Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MajorGent Creative Commons License 2017.01.13 0 0 51678

Igen, én is letettem a rádió cseréről, a tuner list-es rádióm is jól szól. Viszont egy mp3-as megoldást keresek. 

Előzmény: RedB82 (51677)
RedB82 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 51677
Én ezzel szemezek:

http://m.ebay.ca/itm/391599360272?_mwBanner=1
Előzmény: Janyika13 (51676)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51676

igen gyári alu meg a gumi is méret persze.

 

Előzmény: bananatree (51675)
bananatree Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51675

A gumi/felni gyári méret?

Előzmény: Janyika13 (51674)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51674

én ugy gondolom mert a kulső uj.ms forgo alkatrész meg nincs ott. mert csak kanyarodásnál van ez a hang. állo helyzetben nincs

Előzmény: bnorci71 (51660)
MajorGent Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51673

https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/renault-cd-radio-mit-update-list/561687221-223-8231

 

Ên ezt néztem. Eladó szerint tud mp3-t, de jelölve nincs...

Előzmény: B107 (51672)
B107 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51672

Hááát... Én csak olyat láttam eddig, aminek az előlapján vagy a jobb alsó sarokban (ahogy a Cabasse-n), vagy az 5-ös memóriagomb alatt jelölték, hogy MP3-at tud.

Őszintén szólva nem használtam még az MP3-as részét, de a Cabasse -bár tudtommal csak a végfok IC-ben különbözik a sima kiviteltől- teltebben szól.

Sokkal inkább a CD-tár csatlakozóra kötött USB/iPhone kütyüt használom, vagy a telefon kihangosító zenelejátszó részét. (Parrot MKI9200). 

Előzmény: MajorGent (51670)
B107 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51671

Meg tudjátok mondani, hogy lehet kivarázsolni a PDC szenzort a hátsó lökhárítóból? Muszáj lebontani az egészet vagy be lehet nyúlni, s "kicsavarni" valahogy?

MajorGent Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51670

Kinéztem egy update list-eset, az eladó azt írja tud mp3-t, viszont a gomboknál nincs mp3 felirat. Attól még lehet az? 40Eur lenne az ára.

Előzmény: B107 (51669)
B107 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51669

Én korábban ezt vettem meg az Ebay-en, akkor 120,- volt postával együtt, bár ez Cabasse. (Lehet hülyézni)

Most egy ilyet árulnak épp:

www.ebay.de/itm/Renault-Autoradio-Update-List-Clio-MP3-CD-8200633624T-mit-Code-Stereo-CD-Player/361700089565?_trksid=p2047675.c100012.m1985&_trkparms=aid%3D777003%26algo%3DDISCL.MBE%26ao%3D1%26asc%3D40788%26meid%3D9049cc1e8ad54f3c925d28676701c177%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D121633962910

 

Itt a fórumon is árultak gyári MP3-as fejegységet 20-ért, de én annyiért nem láttam/találtam.

 

 

Előzmény: MajorGent (51668)
MajorGent Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51668

Mennyit ér egy update listes rádió ami elméletileg tud mp3-at?

Utazás31 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51667

üzemanyag szűrő 2 hónapja cserélve. szinte mindig tele vagyok...sosem hagyom hogy az aljáig lemenjek. ellenőrzöm az üzemanyagszűrőt. (biztos van levegősödésem is,mert szállnak a bubik a csövekben)

Előzmény: bnorci71 (51665)
gesszti Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51666

Ellenőrizni kell a rendszer tömítettségét a tanktól kezdve a szűrőn át a szivattyúig. Összes csövet, összes csatlakozót át kell nézni.

Előzmény: Utazás31 (51664)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51665

előtte rendszeresen teletankolsz vagy csak mindig az alján van?

 

de én jegesedésre tippelek

 

 

leveszed a jobb kereket kiveszed a doblemezt ott a szűrő látni fogod feléd néz egy műanyag csavar azt kitekered és folyni kellene a gázolajnak

 

üzemanyag szűrő mikor volt cserélve?

Előzmény: Utazás31 (51664)
Utazás31 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51664

tegnap tankoltam tele(Auchan kút)

2005,1.5dci-s. Pumpával sikerült annyi üzemanyagot adni neki,hogy elinduljon,de nagyon levegős a rendszer. leállítás után azonnal eltűnik a csövekből a gázolaj.

Előzmény: bnorci71 (51663)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51663

benzinkút?

:)

 

üzemanyagszűrő elfagyva?

Előzmény: Utazás31 (51661)
gesszti Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51662

Nem tudjuk, hogy milyen autód van... évjárat, motorkód, mennyi üzemanyag van a tankban, volt-e valami javítás mostanában, 1 héten belül vetted-e... stb?

Utazás31 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 51661

nem indul az autóm. akksi rendben!

a motorháztetőt felnyitva az üzemanyagcsöveket ellenőrizni azt látom,hogy mindegyik tök üres.

hogyan lehet feltölteni? mi okazhatja a gondot?

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 51660

a belső csuklónál csillagnál

Előzmény: Janyika13 (51659)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 51659

hogy érted hogy bellül?

 

Előzmény: bnorci71 (51656)
MajorGent Creative Commons License 2017.01.11 0 0 51658

Rákerestem német ebay-en update listes rádióra, többfélét találtam, melyik az mp3-as? Betehető tuner list-es helyére egyszerűen? Mármint a kábelekre gondolok, mert azt tudom hogy kormánytáv és kijelző nem fog működni.

Ati_! Creative Commons License 2017.01.10 0 0 51657

Első ajtók határoló cseréjekor, ajtó panelt le kell venni?

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.10 0 0 51656

belül nem szokott recsegni

FAstrán jártam úgy alátekert kormánynál éktelen recsegés ropogás, de kicsit más volt mint a féltengely hang. Kicseréltem megmaradt akkor vettem észre a stabilkar összekötő pálcája ér hozzá a féltengelyhez.

 

Írtam már meg kel mindent rángatni aknán

Előzmény: Janyika13 (51654)
bananatree Creative Commons License 2017.01.10 0 0 51655

toronycsapágy kérdést mindig kihagyod...

 

nekem is kopogó, féltengely szerű hang volt, de csak nagyon fura esetekben jelentkezett.

hihetetlennek tűnik, de képes volt belengeni a motor, és az adott olyan hangot, mintha Dacia 1310TLX-ben ülnék...

de az is igaz, hogy kopogó (tak-tak-tak-) hang volt, nem recsegő.

 

Előzmény: Janyika13 (51654)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.09 0 1 51654

köszi de engem ez a féltengely szeru recsegés zavar. mint irtam uja csuklo. 1 napos

Előzmény: bananatree (51653)
bananatree Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51653

ha más ötlet úgysincs (és a toronycsapágyat már cserélted(?)):

motortartó bakok

nekem off autón nagyon sokáig tartó kopogás-vadászat ért véget, amikor mindegyik bak egyszerre lett cserélve.

(de tényleg csak ha már nincs más ötlet)

 

Előzmény: Janyika13 (51652)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51652

Senkinek nincs tip meg hogy miért lehet? 

 

Előzmény: Janyika13 (51639)
johnsonbronson Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51651

Sziasztok,

Ismét a segítségetek szeretném kérni!
Sajnos balesetem volt a kocsival. (Scenic, 2007-es, 1.5 diesel)
Motorikusan már ott a balesetnél elindult, remélem ott nem lett baja, illetve a hűtőt se érte el a csapás.
Viszont az elemek kaptak rendesen.
Azért írok nektek, mert sajnos saját zsebes mulatság ez a történet és hogy tudtok e ajánlani jó szerelőt nekem?
Az autó Budapesten van, a XV. kerületben.

