Hűha .. ha agyonütnek sem emlékszem, hogy mivel kellett kiszedni. Befelé egy fél oldalán hiányzó csőszerű eszközzel nyomtuk be. Hiába, 40év nem kis idő.
Rendben, köszönöm! Szerintem leteszek a fogóról, megrendelem ezt a gagyibb szettet, egyszeri használtra csak jó lesz. Ha meg nem, akkor nekiállok és hajtok hozzá én is valamit.
Igen, krimpelni is kell majd, de még előtte (és a blankolás előtt :-) ) ki kell szedni azokat a kis sz.rokat a csatlakozóból valahogyan, ami nem mindig egyszerű mutatvány. Vissza (befelé a helyükre) már könnyen mennek az érintkezők, a rajtuk lévő 'fülek' iránya miatt, na de kifelé kemény meló tud lenni szerszám hiányában.
Legközelebb is teszek fel ilyen kérdéseket és hagylak beszélgetni benneteket róla pár napig. Legalább élénkül a fórum. :-)
A fene tudja, mi a hivatalos neve egyébként, én így hívom. Fut még saru eltávolító vagy csatlakozó szerelő fogóként is. Lehet kapni ilyen szép drága készletben is illetve puritán verzió is létezik.
(blankolni az 500 Ft-os snitzer is jó, bár ahhoz pont van normális blankoló fogóm itthon)
Basszus .. elektronikai műszerész a becsületes szakmám, de erről a pinezésről még nem hallottam :o .. ámde rákerestem a neten és aszerint az autóban lévő széthúzható többpólusú csatlakozókban lévő tüskéket hívják pin-nek .. egyesek. Ilyet viszont már láttam közelről is, annak idején az aknaszállítógép tirisztoros vezérlőszekrényeinél forrasztottam pár ezret, manapság elképzelhető, hogy már van crimpelős verziója, tehát ahhoz crimpelőfogó kell. A huzalcsupaszító, vagy blankolófogó, amit te belinkeltél szintén kellhet a crimpelőfogó használata előtt :)))
Üdv Laci!Ismerősnek kis segítség kéne.caddy 1.4 2004es benzin,tünet,alapjáraton rezonál.Hibakódok:16490,17852,07227.Van esetleg ötlet hogy mi a bibi,vagy mi legyen az első lépés?
Na, ígértem, jelentkezem a tandempumpa csere után. Már túl van 1000 km-en az új Bosch tandempumpával és egy mm-t nem emelkedett az olajszint. Úgy néz ki, megoldódott a probléma, valszeg a szimmeringnél engedte be a régi a gázolajat a motorolajba.
Fordnál így a jó. Töltés management. Néha 15V fölött is töltenek, üzemi viszonyok függvényében. Ha meg nincs rá szükség, akkor gyakorlatilag semmit. A hagyományos akku nem igazán jó hozzá.
Laci, ugye ezek a start-stopos akkuk nem változtak üzemi feszkóban? Anyós Fordjában ilyen EFB akku van, rámértem, 70 kilométer út után csak 12.47 a fesz benne, ezt én keveslem. Beindítás után viszont a generátor 14.77-el töltötte..
Amúgy úgy kezdődött, hogy be akartam indítani, egyik reggel, és hasonló jelenség volt, de az akis gyanús lett, és rámérve 7.7V volt az aksiba. Bevittem, feltöltöttem az aksit visszarakva egyből világít az aksi jel a műszerfalon, és villog az izzitás jelzö. Rámérve amúgy a 10A-ig mérö műszerekkel nem tudtam megmérni az áram felvételt, mert kiakadt.
Van egy galaxy-m, 2000es mkII, és villog az izzitás jelzö, és nem is indul az autó. Nem csinál semmit, nem húz a bendix sem. Tudja valaki, hogy ez mit jelenthet? Köszönöm
Még annyi kérdésem volna hogy ez a szoftver kód hány karakterből illetve milyen formátumból tevődik össze?(betű/szám)illetve a biztonsági kódnál is ugyanez a kérdés .Csak hogy biztosra menjek.A másik még nem jött meg,de mostanra már jobbra is csinálja,pontosabban folyamatosan világít,elakadásjelzőre is úgy marad az összes
Ha nem egyezik a kód, kimaradhatnak funkciók amik eddig működtek. Mondjuk az is megeshet, hogy az újban több van mint az eddigiben. :))
A távirányítókat újra kell tanítani.
Megnyitja a 09-es (központi elektronika)vezérlőt. Fölül van 4ablak. A baloldali alsóban van a szoftverkód. Felírja. Vezérlő csere. Megnyitja ezt is, megnézi a szoftkódot. Ha egyezik nincs további dolog.
Ha nem, 07-es (kódolás*) címet megnyitni. A felső sorban ugyanaz a karaktersor van mint a nyitó oldalon. Ezt kell átírni az eredetire**.
* az adott nációjú vcds nyelvén
** ha biztonsági kódot kér, azt kiírja egy buborékba,(legalábbis az eredeti legális) azt a nyitó oldalon a jobb alsó gombra kattintva kell beírni majd megint megnyitni a 07-et.
Köszönöm!És ha ez nem történik meg,mármint ez kódolás,akkor mi történik?Találtam másikat,ciksz.stimmel, igazából minden szám stimmel ami a matricán van,a vonalkód feletti számot kivéve.Csak ezzel a kódolással vagyok meglőve,egyik havert kérdeztem,vcds-el dolgozik,de sosem csinált ilyet,nem tudja hogy kell csinálni.
Akkor ez nem is olyan egyszerű,hogy régi kí,új be.....ezt a kódot hogy lehet kiolvasni ill.átírni?Mondjuk vcds-el?Esetleg honnan tudom hogy nem-e azonos,rajta van az is az oldalán?
Esetleg van valami amivel ezt valószínűsíteni lehet,vagy mondjuk hogy ez így 99%?Akkor az csere?Tehát javítani nincs mit rajta?Ha másikat kell keresnem,akkor mi alapján kell ezt megtennem?
Üdv Laci!Most a sajáthoz kérnék segítséget,2002 auy.Az irányjelző vicceskedik.Csak balra csinálj,ha kapcsolom,folyamatosan világít,vagy rendszertelenűl villog,a visszajelző szinkronba van az irányjelzővel,ha visszakapcsolom van hogy úgy marad és folyamatosan világít,ilyenkor egy jobbra indexel vagy elakadásjelző kapcsolással le tudom kapcsolni.jobbra hibátlan,illetve ha az elakadásjelzőt benyomom akkor is minden jól működik.
Konkrétan arra gondoltam hogy egy több mint 400 ezret futott motornál a természetes kopás,elhasználódás miatt érdemes-e belevágni.Vagy pedig mindjárt porlasztó csere,turbó csere,egr csere kellene.Elvileg még nagyjából eredeti alkatrészek vannak benne.Vagy inkább egy keveset futott csere motort(ha van még olyan)érdemes vadászni.
A PD is tud többlépcsős befecskendezést, ez nem csak a CR privilégiuma.
A késői befecskendezéshez módosítottak a veztengelyen.
"Itt sem képes magától kiregenerálni menetközben az adalék anyag anyag ellenére sem?"
Ha ez alatt a spontán regenerációt érted, az, mint bármelyik másiknál, DPF hőmérséklet kérdése. Ha az üzemi viszonyok olyanok, hogy felmelegszik annyira, akkor megindul a kiégés spontán. Az adalék miatt ez ~100°C-szal alacsonyabb hőmérsékletet igenyél az adalék nélküliekhez képest.
"Mik a kritériumok ha azt szeretném hogy hosszútávon is jól működjön?"
Nem tudom milyen kritériumokra gondolsz. ? Alapvetően rendben kell legyen a motor, amikor nyűgök vannak a DPF-el, az többnyire következménye más hibá/k/nak.
Azért kérdeztem ,mert itt a pd miatt korlátozott az idő ameddig lehetséges a befecskendezés és csak kettő befecskendezésre van mód tudtommal.Itt sem képes magától kiregenerálni menetközben az adalék anyag anyag ellenére sem?
Azért érdekel a dolog mert amit vettem abból ki van írva az egész mindenség és ha nem nagy szívás szeretném visszaállítani.Mik a kritériumok ha azt szeretném hogy hosszútávon is jól működjön?
Nem elállítják, (ahogy a CR-t sem) hanem van egy kései befecskendezés is ami jórészt elégetlenül kerül a kipuba. Van aki azt mondja, észre veszi, de a többség nem. A sajátomnál abból sejtem, hogy másképpen vált a váltó.
Szia!Lehet arról valamit tudni hogy ezeknél hogy történik a regenerálás?Itt is elállítják a befecskendezést mint a cr-eknél?Van valami látható ,hallható jele a regenerálásnak?
Igen, át kell írni az "üzemidejét". A 19% telítettségnél nem regenerál, az 40%-ig jó kellene legyen. De nálad bizonyára a visszamaradt/számított hamutartalom a magas.
Szerintem az adaléktartály visszaáll magától. Lehet kevés neki az a 30km, de az is megeshet, hogy rá kell tankolni. ?? (bár ez a tankolás talán francia szokás) De volt már olyan, hogy elromlott a szintérzékelő. Az aktuális szintet viszont valamelyik csatornában lehet látni.
Szeretném kérdezni, hogy DPF csere (eredeti tisztítva) után kell-e a VCDS-ben valamit csinálni? És, ha igen mit?
A csere után be van fagyva a 075-ö mérési blokkban a telítettség (19,7%) és nem változik. Regenerálni nem lehet. Hibakód nincs.
Illetve kifogyott az adalék a hátsó tartályból, de fel lett töltve, ennek ellenére kb30 Km autózás után elkezd villogni az izzító ikon, és bekerül egy hiba, hogy üres a tartály. Ezt is kell "nullázni"?
A külső hőmérsékletre gondolsz?Azt látod nem néztem hogy mennyit mutatott.jó volt az idő,simán pólós így azt nem is néztem(legalábbis nem emlékszem rá)
Szerintem 18-9körül,próbáltam a minimumon is,bár lehet hogy a hőmérséklet nem volt elég magas......Mondjuk én 18fokba már simán klímázok ha beülök és fel van melegedve.
Üdv Laci!Segítségre volna szükségem,bár így lehet hogy nem sokra megyünk.A tesóm vett egy bódét,2002 auy sharan.A lényeg hogy nem működik a klíma.A klíma kijelző nem villog illetve ha bekapcsolom nem történik semmi,úgy értem hogy nem hallom hogy a kompresszor kapcsolna,van esetleg ötlet hogy merre érdemes elindulni?(Hátul nincs klíma.)Ha kevés a gáz akkor villog,ugye?Vagy lehet hogy erre sem jól emlékszem.
Mindenesetre nagyon köszönöm a 'távsegítséget' (blasz66 kollégának is)!
Nem jött ki a szimmerig sehogy, pedig nagyon vigyáztam rá 30 percig, utána már nem. :-) Még a forró/hideg vizes trükkel is megkínáltam, de meg sem mozdult. Végül sok volt neki a 'nyomaték' és kitört a ház közepe. Nem volt egy sikersztori, de legalább jól felmérgeltem magam. Az a kár, hogy nem raktam el a korábbi rossz tandempumpát, akkor most megúsztam volna egy tömítéskészletből, már ha a másikból kijött volna a szimmering.
