Rég nem írtam már ide, de azért olvasgatni még szoktam.
Most is a mások zsebében megy a turkálás. Nekem egyből más jutott eszembe megoldásként mégpedig Bertold Brecht:Kurázsi mama és gyermekei könyv. Abba volt valami olyasmi hogy "Aki a háborút megfeji, adózzon is neki!"
Mekkora is a magánvagyona Gyurkának? Miért is kérdezem (nem, nem azért mert én is más zsebében akarok turkálni)?
A fuvarozócégek tulajdonosai csak panaszkodnak, hogy sofőrhiány van, de elvétve akad aki anyagi segítséget is ad a jogosítvány + a többi szükséges beszerzéséhez.
Most valahol 800eFt körül van ezeknek a költsége.
Pedig ezt a pénz egy kezdő sofőr a magyar fizetések és egyéb munkát terhelő járulékok mellett nagyjából 2 max. 3 hónap alatt megkeresi a munkáltatójának. Ennyi a befektetés a tulajdonos részéről. Ha cserébe köt vele egy 1 éves szerződést már messze pénzénél van. Ritka az olyan befektetés ami ilyen rövid idő alatt ekkora profitot hoz.
6500 új sofőr x 800eFt = 5,2MrdFt ennyibe kerül
Ehelyett csak a sírás van, hogy nincs elég sofőr. Ne panaszkodjanak. Tessék normális fizetést adni, meg nem minden címszóval levonogatni a fizetésből azt akkor nem mennek el a gyakorlott sofőrök külföldre. (Nem tudom miért éri meg kockáztatni pár tízezer forintért, hogy elmegy gyakorlott sofőr. Kezdő sofőrnél ott a komoly kockázat a gyakorlatlanság és ha valaki már ismeri az állandó fuvarokat tudja hol van a cég, tudja hol kell jelentkezni mi a munka folyamata, mi az (vám)okánykezelés ismeri az éjszakai parkolási lehetőségeket akkor jobban tudja kihasználni a munka és vezetési idejét, azaz több pénzt termel magának és persze a tőkéseknek is. Ezt kellene felismerni.)
De ha nem a privát szféra nyúl a zsebébe hanem az állam akkor:
- a MB kecskeméten 22MrdFt állami támogatásból 2500 munkahelyet hozott létre 8,8millióFt / munkahely
- Hankok legutóbb 18,1MrdFt állami támogatásból 950 munkahelyet hozott létre 19millióFt / munkahely
- lehetne még folytatni
Akkor nincs 800eFt jogsira + a többi papírra, miközben egy közmunkás bére és járulékai is hasonló összeget tesznek ki pár hónapra.
Van pénz csak rossz az elosztás, miközben a munkáltatók rendre fizetik az alkalmazottak után a szakképzési hozzájárulást tehát alapból már a forrás is rendelkezésre áll csak nem forgatják vissza megfelelően a rendszerbe.
Ebbe én egy szopatást látok,mert eddig sem nagyon szerettek bennünket a kinti hatóságok. Nehogy még a null kilométeres autók is közlekedésre alkalmatlanok legyenek kint,náluk.:((
És miből lenne erre pénz? Hát a külföldi kamionosok büntetéseiből! Wáberer szerint a szabálytalanságok 60 százalékát külföldi sofőrök követik el, de a magyar hatóságok sokkal gyakrabban büntetik a magyar kamionosokat. Ezt meg kellene fordítani, és a befolyt pénzt a sofőrképzésre fordítani. A megbízott pedig ebben a kitalálástól a kivitelezésig hajlandó részt venni, csak hogy felvirágozzék a magyar fuvarozás, és így az ország:
Ha kell, én magam is kiállok az út mellé, és részt veszek az ellenőrzésben
Először is sok sikert kívánok a januári vizsgáidhoz!Másodszor ha van lehetőséged a jelenlegi cégednél ponyvázni+rakodni vagy találsz lehetőséget rá máshol akkor ne szalaszd el,mert nem 2 kg a ponyva és az áru....igaz nem vagyok tisztába milyenek a fizikai adottságaid:-)lehet pár kollégát megszégyenítenél rakodáskor:-))!!Sok sikert a keresésedhez,nem árt ha telefonos beszélgetésen kívül személyesen is találkozol azzal akivel kimennél,mert azért sokat le lehet szűrni az ilyen találkozásoknál!Valamint van két kamionos hölgy ismerősöm,egyikük tartályozik,másik pedig jelenleg nem aktív kamionos hölgy de azért lehúzott pár évet nemzetköziben nyerges-ponyváson és nem egy kigyúrt nő kb 165 cm és 50 kg....tehát nem minden a "méret":-)))!!