Válaszotokat előre is köszönöm!
Szép estét!

Bertók Tamás1 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51650

KApcsoló, és a biztosítékok jók!

Bertók Tamás1 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51649

Az miért van, hogy hol jó reflektorom,hol nem? 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51648

Valószínű az volt amit mondtál, hogy kártyával ki volt nyitva az autó és távolodtam. Én azthittem hogy a távolodás végett zár be. Most próbáltam ki amit ìrtál és sikerült.

Előzmény: S.P (51645)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51647

ezt a visszazárást kipróbálom sose tapasztaltam még

Előzmény: S.P (51645)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51646

ez néha felbukkan itt ,de SII-nél ilyet egyik kezelési se ír szóval ott valami más volt

 

a kulcs rendszeresen bejön a házba kocsi a garázsba nyitva és még soha nem zárt be a 2 év alatt

szabadkezes természetesen mert nem szabadkezesnél nincs is értelme a dolognak

Előzmény: Törölt nick (51641)
S.P Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51645

Elvileg nem tud automatikus zárást.

Nem lehet, hogy akkor zárt le, mikor kapott egy nyitás parancsot (távnyitó gombról, vagy csak a kilincs mögé került valakinek a keze), de ajtó nem lett nyitva? Ekkor visszazár bizonyos idő után, te meg pont akkor távolodhattál.

Előzmény: Törölt nick (51643)
bananatree Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51644

a mienk 2003 decemberi, és tuti, hogy nem tud ilyesmit.

 

amikor megvettük, akkor az eladót kérdezgettem, hogyan működik a kártya.

ő se nagyon tudta :). 

Pl. azt mondta, hogy a gombnyomásos zárásra se az oldalsó, se a tetőablak nem záródik be.

Ezt én nem nagyon tudtam elhinni, ezért "nekiültem" átolvastam a kézikönyv vonatkozó részét, és persze meg is találtam, hogy dupla nyomással becsuk mindent.

(a rönó jelet is nyomhatod duplán :) )

Mondjuk ennél az esetnél kimondottan az ablakzárásra fókuszáltam olvasáskor, de szerintem feltűnt volna, ha valahol azt írja a könyv, hogy a kártya eltávolodásra lezár az autó.

(meg mondom, szerintem zavaró is lenne, hiszen az érzékelőnek van egy "iránykaraktersztikája", bizonyos irányokból gyengébb a vétele, simán lehet, hogy adott esetben be-ki kapcsolna akkor is, ha csak körbemegyek az autó körül)

 

Előzmény: Törölt nick (51643)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51643

Elvileg van asszem legalábbis ha jól tudom. Multkor a kocsitól távolodva magától lezárt, ugyhogy a kártya a zsebemben volt. 

Viszont mikor direkt szerettem volna egy másik esetben akkor nem zárt le szóval nem értem. 2004-es egyébként. Pl az is csak multkor vettem észte hogy hátul a rönó jelnél is le lehet zárni.

Előzmény: bananatree (51642)
bananatree Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51642

van neki (működött valaha) ilyen funkciója?

én nem tudok ilyesmiről...

mikori évjárat?

(mondjuk lehet, hogy engem zavarna, ha mindig becsukna, amikor elveszti a kártya jelét...)

 

Előzmény: Törölt nick (51641)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.09 0 0 51641

Üdv. Vajon az mitől lehet, hogy nem zár mindig le magától az autó ha eltávolodok tőle?

bea.amira Creative Commons License 2017.01.08 0 0 51640

Üdv mindenkinek!

Van egy 2002 scenicem 1,9 diesel.Sajnos átestem egy turbó cserén mert eltört a tengely. Felpörgött a motor ömlött a füst stb..Gyorsan lefullasztottam .. A Wizard Turbónál javították de sajna észrevettem hogy a hűtőfolyadékot leszívja minimumra és egy kicsit 4-ben nem olyan simán gyorsul...Közben vezérlés,vízpumpa,olaj,szűrők cserén esett át...Szerintetek mi a gond??? Segítsen valaki? Előre is köszi

Janyika13 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 51639

ütközésig tekerem és ezen a ponton oda vissza mozgatom akkor ugrik egyet. igen, a kormányosszekotonél kottyan egyet. viszont az hogy jobra balra kitekerem és kis gázadásra recseg az feltengely de azt meg most csereltem. okoznatja ezt a féltengely belső felén lévő 3 csapágy?

Előzmény: bnorci71 (51638)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 51638

-toronycsapágy > tekered a kormányt ha néha néha megakad a rugó és utána pattan akkor az folyamatosan mozogni kel a rugónak

-talpas

-kormányösszekötő

-stabpálca

-vagy egyéb dolog rángatás mozgatás

Előzmény: Janyika13 (51637)
Janyika13 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 51637

Sziasztok,

 

Lenne egy olyan gondom hogy kicseréltem a féltengelycsuklót bal oldalt mert pattogott.Na de még mindig pattog ha kitekerem a kormányt és doccen is egyet fékezésnél. Mi lehet  még elkopva ami ezt okozza?

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.07 0 1 51636

-anyagtágulás

-hidegen kisebb aksi kapacitás nagyobb visszatöltési igény nagyobb generátor terhelés

 

 

és tapasztalatból tudom észrevettem amikor a generátor visszább vett megtapadt az ékszíj és felszabadult a teljesítmény kb mint amikor a klíma kikapcsol annyi motorerőt vesz el a generátor is

Előzmény: Scil (51635)
Scil Creative Commons License 2017.01.07 0 0 51635

És a hőmérsékletnek hogy lehet ehhez köze? Csakis hidegen csúszik, melegen meg se nyikkan!

Előzmény: bnorci71 (51633)
Scil Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51634

Köszönöm az ötletet! Megpróbáljuk! 

Előzmény: bnorci71 (51633)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.06 0 1 51633

jut eszembe

 

vedd le a jobb kereket az ékszíjtárcsán húz egy csíkot a közepétől a széléig, aztán beindítod csikorgás után leállítod, ha elment a vonal akkor ékszíjtárcsa is lehet

 

 

Előzmény: Scil (51631)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51632

az enyémből is hiányzott

 

hogy tudd milyen kel

Előzmény: Fo Goj (51630)
Scil Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51631

Köszönöm válaszod! A szerelő az automata ékszíjfeszítő vagy a generátor szabadonfutó hibájára gondol. Novemberben szét volt szedve, akkor nem kellett volna ezt látni? 

MIóta hidegebb van azóta hallatszik. 

Előzmény: bnorci71 (51622)
Fo Goj Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51630

Szia!

 

Minden megvan, a vonószemen kívül. Sajnos nem tudtam hazahozni, holnap megpróbálok kölcsönkérni egyet.

Előzmény: bnorci71 (51629)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51629

csomagtér felemeled pótkerék benne az emelő felnikulcs és ott kellene lennie

 

https://www.renault.hu/kezelesi-utasitasok.html

 

Előzmény: Fo Goj (51627)
Fo Goj Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51628

2005-ös, 1.5 dCi, nem Grand kasznis.

Előzmény: Fo Goj (51627)
Fo Goj Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51627

Sziasztok!

 

Az autóm megállt ma reggel menet közben. Új az akksi, indítózik is rendesen, de nem indul. Egyszer kiírta az Injection fault -ot, de aztán semmit a szokásosokon kívül. Azóta az utcán áll, hazavontatnám, de nem találom a vonószemet.