Mindegy is, egy próbált viszont mindenképp megért. Rendeltem egy új Bosch-t. Talán holnap, holnapután itt van, utána felteszem, aztán beszámolok, hogy javul-e a helyzet.
Jah, 10NM -rel vannak meghúzva a fedélcsavarok, lemértem. Viszont nem jött ki az a sz.r szimmering. Sehogy. Rommá tört az egész középrész és még úgy sem.
Nagy nehezen kifeszegettem belőle darabokban félig nem volt rajta gumi azon a részen, ahol összeért az alu házzal. Maga a szimmeringben lévő fém ért hozzá az alu fészek falához. Ennyit erről.
Orrán száján folyhatott az olaj, mert a nagynyomású gázolaj nyomókamrában is állt a motorolaj, amikor levettem a hengerfejről. Ebben is 90e km lehetett kb.
A szivattyú fedélcsavarjainak meghúzási nyomatékáról gondolom nem tudunk semmit, mivel a gyár nem ismer ilyen fogalmat, mint ennek javítása..
A hengerfejre húzás az megvan, felső két nagy csavar 20NM, alsó kettő 10NM (mondjuk utóbbit keveslem, de ha ennyi, akkor ennyi, valóban elég gyenge az a lemezalátét, amit odahúz).
A tandemnek közel 0mbar (~700hgmm) nyomást kell tudnia* (abszolút értékben!!)
A turbó vákuumdobját 400-500mbar vákuum tudja koppig behúzni.
Ami csörömpölés alapjáraton hallatszik, az szerintem a kettőstömegű.
* leállítás után ezt nagyjából tartania is kell a vákuumtárolónak (szelepfedél). Ha gyorsan csökken, akkor beteg a visszacsapószelepe. Mármint akkor ha már ki van cserélve az a röfögő szelep. Addig nem is érdemes a többi jelenséggel foglalkozni.
Nemigen kopik semmi sem el végzetesen a tandempumpában,vagyis egyszer cseréltem másnak a vákum ház kopása miatt.A sajátomat is kb 90.000km ezelőtt újítottam fel.2 féle tandem van a bosch rendszerű és a lucas ha jól emlékszem,erre oda kell figyelni ha tömités készletet vásárolsz hozzá.A szimeringet kell nagyon ovatosan cserélni mert ha tönkre megy szerelésnél külön nem kapni.Akkor új készlet,és nem olcsó.
Köszönöm, jogos. :-) Ma sikerült felvennem. Leírom az összes ismert jelenséget, hátha találkozott már valaki ilyesmivel (már kissé kivagyok, hogy mi lehet...:-( );
Szóval:
- A már említett hang néha jelentkezik "gyújtás" rákapcsolásánál hidegen, melegen. Olyasmi hang, minthe egy kompresszor töltene pár másodpercig. Ma egyszer jelntekezett, akkor megfotam a tűzfalon lévő vákumszelept, és az erősen remegett, tehát a hang valószínű abból jön. Szokott jelentezni menet közben is, szintén pár másodpercre. Még egy tünet, hogy időnként menet közben "kihagy a gyújtás" (tudom, tudom, nem gyújtás, csak olyan :-) ). Mintha megszűnne az üzemanyag ellátás pár pillanatra. Ha visszaveszek a gázból, akkor abbahagyja.
- Az motornak hidegen/melegen eléggé rázós a működése alapjáraton is, terhelésen is, hangja egészségetlen (erős, hullámzó). Erős gyorsításnál (gázpedál hirtelen lenyomása) az autó megtorpan, majd hirtelen elkezd rendesen gyorsulni.
- Ma tudtam vele foglakozni... Ha lehúztam a vákucsövet akár a szelepfedélről, akár a turbó labdáról, érztem, hogy van "szívása" (azt nem tudom, hogy elegendő-e). Néztem, hogy a turbólabdát mozgatja-e a vákum, de meg sem mozdult nagyobb gázadásra sem (nem tudom, hogy álló helyzetben, csak a motor működése közben kell-e mozognia).
- Asszony jelezte, hogy szerinte a fékerő sem túl jó (egy VW Borát hajtunk még, annak valóban jobban "harap" a fékje), de igazából sosem volt egy igazán harapós fékje.
Ekkor kezdetem gyanakodni a tandempumpára. A tandempumpa oldalán a motor erősen olajos (fotó).
VCDS hibaüzi nincs.
Amelléklet hangfáljban, amikor jár a motor van egy kerregő hang, ami (ami néha előjön), ahogy hallgattam a tandempumpa felől jön. A fálj végén van az említett "kompresszor hang".
Kérdésem, hogy meg tudom-e mérni (VCDS-el, 12.12), hogy vákum elegendő-e, illetve menniynek kell lennie? Lehet a tandempumpa? Vagy tömítése? Vákumszelep? Turbólaba? ...?
Nagyon köszönöm, ha valaki tud nekem javaslatokat adni, hogy mi lehet, mit tegyek.
A szimmering 2 élű,de készletben kapni hozzá minden tömitést és szimmeringet.Nem kell félni tőle egyszerű mint a faék a tandem.Csak oda kell figyelni szétszedésnél.
Rendben, köszönöm szépen a válaszokat! Azt hiszem, sikerült megszülni az akciótervet. Megy bele egy új, követem a gyári előírást, miszerint tandempumpát nem bontunk meg. :-)
Nem kockázok, ott az utánajárás, kínlódás, valamint ha még más nyűgje is van vagy esetleg lesz 2-3 hónap múlva akár. Nem éri meg és a plusz olajcserék sem. Szerintem ilyen tiszta motort nem sokan láttak, ha szét lenne bontva. Ezt meg kell csinálni gyorsan, nem akarok csapágyakra, veztengelyre, turbóra meg az Isten tudja még mire gyűjteni.
Szia kb.40 fokos viztől kezdi köpködni az olajat,alapjáraton elég intenziven. De maga kartergáz nem sok van nem üvölt a nyomás kifelé.A nivót kiúzva is köpköd továb.Ebből gondolom hogy baj van a membránnal.De minden lehet.Másik fedelem nincs sajna.
Szia! Köszönöm a választ! Igen, a pumpa és a hengerfej közöttit cseréltem csak, ezen az a nagy fém tömítés van. Kifelé is folyt szerintem, mert az aló sarka környéke gázolajos volt. Pierburg 7.24807.17.0 van benne (még Ti raktátok bele sok éve, nem is volt vele eddig semmi baj).
A tandemen lévő szimmering cserélhető külön, ill. van értelme cserélni? Külön ilyet nem láttam, csak felújító készeletet, ami 15-20k között van, egy új Bosch tandempupa pedig kb 75e Ft.
Mit értesz tandempumpa tömítés alatt? Mert attól ami a pumpa és a hengerfej között van, csak kifelé tud folyni a gázolaj. Ha befelé enged a tandem, akkor a tengelyén lévő szimering a bűnös.
Na, hát az van, hogy tandempumpa tömítés csere után is tölti be a gázolajat a motorolajba. Ha a PD elemek O gyűrűi lennének elnyíródva, akkor nem kellene indítási nehézségeknek jelentleznie hidegen/melegen? Legalább valamilyen szinten. Amikor ilyen probléma volt évekkel ezelőtt, akkor gondok voltak az indítással is, most viszont azonnal indul, minden körülmények között.
Tudtommal a vákumszelep a tűzfalon van, a motor mögött és nem a tandemszivattyú környékén. De csak találgattam, nem akarlak rossz irányba elvinni. A motor működése közben én ilyet még nem hallottam, kizárólag leállítás után.
Köszönöm a választ! Ahogy érzékeltem, nem a vákumpumpától jön a hang (motor jobb oldala), hanem a motor hátsó része felől. Eléggé hektikusan jön elő, elég nehéz elkapni, hogy honnan jön, de mintha egyre hangosabb lenne.
Sziasztok 1.9tdi AUY,ma valami eszeveszett kék füst jött ki inditás után a kipufogóból,mint egy beteg Ifa, motorolaj szagú,ami el is tünik 10 másodperc után. Olajfogyasztással kínlódok egy ideje, Turbót cseréltem rajta,mert nagyon lógott a tengelye,és megvolt állva a geometria is rajta,vagyis középrészt vettem és az lett beépitve rendes tisztitás után.
De, lehúztam a karter csövet a szelepfedélről,és kb.5-8 perc után elkezdte köpködni az olajat elég rendesen.A rongy 1 perc alatt elázott az olajba.Nincs egyébként veszélyes kartergáza,indul pöc-röff hidegbe melegbe,és jól is megy.Nem remeg nem ingadozik az alapjárat,és menetközben nem füstől.
Jól gondolom hogy a kartergáz leválasztóban tönkre ment a membrán?Másra már nem tudok gondolni. Köszönöm előre is.
Alhambra 2007, 2.0PD, BRT. Kérdésem lenne, hogy időnként búgást-zúgást hallok a motortér felől. Mintha egy kompresszor töltene (2-3 másodpercig). "gyújtás" kapcsolásnál, illetve menet közben is időnként hallható. Mi lehet ez?
Ez a fórum a VW alapú Galaxyk (Sharan/Alhambra) fóruma, amiből a Ford 2006-ban kilépett.
A magam részéről nem tudom ki és hogyan javítaná, azt viszont látom, hogy szinte az összes tempomat gondokkal (és adat kommunikációs hibákkal) küzd. Mindegy milyen kézifék van bennük.
Sziasztok! Ezekben a 2008-as Sharanokban lévő tandempumpákhoz hol a viharban lehet mérőadaptert venni? Ilyen nagy menetemelkedésű még csak hasonló sincs akészletemben.
Tölti ez a dög a kartelt gázolajjal, de annyira, hogy az előző olajcsere óta 3000 km elteltével már a max jelzés feletti bogyó felett van a szint a nívón. A tandempumpa tömítését most kicseréltem, mert az a legegyszerűbb talán az egészben, de jó lenne azért megmérni, hogy pd elemek tömítéseivel van a gond vagy a tandemmel van esetleg valami. Motormosóval járni nem túl egészséges.
Rákerestem, de olyan, hogy mérőadapter nincs sehol, valamint még hasonlót sem találtam.
Kicseréltem a kupakot, könnyen kijött (én a közepét szúrtam meg csavarhúzóval, ott ki van könnyítve). Visszafelé már maszatolósabb volt, mert nagyon finoman körbeütögetve a szélét ment csak be. Gyenge egy anyag, vigyázni kellett. Ugyan még csak egy-két száz km-t mentem vele eddig, de azóta szép száraz, nem szivárog. A tengelyt nem tudtam megmozdítani, ami akár még jó hír is lehet, ha nem én bénáztam. :-) Köszönöm az infokat!
Eldönthető váltó levétel nélkül is, a tengely szabadon mozog hosszirányban. A gond az, ha a külső oldalról hézagolod, azzal a belső oldal kopását nem hozod helyre. Egy idő után megint lógni fog, a végén összeér az ötödik fokozat fogaskerekével, és ötödikben motorféken "fütyülni" fog.
Köszönöm!! Tehát maga ez a kupak tömít a szélein lévő lamellákkal. Nem domorú hál'Istennek, csak szivárog. :-)
Azt gondolom nem lehet eldönteni tehermentesítetlen tengelynél, tehát ha fent van a váltó, hogy ilyen hézagoló vackot érdemes-e beletenni a hosszirányú tengelymozgás elkerülésére?
