A törvény szerint ,viszont egyes varosi önkörmányzatok parkolási szabalyokat hoztak mi szerint városukba kell fizetni ...de ezt nem tehetik .....(ami törvenyt sért mivel a szabály nem mulhassa fölül a törvényt )van egy kivétel a parkolo házak ..
Akkor még egy hülye kérdés. Akinek nincsen mobiltelefonja (tegyük fel van ilyen ember),akkor a megváltott parkolójegyet hol kellene tartania? Mert úgye a motoron meg ha le is rögzíti jól látható helyre,akkor is történhet pár dolog. Pl.: rosszindulatú ember leszedi róla s eldobja,jön az eső és szétázik,szél lefújja,stb....
Vagy elrakja a cetlit a zsebbe,s probléma esetére elteszi,hogy tudja igazolni ha esetleg gond lenne?
Teszek fel képeket az oldalkocsimról holnap. Kérem az urakat a beazonosításában. Ma kiderült,hogy nem is Szentesi féle.
A parkolás (hivatalos nevén várakozás) szabályait a KRESZ állapítja meg és két részből tevődnek össze: a megállásra vonatkozó szabályok általános érvényű részeiből és a várakozásra vonatkozó speciális rendelkezésekből. A két szakaszból következően az alábbiakat mondhatjuk a motorkerékpárok parkolásáról:
Minden olyan helyen lehetséges parkolni, ahol azt más járművek is megtehetik szabályosan.
Egy autó számára kijelölt parkolóhelyen kettő motorkerékpár parkolhat egyszerre.
A motorkerékpár az úttest mellett párhuzamosan parkoló autók között ferdén is parkolhat, amennyiben nem lóg ki jobban, mint a parkoló autók.
A motorkerékpárok esetén egy tilalom alóli engedmény is van, miszerint kétkerekű motorkerékpárral és segédmotoros kerékpárral akkor is lehetséges a járdán parkolni, ha azt útburkolati jel, vagy tábla tiltja, feltéve, hogy a jármű nem foglalja el a járdának több mint felét és mellette legalább 1,5 méter hely szabadon marad.
Az engedmény kizárólag a kétkerekű motorkerékpárra és kétkerekű segédmotoros kerékpárra vonatkozik, azaz ha tilos a járdán parkolni, akkor a háromkerekű motorkerékpár és a quad esetén a tilalom érvényes, hiába minősülnek járműtípus szempontjából motorkerékpárnak. (Megjegyzem, hogy itt érdekes kategória az oldalkocsis motorkerékpár, mivel számszerűleg három kerékkel rendelkezik, azonban kétkerekű motorkerékpárnak minősül. Igazából erről nem szól részletesen a jogszabály, kérdéses, hogy milyen lenne egy erre vonatkozó bírósági döntés, de úgy gondolom, ez esetben a kétkerekűre vonatkozó szabályt alkalmaznák a melléklet meghatározása miatt.)
Nem ingyenes. Az csak a kétkerekű motorokra vonatkozik. A busz sávot sem szabad használni. A kresz elég konkréten fogalmaz. Behajtani tilos kivéve motoros - tábla is az egy nyomvonalon futó motorokra vonatkozik... de jó hír hogy két tíz év alatti gyereket is lehet vinni a csónakban!!:)
Irtam emailt. Koszi. Tud-e valaki valami kulon szabalyt oldalkocsis motorral torteno parkokasra vonatkozoan? Az erdekelne konkretan,hogy ugyanugy ingyenes-e,mint motorra?
T.András! Ha jól látom az általad leírtak szerint ezt a csomagtartót keresed. Ha ez az és érdekel kérlek írjál a fabian.laszlo@t-online. hu emailre. Üdv:László
Köszönöm.
Nekem TS250 van oldalkocsival, és az a 60w elég karcsú, hogy megbízhatóan működjön, és lásson is az ember.
Ha nem találom meg, érdekel az elérhetősége.
Csak nekem ugye egy hengerem van csupán.
