Igen 550,552-es D-50-es blokkosba van vízgomba. Ismerősnek volt egy 552 E tipusú mtz-je 1994-es évjáratú volt jó kis gép volt de sok traktoros hajtotta. Egyszer szólt nézzem meg a motor mert nem indul, előtte meg nagyon kopogott azt mondta szelepek, levettem a szelepfedelet és az összes himba meg volt szorulva. meg a centrifugál szűrő. Olajat nem nagyon cserélt benne, csoda hogy ment az gép még pedig újonnan vette és elhanyagolta.
Teljesen rendben van vele minden , mondom a kormány kicsit nehéz(frissen fújva volt, de nem esztétikusan annyira), gyorsan akarta eladni, kinézett 1 gurigáért egy 80-st.. a háromszög rendszám is megvan....:) meg 2 piros is(ez jobban izgatott..), akksija télen gizda lesz sztem(melegítővel az is jó lesz), meg ha lesz egy kis fölös zs-m a nagy indítót lecseréelm egy kicsire most akciósan a crystalnal 22.Sztem nem volt rossz vétel ahogyan a környéken körbe néztem ezt találtam ár/érték arányban a legjobbnak...
Milyen kicsi a világ. A hétvégén akartam felhívni és megnézni azt a gépet. A múltkor még 3szög rendszámmal hirdette. De 600 ezerről indult. Majd 510-ért rakta fel. Festése?
Ebbe igazad van teljes mértékben.Nekem gázolajszűrőt még nem szívott össze csak hidraulikaszűrőt.Mellesleg amikor én MTZ-t hüvelyezek akkor crisztál gyűrűkkel szoktam összerakni.Azok legalább érnek valamit!
Igen tud cirkulálni. Rossz volt a hengerfej elhasználódott és nem akartam tákolni inkább kapott egy újat. Az én 552-esembe még a D50-es 4izzógyertyás motor van és azért nem volt benne hely a gombának. D50-es hengerfejből van 550-es mtzre való is.
Fotót most nem tudok mert gyürében van a fateromék udvarán, mert én még sajnos társasban lakom és nincs hol tárolnom, így is itt áll egy peugeot boxerem és egy puntom.... 480, 5 év műszakival és magánembertől vettem szabolcsban...És korához képest nagyon jó állapotú, tudtam volna 380-rt is 50-st 1 év műszakival de egy hányinger volt....
Nagyon jól megcsináltad, és tud is cirkulálni rendesen. A hengerfejen szerintem azért nincs vízgombának helye mert az 50-esekben mechanikus óra van és az a hűtőbe van becsavarva a felső vízcső mellé. De miért cseréltél hengerfejet?
Lehetséges, de én úgy tudom, hogy a csatlakozónál a csőbe van egy lemez keresztbe hegesztve és így már tud cirkulálni. Nekem házilag van csinálva egy 120literes villanybojler fűtőszálából és saválló anyagból. A második képen látszik a vízhőfokmérő óra bekötése. Mert mikor felraktuk a hengerfejet akkor vettük észre, hogy nincs hova bekötni a gombát és így oldottuk meg.
De van! Torokízzítás, bár az 50-es motornál a hengerenkénti ízzítás jóval többet ér. Amúgy a 80-as motorra gyenge a gyári önindító, de a vízmelegítővel nem lesz ilyen gond.
Nem mérem az időt, mikor a blokk kéz-meleg mindenütt. Kb 30-40perc. 2000W-os fűtőszálból van csinálva. A vízmérő óra 40°C-ot mutat, mikor az áramot ráadom.
Elvileg akár alapjáraton is 70°C-nál kellene neki kezdeni kinyitni mert 70°C van ráírva, de ez 60°C-nál kezd nyitni és két fajta mtz óra is 60°C-t mutatott. Lehet, hogy a másik thermosztátot kelett volna venni, arra azt mondta a habis, hogy 87°C-nál kezd nyitni, de az már elég főzés határnál van. Az volna jó ha lenne ami 80°C-nál tartaná a vizet akármilyen körülmények között is.
Hiába van 200Ah-ás akksi a gépben ha a feszültség kb 10V. Attól a kis önindító se fog forogni normálisan. Nekem egy ismerősöm tesztelte télen 100Ah akksival a kis önindítót és elég gyengén tekerte a gépet viszont 155Ah akksival már tökéletesen tekert. Nyáron elég a 100Ah-ás akksi is neki.
Üdv! Azért írtam, hogy 70°C-on tartja a gépet. Nekem 70-80°C között tartja talajmunkában óra szerint. Eddig még egyszer sikerült 90°C fölé nyomni, de akkor a gép után egy 3,2m-es vontatott tárcsa volt 56cm lapokkal és a külső hőmérséklet 40°C volt. Az én gépem csak 55 Le-ős és a tárcsa majdnem agyig volt a homokban.
Miért kell hozzá jó aksi ? (Persze az a jó,ha jó az aksi...!:-) De nem arról volt szó,hogy a kis áttételes önindítók,lényegesen kisebb áramfelvételt igényelnek..?A régi nagyokhoz képest...
Sokan,éppen azért cserélték le a nagyokat,hogy kíméljék az aksit.(Meg azért is,mert nagyobb fordulaton nyüstöli a főtengelyt,így könnyebben is indúl)
Mértem forró vízbe a thermosztátot 50-es vízóra 60 fokot mutatott és elkezdett kinyitni, beraktam a gépbe és a sajátja is 60 fokot mutatott mikor elkezdett melegedni a felső vízcső, de a thermosztátra 70fok van rá írva. Majd szántáskor kiderül hogy mennyire megy föl.
Cseréld le az olajat a kormányoszlopban motorolajra. Én a kormányba, motorba és a hidraulikába ugyanazt az olajat használom. Általában Agip 20w50-est vagy Mol standard diesel 20w40-est szoktam használni. Szitálás lehet, hogy a kormányösszekötő rúd lötyög vagyis a gömbcsészék kopottak.
Miért szitálhat a kormányom?? Főleg országútiban, +indítás után kb 5 percig marha nehéz....Szervószivattyú??ui.:Tudom hogy vajai vagy....(nem sokkal több az tíznél...:))Mielőtt elkezdtem mtzket nézegetni(a vételhez) azért olvasgattam is kicsit...
Az enyém ennyire füstöl és meg vagyok vele elégedve minden gyári értékre állítva. A turbós motorok is füstölnek valamennyire gázfröccsnél. Az enyém munka közben csak addig füstöl enyhén míg kipörög a motor, de ez természetes.
Feltöltő nélküli sima szívódízeltől ez természetes, épp ezért nem is kell megijedni tőle. A turbós motor már más,az már nem füstölhet ugy mint egy szívó...bár ha szegény egykori rába steigert visszaidézem :D
Üdv Szaby.Én meg vagyok vele elégedve.Jól tekeri télen is.Cseh(magnetik)már 5 éve rajta van.Én télen nem megyek vele sehova sem.Csak azért indítom. be,hogy járjon 10 percig.Ja még valami.Jó aksi is kel hozá.
Már nem emlékszem rá, mert kb 3éve raktam be. De ha az emlékeim nem csalnak akkor volt alatta gumikarika. Én úgy vettem akkor a termosztátházat, hogy össze volt szerelve vagyis a termosztát benne volt. Ha jól emlékszem a haverom már külön vette a házat és a termosztátot, neki is lötyögött benne és gumi karikával oldotta meg. 70°C-on tartja a gépet.
Valamennyire mindenképp kell füstölnie.De minél több az anyag neki annál sötétebb ez a füst.De ha azt akarod h a motornak az élettartama hosszú legyen akkor 1000 alá ne engedd a fordulatot.Még alapjáratot se.Ezeknek a motoroknak az a jó hogyha pörögnek!!!Rengeteg szerelési tapasztalatom van a gépekkel kapcsolatban.Ha bárkinek valami nagyobb gondja akad arrok szívesen segítek!!!