BRT moror - 6 sebességes KKG váltó párosnál a váltó bal oldalán van egy kerek fedél, ahonnan folyton szivárog az olaj. Tengelyvég lehet alatta első ránézésre. Mi kellhet oda vajon valamint kell komolyabb bontás a cseréhez? ELSA-ban ezt találtam, de megmondom őszintén, hogy nem egyértelmű: 3550 Meghajtótengely tömítőgyűrű
Na de egy nem "gyári" alufelnin milyen cikkszámot nézzek?Persze tudom annak is van,aztán úgy hozza hogy 96-tól2010-ig?De mindegy,így jártam,eddig még soha nem kellett cikkszámmal foglalkoznom,egy autónál sem.Elég volt az 5 adat és hibátlanul passzolt.313as fékre egyik 16os jó mésik nem......Mondtam én hogy ez bódé betegség.Méshol ha nagyobb a fék akkor a gyári felni is nagyobb,szerintem.
Ha lesz valakinek akciós eladó MK1-es 16"-os alufelnije 7m0 gyári számmal (az felmegy az én régebbi "kis" fékemre is), kérem jelezze! Vevő lennék rá! :-)
Persze, létezik is. Ott van rajta a cikkszám. Ha arra rákeresel, egyértelműen kiderül, hogy a 2000-ig gyártott típus felnije. A felni számodra (tulajdonos) publikus adatai egyrészt a gumi vásárláshoz szükségesek, másrészt, hogy a kerékagyra illeszkedjen (5x112)
Van az Mk2-nek is olyan 16-os felnije, ami nem megy rá a 313-as fékre, pedig készítik azt is 16-os felnivel.
Egyébként most cseréltem,de elindulok szerintem a 5-6mm szélesítő felé.Számomra ez akkor is érthetetlen,megad a gyártó paramétereket az autóhoz,majd nem jó rá az ezekkel a paraméterekkel rendelkező felni.Talán akkor kéne léteznie még egy paraméternek.
Nem bódé privilégium, nem is ritka eset, és normális kereskedő, ha nincs biztos infója egy típusról, akkor javasolja a próbát első tengelyre vétel előtt. Neki is kevesebb macera. Jártam már így lemezfelnivel is.
Hát nyilván nem ez az a megoldás amit az ember szivesen csinál,de ott azon a részen elég vastag,szóval nem 2centiből kell leszedni egy centit.Én egy kicsit körbeszimatolok egy fél centis nyomtávszélesítő után.
Felpróbáltam,a féknyereg kifele eső része éri el a küllő belsejét.Na most ilyet még soha sehol nem láttam.A létező összes felni adat stimmel,de még sem jó rá,szerintem ilyet is csak a bódé tud.Ha elmész valahova venni hozzá felnit,mit fognak kérni,szélesség,átmérő,et,osztókör,agy átmérő.Ezzek egyezésénél a bodéra még sem jó,szerintem erre egy felni kereskedés is csak pislogna, egyszerűen nincs más adat aminek meg lehetne még felelni.Egyébként orvosolható a dolog,vagy nyomtáv szélesítő,vagy egyszerűen a nyeregből le kell onnan köszörűlni,eleve ott van egy sorja,a kerék simán felmegy a helyére csak ez a sorjás rész ér hozzá.
Attól, hogy a külső méretek azonosak, még belül lehet kisebb a "lyuk". Mivel az Mk1-en nem volt akkora fék mint az Mk2-őn, kisebbre csinálták a belső átmérőt, ami így beleér a féknyeregbe a 2000 utáni autókon.
Figyi,a helyzet az hogy én is pont most vettem ugyanilyen felniket,holnap megnézem.Én nem igazán értem hogy ha az a 3 adat stimmel akkor mi a bibi.Mert hogy a 16helyett nem fér fel a 15ös az oké.De hogy a 16os helyett egy másik 16os ne lenne jó plána ugyanazzal az et-vel és szélességgel......
Működni fog, de hogy milyen lesz azt nem tudom. A szívóknak nagyobb szokott lenni a szelepösszenyitása. Ez a turbósnál nem jó, mert ki tudja fújni a töltőnyomás egy részét a kipuba. Tuningolósok az adagolós TDI-be bele szokták tenni az SDI tengelyét, mert az nagyobbat nyit a szelepeken. Lehet, hogy ez is olyan. Szóval, ezt majd a próba fogja eldönteni, ha nem találsz olyat aki már csinált ilyet. Mindenképpen érdekes a végeredmény. :)
Régebben vettem 5db alufelnit, amit Vw sharanon használtak elvileg. Akkor fel is próbáltam, de csak hátulra, ott jónak véltem. Majd elraktam a sufniba. Mai nap pedig, újragumizás után vettem észre, hogy az első tengelyre nem lehet felrakni, mert beleér a fékbe. Neten nézve látok minden ET számot. Köztük ezt is gyárinak írják/ hirdetik. Valójában nekem van nagyobb fék felrakva, vagy van gyárilag ezekhez valamilyen szélesítő?
Sziasztok betehetném szerintetek az sdi veztengelyt a turbós motorba?AUY ba menne.Tudom mások a nyitási szögek,de lehet jót is tenne a motornak.De nem tudom biztosan.Szert tettem egy sdi veztengelyre,Az enyémbe pedig elkopott már.760.000km felett jár már.Persze nem a gyári van benne de elkopott már nagyon.
És azt kérdezném még hogy érdemes e neki állni a turbót magam felújitani a kapható készletekkel?Most nem mindegy nekem se hogy 130.000Ft,vagy 20.000Ft a készlet.Dolgozik a turbó de elkezdte hordani az olajat nagyon.100km 0.5liter olaj.Megnéztem a tengelyt nem éreztem nagy kotyogást lógást,ennél sokkal rosszabbal is járnak autók,csak nem hordják az olajat legfeljebb.Elméletben ha a kompresszor kereket korrektül összejelölöm a tengellyel akkor a centir se szükséges talán.
Sehol, ez egy analóg jelzés, nincs köze az öndiagnosztikához.
Ha nincs elkopva egyik betét sem, akkor meghibásodott a jelzőrendszer.Valahol vezetékszakadás, vagy testelés történt. Jellemzően a bal első ABS jeladó és a kopásjelző vezetékeinek közösítésénél szokott elszakadni.
Mint írtam, gyári állapotában. Hogy időközben mit mókoltak össze, azt fene tudja. A cikkszáma szerint ez az akku valóban nem munkaakku..... Az eredeti állófűtéses akku az 61Ah-ás munkaakku.
Ez munka? Akkor jó! Nem tudtam mit kell nézni, nekem normál indítónak tűnt.:DDD Ezért kérdeztem itt a szakikat. :D
Szóval ez egy gyárilag nem állófűtéses autó, Executive felszereltség, sok plussz elektronikai kütyü, az előző tulaj szerint ezért van benne 2 akksi. Mindegy is. A kályhára én építtettem rá a távirányítós indítót, szóval a szobából be tudom indítani vagy bármikor a kocsiból is, álló motornál is. 15 perc víz melegítés és +15 perc meleg befújás, de ezt nem is használom (nem tesz jót az akksinak a szellőztető rendszer energiaigénye:DDD).
Van még a rendszerben egy háromállású kapcsoló, ami
kapcsolja a kályhát (nyáron is),
engedélyezi az eredeti kiépítésben (7 fok alatt, de ez mintha nem menne most, magától nem kapcsol be) vagy
engedélyezi a levegő befújást ha távirányítóról melegítek és tiltja ha csak megy az autó (érdekes kombó).
Aki szerelte, nem akarta a kiegészítőre tenni. Bekapcsolva maradt pár napig a standby, nem tudom az szívta-e le, vagy csak az, hogy hidegben, háromnaponta mentünk 20km-ert és mindig előmelegítettünk, indítóztunk 2x, 3x stb. Nem akarok kockáztatni, át fogom szereltetni. Az akksit 2020 októberében cseréltettem, egy FIAMM 80Ah/730A van most benne. Tudom nem egy Bosch Silver, de ezt találtam szombat este Jászberényben egy jó szakinál.:DDD
Ti csináltok egyébként ilyen elektronyos szerelgetést? Átszerelés előtt vennék azért egy új munka akksit bele. Mit ajánlasz?
Ez a gyárilag állófűtéses bódék akkuja. Munka akku. A kályha erről működik, ha időközben nem kötögették át az indítóra. Gyári állapotában nem merítheti le az indítóakkut, mert alapból erről az akkuról működik* és kikapcsol ha az akku fesz 10.5, vagy 11V alá csökken, illetve max 30percet üzemel.
Ha át van kötve és 30perc alatt lemeríti az indítóakkut, akkor annak az akkunak a tárolóképessége (kapacitása) a végét járja.
* semmi mást nem működtet ez az akku az állófűtésen kívül.
A JE ülés alatt lakott. 2V alatt van, úgyhogy kivettem, ne erőlködjön a generátor hiába. Mit tegyek a helyére? Egyrészt nem vagyok biztos benne, nem-e munka akksi kellene oda? Igazából ez a plussz fogyasztók kiszolgálását látja el, gyújtás levétele után is. Nincs indító funkciója. Tervezem a távvezérelhető állófűtés átkötését is erre, mert sajnos leszívta az indító akksit és meg kellett kérjem a szomszédot egy bikázásra.:D Hiába, sok rövidet menve télen, nem a legjobb az akksinak.
Szóval mehet ilyen (úgy látom ez még gyári volt, élt 14 évet) vagy nagyobb/más típus/munka mittomén?
Köszönöm a tanácsokat!
ui. ja még valami. Mivel el van törve a tálcája, keresek akku tartót, ha van esetleg valakinek. Bejön a por, nedvesség. Nem fényképeztem le, de egy fekete műanyag téglatest alakú cucc, ami lelóg a padlószint alá...
Most jutott eszembe, hogy a normál (indító) akksi fedele is el van törve. A jobb oldali (szemből nézve) csavarozós szem hiányzik róla, úgyhogy ilyen fedelet is keresek...
A kulcskérdés az, hogy mennyi szórt fénye lesz így. Mert az nem baj, ha erősebben és messzebb világít, de sok esetben az utólagos LED, Xenon-hatású izzóknál olyan mértékű szórt fényt nyomat, amitől kihullik a szembejövő haja.
Korábban olvastam, hogy az utólagos dolgoknak az a fő baja, hogy nem teljesen a gyári fókuszba kerül az izzó fókusza. Vagy azért, mert helyileg nem oda, vagy azért, mert más formájú az utólagos eszköz fókusza (pl egyik gömb, másik ovális), mint a gyárié. Ettől lesz a sok vakítás.
"a kamionban már próbált és használt LED izzókat építettem a Seat Alhambra első lámpáiba."
Döntően nem a led, hanem az adott fényszóró geometriája szabja meg hogy hogyan fog világítani.
Ergo, ami a kamion lámpában jó, az nem biztos, hogy bármi másban is jó lesz. Ezért írtam alább, hogy a tükrös lámpákban lutri, hogy hogyan fog világítani.
Én az autót sötétbe használom ebben az évszakban, és mint már írtamvolt lentebb a kamionban már próbált és használt LED izzókat építettem a Seat Alhambra első lámpáiba.
A halogén izzók beállításai mellett úgyanúgy irányított a fény, és nem világít a szembe jövő autósok szemébe.
Sokkal erősebb a fény, messzebbre is elvilágít.
