Egy kis gond, az alany Stihl 021. Hidegindítás, 5ből háromszor rendesen indúl, kétszer nem indul. Mikor nem indul, kiveszem a gyertyát és nincs szikra, rángatom, testelem, egyszer csak megjön a szikra, és utána megy a gép, melegen mindig pöcre indul. Mi lehet a gond?
Értem . Így már világos, miért a Stihl meg a makár a kedvenc . Ki kéne próbálnod más gépet is . Én megtettem . Nekem van dolmar is, husi is, Shindaiwa is, meg oleo is . Egy "majdnem" nyugdíjas 1956-ból .
Mellesleg nekem is egy nagyon régi stihl 023as és egy makita dcs 6400 van, a régi kaszám dolmár az új meg makita,sőt solo és honda gépeket is használok.Egy öreg nyugdíjas.
Tudod ha valaki leírja, hogy szerinte a dolmar nagyon jó fűrész, azzal nincs semmi bajom . De ez a hamis pátosz A VILÁG ELSŐ ... bosszant. Mellesleg a világ első szállítható láncfűrészét lehet hogy a dolmar csinálta, de az első használhatót a Stihl . És be kell látni, a dolmar becsületes versenyben csúnyán elvérzett többször is . Interneten tényleg hozzáértőnek tűnők szerint a Makita pusztán az amerikai jelenléte miatt vette meg a dolmart . Így megúszták a büntető vámot, az engedélyeztetés pokoli hercehurcáját, és azt hitték, tán valamit profitálnak a hozzáértésükből is . Ez utóbbi nem annyira jött be . :-)
Hát ebből csak az következhet, hogy ott is gyártanak . Mellesleg nem értem mi a baj azzal amit írtam, nem volt benne sértés, személyeskedés, csak csupa ADAT meg következtetés .
Hát én feladom. ez nekem magas, a stílus lehengerlő, csak a végére egy megjegyzés stihl lapok láncok gyártási helyének nagyon sokszo az USA van megadva.
Meghoztad a kedvem a kérdezéshez . A Makita 1991-ben vette meg a SACHS-Dolmart . Ami ugye úgy jött létre, hogy a Sachs felvásárolta a leroggyant világelsőt . :-) 1991-től mi tartott annyi ideig a zseniknek használható új tervezésű fűrészeket kidobni ? Nekem inkább úgy tűnik, meg kellett várni, hogy a dolmaros vénemberek kihaljanak . Elvégre a Sachs is belerokkant a dolmarba .;-)
Én is csak kérdezni tudok . Hallottad már hogy feltalálták a lovas kordét, meg a vitorlást ? Kicsit hosszú, de az előrelátó svábok jóelőre szállítanak . Mellesleg Kínában és Brazíliában .
Ez szerintem is így van . Mellesleg szerintem a villanyfűtés sincs ettől messze, feltéve, hogy egy hőszivattyús (hűtő-fűtő) klímával fűtesz . Annak az egyetlen baja, hogy nagyon hidegben letérdel . Erre próbálkozott egy vállalkozó kedvű barátom, a kútvizes hőcserélővel a kültéri egységbe . Nyáron nagyon komolyan fokozza a hűtést, télen meg szintén dob a fűtésen, valamint kiküszöböli a nagy hidegben leállást .
Nálam is ez a gond,a nappaliban 27-32 fok,a szobákban 23-24.
Ennek a korrekt összehasonlítás csak úgy igazságos,ha a gázkazános központi fűtést szilárd tüzelésű kazánnal működő központi fűtéssel hasonlítjuk,lehetőleg pufferrel egybeépítve,mert azzal lehet csak igazán állandó hőmérsékletet tartani.A gond az,hogy akkor már a fából is sokkal több fogy mint egy hagyományos kandallós vagy cserépkályhás fűtésnél.Kazánnal nem 4-5 méter fogyna,hanem 7-8 ugyanolyan körülmények között,de ezt csak hallomásokból tudom,mert rajtam kívül minden haver kazánnal nyomja és mondják.Cserébe egyenletes meleg van minden helyiségben.Pufferrel lehet csak ezt gazdaságosan csinálni szerintem,mert akkor éjjel-hajnalban nem kell kínlódni a tűzrakással,illetve el tud menni dolgozni a jóember és nem a hideg lakásba megy haza.
Ami szinte biztos,hogy egy korszerű kollektoros-hőszivattyús fűtés pufferrel veri a fafűtést anyagilag és kényelmileg is.Csak hát az ára ugye.....
"A dolmár volt az első igazán hordozható fűrész ezt a makita is tudja és él is vele." A Skoda Európa egyik legelső autógyára volt, és a gyártott autói is az élvonalban voltak . Akkor ezek szerint a VW igazából Skoda ???
Aha ! Na várj, csak hogy jól értem-e. Tehát ha egy makita gyárban makita munkások fűrészt csinálnak, az csak dolmar lehet, mert megeshet, hogy a felfalt dolmarból dolgozik ott 1-2 ember . Ezek szerint pl a Forma 1-ben a Red Bull autók igazából Indycaros March autók, esetleg Williams, vagy McLaren . Mert ugye Newey mester azokat is tervezte . Aztán meg megnéztem a "döntőgépeiket", és nekem az jött elő, hogy "tiszta SOLO" . :-)
A makita profi kategóriás fűrészek mind dolmár fejlesztés, gyártás, ami nem profi az már vegyes.Nézd meg a döntőgépeiket. A németek meg természetesen saját nevüket akarják.A dolmár volt az első igazán hordozható fűrész ezt a makita is tudja és él is vele.
"A makita nevű de profi/4-8óra napi/ kategóriás gépek mind dolmarok nézd csak meg a tipusszámokat." - ezt magyarázd már el légyszives . A makita nevű nem profi a mi ? És ha a makita bekebelezte a dolmart, akkor hogyhogy a makita a dolmar ?