Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem 1Z motornál mennyit dob a teljesítményen ha kiiktatom a rendszerből az EGR szelepet és a katalizátort?? Valamint a syncro hajtáslánc kb mennyi plusz lovat visel el?
hát 60-ra hirdettem,é a srác nem alkudott,ráadásul záhonyból jönne?50-ért még ma itthon elvinné az ismerős,az a helyzet,hogy készül majd az unóm /vems,450 ccm befecsik,stb,és jól jön a lóvé. 60-at /csak :) / szertnék kapni érte
de,csak tegnap felraktam a duenre,hívtak is 2-en egyből, 1ikük lestoppolta,de még nem jelentkezett. gt20 made in italy,ha nem jelentkezik,holnap este ujra meghirdetem.
Tudom tuti volt róla szó - de a keresés funkció nem igazán működik megfelelően..:(
Tehát tuningboxok. Vannak olcsóbbak és vannak méregdrágák, némelyek hihetetlen nagy igéretekkel.
Mi az igazság, a drágábbak tényleg annyival jobbak?
Mondjuk: Kitpower, P-box vs. Bacar, M-power boxok (ezeket elvileg optimalizálják az adott autóra - tehát elvileg jók is lehetnének, pláne az áruk ismeretében).
A drágák ill. az olcsók Között van kb 150eFt, ami valljuk be nem kevés.
Van egy rossz peugeot 605-ös adagolóm (2.5. tdi 4hengeres), a poén: ugyanolyan 10-es elem van bent mint 1z-be, de nagyobb furatokkal SZERINTETEK beletegyem majd a 110-es adagolóba?(Hullamtárcsája viszont ugyanakkorát emel mint 1z-nek, és szinuszos hullámjai vannak.)
Most fogok rátenni egy VNT20-ast, 502-est, olajhűtőt, nagyobb Ic-t, 60-as kiput.De most ahogy van, méregettük, így is 10 mp. alatt van 100-on.('94 passat sedan(B4)).
szerintem több lesz az...nekem az AFN motoron gyárilag VNT15 turbó volt 0,8 bár nyomással és ugye az volt 110LE....porlasztócsúcsot cseréltél már? az nekem érezhetőt dobott a konfigomon...és nem egy nagy beruházás...
Chip már van bent (Upsolute) meg vagyok (voltam) vele elégedve vele, de aztán "elfogyott".Aztán tettem rá egy GT17-est 1,3 - 1,4-el tölt (néha 1,5), de már ez elfogyott.Most cserélem majd "komolyabbra" a cuccokat bent azokra amiket írtam.Ja és ez az új konfig tényleg csak 120-140 le.?
Akkor nem a vízhűtőm kap nagyobb terhelést? Mert most határon mozog a hőfok. Hegynek felfelé 102-105 :( Egyébkén 15-50es TD olajjal szépen bírja a meleget ;)
Itt a listán írt valaki egy motorhibás AFN-ről, ami széria volt, és nem volt ütve sem. A kérdés az volt, hogy mitől lehet ez. Biztos egyedi eset, csak azért írtam, hogy ilyen is van, mint olyan is, hogy Szami 10000000bar nyomással jár, aztán mégse hullik szét az egyenes végén. :-D ui: nem fogunk tudni találkozni csütörtökön, mert melóznom kell... Este hívlak, ok?
Az én autóm No-ból lett anno behozva...180.000 van az órájában, és a No-i szervízkönyvében pedig 2003-ban volt az utolsó pecsét...301.000 km-rel...ez 5 évvel ezelött volt...
Még most is hibátlanul műxik...bár nem elképzelhetetlen, hogy mocicserés volt kinnt...és a 180 valós érték az új mociban...
a gyárit érdemes kicserélni PD130as vagy R32esre akkor nem fog annyira melegedni az olajad nagy melegben hajtva sem.A 130asé közel 30%jobb hatásfokú ,az r32é 70%al.
Ezt hogy érted? Lehet bele nagyobb programot íratni, nagyobb nyomással járni. Az 1Z-snek valahol a 160-180Le a vége, amit napi használatban sokáig bír. Ezt nem állítom, csak azt, hogy ezt mondják azok akik sok ilyet csináltak már. Van ellenpélda mindenre, pl az AFN-es motor tuning nélkül széthullik, vagy Bala Ventója. Nekem így van beállítva, mert nem akarok pár plusz lóerőért fődarabokat cseréltetni. Eddig bevált a terv ;-)
Erre még nem gondoltam, de szinte minden fel lett újítva/ki lett cserélve a csúcsok kivételével, tehát ezt sem lehet kizárni, kösz az ötletet.
Lehet kipróbálom, felcserélem a 2.hengerét beteszem a 4.be és ha legközelebb a 4-es csövet töri, akkor itt a probléma. szinte minden esetben a 2-es tört 1x a hármas.
Egyébként előzménye is van a törésnek, már előre tudom 15 mp-el, hogy el fog törni, úgy kezdődik, hogy teljesen erőtlen lesz az autó, de egyenletesen jár nem dadog, elkezdem nyomni a gázt, még mindig egyenletesen jár,de egyáltalán nem húz, aztán törik,zakatol, megállok, ledugózom, 3 hengerrel megyek tovább,csövet vadászok, egy hónapig használom és kezdődik előlről.. :(
Nem lehet hogy az a csúcs ami a cső végén van más nyomásra nyit, vagy valami más baja van? Ha minden patent, akkor arra _tippelnék_, hogy a folyadéklökések törik el.
A csöveket magam cseréltem ki most utolsó alkalommal, ez mint mondtam, tökéletesen passzolt, ránézésre a csövek állapota is teljesen korrekt volt, tehát marad az adagoló felfogatása, de ránézésre ott is minden rendben van, (minden csavar a helyén és meghúzva) persze az adogoló környékén nagyobb a hibalehetőség, végigjárom mitől rezeghet külön az adagoló mint a blokk, mert ha jól értem ez a probléma, köszönöm!
(Ha valakinek csövekre van szüksége szóljon nyugodtan, már kazalban állnak otthon az össze nem párosítható utángyártott csöveim :))
120-140 lovat ki lehet hozni 1,3-as nyomásból. Én sokat jártam annyival, nem melegedett, nem volt vele semmi gáz. Most 1,5-1,6 között tölt, egyelőre ezzel sincs gond, de ha szar olajat teszek bele, és jól megkergetem, akkor lehet már egyből olajat cserélni, meg a melegedés is fokozottabb.
Egy turbonál (GT1749V) mi adhat sikító hangot 1600 és 3000 közt?
Szerelő szerint a geometriát mikor nyit és el szökik mellette a levegő, akkor adhat ilyen hangot?
balambw a golfos forumon irtad a G3 müszeregységet, hallotam egy olyan infot, hoyg a kamrás G3 annak ugyanolyat jelet ad a generátora mint a G2-é, igy generátor csere nélkül megoldható. erről tudsz vmit? mert álltiólag már a tdi oracsoporthoz már nem jo a G2 generátor jele.
Ha röviden kéne válaszolni (amúgy már sok-sok alkalommal fel volt téve és meg is volt válaszolva ez a kérdés itt a fórumon), akkor a VNT-20 anyagra gyengébb a GT-20-nál (keskenyebb tengely stb.). Így az alapvető különbség az élettartamukban van.
Nézd, a magasnyomású cső alapvetően 2 ok miatt törhet el, mivel ha a felfogatásokkal minden rendben, és a magasnyomású csövek nem feszült helyzetben lettek felszerelve(!) (tipikus eset, amikor a csövek már le vannak húzva, de a szaki még állít kicsit az előtöltésen, de a csöveket szarik fellazítani, inkább az adagolót feszegeti), akkor az adagoló és a csövek együtt mozognak (rezegnek) a motorral: - mozog (lötyög) az adagoló (ez lehet a felfogató csavarok nem megfelelő lehúzásától, v. az adagolót tartó konzol lazaságától (v. egyébtől :); - a hengerfej lötyög a blokkon :P
Mivel az utóbbit gondolom kizárhatjuk, így az adagoló környékén kéne körülnézni, meg a magasnyomású csövek szakszerű felrakása, lehúzása körül. Az is elképzelhető, hogy peched volt, és a másik cső is (ami gondolom szintén bontott) rozoga állapotban volt, és pont nálad tört el.