És mivel nem vesz le annyi áramot így nekem még a fogyasztás javulása is érezhető.
Nekem van egy olyan gyanúm hogy normál lámpába nem az igazi.Én a múltkor vettem a tescoba sima halogént,meg nem mondom mi a márka,de máshol még nem láttam,nagy remények nem voltak,150%-ost vettem,mert aztán van mindenféle......,meglepően jó.Erősebb, valamivel fehérebb a fénye,szembe jövőket sem zavarja.Szóval azt mondom hogy megérte a pénzét,tényleg ég és föld a sima halogénhez képest.
Az enyém vetítőlencsés, abban lényegesen jobban világít mint a halogén. Azért esőben ez nem egyértelmű. Normál tükrös lámpában nem próbáltam. Azokban lutri, hogy vakít vagy sem. (a vetítőlencsésekbe a németek engedélyezik a bevizsgált ledeket)
Ezekből az illesztőadapterekből van több megoldás, nem mind működik minden autó izzó ellenőrző rendszerével. A bódé rendszere analóg, nincs köze a can-bus-hoz, gyakorlatilag az izzó ellenállását kell imitálni a rendszer átveréséhez. (a sajátomba is a második fajta lett jó, de ez nem bódé)
Fizikailag normális, mert nem az odavaló izzó ellenállását látja a vezérlő. Az a gond, hogy ilyen ledet tettél bele. Ehhez CAN-buszos-ként hirdetett kellett volna, vagy kell venni elé erre célra készített/árult kütyüt.
Olyat kell venni ami canbus barát,de még az sem biztos hogy jól kezeli ezt a dolgot.Bár ha nem olcsó kínai és rá van írva akkor talán nincs ilyen gond.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy az első lámpák H7 halogén izzók helyett én raktam led izzókat mert jobban világítanak, viszont azóta állandó hibajelet jelez az első lámpákra...
garázspakolászás közben felleltem pár vajbőr könyöklőt ( kvázi hibátlan állapotban) meg némi világos szőnyegszettet a 3 éve eladott Sharan utóéleteként... :-)
Tegnap kicseréltem a féklámpa kapcsolót, közvetlenül utána nem villogott az izzító visszajelzője (előtte se folyamatosan, néha villogott, néha nem), elégedetten állítottam le az autót.
Ma mentünk vele vidékre, az indítás után azonnal villogni kezdett, abba sem hagyta többet. Féklámpák világítanak (mármint rendeltetés szerűen, ha a fékpedálra lépek).
Szia jártam igy turbó felújítás után én is.A geometria állitó karját nagyon eltekerték,én azon állitottam,napokig,mire jó lett az érték.Mindig túlnyomásra panaszkodott a vezérlő.És nekem 3100rpm től tiltott a vezérlő. De csak5-6. sebességben. Sok meló volt mire jó lett.Aztán megirattam a vezérlőt a turbó nyomás felső értékét megemeltük 0.5bar-ral,hogy ne panaszkodjon mindig a vezérlő.
De ez az én esetem csak,persze lehetnek más problémák még.
Én segítséget szeretnék kérni, ha valaki tud segíteni:2002 VW Sharan, a hiba: hidegen, ahogy eléri a 100 km/h-t, vészüzembe kapcsol a motor, elmegy az ereje. Újtraindítva a probléma megszűnik, egészen addig, amíg vagy el nem érem megint a 100-at, vagy be nem melegszik a motor. Melegen nem csinálja. Turbó felújítva. vákumcsövek rendben, légtömegmérő, nyomásszabályzó, hőfokszabályzó cserélve, ezeket kellett is. Úgy néz ki, ami alkatrészt ki lehetett cserélni, az ki is lett. Esetleg valakinek tippje, hogy mi lehet még? Elég kellemetlen előzni így, de csak simán menni is.
Egyféleképpen lehet a helyére tenni. De a népek képesek fordítva is beerőszakolni.......
Az alaphelyzet amikor be illetve kiszerelhető, az a nem működös állapot. Betéve és elforgatva lesz feloldva a benne lévő kettő kapcsoló reteszelése. Beszereléskor figyelni kell a helyes helyzetre és hogy a pedál ne legyen nyomvaközben. A kapcsoló hossza az első behelyezéskor automatikusan beáll a pedál távolságához, majd elfordításkor ez reteszelődik.
Hibás beszerelés esetén jó esély van rá, hogy a kapcsoló tönkremegy.
Egyébként jobban belegondolva lehet, hogy csak rosszul volt visszarakva. Videókat és az alkatrészt nézve olyan, mintha ez a kapcsoló azt is érzékelné, hogy megfelelően a helyén van-e.
Úgy látom, hogy magában a rögzítő mechanizmusában is van egy kapcsoló, ami akkor lép működésbe, ha be van rakva a helyére, és el is van forgatva a megfelelő irányba.
Elnézést a monologizálásért, de hátha másnak hasznos lesz egyszer.
Lementem megnézni a féklámpa kapcsolót. Most már nem világított a féklámpa. Megtaláltam a kapcsolót, kicsit lötyög a konzoljában.
Kivenni sajnos valamiért nem tudtam, de balra elforgatva a foglalatában nem működött, jobbra elforgatva működik. Elején nyomkodtam kézzel is a kapcsoló résézt, lehet be is volt ragadva, de ebben nem vagyok biztos.
A biztonság kedvéért rendelek egyet, és kicserélem. Ha ki tudom venni...
Tavasszal szervo hibával voltam szerelőnél. Elsőre úgy hoztam el az autót, hogy nem volt féklámpa.
(Vagy folyamatosan világított? Erre most nem emlékszem, de gyanús, mert az akksi is le volt merülve reggelre. És a tempomat sem kapcsolt ki fékezésre.)
A kapcsoló nem volt a helyén. Úgy értettem, hogy azt a szerelőnek ki sem kellett talán szerelnie, és szenvedett a visszarakásával is. Lehet ott eltört esetleg valami ami tartaná.
Esetleg meg tudom úgy nézni, hogy itt van-e a hiba, hogy járó motorú autónál megmozgatom ezt a kapcsolót?
Vagy ez egy párezer forintos tétel, és automatikusan csere?
Ma menet közben felvillant egy felirat: "Motorsörg werkstatt".
És villogott az izzítás lámpa. Ezt tartott kb egy percig, majd eltűnt (a villogással egütt), hogy biztos legyek mit is láttam, meg akartam nézni az MFA-ban is, de nem volt ott.
Kiolvastam a hibakódokat, és ezek azok a hibaüzenetek, amik nem ismerősek, ezeket eddig még nem láttam:
Az 1. és 3. fokozatokba nehezebben lehet berakni alkalmanként, mint korábban. Nem tendencia egyenlőre, de nem is szeretném, hogy az legyen, ezért egy olajcserére gondoltam első körben, hátha javul valamit a helyzet. A másik dolog, ami idegesít, hogy nem látni az olajszintet. Ha már veszek olajat, hogy 'utántöltsem', akkor ennyi erővel le is cserélhetem.
Köszönöm a választ!Belül szétküzdöttem nagy nehezen,de befelé nem tudtam annyira kihúzni hogy a csőhöz hozzáférjek.Kívül meg útban van az abs kocka.Végül kínomban kicseréltem a munkahenger tömítéseit és most reménykedem hogy jó lesz.
Szia Laci! Köszönöm a választ, még jó, hogy rákérdeztem! Ti milyen olajat szoktatok ezekbe a 2008-as kézi váltóba rakni? 3-4 éve lett kicserélve szerintem, amikor lendkereket cseréltetek benne.
A gyári VW olaj cikkszámra keresve nem sok alternatíva jön fel. Ha nem lesz jobb, akkor csak meg kell vennem a tlx-nél a gyárit. :-/
Nincs valakinek elfekvőben 2008-as Sharan integrált gyereküléshez fej/válltámla? Az a fajta, amit az ülés és a fejtámla közé kell betenni és fejtámla rudazata rögzíti. Köszönöm!
Alvázszám alapján a 2008-as 6 sebességes kézi váltós BRT-hez az alábbi gyári váltóolajat írja a gyártó: G 052 527 A2
Nos, ez nagyjából arany árban van a többihez képest. Itt többször azt írtátok, hogy minimum Dexron III minősítésű ATF olaj kell bele (tehát pl. Dexron IV is lehet, mert az szigorúbb szabványt követ).
3x1 liter és ebből marad 6-8 dl. Tehát elvben bármelyik gyártó megfelelő, Total, Mobil, Mannol, stb.
Kérdésem az, hogy szabad/ajánlott ezt túltölteni pár dl-rel (pl a felső szuszogónál). Az automatában nem szabad, azt tudom.
A kérdés hátterében az áll, hogy néhány manuál váltós VW-nél korábban csináltak olyat a szerelők, hogy 'túltöltötték' az olajat, mert tervezési hibák miatt nem jutott el benne mindenhová kellő mennyiségben gyári szintfeltöltés esetén és jellemzően idő előtti kopáshoz vezetett.
Kívülről csak a két csövet kell levenni, minden más belül van. A nyomócsövet egy rugós gyorscsatlakozó tartja, a rugót kell kipiszkálni és kijön. Bent fogja 2db csavar a pedálbakhoz. Na annak a környékét meg kell tisztítani. (komfortmodul/kábelköteg) Megeshet, hogy a pedállal együtt jön ki, ha nem engedi el a fehér müaklipsz a henger rúdját. Azt a klipszet sem árt újat venni.
Téged mint szerelőt kérdeznélek.Merről szoktál nekiállni a felső kuplung munkahenger kicserélésének?Semerről nem lehet hozzáférni a motortérből csak ha kiveszem az abs kockát amit azért nem erőltetnék.Alulról pedig egy májkrémes doboz nagyságú valami van a csövön amit nem tudok lelazítani mert nem férek hozzá két kézzel.2.0 pd-ről lenne szó.
2011-es Sharan. A doblemez felett belülről eredő korrodálásra lettem figyelmes. Tud esetleg valaki megbízható (úgy értem alapos) alváz- és üregvédelemmel foglalkozó szakembert ajánlani Budapest környékén?
2001-es auy Seat Alhambraban melyik a kiegészítő fűtés biztosítéka? Leállt egy pár napja, nem is indul. Csak szeretném tudni, ha véletlenül elkezdene füstölni, mint amikor vettem. Akkor rendbe lett rakva, bírt is jó pár évet .
Nekem eddig csak ilyen összkerekes Usa autóim voltak, lehet h ezek masszívabbak, de bajom sose volt velük.
A másik kocsi meg olasz, és annak sincs semmi baja, pár futómű elemet kellett most cserélni, meg a típushiba digit klímát javítani, 3 év alatt. Sz'al ennyit a sztereotípiákról. :-)
Höhö .. jó nekünk a bódé is. Nekem a régivel sem volt sok problémám, az újabbakkal meg pláne (2011-2012). Mondjuk a mostani (2014) már érezhetően még újabb, ergo több alkatrész ideje "lejár" hamarabb. Szép új világ. Utólag már kicsit megbántam, hogy lecseréltük a 2011-est 375e km-nél, mert annak amúgy semmi baja nem volt. Az új tulaj meg kicsit agybajos volt, a fél autót lecserélte annak ellenére, hogy a történet végig ismert (számlás) volt. Olyan beütései voltak, hogy talált egy szilentet, amin már látszott, hogy nem százas, erre lecserélte az összeset, amit látott. Lecserélte a 15e km-es váltóolajat, stb
Naja .. a Grand Voyager az volt. Tetszett, de a váltója egy nagy kalap. Persze a váltós ember azt mondta, hogy azt (a váltóhűtőt) nem arra tervezték, hogy 150-nel menjen az ember tartósan, mert elégn benne az olaj és egyebek sorban. 60-70 mérföld teljesen jó neki viszont.