Üdv. Még tartozom neked egy válasszal. De előtte mondok egy tanmesét; székely legény mondja az apjának, idesapám kérhetek egy pipa dohányt? Kérhetsz fiam. Eltelik 10 perc, kérdezi a gyerek hát nem ad dohányt idesapám ? Miért hát kértél? (bocs az offért) 3000,2620.
magasnyomású mosásról csak annyit, hogy a mosófejet mindig derékszögben tartsd a hűtőre, mert különben a kis lemezeket elgörbíti vagy letörheti a víznyomás
Ha visszább olvasol két héttel kb,nekem is ugyanez volt a gondom. Termosztátot kell bele tenni,mert nekem se volt benne mint utolag kiderült és miután beraktam a kiskörben cirkuláló hidegvizet szépen felnyomja először a szivattyu,utána mikor nyit a termosztát már elkezd cirkulálni is a viz,mint a központifütésben hiába lesz kisebb a nyomás.
Az adagolós témához hozzá szólva, ha normálisan be van állítva az adagoló akkor is füstöl egy kicsit mert van egy pont aminél kell füstölnie kell, ezt egy adagolóstól hallottam.
Mifelénk is darázsderéknak hívják a kuplungházat, veszprém megyében:)
Kérdésem lenne:
eredeti fűtést kukáztam össze a gépembe, az a gondom, hogy alapjáraton löki a vizet rendesen a radiátorok felé, de emelt fordulat számon alig megy valami, ez mitől lehet??? A vizpumpa lapátnál a ház fala kikophatott vagy a vizpumpa nem bír elég vizet szállítani? Gépemben nincs termosztát, folyamatosan cirkulál benne a viz.
Addig ne csinálj semmit,ameddig ki nem mosatod a hűtődet nagynyomásúval,ha nincs melegvizes,akkor a következőképp járj el: Felmelegíted a motort üzemmelegre,leállítod,leszeded az elején a hűtőrácsot (addig hül a blokk) aztán a ventillátor felől centiről centire átmosatod ahova be birsz lőni vele,lehetőleg úgy,hogy minél jobban átlőjje a lamellák között a víz a hűtőt (nézegesd a másik oldalon mi jön ki) Aztán mindezt előlről is elkezded az olajhűtő felől,de a sorrend ez legyen,először e ventillátor felől kezd el mosatni,mert a tuloldalról kapja fel a piszkot a légáram mindig. Ha ez se segít,önts bele hűtőtisztító folyadékot hogy a víztér is át legyen mosatva. Aztán jöhet a termosztát csere. Szerintem ez segiteni fog a melegedésen. Az esetek többségében némi szervóolajos sár kerül porral keverve a léglamellák közé és gyönyörüen szigetel is meg tömít is.
Az adagolós témához hozzá szólva, ha normálisan be van állítva az adagoló akkor is füstöl egy kicsit mert van egy pont aminél kell füstölnie egy normáls beállításnál, ezt egy adagolóstól hallottam.
Mifelénk is darázsderéknak hívják a kuplungházat, veszprém megyében:)
Kérdésem lenne:
eredeti fűtést kukáztam össze a gépembe, az a gondom, hogy alapjáraton löki a vizet rendesen a radiátorok felé, de emelt fordulat számon alig megy valami, ez mitől lehet??? A vizpumpa lapátnál a ház fala kikophatott vagy a vizpumpa nem bír elég vizet szállítani? Gépemben nincs termosztát, folyamatosan cirkulál benne a viz.
Ezt így ,nagyon nehéz megmondani...Tudod..a sújt, ki kell golyózni..vagyis kísérletezgetni kell ! Ha túl könnyű,hátracsapódik,oszt úgy marad :-) Ha meg nehéz,nem emeli fel. Én úgy súlyoztam,hogy érzékenyen játszik a gázadásra. Nagyon jól mutat ,és látványos mikor nyomod neki :-)
Szerintem Holmerral kapcsolatban tévedsz..! Tudod...ő nagyon régi Mtz topikos itt..Még soha nem kötekedett senkivel sem,ugyan olyan segítőkész ,mint bárki más a fórumon.!! Szerintem,csak humorizált egy kicsit...:-) Néha mi is húzzuk egy mást...ez még belefér...Én az ilyesmit,inkább az összetartozás jele ként értékelnék . (...egy csipetnyi humorral,másképp lát az ember mindent..) És így,könnyebb a beilleszkedés..
én olyat kérdeznék hogy turbós mtzre szeretnék a cső tetejére kalapot vagy pillangó kihogy hivja.és azt kérdezném hogy 3mm-es lemez nem lenne nehéz ugy értem hogy nem fojtja vissza?a cső átmérő 80mm
Köszönöm mindenkinek a segítséget...(Holmert és misikét kivéve:) ui.: Gyere el szabolcsba Holmer egy mtz szervízbe kérdezd mi a darázsderék megmutatják......( én csak 2 napja vagyok mtz tulaj, de ha 50 éve lennék se lenne akkora arcom hogy egy plazma tvbe ne férjen bele...) Mégegyszer köszönöm a többieknek... Még egy Kérdés a kormányom országutiban "beszitál" ,szervószivattyú miatt?
Látom az ekeszaggató megmaradt benned de az nem lehet, hogy sok anyagot kap ezért füstől vagy el van tömődve a légszűrőd és kevés levegőt kap ez is lehet a baja. Mást már nem tudok mondani ha az adagoló és a porlasztók jók. A fel nem melegedés miatt vettem én is az újfajta thermosztátot Szaby mintájára.
Jó estét urak ! Tájékoztatásul közlöm hogy összeraktam az ekeszaggatót ! :) A hangjáról inkább nem mondanák semmit ! :-D A füstje gázadáskor nagyon erőteljes és sötét volt ezért -az adagolós tegnapi instrukciói alapján- az adagoló alsó állítócsavarján apránként kitekertem egy fordulatot ,egésszen a szürkés árnyalat megjelenésének a határáig. Tehát most is sötétes az árnyalata, de nem olyan tömény. Alapjáraton nincs füst . Karter gáz (kisfordulaton) nincs ! Holnap próbaút ,remélem fasza lett ! (Már csak a víz felnemmelegedésével kéne kezdeni valamit . Újfajta termosztátház ??)
Üdv.Már nincs benne fent.Kipakoltam.Ez csak télére van berakva.1 pólóban lehet ülni benne.De én általában mire felfagy le mosom a gépemet és csak tavasszal veszem elő.Néha beindítom a télen is.
Igen ráférne a festés már 10 éve hogy festettem, a télen leveszem a fülkét kihegesztem és tavasszal kap új festést ha minden jól megy. Az első munkalámpák Rába Steiger-ről származnak. A fűtés az jó olyan meleget csinál, néha ki kell nyitni a hátsó ablakot. A régi thermosztáthoz tudom hogy kell gumi tömités de ehhez nem tudom.
Üdv . Jó a fűtésed ,én is ilyenen gondolkodom ,ha jó körülnézek a portán találnom kell zsiguli fűtést kompletten ,a burkolást már megoldom én is .Csak egy kis szabadidő kellene !! A rádiót ugyanoda tervezem,de a hangszórókat az ajtókba. Te raktál plussz lámpákat az elejébe ? (hasznos lehet) Nem rosszból ,de lassan megérik egy festésre a géped !
