Khm, az előbb kicsit felhúztam magam, ezért elnézést kérek.
OFF
Megnéztem az oldalt, hát valóban vannak még kisebb hibák. Pl. itt eloszlathatok egy félreértést:
"Hakkinen volt az egyetlen olyan versenyző Schumacheren kívül, aki vezetett a versenyen. (bár szerintem Barrichello is vezetett)"
Mondjuk Coulthard is az élen volt (nem sokáig). De ez a következőből van fordítva?
"Hakkinen was the only other driver on the lead lap in last Sunday's race"
Ha igen, akkor a rejtély megoldása: az első mondat az jelenti, hogy Hakkinen volt az egyetlen akit nem köröztek le (Schumin kívül persze, jól is nézett volna ki ha lekörözi saját magát, bár az egy másodperces előnyből néhány elvakult rajongó akár ezt az érdekes jelenséget is levezethetné... :))) ), nem azt hogy vezetett a versenyben. lead = (itt) vezető pozíció (vonzata IN), lead lap = "vezető kör" (vonzata ON), körhátrány nélküli kör, jó kifejezést nem tudok de gondolom érthető.
Ha meg nem ez a forrás, akkor nem szóltam semmit.
Magyar F1 oldalból sosem elég, szóval nehogy má' én vegyem el az alkotó kedvét, csak egy kicsit pontosabban fordítással máris világosabb lenne a helyzet.
Na, gyerekek, akkor egy kis középfokú angol nyelvlecke, címezve annak a töketlen baromnak aki a Sanló által idézetteket fordította. Nem tudom ki volt, de jobb lenne ha a "Snow White" és "Jungle Book" kazettákkal eltöltene még egy kis időt, mielőtt a Netre ereszti az angoltudását.
f1-live.com cikke szerint:
"Hakkinen commented that even if David happens to win a few races, he is at the limit as far as speed goes and that limit is behind the speed of the Finn himself and he would never be world championship material."
Ami magyarul kb. annyit tesz hogy:
"Hakkinen megjegyezte, hogy ha David nyer is néhány versenyt, a sebessége határán autózik, és ez lassabb mint amire a finn képes, és David sose lesz olyan, aki világbajnokságra képes."
Tehát az ismeretlen fordítóművésznek, amennyiben ez vagy akár csak hasonló szöveg alapján dolgozott, üzenem hogy:
1. magyar nyelvben a melléknevek, még ha tulajdonnévből képezettek is, kisbetűvel írandók
2. a "soha nem nyerhet világbajnokságot" még szövegkörnyezettől eltekintve is durva hiba, nemhogy így, mert így azt érzékelteti hogy ebben Hakkinen erőszakosan megakadályozná, amiről az eredeti szövegben szó sincs, Hakkinen Coulthard adottságairól beszélt (és ebben a Tasztalközönség nagy része egyetért vele, ahogy látom)
3. a "he is at the limit as far as speed goes" nem azt jelenti hogy "csökkenteni kéne tempóját", hanem hogy "sebességét tekintve elérte képességei határát", ha nem is szó szerint
4. a "hisz nem végezhet előbb, mint Mika" kitételt a fordító egy az egyben kitalálta, hacsak nem a "behind the speed of the Finn himself" kitételt fordította annak, amely esetben viszont dobjunk neki össze egy szótárra valót.
Amennyiben az eredeti szöveg radikálisan más volt, a fentiek természetesen tárgytalanok.
Mindettől eltekintve Mika elég kegyetlen volt és valóban nem szép tőle, hogy ilyet nyilatkozik a saját csapattársáról, még valaki másról még elmenne... De azért lássuk hogy közel sem azt mondta, amit Sanló idézett.
Talán Kopitól eltekintve sem árt ha mindent mindig lefordítunk?...
Hat errol beszelek. A versenyzok is emberek, neha beloluk is kibujik a kisordog, es elszalad veluk a lo. Nehany nyilatkoatbol megitelni oket butasag. Lehet roluk azt mondani, hogy kedves, vagy nagy arcu, de azt, hogy igazabol milyenek, csak a szuleik, a csaladjuk vagy a barataik tudjak. Amit mi kapunk beloluk, az csak a kozszereplo. Szoval lehet megbelyegezni Schumit egy-ket nyilatkozata miatt, de akkor a SanI{o altal idezettek alapjan hakkinen sem kulonb.
"Flavio Briatore szerint Pizzonia lehet a következő Jason Button! "
ha így állunk, akkor stewep szerint Button lehetne a következő Heidfeld
/bocs ha valakit megsértettem...BFC.../
Viszont itt nyilatkozat a "kedvesszimpatikusstb" arcútól(http://www.extra.hu/f1-news/):
Előre bocsájtom, hogy a hitelességét nem tudom garantálni, minden esetre jó lenne utána nézni...
"A Brit Autosport magazin riportja szerint...
Hakkinen azt nyilatkozta, ha David néhány versenyt megnyerne, akkor csökkenteni kéne a tempóját, hisz nem végezhet előbb, mint Mika. A Finn azt is monta, hogy David soha nem nyerhet világbajnokságot.