Csak próbálom megtalálni a legjobb megoldást amitől a moci sem fordul szét, és a teljesítmény is barátibb lesz...(jó tudom...majdnem mindenki ezért van itt...:-) )
GT20-ból tök 8 milyet veszek, vagy csak valamelyik verziója lesz jó nekem...
SZAMI! Múlhéten fehérvár felé menet az M7es autópályán láttam 1 citromsárga sportautót(Lamborghinni, vagy Ferrari, aszt nemtom, de rohadt széles és geci lapos volt). Kb. 200al húzott el mellettem, de a rendszámát még el tudtam olvasni: SZAMI-1! Na, mondom biztos véletlen, de ezek a képek hétvégén készültek a Renault nyílt napon a ringen. Ezt mivel magyarázod? Clio-kupa??? Nem kellene még valamit tudnunk rólad??? :)))))))))))
Amúgy az az ábra amit belinkelt valaki azt sejteti, hogy minden turbót ugyanakkora fordulatnál lehet megindítani? Nekem ugyanez a tapasztalatom a saját kocsimon. A T15össel is 2000-től indult, és most a GT20-al is változó geo ide vagy oda...
nekem GT2052v van fent és magam raktam fel csak az öntvényhegesztést csinálta az ismerősöm ,kissé rövidítve is lett .1300-1400től már elindul 2000nél 1,2-1,3at tölt és 1,7bar max . Nagy KKK-t még nem láttam hosszmotoroson,ami persze nem azt jelenti nincs.
mindenhol csak román GT17 van :( valaki meg tudja oldani, hogy átheggeszti a talpakat (GT17->GTB17) és átrakja a vákumlabdát? más okosság nem kell ebben az esetben?
Jól benéztem...GTB17-et is írtad, hogy nem nyerő...na szép...akkor a mostani GT17emen kívül csak akkor létezik megoldás, ha szétbuzizom a motorteret és pakolgatok jobbról balra??? :-(
két alternatíva van 1.Ha az eredeti csonkra akarod közbetéttel akkor nem fér fel sem a GT2052v sem a GTB17 hosszmotoroson.Mindenképen át kell hegeszteni a 17es talpát máskép nem fér fel a váznyúlványtól. 2.Vagy felrakod 1,6td csonkkal ,akkor felfelé fog állni a turbód és a légszürőház nem fér el ,de azt át tudod variálni a túloldalra .
"kúpos az anyája" azon nincs anya, ha egyre gondolunk, de ha az adagoló rögzítő-csavarjára gondolsz, amihez hátul alig lehet hozzáférni, akkor igen, mindenki erre tippel, de bent van a hátsó is (hogy kúpos-e azt nem tudom) de minden csavar vissza lett téve az adagoló-felújítás után, előtte nem volt benne, úgy 3 garnitúra tört el, azóta kettő.. a szívás az hogy jövőhéten mennék horváto.-ba, így nem merek vele elindulni. :(
Azt meg megnézem, hogy mennyire van meghúzva, kösz.
szia! klímás az autóm, ma néztük és csúnyán belóg a tűzfalba... a papírozásban segítek szívesen amit tudok... csütörtökön Okmányirodában melózom pont megpróbálom kipuhatolni/elintézni...hívlak ha tudok valamit...
Első hozzászólásom és már is kérdeznék! Egy Kia Ceed 1,6 crdi-m van és szeretnék bele valami boxot, de ezekből millió van a piacon gagyibbnál gagyibbak! Esetleg ha valaki tudna segíteni hogy milyet vegyek ill. ez mennyibe kerül megköszönném! Ha esetleg vkinek van tapasztalata az ilyen boxokról szivesen olvasnám! Előre is köszönöm! Szép estét mkinek! Üdv
A GT20-ból is sok fajta van. Pl GT2052-ből is van több fajta méretű, meg a GT2056 stbstb... A GT2052 a 2.5-ös V6 TDI-jé például, ezeket nagyon szereti a nép az 1.9-en. Alacsony fordulaton meg lehet indítani, és valamikor elég olcsón hozzá lehetett jutni... (persze hogy a gyárból/raktáról hogy került ki az teljesen mindegy) A GT2056-os van pl valamelyik Mercin (talán a 2.8-ason), X5-ösön, Touaregen stb.
És akkor ezen belül lehet különbség, hogy változó geós, WG-s, és így tovább.
Ha már témánál vagyunk: Tud valaki embert, aki turbóbontással foglalkozik? Konkrétan egy GT2056-os, vagy GT22-es kompresszor oldal érdekelne, GT2052-es turbina oldallal való párosításhoz. (így el tudnám cserélni a turbómat)
Ismertek olyan bontóst aki "nem ragaszkodik az egész autóhoz", hogy kiadja az igazolást. Forgalomból kivonásról lenne szó. Minden segítséget meghálálok! A mail címem publikus. THX
segítség kellene, az 1.6 TD golfom már az 5.garnitúra nyomócsövet törte el, adagoló fel van újítva, minden csavar visszakerült a felfogatásához, ez az utolsó cső, gyári bontott, és gyönyörűen passzolt is rá, nem feszült, rajta volt az összes rezgés-csillapító műanyag összefogó! Ja, és megint a 2-es hengernél tört el.. Mi lehet a hiba??
Már nem merek vele elindulni hosszabb útra, légyszives, ha bármi ötletetek van mondjátok..
PSzabolcson át tudják variálni a vezérlését úgy, hogy még jól hozzá is férj. Kereds meg őket, lehet, hogy jobb, ha átadsz nekik valamennyi melót. Amúgy vákumos, vagy nyomásos az a labda?
Pénzügyi okok miatt lassan haladok. Jelenleg egy elég rossz konfiguráció van együtt. 16-os négycsavaros kerék brutális gumikkal (225/50 elöl, 205/55 hátul), áttétel növelés céljából. Kicsit allroados a kinézete, nincs ültetve. De mivel tetszik már nem is lesz. Lehet, teszek malac rugót hátra. Üresen nem ér be sehova a kerék.:-D Most jön a szilentcsere és a gázos gátló, aztán nagyobb fékek. És még sehol a motor.
A motor TDI alufedél, Ducato adagoló - 140-150 ló környéke. Citrom Xm kúler befaragva, de nincs becsövezve. Eredeti CHD váltó, ultrarövid. A GTB a polcon WG-s 1,6 d kipucsonk, és 130-as PD szívócsonk mellette. Kipufogó gyári, sárvédő rohad, úgyhogy golf4 sárvédővel fogom kombinálni a kerék miatt. A már meglévő golf4 EGR váltóban 5-ik fokozat cserére készülök, aztán mehet be az valami nagyobb kuplunggal, mert ennek már érzem a szagát, ha megyek rendesen.
Lehet úgy rakom össze, hogy kiveszem az egészet, és addig vissza a kamrás moci, mert szeptemberben vizsga.
Fogadjunk,hogy olyan merev az intelcooler csövezése,hogy meg lehetne emelni rajta az autót... :)) Az IC és légszűrő csövezésbe kell tenni a kompresszor oldalhoz gumicső könyököt,és ilyen hiba többé nem lesz...
kösz az infót, nem a leonra kerülne,mert az még nem biztos,hogy az enyém:) még nem tudom eldönteni,hogy maradjon-e ez a felállás,mert azért hiányzik az audi,tesomon mulik majd ugyis:)
Mióta a 12-es elem bekerült a 110 Le-s TDI Borámba chip nélkül 1800-as fordulatnál negyed-fél gázon 1,4-et, chippel 1,7-et boostol. A chippel a maximális nyomás 1,4, de 1800 körül nagyon oda kell figyelni a gyorsításra 4-ben és 5-ben, mert 1,7-re ugrik a nyomás és azt nagyon nem díjazza a hajtáslánc. Az előző autóm 2000-nél 1 bárt töltött, igaz abban 11-es elem volt és nem vákum hanem druck labda vezérelte a turbót.
Van valakinek valami ötlete, hogy hogy lehetne a nyomást ebben a tartományban 1 bár körül maximálni?
Kérdés hol van a turbo szabályzása. Mert a mechanikus WG turbo mint a T15 közvelenül a kompresszor oldalról vezérli a nyomásladbdát míg az elkronikus vezérlésú VTG a MAP/EMAP szenzorok jele alapján. Utóbbi esetben tényleg nem változik a töltőnyomás hogy van e IC vagy nincs, míg mechnkus WG esetén igen.