A régifajta termosztát alá biztosan tudom hogy kell gumialátét ,nemrég cseréltem én is. (nem árultak sehol ,én belsőgumiból vágtam ki egyet ,azthiszem 3 mm-es kell)
Ezeket a képeket neked rakom fel, lenne egy kérdésem az újfajta thermosztáttal kapcsolatban. A thermosztátra 70 C fok van írva ez ugye a nyitás kezdete, és az a fő gond hogy azt nem tudom hogy a ház és a thermosztát közé kell-e valami gumitömítés? Mert ha a házra ráteszem a tetejét tömítéssel együtt akkor egy kicsit lötyög a thermosztát. (2. kép)
Na mostmár értelek ,de ha tudnám a választ mindenre akkor miért kértem volna az itt lévők hozzászólását ? Ami tüneteket észleltem a trakin -az én tudásszintemmel- azt leírtam ! De figyelj ide : ENGEM HAGGY !!
"Na idefigyelj kisfiam!" Ez üti ezt: "Alpári hangnemre végképp nincs itt szükség" Ne m helyes írási hiba volt, hanem nem is akartam, alpári kifejezést használni.
Na idefigyelj kisfiam! Alpári hangnemre végképp nincs itt szükség,bazmegezésre meg végképp. Ameddig ezt nem tudod megérteni ki leszel tiltva az indexről!
"Kedves Misike miért is nem írtam a lényeget ???" Kérdeztem bmeg!! -misike110 válasz | megnéz 2009.10.25 18:34:23 Š (9765) Megy mind a 4 henger? Előzmény: Atyus 77 (9764)"- De mind 1 én szántam a problémádra az időmből, de ha te nem figyelsz, akkor kár volt.
Kedves??? misike. Ez a topic szerintem egyrészt azért is jött létre, hogy a kezdő mtz-sek is tudjanak hol kérdezni... Nem pedig azért, hogy az öreg motorosok hencegjenek itt a tudásukkal. Vannak itt normális szakik, akik hajlandóak a tudatlanoknak is segíteni... Nem pedig leminősítik őket... Részemről ennyi. Ha nem bírod az amatőröket, menj át másik topicba... Én itt azt szeretem látni, ha segítenek egymásnak az emberek, nem vitatkoznak...
Kedves Misike miért is nem írtam a lényeget ??? Azt hogy a kifolyócső el volt dugulva, meg megszorulva a porlasztócsúcs azt te minek neveznéd ??? Ha figyelnéd ezt az MTZ-s topikot tudnád hogy nem rég van MTZ-m ,soha nem volt dízel motorral üzemelő járművem !! Nekem még meg kell ismernem milyen a jó dízel motorhang ! Van aki így születik ugye ? (((A hangján számomra feltűnő változás nem volt , a füstölés sem látszott erősnek (csak az emelkedőn, akkor kurvára,de ezt írtam már !! )! Megjegyzem hidegbe és sötétbe jöttünk. ))) Egyébként én "qrva botfülű" vagyok ok., de te éles szemmel mindjárt észreveszed azt is hogy " nagyon béna" is . Gratula ! Az én világom inkább a kétüteműeké ,régen sokat foglalkoztam motorokkal :MZ ,Danuvia,Pannónia,Jáva,Simson, stb.(az oldalkocsis pannóniába lükvercet is építettem). Meg a keleti blokkos autókzoz is volt már szerencsém ,van is egy saját gyártású Trabant motoros, platós fakihordó kisautóm. Az UAZ-kával is szépen elboldogulok (nagyon igényli a törődést ).A motorfűrészeket már nem is említem.
Szóval a dízel üzemagyagellátó rendszer ,és a hidraulikus rendszer stb. nekem új dolog !!(Valamikor tanultam elméletben, ennyi.) De azért is vagyok itt hogy bővítsem az ismereteimet. Ezt elismerem. Bocs fiúk a sok írásért.
Még új vagyok itt, és Mtz-sként is újnak számítok. Vettem egy egész jó állapotú 50-st 80as motorral(amire kell nekem elég ilyen). A (tuning nélküli) végsebessége felől érdeklődnék. És a darázs deréknál terepben recsegés hallható, mi lehet?? Csapágy? Amúgy szerintem nem rossz gép.
Mennyire igaz! Egy ismerős így égette szét a magnóját. Tönkrement az áramtalanítója,vagy nem kapcsolt rendesen és a magnó testjén át kapott az önindító is testet.
Üdv mindenkinek.Csak meg jegyezném,hogy ügyeljen mindenki a rádió beépítéssel.Pláne ha külön áramot visz a magnóhoz,áramtalanító megkerülésével(memória megtartás véget).A magnót jól szigetelje el a váztól.Mert ha ki nyomja az áramtalanítót még minden működni fog a magnó testén keresztül.Bocsi a kifejtésért.Nekem is autó fűtés van beépítve az mtz-be.Nyáron ki veszem,télen be építem.Kb 15 perc.Készítek este képeket.
Lehet... Azt hiszem a 45-ösön (az illető öreg belarusznak hívta) valami tányérkereket tettek át a másik oldalra a diffiben. Ott erre volt hely az öntvénykialakítás miatt. Az öreg állítása szerint az 50-esen ezt nem tudták megcsinálni... Meg még vagy 2-3 típuson kísérletezett vele, de ez más tészta... Azért köszönöm a választ...
"Mikor más megmondja utána már te is megtudod mondani!! Te biztos nagy spiller vagy!!! azt is meghallod hogy a gázolaj lefolyik a motorolajba!ez igen!!" "pláne ne fikázz másokat,akik Téged még meg sem szólítottak." ÉBRESZTŐ!!!! Olvasni! "A fórumból nem kéne kocsmát csinálni!" Eeeeezt mondom én is.
Misike!1 Azt jegyezd meg,hogy nem elég a tudás,akarat is kell. Ha akarat van,meg majd megjön a tudás is idővel. 2 Ha részleteket nem tudsz ne okoskodj annyira,pláne ne fikázz másokat,akik Téged még meg sem szólítottak. 3 A fórumból nem kéne kocsmát csinálni!
Figyelj barátom lehet hogy te még a traktort madzagon huztad amikor én már traktoros voltam! CSAK ÉN NEM MÁS UTÁN OKOSKODOK!!!! Mert addig te sem voltál okos mig más nemmondta meg mi a baj.
Nos nem tudom Te mihez értesz, de a 1 traktoros annyit jár 3 hengerrel, hogy több liter gázolaj leszivárog neki a gyűrűk mellet, annak NEM VALÓ TRAKTOR.
Ez igaz ! Mert akinek MTZ-je van, jobb ha mindenféle szerszámmal felvértezi magát..:-) És pont ez a jó benne (többek között..) hogy házilag is javítható,és alakítható.. Mert 1 Fendt-be,nem hiszem hogy bármelyik tulaj belemerne piszkálni.
Nem mondtam, hogy olyat vágjon..!:-) A gyárban hogy csinálják..? Hát pont úgy kell otthon is...! Hidd el nekem,hogy össze tudnám hozni....és ahogy írja, kolléga sem most kezdte. Amúgy szerinted ,van kivitelezhető megoldás a problémára ?
Az a baj, hogy elég rossz beszámolót írtál, nem írtad a lényeget. De ahhoz, hogy fentről annyi gázolaj bejusson a karterba, ahhoz qrva botfülű nagyon béna traktors kell!
Szép estét. Nem nekem szól a kérdés , de a diferenciálművet meg kell fordítani, és az megfordítja a haladási irányt, azt hiszem az a szépséghibája hogy a TLT kapcsoló tengelyét ki kell venni.
Voltam az adagolósnál .Nem talált nagyobb hibát . Azt mondta kicsit kopottak az elemek ,meg berakott valami alátéteket , és beszabályozta .El volt dugulva a kifolyó cső is . Még jó hogy megnézettem vele mégegyszer a porlasztókat ! Az egyik meg volt szorulva ,kicserélte egy régire .Na lehet hogy ez volt a főbaj !! Ja és azzal kezdte hogy majd ellenőrizzem időközönként az olajat benne mert,tegnap hirtelen ránézésre mondta azt hogy központi olajzású ,de ez még nem az a fajta !! Én kérek ELNÉZÉST !!!! Ferri72 te mondtad a frankót !! Kb. 1 dl olaj kell bele,alul van a nívócsavar. Holnap összerakom .