Sok sikert kívánok Neked ehhez a szakmához!
Baleset és hatóságmentes közlekedést kívánok Nektek!
Nem is a vezetéssel lesz gond, hanem a lerakókon, mikor le kell békázni a cuccost, néha 1 tonnás palettákat, manuális békával... vagy neadj isten régi ponyvásra kerül valahol, azt kiponyvázni sem leányálom, de sok sikert.
Az tuti hogyha az én"gyerekem" lenne, inkább javasolnék egy troli vagy buszvezetői állást, ahol naponta otthon van. De az ő döntése.
Nem szeretnék az agyadra menni. A családi ismeretségben nincs aki ebben a szakmában dolgozik? Vele lehet könnyebb lenne......
Az sem biztos hogy a perverzióról van szó. Viszont mindenki fingik,vagy van néhány faszi aki nem mosdik mert minek,cserében dohányzik...?(Persze lehet utálkozni,de a bélműködés az ilyen.)
Ilyen lehetetlen helyzetre/is/ gondoltam.. Persze van amikor egy együttéléskor is van ebből gond.
Ezekkel is tisztában vagyok. De sajnos örököltem a vezetés iránti érdeklődést nagypapámtól. Sok mindent próbáltam.
Pl. voltam jegyellenőr, ott is vannak támadások, de ott inkább bántalmazások. De "sajnos" még mindig ezt szeretném.
Melyik cégnél vagy? Én a waberer's-t néztem ki kezdőként tökéletes úgymond, hogy valahol elkezd.
Na igen nektek könnyebb dolgotok van a kétbetűs dologban. De igazából ezzel is tisztában vagyok és mindent meglehet oldani. A lavorban fürdés igen jó megoldás :) Ezt valamelyest megszoktam, mert most is fuvarozásban foglalkozok és sokszor még benzinkút sincsen amerre megyünk. Ilyenkor félreállunk valahol és ott megoldjuk a problémákat :)
Igen a legnagyobb ellenség a perverz férfi. De bízok benne, hogy a többség nem kockáztat és a nemet elfogadja (és használják ki a kurvák adta lehetőséget).
Egy kis erőm nekem is van, ha erre céloztál a 45 kg-s nővel :)
Úgy-úgy.Meghát ugye a sok kiéhezett kamionos,akik hetek óta nem láttak nőt közelről.Van miért vigyázni magára egy nőnek ebben a szakmában.
És sajnos sok az előítéletes ember.Nemcsak a kamionosoknál,hanem úgy a világban,de a végtelen intellingens sofőrök jó része biztos kinézi majd a szakmából.
Hovatovább nálunk most volt felvétel,egyszer kérdezték a főnököt,hogy nők nem jelentkeznek?Azt mondta,jelentkeznek mindig,de eszébe se jutott egyáltalán behívni őket elbeszélgetésre.Pedig a tartály kezeléséhez igazán nem kellenek nagy izmok,nem véletlenül vannak a svéd részlegen női sofőrök.
Na mindegy,ha egy nő kamionosnak áll,felkészülhet idióta világunk előítéletekkel teli hülyeségeire.