Nem fog leesni a nyomás, mert a turbó addig tolja, amíg kell. Azonos nyomás esetén több lesz a levegő, és arányosan több lesz az O2. Amit írsz az befőttesüvegre vonatkozik. ;-D
Azonos mennyiségű levegőt ha lehűtesz nem lesz benne több oxigén, csak a nyomása fog csökkeni. Az IC azért van hogy a több levegőt lehűtve még éppen beleférjen a nyomáskorlátba.
> Ha tudod hogy típushiba a hengerfej akkor miért akarod mégtöbbel tölteni?
Nem akarom többel. De mindenki aszonta, hogy ha ugyanennyi erőt egy 20-asból hozok ki, azzal kímélem. Az meg világos, hogy a 17-es ezt az üzemet nem bírja éveken át.
Tulajdonképpen attól se fakadok sírva, ha nem lesz belőle több ló, csak sokáig bírják. :) Ha alul nem romlik a széria autó képességei alá, akkor azzal már együtt tudok élni, az automata miatt ez viszonylag elviselhető még.
> Részterhelésen Nekem is simán betölt 2 bar fölé, utána szépen visszaejti 1.65re.
Hát nekem a 17-esen van ekkora nyomás most. :)
Nem hiszem, hogy - az elmondások alapján - ilyen sok kéne nekem a 20-assal. Szóval aszondjátok, hogy ha fent sok a nyomás, az csak úgy lehet, ha középen még több? Köcsögség. :)
Most a 17-essel sikerült kisakkoznunk, hogy 2500-3000 között van csúcsnyomás, afölött picit visszaejt, de tartja is azt az értéket egész hosszan, ezt részben egyre növekedő adag kajával pótoltuk (4000 körül már valami 10-12 pontnyi kaját kap) -- ha alulról végigforgatok egy 3-ast mondjuk, felül egész egyenletesnek érzem. (Persze ha 2500-nál lépek oda, és berúg nekem is egy rövid 1.9 baros boostot, akkor fent minden gyenge. :))
> Ő azt mondta rá, hogy ha alul nem durrantunk oda akkor felül is gyenge lesz.
Mit értünk felül alatt? Engem az itt sokszor röpködő 4500-4600-as fordulatok hidegen hagynak, engem csak a 3000-4000 tartomány érdekel. :) 4200-nál elvált a váltó.
Ez irreális?
> Én a helyedben inkább egy WG-ben törném a fejem, a sima PD-ken viszonylag
> egyszerűen kivitelezhető, a 2.0-át nem ismerem de valszeg az is hasonló.
A GTB újabb és valamivel jobb is, viszont ritkább. GT20ból van minden bokorban, igaz szinte már csak használt, de ha leesik akkor könnyebben szerzel másikat.
A 20assal is fog rúgni, csak valamivel feljebb. Sőt sztem még nagyobbat is, mivel tolod neki be a kaját, hogy meginduljon aztán egyszer csak bepörög és utána nincs megállás, szakad minden.:) Sokat finomítgattuk Ricsivel az Én programomat is, mert szerettem volna viszonylag lineárisan épül fel az erő. Ő azt mondta rá, hogy ha alul nem durrantunk oda akkor felül is gyenge lesz. Részterhelésen Nekem is simán betölt 2 bar fölé, utána szépen visszaejti 1.65re. Ha tudod hogy típushiba a hengerfej akkor miért akarod mégtöbbel tölteni? Én a helyedben inkább egy WG-ben törném a fejem, a sima PD-ken viszonylag egyszerűen kivitelezhető, a 2.0-át nem ismerem de valszeg az is hasonló. Hozzáteszem egy idő után minden kevés, hiszen megszokod. Ráadásul ezek nem rakéták, nagy biztonságos bódé-kis motor. Ha sikerül Ricsivel egy időpontot fixálnod valamikor 17 óra után csináljuk úgy, hogy Én is megyek (vissza kell venni 1-2 pontot a füstből) és majd megmutatom milyen a 20as.
Ha valakit érdekel TDITomi volt turbója 45-ért elviheti, hozzá sem nyúltam. Esetleg elcserélném valamire, például egy zsír új GTB17-re, vagy GT2052/GT2056 hibridre vagy hasonló ínyencségre...
Én nem erre céloztam, hanem arra, ha egy gyárilag cooler nélküli mocira dob egy coolert, akkor meg kell emelni a töltőnyomást, mer különben nem fog érezni semmi javulást! Ezt eccer lejácottuk, egy TD-s Fiattal, réges rég!
Hogy ki mit érez, az 1 dolog. De hogy a teljesítménye emelkedik a motornak az IC-től, az meg tuti (mivel a töltőnyomás nem változik (ahogy ezt Joey is leírta), viszont a töltőlevegő hőmérséklete csökken, ergo több lesz benne az oxigén, így a motor teljesítménye is emelkedik). És a cikk is ezt támasztja alá, csak figyelmesen kéne elolvasni! Mellesleg a cikk írója (ill. a levélíró, mert ez nem igazi cikk!) is hasonlóan figyelmetlen lehet, ha egy 1.8TD mocihoz csiptuningot javasol...
Szeretném kikérni a véleményeteket,főleg ha vlkinek hasonló konfigja van mint amit én szeretnék.Alap 110 LE leon ASD:belekrülne egy SDI vezérműtengely,nagyobb csúcsok,a gyárinál egy nagyobb cooler(500X300 gondoltam kb),egy katalizátor nélküli 60-as kipufogó 1 dobbal és az egészhez iratnék egy chip-et!
Van értelme ennek a konfignak,vagy lesz vlmi hátulütője??Szívesen veszek minden véleményt!!
Az a baj, hogy a 17-esemnek már lóg a tengelye, és vagy nagy nyomás, vagy szép adag füst kell, hogy fent is hozza azt az erőt, amit elvárok.
Ha a 20-assal stabil marad, és nem tépi szét a váltót (szép feladat Ricsinek, hogy megírja rendesen :), de eltűnik a füst, akkor az nekem már elég -- némi gyengülést elnézek neki alul.
Most pl. harmadgázra is túl nagyot rúg, feleslegesen. :-/
Több közepes fordulati nyomaték viszont nem kell. :) Nyilván azt szeretném, hogy fent jól húzzon, csak ha ez azzal jár, hogy 2500-nál nagy púp lesz a görbén, akkor 500 Nm-hez közelítve szerintem hetekben lesz mérhető a DSG élettartama. :-/ Ki kell ezt valahogy sakkozni, hogy minél laposabb legyen a görbéje, elvileg erre képesnek kéne lennie a torque limiternek. Ha ezen túlleszek, egy ujjal se akarok már nyúlni a kocsihoz, a 20-ast kímélő üzemnek szánom. :o)
A viccet félretéve: üzembiztossá akarom tenni, mert szériában is döglik ezeken a turbó meg a hengerfej, így elébe akarok menni a dolgoknak, nem akarok mohó lenni. (Már amennyiben a fentiek nem számítanak annak. :o)
tatabányán láthattad:) igaz nem az enyém, r32 - vel is beszéltünk rola vmeik nap:) mikor fent voltunk barátommal városkátokban...ha tudtok rá vkit szoljatok. köszönöm.
Attól függ honnan kötöd rá a nyomást a turbó szabályzására. Függetlenül attól, hogy geometriát állítasz vagy WG-t. A cooler után csökken a nyomás. Ha előtte is a szívótorokban mért nyomással volt vezérelve és az IC szerelés után is akkor marad a nyomás. (bár gyárilag nem így szokott lenni)
Én nem erre céloztam, hanem arra, ha egy gyárilag cooler nélküli mocira dob egy coolert, akkor meg kell emelni a töltőnyomást, mer különben nem fog érezni semmi javulást!
Ezt eccer lejácottuk, egy TD-s Fiattal, réges rég!
De az mindegy milyen turbo, meg az is mekkora. Sőt az is mindegy mekkora IC lesz rajta. Ezek mind nem számítanak a max turbonyomás szabályzásában.
Magyarul, ha van 1 rendszered, és ráraksz nagyobb csövekkel egy nagyobb IC-t, akkor sem fog a max turbonyomásod változni, csak lassabban épül fel. Nem jól gondolom?