Köszönöm:) Persze van info. A gyári gyújtás már akkor is szar volt amikor megcsinálták ezeket a gépeket. Gyakorlatilag ahogy elhoztam az előző tulajtól körülbelül 20 kilométert mentem,és elállítódott. Mivel ilyet még nem csináltam, de van kézügyességem es leírásom is,meg a gépet sem tudtam használni,igy Nekiálltam megcsinálni.Mivel az oldalkocsit nem szedtem le,eleg nehéz volt az ülésen áthajolva ,fejjel lefelé beállítani cigarettapapírral a hezagot, de végül is sikerült. Örültem neki azonban nem sokáig, mert körülbelül 20 km után megint teljesen elállítódott. Ekkor fogalmazódott meg bennem az,hogy valóban le kell cserélni ezt a gyújtást,mert összes kéthengeres jawanak ugyanúgy mint a pannóniáknak ez volt a gyenge pontja. A VAPE rendszert gondoltam megvenni,amivel már régóta szemeztem,de az ebben a verzióban amit Jelenleg én most Betettem 100000 Ft a különbség. Tehát a gyári Vape 12 voltos rendszer ebben a kivitelben 130000 Ft plusz posta. Az a szerkezet ami jelenleg benne van 35000 Ft ba került és ebben benne volt a házhozszállítás is. 11 tekercses 200 wattos verzió. Nincsen benne kopó alkatrész,összevezetékezve érkezett az egész,nekem csak rá kellett tenni a főtengelyre. Benne van az új feszültségszabályozó,a gyújtótranszformátor illetve a két gyertyapipa . Persze a Lendkerekmagnes,jelado/vevoegyseg is. ökéletesen működik. Körülbelül két hete tesztelem folyamatosan. Esőben,Nappal éjjel. Kétezres fordulaton stabil a világítás,az összes fogyasztó fel van kapcsolva. (A rákövetkező idoszakban lesz még bovitve a gép nappali fénnyel,kodlampaval,usb töltő aljzattal. Ennek eredményerol is beszámolók majd. Mármint a gyujtas/toltes tekintetében. Termesztesen ezek a fogyasztók ledes kivitelben valósulnak meg)Tökéletesen működik úgyhogy Ezúttal is szeretném megcáfolni azokat a híreszteléseket, miszerint ez az ukrán változat nem megbízható. Egy srác hirdeti a Jófogáson,tőle tudsz vásárolni. Ha gondolod Megadom az elérhetőséget! Korrekt volt az inas, küldött szerelési segédletet. Egyébként nem nagy kunszt beszerelni. Egy indikátor órát kell beszerezni és te magad is megtudod csinálni. Az inas beszerelését is vállalja a rendszernek,De mivel tőlem az ország másik végén lakik így ez nem jöhetett szóba. Ha van még bármi kérdésed nyugodtan tedd föl! Egyébként ha nem vagy túl messze,es már ott jársz,hogy veszel egy ilyen szettet,akkor szívesen segítek beszerelni. En megvettem az indikator órát is. Ja es amit elfelejtettem,hogy természetesen ez mar 12 Voltos verzió!!! Üdv:Andris.
Szevasztok. Újként jelentkezem itt. Jawa 634 Szentesi oldalkocsival. Régóta vágyam volt egy oldalas motor. Végre teljesült. A gép a magyar honvédség veszprémi alakulatánál szolgált ebben az összeállításban. Augusztusban került hozzám. A gyári gyújtást kicseréltem ukrajnából rendelt elektronikusra. Kiválóan működik. Ezt csak azért írom,mert több helyről hallottam,hogy így meg úgy megbízhatatlan,stb. Szépen teljesít. A fogaton folyamatos fejlesztések lesznek a holtszezonban. Képet majd megpróbálok feltenni. Kérdezném az urakat,nincs-e valakinél elfekvőben csomagtartó. Az a fajta,amit pannónián/jawan vegyesen láttam már használva. Az alsó pálcák a hátsó lábtartóhoz vannak rögzítve. Volt ilyenem pannónián. Marha erős kivitel,és sehol sem találok. Köszi előre is. Üdv:Andris
nem akarok okoskodni de az oldalkocsis képek szerintem Jankovits vagy valami orosz csónak.
A Szentesi csónakokon általában dupla kapaszkodó cső van.
legalább is szerintem . ja és a kapaszkodó cső bele van húzva az oldalkocsi oldalába( meg van vágva a 1/2"cső) ,míg az orosz vagy a Jankovits csónakokon rá van peremezve a 10-es gömb vas.
Sziasztok!Meg tudnátok mondani, a Duna oldalkocsi kerekének a tengely átmérőjét, vagy egy csapágy méret is jó lenne.Most nincs lehetőségem lemérni, de holnap vinném a kereket küllőzni.Köszönöm!
Most fedeztem fel az oldalkocsi hirdetését,melyet 2018 08 26.-án adott fel. azt hiszem sok érdekességet tudnék elmondani a képen látható oldalkocsiról.
Sziasztok sajnos eddig seholsem találtam ok3 hoz komplett lengőkart, ezért arra gondoltam legyártom. Esetleg akinek ilyen oldalkocsija van megtenné hogy leskicceli a méreteket? Köszi
Szia! A stabilizátor rúd végén ugye található egy állítható rész (amit belinkeltél képet anno arra gondolok), igazából én arra lennék kíváncsi, hogy azt mi alapján kell beállítani?
Másik kérdés: a hátsó lábféken található 2 db furat, az mi célt szolgálhat?