Hali! Megmondom őszintén törtem a fejem az eseteden, de semmi épkézláb ötletem sincs. Még nem hallottam ilyenről. Az általad leírt dolgok alapján mindig ugyanoda jutok vissza, hogy csak üzemanyag kerül bele, de abnormális mennyiségben. Keress egy hozzáértő szervízt és mindenképpen vizsgáltasd ki, mielőtt nagyobb bajt okoz a jelenség. Irreálisan magas olajszintnél egy idő után megadja magát pl a főtengely szimmering. Annak cseréje meg váltóleszedéssel, stb jár, amikor már érdemes a kuplungot is felújítva visszatenni. Szóval nem olcsó.
új vagyok, és sajnos nem működik nálam a keresés funkció. Van egy második generációs Ceed SW-m. Az egyszerűbb könyöklő van benne. Kérdés: mekkora munka lecserélni a csúsztathatós, hátsó légbefúvós változatra? Van erre kialakult gyakorlat, vagy felejtsem el?
1.6 crdi-be nem megy bele az 5 liter a cserénél! Legutóbb nem hallgatott rám a szaki és beleborította, így lett a max felett 7-8 mm-rel! Egy 0,5 literes tejfölös dobozzal szívtam ki belőle, hogy maxig legyen. Mindig mondom a szerelőnek, hogy ne öntse bele mind, majd én otthon beállítom a szintet. :-)
Szerelő csinálta neki a cserét, az csak ért hozzá...
Persze azt is el lehet cseszni, de ha ezt nem tudja megcsinálni normálisan, akkor semmit.
Mondjuk a meleg olaj térfogata is enyhén nagyobb, mint a hidegé (de ennyivel nem), és valóban be lehet nézni a feltöltéskor, hogy az első indítás után nem ad az ember időt a visszacsurgó olajnak...
Én minden olajszint ellenőrzést úgy csinálok, hogy a melegen leállított motornak hagyok legalább 4-5 percet, és csak utána nézem meg a szintet - természetesen úgy, hogy a kihúzott nívópálcát letörlöm, visszateszem, és az ismét kivett pálcán nézem a szintet.
Az olajcserekor nem is töltöm soha max szintre, csak a közelébe, és az első olyan menet után állítom be a szintet, mikor a motor - és a motorolaj - elérte az üzemi hőfokot. Lehet, hogy ez túl van spirázva részemről, egy szerelő soha nem is tesz így...
Hát olajcserénél 5 liternél állt nívópálca alatt egy lehelettel,most meg felette van 0,5-1,0 cm -rel a szintnek ! Vagy termeli a motor olajat az autóm !:)
Én nem vagyok ful tapasztalt e téren de az enyéből indulok ki. Egy 1.6 Gdi benzines amiről azt mondták,hogy 3.6 liter olaj kell bele . Na most én ezt el is hittem meg nem is . Mikor le engedtem csak 2.7 liter jött le ,nagyon meg is ilyedtem gondolva baj van. Nívót mindig figyelt de két vonal közt volt és semmi baj. Erre én mikor töltöttem az új olajat nem tettem kapásból bele a 3.6L . Viszont megálltam 2.6- 2.7 közt hát a nívó maxon volt indítás után minden oké . Szóval így vagyok vele és köszöni a gép jól van mind ez már 10000 km után is. Nem lehet,hogy nálad is ez lehet a hiba forrása???
Nálam van ez úgy is, ha nem ezen a kütyün keresztül beszélek. :-) Szerintem valami mikrofon hiba lehet... Amúgy ezt a fajta fejegységet még nem láttam. A sokadik féle:-)
Nem, mert azért is vittem el cserére, mert ellenőrzéskor magas volt meg nagyon sötét, és a szaki is mondta hogy figyelemmel kell kisérni hogy innentől is produkálja és tovább !Hát produkálta!: ((