...
"Mikának joga van ahhoz, hogy elmondja a véleményét."-mondta Coulthard. "Egy kicsit csalódtam benne, mert én mindent megteszek érte, é ő ilyen szavakkal illet."
Még is mit várt ? Ha Mika nem az első akkor még a nője is nagy ívben elkerüli, mert olyan negatív aurája van, hogy az még a TV-n át is elhervassza a virágokat.....
Na most rajta kaptam "nagyarcú" Sumit egy nyilatkozaton (ismét..). Miután Lauda az egekbe dícsérte ezt mondta (idézet a Sumipage-ról):
"...Tény, hogy nagyon jó az autóm, tizennyolc ponttal vezetek, és hogy jó esélyem van a vébé megnyerésére, de többet errol egyelore nem érdemes beszélni..."
no igen....de ügye tudjuk, hogy ha nem lett volna néhány autó akkor simán lehagyták volna egyesek... :-) persze ha mindenki csak 3 kerékkel indulna a F1-ben akkor még én is lahagynám őket....de azért ez egyáltalán nem biztos..(na jó ha csak 2 kerek kapnának, akkor talán...vagy csak 1-et ?)
Viszont úgy olvasom, hogy vannak "sportszerű" versenyzők is a mezőnyben (idézet a Sumipage-ról)Frentzen nyilatkozta :
"...Az Arrows pilótái ezen a hétvégén igencsak kiszúrtak velem, elobb a szombati edzésemet rontotta fel Verstappen azzal, hogy feltartott, majd a rajtnál öklelt föl majdnem valamelyikük. Mindezt azok után, hogy Jos a verseny elott odajött hozzám -- azt hittem, hogy bocsánatot akar kérni a szombatért --, és azt mondta, hogy ha közel megyek hozzá a versenyen, kilök a pályáról! Ilyen sportszerutlenséget még nem tapasztaltam, és a közeljövoben egyetlen narancssárga autót sem akarok látni..." wow ha ez igaz akkor a háttérben kemény dolgok mehetnek....ha meg nem igaz akkor is érdekes a nyilatkozatadó részéről....
Bukoba Mandaka jól mondja....tényleg szánalmas itt egynéhány írás ami a TÉNYEK teljes figyelmenkívül hagyásával "HA LETT VOLNA" tipusu hozzászólásával ócsáról pilótákat.
Egyetertek. Senna tagadhatatlanul jo volt, de a mai mezonynek is megvannak a Sennai. Lehet jonni a dumaval, hogy bezzeg az akkori mezonyben milyen nagy nevek mentek. Par ev mulva az itteni mezonybeli kicsiket emlegetjuk majd nagy nevekkent. Fisichella, Frentzen, Villeneuve, Barichello, Irvine szerintem van olyan jo pilota, mint azok akiket a regi nagyoknak nevezunk.
Igazat mondasz. Sennat sokan eleteben nem szerettek. Fura modora volt. Miutan meghalt, utanna lett tokeletes. SZVSZ ha jovoheten ne adj isten M. Sch., Hakki, vagy vmelyik aszabb pilota kiszallna, megrokkanna, meghalna, par honapon, even belul o is olyan tokeletes lenne, mint Senna. S akadnank ki, ha vkit udodok kozul hozza hasonlitank. Vagy gondoljunk bele, ha Coulthard meghalt volna a repcsiben, lett volna vki aki asszongya, hogy szar pilota volt, nem volt valo a Mercibe? SZVSZ "orokmasodik", illetve "jogtalanul mindig masodpilota" cimet kapott volna, s mindig a technikara irnank, hogy nem 3 szoros bajnok.
Azert gyanitom, hogy verni fogja az F1 2000-et. Szamomra meglehetos csalodas volt a game, talan az F1 Racing Simulationnal emlitenem egy lapon, az meg mar jopar eves. :(
Azért a 16:9-es kép a szimulátorban igencsak pöpec. :-)
(Sőt, volt egy high-res kép is 16:9-ben.)
Amúgy azon a képen, ahol Melbourne-ben nyomulnak, a fának van árnyéka, a kocsiknak meg nem. Szóval még van mit fejleszteni rajta.
A licensz jogot csak 1999-re tudta megvenni a hasbro, de gyanitom, hogy itt is lesznek majd letoltheto skinek a 2000-es autokkal es palyakkal, mint a gp2-ben.
"Sennához hasonlítani Misut baromság, senna még igazi pure-machineban versenyzett"
Az ilyen beszolasoktol lassan nevetogorcsot kapok. Akkor Stirling Moss, vagy Fangio, vagy akarki, aki meg az F1 hjnalan versenyzett, istenkiralycsaszar volt? Azokban a gepekben aztan tenyleg nem volt semmi komoly elektronika. Legalbbis az ervelesed alapjan igy van. Szerintem az a jo pilota, aki abbol a technikabol hozza ki a maximumot, amit eppen ala tesznek. Senna ilyen volt, es ilyen Mika es Schumi is. Egymashoz hasonlitgatni oket eszement baromsag, mert meg az azonos markaju autok sem egyformak. Meg kell mondjam, nem tartom magam elvakult fanatikusnak, talan ezert huzom fel magam peldaul Senna istenitesen is. O sem volt tokeletes, o is hibazott, es ot is megvertek a palyan parszor. Es ha tetszik, ha nem, O is elvakultan hajtotta a sikert, es ezert mindent megtett, es nem torodott senkivel. Bocs a felhordulesert, de mar egy kicsit tele van a tokom ezzel a temaval.