Holnap csinálok fényképet, a ventillátor is zsiguli, de én csináltam neki egy házat lemezből. A műszerfal bal oldalára erősítettem, de holnap csinálok úgyis fényképet majd meglátod.
Nekem is ilyenem van és olvastam, hogy rádió beszerelésről beszéltek ma vagy holnap teszek föl képeket a rádiómról, hogy én hogyan csináltam meg. Jelenleg nem tudok képeket csinálni.
Nem fogyaszt szinte semmit,viszont rögtön az akksinál egy lengő bajonettes biztosíték ajzattal biztositani kell a traktorétól külön hálózatot,jobb a biztonság.
Tisztelt Katalog! Önhöz irányítottak át a kérdésemmel. Hogyan érték el a sima mtz-nél, hogy hátrafele menjen 9 sebességben? Az mtz targoncára gondolok... Válaszát előre köszönöm!
Igen,ez így van sajnos..Nem tudom,hogy az akkumulátor tettrekészségét,ez mennyire veszi igénybe..? Lehet hogy ezért kell télen gyakrabban töltenem....ha csak 3 hetente indítom be..
Nekem 1 Panasonic rádiós magnós hifi van benne, 4 szer 45 watt. Igen jó..!!:-) 7000ft ért vettem Vaterán ,még tavaly.A hangfalakat külön vettem,8000ft ért,1 Német használt kereskedésben. Ha csutkán van,nem hallani a gépet...1 helikopterben is megállná a helyét..:-)))
Rádióban a régifajta tekerős elég,mert a memóriásaknak állandó áramot kell adni az áramtalanítón kívül,hogy ne felejtse el a tárolt csatornákat. Láttam én már Cd-t is Mtz ben :D
A porlasztócsúcsok ahogy a képen vannak,olyan sorrendben is vannak a motorban?
Terveztem a rádiót én is,de sima autórádiót már nemlehet kapni ! Olyan jó békebelit kellene szerezni ami régen a moszkvicsunkba volt !! Komolyabb szerkezetet nem akarok bele ,úgyis csak megenné a por meg a rázkódás...
Oké Holnap megnézem Menet van benne? A hengerfej hátulján van egy mechanikus hőfokmérő, de az elektromost is be kellene kötni. Lehet hogy a hűtöbe kellene.
Üdv . Szaby neked volt igazad ,az én adagolóm valóban központi olajozású !! Ma elvittem az adagolóshoz,Ő mondta és mutatta is hogy miért : a meghajtás csaprészén,annak közepe táján van egy furat az olajzás részére . A képen berajzoltam mert éppen nem látni: Kiszedtem a fejeket is ,szerintem itt valami nagy disznóság van ::!!:: ???
Sziasztok ! MTZ-80 (kisfülkés) tulaj vagyok. Régóta figyelem ezt a fórumot. Lenne egy kérdésem. Termosztátházat cseréltem. A régin a házra volt kötve a hőmérő gomba,de ilyet nem sikerült venni. Hova tudom áthelyezni a gombát?
:-))) Szerintem,érdemesebb venni 1 ,,80-az blokkot..! 250-max 300-ért. (Elég gyakran hirdetik..) Ha az enyém 1 szer beszarik. (Ha végleg..) Én már 80 -as blokkot fogok tenni bele,meg felezőt,az 550-es be.
Szaby én is kérdeztem már kereskedőtől de nem tudták megmondani, én most cseréltem az enyémen 1 hónapja kb, kemény 25.000-be került, ugyan olyant hozattam mint ami fent volt. lehet már az egyik olyan aminél a munkahengert a műszerfal felőli karral kell vezérelni, ez is lehet egy másik változat.
Sajnos elektronikus formában nincs több amit emailben el tudok küldeni. Már csak könyv formájában van. Van itt egy fórumozó igaz régen irt már de ő tud olcsón eredeti könyvet szerezni. Én is tőle vettem fél áron és eredetit, nem pedig fénymásoltat amit hirdetnek. Tébéeger a felhasználó neve. Olvass vissza és vedd fel vele a kapcsolatot.
Akkor elég az előbb felsoroltak közül az 1,2,4,9-es pontokat csinálni. Ha új alkatrészekből akarja akkor kb: 80-as komplett főtengely 70-80ezer Ft áfával 80-as 5gyűrűs dugó+hűvely garnitúra: 25-30ezer Ft áfával 80-as új komplett hengerfej: 60-65ezer Ft áfával 80-as porlasztók 4db 15-20ezer Ft áfával Hengerfejre szelepház+fedél újba kb 12-15ezer Ftáfával Szívótorkok több darabból áll kb 15 ezer Ft áfával Motortömítés garnitúra 3ezer Ft Adagoló átállítás ha csak állítani kell kb 5-10ezer Ft
Ez összesen kb 200-250ezer Ft. Ezt minimum cserélni kell, hogy 80 lovas legyen a gép.
Nem tudom mi a külömbség a 3 típus között de szerintem nem sok én még sose figyeltem pedig leszedtem már párszor. Lehet eltérés évjáratban, verzióban pl. erőszabályzó nélküli stb.
Ha ezt mind elmondom neki égnek fog állni a haja. Jobban jár ha az 50-es blokkot felújítja. De ezt olcsóbban nem lehet megcsinálni, nem kell teljesen D-240-es blokkot csinálni belőle csak 80 körüli lóerőt.
Az érdekelne hogy ha egy D-50-es blokkot akarok D-240-re csinálni tehát 50 lóból 80-at akkor a hengerfej maradhat előkamrás? Ezt nem tudom mert még ilyen átalakítást nem csináltam. De az biztos hogy főtengely ellensúlyok kellenek, adagolón fordulatot felvinni. Az egyik falubéli illető akarta átalakítani de nem voltam benne biztos pontosan milyen alkatrészek kellenek.
Még nem tudom pontosan ,h milyen turbó legyen.gondolkodtam gyárin hallottam a zetor turbós verziót is de még nincs kizárva ,h vmilyen autó turbó lesz. Ti milyet ajánlanátok? vezérlésen nem kell állítani?és hány bar lehet a turbónyomás?
És hogyha valami szimmeringfélét kivesznek, akkor???? Mert nekem van régi 50-es adagolóm, és nagyon rég öntöttem bele olajat. Viszont nagyon egészségesen küldi kifelé a gáztengelynél... Szerintem már be kellett volna állnia. Vagy beállás előtt mik a tünetek? (csak szükségmegoldásnak van fent most)...
Jóregelt ! Délután megyek adagolóshoz ,viszem az adagolót,a porlasztó fejegységeket ne is vigyem azt mondta a fickó,mert azt Ő már beállította és biztos benne hogy jók ! Majd kiderül .
A 9793 -as hozzászólásban az alsó képen ott látszik a túlfolyó, akkor nem lehet központi olajzású. Amit a nyillal jelöltél, az a furat csak a fogaskerék bronzperselyéhez vezeti az olajat .
Ez azért lényeges mert nagyon finom illesztése van a porlasztócsúcsnak és nem tudsz úgy vigyázni hogy ne kerüljön oda bármi pici kosz. Hát hugyozhat ,de akkor nagyon csúnya hangjának kellene lenni a motornak. Én a hejedben megnézetném azt az adagolót meg a porlasztókat, aztán már többet lehet tudni, és ha ki van véve a porlasztó lehet kompressziót mérni.
Üdv. Ezt a cső kitakarításos módszert tényleg kihagytam,de a tisztaságra nagyon ügyeltem. Ha mégis kosz jutott volna a porlasztóhoz,akkor az hogyan befolyásolná a működését ??Akkor hugyozna ?? Ez magyarázhatná az olajhígulást ??
