minden a "legavatottabb" kezekben lesz ezutan vasutbizber fronton (is):

 

https://444.hu/2022/12/08/szijjarto-peter-kulon-udvozolte-hogy-meszaros-lorincnek-lett-egy-uj-cege

3r141592 Creative Commons License 2022.12.08 0 1 21232

"Ez csak ott működhet, ahol a fedélzet megfelelő biztonság mellett tudná ezt garantálni..... akkor nézzük a realitást..még 50 évig nem jön új mozdony (Vectronok sincsenek aláírva), szóval hagyjuk...a Szili örök"

 

Eddig - legalább is ha jól értettem - ETCS esetét boncolgattuk, ott pedig a fedélzeti rendszernek illene a megfelelő biztonságot garantálni és nem jelent különösebb kihívást pl egy ideiglenes sebesség korlátozás kezelése. Az izgalmasabb a pályaoldal, ahol mérni kellene a sebességet és pl egy  ideiglenes sebesség korlátozásként feladni azt. Ezt vajon a jelenlegi szabvány  keretén belül  megoldható lenne?

Előzmény: király2644 (21228)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.12.07 -1 1 21231

Elsősorban arról szólt a diskurzus, - szerintem - hogy a 160-as személyszállítók és a 100-as teherek közötti sebességkülönbséget hogyan lehet a sorompók zárásánál figyelembe venni.

Előzmény: benbe (21229)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.12.07 0 1 21230

Sajnos nem életciklus költségben gondolkodnak, amikor van projekt pénz, hanem arra, hogy ennyi pénz van, ebből mi jön ki. Ha fordítva lenne, jobb lenne. A 80a is úgy indult, hogy minden szintbenit meg akartak szüntetni, mi is maradt? Pedig a szintbeni életciklusköltsége magasabb, de a beruházási költsége meg nem. Csak ezt senki nem hajlandó figyelembe venni.

 

Pontosan!

Erről beszélünk itt már jó régóta.

Előzmény: király2644 (21228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!