Kritika: Hungaroring képek alapján: tiszta durva, hogy milyen szögletes a kanyar. Nincs a kocsik tetején a kamera T alaku háza (ami egyébként minden kocsin van, még azon is, amelyiken a T-ben nincs is igazából kamera).
Megnéztem a Hungaroring alatti képeket is, ott viszont nem szögletesek a kanyarok. Ki érti ezt? Sajna ezek a képek nem olyan jó minőségűek, úgyhogy többet nem mondok róluk.
Haja: így van '91 Barcelona volt az a hátramenetes dolog.
Szerintem még mindig gázfröccsel váltanak vissza, mert nem csak azért váltottak azzal mert nem szinkron váltó volt bennük, hanem azért is mert nagyon nagy lenne a motorfék és blokkolná a hátsó kerekeket.=spin out De nem hiszem, hogy végigkapcsolnák a fokozatokat de ez csak SZVSZ. Plusz felfele szerintem kuplung nélkül váltanak, ha a F3ból és F2000ból indulok ki de ez is SZVSZ mert még nem probáltam.
Üdv
off: de hátha valakit érdekel.
A már majdnem kész GP3ból+Hungaroringről vannak képek itt: http://www.alphaf1.com/gp3/
Én még mindig nem tértem magamhoz a 4.kép miatt.
Üdv&bocsi ha senkit nem érdekelt a dolog
Oni
nagyon jó példa 1Forma:-(
és amikor a Phoenix Suns nyomatta ki '94 NBA WORLD CHAMPS pólókat? aztán meg nem is ők nyerték... de elég csak a Dunaferrig menni... rajtuk is rajtuk volt négy fordulóval a bajnokság vége elött...
ez már csak igy szokás. aztán van akinek bejön van aki meg felmosórongynak használhatja... ez kabala kérdése is... vannak csapatok akik odzkodnak ilyenektöl... nem ezen múlik...
más. Schumi otthagyta a focicsapatát, mert kihajitották az edzöt. megy az edző után, bárhova is megy az (naigen olyan 100km-es vonzáskörzetbe)...
Schumi népszerűsége ezexerint a béka segge alatt van a fritzeknél... hát ebbe biztos belejátszik az anyaország elhagyása is, meg hogy esze ágában sincs visszamenni... (ja hát nekem se lenne kedve a jövedelmem 43%át vagy mennyit leadozni )
én azért szeretem mert mindenkit lealáz a pályán... könyörtelenül...
role-model-t majd keresek mást, ő ne is legyen olyan... abban Eddie a király!
Több ilyen is volt. Pl.: a Hungaroringen 86-ban vagy Monzában 91-ben (mindkettő száraz időben), hogy csak a (számomra) legemlékezetesebbeket említsem.
Pár napig nem voltam a neten, látom szépen elvitázgattatok pl. Schumi arcáról és népszerűségéről. Az RTL Aktuell a szezon előtt lehozott egy népszerűségi statisztikát és ott Mika lazán verte Schumit (majd utánanézek a pontos adatoknak). Még a hétvégén vetette fel valaki, hogy mikor volt arc Schumi, mert ő nem tapasztalta. Szerintem akkor, amikor 97-ben az utolsó futam előtt kinyomatta a M. Sch. 1997 világbajnoka - pólókat. Aztán meg elvesztette a vb-t (hál' Istennek). Ez azért sokat rontott a megítélésén a szememben. A póló egyébként ritka rusnya volt, ha fizetnének, akkor sem hordanám.
Kopott gumi: mikor 98-ban bevezették az új gumikat, lehetett hallani pletykákat, hogy a gumi felső rétegét úgy készítik, hogy gyorsan lekopjon és aztán slick-ként üzemeljen. Mindkét gumiszállító tagadta...
Az évad rossz kezdete után Johnny Herbert "tudomásul vette",hogy ez lesz az utolsó éve a Forma 1-ben.
A 35 éves pilóta álmai közt szerepelt Formula 1-es,Le Mans és Indy 500-as győzelem.Amiből az útolsó még nem teljesült.
Ezért Hebert nem akasztja fel végleg a bukóját,hanem elindul a tengeren túli versenyen,azt mondja "nem ilyed meg az oval pályától".
Remélem nem zavarom friss hírekkel a sporttársakat!?
Hír a Benetton tájékáról:
A Benetton csapattal együtt tesztel(Valencia) Antonio Pizzonia.A 19 éves fiú első F1-es tesztje során az 5. helyet érte el.Flavio Briatore szerint Pizzonia lehet a következő Jason Button!