Meg tudnátok mondani, hol keressem?

Nospa-pa Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51626

Köszönöm!

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51625

Láncot nem is mondtatok 😂

Előzmény: gesszti (51624)
gesszti Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51624

Pedig mondtuk neked, hogy tegyél rá láncot, nem fogadtál szót. ;-))

Előzmény: bnorci71 (51622)
gesszti Creative Commons License 2017.01.06 0 0 51623

Igaz clióban, de én is sima mezei unix-os teleszkópot használok csomagtartóhoz. 1 éve van benne, tökéletesen teszi a dolgát. Olcsó, és ha jól emlékszem, itt készül Magyarországon.

Előzmény: Nospa-pa (51620)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.05 0 1 51622

igen mert idővel elkopik a tárcsa is

 

 

SI-en csere után én soha nem tudtam megcsinálni hogy ne csússzon :(

volt pedig tárcsa csere is volt hogy jó volt 3-4 hónapig utána újra kezdte

Előzmény: Scil (51619)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.05 0 0 51621

Szia. Én bevittem az unixhoz a beteget, hogy mégis ugyanolyat kapjak hosszban. Ott akkor csak unix gyártmányú volt. Nekem az is megfelelt. Párban érdemes cserélni.

Előzmény: Nospa-pa (51620)
Nospa-pa Creative Commons License 2017.01.05 0 0 51620

Sziasztok!

 

Kérnék kis technikai segítséget!

Cserélnem kellene a csomagtér teleszkópot és annyi fajtát lehet kapni, a bőség zavarában nem tudom, melyiket válasszam...

Különbözik a hossza, az ereje (N),stb...

 

A "beteg": Grand S II., 1,5 Dci, fix üvegezett, nem nyitható.

 

Válaszokat köszönöm!

 

Üdv:

Nospa-pa

Scil Creative Commons License 2017.01.05 0 0 51619

Segítségeteket kérném!

2005. évi 1.6. Scenic II. - októberben vettük, novemberben vezérműszíj, vízpumpa és ékszíj csere. Hidegen indításkor fagypont alatt, valamint menetközben gyorsításkor vagy sebességváltáskor (de csak ha hideg a motor) olyan hangot ad mintha csúszna az ékszíj.

Kell-e ezzel szerelőhöz fordulni? Tapasztaltatok-e már ilyet? Ha hiba, akkor mi lehet az oka?

Jasu64 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 51618

Köszönöm a hozzászólást!

A klímakompresszort a nyáron cserélték. Lehet, hogy érdemes lenne megnézni a kábeleket? Mondom a márkaszerviznek!  Köszi!

Előzmény: fireolto1 (51611)
Jasu64 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 51617

Köszönöm a hozzászólást!

Próbáltuk több programmal is diagnosztizálni a hibát, igaz nem márkaszervizben. Ezek alapján cseréltük az alkatrészeket. Most a Renault márkaszervizben van. A program újra lett írva. Hibát nem jelez a diagnosztika. De nem változik semmi. Azt mondták, nincs ötletük. Én kábelhibára gyanakodtam, azt mondták azt jelezné a műszer.  Hát gondolkodunk egyelőre.  A kijelzőn a részecskeszűrő regenerálását kéri, de nem tudják végigfuttatni a programot.Nem fűt fel! Még esetleg a hátsó kipufogódobot meg kellene nézni, talán.Üdv.

Előzmény: bnorci71 (51609)
gesszti Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51616

4 rossz izzítógyertyával se feltétlen jelez hibát... talán ha elhagy egy-két dugattyút, meg elröpül fél főtengely, akkor kiír egy check engine-t. 18e egy márkaszervizes hibakeresésért, és a 4 gyertyáért teljesen baráti ár. Ha azt vesszük, hogy 4 db közepes gyertya 10e Ft, 4 beru meg kb. 16e. Gyertyát meg illik négyesével cserélni. Kerülni kell a különböző korú, vagy típusú gyertyák egyidejű használatát. Sok km-es motornál egy kis füst hidegindításnál elfér. Fáradnak már a porlasztók, és talán egy kevéske veszett a kompresszióból, és/vagy a szelepszárszimeringek fittségéből is. Amíg pöcc-röff, addig ne nézd a visszapillantót indítás után.

Előzmény: B107 (51615)
B107 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51615

Hidegebb időben az első indításkor bár könnyen indult, de komoly olaj (kék) füstöt nyomott az autó, s egy kicsit "döcögve" járt. 2005-ös 1,5 dci, 230 ekm-el, bontatlan motorral. Márkaszervizben kértem izzítógyertya cserét. Munkafelvételnél jelezték, hogy valószínűleg a kopott motor miatt indul nehezebben, a "nehezen indul" megjegyzés került a felvételi lapra is. Autót átvizsgálták ("elektromos rendszer teljes ellenőrzése"), majd jött a szerelő, hogy ki kell cserélni az izzítógyertyákat. Kicserélték, azóta is könnyen indul, de minimális füst most is van, de egyenletesen jár

Az egész csere 4 Motrio gyertyával 18 eFt volt.

Utólag megnézve -a szerelőnek nem volt ideje megmondani- egy gyertya volt rossz. Korábban itt a fórumon volt róla szó, hogy jelez hibát az autó (injection fault hiba egyik okaként írtak az izzítógyertyáról), de nálam nem jelzett semmit.

Don_Quijote_de_la_Mancha Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51614

"Vittem a Renaulthoz diagnosztikára..9000 ft-ért megmondták, hogy nem tudják mi a baja..." - ez tetszett.

Előzmény: fireolto1 (51611)
sz_zoltan Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51613

Köszönöm, megnézem a betétet, lassan műszakis lesz úgyis.

Előzmény: bnorci71 (51608)
mfz28 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51612

Sziasztok. 

 

Kérdésem az lenne, hogy van egy 2004-es 1.6 16v scenicem. Digit klímás.

Tegnap cseréltem benne fűtőmotort és előtét ellenállást. Kipróbáltuk működött minden. Összeszerelésnél, amikor az akksit raktuk vissza a helyére véletlen testelt a villáskulcs.

Reggel indítok és csak maximumon megy a fűtés. a kijelzőn minden gomb működik, kapcsol a belső keringtetés, klíma, stb.. A hőmérséklet is állítható. Az utastérben lévő biztosítékok jók. Mi lehet a baj? Gyári hibás lenne az ellenállás? 

Előre is köszi. 

fireolto1 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51611

Nekem is ez a motor van csak részecskeszűrő nélkül.

Vásárlás napján a hazaúton "vészüzembe" kapcsolt, ő kezelte a "gázt", így szinte alapjáraton 70 volt a végsebességem ötödikben. Gázra nem reagált.. Gondoltunk mi is gázpedálra, találtam egy olcsót, hát megvettem..Hát nem lett jó..Vittem a Renaulthoz diagnosztikára..9000 ft-ért megmondták, (és angolra állították a menüt) hogy nem tudják mi a baja, hibát nem hozott...

Aztán , már nem is tudom miért, késztetést éreztem, hogy levegyem az első lökhárítót. (talán kábeleket akartam vizsgálni.)

És milyen igazam lett..A klímakompresszor vezetékének rögzítése elengedett és a kábel hozzáért az ékszíjtárcsához, 3 vezetékből kettőt kidörzsölve és összezárva. Leszigeteltem, azóta repül az autó. (igaz, mintha azóta nem lenne ESP-m..)