A múltkor amúgy hétvégéztem egy Gartneres párossal,120 kilós csávó,45 kilós csaj,együtt nyomják,ott kiderült,hogy a nőknek ebben a szakmában sokszor nehezebb minden.Pl. a parkoló legvégében álltunk egymás mellett.Mi,fiúk ugye pisilni csak elmentünk a parkoló szélére,semmi gond.Ő meg naponta 5-6-szor gyalogolt el a 200 méterre lévő kútig,mert nem voltak úgy bokrok a parkoló szélén,ahova elbújhatott volna. Vagy,ugye néha nincs lehetőség fürdeni 3-4 napig,ezt egy férfi talán jobban viseli.Bár én is megtanultam lavórba fürdeni a fülkébe csepegésmentesen...végülis mindent meg lehet szokni,ha elég hosszú ideig tart.
Ajjaj,a kezdeményezés dícsérendő,de erre sok elmebeteg fog harapni. :-)))))))
Amúgy erről csak annyit,hogy sokakat meglepsz majd,gondolom sokaktól kapsz majd negatív reakciókat is,de ne törődj senkivel.Svédországban pl. minden második buszos nő,és a 25 méteres szerelvényeken is van egy csomó női sofőr,ott egyáltalán nem számít különlegességnek ez a dolog,csak nálunk gyöpös mindenkinek a gondolkodása.
Én egy 22 éves lány vagyok, jelenleg még csak a C kategóriám van meg és a páv. Januárban tudom elkezdeni a +E-t. Viszont addig kiszeretném próbálni, hogy milyen is kamionozni. :) Szóval a kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e az, hogy valakivel elmenjek egy útra? :)
Igazából amúgy is imádok utazni, de mivel van időm, és a jelenlegi munkám eléggé laza ezért úgy gondoltam, hogy itt az ideje, hogy megtudjam, hogy milyen is ez az élet. Természetesen tudom a sok hátrányt, de még mindig ezt szeretném :)
Szóval ha van valaki aki elvinne annak örülnék :) Ha nem túl nagy kérés. Ha igen akkor várok arra a január utáni időszakra amikorra meg lesz mindenem :D
Az email címem ahová írhatsz : only.a.lady.driver93@gmail.com
Ettől frissebben kiadott híreket sehol sem találok,ezért osztom.(hátha segít valakiken)
Tisztelt Tagjaink!
A calais-i terminálnál kicsúcsosodó, a járműveket és gépkocsivezetőket illegális bevándorlók által ért támadások - mint azt minden bizonnyal tapasztalják - rendszeresen visszatérő téma a sajtóban az utóbbi hetekben, hónapokban. Egyesületünk minden, ezzel kapcsolatos megkeresésre készséggel áll rendelkezésre, mivel fontosnak tartjuk, hogy a tarthatatlan helyzettel a magyar közvélemény is tisztában legyen, valamint hogy a döntéshozók minden rendelkezésre álló eszközzel tenni tudjanak a megoldás érdekében.
Fontos azonban, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk, valamint hogy kellő súllyal tudjuk említeni a konkrét problémákat. Ezért kérjük, hogy akiknek tapasztalataik vannak a nagy-britanniai átkeléssel kapcsolatban és valamilyen módon érintettek a támadások által, történeteiket, észrevételeiket küldjék meg Bende Zoltán tanácstitkár részére a bende@mkfe.hu email-címre.
Svédbe viszonylag sok V8-as Scaniát lehet hallani tuning kipufogóval.Kétoldalt 3-3 kipufogóvég van,igenjó hanggal. Amúgy a 4000 éves Iveco-n,amin tanultam,lukas volt a kipufogó(a bubu se működött),minden váltás olyan hangélménnyel járt,hogy óriási élvezettel járt a tanulóidőszak.Vizsga előtt megcsináltatták a gépet,a hang eltűnt,a bubu megjavult.
Szóval nem kell hozzá más,mint egy jó helyen kirohadt kipufogó,onnantól nem kell se V8,se tuning,semmi.
Szevasz, ezek a "gho-strider " stilusú vasak kategóriáiban vannak, amikor a 'vájszrau-droszelklape' mintájára pl.egy második szelep kerül a tuningos dob bevezető csatornájába. Tehát utolagosan építik bele. (szerelők nagyon nagy örömére..) :-)) :-))
Így is minden útban van ,ugye ?..
Valóban szép karakteres hangokat ad ki.Amint látod a százhatvannégyesen (G)..a sima mezei váltóhoz semmi köze sincs.