"...pontosan lehetett látni, ahogy gázfröccsökkel vált vissza,"
...mivel szinkrozálatlanok (voltak ?) a váltók (a fogazástól függetlenül).
A mostaniak milyenek?
"...hatodikból akarja visszatenni kettesbe ... ennyit még üresben sem forog a motor."
Attól függ, mennyire lassított le közben.
Ps. Sose felejtem el, 1* Senna pördült egy felet egy kanyarban (asszem, éppen nálunk volt), és a lassításban tök jól lehetett látni, hogy már pörgés közben hátrafelé forogtak a kerekei, tolatás közben meg előre, oszt' má' ment is tovább, de az egész kb. ötöde ideig tartott, mint ezt a mondatot elolvasni :)))
A BAR és a Williams a franciaországi Nogaro-ban tesztel.
Tegnapi nap eredményei:
1.R Schumacher Williams 1'15"194 (32)
2.J Button Williams 1'16"594 (107)
3.J Villeneuve BAR 1'17"337 (96)
4.R Zonta BAR 1'17"339 (67)
5.P Lemarie BAR 1'20"708 (36)
A BAR Honda itt próbálja ki az új"Athena 200" névre hallgató motor és karosszéria ellenörző rendszert.Ami segíthet nekik kombinálni,összehangolni a motort a karosszériával.
Sziasztok,
A kovetkezo cimen kepeket lehet latni Fisico baleseterol. Nagyon durvanak latszik, de nem serult meg.
http://167.216.224.145/news/news_story.php3?mediaid=960
Igaz, az enyem nem fullscreen....akkor amikor csinaltam csak egy miro TVtunerem volt, azzal keszult a dolog, es mindenaron tartani akartam az FPS-t, mert szerintem autoversenyrol leven szo, fontos a sebesseg. Igy lehet igazan latni, mi tortent valojaban....ruhellem, ha akadozik, ugy nem adja vissza a tenyleges szitut.
Akkor most kicsit felrázom a BFC-s kollégákat...
A múlz heti HVG foglalkozik a Rover eladásával. Onnan való a következő idézet.
"A BMW-vel szembeni angliai ellenérzés máris egyre kínosabbá válik a német cég számára, amelynek hazai piaca után a szigetországi az egyik legfontosabb európai eladási terep."
Szal mié' ül a Button gyerek pont egy BMW-ben?
(Nem megsértődni!)
Aty
Én úgy tudom, mint minden ilyen kéziváltós dologban, a régi F1-ben is végigkapcsoltak lefelé, több okból is:
- nem pörgetik szét a váltót és a motort, kevesebbet van terhelve a kinyomócsapágy is
- egyfajta segítség a versenyzőnek, hogy mindig tudja a pillanatnyi sebességet
- egy idő után olyan egyszerű és megszokott nekik, mint nekünk leszaladni 5-6 lépcsőfokot
- a versenyző _mindig_ fordulaton tartja a motort, és ez azzal, ha visszadugja kettesbe nehezen elképzelhető: vagy ráengedi a kuplungot akkor szétforgatja a motort (esetleg a motor megfogja a hátsó kereket és megcsúszik), vagy kinyomva tartja a kuplungot és a fordulat leesik. A rally versenyen egyfajta fikázás (nálunk) amikor azt mondjuk valakire, hogy kinyomott kuplunggal kanyarodik.
Volt olyan közvetítés, ahol mutatták a lábat is, ekkor pontosan lehetett látni, ahogy gázfröccsökkel vált vissza, tehát ahhoz is ügyködni kell, hogy egyel kisebbet befogadjon a váltó, nemhogy néggyel. Ha meg egyenes fogazású a váltó, akkor mindenképpen gázfröccsel kell visszaváltani. Ha hatodikból akarja visszatenni kettesbe a delikvens, a nyelestengelynek kellene mondjuk 25 ezres fordulat, ehhez akkora gázfröccsöt kéne adni... ennyit még üresben sem forog a motor.
(OFF) Most akkor én nem értem, hogy te nem érted, hogy én nem értem? Azaz, hogy értem. Na mostmár senki se érti, igaz? :-)
Azt nem tudtam, hogy a magyart töröd néha (ha tényleg töröd, akkor valóban elég fonákul fejezted ki magad :-) ). Arra viszont emlékeztem, hogy szoktad kérni a magyar fordításokat.(ON)
lore, az a hézag hogy mikor a másik szögből akartam lekapni őket, kimerült az elem a kamerában. :( Pedig gyönyörű az a 480-as! TVR vagy mi van ráírva, haver szerint gyári turbó, négyüléses, hátul is kardánbox, onnan sem borulsz ki kanyarban. Olyat akartam venni míg azt hittem, nem lesz GTV.
Persze, csak tedd ahova gondolod, nyugodtan.
ON
Többiektől elnézést! Váltóhoz: én úgy hallottam hogy régebben többen "letépték" a megfelelő fokozatba a váltót, de Mansellnek szokása volt végigkapcsolni. A régi ezüstnyulat naná, hogy nem hajtják most szét, hanem csak szépen, fokozatosan... drága lehet hozzá a pótalkatrész.