Nekem az a tulfolyócső kívülről van rakva a tápszivattyú felöl. Akkor ez az adagoló központi olajzású vagy külön? Mert nekem úgy tűnik hogy a motor felé nem tud folyni semmi. Egyébként nekem is kisfülkés 80-asom van mint Atyusnak.
Sziasztok!! Én is jelentkezek itt a fórumon mint büszke MTZ 82 tulajdonos. Érdeklődnék h megtudnátok-e mondani h mit kell változtatni a turbósításnál pontosan.kell-e a vezérlésen vagy kell-e a kompresszión butitani és hasonlók érdekelnének . köszi
Üdv . Ez az adagoló nem központi olajzású úgyhogy ha jó a szimering benne akkor ebből nem kerülhet az olajteknőbe gázolaj. Ha valamiért leveszed az adagolóról a nyomócsöveket azt úgy szereld vissza hogy a porlasztónál lévő hollandit akkor húzd meg ha előtte a motort meghajtatod önindítóval addig amíg gázolaj nem csöpög a hollandinál, és utána húzd meg , így kimossa a koszt . Nem lehet hogy ezt a műveletet kihagytad, és fölakadt a porlasztócsúcsod?
Heló! Az a cső az adagoló hátuljától jön(képen látni),gondolom elvezeti a "kóbor"gázolajat. Nemrég vettem le az adagolót ,csak egy pár határozott mozdulatra volt szüksége !! ((Azt nem tudtam hogy belülről van-e rögzítve)) Friss képek:
ha lekötöttél midnent, kivetted a csavarokat, akkor lassan húzd meg hátrafelé, és kijön a házából, lehet hogy az önindító miatt nem tudod levenni, ha a régi hagyományos van fent, mert attól nem fér ki
Ez olyan adagoló ami nem központi olajzásos, de az a cső arra szolgál ha a motorból jutna bele olaj, akkor ott huggyozza ki a felesleget. Nekem is ilyen az egyik, adagolóm. ha sok olaj van a motorba öntve nekem ott csepeg ki a felesleg, de az is előfordulhat ha a gázolaj jut be az adagolóba az is ott tud kijutni, túlfolyó:))
Üdvözlet mindenkinek ! SÜRGŐS segítség kellene adagoló levétellel kapcsolatban . Ott tartok hogy lekötöttem az összes csövet ,és kicsavartam a 4 db. felfogató csavart. Várom a segítséget ! ( Egyébként hátrább álltam a trakival ,jól indult de kur.ára füstöt mikor gázt adtam.)
HALI. Nem annyira bonyolult csak a 2 főkábelt kell az akksihoz vezetni(+és-) meg két saru és egy áramtalanító kapcsoló hátra és bekötöd aztán sztem ennyi.
Hello. Pontosan milyen trakid van? Milyen adagoló van rajta? külön olajzásos vagy nem? Mert ha külön olajzásos akkor sztem egy szimering lesz a hibás. Ahol a motor meghajtja az adagolót ott mehet a gázolaj a motorolajba ha rossz a szimering. Ez eredményezhette a szintemelkedést. Egy haverom ugyan így járt egy 80-al de ő nem vette észre a szintemelkedést és addig gyűlt az üzemanyag a motorban míg felrobbant a motor és megragadt, az olajbeöntő sapkáját pedig olyan messzire kilőtte, hoy meg sem találta. Sztem nézd át rendesen és addig amíg nem jössz rá a hibára ne járj vele.
Hu bakki! Egy centivel magasabb az olaj a nívón? Az van vagy 4liter plusz. Akkor az gázolaj lesz szerintem. Ha viszont még eredeti a motor a kisfülkésen,az saját olajozású adagolóval volt szerelve,amiből nem mehet át a gázolaj. Vedd le az adagolódat és nézesd át adagolóssal,mert akkor lehet az lesz a gond.Viszont akkor olaj le és csere,ha az tényleg gázolaj.
Látom te már találkoztál ilyennel, ma szedtem szét az órát és láttam van még 3sor szám, gondoltam kireszelem. Kérdésedre válaszolva nem adom el mert ez van a gépembe és fölösbe nincs még egy. A voltmérőröl csinálnál képet, meg kérdezhetem hogy hol vetted és mennyiért?
Üdv! Igen találkoztam már ilyen órával. Alapból mindegyik ilyen csak az utolsó 3 számjegy nem látható csak ha szétszeded az órát. Én már jó párat szétszedtem és mindegyiknek a belsejébe ennyi számjegyet találtam. Amúgy ilyen típusszámú /TX-114/ órát keresek. Nem adod el vagy adok helyette t-25-ös üzemórát.
A porlasztókat egy öreg mester állította be 175 bárra, 4 új porlasztócsúcs lett berakva. Én raktam vissza a fejegységeket a helyükre (természetesen előtte jól kipucoltam ronggyal a helyét),új rézalátéteket raktam mindenhova !! A motorban az olajszint valóban megnőtt, ((minden indítás előtt ellenőrzöm )) a felső nívónál szokott lenni ,most pedig fölötte van kb. 1 cm-rel. Mintha hígabb is lenne,színre nem változott !! Ahogy már írtam a kormányszervótól NEM hiányzik olaj . Picit jobban füstöl a motor és kékes árnyalattal. Röviden ennyi. Mi lehet ???
Biztos jól be lettek lőve és jól visszarakva azok a porlasztók? Mondjuk ha az adagoló átenged és bekeveri az olajjal,attol még nem kéne neki igy füstölni. Próbáld meg ujra megnézni jók e a porlasztóid ( ha kiveszed a szinén rögtön meglátod,ha valamelyik nem frankó) Az olajszinted valóban emelkedett,vagy csak feltételezés? Mennyit emelkedett a pálcán? Ha leveszed az adagolót,rögtön megérzed,ha átenged alulra.
Vagy még a következő lehet! Az uj porlasztók jó magas nyomáson nyitnak ha jól be lettek lőve és az adagolód kopott elemei alá becsurog a gázolaj és befolyik motorba az összetételnél. Eddig ez azért nem volt ,mert a régi csúcsoknak nem kellett akkora nyomás.
Ha nincs gázolaj,víz a motorolajban,meg a szervóból se fogyott,szerintem nyugodtan hazahordhatod a fát igy is vele,valamelyik porlasztód behugyozik. Pláne ha porlasztócsere előtt jo volt minden.
Üdv. Kormányhidraulikából nem hiányzik az olaj , motorolaj nem fehéres színű . Nemrég cseréltem olajat ,állagra nincs feltűnő változás (talán hígabb). Porlasztócsúcsok lettek cserélve,beállítva pár napja,esetleg ott valami ? ((Rosszkor jött ez nekem ,mert kint van még 50 köbm. fám .))
kékes füst azt jelenti eszi az olajat..... vagy valamelyik olaj lehuzógyűrű sült meg vagy ragadt meg vagy vmelyik kompresszió gyűrű. megemelkedett az olajszint lehet hogy az adagolón vagy a tápszivattyún keresztül gázolaj ment bele vegyél ki egy kicsit és gyújtsd meg ha belobbanik akkor gázolajos, ha nem akkor lehet hogy a szervóból ment le az olaj, ha meg szürkés akkor a hűtővíz ment bele
Üdvözlet ! Gond van a trakimmal . Tegnapelőtt voltunk kint fáért,hazafele félúton egy emelkedőn elkezdet hirtelen erősen füstölni a gép ,majd alábbhagyott a füst,hazamentünk vele. Másnap világoson beindítottam ,kicsit erősebben füstölt mint szokott és kékes árnyalattal. Ami érdekes hogy az olajszint is megemelkedett (a pálcán nézve majdnem 1cm-t) !!
Még annyit elmondanák ,hogy nemrég volt hüvely és dugógarnitúra csere ,legalábbis a régi tulaj elmondása szerint (azóta ment kb.60-70 üzemórát). Én gyűrűtörésre vagy beszorulásra gyanakszom, szerintetek is az lehet ???