Szóval nem mindig az a baj amire következtetünk a hibából :))

Előzmény: Jasu64 (51606)
Andrási Attila Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51610

Köszönöm az infót, intézkedem. :-)

 

Előzmény: bnorci71 (51607)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51609

a sok vaktában alkatrész cserélgetés helyett egy hozzáértő diagnosztika kellett volna megfelelő eszközzel ami nem a Bosch diagnosztika hanem a márkaspecifikus Renault Clip rendszer

 

mitől nem pörög fel józan paraszti ésszel

-ha a pedál ad jelet a computernek

 

-üzemanyag hiány nyomás nincs meg vagy csak rossz az érzékelő jele stb. ezt diagnosztikán látni

-na meg levegő kel az égéshez tehát turbó nyomás van felépül rendesen stb

-na meg ki kell valahová pufogtatni tehát a DPF tömődöttsége

 

az alább ajánlott szerelőket keresd

vagy kereshetsz Nissan gurut is mert a 2.0dCi Nissan motor

Előzmény: Jasu64 (51606)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51608

hát a kéziféket :)

 

betét tárcsa kopottság ha ez OK akkor vargamunka a te embered

Előzmény: sz_zoltan (51603)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51607

-kártyába elem?

-akku állapot ?

-műszerfal elhalálozás ?

-generátor halál?

 

szerelő Maglód Zoltán1967 baloldali keresővel megtalálod a telszámát

vargamunka gugli segít

 

 

Előzmény: Andrási Attila (51602)
Jasu64 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51606

Sziasztok!

Egy 2007-es évjáratú 2,0 DCI részecskeszűrős Renault Grand Scenic-em van. Nem pörög fel a motor 1200 fölé. A hiba egyik pillanatról a másikra keletkezett.Cseréltünk EGR szelepet, részecskeszűrőt, motor vezérlőegységet, gázpedált, a program újra lett írva, de semmi nem változik. Hibát nem jelez a számítógép.

A részecskeszűrő regeneráló program nem fut végig. Fordulatszámot felemeli, de nem fűti fel a részecskeszűrőt. Megköszönném ha valakinek lenne valami ötlete! :)

 

sz_zoltan Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51605

Köszönöm!

Így még nem próbáltam keresni.

Előzmény: bananatree (51604)
bananatree Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51604

érdemes lenne ide a bal oldalra beírnod, hogy "check parking brake"

 

Előzmény: sz_zoltan (51603)
sz_zoltan Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51603

Üdvözlök minden kedves Fórumozót és Boldog Új Évet Kívánok!

 

Az alábbi felirat világít az autómon (Scenic II. 2004, 1,6B). A rögzítőfék működésben semmi rendellenességet nem észleltem, ugyanúgy működik automatán, mint eddig.

Mit ellenőrizzek rajta?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Zoltán

Andrási Attila Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51602

Üdv Mindenkinek, és Boldog Új Évet!

Kicsit összetettebb kérdésem lenne a szakértőkhöz. Cirka 2 éve van egy 2005 évjáratú GSII. a tulajdonomban. Eddig megbízhatóan muzsikált. Most viszont az alábbi hibajelenséggel szembesülök. Tavaly év végén, nehézkessé vált a nyitás kártyával. Kissé megmelengettem, aztán sokadjára sikerült. Majd csupán úgy óhajtott elindulni, hogy a kártyát az olvasó részbe helyeztem, ez eddig ment szabadkezes módban is. Pár napig most nem használtam, de ma reggel szintén nehéz volt a bejutás. Elindult rögtön ahogy kellett, majd kb. 10 km megtétele után jelezte, hogy a keréknyomás szenzorokkal elvesztette a kapcsolatot. Majd helyreállt. Ezután elkezdett a kijelző villogni. Index nuku, napi számláló nullázódik. Majd visszajön. Ezt játszottuk egy cirka negyed órán át, majd teljesen elsötétedett, és úgy maradt. Érdekes tapasztalatot szereztem az index nélküli városi vezetésről... :-) Szóval kérdésem, mi okozhatja ezt a hibajelenséget? A Cartársak közül tapasztalt-e ilyen hibát valaki? Van-e közöttetek olyan aki tudja a megoldást? Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy érdeklődjek, Pest, Érd környéki szerelőről, ahova lenne merszem elvinni az autót meggyógyítani. Esetleg Kecskemét is szóba jöhet. Válaszotokat előre is köszönöm. További szép napot.

Üdv.

Andrási Attila

P_E_E_T Creative Commons License 2017.01.04 0 0 51601

Sziasztok! 

Valami tipp kellene. Időnként úgy indul az autóm hidegen, hogy nem találja az alapjáratot. 500 körül vagy az alatt szenved. De ha leállítom, és újraindítom, akkor onnantól hibátlan. Ez mi lehet? Ne mondjátok, hogy fals levegő, mert egyrészt szívó oldalon minden tömítést, gyűrűt kicseréletm újra, másrészt akkor nem csak az első próbálkozásnál csinálná. Volt már cserélve alapjárati motor, beszívott levegő hőmérsékelt érzékelő, meg szívónyomás érzékelő is. 

Ja, 1.6 benzin, 2000-es. S1 Scénic.

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 51600

igen elképzelhető

rossz kontakt, nagy áram felvétel és megsül az előtét

 

Előzmény: Csodamackó (51599)
Csodamackó Creative Commons License 2017.01.03 0 0 51599

Szia!

 

Igen megtaláltam, hogy előtétellenállás. Sikeresen ki is cseréltem, működött is kb. egy hónapig. Pedig nem teljesen noname cuccot vettem bele hanem Febi Bilstein-t... Azon agyalok, hogy a cserekor úgy láttam kicsit meg volt olvadva a csatlakozó... lehetséges, hogy átolvadt és az sütötte meg az újat is? Mindenesetre sokat segített a fórum, köszönöm! :)

Előzmény: bnorci71 (51184)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 51598

Maglód Zoltán1967

Előzmény: kelger (51597)
kelger Creative Commons License 2017.01.03 0 0 51597

Sziasztok,

 

 

autovillamossági szerelőt tudtok ajánlani? (Budapest, Buda jobb lenne). Aki végig tudja nézni  kocsit, ahogy gesszti ajánlotta.

 

Köszi Gergő

 

 

gesszti 2016.12.06

0 0 51440

Egyszerű a történet. Ideiglenesen ki kell kötni a gyanús cuccokat, és mérni...

Előzmény: kelger (51437)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 51596

a motorba?

ebből ami szimpi

http://www.olajsziget.hu/webshop/groupcontent/684/jovahagyas-szerint/renault/rn0710.html

 

szíj+görgő+vízpumpa ja és a hosszbordás szíj pluszba

Előzmény: blindtot (51595)
blindtot Creative Commons License 2017.01.02 0 0 51595

Milyen fajta olaj kell bele, és mennyi? A vezérlésbe mi tartozik bele?

Előzmény: bnorci71 (51594)
bnorci71 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 51594

mint minden használt autón

-olaj csere Rn0710 minősítése legyen márka amibe hiszel és bízol hogy nem hamis

-vezérlés ha nincs számlád a cseréről, ha van elhiheted amit az eladó állított

-üzemanyag/lég/pollen szűrő üzemanyagból Mahle/Delphi/Knecht/MANN szóval valami normális minőség ne az ár domináljon

-fagyálló a vezérlésnél úgy is leengedik

-fékfolyadék se árt

-váltóba is lehet cserélni olajat, nem előírás de ártani nem fog 2,x L kel talán tehát 3L kel venni, vagy többet... fontos a váltó típusa is mert 2 fajta olaj van

 

Előzmény: blindtot (51593)
blindtot Creative Commons License 2017.01.02 0 0 51593

Sziasztok

Nemrég vettem, egy 2004-es évjáratú 1,9-es diesel 120 lóerős Scenicet. Sosem volt még diesel autóm, és arra lennék kíváncsi, hogy mik az ilyenkor kívánatos munkálatok, amiket érdemes elvégezni rajta. Ha esetleg valaki le tudná még írni, hogy milyen alkatrészeket kell vennem, és azokból is melyik a leg elfogadható márka, olaj, mennyiség, váltóolaj stb.