OFF
IC: naggggyon köszi!! :-)) Felhatalmazol, hogy berakjam a volvoba? Persze frsz nélkül! Úgyis hiány van 480-ból, + szívesen látnék egy classicauto elemzést!
ON
Szerintem kezivaltoval sem kapcsoltak egybol le, mert a motorfeket nagyon jol lehet hasznalni. Lattam tavaly elott egy ezust nyilat a Hungaroringen (jo regi Forma1-es Merci), a ficko azzal is szepen egyenkent valtogatott lefele...
A mai teszteredmények:
1. Salo Sauber 1'16"370 110
2. Trulli Jordan 1'16"720 86
3. Pizzonia Benetton 1'16"970 84
4. de La Rosa Arrows 1'17"530 69
5. Irvine Jaguar 1'17"750 78
Egyébként a kameramannon, vagy belső kamera esetén a kamera elhelyezésén nagyon sok múlik. Döntően befolyásolja a látványt. Ezért sem túl könnyű a régiek versenyzését összehasonlítani a maiakkal.
Levike, ugye ezt a mostani futamot felvetted? :-)
Mert ebben szerintem számos hasonlóan szívetdobogtató képsor van.
Kéziváltó még: Ha jól láttam, voltak olyan szakaszok, ahol több másodpercig nem vette el a kezét a sebváltótól. Vagyis egy kézzel kormányzott addig. Azért ez nem piskóta dolog. Ez az, ami miatt sokan joggal kérik számon a mai versenyzőktől a tudást. (Schumi ugye még ebben az időszakban kezdett?.)
Levike, nem csak az fps számít, hanem a felbontás is, mert fullscreenben enyhén gagyin nézett ki :-)
(A hang pedig egyszerűen mesés volt :-), meg még mindig sebváltó: ugye akkor egyből a kívánt fokozatba kapcsoltak? Vagyis 6-osból mondjuk rögtön 2-esbe. Most meg végigmennek a közbeeső fokozatokon is, ezért egészen más a fékezéseknél a hang.)
Egyelore ne mondj meg rola semmit, mert ugy lattam nem elegge fluid minoseg, ellentetben azzal, ami nekem van meg...ugyanaz a kor, csak en 30 fps-sel digiztem videorol, azon jobban lejon a sebesseg...
Egyebkent erdemes az autosportmag.com-on elolvasni Nigel Roebuck velemenyet a kezivaltorol....
> jovore a FIA a gumi szabalyzatot modositaná,es talan, meg akar "szabadulni" a
szaraz ill. eso gumiktol,es bevezetni helyette egy "altalanos" gumit ami mindket idojarasra hasznalhato volna.<
Azert erdemes megnezni mindenkeppen a jo kis 93 elotti autokat... :)
Azok meg autok voltak, nem ilyen kis agyonszteroidozott, lassan F-3 meretu kis bizgentyuk.. :)
Azt hiszem Levike írta egyszer, hogy neki vannak mpg-jei. (Próbáltam is belépni, de akkor valamiért nem engedett be.)
Kérhetném az illetőt, hogy ismételje meg a linket? (lusta vagyok előkeresni :-))
Ismét én vagyok!!
A mai valenciai eredmények:
1. J.Verstappen (Arrows) 1m15.941s
2. G.Fisichella (Benetton) 1m16.931s
3. J.Herbert (Jaguar) 1m17.626s
4. J.Trulli (Jordan) 1m17.748s
5. A.Pizzonia (Benetton) 1m17.857s
6. H-H.Frentzen (Jordan) 1m17.875s
7. P.Diniz (Sauber) 1m17.932s
8. G.Pantano (Benetton) 1m17.982s
És Fisichello hatalmasat bukott, de szerencsére nem lett semmi baja, Trulli autójának hátulját elkapta, mert ő már a levezető körében volt. Fisichella autója felrepült a magasba, és szerencsére a kerekeire esett vissza. A Benetton csapat szóvivője azt nyilatkozta, hogy nincs semmi baja a versenyzőnek, remélem én is...
Sziasztok!!
Azt szeretném kérdezni, hogy tud-e valaki olyan oldalról, ahonnan jó F1-es videókat lehet letölteni. Ha igen, légyszíves írjátok le!!
Köszönöm,
FafaZoli
Én majd' mindennap belátogatok a tőzsdére, és nem is megy annyira rosszul, mint amennyire mehetne, 1312. vagyok éppen. Bár félek, az SLK-Mercihez ez kevés lesz :))) Csak az a baj, hogy +próbálok logikusan közelíteni ahhoz, amihez nem lehet... pl. nem értem, hogy Coulthard miért áll 4400 pont körül, 44-nél tuttira több pontja lesz év végén, ennyire még a németek se lehetnek vakok. A saját pilótáikat viszont látványosan felülértékelik, Heidfeld pl. stabilan Alesi vagy Zonta felett van... de nem baj, majd rájönnek :)) Frentzen meg 3400 körül, mikor pontot is alig szerzett...