Szép estét. Másfajta kell de ránézésre nem lehet megálapítani,és évjáratonként és tipusonként is változhat. Nagyobb forgalmú szaküzletekben kell érdeklődni, ott talán többet tudnak. Én a HABi - nál vettem a tavaszon turbósba valót és egész jól muzsikál.
Á volt már itt normálisan megnőtt zsemleszínű igazi tacsi.Amíg ide nem hoztam bele voltam szédülve a tacskóba,mert tényleg szépek,viszont az utána derült ki,hogy a rövid lábak miatt a popóját :DD szúrja a fű és (mert ateste nagy ,csak a lába rövid) egyenesen kazlakat kakált,DE CSAK A JÁRDÁRA!!!:DDDDD
Elajándékoztam néhány hónap után,de onnan is ugyanemiatt továbbadták.:DDDDDD
Volt többszáz gyöngyösöm is,amitől szép kerekre híztak itt a rókakomák...
A tengeri itt van a ház mellett,ezt elfelejtettem írni.
Igen a golden letudva, de van még pár száz láda Idared. Majd elmegy... jó helyen van. A pirosodás nekem se a tavalyi. Egy jó tacskót kell szerezni és nincs patkány, meg gyöngytyúkot annak meg a hangját nem bírja a patkány. Épp most kaptam egy zsemleszínű fajtiszta tacskó kölyköt. Én nem hagynám kint, mert a vad leeszi és a "vademberek" leszedik fűteni. Mifelénk ez a szokás.
Legalább letudtál róla.Itt ennek abarátomnak nem szinesedett-talán mostanára egy kicsit- az Idared,mert nem volt harmat.
Kukoricával meg arra is gondoltam már,hogy kint hagtyom,mert nem akarom a patkányt hízlalni a góré alatt,csak ez a mocskos tl ne jönne....Vettem egy frankó kisvárdai morzsolót.Ha érdekel ,nálam a kisgépes topikba tettem fel képet.(nem akarom már itt rontani a topikot a képpel is,elég,hogy másról írkálok...)
szaby már megtörtént, amúgy az a videó, már 2 éves legalább:))) a múltkor csak kipróbálásból döntöttem ellenkező irányba az ekét, meg is lett a következménye:))) Amúgy a bal oldali lakatot össze kell húzni különben az eke nem megy be a gép mögé.
Üdv! A szántásos videódhoz. A menetirány szerinti jobb orsón tekerj egy menetet széjjelebb a harmadik ponton meg egy menetet összébb. A feszítő láncokat meg hagyd lazán. A támasztó kereket meg állítsd feljebb. Ezek állítgatásával be fog állni az ekéd. Türelem játéka. De mindig csak max 1 fordulatot tekerj és utána húzd meg az ekét a földben. Mikor beállt az eke akkor minden orsót lemérsz és feljegyzed, hogy hány cm. Utána minden szántásnál erre beállítod és csak dolgozni kell az ekével. Én is így csináltam annó a T-25-el és a 2-es orosz ekével. Betonon be tudtam állítani egy mérőszalaggal.
Á ők nem trógerek.Normális karbantartás és 55-60 közötti az alkalmazott,régi traktorosok.Ezzel nem szántottak,vagy hasonló,csak vetettek,most pótkocsiztak almát.A nagyobb munkákat a 90 lovas nemtudomhanyassal csinálják.Mindig a rosszabb melót a régebbivel csinálják.A Proximaval csak permetez,arra vette.
Az alma itt is annyi.Ezt mondtam már tavaly is tudod,hogy ugyanannyi a körtét is megcsinálni és többször annyi az ára,meg van rá kereslet norálisan és nem kommersz áru,hanem delikatesz cucc.Nem árt a körte árának úgy a válság,meg más se.Én biztos ültetek,ha lesz hova 10-20 hektárt.(meg még diót)
A trakker belet rendesen járatva. Gondolom 200 valahány hektárnál nem igen volt ideje bejáratni és újkorában átnézni a traktort, meg 4 traktort egy fenékkel nem nagyon tud megülni, így gondolom napszámos is hajtsa és ez elárul mindent. A zetorok nem rosszak. Épp most hozott az egyik haverom egy 105 lovas proxima powert. Tetszik nekem nagyon alig várom hogy dolgozhassak vele, de azt mondta 30 üzemóra járatás után 20-30 üzemórát még csak esetleg homlokrakózik, meg esetleg vet ilyesmi. 60 üzemóráig nem akar vele szántani, tárcsázni, úgyhogy már csak jövőre szántok vele. Alma Kicsi 50Ft/kg, sok 40-45Ft/kg. Az ára úgy látom kezd emelkedni, mert a fáról lassan lejön az alma.
A kétszázvalahány hektáros haverom tavasszal vett 820.2-esét nem tudom,hanyadjára javítja ő saját maga és mindig valami ,,kis" xar,de bosszantó (most antiszlip) hibával.Ottó barátunktól vette a Proximával együtt.Rengeteg MTZ-je volt már 54 éves korára,most is 4 van.Szolgáltat,sajátot művel (Medion,stb...).Mire előjönne a garanciális faszinger,addig megcsinálják és megúszta a kiszállást.Most van a gépben 500 óra,nem tudom,meddig garis.Sajna nem sok jót hallok tőle se az MTZ-ről,se a Zetorról.
Na mindegy ebbe ne menjünk bele. Mtz-ébe a Crystál jobb az agrosatnál. Az agrosatnál a jinma garancia nélkül volt annyi a crystálnál meg garanciával. Nagy f@x az agrosat garancia nélkül árul mindent. Ha kell garancia akkor 800euró. Alma leszedve betárolva. Most éppen adogatjuk elfelé apránként. A golden lassan elmegy. Az idared még most fog indulni. Az agrosatos mtzére visszatérve szerb összeszerelésűt árul. A crystál, meg a belarus traktor kft által beszerzettet(ez az eredeti mtz)
Az olajra reggel tudok ránézni. Valószínű fogy az olaj is mert kékes a füst, de azt a légszűrőből is szívhatja nem biztos, hogy motorolaj. Arra gondolok, hogy a régi csúcsok kopása miatt állítottak az anyagon, és az most sok. A szervizes persze csak jövő szerdán ér rá. Van az adagolón 2 csavar. Melyikkel tudnék tőle anyagot elvenni? És merre kell tekerni?
A t...ömet nem drága.A Crystalnal akcióban is drágább volt pl a 70 lovas Jinma,mint az Agrosatnál simán.Az LTZ-t is olcsóbban vettem és jobb felszereltséggel,mint,amit a Crystal árult.Az LTZ alkatrész is drágább,mint másutt.Egyszer vettem tőlük csak valami cuccot,mert más nem volt nyitva,vagy valami hasonló ok miatt.
Segítségre lenne szükségem. Nagyon füstöl a trakim. Új porlasztócsúcsok(beállítva), légszűrő tiszta. Hol kékes színű, hol korom fekete a füst, de dől belőle már pici gázfröccsnél is. Az erő is mintha tűnne el belőle. Adagolóhoz nem lett piszkálva. Mi lehet a baja?
Én is ezt tudom javasolni. Termosztát ki utána szántás, ha akkor is forralja a vizet akkor hengerfej le és tömítés csere. A termosztátot teszteld le egy fazék vízben hőmérővel.
Hány lapátos a ventillátor? Próbálj szerezni több lapátos ventillátort mint ami most van, de először is vedd ki a thermosztátot akkor mit csinál, elvileg nem szabadna melegednie csak akkor szoktak ilyen melegedési problémák lenni, ha tesznek be légkondit az leszokta fogni a levegőt rendesen. A víz cirkulál rendesen nincs valami dugulás? Könnyű munkánál is melegszik vagy csak szántáskor?