Nagyon megköszönném, a segítséget

tonyto Creative Commons License 2017.01.01 0 0 51592

Szép jó estét, és boldog új évet mindenkinek! Családom egyik tagja keresne csak 7 személyes Scenic-et nagyjából 1,5 millió FT-ig bezárólag. A kitétel hogy dízel legyen, és nyílván "legyen számbavehető előélete". Kb. 1 évet kellene kiszolgálnia napi 200km autópályás használattal 4-7 személlyel, munkatársként egy vállalkozásban. Azért ide írok, mert a hahu-s nepper ajánlatok nem érdekelnek. Ha viszont valakinél lenne egy leinformálható és megbízható eladó autó, azt megköszönnénk. tonyto@citromail.hu  

bnorci71 Creative Commons License 2017.01.01 0 0 51591

Baleset és hibamenteset mindenkinek!

gabocsiga Creative Commons License 2017.01.01 0 0 51590

BUÉK mindenkinek!

ferpal Creative Commons License 2017.01.01 0 0 51589

BUÉK mindenkinek.

vargamunka Creative Commons License 2016.12.31 0 0 51588

BUEK mindenkinek 😆

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 51587

nekem ezüst fényezett a kilincs kicsit kopik de nem foglalkozom vele, ha lefényezném utána is kopna

 

nézd meg egy próbalámpával a 2 érintkezőn van-e 12v ha nincs biztosíték vagy szakadás akár test is első körben az ajtó átvezetőbe, ha megvana 12v akkor a fűtőszál szakadt esetleg bár akkor csíkokba azért leszedi a párát

Előzmény: Törölt nick (51585)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.30 0 0 51586

Szia!

Én lefújtam a kilincseket,elég tökölő munka,leszedni,szétszerelni,csiszolni,fújni,lakkozni,összerakni,visszaszerelni,de meglehet csinálni.  

Előzmény: Törölt nick (51585)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.30 0 0 51585

Köszi a linkeket. Viszont azon gondolkodom lehet e valamit kezdeni a kilincsekkel szóval le lehet e őket fújni vagy ilyesmi. Vagy valami újjabbra kellene cserélni?

A 4 kilincsből 3 foltos. Olyan mintha vmi lemarta volna róla a lakkréteget ha van rajta olyan egyáltalán. Az is lehet a nap tette tönkre nem tudom. Múltkor voltam egy ismerősömmel bontóba és ott egy megannak ugyan olyan volt a kilincse.

Szóval amig nem tudok a kilincsekkel valamit kezdeni addig értelmetlen neki állni az érzékelőnek.

 

Ha nem olvaszt le a hátsó ablak akkor elsőkörbe biztositékra lehet gyanakodni?

Annak is elöl lehet?

Előzmény: bnorci71 (51584)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 51584
Előzmény: Törölt nick (51583)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.30 0 0 51583

Üdv.

Az mitől lehet hogy  a kilincsen lévő gombbal nem tudom zárni az autót. Valószínű az érzékelő jó, mert ha odateszem a kezem az autót nyitja. Lehet hogy a gomb rossz a kilincsen.

Nimród05 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51582

Szia! Közben megoldódott a probléma. A haveromnak hála, lett egy gyári új Valeo, vizes generátorom a bontott ártól olcsóbban. Beépítettem, és működik.

Előzmény: Grand 1.9 (51579)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51581
Előzmény: MajorGent (51578)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51580

ha pótkulccsal is ezt csinálja akkor én a kocsiba lévő vevőre tippelnék, de ez csak logika alapján

Előzmény: HoriP (51577)
Grand 1.9 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51579

Szia!Most láttam csak a kérdést, nem nagyon voltam netközelben mostanság.nekem úgy kezdődött, hogy kigyulladt a töltés visszajelző.kezdődött a méregetés még tisztogatás de akkor sem volt több a töltésem 11v- nál. Napokig így jártam vele de ez kinyirta teljesen a generátort. Generátoros ránézett azt mondta a diódahid ment el benne.tudott volna adni olcsó kínait egy tízes körűl de azt mondta az max két hét,ötven körül gyári  hidat vagy hetven körűlkomplett felújított generátort.kicsit sokalltam így tovább használtam így de sajna így kipurcant az álló részem is. Utána néztem unix-os meg Bárdis honlapokon és sok olyat hozott a kereső ami sima léghűtéses és jó rá.meg ugye ezek jóval olcsóbbak mint a vizes meg bontóban is könnyebb beszerezni.így is lett beszereztünk egy simát  felfogatások csatik stimmelnek.vízcső le egy közbetéttel összefordítottuk és kész. A vizes 155A- és volt a sima még 140A-es de tökéletes.nincs semmi elektronikai nehézség meg légtelenítő se kell semmi extra. Csak az volt a szívás hogy a kocsi egész elejét bontani kellett hogy hozzáférj. Az újjal ha felkapcsolok mindent akkor is 14V fölött van a töltés.

Előzmény: Nimród05 (51517)
MajorGent Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51578

Tunetvlist-es rádio hátulján a kék jelű csatlakozóba mi dugható?

HoriP Creative Commons License 2016.12.29 0 0 51577

Szia Mindenki!

 

Lenne egy kérdésem:

 

A következő problémám van:

 

Van egy 2006-os évjáratú  renault grand scenicem. Múlt hét óta a kártyával az autót csak egy pontban nagyon közelről, a vezető felőli oldalon lehet kinyitni/zárni. Távolról vagy más irányból egyáltalán nem működik. ( A pótkulccsal is fennáll ugyanez a probléma, elemet is cseréltem, az sem segített.) Nem tudom mi lehet a gond, ezt leszámítva az autó minden funkciója tökéletesen működik. Az adóval vagy a panellel lehet valami gond. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond illetve hogyan lehet orvosolni?

 

Köszi előre is!

 

Peter

fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51576

:))

Előzmény: bnorci71 (51575)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51575

-mert könnyebb :)

- 7le a pluszod csak

-más a nyomaték/teljesítmény karakterisztika

-más a váltó áttétel

-placebó

Előzmény: fireolto1 (51574)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51574

2014 októberében hozták be az országba kb 170 ezerrel..

 

Köszi a hozzászólásokat!

 

És miért van az, hogy egy 7 lóerővel gyengébb (143) Seat Exeo sokkal jobban megy?

Szívesen kipróbálnék egy 2.0 dci-t az északkeleti régióban.. :)

Előzmény: bnorci71 (51572)
gabocsiga Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51573

vízpumpa ha majd tönkremegy, szíjon lehet látni hogy mennyire használt...