> SZERINTEM: ha IC-t tszel a vasadra akkor csökkeni fog a nyomásod
Dehogy! A max nyomást a wastegate, vagy a geometria állítja be. A turbo légszállítása le se szarja a nagyobb intercoolert, feltermeli a nyomást a maximumra, csak mivel nagyobb a rendszer --> valamivel lassabban <--
A max nyomás szabályzásának nincs köze az intercooler méretéhez. Én így tudom :)
Hello mindenkinek!!! Július 21. én (Szombat) lesz verseny Szlovákiában ami országos szintű!!! Losonc mellett kerül megrendezésre, Boľkovce ban 1 katonai reptéren. A belepő 150 SK és ebben van egy BOMBA energia ital is. Külön nevezési díjat már nem kell fizetni. (1 Sk=7,40 Ft így kb a belépő 1110 Ft) A határtól nincs messze 10-15 km.
4, tuningbox + 110-es csúcsok= 125 LE + 301 Nm - ez van benne 120e km óta, teljesen jó.
Most ez az utolsó konfig van benne régóta. 301 Nm.
Minden gyári, azt mondják itt a hozzáértők, hogy ebben valami T15 Garrett van, még nem változó geometriás. Vákumos labdája van.
Én is mindig agyalok, hogy még többet hogy lehetne, de annyira jó az autó a mindennapos használatra, hogy nem merek hozzányúlni.
Tervezem, hogy teszek rá egy GT17-est, találok egy embert aki átírja a turbónyomásomat 1.1-re és teszek bele 0.230-as csúcsokat. Azt mondják 11-es elem van az autóban, mert automata. Állítólag abban 11-es van, de szerintem hülyeség, mert a száma 0460 404 971, szerintem ez 10-es elemű.
Van egy gyors autóm, ezzel csak napi használatban megyek, nem akarom tönkretenni...de tudod miylen az ember. ;-))
Sajnos tényleg ez a tapasztalat, persze nagy tisztelet annak a pár embernek aki tényleg ért is hozzá!
Lenne egy pusztán elméleti kérdésem. 110lovas A4 quattronak mennyit bír a hajtása? Mondjuk ha meg lenne csinálva olyan 180-200le-ra akkor kellene e valami erősíteni rajta, és lehet e 6-os váltot rakni quattroba? Köszi!
Megkaptad email-ben az itinert a 24td-re! Normális csigát rá,intercoolert az elejébe, csövezés,nyomás beállit, és kérem email-ben a tapasztalatokat! :)
Csak kiváncsi voltam milyen turbo van benne. De most nem érdekel majd ha lesz elég infom hogy milyet kell bele tennem és mit kell az autoval csinálnom. De addig nem nagyon esnék bele hirtelen vásárlásba. De köszönöm szépen!
SZERINTEM: ha IC-t tszel a vasadra akkor csökkeni fog a nyomásod, mivel - mint Te is írtad - nagyobb átmérőn tolná ugyan azt a légmennyiséget azonos teljesítmény mellett...nem feltétlen jó, ha emeled a nyomást (nem biztos, hogy több lesz a telj. )
Azon szeretném a gyári 0.8 0.9 baros nyomást 1 bar-ra max 1.1-re emelni.
Namost mi van akkor ha egy intercoolert berakok? Nem kellene esetleg magasabbra emelni a nyomást? Ugye az intercooler nagyobb átmérővel rendelkezik mint a gyári rendszer, de ha most belegondolok a végeredmény ugyan az hogy a szívószelep keresztmetszeténél megy be a levegő ahol megint változik a nyomás.
Jól el vagyok magammal. :)
Lényeg:
Ha intercoolert rakok egy sima TD motorra akkor nem kell kicsit jobban emelni a nyomást?
Van nekem egy 98'-as Toyota Hilux 2,4Td, GT20-al vákumos labda, és te csináltad az adagolóját is!
Aktuálissá válik a csúcsok cseréje, és ebben szeretnék tanácsot kérni. Most gyári méretű denzo csúcsok vannak benne, de gyakorlatilag új kora óta kopog az egyik hidegen.
Kérdés mit lenne érdemes bele varázsolni a vasba, ha némi bio anyag is kerül a tankba, és persze némi töbletet is adna, anyag spórolás mellett :-))???
Megint más dolog ha ugyanazon motor és hajtáslánc van a jáműben és csak szoftveresen van visszafojtva és nagyobb tejesítményű változat szoftverét töltik fel.
Ha van valakinek, nagy KKK turbó átalakítása után megmaradt elektromos vezérlése fölösleges, és megválna tőle, akkor kérem jelezzen! Tesztelés céljából kéne, hátha mindenki hasznára válna! :) -Köszi-
Mi van? Nem értem a logikád. Akkor ezek szerint a Fiat giga jó motorokat rak a haszonjárművekbe, de ocsmány szarokat a személyautókba? Nem hiszem hogy lenne ilyesfajta megkülönböztetés. Vagy a Bosch direkt szar cr pumpát szállítana a stiloba, de kurva jót a Ducatoba?
Engem is ez tart vissza, hogy sokat megyek a Golfommal, várhatóan hamar beleszalad majd a 300e km is, ahogy a kétszáz már benne van. Én is szeretném, ha 100-140 között 4 sec alatt menne, de ha letérdelne valahol Európában, azt már nem annyira.
Amíg egy játszós jürgen TDInél az élettartam és megbízhatóaág másodlagos, addig gondolom nem örülnél ha 1 tonna árúval a puszta közepé a tuning miatt elrepülne a hengerfej vagy vagy az CR rendszer.
Sok az előítélet ezzel kapcsolatban, de tapasztalata igazán nincs senkinek. Nekem van egy 2,3 JTD ducatom. Újonnan vettem, 180.000 km van benne, és hibátlan. Az más, hogy a váltója elégh sprőd, zörög a belseje, de műszakilag hibátlanul működik.
Nem idális tuning alap, de ki tudja, lehet, hogy kibír sokat. Kérdés, hogy van-e kedved tesztelni?:(
1 éve van ez a chip, és semmi baja az alap stilo betegségeket cseréltem rajta pl.: futómű. A váltóval semmi bajom. Meg ugy az egész kocsinak semmi baja.
hanem arra, hogy leül a srác kezébe a géppel és elkezdi a táblákat buherálni, majd tesztel és tovább finomitja stb stb.
Ez a srác sok ember képzeletében létezik, de aki ért hozzá, az vagy nem akarja ezt csinálni, vagy nincs szoftvere, akinek meg van szoftvere az azt sem tudja mitől gurul az autó.
Amit felraktam GT17-et szép állapotú volt, nem volt olajos a kip. oldala. Azon agyaltam, hogy alapjáraton nem füstöl, csak egy nagyon minimálisat, és ez miért lehet? Nos létezik, hogy a kip.dobban áll az olaj, és ha megyek vele (mozog az autó) akkor lötyög az olaj a dobban, és azért füstöl menet közben.
kb 1 liter olaj hiányzott a motorból, tehát valamennyit elégetett a rendszer, de biztosan került elég sok olaj a kip. rendszerbe is. 1 liter az meg nem kevés!
Én a helyedben nem erőltetném. Volt Stilóm, igaz, nem dízel, de az a 133 ló is lezabálta a váltót meg a kuplungot 40-50e km alatt, pedig nagyon ritkán csaptam a lovak közé.
Szerintem nincs annyi tartalék a hajtásláncban, hogy el bírja ezt a növelést (így is adtál már neki +30%-ot). Túl sűrűn kell majd utána bontóba járnod, ha nem elégszel meg ezzel a teljesíténnyel... Szvsz.
menjél vele, elméletileg kiég a kipubol az olaj,vszinű h az lesz (remélhetőleg) ha nem látsz az ujon semmi rendellenességet...volt ilyen nekem is...bizzunk benne h nem esik le menet közben.
....még hozzátenném, hogy ha alapjáraton hagyom járni kb. 10 percet, és utána megyek vele, akkor eleinte nem füstöl, de kb.8-900 méter múlva elkezdi okádni a füstöt.
Meghalt egy 1.9PD-n a turbó (szétesett a közepe), tettem rá egy másikat. Ezzel van nagyon szép töltőnyomás, de ha megyek vele, akkor úgy füstöl (kéket )mint az állat. Ha alapjáraton pörgetem, akkor alig van füstje. Levettem a nyomó oldalon a csövet, de semmi olajat nem köp a turbó, legalábbis a kompresszor oldalon. Létezik, hogy ez a turbó szar, és csak a kipufogó felé enged olajat, vagy csak a kipufogórendszer van tele olajjal, a régi szar turbó miatt, és attól füstöl?