Vazz ha egy Voyagered volt, akkor az NEM amerikai dízel. A VM Motori fejlesztette (olasz cég), s egy szarkupac a 2.5 meg a 2.8 is. A kocsit is Ausztriában rakták össze. Mindent kell amúgy szerelni, csak van, amit ritkán. :-)
A jelenség:4-6 km-enként elkezd a motor hirtelen egyenetlenül járni, rántgat és kigyullad a sárga hibajel, középen kiírja kiírja, hogy keressem fel a szervízt (Motorproblémen, Werkstatt). Hogy hazaérjek, kiütötten a hibaüzenetet, akkor pár km-en át jó volt.
Köszönöm,erre már csak januárba fog sor kerülni.De egyébként ha azt mondom hogy marhára nem zavar és az autót sem befolyásolja,akkor maradhat így is,nem?Szóval ez nem fog előidézni további problémát,gondolom
Szia Laci!Engem is utolért ez az óra mutató kilengés,a lényeg röviden hogy a hőfok mutató ugrál,olyan szinten hogy az aktuális hőmérsékleten áll és gondol egyet lemegy majd következő másodpercben vissza,az aktuális fölé nem megy,csak lefelé játszik.És ahogy nézegetem mintha csak menetközben csinálná.auy.
2, Vízfogyás. Csodák nincsenek, vagy elfolyik, vagy megeszi a motor. (közkeletű tévedés az ha eszi a motor akkor az olajba kerül. Az a legritkább eset)
Üdv. fórumozók segítsére van szügségem.Az alany 19pdtdi ASZ 2004-es alhambra340000km-rel .Jelenségek:reggeli első indításnál pici fehé füst,kulcsfordításra indul de a motor járása egyenetlen,felmelegedés után járása egyenletesebb de nem tökéletes.Motor erős,dinamikus,nem füstöl.A kiegyenlítőből eltűnik a fagyáló kb 300km alatt 1 liter.Folyást,tócsát nem észleltem.A vízcső nem keményedik föl,motorban az olajszint állandó nem szürkül be.Mik a lehetséges hibák?
Szükségem lenne szerelési útmutatóra ami megmutatja mit hogyan milyen sorrendben kell szét és összeszerelni. A rejtett csavarok és bilincsek által kiváltott agybaj és időpazarlás megelőzése végett kellene. Van mit csinálni a bódén és nem gond ha az ember keze piszkos lesz. Annó volt a fiatomhoz is :)
Akkumulátor cseréhez kérnék tanácsot. A fórumban korábban olvasottak alapján két éve egy valami alapot választottam (Electric Power 100Ah), mert hogy a mondás szerint mindegyik NAGYJÁBÓL ugyanannyit bír.
Na ez 25 hónapot bírt, szinte egyik napról (hétről) a másikra állt le. Ennél azért többet vártam volna el.
Napokig tartó töltés után a legkisebb terhelésre visszaesik 10,5V környékére az üresjárati feszültsége, a töltőre rakva pedig igencsak pezseg.
Van olyan típus, amit ajánlani tudnátok, és lehetőleg akár 3 évig is kibírja?
Eladó kihasználatlanság miatt, 2db speciális, VW konszern autóiban (Volkswagen, Seat, Skoda) elhelyezhető speciális, GYÁRI gyermek fejtámla.
Nagyon hatásosan tartja a gyermek fejét, az autóban történő alvás így nagyon kényelmes, nem billen le a gyermek feje ha elalszik. Mindamellett a biztonság sem utolsó szempont.
Keresek olyan csövet ami csak egy elpárologtatós...
Gondolkoztam a ragasztásos megoldáson is, de én egyáltalán nem láttam semmilyen motorhoz rögzítési pontot sem fület, így az biztos nem lenne tartós megoldás.
Esetleg tudnál egy képet amin a kisnyomású pipa alakú klímacső a klímakompresszor után a gumi flexibiliscső előtt rögzítve van és hogy hova ?
Forrasztani nem érdemes, mert egyrészt igen macerás az alut forrasztani, másrészt nem is tartana.
Hegeszteni lehetne, ha találsz olyat aki képes rá. Megfelelő ragasztóval ragasztható (pl. Hosch Kleber)
A levegőszűrő alatti toldáshoz kell egy csőbontó szerszám, de a 21éves állapot meglepetéseket okozhat. A csatlakozót akkor lehet a szerszámmal szétnyitni, ha belül tiszta. Ami az eltelt időt és a helyét tekintve szinte esélytelen.
Nem kell hozzá motorcsere hogy törjön, inkább az a csoda, hogy még egyben van. Ha a blokkhoz rögzítő bilincsét nem tették vissza, az sokat gyorsít a törésén.
A 2000 év végi Seat Alhambra auy autómon olajcsere közben vettem észre a klíma kompresszor alsó pipa alakú csövén egy kb 5-7 mm hajszálrepedést, amikor letöröltem róla a zöld cseppet...
Gondolom motor csere közben sérült meg,(amit a garanciás motor miatt nem én végeztem el) és ott engedheti el a klímagázt.
Az lenne a kérdésem hogy (próbáltam végigvezetni a cső útját) a levegőszűrő alatt van valami össze toldás ami csavarok nélkül lévőnek látszik, és elvileg az érintett darab addig tart vagy teljesen a tűzfal utastér bekötőig ?
Csak cserélni lehet a csövet vagy lehet forrasztani is ?
Ha csak cserélni, akkor annak mi a nemzetközi cikkszáma (jó a magyar is, majd kihozatom) mert egyenlőre nem találtam neten ilyet.
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.
Kiszedni a műszerfal alatt a burkolatokat, le kell kötni a végeit, azután befelé kihúzni. Az újat meg bentről kitolni. Kétemberes feladat. Az sem baj, ha van akna/csáposemelő.
Ja,hét ezért is van hogy sok mindenre nem használható,pl a passatba mikor légzsák kapcsolót cseréltem,azt sem engedte törölni.Azóta már tudom hogy azt ezekkel nem is lehet
De ezt a részecskeszűrős alkalmazást szeretem,ez jó és használható,azért lehet hogy beteszek majd ide egy élőképet róla,mert van olyan adat ami nem tiszta hogy mi az,aztán te okosabb vagy.
Ez egy szabványos OBD2/EOBD hardver, ami az ebben a szabványban leírt 5 protokollt képes kezelni. Hogy ezen túl mire képes, azt az erre írt szoftverek határozzák meg. Meg persze az autó gyártója, hogy ingyen mihez enged hozzáférni a motor környezetvédelemmel kapcsolatos részén túl. (az OBD2 csak erre kötelezi őket)
Jelen esetben a tempomat miatt, multikormány lévén, a kormányvezérlőben (is) kell turkálni. Azt egyik ilyen szintű diag sem tudja.
Gyakorlatilag most a hideg beálltával hallottam először. Kb fél percig megy igen. Egy kicsit égett olaj szagot lök ki a kocsi alól, ez az ami inkább zavar egy kicsit. Amíg ez nem volt addig az olaj szag sem volt. Csöpögés, szivárgás sehol.
Köszi neked is meg Fekszának is, akkor az lesz, hogy mindenekelőtt elviszem egy villanyászhoz itt helyben, neki van diagkészüléke és meglátom, hogy ír-e valamit.
Működik vele a bódé,elm327 meg valami androidos alkalmazás.az már máskérdés hogy a bódénál még semmi hasznát nem vettem.Igazéból a passathoz vettem,van egy alkalmazás ami a részecskeszűrőt látja,mutat mindent,az teljesen jó.Látom ha regenerál hogy mikor regenerált,bemenő távozó hőmérséklet ,olajhamú,korom mennyiség stb .
Nem tudom a bódék kiolvashatók-e az androidos OBD2-es szoftverekkel. Amelyikkel igen, azt meg nem lenne "kedved" megvenni. Minden esetre az OBD2 ezt a szintet amúgy sem tudná.
Tudsz mondani egy megbízható kütyüt, ami telefonra küldi az OBD-ről kapott információt? Mivel a jelenség aránylag ritkán fordul elő, teljesen kizárt, hogy műhelyben elő tudjam idézni a hibát, miközben egy rendes diag lóg rajta.
Üdvözlet Mindenkinek! Azt kérdezem, hogy az MK 1 bódét érdemes kihegeszteni, ha már nagyon rozsdásnak látszik alul es a küszöb is. Az első oszkopok aljánál. Gondolok arra, hogy milyen bonyolult a mögötte lévő merevítéseket kijívítani, ha kivágom a felső rozsdás részt. Az alsó lemez is el van rothadva a kereszttartó bakok körül.
Köszönöm a válaszodat, Budapest - Esztergom az gyakorlatilag 3. kerülettől a 10 es út vonala. De jó a 2. illetve a 12. kerület is. Reméltem, hogy valaki esetleg lesz mert nagyon cudarul állok az idővel sajnos. De amiket írtál végül is nem hangzanak rosszul. Melyik aki a Vw ennel foglalkozik vagy ezeknél mind1 hogy sharan vagy alhambra?
Sajnos időközben más probléma is elő jött, motor leállítás után a bal lámpa mellett valami ventillátor bekapacsol (mintha a hűtő lenne, de annál halkabb és máshonnan jön) és égett olajos szag árad ki a kocsi alól, kb 15 mp ig.
Az újabb alhambra(általánosságban a vw) esőérzékelő működése érdekelne.Sajnos sehol nem találtam ehhez használható infót. Tehát amit tudok,Kart a szakaszosba kapcsolni(igazából működik is a dolog)amelyik része nem tiszta az az állítása.
Valami olyasmi részinfók vannak hogy a szakaszos állítójával tudom állítani az "érzékenységet?".De hogy ezt menetközben is lehet vagy hogy egyáltalán hogy működik ez?Meg annyit sikerült még kibogarásznom,igaz azt az audinál írta hogy elvileg kikapcsolható az érzékelő hogy legyen rendes szakaszos törlés.
Sziasztok! 2012-es Sharannal olyan gondom van, hogy az elektromos tolóajtó becsukódik de nem záródik be nem “cuppan be “. Találkoztatok már ilyennel? Illetve ha tudnátok egy szerelőt hozzá ajánlani ( Bp ) megköszönném.
Sziasztok, a 2005-ös Galaxy bódémban néha rendetlenkedik a tempomat. Tünet: derült égből egyszer csak elkezd az autó lassulni, mintha deaktiváltam volna a kuplunggal, vagy a fékre lépéssel. Vagy újra bekapcsolható, vagy nem. Jellemzően igen, de teljesen random (ha elkezdte csinálni, akkor jellemzően perceken vagy másodperceken belül) újra leáll és a sokadiknál szokott az előfordulni, hogy nem hajlandó újra bekapcsolni. Ha teljesen kikapcsolom a tempomatot, majd újra be, az se jelent megoldást, semmi haszna. Előfordul, hogy egy idő után magától megjavul és az út további részében már teszi a dolgát, de van olyan is, hogy nem.