JV-Benetton: hát, ezt nehéz megítélni. Én Briatore-t nem tartom túl jó főnöknek, elég nevetséges volt, amikor a visszajövetele után, amikor Fisichellát előléptették másodiknak, egyből verte a mellét, hogy "látjátok, máris fejlődünk". A Renault mondjuk nagy névnek számít a szakmában, de azért nekik is ideig tarthat, mire normális autót össze tudnak hozni, pláne, mivel szvsz. a kasztniépítésben nincs túl nagy tapasztalatuk. Én azt gondolom, hogy a Honda hamarabb össze fogja szedni a BAR-t. Szerintem az egyedüli csapat, ahol a BAR-nál jobb esélyei lennének, a Williams.
Gossard kérdezte egyszer, hogy ki tőzsdézik ott. Erre válaszoltam, hogy beszálltam a játékba, de ahogy ide, így oda sincs időm ellátogatni, csak igen-igen ritkán:-(( Tudjátok, hogy van ez, ember tervez,...
Ha meg megnézem, hogy mégis hanyadik vagyok, akkor meg hatalmasat csalódok, dehát ez a börze, ott promt döntésekkel, tettekkel lehet előre törekedni.
(A chat nálam OK volt. Nagyon jó kis ötletnek találom az egészet, mint ahogy az itteni fogadási játékot is)
Briatore-JV találkozó volt a mostani verseny után, úgyhogy az ötlet még sem lehet annyira rossz.
A Peugeot-AMT vásárról tudtok valami konkrétumot?
Meglepő volt látni, hogy a rajtkockán várakozó Coulthard kocsijának bal első kerekén nem volt barázda... már korábban is feltűnt, hogy idén egyes csapatok használt gumival állnak rajthoz, melyek szinte simának számítanak. Mindannyian emlékszünk a tavalyi sepangi esetre, amikor a célbaérő Ferrarik, Fisichella Benettonja és (a már 10. körben kiálló Coulthard McLarenjén is le volt kopva a barázda) még ki tudja hány autón tűntek el a barázdák időközben. Akkor ezt az új pálya rovására írták a sportági vezetők, illetve arra, hogy az edzésen használatos, és ott kiválasztott abroncsok a verseny igénybevételére így reagáltak. Az egy dolog, hogy lekopik a barázda menet közben, de az teljesen más, hogy eleve sima gumival indul valaki, szerintem ez is kigúnyolása a szabályoknak, nemcsak a tavalyi "mi másképp mértük" szöveg a Ferraritól.
Ez azért érdekes, mert ha lehet ilyet csinálni, ha eltűrik, akkor érdemes kopott felületű hátsó kerékkel rajtolni, mert az indulásnál jobban átvihetik a teljesítményt. (Ezen a versenyen Coulthard taktikájából az következett, hogy akár féltávig is elment volna azzal a kopott gumival (!), és mint láttuk csak az eső miatt ment korábban a boxba).
Ha már itt vagy: nem te kérdeztél anno az RTL-féle tőzsdejátékkal kapcsolatban? Te részt veszel abban? Mert kíváncsi vagyok mások tapasztalataira. A hozzá kapcsolódó chatet meg nem tudom elérni vmi miat...
"Hakki elég rövidre fogta a nyilatkozatát- ja lehet, hogy azért mert jön a gyerek... mert jön! terhes az Erja... "
Gratulálok az ifjú szülőknek! Lesz mit behozni, mert Schumi már 2x és Frentzennek is előbb volt, mint Hakkinak.
Ehhez kapcsolódik, hogy Hakkinen a múltkor kicsit rosszkedvű volt és a fejét fájlalta. Nos, ez amiatt volt hogy Erja asszony hozzávágott egy vázát, mikor Hakki azt kezdte magyarázni, hogy Fangio nyomában öt VB-t akar nyerni zsinórban, és ezt szeretné megtetézni azzal hogy öt évig évente születik egy gyereke. Erja nem volt elragadtatva az ötlettől. :)))
lore: még tegnap este hagytam neked egy kis szuvenírt az Alfa-topicban, azóta a nappalos műszak biztos "eltemette", de ott van, csak ki kell ásni! :)
Tisztelt FafaZoli!
Minden elismerésem a tiéd az általad működtetett és szerkesztett F1 magazin miatt, viszont Neked is azt szeretném tanácsolni, mint néhány kollégának már korábban: mielőtt hozzászólnál olvasd el az előző topiclakók írásait, így van arra esélyed, hogy nem írsz le olyan eseményeket, amiket valaki már korábban " papírra vetett ". ( SZVSZ az online média egyik legnagyobb előnye az írott sajtóval szemben a frissesség. Te pont ezt előnyt fogod elveszteni, ha nem olvasol írás előtt elég körültekintően. Egyébként az általad említett hír a tegnapi Index egyik szalagcíme volt. )
Aláírom. Nekem is az volt a benyomásom, hogy Haki sokkal szimpatikusabb az árjáknak (legalábbis amíg a Mercinél van), mint a Schumák. Szerintem azért, mert a sokaknak szúrja a szemét, hogy Sch elment a digókhoz, meg mert nekik is feltűnt, hogy néha nagy arca van... nem baj, én csak azért is neki drukkolok :). Hakkinen meg ugye barátságos, német autóban ül, stb.