Hali! A mi opelunkban (astra H caravan (opc-s toldatokkal)1.9cdti 150Le) akkor GT20-van? Amugy 30e km a szervizperiódus. Volt 50 vagy 60e is vagy 2év de mivel a tulajok meg sem nézték az olajszintet meg basztak az egészbe igy visszacsökkentették, 30e km vagy 1év-re. Amugy elégedettek vagyunk a gépell, csak kellene bele még egy kis kraft. Nagy turbó lyuk van benne!!! 1200-1300-nél padló, majd nem történik semmi csak olyan 1700körül érzel pici változást, majd 1800nál már még jobb és olyan 1950-2000nél megindul elég keményen(persze nem egy hiperugró, de 2-3-4ben azért nem rossz). Gari után gondolkozok egy chippen, bár ahogy olvasom a hszeket meggondolandó. Esetleg olyan megoldás jó lenne, hogy ha valaki felprogizza? Szóval nem egy előre megírt box-ra gondolok hanem arra, hogy leül a srác kezébe a géppel és elkezdi a táblákat buherálni, majd tesztel és tovább finomitja stb stb.
"Kamion motorban egy CR rendszert a mérete és bekerülési költsége miatt nem alkalmazzák." Most akkor alkalmazzák vagy nem? Az egyik hozzászolásoddal cáfolod a másikat! Legalább erre figyerlj.
"Az Eurocargo olyan műszaki tervezés eredménye, mely a jármű minden egyes elemét alapos vizsgálatnak vetette alá. Egy jármű, mely kimondottan nagy teljesítmény és nyomaték leadására képes nagyban megkönnyíti a járművezető dolgát és csökkenti az üzemi költségeket is. Mindez a Tector motorcsaláddal válik lehetővé, ami a szíve minden Eurocargo-nak.
Minden Tector motor közös gyűjtőcsöves (Common Rail) üzemanyagbefecskendezési rendszerrel rendelkezik, melyet eredetileg a Fiat Kutató központja (Centro Ricerche Fiat) tervezett és később a Bosch fejlesztett ki. A rendszer segítségével nagy teljesítmény és jelentős üzemanyag megtakarítás érhető el rendkívül alacsony károsanyag kibocsájtás mellett."
"CR-t azért nem raknak kamionba mert akkor nem lehet több millio km. garanciát adni, mig a "hagyományos" dieselnél igen! Kamionba nem tesznek megbizhatatlan "játék" motorokat! Szép is lenne."
Ez baromság. Az Iveco kamion motorja egységadagolós, ami 2000Bar csúcsnyomással dolgozik. A PD hansonlóan bütykös tengely hajtja meg a szivatyúelemet és ECUmágnesszelepel állítja a befecskendezés mennyiségét mint jürgen PDnél, csak kamion esetén jóval nagyobb elemeket használnak és méretüknél fogva sokkal perizebben megmunkálhatóak mint személyautó esetén, erre kénytelen volt a jürgen is rájönni. Kamion motorban egy CR rendszert a mérete és bekerülési költsége miatt nem alkalmazzák. A kissebb 7,5 tonnánál nehezebb iveconál viszont CR motorok vannak, mert ott még PD nem lenne megfelelő.
Valaki hozzáértőt kérdezz meg, mert én csak ugatom a dízel technológiát. Még a kamrás időszakban a porlasztókban lévő rugókra kalapáccsal ütöttünk, így tudtuk a VW csúcsok nyomását csökkenteni, (méregettük kézi nyitónyomás mérőn) és szebben járt a motor (csendesebben).
Itt csak simán szétcsavartam a porlasztótestet, beleraktam az új csúcsot és összecsavartam. Tisztaságra ügyelve.
Aztán valaki (krézi?) azt mondta, hogy meg kellett volna mérni, padra rakni. Én azonban nem vettem észre, hogy csúnyábban járna, mint a gyári csúcsokkal.
Ne érezd kötözködésnek és nem is akarlak megbántani, de én csak arra adok amit a hátsókeréken mérnek. Láttam már sok érdekeset az elmúlt években, beleértve a saját épített motorjaimat is.
Tehát akkor nincs PD személyautoban? CR-t azért nem raknak kamionba mert akkor nem lehet több millio km. garanciát adni, mig a "hagyományos" dieselnél igen! Kamionba nem tesznek megbizhatatlan "játék" motorokat! Szép is lenne.
A csúccserét bármelyik adagolós el tudja végezni, én két hete cseréltettem 4e Ft-ért. Megvétel, pedig kb. 10-20e Ft. A mérete a csúcsnak: 205-ös az azt jelenti, hogy 0,205 m-es lyukak vannak a csúcson, mégpedig 5 darab. Ez a 110-esé. Az eredeti 90 lovasé: 0,184-es, a 2,5-es tdi-kben, pedig a 216-os van. A turbócseréről pedig csak annyit, hogy a teljesítményed nem fog növekedni. Legalábbis én ezt tapasztaltam. Megnöveltem az eredeti turbóm nyomását, de az üzemanyag mennyiséget is növelni kellene hozzá, ami sokkal bonyolultabb dolog. Én ezen dolgozom, de csak csippel, vagy boxal lehet javítani.
"A Cursor technológia 6 hengeres, soros motorkialakítást jelent, ami hengerenként 4 szelepes, felülvezérelt és 1600 bar nyomáson dolgozó egységbefecskendezős üzemanyagrendeszert tartalmaz"
Kamion méretben már nem lehet megfelelő CR rendszert csinálni, itt PDhez hasonló rendszer használnak. PDből meg személyautó méretben nem lehet megfelőt csinálni. Ennyi.
Én nem tudom hogy kellene, csak azt tudom, hogy 100e km-rel ezelőtt vettem 4-et, beálltam a műhelybe és kicseréltem. Volt vagy 30 perc az egész, mert piszmogtam.
Nem mértem. Csak gondolom. De ha megverte az 1.6 126LE -s honda civic-t ami vagy 300kiloval kevesebb, meg az 1.8BMW 130LE-vel akkor sztem nem sántit ez az adat.
215-ös? Sajnos nem vagyok othon még ebben a témában. Még csak most akarom elkezdeni a motor feljavítását! A cserét egy sima adagolós el tudja végezni,mert gondolom nem csak kicsvarom becsavarom és kész?! Db környékén lakok és sajnos itt nemnagyon van kihez fordulni...
Na igen sima TDI nél nicsenek akkora befecskendezési nyomások mint a PD vagy CR esetén, ahol a leggyengébb láncszem a befecsekendezőrendszer. Főleg ha a Fosch követte el.
Nem akarok párhuzamot vonni, de egy ismerős most vett egy 2004-es A4 2.5 TDI-t 140e km-rel...és kiderült, hogy Hamburgban egy évvel ezelőtt javították 264e km-nél....
Csippelni nem szertném ,inkább egy turbó cserében gondolkodok ,mert eszegeti az olajat! Csak nem sikerült még olyan embert találnom aki segíteni tudna a kérdésben! Hogy mit ,hogyan kell és mennyibe kerül... Még teljesen gyári állapotban van a motor. 235e km és semmi baja!
Hát sajnos senki se tud semmi pozitivat mondani! Ugy hog sajnos nagy bánatomra marad minden gyári. És leragadok ennél a teljesítménynél. Egyébként ez a 150e km élettartam elég nagy hülyeségnek tünik. Sztem nem egy JTD van 200e felett.
Igazad van az élettartammal kapcsolatban csak segiteni szerettem volna abban hogy figyelmeztessek valakit hogy ezek a motorok nem igazán tuningolhato motorok. De ha ugyebár több a loerö+nyomaték+kevesebbet fogyaszt (ezeket aláirom) és feltételezzük hogy ugyanannyi az élettartama akkor vajon miért nem szerelnek ilyen motorokat kamionba?
Szia! Nem kell abszolt semmi állítás, ha eddig is rendben volt minden. De semmi nem változik teljesítmény tekintetében, csak akkor, ha meg is van csippelve a géped. Nekem ugyanolyan maradt... :-(
Meg hány JTD ducatto van fél milla Km körül. Iveco motortól csúnya is lenne ha csak 300K bírna ki. Ha meg fékpadon full gázon bírta ki a 300 ezret az igen csak szép telejesítménynek számít.
És mekkora a teljesítménynövekedés? És mennyi az ára ezeknek a csúcsoknak? nemsokára sikerül beszerznem egy vagcom kábel,és programot! Így kisebb beállításokat még véghez tudnék vinni...