Mennyi idős a gép? Fagyállót használsz vagy vizet? Lehet hogy mégis csak kellene egy új thermosztát, vagy próbáld meg thermosztát nélkül ha úgy is forralja a vizet akkor lehetséges, hogy hengerfejes a gép.
Sziasztok tud nekem valaki segíteni? Olyan problémám van egy 1025.3-as MTZ-vel dolgozok. Most nem olyan régen elkezdte forralni a vizet. már megnéztük a vizkavarót a termosztátot de azoknak semmi baja. Már nem tudom mit kellene vele csinálni.
Az abaj,hogy nem akkor bólogatott,amikor én szerettem volna.Akkor inkább elpukkant valami cső,vagy eltört pl a munkahengertartó rész,vagy......
Az 550-s adagolóval azért lett volna jó,mert akkor van a befecskendezett gázolajhoz elég levegő,míg a 80-as adagolójával befecskendezett olajhoz kicsi a levegőkapacitás.Mindig füstölt,még amikor kipörgött akkor is.
Szaby!
Őkelmét még a Balatonnál vettem az Agrosattól.A Crystaltól nem nagyon érdemes semmit venni,mert mindent drágán adnak.....,de hát gondolom,tudod Te is.
Heló Szaby ! A vízszivattyúnál lévő gombán nincs zsinór ,viszont a hengerfej bal hátsó oldalán(sarkán) lévőn van ! Nekem a hagyományos mutatós óra van ,az a mechanikus ??
Nekem sincs a 70 fokkal bajom mivel az nálam is úgy szokott lenni. Az üzemi hőfok ne izgasson, mert annak max akkor szabad annyinak lenni ha leterheled. De a legjobb esetben ha tökéletes a hűtés akkor nem emelkedik annyira még leterhelten sem.
Hogy hová ,melyikre van kötve,még nem is néztem meg..(Valahogy..nem érdekelt..:-) De holnap megmondom,mert már sötét van. Viszont, a termosztáttal kapcsolatban jól gondolkodol ! Nekem stabil a 70 fok,ezért nem piszkálom.
Heló ! Igen a régi thermosztáttal is ingadozott a hőfok ,olyan mindha nem cseréltem volna semmit,pedig a régi ház korrodált is volt. Szaby tanácsát megfogadva leellenőrzöm a thermosztát müködését (hétvégén),előbb-utóbb ki kell hogy derüljön valami . Mégvalami,neked hova,melyik gombára van kötve a zsinór ?? Nekem a vízkeverőnél lévőn nincs zsinór((elektromos vezeték!!)). De szerintem jó lehet a gomba is meg a mérőóra is,mert ha a blokk oldalára teszem a kezem ,simán rajta tudom tartani ,melegnek jómeleg ,de ha legalább 70 fokos lenne akor ez nem sikerülne !!
Az LTZ-m a 80-as MTZ dagoló feltétele után 46-ot ment és szabályosan kapaszkodni kellett a kormányba,annyira bólogatott.Ha az 550-es adagolót teszünk fel,akkor még lehet,hogy mindig meg lenne....
De az én 82-esem,nem volt megpiszkálva...gázkarhatárolócsavatügyileg ! A kemping bicikliddel, nem tudom hogy mi a faxt csinálhattál..hogy 40-et ment..(Biztos üldözték..:-)
A termosztáthoz. Többfajta termosztát van forgalomban itthon. Azt hiszem van 72 fokos, meg 83 fokos. Ez az újfajtára értettem. A régifajtából is kettő van csak annak a hőfokát nem tudom. Sajnos az oroszok nem nézik melyik célországba való és ömlesztve küldik. Tanácsként. Termosztátot kikapod, egy lábasba beleteszed engedsz rá vizet és felrakod a gáztűzhelyre. Utána a vízbe raksz egy hőmérőt ami legalább 100 fokig mér és megnézed hány foknál kezd nyitni és hány foknál nyitott ki teljesen. Ha a hűtőd tiszta(kívül-belül) akkor a teljes kinyitásnál lévő hőfokot fogja tartani kb. optimális körülmények között. Nekem is a 72 fokos újfajta van benne és nem aggódok, de nekem állandóan 70 fok körül mozog. Van egy caterpillar markoló termosztátom amire rá van írva, hogy 89 fok és az újfajta termosztátházba belepasszol. Tökéletesen működik vele is az óra szerint 80-90 fok közt van a mutató üresjáratban is, meg szántásnál is, csak ezzel már hamar fel lehet rottyasztani a vizet közel a 100fok.
A régi termosztáttal is ingadozott a hőfok ? 50-70 között.. Vagy az stabilan tartotta a 70 fokot ? Mert ha a régi tartotta a hőfokot,akkor az új szar. Ha az sem,akkor érdemes tovább menni...hűtő stb
Van ismerősöm, aki kisfülkés nyolcvanassal ment ötvenötöt... és fordában, két hattonnás póttal (műúton) sóder rakománnyal... Ott nem a váltót, hanem az adagoló ütközőcsavarját "tuningolták"... :-)))
Az ötvenöt km/h többféle személyautóval volt bemérve - nem rablómese.
Nem úgy van az vazzee..!:-) Én is mondtam,hogy nincsen semmi gond a 70 fokkal...de,ha valami nem úgy működik ahogy kell,(Mert 80-85 fok lenne az ideális) akkor mégiscsak ráncolom a homlokomat vazzee....
A 70 fok jó is lenne ,ha állandó lenne !! De álltalában csak 50 -55 fok ,ha kicsit erőlködik a motor akkor 70,ha nagyon erőlködik akkor 85 fokig melegszik (én nemszeretem ha erőlködik a motor ,inkább visszább váltok).
Üdv. Freddy Én most megint a termosztátra gyanakszom,hiába új, szerintem sz..r ! Abból gondolom ,hogy mikor a motor oldala még csak meleg ,akkor már a hűtő is ugyanolyan meleg ,pedig elvileg a termosztát még zárná a víz útját ,vagy nem jól gondolom ??
Nálam pontosan ugyan ez a helyzet, 70 foknál megáll és kész ! Még nyáron is, permetezés,vagy szántás közben. De nem vettem észre,hogy ez problémát okozna..legalább is, eddig még. ....csak..engem is idegesít, kicsit..
Üdvözlet ! Ma kicseréltem a porlasztócsúcsokat és beállíttattam a porlasztási nyomást. Pörgősebb,pattogósabb hangja lett ,nagyon bitang ! Viszont a vizet nem bírja 70 foknál jobban fölmelegíteni,hiába a termosztát meg a ház csere,pedig a hűtő és az olajhűtő közé kartonpapírt is raktam be ami 50%-ban eltakarja. Ha teljesen lefedem az a olajhűtésbe nem okoz zavart ??
Én pedig,már 2 szer mentem 120 lovas Fendt traktorral, én is mehettem vele 50-et..de abba alig érezni a sebességet..mint 1 autó..feltéve,ha műúton megy.(Meg tudnám szokni:-)
Én mentem egy tuningolt 892-essel 60km/h-val. Igaz pótkocsival már nem száguldanék vele. Ha sikerül majd egyszer videót készítek a száguldásról. Ha addig nem hullik szét a traki. :)
A turbózott 50-es mtz az szerintem is hülyeség. Igazad van nem annak van kitalálva. Én a 892-es cucokkal való felgyorsítást magyaráztam ahhoz a motort nem kell tuningolni. Én úgy gondoltam, mikor le van felezve akkor kb a sebességek megegyeznek a gyári értékekkel és amikor a felező ki van kapcsolva akkor meg gyorsítana vagyis gyorsabb lenne a traktor pl üresjáratban vagy pótkocsival stb. Mikor messzi távolságra megy az ember nem mindegy, hogy 26-27km/h döcög vagy 36-37km/h val "száguld" . Én szerintem ennyi tuningot az 550-es és 552-es mtz váltója és difije elbír, feltéve ha beépíthető az 550-es vagy 552-es kuplungházába.
