Most találtam a wikipedián:fűtőérték Itt úgy írják, hogy 1 m3 gáz 32 MJ fűtőértékkel rendelkezik, míg a barnaszén 8 MJ/kg Így 4000 kg barnaszén = 32000 MJ= 1000 m3 gáz Persze ez csak elméleti okfejtés, a valóságban ettől biztos eltér.
Most akkor számolgassunk tovább. A feketeszén közel azonos fűtőértékkel rendelkezik mint a földgáz (27-32 MJ/kg) így abból 1200 Kg kellene egy szezonra. Milyen szép is lenne :-) Na jó, most már befejeztem az okoskodást, este van.
Eddig nem volt elég sokkoló? Most nem az lesz a választás hogy iszik vagy vezet, hanem eszik vagy fűt. Mert ha emelkedik a gáz, nem csak a fűtés kerül többe, hanem minden olyan termék, amely előállításához gázt használnak. De gondolom ezzel nem mondtam újat nektek :-)
Mikor ráépítettünka szülői házra, a vb födémet salakfeltöltéssel leterítettük fóliával, és erre ment az aljzatbeton. A betonzás előtt volt eső, ami miatt rendesen beázott a salak. Na mindenféle színben virágzott a penész a szürkétől a narancssárgáig, ami kapta a salakból a nedvességet. Lefelé alig kart kiszellőzni, két év múlva két helyen átfúrtuk a födémet a központi fűtés miatt, és eszméletlen büdös penészes szagú volt a salak. Szóval a salakra fólia szerintem nem biztos, hogy való.
A fal vastagságától függ, hogy mennyit ér a hőtükör. Picit a radiátortól is, a régi tagos radiátorok párhuzamos lemezei nagyobb részt adtak le konvekcióval, a lapradiátorok jobban sugároznak a falra, így ott többet javít a hőtükör. A százalékot megkapni kábé úgy lehet hogy kiszámolod az U-t 8-as belső hőátadási tényezővel, utána 5-tel, és megnézed hány % a különbség. B30-nál elérheti a 10%-ot is a javulás, a 0,31-es U viszont már csak 0,3-ra csökken, ami 3,2% javulás. (Ez hőszigeteletlen 40 cm pórusbeton (ytong) fal, pl.) Ez a javulás NEM a számlának a javulása, hanem a radiátor mögötti fal hőátbocsátásának. Azaz ezt még súlyozni kell azzal, hogy a radiátor hőáramának mekkora része megy a hőtükörrel védett fal felé. Ha egylapos lapradiátorról van szó, akkor kb. a felével lehet számolni, így jön ki a max. 5%-os fűtési költség megtakarítás hagyományos falazatnál. Jó hőszigetelt háznál 1% körüli, vagy az alatti a nyereség - de a bekerülési költség is.
Valahol olvastam, hogy a hőtükör max 10-15%-ot jelent a radiátor mögött. ... de tévedhetek is, most nincs meg a link ... viszont pl. egy a radiátor fölé teljesen belógó ablakpárkány pont ennyit ront. CSak úgy, mint a függöny, amit a radiátor mögé (ablak és radiátor közé) lógatunk. meg is lepődtem, amikor olvastam.
Hát igen! Ha a hőveszteséget szigorúan vesszük (nem a benti levegő-kinti levegő adja a k-t, hanem a fal belső ill. külső hőmérséklete), akkor ott többszörösére ugrik. Viszont kis felületen.
Üdv! Én úgy tudom hogy csak akkor érdemes, ha van a födém és a hőtükör között légréteg. De majd mindjárt jönnek a szakértő urak és elmagyarázzák. Ha már szóba került a hőtükör, ha a radiátorok és a fal közé teszek az mennyire "hatásos"? Még egy kérdésem lenne, valaki meg tudná mondani hogy 40 mázsa orosz kocka (barna szén) hány köbméter gáznak felel meg? Az előző szezonban ennyi ment el.
Padlásfödémem hôszigetelését szeretném megoldani üveggyapottal. A dilemmámat az okozza, hogy vajon érdemes-e alulra alukasírozott hûtükrös réteget tenni, vagy ennek ilyen relatív kicsi hômérsékletnél (a födém hômérséklete 20-25 fok) nincs jelentôsége? Mi a véleményetek?
"Felfelé hűlő nem járható födém hőszigetelése", valamint a szövegben is padlástérről van szó, ami nem fűtött. Szerintem ők a padlástér födémjét is közbensőnek nevezik, egyébként mi értelme lenne egy fűtött szinthez nem járható réteget csinálni?
Igazából nekem teljesen mindegy, hogy kell-e, vagy nem, nem akkora összeg, csak nem szeretném felszedni teljesen, ha mégsem jó úgy, ahogy. - Tomka
Már meg ne haragudj, de nem bírom megállni ... miért északon van a terasz? Délről másik ház van mellette (de akkor a nappali ablaka meg a másik házba nyílik? ehh valahogy nem stimmel) vagy mi az oka, hogy nem északon zár a ház a gépész helyiséggel egyvonalban, és délre kerül a terasz a nappalihoz????
OKé a spájz és a kazánház közé biztos nem kell szigetelés, hacsak nem valami extrém rossz hőszigetelésű főfal lesz ott.
Mosókonyhába ne tégy fűtőtestet, sosem fogod bekapcsolni.
A szigeteletlen hidegburkolatú padló nem jelent garanciát a fagymentességre, de sokat segít rajta.
Ez az, amit biztosan lehet mondani. Ami még valószínű, hogy a kazánház se így, se úgy nem fog fagyni, ha menni fog a kazán. Elhelyezheted úgy, hogy a kémény 1-2 m-t megtegyen bent, mielőtt kivezeted, az egy tekintélyes felületű 50 C-os fém fűtőtestként fog működni. Ha nem lesz valamiért a lakás fűtve, akkor gondolom a kazánház fagymentességéről sem kell gondoskodni, mert víztelenítve lesz az egész ház.
A fölötte lévő szinten mi van? Vagy a kazánház melleti lépcső a pincébe vezet? milyen kérdések merültek még föl?
Beszkenneltem az alaprajzot (remélem jól fog látszani). Északon van a gépészeti helyiség, azzal határos a kamra, amely nincs fűtve, valamint amellett lesz a mosókonyha, ami csak temperálva lesz.
A kérdés az nagyon is jogos, ezért csodálkozom, hogy mindenki csak félrebeszél itt cm-ekről, amikor itt van a szemünk előtt az évszázad páratechnikai skandalluma / vagy innovációja!
A fénykép az mindegy, szinte az összeshez ugyanez a fotó van.. Az egyszerű ábra, ami a betonost, meg a fa változatot is mutatja, azon nincs semmi fólia, meg a szövegben sem, ezért a kérdés csak..