A kérdésem: találkozott-e már valaki ilyennel és hol keressem a hiba okát? Vagy menjek egy diagnosztához? Esetleg várjam meg, míg teljesen beadja a kulcsot, mert addig úgyse lesz meg a hiba oka?
Az maga a kályha. A diesel bódékban egy 5kW-os Eberspacher kiegészítő, vagy állófűtés van gyárilag. Attól függően, hogy mivel rendelték. Annyi a különbség, hogy az állófűtéses tud keringetőpumpát vezérelni, míg a kiegészítő nem. Illetve az állófűtéseshez be van építve a programóra, amivel működtethető, plusz egy saját munkaakku az anyósülés alatt. De ezek nélkül is működtethető.
A gyári állófűtés az utasteret fűti állófűtés üzemmódban, a motort nem. Ha jár a motor, akkor a motort.
A kiegészítő is átalakítható (beköthető) állóra, az a kérdés mi vele a cél. ??
Lehet én vagyok teljesen vakon.Tehát itt a bódékba szerelhető illetve amik általában vannak benne állófűtések az a kályhára van építve,tehát a részét képezi vagy az egy teljesen különálló egység?
Nem tudom. Ha ezt írják, valószínűleg úgy is van, bár nem látom mi értelme.
Mármint annak, hogy hőfok állítás meg hova fújja. A többit eddig is tudta különösebb hókuszpókuszok nélkül is. A motorhoz semmi köze a kályhának, az mindigis önálló egység volt.
Üdv Laci!Kályha téma.Létezik ilyen megoldás?Ezt egy más jellegű fórumon írta egy emberke,én kltelkedem benne
" Teljesen független mindentől a kályha. A motorvezérlővel beszélget hőmérsékletről és hogy jár a motor.
Na erre lehet radugni egy modult ami beszélget a kocsival is és a kályhával is. Programóra, távirányító, appos mindenes indítás lehet. Appon keresztül tudod állítani a hőmérsékletet, hova fúja és milyen erővel."
Tehát a lényeg hogy ez a modul átcseszi az autót és a kályhát,és állófűtésként is használható.
És tényleg,végig görgettem az oldalt és ott van.Bár én továbbra sem látom értelmét ennek a +/- nak,nem is szoktam figyelni csak így néztem rá hogy meg lett említve.De tényleg nyomkodja rendesen.
Köszönöm, így fogom keresni. Néztem bontókban, egyelőre nem találtam. Igazából elég lenne belepattintani valami könyököt, oszt csá. Merthogy a hangtompító megvan ugye. Meglátjuk. Kösz +1x
Valaki rutinból nyom egy -1-et minden hozzászólásodra? Fura. Micsoda alakok vannak. :(((
Két fajta kályha van bennük, különbözőek a hangtompítóik. A Tiéd, amennyire a képekből látni, az újabb, F-típus. Nincs külön vége a hangtompítónak, az egyetlen cikkszám az egész. 7M3 819 193 B
Kérdeztem még nyáron, most megint eszembe jutott, ahogy bekapcsoltam a kályhát, szükségem lenne egy kipufogó csonkra. Elvileg a hangtompító még megvan, de a csonk, ami megakadályozza, hogy bemenjen a víz, sár, az hiányzik, ahogy a képen is látszik. Van valakinek esetleg tippje, hol találok ilyet? Persze konkrét kipufogó is jó, ha van valakinek egy döglött kályhán elfekvőben...
Több pestit is ismerek, akinél már jártam, s ajánlani tudom őket. Melyik részen szeretnél? Nekem a Sharant 409 nicknevű Laci tartotta karban, ő a XI kerületben rendel. De ott az Autodokik, a Doni motors, a Badacsonyi autószerviz is pl.
"Próbáltam keresni használt 15"-os felnit, ami seatra Alhambrára vagy vw sharanra való"
A 15"-os felnit akkor lehet feltenni rá, ha elől 288-as fék van. A 300-asra nem megy fel.
A magasabb súly és sebesség index akkor lehet akadály, ha ott Téged szívatnak. Nagyon úgy tűnik, hogy erősen......... Olyan a világon nincs, hogy a gyár által megadott gumi méreteket a helyi hivatal nem fogadja el.
Próbálok egyeztetni a nálam okosabb vizsga biztossal hátha bele eggyezik , mert a 97V az pl nagyobb teher és sebesség indexű, és abból van sok nem úgy mint a 97H-ból..
Amúgy minden jól működik és vizsgára kész csak a fél éves gumikat most cserélhetem le... :(
Valamikor régebben olvastam hogy van gumi hozzáértő személy is a csoportban.
Nekem tegnap nem ment át a műszakin a 2000 év végi Seat Alhambra auy, mert forgalmi csere után nem lett beírva csak egy gumi méret az is a 215/55 R16 95H.
Ilyen gumi nem létezik.
A felni az 16"-os
Az autóhoz a katalógus ezeket adja ki...
bár sajnos a vizsgáztató hely főnökét ez nem érdekli...
Létezik vagy létezett egyáltalán a 215/55 R16 95H méret akár bármelyik téli, nyári vagy négy évszak gumiban
Sajnos a forgalmi kiállító hely azt mondja így van a computerben nem tud mit csinálni...
Igazából az 1 -3 az 1-2-3 fokozatban és a 4-5-6 ban nem csinálja. És nem a rádió hangja nyomja el :)
Lehet az egy kicsit segítség még hogy a motor erőteljesebben ránt vissza 1-2-3 ban ha elveszem a gázt. Viszont egy olyan relé szerű hangnak is hathat. Már már olyan mintha katt katt lenne inkább :)
Tudom hülyén hangzik. Igazából kellene keresnem egy Volkswagen szerelőt mi?
Kb egy hete a 2000 év végi auy Seat Alhambra manuális váltós autóm műszerfal bal oldala a kilométer óra mögötti részen 50 fok fölött 75km/h-tól elkezdett kerregni. 100 felett már nagyobb hangosan.
Valakinek volt már hasonló ?
Mi okozhatja ezt ?
Semmilyen szag nincs ami elektromos szikrázás vagy zárlat került lenne.
Nem volt tavaly óta semmilyen új sérülés az autón sem baleset sem beázás, akkor is a hátsó lökhárító kapott a parkolóban.
Reggel készítek videót és megpróbálom kiszerelni a műszerfalat is és ki cserélem egy másikra ami másik km elosztással van amiatt nem használom.
Üdv. mindenkinek az alany 2004-es Seat Alhambra.A hátsó ablaktörlőhöz nem jut el az ablakmosó folyadék,szivattyú működik,a hátsóajtón az átvezetés ép.Hol lehet a prbléma?
A rázós téma tovább folytatódik, ha esetleg van ötlet szívesen veszem.
Cseréltem kereket és üzemanyagszűrőt, volt futómű ellenőrzésen, a hiba továbbra is fennáll, ma amit sikerült kideríteni, hogy vsz mótorhiba. Üresben gázadásnál is erősen ráz a motor egy hosszabb út során az út első felében elég erősen rázott nem gyorsult annyira mint szokott, de egy 2-3 km nagyon rossz út után mintha helyreállt volna. Hazafelé szintén rosszalkodott. Kb olyan érzés amikor 30-nál 4-be teszed.
Gyújtás ráadásakor a hátsó fűtőventilátor rögtön fújni kezd, az automata klíma panel ki van kapcsolva. Eddig ilyet nem csinált. Jól gondolom, hogy ugyan olyan "tüskés" motor vezérlő/szabályzó (ha jól emlékszem, azt mondtad nem ellenállás) lehet a bűnös, mint ami az első ventit is szabályozza? Esetleg ahhoz egy cikkszámot tudnál adni?
Köszönöm!
Ford Galaxy 1.9 TDI Évjárat: 2000.09 Motorkód: AVG (81kw-110le) Alvázszám:WF0GXXPSWGYA78692
Szó szerint azt írják, a - jármű várható élettartama alatt nem szükséges cserélni - Hogy mit értenek ezen az élettartamon azt nem közlik. Úgy gondolom, ez náluk 250-300ekm-t jelenthet. (eddig vezetik a szervizkönyvben a km szerinti szervizeket)
Nem kell annyira hitetlenkedni,el kell menni meg kell nézni.Nekünk a passatba nem fog belemenni évi 10ezer sem.Az előző tulaj,aki ismerős,nem km alapján cserélt olajat hanem idő alapján mert sosem érte el a 15ezret.
Érdekes az a "frissen" cserélt kuplungszerkezet, legyen az bármi is. ?? (talán a megszokás vitte a ceruzát, ha kettőstömegűt cserél, akkor kuplungszerkezetet is. ?)
Amúgy nem kellene 200ekm-nél egyiknek sem elfogyni. (mármint a DMF-nek és az olajos kuplungoknak)
Ami kopik az a kuplung(ok). Van amelyiknél van erre valami érték a diagban, de ez csak halvány emlék, és a száraz kuplungosra vonatkozik. Ha nem feledem, ránézek az enyémre, de az olajos kuplungos. Viszont nem árt ezeket időnként újra kalibrálni, pláne a száraz kuplungost.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni, 99-es sharan 1.9 tdi kapcsolási rajz kellene a biztositékokhoz hogy hova mekkora biztosítékot tegyek 😬 köszönöm előre is
Van egy rázós témám. 2003-as 1,9 Alhambra AUY 115 le -vel 2500-2600 feletti fordulaton ráz, mindegy hogy milyen sebesség és a futóműben cserélve lettek a belső csiklók mert azok is okoztak problémát, de ez megmaradt. Érzésre motorikus rázásnak tűnik nem futóműnek.
Az az 1.6 benzin rövidutas városiban 10liter fölött fog fogyasztani....
A kettőstömegű attól függ milyen váltó, milyen felszereltség és mikor készült....... DSG-ben mind az van. Amúgy benzinesben is lehet. Szóval megmondhatatlan.
Adblue, környezetvédelmi besorolás kérdése Euro6-ban kell legyen.
Azt nem tudom hogy melyikbe van melyikbe nincs,vagy hogy miért igen miért nem.az enyémbe nincs de a kollégám alhambrájába van ugyanaz az évjárat 2.0cr az is 140le az is.Erre is azt mondták hogy próbáljak olyat venni amiben nincs,egy hibával kevesebb.
Amúgy benzinesben gondolkodnék a rövid utak miatt, de egyrészt a VW benzinesei nem elég jók, másrészt meg ha egy árban van, s ráadásul fiatalabb, meg erősebb a diesel, akkor a tököm..
Bocs hogy bele.......,kb egy éve én is ebben a dilemmába voltam.Ha jól emlékszem én is kérdeztem a Lacit.Szerintem a 2.0 tartja ő is előnybe,de majd úgyis leírja.Az 1.6gyenge,persze autó méret függvényében,én passatot néztem,viszont érdekesség hogy az 1.6ban nincs kettőstömegű.Általánosságban mindenki a 2.0 javasolja.Én sem bántam meg.
Megígértem hogy még jelentkezem a kuplung és kettöstömegű csere utáni poblémák miatt... Nos azóta hogy a SACHS szettes kinyomó csapágyat kicserélték VALEO ra elgurultam 2-3000 km. t , és azóta is ugyanolyan jó. A nyelestengely kopása miatt időnként kb. 0.5-1 cm. t beragad ideiglenesen a pedál , azonkívűl minden ok.