Ez ahogy mondod tiszta . Csak annak az 50 nek ha jól emlékszem 25mm a difi tengelye ,hogy az meddig bírja az keresztkérdés . Egyébkén meg ne akarjunk 100 le fel nyomni az nem annak van kitalálva aszem.
A trükk a nyelestengelybe és a felezőben rejlik. Kis pénzből a te 550-esed is meg tudod csinálni hasonlóra kb(50km/h). 892-es nyelestengely és felezője kell. Máris gyorsabb a gép. Nézd meg a 892-es adatait. 1800-as fordulat 36km/h ha jól emlékszem a váltó meg ugyanaz maradt. A te géped 2000-ig felpörgeted és a 892-es cuccot beleteszed akkor kb 45-öt fog menni. De a 920.3-asról nem is beszéltem 1800-as motorfordulaton 40km/h. Én is váltó felújítás után tudtam meg ezt a tuningot.
Üdv! Nem találom a hirdetést, de 80-as motor van átalakítva turbósra. Beszéltem a gazdájával is. Itt van nem messze tőlünk eladó. De ahogy hallgatom 2200-től is több a fordulata.
Lehet,hogy nem jól láttam,de mintha 80-az blokk lett volna benne...legalább is,úgy rémlik,mintha a blokkon lett volna a kompresszor. De lehet hogy tévedek..
Nem tudom mennyit bir idő re gondolva az a turbós 50 es motor. Az nem 1700 RPM volt az tuti. Ki ég a kamra a hengerfejbe és ... . Erre megint csak azt mondanám akkor gyárilag is szereltek volna ilyet .
Én mentem vele..az enyémhez képest,sajnos gyengécske..a gazdája szerint is, a motor,felújításra szorul..:-( De bárhogy is van,én csak cserélni tudok ..venni azt nem..:-)
A szomszédom,már 300-at kínált érte..de annyiért nem adom ! Viszont,van neki egy 50-ese,csakhogy azt meg ő nem adja..:-( 450-ért adná...gaz, friss műszakos !
A szomszéd gépe..de,van neki még pár darab..minden féle.
Bocsi..! :-) De, ezt most minden általam látogatott topika beteszem..
Van nekem egy 25hl-es alumínium tartályom,ráépítve 1 nagyon erős,komoly anyagokból épített,légfék rendszeres,1 tengelyes utánfutóra. 350000ft-ért megválnék tőle,vagy cserélném 1 üzembiztos kis Dutrára. Vagy,egy 14-15 év körüli Suzuki Swift -re. Esetleg,egy karámos MTZ 50-es re,csak használható legyen..! ...hihihi..
A bal oldali kar előre tolásával ,ki kapcsolod a TLT hajtást . És ha nem használod kapcsold is ki . Ezt sokan nem csinálják sajnos hisz kkor nem hajtja fölöslegesen a kardán kihajtást . A jobb oldali kar előre tolásával / Ha a függesztő szerkezet fel van emelve abban az esetben rögzited azt./ Szállítási helyzet rögzítője . Ezzel rögzíted a kampót mely nem engedi ,hogy a hidraulika hárompont munkahengere terhelve legyen .
Bocs az off-ért, de nagy a baj: Szombaton trágyaszórás közben (helyett) kitört a rakodógépem (Ostrowek K-161 N) első kerekének mankós tengelye. Az első körök lefutása után kiderült, hogy csere lesz, mert javíthatatlan, viszont sehol nem tudnak hozzá szerezni alkatrészt.
Tud valaki alkatrészforrást lengyel földmunkagépekhez? Az sem baj, ha ki kell érte menni Lengyelországba, csak így minden infó nélkül mégsem vágnék neki.
Igen ez konkrét az a tip. és elég sokat taglalja a hidraulika rendszer kezelését . De holnap a fiam majd fölteszi . Eddig is a tel. nal fotóztam , mind elküldte most vissza pofázik .
Említettem de ha kell mondj egy árat és oda adom . van nekem elég erre ugy is olyan nak van szüksége akinek ez a tip van . Tévedsz ha azt hiszed ,hogy ezekkel üzérkedem itt ., nincs rá szükségem , igy megérted?
A héten jártam arra csak siettünk, meg nem én voltam kocsival, de ha arra járok és van idő beugrani akkor előtte felhívlak. Nekem a 923-as tetszik a legjobban. És amit beszéltünk korábban 550-es 570-es mtz?
Ha nem adja el, azt meg tenné hogy rak föl olyan képet mely a hidraulika rendszerről ír mert az antiszlip használata érdekelne mert ugye ezekbe van antiszlip, meg erőszabályzó is (az erőszabályzót ismerem mert ezt szoktam használni). Szépen megköszönném. Meg ha a hűtő-fűtő blokkról is van valami azt is legyenszives.
Sérülnek nem sérült !De csak 20 éves , keveset forgatott. És a kis fülkés 80-82 tip .hoz. Árat ,igazán nem tudok . De tibiztos . Én eddig mindössze egy katalógust adtam el , a DUTRA D4K-b tip de az jóval nagyobb volt mint ez.
Kössz szépen az infót. Kérdezném, hogy kisfülkés 80-ashoz nincs kezelési utasításod? Mert érdekelne a gyári fűtés müködtetése, van alkatrész katalógusom és abban olyan alkatrészeket ír, hogy hűtőkamra meg légfúvókák stb.
Tegnap előtt szántottam a földeket buza alá, meg ma a kertem.
látom azért lazatalaj van felétek. Mi felénk többféle talaj van, köves, kavicsos, laza, agyagos. :) Amit most szántok 20m-en belül 3 féle talajtípus van, eleje nagyon kemény agyagos, középen normális állagú, a vége meg homokos laza talaj:) az agyagos részben adta meg magát az eke, 2 éve mikor megszántottam, kistárcsával nem értem benne semmit, Rába-250-es, csukott nehéztárcsával tudta csak megjárni úgy, hogy én kistárcsával megtudjam utána járni mégegyszer, volt olyan hogy az eke félméteres darabokat fordított elő. videó videó2 ezt a földet szántottam meg félig most
Nekem is volt ehhez a ruszki ekéhez egy tárcsás csoroszlya, felraktuk, de nem volt hajlandó rendesen iránybaállni, mindenfelé kitért, a kukoricaszárat nem vágta el, csak összetolta, pedig éle volt neki, így levettük és nélküle szántok vele. IH vasak vannak fent. Amúgy a gerenda a hátsó ekefejnél el van hajolva felfelé, még anno a TSZ időben vmelyik idióta elgörbítette
Használtan vettem 70ezerért kb 6éve. Az eke korát nem tudom, csak annyit sikerült kinyomozni, hogy 1971 előtt gyártották. Ezt az eke gyárat 1971ben a Vogel&noot cég megvette és 1971 után már vogel&noot néven futottak.
Most egy kicsit utána kutattam kint ukrajnában mennyibe kerül egy vadi új kék mtz-82.1-es 3 és 3,2 milla körül mozog. Az mtz-80.1-es meg 2,9 és 3,1 milla között van az ára.
Ha lenne itt ilyen,még drágábban adnák..! Csak hát..itt jön a mindég visszatérő kérdés... amennyiért adják őket...:-( Abból a pénzből,már biztos hogy nem MTZ-t vennék !!! 3 és fél -4 -nél nem volna szabad többért árulni őket (1-ik típust se ..100 ló alatt)
Igen..ez 1 fasza 50-es..! Mindég irigykedem,mikor valaki ilyen sík terepen dolgozik a traktorral..nekem meg csak a hegyek dombok,oldal korlátok a sorok között,sorvégeken,alig van hely kifordulni..az erdőről meg nem is beszélve..(Szívesebben laknék az alföldön..legalább is traktoros szempontból.)