Itt a nagy vita hevében jó lenne tisztázni, hogy mit hívunk egy motor élettartamának? Amikor nem indul már be? Vagy amikor a teljesítménye a névleges alá esik 20%-kal? Vagy amikor csapágysor cserét kell csinálni? Vagy a hengerteljesítmény különbsége nagyobb, mint 50 %?
A belinkelt cikkel (totalcar) nagyrészt egyetértek, de számos JTD van már 150e km felett, sőtt, 200 felett is. Egyébként az "élettartam" nagyon függ a használattól, az üzemeltetési egyéb körülményektől természetesen.
Egyébként aki ide beolvas, az sem lesz meggyőzve a VW csoport megbízhatóságáról...felrobbant turbók, problémás motorok (füstöl, nem megy, fullad, stb.) napi jelleggel.
Szerintem ne piszkáld nem éri meg. Ez a motor ki van élezve ebböl többet nem hiszem hogy ki lehet hozni belöle. Valahogy ugy mint az F1 motorok ha a cél után széthullanak akkor vannak jol beállitva/kiélezve
Nem kell semmi átalakítás, egy-két maximalista az alapjárati mennyiség visszaállítását emlegeti vagcom-mal, de semmi hiba nincs, nekem is 110-es csúcsok vannak a 90-esemben.
Hivatalosan max 1600Bart bír el CR rendszer, e fölött bármi bekövetkezhet. Nem egy P-Boxos CR esetén nyílt szét már porlasztócsúcs vagy ment tönkre CR pumpa stb.
Hát szoft tuning már megvolt. De keveslem ezt a kb 150LE-t. Azt hogy érted hogy motor többet bir mint a CR rendszer? A motor még birná csak a rendszer omlana össze??
Persze 50 ezres szevizciklussal 10W40 Opel olajjal. Ilyen körülmények között a PD se él tovább. Sőt hamrabb elhullik. Na meg egy köztudottan némeautóbuzi lap véleményére lehet is adni. GIGALOL.
Szia! Tényleg, ha kikaparom a katalizátor belsejét jobb lesz a 110-es csúcsokkal ellátott, amúgy teljesen gyári 1.9TDI 1Z? Mennyivel? Lóerőbe, nyomatékba? Köszi!
JTDt szoft tuning estén a turbonyomás megemelésével és ECU szoftverének átírásával lehet erőt növelni. P-Box és társai erősen nem javallottak. hard core tuningot nem nagyon csinálta még senki MO-n, talán külföldi oladalkat kellene megnézni. Mechanikailag motor többet bír mint ami CR rendszer kibírna, úgy hogy csak óvatosan mert méregdrága lehet a javítás. Szoftveres tuning estén is probléma lehet a váltó és kuplung mechanikai terhelthetősége.
Commor railt tuningolni egynlőre ilyen komoly szinten szerintem itt még senki nem látott. IC nem ártana rá nyilván, de hogy egy nagyobb turbohoz hogyan juttatsz többlet üzemanyagot, arról sejtelmem sincs. Mint ahogy azt sem tudja itt senki, hogy ezeknek a motoroknak hol vannak a mechanikai határai..
Hali! Van egy fiat stilo 1.9 JTD-m és gondolkodom nagyobb turbon. Milyen turbot érdemes rátenni? Gt20, gt22 vagy vmi mást? Mit kellene még cserélni az auton? Gondolom IC -t meg kipufogót biztos. Több TDI -n láttam már hasonlo installt de jtd még nem. Remélem tudtok segíteni.
Nekem 110LE 1.9 TDI GOLF3 volt az előző autóm, amiről levettük a katalizátort, kivertük a belsejét, visszaraktuk (így külsőre nem látszott semmi), és egyből jobban ment, meg az a kicsi füst, ami volt az is megszünt (könnyeben pörgött fel a turbo). Természtesen az Audinál is ez volt az első lépcső...
Emil autójáról beszéltek? A leömlő ami segített rajta a 10V turbó benzines motoré volt.Teljes fordulat tartományban 0.5-1bar EMAP csökkenést jelentett a gyári 2,5tdi-hez képest. Most nincs rajta WG! Persze a csúcsokon és az adagolón legalább ennyi múlik!! Zoli egy hullámostárcsa cserével 0,3 másodpercet javitott rajta 402m-en. Nem füstöl a 2,5 tdi és 13,7-et tudott!(1500 kg!) Üdv fareszati.
A kocsin még csak annyi módosítás van, hogy Kollár Szabolcs írt bele egy verseny programot, amivel megy mint állat, de a gyári turbo nem igazán tud elég levegőt szállítani, meg alacson fordulaton nagyon hulla, illetve csak füst van. Más is javasolta a leömlő cseréjét.
Mire összeszedem mi kell a kocsihoz, dobok egy hátast...
Az a kuplung konstrukciójában volt szar. Ütött. Szerintem ez volt az egyik oka a főtengelytörésemnek is. Most is kevlárral nyomom és érzetre ezt olyan használni mint a gyári hagyományost. Nem üt és ragad mint a festék. Amúgy ha növekszik a nyomaték akkor erősíteni kell az erőátvitelt is. Ez a kevlározott kuplungnál kezdődik és a fix lendkeréknél fejeződik be. Utóbbi nyírhatja a váltót úgyhogy pénzed legyen dögivel ha ilyesmibe fogsz.
Turbo-t már tudod, 1,8-2 bar, villany gyári adagoló, sybor race csúcs, gyári kúler, gyári software. Nem mondom hogy jaszkarizós vas, de tempomat 200 tartósan megy és a pedál lenyomásakor érződik az 5 hengeres "őserő". :))
Szerintem nem. Szerettem a GT-20-ast de az nem bírja tartósan a nagy töltőnyomást és az 5 hengeresnek felül már kicsi. Most GT-20-ba esztergált KKK van beépítve. Nem mertem reljesen ráhúzni a geometriát mert az alul ébredő túl nagy nyomaték sem jó úgyhogy 1800 körül ébred a vas és felül megy inkább nagyot.
Mostanában én is gondoltam erre :s :D, mindentöl független mind ketten tudjuk, hogy nekem van igazam.:):) nem is értem mért kell hazudoznija, én tuti beválalnám, hogy nincs ja, de ennek ellenére megnyertem tavaly a kategoriát, tekintsünk el attol , hogy milyen autóval és hogy tavaly közel nem volt ilyen erös a mezöny ezt mutatja az is hogy a marci a leonal lett a 2. Általában 15.0 idökkel de ettöl független igy volt. . .
Figy, neked 2.5-ösöd van. Gondolom gyári leömlővel, nem? Pistiéknél láttam a kék 200-as Audit 2,5 sor 5 nagy csigával, és 1300 körül már megvolt az 1 bar... Nem mindegy a köbcenti, mert végeredményben a kiáramló gázok forgatják meg a lapátokat. Nekem az 1.9es kicsi, hogy kis fordulaton megfújja a GT20-at, neked szerintem ideális lenne. A 200ason viszont más bajok voltak, kellett rá egy 2.3 20V benzines kipucsonk hogy rendesen kimenjenek a gázok, meg wastegate hogy rendesen be lehessen szabályozni a turbot. Ha hülyeséget mondtam, majd kijavítanak.
Sziasztok...már régóta csendes olvsója vagyok a topicnak...annál kevesebb hozzászólással...csak csendben próbáltam ismereteket szerezni, meg tanulni...több...de inkább kevesebb sikerrel...:-)
Na a lényeg...
1.9 tdi AFN-hez nyúlnék hozzá...vagyis inkább nem én...mert annak sok teteje nem lenne...:-) 502-es csúcsok már megvannak...Coolert honnan vadásszak? És amire még nem sikerült rájönnöm, hogy a sok GT20 között mi a különbség, melyik is lenne jó nekem...
Malac Passat limo hátsó rugó és lengéscsillapító jó a Vento-ba? Keményebb rugót szeretnék ültetés nélkül. Ha hosszú, inkább vágok, de erősebb legyen. Ill. a Merwede az jó márka-e?
A turbóm kajálja az olajat? Tudtok erre valami áttmeneti megoldást ajánlani, amíg nem cserélem úgy hogy a motornak ne legyen baja tőle! Esetleg sűrűbb olaj ? vagy vmi adalék?