A Schuma-népszerűséget itt a neten több hírcsatornán olvastam, engem is meglepett.
A nagy arcról meg nem érdemes vitatkozni, meglehetősen torz képed van .........
S ha egy kicsit többet tudnál Sennáról, azt is tudhatnád, hogy a Ferrariban most Ő ülne, nem a cipész. A külső meg abszolút nem befolyásoló tényező, pl. az én első nagy kedvencem, Emerson Fittipaldi nem volt egy Alan Delóg, mégis elég sokan szerettük....
Az meg elég off dolog itt, hogy ki hogy nősült, ezt azért már inkább bízzuk rájuk, úgy tartja a régi eszkimó mondás, hogy "Ki mit szed, azt szagol ! "
Előre !
MathiasR
Hello!
A gumi temahoz szolnek par szot.En igazabol nem figyeltem meg hogy DC milyen gumikkal indult,de a rajtjat figyelve nem biztos hogy szerencses valasztas volt,ha valoban hasznalt gumikkal indult.Egyebkent tudomasom szerint jovore talan beszall a Michelin is es akkor 1-el tobb tenyezo lesz ami az eredmenyeket befolyasolja majd.Amikor meg a GoodYear is benn volt akkor is mindig sok fuggott a gumivalasztastol.Egyebkent nem tudom hogy hallottatok v. olvastatok-e olyan hireket, miszerint jovore a FIA a gumi szabalyzatot modositaná,es talan, meg akar "szabadulni" a szaraz ill. eso gumiktol,es bevezetni helyette egy "altalanos" gumit ami mindket idojarasra hasznalhato volna.
mér a Hakki népszerű a fritzeknél? nane! a Hungaroringen ezt abszolút nem veszed észre...
hány évet ment a nagyarcbrazil F1-ben? (ej, emléxem én még arra amikor pokróc-beképzelt modorban reggeli "interjút" adott, a Magyar nagydij elött...--- na én azóta gyűlöltem, de elismertem még tán meg is könnyeztem...)
hány évet ment Schumák eddig?
hány rajt kellett az első VB-ig?
és hány évet ment SENNA a Ferrariban???????
arról meg Schumi igazán nem tehet, hogy ilyen gusztustalanul ronda szája van, papirajkú! azért unszimpi nektek...
Hakki elég rövidre fogta a nyilatkozatát- ja lehet, hogy azért mert jön a gyerek... mert jön! terhes az Erja... hát nőügyben sem a Schumák, sem a Hakki nem választott jól:-(
viszont EddieIrvine az én emberem az F1-ben, csak vezetni nem tud!:;(
Sziasztok!
Bevallom én Senna drukker vagyok és voltam. De kedvelem Schumit is mint versenyzőt, mert Ő tényleg tud autó vezetni és ezt már többször is bizonyította. Mint embert hát Hakkinen közelebb áll hozzám, de nem azért mert Schumit egy beképzlet öntelt bunkónak tartom, hanem van, volt egy-két megnyílvánulása ami nem volt szimpatikus.
Az biztos, hogy megszépülnek a dolgok a múltból, de nekem már akkor is szépek voltak és ha belegondolok, hogy Schumi ha még egy évet versenyzik egy ilyen jó autóval akkor nem, hogy Senna-t hanem még Prost-ot is megelőzheti és Ő lesz az a versenyző aki a legtöbb versenyt nyerte, akkor azért összeszorul a szivem. Nem mondom, hogy Schumi rossz versenyző, sőt nagyon jó de azért nem mindegy, hogy kik mellett tud érvényesülni és versenyeket nyerni. Ő akkor lett világbajnok amikor egy teljesen friss mezőny volt az F1-ben nem volt ott egy olyan versenyző sem aki már valamit felmutatott volna az F1-ben.
Schumi népszerűségéről annyit, hogy elég sok versenyt látok Németországban német versenyzőkkel és kifejezetten utálják Schumit és inkább Hakkinennek drukkolnak.
Üdv
T. Johnny Bravo !
Szerintem azért visszafelé is van egy jó adag antipátia, mért nem lehet elfogadni, hogy van, aki nem szereti Cipész kollégát ?
1-ébként ki nem ismerte el, hogy jogosan győzött az utóbbi versenyen ? Csak az egyfolytában tömjénezés esetleg csípi az ember szemét, Sennát meg légyszi' hagyjuk békén, nem azonos kategória, szvsz, Schuma jobban tenné, ha pl. Manfred von Brauhitsch-hez hasonlítgatná megát, talán utolérné népszerűségben Németországban Hakkinent........
MathiasR
Azt azért bevallhatnátok itt többen, hogy schumi akár mostantól minden versenyt megnyerhetne öt éven keresztül, és minden statisztikában vezethetne - egyik sem reális -, ti akkor sem fogtok rámondani 1 jó szót sem.
