Sziasztok!
Elég kezdő vagyok fű ügyekben, bár fiatalabb koromban kipróblátam egyszer :-)
Másfél hete telepítettem kb. 520 nm füvet (Sport). Vetést követően locsoltam, aztán rák 3 napra. Tegnap is kimentem meglocsolni és már láttam, helyenként 2-3 cm szálakat. Elszórtam rá fűműtrágyát és meglocsoltam. Ma úgy látom a Szent Péter is besegít.
Kérdéseim:
Ilyen friss telepítést mikor kell először nyírni?
Milyen fűnyírót ajánlotok ekkora területre, ha van egy enyhe lejtés is?
Ha nő (márpedig biztos fog) a gyom a fűvel együtt, akkor annak irtására mit javasoltok (gyomirtó neve, kézi módszerek, stb..)?
Ja, ez egy hétvégi kert (nem golfpálya) ahol a családommal akarok néha heverészni, meg nézni a kislányomat ahogy homokozik.
Előre is köszi a tanácsokat!
Viktor
Mi az asszonnyal elgereblyéztük a talajt, ami azért elég hepe-hupás maradt, bár a dózer előtte elegyengette.
Nem hengereltünk, hanem elvetettük a füvet, nem is takartuk be.
Múlt vasárnap tettük ezt. Hétfőn volt egy gerle, aki ette, de mondtam neki, hogy ne tegye:-) Reggel és este locsoltuk.
Egy hétig semmi nem történt látszólag. Vasárnap este iszonyatos nagy esőzés volt nálunk, olyan mértékű eső esett, hogy reggel láttam, hogy több helyen a nagyon kismértékben lejtő részen megfolyt a talak és a kisebb mélyedésekbe mosott össze rengeteg magot...
Nem lett jó kedvem. Este láttuk, hogy sok helyen kikelt a fű, nagyon foltosan és ritkán.
Ma, szerdán reggel már az ablakból egészen jól lehet látni a területen a zöldesebb hatást. Egyre több helyen jön ki.
Ezt azért írtam le, mert sajnos nem tudtunk hengerelni, befedni sem, mert azért nagyon nagy terület, legalábbis nekünk (kb. 18 m2), mégis lesz valami belőle:-)
Igencsak Apósodnak van igaza,akkori sebzéssel bejutott a monília,vagy egyéb gutaütést terjesztő baci,gomba,stb,vagy virágzáskor támadta meg a monília.Esetleg permetezd meg monília ellen Topas,stb-vel és várj,még van remény.
Hi!
Nem tudja valaki véletlenül, mennyira káros az a három napja kikelt fűnek, ha rálépnek?