Sziasztok Van egy 1z-s 1.9 TDI-m, még teljesen gyári, mosz kezd haldokolni a turbóm és így már van ürügyem ,hogy egy kicsit ütősebb turbót rakja rá. Az lene kérdésem mennyibe van egy "nagyobb" turbó beépítésének az anyagára? És hogy a motor gyári állapotban mekkor túrbót visel el... előre is kössz
Nekem is közbetétes. A régi alap adagolóm szépen megindult 1200-tól, cserébe igazi TDITOMIs fekete füstöt okádott. Ahogy jött a nyomás úgy fogyott a füst. A mostani konfig meg olyan, hogy alul elég élettelen, viszont nem is füstöl. Ezekben a buzi melegekben meg akár be is fullad, ha alul akarom terhelni (1500-as fordulatról lelépek a kuplungról akkor nem ránt, hanem befullad). Ma, hogy esik az eső sokkal kiegyensúlyozottabban ment. Van itt is 04-05 bar 1500-nál, de az még nem elég megindítani a verdát. Érzésre akkor lehet 60 LE, 2000-nél amikor megjön az 1 bar, akkor meg 150, szóval ég és föld. Lehet hogy ez így nem normális, de amíg országúton mentem vele jottányit sem zavart. Elmegyek majd az orákulumhoz ( ;-) ), és ő megmondja mit lehet vele csinálni, vagy hogy kell-e valamit csinálni egyáltalán.
igen, az "újabb" csigákon siemens elektronika állitja a geometriát! KKK BV50,GTB17 stb..
Kiron topictárs próbálkozott ilyen megoldással,nem tudom hol tart benne! Esetleg ha olvassa a fórumot majd nyilatkozik,vagy lehet jobb ötlet ha email-ben megkeresed! Rendes,segitőkész srác! :))
Van 2db gt20as 1.9esem! Ez egyiken közbetéttel(kb4cm) a másikon "felhegesztett talpasan" van fent a csiga! Mind a kettőn nyomásos labda van! 1600körül már élednek, 0.4-0.5 Bar nyomás, 2000-re 1Bar! Max töltés 1.7-1.8Bar! A nyomatékcsúcs mindekettőnél olyan 2100körül van!
Mindkettő használható 1600alatt is,nem füstölnek mert az adagoló nem ad kaját a füsthöz, amig nem lát elegendő turbónyomást!
A KKK-s trubo elektromos vezérlésű, ahogy az egyik kollégától megtudtam. Próbálta már valaki, az elektromos vezérlést megtartva be építeni ezt a turbot?
Igen, Klacházán a Tuning&Stereo fesztiválon beszéltünk kb. 20 percet.
Talán úgy jobban beugrik, én voltam, aki az autó nézegetése közben, a beszélgetés elején rákérdeztem, Nagy Jani készítette a coolered, látszólag meglepődtél, miből állapítottam ezt meg.
A "selyemfényű" még az elején volt, azóta már csak "matt"-ot mondok mert az kevesebb betűből áll :)
Huh, akkor megnyugodtam! Már kezdtem azt hinni én is "matt" voltam, amikor beszélgettünk! :-)))))
Ja, akkor még flip-flop volt, de azt meguntam!
Emlékszem Tökölre, simán kikaptam :)
Érdekes, mások is mondták már, hogy nem vagyok normális... Ennek hatására gondolkodom is egy 19-es "játszós" felnin! :)))
Ferenc jogsid éles képét még mindig várjuk:D engem csak a jóindulat vezérel és azért várom, hogy lássák a többiek, hogy nem vagy hiteltelen ember, és jogosan osztod az és a bisztoságtechnikai dolgokról.:D és még véletlen sem azért mert arra lennék kiváncsi, hogy mennyire vagytok ott a foto retusálásban:D:D
Szia. Nem tudom hogy hossz vagy keresztmotorhoz keresel ,nekem hosszmotor b5 passathoz van 228-as egytömegü lendkerék egy erősített nyomószerkezettel ami elfekvő,ha ez jó lehet neked jelezd a forumon vagy mailban .(publikus)
Az autotechnik-saretz.de állítható tuningboxa tdi 90/110 lovasokhoz az adagolóba menő négyszögjel kitöltési tényezőjét módosítja, úgy, hogy egyszerűen több üzemanyagot ad a motornak. Ezt kimértük szkóppal, hogy tisztán lássunk.
Ha a potit elkezded csavarni rajta először elkezd jobban menni és kicsit füstölni, majd villogtatja az izzítójelet és vészprogramba teszi az autót. Ahogy gyárilag van állítva úgy nem igazán füstöl jobban, de érezhetően jobban megy (90 Le / 210 Nm helyett 115 Le/ 270 Nm a 90-es saját csúcsaival)
családban van egy 2,2hdi C5 , csippel elvileg 160-170 ló körüli, és maga a motor eddig jól birja, csak a FAP szűrő szopózik, és valszeg azért is esett le 2 turbo róla, mert ez az áldott találmány eltömődött.
irtam vmeik nap h a levegősödésem megoldodott, az adagolo aljára menő vékony,magasnyomású cső el volt törve a "fejénél"..ott kapta a fars levegőt. a másik bajom lenne h lelazult a geometria állito csavaromon a kontra anya és elállitodott:( a kis csavarka ovatos tekergetésével játszottunk, de nem akar elmulni a fiuk által emlegetett "fütyülö" hang...sose volt ilyen előtte. merre induljak el hogy eltaláljam a legjobb beállitás?
Nem én döntöm el a Bosch -nál hogy hol gyártat alkatrészt, és milyen minőségben.
Egy 6 hengeres köradagoló elég nagy kompromisszum (határeset) , főleg ahogy a BMW-t kivitelezték. (lánchajtású adagoló vékony tengellyel, rövid persellyel, valószinű 1,5 euróval drágább lett volna vastagtengellyel és hosszúpersellyel megcsinálni). Láttunk más nagynevű (:-D pl:FIAT) gyártóknál miképp kell egy adagoló meghajtást megoldani, az 525TDS-nél spórolt a BMW az igényes megoldással. Ahogy spórolt az igényes diagnosztikával, és a korrekt motorvezérléssel.
Ezen kár érzelgősködni, ezek tények. Nagyon tetszenek nekem is a BMW-k, de igénytelenül kivitelezett autó. Ezért kihagyom, vagy ha veszek, VW motor fogok épiteni bele. Ráadásul 1996-ban kamrás motort épiteni amikor a FIAT (sokat fikázott olaszok...) már 88-ban közvetlen befecskendezésű motort is csinált, sőt 93-tól változó geometriás turbóval... (Croma 1,9idtd).
Nem vagyok elkötelezve a VW-nál, sőt keményen kritizálom annak is a baklövéseit ( pl:PDTDI). De az ár érték szemszögéből nézve a legjobb kompromisszum. A VW adagolóban nem kell elemet cserélni két-háromszáz ezer km-enként (ha akarod fényképezek egy tejesládányit belőle. Ha BMW-ből lenne ugyanennyi maláj kurvákhoz mennék nyaralni, de ez meg a kutyának sem kell, mivel baszik elromlani...:-))
Az üzemanyagminőségre meg nem tudok mit mondani. Ez megint a Bosch védőpajzsa-kifogása, de a 4 hengeres elemekkel nincs ilyen gond. Az 5 hengeres már szintén határeset...
Ha ragaszkodsz a BMW-hez (Opel) akkor meg ne sápadj ha zsebbe kell nyúlni!
Ki milyen virágot szakit, olyat szagol...:-)) (Részvétem.)
Én rövid időn belül megszabadulnék tőle.
Ha korrekt akarsz lenni, akkor kiviszed a MÉH-telepre, hulladéknak ott a helye, miért qrnál át vele mást...:-))
Ja. Ha nem, hát nem. Igazából majd még spórolok (úgy 30 évet), osztán veszek valami zúzógépet, ami műr alapból elég erős lesz, oszt hozzáse köll maj' nyúlnom. :DD
Egyébként az ilyen boxok működési elve érdekelne, mert annyi marhaságot, illetve egymásnak elletétes dolgot olvastam már... Van, aki azt mondja, hogy optimalizál egy ilyen box. Hogy a gyárilag elnagyolt/középértékekkel behelyettesített adatokat használó program helyett lehet olyat is írni, ami a motorokban lévő érzékelőktől tényleg lekéri a cuccot, az adatokat, és így a valós helyzetnek megfelelően szabályozza a motort, amitől az jobban is megy, meg kevesebbet is eszik/füstől.