Ha esőben nyer, az azért baj, mert nem ver meg mindenkit egy körrel, hanem a második helyezetnek nem ad kört. Ez már aztán elitélendő!
Hogy utoléri bárhol is Sennát? Aki ilyet mond - Levike szerint - az égeti magát.
Ilyen szélsőséges gyűlölettel hogy lehet egy sportághoz viszonyulni? Nem értem.
DC előző este biztos kártyázott, és többet vesztett mint amennyi pénz nála volt, úgyhogy reggel kénytelen volt kimenni az Ecserire a gumikkal: "Zsírúj Bridgestone-okat tessék, há óccsóé' adom!"
Hogy 10 év múlva mi lesz, gyerekek, ti aztán tudtok előre gondolkodni, én még a holnapban sem vagyok biztos!... De megmondom mi lesz: 10 év múlva az egész gumi egy nagy barázda lesz, így Ecclestone közvetett módon ugyan de végre teljesíti egy régi vágyunkat: visszatérnek a slick gumik!
Igaza van Pilótának, 10 év múlva szerintem is a mai pilótákat fogják úgy emlegetni, mint mi most Sennát, Mansellt és Prostot.
Mi sem Laudát, G. Villeneuveöt és Fangiot vesszük példaként (tisztelet a kivételnek).
Gumimizéria: ha jól tudom van egy szabály, miszerint egy pilóta egy hétvégén mennyi gumit használhat fel (feleség, barátnő kivétel:-).
Nem lehet, hogy DC az edzéselsőségért több gumit áldozott fel?
Ja, nem, mert (közben rájöttem), hogy az eső miatt alig mentek az időmérőn...akkor nem tudom...
A Boxutcában még mutatták is, hogyan ment, nem csak állóképeket. (Poénkodtak is a fiúk, egy olyan táblára, amit a versenyen használnak, kiírták és bemutatták Mikának, hogy SLOW, alatta: SNOW)
Amíg Senna élt, azt hiszem vitathatatlanul ő
volt a legnagyobb a vízen. A maiak közül én
Schumi sampontól fénylő fejére akasztanám az eső-
királynak járó képzeletbeli
koronát. Valaki említette a tavalyi francia nagy-
díjat. Ha megkeresitek a kazettát, láthatjátok,
hogy az eső kezdete és a széfti káár szűnni
nem akaró körözgetése után a Lábbeligyáros meg-
lógott kissé üldözőitöl, majd egy piruett után
az élre állt vissza. A verseny végére technikai
problémák miatt vesztett pozíciójából (még öccse is megkerülte). Ezenkívül még figyelmetekbe ajánlanáma 98-as angol és az ominózus 3 keréken befejezett belga csatát, ott valóban élt, mint Ayrton a vízben. Egyébiránt még Alesi tempói tetszettek, amikor még jobbfajta autóban(csónakban) ült.
Hakkinen engem is meglepett, de úgy halottam,
hogy hóban próbálgatta a mernyót (sőt az AM-ben
volt is róla kép),s lám az eredményt mutatja a
mellékelt ábra!!!
Én is észrevettem, hogy David humijai nagyon kopottak, gondolom ezeket használta a bemelegítésen is. Talán azért tették fel ezeket, mert gonolták, hogy hamar elkezd esni az eső, és úgyis ki kell jönnie kerékért. De monjuk sima gumi jobban csúszik a vizen mint a ruvátkás..fene tudja miért volt ez így.
De talán a száraz pályán ezek a kissé használt gumik jobb tapadást biztosítanak, mint a zsír újak.
De az nmem tuti. M. Schumacher kerekét mutatták utána, ő teljesen új gumikkal indult.
Villeneuve nyilatkozata a hétvége után:
"I am not sure what will happen. It would be great for me if it all worked out at BAR, but if it doesn't then I will have to look at other places," he admitted. "A drivers' career is not a very long one and you have to make the most of it. Yes, money is important but so is winning."
( Még nem tudom mi fog történni. Örülnék ha a BAR az összes hibáját ki tudná küszöbölni, de ha ez nem jön össze más hely után kell néznem. Egy pilóta karrierje nem tart sokáig. Igen a pénz fontos, de legalább annyira a győzelem is ).
amikor bevezették a rovátkás gumikat, kikötötték, hogy a verseny végé is kell lennie X mm mély rovátkának. Nem tudom ezt eltörölték-e, de akkor úgy tervezték a gumikat, hogy teljesen legyakva, elhasználva érik csak el a rovátka mélységét.
DC kocsijának első abroncsain _nem_volt_már_ minta. Ezt tv-n keresztül is látni. Ha nincs minta, akkor az azt jelenti kopott. Vagy nem? Menet közben növeszt magának?
Kérem jelezzen, aki szerint _nem_voltak_kopottak_.
Két nap múlva összeszámolom.
Nem tudom megítélni miért raktak fel ilyet, mert nem látok be ennyire a kulisszák mögé. Szerintem egyikünk sem. Egyébként ahogy én olvastam az F1 gumik a 3-5 kör környékén érik el tapadásuk maximumát, aztán 8-12 körön keresztül kb egyforma, utána rohamosan romlik.