Meg kellene nézni diaggal is, az mit mutat a sebességre. Ha azzal is ugrál, akkor lehet jeladó gond is.
Biztosan be lehet tenni az MFA-st is, de én még nem csináltam olyat. Valószínűleg vezetékezni kell hozzá.
Van valahol VagTacho csatolóm, azzal elvileg lehet km-t módosítani, de műszercsoport kérdése, hogy kezeli-e. Ha nem feledem, megkeresem és kipróbálom a kollégám bódéján.
Nem lesz egyszerű ez a kapcsoló. Új már talán nincs is, ha van is aranyért adják. A bontottak meg lutrik. Próbálj jobb kormányosba valót keresni, azokat olcsón adják. Ha szerencséd van, a kettőből lehet egy jót csinálni. (belül egyformák, a belét át lehet tenni a bal kormányos házába.) Legalábbis akkor, ha a szokásos tompított csúszkája olvadt meg.
A szinkron szög változtatás következtében máshol van a PD dugattyúja amikor befecskendez. Lehet, hogy ott kisebb a kopás. De ez csak elmélet. Szerintem ekkora szinkronszöggel ~1literrel többet fog fogyasztani. Meglehet, hogy ennek következménye a javulás is.
A 18-as csatornában általában 0 szokott lenni, még olyankor is amikor a 4. henger +2.99 korrekcióval megy.
A 23-asban pedig a legnagyobb szám eddig 49 volt.
Kísérletezek még vele, hogy üzemanyag hőmérséklettel mennyire van összefüggésben. Bár most a szikronszög pluszba tolásával valami változott, mert jók az értékek, ezt annyira nem értem miért.
A 18-as csatornában járó motornál a 0-tól eltérő érték hibát jelez.
A 23-as a PDelem kapcsolószelepére jellemző érték. Hosszú lenne leírni mi is. A lényeg, hogy +/- 127 a határérték, de 100 környéke már elég bajos. 127-nél lekapcsolja azt a befecskendezőt az ECU.
Igen, a vezérlésnél van az 1-es henger.
Hidegen azért jó, mert sűrűbb a hideg gázolaj és tömíti a réseket. (Ezért változtatja a befecskendezési időket az ECU üzemanyag hőmérséklet szerint. Akár 30-35%-kal is 60-70°C melegedésre.)
Az olajszint növekedés csak az egyik tömítés hibájára jellemző, lehet azoknak több bajuk is, amitől nem növekszik az olajszint.
Sokat fogyaszt, de legalább gyenge is. Azon ne lepődj meg ha alapjáraton ki akar esni a motor. Ilyenek. Egyébként nincs velük baj. A váltóval viszont annál több.
Nem találtam rá sajnos semmi magyarázatot, csak külföldi fórumokon írják, hogy a 13-as csatorna mellett a 18 és 23-asat is nézni kellene, de hogy mit jelentenek, az nem világos.
Az a vicces, hogy most állítottam a szinkronszögön, kb +1.1-be. Így a 4. henger 0.1 - 0.3 lett.
Megfigyeltem, hogy főleg városi forgalomban jelentkezik (sok megállás-elindulás), kb amikor eléri a vízhőfok a 80-85 fokot, amikor állok piros lámpánál. De pl. autópálya után nem jellemző.
Ugye jól értelmezem, hogy a vezérlés oldalról számozzák a hengereket?
Ha a 4-es kopott lenne, akkor nem kellene hidegen is produkálnia a kihagyást? Illetve PD elem tömítés hibájára mennyire lehet jellemző, vagy csak az olajszint növekedésből tudnám, ha rossz?
A tömítések tudtommal még nem voltak cserélve soha.
Egy ideje volt kisebb problémám üzemmelegen az alapjárattal (AUY Sharan automata). Néha olyan volt mintha ki-kihagyna egy henger. Az elmúlt kb 1-2 hétben lett észrevehetőbb. Picit megemelve a fordulatot viszont szépen kisimul.
Vezérműtengely tavaly nyáron lett cserélve hidrotőkékkel együtt. Vezérlés, olaj, minden szűrő frissen cserélve, szinkronszög 0-0.5fok. PD elem kábelköteg is nemrég lett cserélve. EGR ideiglenesen kiiktatva, szóval az nem zavarhat be.
Üzemmeleg közeli állapotban jelentkezik a remegő alapjárat.
VAG COM-al alapjáraton mért értékek a következők (üzemmeleg adatok kb. 90fokos hűtővízzel): 013-as csoport: -0.35; -1.25; -1.55; 2.99 23-as csoport: -19; -2; ;-12; -49
Ha picit megemelem a fordulatot kb. 1000rpm/min: 013-as csoport: 0.87; -0.87; -0.42; 0.40
Egyáltalán nem füstöl, az olajszint nem emelkedik, hibakód nincs.
Kuka lehet a 4-es injektor, vagy érdemes lehet üzemanyagnyomást nézni? Ha lejtőn lefelé állok, akkor valamelyest javulnak az értékek, 1 alá megy mind, ezért gondoltam.
Inkább a komfortmodul fekete 26lábas csatlakozójának a 6-os/7-es lábaira mérj rá. Egyik a vezetőajtó, másik a többi három vezetéke. Nyitott ajtónál test, zártnál semmi.
Ajtóérzékelők ha nem jók gonolom a jelzi a műszerfalon. Csomagtérajtót kivéve végig nyomogattam őket,rendesen kapcsoltak. Azért gondoltam a relére mert fel és lekapcsolánál is hallottam eddig kattanást. Kicsit válltozott a helyzet tegnap délután,vezető feletti belső világítást lekapcsoltam és azóta nem kapcsolja fel a középsőt sem. Lehet,hogy abban égett meg a kapcsoló?
Sziasztok Ford Galaxy 1.9pdtdi AUY Merre találom meg az oldalszög gyorsulás érzékelőt? Ezt irja ki hibaként a vag-com. Random módon mindegy mennyivel megyek,20,vagy 130 befékezi a jobb első kereket.Igen veszélyes dolog,ma 130-nál csinálta pályán meghült vér bennem,aztán kidobja az esp hibalámpát,és onnan már jó.
Tényleg random,de észre vettem hogy mióta hüvösebb van sürübben csinálja.Nyáron talán 1x csinálta.
Most olvastam vissza, mit is írtam. Jobbos kanyarnál (nem balosnál) van a morgó hang balról. Csre után is megmaradt. A csere után mintha jobb lett volna, de csak pár méterig, utána megint előjött a hang.
Sziasztok!Problémám akadt a belső világítással. Menet közben gondol egyet és bekapcsol. Sajnos ma reggel már nem kapcsolt le akkor sem ha bezártam az autót.Ajtó érzékelők jók.Jól gondolom,hogy relé kapcsolgatja? Amennyiben igen úgy merre találom?Köszönöm előre is a segítőszándékú hozzászólásokat.
Az eddigi bódéimban nem volt ilyesmi.Még azt megtudnád mondani hogy kb.mennyi km-re elég egy töltés mert az előző gazdájának fogalma sem volt róla hogy létezik ilyesmi ,és a nála töltöttpár év alatt nem is öntött bele semmit.Amikor kevés van benne akkor lámpa jelzi vagy a kijelzőn irja?Honnan lehet azt èszrevenni ha pl.ki van iratva?
Elnézést a sok kérdésért de ez nekem is teljesen új.
Most vettem egy sharant 2.0 pdti brt motorkód. A pótkerék helyén lévő tartály az valami adalék tartály lenne? Úgy láttam hogy a letekerő helyén van a beöntője.Mi a belevaló adalék pontos tipusa és mennyi megy bele?Van ennek valami visszajelzése ha elfogy?
Elhoztam az autót a szerelőtől... A kereskedő kűldött egy Valeo kinyomó csapágyat(a Sachs szettbe) a köv. üzenettel: Itt van valami gebasz... Lehet, hogy a csapágyat ki kell cserélni. VALEO VAL810123 lerendelve AP.
Bent az új csapágy , a kuplung feszesebb lett , nagyon kevés holt játékkal , szépen és könnyedén vált. Eddig semmi probléma. Remélem így is marad...
Ez tipikusan az a helyzet amikor a nyeles mozgása viszi magával a kuplungot/lendkereket. Ehhez kell egy hibás lendkerék is. A nyeles a ferdefogazású fogaskereke miatt mozog egyik, majd terhelés váltáskor a másik irányba.
Ami még feltünt, hosszúban nagyobb sebességnél ha hirtelen levettem a gázról a lábam , beesett egy 2-3 cm. a pedál ,hirtelen gázadásra pedig visszaugrott a helyére .
És létezik hogy a csere elött , a kopott kuplung jobban üzemelt... , nem esett be a pedál, könnyen lehetett váltani , és nem csúszott(csak nagyon bent dolgozott, és kicsi felületen) ..., pedig ugyanúgy kopott volt a nyelestengely.
Ne pumpálják/eregessék, nem lesz úgy jó. Fogjanak egy 150-200ml-es fecskendőt és azzal a munkahenger felől töltsék fel a rendszert fékfolyadékkal.
Ha 2mm-t mozog a nyeles, akkor javítani kell a váltót. !!! Kirágta a csapágyházat, hézagolni kell. Előfordul, hogy ez a mozgás pedál beesést okoz.
A cikkszámot elsőre is értettem, de mint írtam, ebből nem azonosítható be, hogy a 130-ashoz való-e. De akár jó is lehet, mert azzal van gond amelyik kizárólag hozzá való. A 115/140lovas szettet szoktuk beszerelni, azzal nincs gond.
Sziasztok! Adott egy 2003-as ASZ motorkódú Sharan. Nyár elején kezdődött, hogy balos kanyarokban elkezdett zúgni, érzésre a bal oldala felől. Már belefutottam hasonlókba, más márkáknál, akkor a kerékagycsapágy csere oldotta meg a problémát. Most sajnos nem. Kicseréltem a bal oldalon a csapágyat, de a jelenség még mindig fent áll. Mintha olvastam volna már itt hasonló problémáról, de nem találtam meg a hozzászólásokat. :( Tud esetleg valaki ebben segíteni?
Sziasztok! Egy olyan poblémám van , hogy a 2004 es 1.9 es 131 lovas Alhambrámnak cseréltettem a kuplungját és egyben a kettöstömegüt. A régivel nem volt nagy gáz , csak lágy és nagyon bent dolgozott, a kettöstömegű nem volt zajos, volt amikor a pedál nem emelkedett ki 1-1,5 cm t ... Sachs szettet kapott , és kb 100 km. után nem emel ki a kuplung , és ezt nem mindig ...1-2x ok , utánna ha megállok nem tuok válltani , illetve kivenni sebességből , csak ha le állítom a motort. Álló helyzetből tolatásba teszem , sokat olgozik a kuplung , utánna nem lehet kivenni sebességből, e előre menetben is ha sokat használom akkor utánna nem emel ki ...Ötletetek van? Járt már valaki így?....Jaa , és a munkahenger is ki lett cserélve...Köszönöm.
Sziasztok. 2000-es évjáratú, 1.9Tdi 81kw 110 lóerő AVG motorkódú, Ford Galaxy mk1 szekérnek meg tudná valaki mondani a kettős tömegű kuplung készlet cikk számát. Ez lehet az? 600 0003 00 Előre is köszönöm.
Az üza oldalt lehet tesztelni az alábbi ábra alapján. Persze kell hozzá a megfelelő felszerelés.