Előzmény: fireolto1 (51571)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51572

ha normális a lánc akkor örök, ha megnyúlik elég cserélni, de akkor hangja is van 300eKm környékén talán

 

vízpumpát odázhatod, a halálának jele van először elkezd fogyni lassan a víz és hangja lesz ahogy kimossa a zsírt a csapágyból, a vízfolyást viszont nem lehet észrevenni az elején

 

 

a vízpumpák +200eKm is kibírnak, szíjasnál azért cseréljük mert ha eldobja magát nagyon összekócolódnak a dolgok és drága mulatság

 

ha mostanába hoztad kintről kizárt hogy kint cseréljék, azért adják el álltalában mert már nem akarnak 3-4e jurós autóra költeni

Előzmény: fireolto1 (51571)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51571

Megnéztem a szervizkönyvet..

Tud valaki olvasni a sorok között németül? :))

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=12020161228_164438.jpg

 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=77520161228_164453.jpg

 

 

Hosszbordásszíj és vízpumpa cserére utaló jeleket keresek..

fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51570

Én most járok 1 év és közel 14 ezernél. Elmegyek 15-ig aztán cserélek mindent.Vezérműlánc? Örök?

Előzmény: bnorci71 (51569)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51569

lég és pollenszurot én minden második olajcserekor cserélek az nálam 20ekm

Előzmény: fireolto1 (51567)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51568

Még eszembe jutott valami...Jó pár napja írtam, hogy nem műkszik az ESP-m. Illetve kikapcsoláskor csak ASR off jelenik meg..

Ilyet olvastam a szerelésiben:

 

Hiba: "

Az ESP visszajelzőlámpa kigyulladása és az "ASR* rendszer
kikapcsolva" vagy a "Kipörgésgátló semlegesítve" üzenet
megjelenése feszültség alá helyezéskor az ESP rendszert
kikapcsoló gomb megnyomása nélkül"

 

"Az akkumulátor lekötését követően, az elektromos szervokormány (DAE) valószínűleg elveszíti a kormánykerék

szöghelyzet-érzékelőjének jelzését (az elektromos szervokormány nem továbbítja a kormánykerék
szöghelyzetének információját az ESP rendszernek, ezért az kikapcsolódik).
Az ESP rendszer nem hibás, nincs egyetlen hiba sem a hibamemóriában, az ESP visszajelzőlámpa kigyulladása
és az "ASR rendszer kikapcsolva" vagy a "Kipörgésgátló semlegesítve" üzenet megjelenése jelzi ezt az átmeneti
és visszafordítható állapotot."

 

Na most nekem az ESP lámpa nem világít..

Elképzelhető, hogy akku saru levétel miatt nem működik az ESP?

 

A fennt említett hiba megoldása egyébként a kormány ide-oda tekerésével megoldódik. Csak nem nálam :(

fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51567

Köszönöm, hasonlóan gondoltam én is..

Levegőszűrő 60e km vagy két év?? Szerintem nem teszek neki rosszat, ha évente az olajcserével teszek bele újat.

Hosszbordásnak 160ekm vagy 6 év van megadva. Az én szíjamban biztosan nem 30 ekm van :)) Tavasszal csere..

Előzmény: bnorci71 (51566)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51566

jó kérdés

mivel nem szíjas motor így nem azzal, de a könyv se tér ki rá csak a segédszíjra és a görgőre, de gondolom azzal együtt illene

 

EGR ha nem papásan van vezetve és nem érzel gondot szerintem felesleges piszkálni de meg lehet nézni kíváncsiságból.

Intercooler

húzni kel a bilincsen, 50-100eKm-ként ki lehet mosni az nem árt, minimális olaj természetes benne. Turbó nem igényel semmilyen tisztítást

Előzmény: fireolto1 (51565)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.28 0 0 51565

Szia Mindenki!

 

2007 2.0dci M9R

 

Kérdésem, hogy vízpumpát milyen időközönként kell cserélni? 190 ezer van az autóban, 2014-ig Ausztriában szolgált, vezetett szervízkönyvvel. Nem rémlik, hogy benne lenne a csere.. A hosszbordás szíjat nézve lassan az is cserés lesz, tavasszal megejtem.

 

Következő kérdés, ennél a típusnál mennyire kell foglalkozni az EGR és intercooler tisztításával? Az IC kilépő csövénél kívülről kicsit olajpárás..

És érdemes-e pl. turbót tisztítani? Bár erről fogalmam sincs, hogy van-e ilyen lehetőség...

 

Köszi!!

Firkaas Creative Commons License 2016.12.27 0 0 51564

Nagyon szépen köszönöm a sok infót!Közben le kellett nyomni 300 km-t és este mikor beálltunk a garázsba láss csodát minden müxik mint előtte.Azért kapott némi féktisztítót.

Előzmény: bnorci71 (51554)
jamúr62 Creative Commons License 2016.12.27 0 0 51563

Üdv. fiúk! Ki tudna segíteni abban, hogy a műszerfalon a fűtésszabályzó gomb világítása kiégett, és hogyan lehet kicserélni az izzót? 2008-as évjáratú, 1,5 DCI, manuális klímás. Előre is köszönöm a választ.

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 51562

gugli> keresd vargamunka-t

 

Előzmény: Sándor Gaál (51561)
Sándor Gaál Creative Commons License 2016.12.26 0 0 51561

2007-es Renault scenic elektromos kéziféket zalában vagy környékén hol javitanak? Most mindkét bowden ki van kötve a féktárcsánál. Behuzott és nem engedett ki. Már régóta adott nyikorgó hangokat ha lejtős helyen álltam meg. Köszönöm előre is az infókat! Sanyi

MajorGent Creative Commons License 2016.12.26 0 0 51560

Köszi. Akkor megnyugodtam. :) csak korábban nem tűnt fel nagyon csak most hogy garázsba tudok parkolni és ott csend van :)

Előzmény: bnorci71 (51559)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.26 0 0 51559

vannak még hangok

ez az még elenged, behúz stb 10-20mp ig

Előzmény: MajorGent (51558)
MajorGent Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51558

Leállítás után még búgó hangot hallok az autóból. Az baj? Vagy normális? Vagy mi miatt lehet?

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51557

bátor vagy

 

egy vez. szíj szakadás kicsit drága mulatság :(

 

lehet próbálkozni, aztán az idő már eldönti

Előzmény: P_E_E_T (51556)
P_E_E_T Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51556

Én azért adnék neki esélyt. Előző autómon a 20000 km-es vezérműszíj feszítő görgője kezdett nyikorogni. Porvédő lepattint, kimos, megzsíroz. 40000-rel később is hibátlan volt amikor eladtam.

Előzmény: bnorci71 (51535)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51555

én próbáltam a PTFE spray-t na attól még jobban beragadt utána szedtem szét és féktisztító + WD-40-el takarítottam és ha jól rémlik nem is kapott mást ez 2 éve volt

Előzmény: Firkaas (51553)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51554
Előzmény: Firkaas (51553)
Firkaas Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51553

"utána pedig szét kel szedni kitakarítani a csúszófelületeket"

ehhez van valami útmutató?Nem szeretnék csak neki esni mint az ólajtónak.

Előzmény: bnorci71 (51552)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51552

segíts rajta kézzel :)

utána pedig szét kel szedni kitakarítani a csúszófelületeket

Előzmény: Firkaas (51551)
Firkaas Creative Commons License 2016.12.25 0 0 51551

Sziasztok!

 

Tanácsra,segítségre lenne szükségünk.Kb 2 hónapja vettünk egy Scenic-et,eddig minden jól működött.Ma lemostuk róla az útak szutykát és a külső tükrök nem nyílanak ki teljesen csak kb 3/4-ig.Mi lehet a hiba? Egy korábban készült képem van csak róla.