A másik, amit hallottam, hogy direkt elállítanak benne valami határértéket, valami védelmi dolog, szóval hogy följebb tolják valaminek a tűréshatárát, így a vezérlés engedi jobban pörögni/terhelni/mittomén. És így bár jobban megy, hamarabb tönkre is megy. Nem értem. Na ezért is kérdeztem. Nagy a homály a fejemben erről, osztán szeretnék "rendet tenni" kicsit. :)
szia.én citrokkal foglalkozom.a hdi nem tolerálja a tuningot sajnos.de tulajdonképp egyik psa dizel sem szereti.a bx-embe több motort cseréltem mint fékbetétet:)mondjuk az kamrás motor.....dehát probálkozik az ember:))
Szerintem mindkét módszer esetében igaz, hogy a mergfelelő vezérlés hiánya, helytelen beállítása, meghibásodása, a turbó, ez által a motor meghibásodásához is vezethet.
Vezérlés alatt a geometria, vagy a wastegate "szelep" pozíciójának szabályozását értem.
De azért akárhogy is akarják kiegyensúlyozni, szerintem nem tudják.
Tapasztalatból mondom, a profik ezt egészen jól megcsinálják!
Geometriás turbóknak ugyan annyi az élettartama mint a sima WG-es turbóknak?
Na ez már érthetőbb. A T4-es tdi-t nem értem. Mi ez?
Amúgy a HDi az 1,6-os 110 le-s lenne, és egy 307 sw karosszéria van körülötte. A hegyen-völgyen-menetek pedig már egy éve zajlanak, szóval a tapasztalat indított erre a fajta keresgélésre. Jó ez a motor, nekem tetszik, itt városban el is járok vele 5-5,5 literből, csak néha kevés egy ekkora böszme kocsihoz, illetve a telepakolt 1800-1900 kilóhoz.
semmi baj a hdi-vel,csak ne piszkáld sztem( kifogastalan 206 kisfurgonja van/volt barátomnak hdi-be, tett bele egy boxot,azota szopik vele,kivette,de már mind1) addig jo mig el nem romlik (minden igy van) ez az a kategoria amivel menni kell mig el nem romlik...ha gyengének érzed(se tudom mien kocsi,se h mennyi volt) de ha lehet cseréld el egy t4-es tdi-re az visz hegyen völgyön külföldre elhiheted;)
Mellreszívás helyett: ha már veszed a fáradságot és klaviatúrát ragadsz, kérlek, inkább informálj, mi van emögött a hsz mögött: mit gondolsz a Hdi-kről? Gondolom, valami fenntartásod van velük, természetesen a módosíthatóságukkal, optimalizálhatóságukkal, tuningképességükkel kapcsolatban (hogy mint motorról és hogy mint kocsiról mi a véleményed, az most itt nem fontos, én is inkább űrhajót vennék, ha lenne rá pénzem. De nincs, ebből kell kiindulnom.) Részletek érdekelnek.
Szóval, tudod, nekem van egy ilyen verdám, ami kb elég erővel rendelkezik, de mivel az élet úgy hozta, hogy sokszor kell átkelnem teli kocsival hegyen-völgyön, 2000 km-es távokban, 1900 kilóval, hát, elkélne egy kis plusz erő, inkább nyomaték. Erősebb járgányra viszont nem volt pénzem. Szerintem ez egy elég alap szitu Gyurcsányiában, sokakkal megesik az ilyesmi.
Szóval bátran (és főképp kulturáltan) nyomjad az infót, hogy jó helyen kérdezem-e, amit kérdezek, mert tényleg érdekel.
igazából azt szeretném megkérdezni, hogy vajon jó helyre keveredtem-e, ha Pug HDi-hez keresgélek net-szerte némi erősítést... Illetve a különböző megoldásokról valami háttérinfót...
Kilyukadok mindjárt a kérdésem lényegére de nem tudom hogy fogalmazzam meg.
Szóval a geometriás turbókat a lapátok állásszögével vezérlik. Áhh nem kezdem máshogy.
Ugye a WG-es rendszereknél főleg a nyomást csökkentik a WG-el, de még azt is hogy "ne forogja szét magát" a turbó. Mondjuk ha pályán megy az ember akkor jól jön a WG.
Geometriás turbó valahogy ugyan így nem forogja szét magát? Vagy az egész ahogy én elképzelem hülyeség?
Csak azért nem tartom hülyeségnek mert egyrészről rendben van az hogy ugye olajban forog a turbó tengelye. De azért akárhogy is akarják kiegyensúlyozni, szerintem nem tudják. Azért (nem tudom mennyit fogonak a turbók de) 100ezres fordulatnál csak számít minden pici ezredgramm.
Teljesen hülyeségeken gondolkodok? :) Geometriás turbóknak ugyan annyi az élettartama mint a sima WG-es turbóknak?
a kipu. öntvény ezeken egy rakás szar...azt hiszem valaki csinált/csináltatott normálisat ehhez a motorhoz savállóból,szerintem ezt kéne először kiderítened... (úgy rémlik hogy Balaton Petiék...)
Nekem BMW-m van ha minden igaz ugyan olyan motorral mint a te Omegád.
A jó dolog ezekben a motorokban hogy 6 hengeresek, de előkamrásak ezért a tuning eleve nehezebb. Meg hát az adagoló..... Mechanikust rak rá mindenki. Nekem is sok gondom van és 1 éve olvasom a fórumot. Kb 15 kérdést raktam fel és 1-2-re kaptam választ, de nem sértődtem meg nem írtam be hogy hülyék vagytok az én autóm a legjobb, hanem fogtam és kulcsszavakat elkezdtem keresni a fórumban. Rájöttem mi az a WasteGate meg IMAP meg EMAP meg VGT, WG. Észrevettem hogy Krézi kicsit furcsa szokott lenni néha. De 1 biztos hogyha odamész hozzá vagy elkéred a számát elmondja neked mi a helyzet abból a motorból mit tud kihozni neked.
Az hogy egy autó mikor hullik szét ne firtassuk. Van egy haveromnak ugyan olyan BMWje mint az enyém (324TD) és az övében 320.000 km van. Gyári állapotú jobban megy mint az enyém pedig ugyan az a konfig. Az enyémben van 220.000 km és gyűrűzni kellett HF repedve volt stb. stb. Ezzel azt akarom veled megértetni hogy felhasználótól függ meddig megy egy motor/autó.
Valaki reggelente 10 percet melegíti. Valaki beül megy padlógázzal. Én gondolom utóbbit fogtam ki.
Ne kapd fel a vizet. Lehet azért specializálódnak itt sokan VW-re mert jó? Lehet hogy a 6 hengeres jobb, csak a VW-hez olcsóbb minden, és könnyebb felújítani stb stb. amit én is csak találgatok, de érdekes dolog az is hogy még nem hallottam tuning dízel BMW-t 300 LE körül annyit mint VW-t, meg Seat-ot.
Szóval azt tudom mondani. Nyugi kérdezz sokat, de előtte keress fórumon.
A többieknek igaza van, ne kapd fel a vizet. Én sem vagyok fócvágenes, de mivel szeretnék venni(csinálni) valami erős gépet, így nekem is be kell látnom, hogy ha dizel fronton fogok probálkozni, akkor tdi-t kell vennem. Bár az tuti hogy akkor sem olyan aminek VW lesz az elején, hanem audi,seat vagy skoda.
Amugy nekem nagyon tetszik az omega (a lotus omega meg pláne :P ), és szerintem elég jó kis gép. Drukkolok, hogy sikerüljön minél hamarabb megoldani a problémád!
Hello! szeretnék segítséget kérni! a Citroen saxom 1.5d-m menet közbe megtorpan meg rángat annak ellenére hogy rendszer nem levegös meg a gázolaj sem vizes. Nem-e tudná valaki megmondani hogy mi lehet a baja? Bár néha az adagoló aljábol csöpög a gázolaj, ha ez fontos info!Elöre is köszi!
Egy soros 5 hengeres dizel Audi-t szeretnék tuningolni. Az lenne a kérdésem, melyik turbot érdemes felrakni a verdára: GT20 vagy KKK BV50? Illetve ez a KKK BV50 mit tud, mert semmi infót nem találok a neten róla, csak, hogy a 3.0TDI A6-ban ez van.