A magam részéről nem egyből 1.1bar-ra nyomom, hanem több lépcsőben 0.2-0.3baronként csinálom meg a tesztet. Van, hogy 0.4-0.5barnál átenged, de 1.1-nél meg nem.
Így és ennyiből csak jósok tudnák megmondani..... Dugjad rá azt a diagot előbb, utána kellene találgatni. Mármint így online. Helyben egyszerűbb megkeresni a hibákat. :))
Ismét lenne egy kis bajom. :D 2005-ös 131 lovas Alhambra. Olyan gondjaink vannak, hogy villog a kézifékvisszajelző lámpa, nem akar menni a tempomat, illetve nem megy központi zár, illetve az óracsoport is
szarakodik. Más baj nincs egyelőre :D A kérdésem az lenne, hogy lehet ez komfort modul baj? Vagy kuplung/fékpedél kapcsoló? Ki szeretnék cseréltetni a fél kocsit, hogy majd kiderül az-e a baj
de egyelőre nem vennék meg mindent amíg nem tudjuk mi okozza a bajt.... Gépre hétvégén fogom tudni dugni, csak gondoltam addig is hátha tudtok valamit javasolni....
Üdv Laci!Csak egy gyors kérdés,de a légzsákhoz kapcsolódik.Ja,közben kapcsoló cserével megoldódott,hibakód törölve.
Szóval ha a hiba elhárult ami miatt bedobta a hibakódott,de mondjuk a hibakód nincs törölve és világít a visszajelző,attól függetlenül a légzsák működőképes,vagy a hibakód törléséig inaktív marad?
Megeshet, bár szerintem kicsi rá az esély. Én még nem találkoztam egyetlen koromtól dugult katalizátorral sem. Olyan előfordul, hogy összeroggyan és eldugul tőle a cső, de emlékeim szerint a bódékban fémkatalizátor van, arra nem jellemző, inkább összeolvad.
Rá kellene inkább nézni, hogy a turbónyomás/légtömeg hogyan alakul teljes terhelésen. Meg gázadásra hogyan jön a kipugáz a végén. Ehhez persze tudni kell, hogy amikor jó, akkor hogyan jön. :)
1.9TDI 115Le Sharannal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Egy ideje erőtlennek tűnik, mintha hangosabb is lenne. Plusz a fogyasztás is soknak tűnik: 200km autópálya (tempomat 120-as sebesség, az óra szerinti 130-140-et ép hogy ki lehet belőle tiporni), és kb 50 km országút 80-90km/h-s sebesség, 9l/100km (nem óra szerint, két teltetank között mértem.)
Előzmény annyi, hogy nyáron kidurrant a turbócső, és a Balatontól kb 100-120km-t hazajöttünk vele országúton lassú tempóban, de végig nagyon füstölt mikor elkezdett volna jobban tölteni a turbó.
Lehet, hogy a katalizátor eldugult? Ezt hogy lehet ellenőrizni? Szét kell szereltetni hozzá?
Kipróbáltam egész fickos magához képest de nem rakéta,és sajnos 3 foggal hosszabb az ötödik rajta igy kinlódik mire felgyorsul 120-ra.Ott 2500 fordul.Nagyon hosszú..
Szívódízel? Sztem az 1-ben is gyenge. :-) Anno, 25 éve volt egy Audi 100 Avantom, szintén 2.0 szívódé, csak azért viseltem el, mert 5 hengeres volt, s szépen forgott, jó hangja volt. De az is lomha. :-)
Az a problémám a 2.0sdi caddy-vel hogy ötödikben gyenge.110 nagyon nehezen megy neki.Légtömeg mérő jó porlasztók jók,a vez,tengelyen láttam nagyobb kopást kb 2-3mm,azért kérdeztem hogy mi a különbség.Amit hozzá irnak az unixban 210.000ft a tdi pedig 85000ft.Nagy a különbség árban.Vettem bele tdi tengelyt,jóval nagyobbat nyitnak a szelepek,pörgösebb is lett,de még nem próbáltam ki hogy az erő vissza jött e.
Időnként bedobja a légzsák jelet,légzsák kapcsolót adja hibakódnak.olvasgattam,másoknál is előfordul a jelenség.Gondoltam megszüntetem a fenébe,nincs rá szükség.Keresgéltem már,én utángyártottat nem találtam,bontott 12ezer,az új 30.
Üdv Laci!Ismét egy passat kérdés,ha lehet.2012. 2.0cr cffb.Comfortline
Következő a jelenség.Az utastérben hallok egy "surrogó" hangot,olyan mint amikor egy ventilátor lapát elér valamit,kb 0.8-1mp-enként(de nem fémes hang),ami még támpont lehet hogy ha bekapcsolom a klímát akkor elhallgat,viszont ha klímát kikapcsolom vagy úgy ahogy van kikapcsolom az egész hűtő fűtő rendszert(tehát az off-ot megnyomva)is csinálja.
A motortér felől abszolút nem hallható,ha csak gyújtáson van úgy sem hallható,ha beindítom az autót akkor addig csinálja míg a klíma nem kapcsol kb 3mp. ha a szellőző rostélyhoz hajolok ott erősebben hallható,a működést nem befolyásolja,minden hibátlanul működik,legalábbis nem tapasztaltam hibát.
Azt gondolom nem egy tömegjelenség,de hátha tudod vagy van ölet.
Köszönöm, gyári westfalia horogról lenne szó. Ez épp lökhárító nélkül volt fotózva , így nem tudható, hogy beleér vagy sem a lökhárítoba. Faragni , vágni nem szeretnék, ezért érdeklődök inkább .
Gyártmány kérdése. A gyári nem egyforma. A karosszérián azonosak a csatlakozási pontok, a horog áll másképpen. Az Mk1-é átmegy "lökhárítón", az Mk-é megkerüli.
Azt gyanítom, hogy nem lehet bekötni. Ez valószínűleg egy töltés management-es autó generátora amihez kell egy digitális jelfolyam az autótól. Ha a Tranzit generátor 6diódás, akkor biztosan nem jó a bódéhoz a szabályozója.
Alhambrám van! Elment a töltésem! Fesz szabályzóra gondoltam! Kaptam is egy generátort ,de nem akartam leszedni a régi generátort ,ezért csak a szabályzót raktam át! De nekem csak egy szálas ,amit kaptam az meg 3szálas! De így sincs töltés! A 3 lábast be lehet kötni? Van egy piros egy fekete meg egy fehérzőld! 2000 1.9 tdi!
Hoppá, várjunk! Te a ford féle Galaxyról beszélsz, ez meg itt a VW alapú bódék fóruma, amiből a Ford 2006-ban kilépett. Így amit alább írtam méreteket azok nem az általad nézett autóra vonatkoznak. !!
Kellene a két üléssor. Nem mindig de van amikor igen. Ha nem kéne könnyebb dolgom lenne.
Második autó lenne, jelenlegi benzines megmaradna városban meg rövid távokra amikor egyedül megek vagy nem kell a nejemnek a moped. Ó csak nagyon minimális távokat tud gyalog megtenni. Mopedet most írták fel, még várunk rá így azt mérni nem tudom csak a lerásában szereplő adatokkal méretekkel tudok számolni. Mindenképp meg kell várni, hog az meglegyen és utána jöhet a pontosabb számolgatás.
Találtam egy oldalt ahol kimondottan mozgáskorlátozott szempontból mérik az autókat és teszik közzé az adatokat.
Nem fog beférni.Én már vittem ilyet,én kiszedtem az üléseket,mondjuk én mást is vittem.De legjobb esetben is úgy fér el hogy a hátsó üléseket felhajtod,úgy is befér .Gondolom ez a négy kerekű.
A roló magasságában 102cm hosszú. 112cm széles. De megeshet, ha elég 4személyesre, a középső ülés kivételével elfér az első kerék a két szélső ülés között.
Köszönöm! Nem tudom találok e olyan autót amiben két ülés sor mögött még marad elegendő hosszú csomagtér. Galaxyval azért kezdtem szemezni mert jó lenne a magas ülés pozíció és hosszából adódóan azt hittem a csomagtér is elég hosszú lesz. Na még rágom a témát és agyalok hogy lehetne helyett nyerni. Például azzal hogy ha a moped első kereke fel lenne emelve mennyivel kéne rövidebb hely neki.
Gondolom a régi (-2000) Galaxyval nem vagy kisegítve....
Ott minden irányban (berakott középső sorral) 1m-el tudsz számolni. Magasság, szélesség, mélység. Mivel ennél még kivehetőek az ülések, nem hinném hogy az újabb nagyobb lenne.
Sziasztok! Nem tudja valaki megmondani hogy a Galaxy csomagtartójának mekkora a hossza öt üléssel? A kérdés az hogy egy 131 cm hosszú mozgássérült moped befér vajon? 2008 körüli évjáratban gondolkodom. Próbáltam kiguglizni de mindenhol csak a liter adatokat találom centiméter méreteket nem. Köszönöm!
Üdv Laci!Kicsit még kérdeznék a klíma témában.Ami a tünet,nagymelegben mondjuk kb 33-34 foknál jelentkezik,hogy álló helyzetben a ventilátor ki be kapcsolgat,ami jobban zavar hogy ettől a folyamatos ki be kapcsolgatástól egy relé is folyamatosan kattog kerreg,ezt mér egyébként cseréltem .
Ez a tünet azóta van mióta ezt a képen lévő csövet eltörtem,cserélve lett bontottra az a rajta lévő érzékelő is a bontott és fell lett töltve.Amúgy hűt rendesen,cső csere elött nem volt ez a tünet.
Csak németországi találatokat láttam azért kérdeztem, hogy hátha tudsz esetleg hazai forrást. Megrendelem kintről akkor, ha nincs itthoni forrás (csak az enyémben romlott el ez a relé?) Köszi!
Tudna valaki segíteni, hogy melyik lehet az index relé a kettő közül? Kézzel megérintve nem teljesen egyértelmű, hogy melyik “kattog” mert mindegyiken érezhető. A feketén talán jobban. A hibajelenség az, hogy jobbra indexelve néhány normál hosszúságú felvillanás után csinál pár rövidet mintha ki lenne égve valamelyik égő, de aztán megint van 1-2-3 hosszú, majd megint pár rövid stb. Néztem az égőket, hogy nincs-e kiégve valamelyik (kicseréltem őket) de nem javult meg. Az első index nyalóka alakú foglalatát is néztem, hogy nem az rossz, de szerintem nem. Így a relére gyanakszom.
Szokása a toldásoknál hosszában megrepedni (piros nyilak)
A zöld nyílnál van rátolva a vákuumpumpára, ott van egy gumitömítés, az is képes elmállani, illetve a pumpa alu kivezető csöve kiverődik a házban és annyira lötyög, hogy elengedi a vákuumot.
Ritkán a visszacsapószelep is megadja magát. (kék nyíl)
A piros nyilas repedéses hibánál tudsz esetleg helyben ideiglenesen javítani, valamilyen ragasztószalaggal betekerve.
Persze megeshet hogy a vákuumpumpa haldoklik, vagy a szervódob enged, de ezek a hibák ritkák.
Tapasztalt már valaki hasonlót,. hogy üresben elmegy a fekérő és be is kéményedik. Éppen külföldi utazáson vagyunk így kicsit aggódom. 1,9pdtdi 2003 auy