 

 

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51550

develoopert keresd ez ügyben ehez ő ért

baloldali keresővel megtalálod

Előzmény: Ittegy Boldogkiscsal?d (51547)
fodorn Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51549

Én ezen az oldalon találtam a bekötéshez képes segítséget: http://www.scenickaleido.eoldal.hu/cikkek/az-auto-bemutatasa-1.resz/

Előzmény: Manoo_oo (51548)
Manoo_oo Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51548

Sziasztok!

 

vásároltam egy osram drl-t. Minde tiszta a bekötésnél csak a gyújtás pozitív pont amit nem értek micsoda ! Esetleg valaki egy kép segítségével megtudná mutatni hol találom ? Vagy melyik kábel az ?

 

Köszönöm a válaszokat előre !

 

Boldog karácsonyt mindenkinek !!!

Ittegy Boldogkiscsal?d Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51547

Boldog Karácsonyt!!

 

Még egy kérdés:

 

Hozzá tudnák jutni egy színes kijelzős ( navis ) műszeregységhez. A navi tudom hogy nem működne, de a többi része igen (rádio kijelzés) ? Egyáltalán be lehet szerelni? 

 

Üdv Zsolti

Trotter66 Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51546

vargamunka Creative Commons License 2016.12.24 0 0 51545

Áldott Békés Karácsonyt Mindenkinek na meg egy kis havazást :)

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51544

torx bitfej kel majd talán hozzá

 

youtubon kereshetsz videókat biztos lesz

 

lehet fojtószelep néven kel fordítani

Előzmény: Ittegy Boldogkiscsal?d (51543)
Ittegy Boldogkiscsal?d Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51543

Köszönöm a válaszod :)

 

Gondolom a légszűrő ház után található. Szétszedhető házilag?

Előzmény: bnorci71 (51540)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51542

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142031726&t=9098903

 

és hogy mit is kel majd a kezeddel érzésre csinálni :)

 

Előzmény: plexy1 (51541)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51541

Sziasztok!

 

Vki letudna írni részletesen egy komplett első izzó csere menetét. Mindet szeretném cserélni.

 

köszönöm

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51540

pillangószelep ház tisztítás+tömítés csere első körben

fals levegő szívás keresés

 

Előzmény: Ittegy Boldogkiscsal?d (51539)
Ittegy Boldogkiscsal?d Creative Commons License 2016.12.23 0 0 51539

Sziasztok.

 

Van egy 2003.12. havi Scenic II 1.6 16v autóm. Beindításnál nem mindig van alapjáratom, le akar fulladni. Ilyenkor csak kisebb gázfröccsökkel tudom "életben tartani ". Gyertyába kb 25.000km lehet ( gyári került bele ). Az autómban 135ezer km van. 

Esetleg valakinek valami ötlete hogy merre keresgéljek??

 

Köszönöm a Válaszaitokat :)

 

Üdv. Zsolti

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 51538

igen lehet klíma vezérlési hiba is

 

küldtem egy mail-t is

Előzmény: Nimród05 (51537)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 51537

Nekem is volt ilyen gondolatom. Csak az a furcsa, hogy az első indításnál nem ment a venti. Csak a második indításnál, viaszont akkor már a gyújtás ráadásakor azonnal indult is. A szakik szerint valami klímavezérlési hiba. Mivel szükség van az autóra, így most lehúztam a venti csatlakozóját, mert szerencsétlen motor be sem tudna így melegedni. A túlmelegedésre meg a mostani mínuszokban nincs esély. Ha lemennek az ünnepek, akkor remélem lesz időm, és megfejtem a hiba okát. 

A Fer-Vill-t nem is hívtam, mert közben "beesett" egy zsír új Valeo bagóért. :)

Előzmény: bnorci71 (51533)
gabocsiga Creative Commons License 2016.12.22 0 0 51536

Valami nekem is nyikorog hidegen, melegen nem. Majd kiadja magát...

Előzmény: P_E_E_T (51534)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 51535

ha már nyikorog akkor ott már kopott is a csapágy, azon már a kenés nem segít sokat, keress egy felújítóműhelyt inkább, az hosszabb távon kifizetődik

Előzmény: P_E_E_T (51534)
P_E_E_T Creative Commons License 2016.12.22 0 0 51534

Sziasztok!

S1-ben szervószivattyút szedett már szét valaki? Enyém hidegen nyikorog alapjáraton, terhelés alatt csendben van. Csapágyát szeretném megkenni. Van erre mód, vagy készüljek inkább egy cseredarabbal? Nem szeretnék úgy járni, hogy szétszedem, nem jön össze, és áll az autó emiatt napokig.
Ha az "agyat" lehúzom, ami a szíjtárcsát fogja, hozzá lehet férni a csapágyhoz egy porvédő lepattintás céljából?

Ja, és hol érdemes leengedni a folyadékot, hogy minél kevesebb maradjon bent a régiből?

Üdv

PEET

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 51533

valamelyik jeladót nem dugtad vissza, vagy rosszul

esetleg a klíma van bekapcsolva vagy ott valamelyik jeladó lett zárlatos ilyesmi

 

hol és mennyi volt a generátor? ferr-vill-be nem volt felújított?

 

nekem 1,5dCi van abba látni a generátort felülről szépen és talán ki is lehetne venni minden extra bontás nélkül

Előzmény: Nimród05 (51532)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 51532

Igen. Elől van a rail-szivattyú alatt, de csak úgy belenézve a motortérbe éppen csak ki lehet szúrni, hogy melyik elem a generátor. Ráadásul, mivel vízcsövek vannak belekötve, nem is gondolná az ember, hogy az egy elektromos cucc. Ma kibombáztam végre, és beépítettem helyette egy ugyanolyan Valeo, új generátort. Beröffentettem, van töltésem, de most meg ordít benne a hűtőventillátor. Találkozott már valaki ilyen hibával? 

Előzmény: bnorci71 (51527)
MajorGent Creative Commons License 2016.12.21 0 0 51531

Sziasztok.

Ha van olyan ablajtörlőlapátom ami olyan karra való aminek a vége ilyen U alakú, azt hogy tudom felrakni? Illetve felrakható?

plexy1 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 51530

Az kicsit messze van. Velencei tó környékén lakom.

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.21 0 0 51529

Nyíregyen tudok a Borbély Imre a Debreceni úton van nála felújított váltó szinte mindig

Előzmény: plexy1 (51528)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51528

Sziasztok!

 

2003-as bocimban rendetlenkedik a váltó (fémszínű az olaj). Tudnátok ajánlani egy váltó specialistát. Az autó motorcserés volt 1.5dci 60kw/82le kangoo motor került bele. Ez nem tudom hogy váltó szempontjából érdekes-e.

 

köszönöm

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51527

uhh jól le lett bombázva...

hol van a generátorod elől?

Előzmény: Nimród05 (51526)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51526

Már a generátor egyik csavarja félig kint van. :/ A másikat még  takarja a szíjfeszítő. :( De ha már leszedem miatta, akkor szíjastól együtt ki is cserélem. Ja, meg az izzókat a lámpákban. Holnap meg kap egy felújított vizes generátort a francia csoda.

