Hát akkor ellenőriznek rendesen. :o) Azt, hogy kiejt a vezérlés, úgy érted, hogy nem engedi tovább, vagy hogy nem lehet már vezérelni? Csak mert az kicsit kínos lenne...
A Kátrák egy páros kivételével 53-54-55nél bontják a menetvezérlést. Van egy változó, amit át lehet írni a járművezérlőben, attól függ ezen érték, hogy mire van beállítva. Mondjuk, ha 54nél kiejt, és jössz le a Völgy utcától, akkor a Vadaskerti előtt jóval rá kell fékezni, mert felmegy 57 fölé is.
Attól függ, hogy milyen ellenőrökre gondolsz:-) Alapvetően 3 csapat ellenőrzi a dolgozókat. Közülük az egyik az, amelyik adatmentést is végez. Ők csak az utolsó 8 kilométerrel foglalkoznak, ezen távon fél méterenként rögzíti az adatokat (sebesség, áram alapjel, hálózati fesz, motoráram, RETfék, index, menetparancs, fékparancs, előre/hátra irány, villfék, biztonsági relé, járműberendezés védelem, kerékcsúszás, helyettesítőfék, ajtók zárva, szükségüzem, homok). A gép egyébként az utolsó 1500 kilométert tárolja, igaz ezt már csak 2 méterenként vett adatokkal.
Egyébként a műszaknál is van egy Notebook, hibabehatároláshoz használják, az adatokhoz ilyenformán ők is hozzá tudnak férni.
Na, ebben nem vagyok biztos. A KSz büntetések fejezete szerint valóban nem. Csak valaki mondta, hogy valahol az is benne van, hogy a járműre engedélyezett sebességet semmi esetre sem szabad túllépni. Úgyhogy nem tudom.
Az 59-esen panelkapirgálás lesz a hétvégén? (Kis J. altábornagy u. és az Apor Vilmos tér között nem nyúltak hozzá 2004-ben, ha jól emlékszem) Vagy mit fognak csinálni?
Üdv! Elnézést, a képnél félreírtam. Innen van, nem ahonnan először írtam. Elnézést a szerzőtől, erre tényleg azt hittem hogy máshonnan van. A témához kapcsolódva, én régen voltam a Szépilona kocsiszínben, még mikor T5C5 villamosok voltak. Apámnak volt valami ismerőse ott, de már nem emlékszem rá. Nekem az egyik T5C5K-s kedvenc vonalam a 18-as, mert olyan hosszú, meg viszonylag szép helyeken jár. Meg az 56-os a végállomás felé még ami nagyon szép. Arról csináltam is felvételt a villamos belsejéből (sajnos ez még nincs nálam). Vagyis valójában a villamost vettem fel, de a táj is belelátszik. :)) Üdv!
Akkor jól vágtam, csak volt korábban valami bizonytalanság a (3)-mal kapcsolatban, de akkor mégis. Ezért írtál akkor mindenhová 3-4-re végződő sebességeket? 4 a megengedett túllépés?
Kirakták a piros táblát Hüviben, hogy egy órája Gyönygénél fordultatok? :)) Vicces volt, hogy a kocsiszíni 56-os és a normál 56-os is Budagyöngyét írt elől.
Történelmi okai vannak, régen a fürdő másik oldalán (is) ment a tuja, bár azt nem értem, hogy a nagypaneles felújításkor - 80as évek - már nem, akkor miért így építették meg. Bár a balra kanyarodó sávokat így jobban ki lehetett alakítani.
Szerintem dobd be a VÉEK topikba, kíváncsi vagyok van-e rá jobb válasz!
A lemeó helyett inkább azt mondanám, hogy így szoktam. A Kátrák menetdinamikailag elég közel állnak egymáshoz, nincsenek kirívó különbségek, így nagyjából ugyanott mindegyik ugyanannyira gyorsul fel.
János után már csak 10-es. 14 a büntetés nélkül elfogadott túllépés.
Robot: igen, azt értem rajta. 3 féle zárást használnak a vezérek idegállapottól szájíztől függően. Az első, mikor simán duplán megnyomod, ekkor elkezd zörögni, és azonnal csuk. Ezért állítólag lehet kapni büntit, de nem biztos. Nagyobb hátránya, hogy nincs előcscengetés, így könnyen el lehet valakit kapni vele, de nagyon necces lámpáknál csask ezzel van esélyed, ha kevés a nép, akkor belefér. A második: gomb lenyom, elkezd zörögni, és mikor felenged, akkor csukódik. Ez a legáltalánosabb, arra kell csak figyelni, hogy ne engedd fel túl hamar (kb 2 sec), mert akkor a harmadik esetnek veszi rendszer. És a harmadik a robot: nyomod-felenged. Zörög, majd kb 3 sec után becsukódik.
Wow, ezt így km/h pontossággal lemeóztad? :o) János után is van vmi nagy lassítás most kifele. A 30-at láttam korábban is, de most sokkal lassabb, csak sosem figyelem, hogy mennyi is valójában. Robotcsukás alatt mit értesz? A 3"-s auto. várakozást (vagy mi az, ha van egyáltalán)?
Nem is tudom mikor volt az 56-os vonalán igazán nagy pálya felújítás. Talán 90-es évek eleje. Akkor felépítmény csere és oszlop csere is volt. Aztán közben is voltak kisebbek pl: János kórház váltó, valamint a Nagyajtai utca környékén. Az utolsó a Budagyöngyénél volt a nagypenelek cseréje és a Völgy utca és a Henrich István között az ívek javítása.
A Moszkván természetesen nem jön be a 18as, és utána mindenhol tűréshatár, Fogas után 34ig, majd vissza a 24, János után 35 majd 14, a Budagyöngyénél a visszafogó és a kocsiszíni kiágazó közöt is felnyomni 23ig, mindenhol helyből fék 5-ös megállás, és akkor minden lámpa csíphető. Ezek után még jó nagy kifuttatások is beleférnek a további megállókba, így a lent elkövetett pazarló menet kicsit kompenzálható. És 16 perc alatt fent vagy. Én robottal csukok, úgy meg lehet csinálni, ha nincs csúcs, vagy nem szarakodnak az utasok.
Ez a jel rengeteget ront egyébként. Meg a hosszú lámpaciklusok tudnak még szépen borítani, nagyjából mindegyik ilyen (Moszkva, János, Gyöngye, de talán még a Kelemen is). Ennek ellenére a 16 perc akkoris derekas. :o)
Egyébként nagyon ellentmondásos lett az 56os. Múltkor délutáni csúcsban az egyik körben 16! perc alatt értem fel, a következőben meg 21 perc alatt. Teljesen kiszámíthatatlan.
Már régóta tervezik, hogy megcsinálják. Csak az a baj, hogy tervezik... Csökkenteni nagyon nem lesz szükség tovább, mert ennél a sebességnél gyakorlatilag már alig van kopás, így a nyomtáv jelentősen nem változik.
Kósza hírként hallottam, hogy a 56-61 összekötésre megcsinálják a jelenlegi lassújeles részeket.