Előzmény: Nimród05 (51521)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51525

bananatre, bnorci71 köszi, megnézem majd a kapcsolási rajzon pontosan mivel van kapcsolatban, aztán az alapján lehet ránézek, csak ne lenne ennyire hideg :)

Előzmény: bnorci71 (51524)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51524

egy zárlat ki tudja a fedkomba mit cseszett esetleg szét......

jól gondolod ehhez diag kel bent van-e egyáltalán a pipa az ASR/Esp mellett, anélkül csak találgatás

Előzmény: fireolto1 (51522)
bananatree Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51523

ESP/ASR:

ami minimum kell neki: kormányszög jele, abs szenzorok jele (talán még más is, de ezek a jelforrások viszonylag könnyen sérülhetnek/romolhatnak, vagy csak a kábelezésükkel is lehet hiba, akár csak átmeneti is)

és persze az sem árt, ha a kerekekben a nyomások egyformák (legalább tengelyenként párban)

 

Előzmény: fireolto1 (51522)
fireolto1 Creative Commons License 2016.12.20 0 0 51522

Üdv!

 2007 2.0 dci.

Nincs ESP és kipörgésgátlóm..Illetve van, csak nem működik. A kapcsolóra nem reagál, nem ír ki semmit a műszeregység.

Anno volt egy olyan hibám, hogy a klímakompresszor vezetékei kidörzsölődtek és összezártak, az autó vészre váltott. Hiba javítás után a kocsi remekül működött, de mintha akkortól kínlódna az ESP. Volt, hogy a kapcsolót kapcsolva csak ASR off-ot írt ki, holott ESP off kellene. Most már semmit nem jelenít meg.

Tudom, hogy diagnosztika kell, de hátha tud valaki valami támpontot...

Köszi

Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51521

De akkor pl. az önindítónak sem lenne test........szerintem. Abszolút semmi töltés nincs.

Mivel a visszajelző nem jelezte a töltés hiányát, így autópályán (mert miért ne ott jött volna elő a hiba)  addig mentem vele, amíg szépen minden elektromos fogyasztót (szervó, ABS/ESR, kézifék, rádió, légzsákok) el nem vett nekem a technika. Majd megállás után persze már nem maradt erő az amúgy sem penge akksiban, hogy beinditson. Ezért a haverom hozott egy másik (új) akksit, és azzal folytattam az utam.

Szerintem a gyenge akksi, az indítások utáni nagy áramfelvétele miatt nyírhatta ki a generátort. Még mindig nagyon bízok a szokásos generátor felújításos módszer sikerében.

Előzmény: S.P (51520)
S.P Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51520

Nem a generátornál van közvetlen a testkábel, valahol a motor és váz között van. Ennél még nem néztem.

 

Indítás után semennyit nem emelkedik az akkun mérhető feszültség?

Előzmény: Nimród05 (51519)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51519

Már nem emlékszem......a generátornál van testkábel? Vagy a házon keresztül van neki test? Ezt megnézem. De az okos/nem okos, tehát a vizes/levegős cserére eddig nem tudott senki pontos választ adni. Holnap kiszerelem az autómból a generátort, aztán megmutatom egy autóvillanyásznak. Én még a kefe, dióda, csúszógyűrű elhasználódásban bízok. 

Előzmény: S.P (51518)
S.P Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51518

Testkábeleket ellenőriztétek már? Lehet, hogy annyi áram átmegy, hogy a töltés lámpa már nem világít, de nagyobb mennyiségű áram már nem tud átjutni a testkábel hibája miatt.

 

 

Ha a vizes generátornak okos vezérlése van, azt hogy tudod összehozni a nem vizessel?

Előzmény: Nimród05 (51517)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 51517

Szia! Neked sikerült már megoldani a vizes generátor problémádat? Én most estem bele, és jó lenne okosan kimászni belőle. Légyszi' oszd meg velem.....velünk. Köszi! 

Előzmény: Grand 1.9 (51449)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51516

de egy bő hete volt pont másnak is vizes generátorral gondja, keress vissza próbálj vele értekezni ő is simára akarta cserélni

Előzmény: Nimród05 (51515)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 -1 0 51515

Sajnos az én Bláthy-s tudásom is itt kimerült. Állítólag ez a vizes generátor valami "okos"-cucc. A műszerfal mögötti vezérlőből kapja az infót, hogy milyen mértékben töltsön.......állítólag. :/

Előzmény: bnorci71 (51514)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51514

hmmmm

a villanyos tudásom nekem itt kimerül :(

Előzmény: Nimród05 (51512)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51513

Köszönöm. Akkor majd megejtem, ha megjött az új szivattyú.

 

Előzmény: vargamunka (51504)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51512

Nincs töltésem. Az akksi sarunál sincs, és a generátor sarkán mérve sincs. A pozitív saru dobozában lévő biztik jók. Indításkor, még gyújtás ráadásakor világít az akksi szimbólum, majd amikor beindult elalszik. Mintha minden a legnagyobb rendben lenne. :/

Előzmény: bnorci71 (51511)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51511

akkor mérni kellene van-e töltés

azért mondtam hogy vigyed magaddal, akkor össze lehet hasonlítani

 

gyújtás ráadásakor felvillan a töltés piros lámpácskája?

Előzmény: Nimród05 (51510)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51510

No meg az is aggaszt, hogy mielőtt megállt az autó, az akksi vészesen alacsony feszültség szintje miatt, nem volt semmilyen hibaüzenet. Sőt most az új akksival ha beindítom, most sem hoz hibát, sem a töltés lámpa nem jelez.

Előzmény: Nimród05 (51509)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51509

Köszi! Én is gondoltam rá, hogy kiváltom egy egyszerű léghűtésesre, a vízcsöveket meg "összedugom". De kompatibilisek? ........Mármint rögzítésben.

Előzmény: bnorci71 (51508)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51508

Miskolc Búza tér Ferr-Vill vidd be és kérj helyette egy nem vízhűtésest ami teljesítményben megfelel

Előzmény: Nimród05 (51507)
Nimród05 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51507

Sziasztok!

03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm! 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51506

kicsit visszakeresel és találsz ajánlásokat Maglódon is :))

Előzmény: BGZsolti (51505)
BGZsolti Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51505

Sziasztok.

Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)

A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !

+36-30-7093973 baranyi.zsolt73@gmail.com

 

vargamunka Creative Commons License 2016.12.17 0 1 51504

Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre  szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni  ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is  de nem törvényszerű  

üdv vargamunka 

Előzmény: Törölt nick (51503)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.17 0 0 51503

Üdv mekkora meló kicserélni az ablakmosó tartályon a szivattyút? Haynesben leszedik a lökhárítót.

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51502

a sima Scenicen a 2006 év végi ránfelvarráskor ezt a ficsőrt elhagyták :(

a Ph1 kezelésibe még benne van ,de én már nem találtam a csomagtartóban ilyen kart

Előzmény: Marceee222 (51500)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51501

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

elég azt csak cserélni, elmegy újabb 10évet

Előzmény: bananatree (51498)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51500

Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.

Előzmény: Marceee222 (51499)
Marceee222 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51499

Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt. 

Előzmény: bananatree (51498)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51498

jaja,

FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )

és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.

 

talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:

lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.

 

lehet, hogy nyitni kellene  egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.

:)

 

 

Előzmény: bnorci71 (51497)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51497

bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat

 

 

bananatree

Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)

 

ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)

 

egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba

Előzmény: carlo76 (51493)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51496

Mivel állandóan megy a ventilátor arra gondolok hogy túl sokat húz induláskor és az sütheti ki! Csatlakozókat néztem nem láttam semmi különöset! 

bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51495

> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? 

hát három dolog is lehet:

- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)

- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát

- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.

Előzmény: piciarpi86 (51488)
bananatree Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51494

ez az automata klímás autók ventillátorának teljesítmény szabályozó elektronikája

amit konyhanyelven szoktak előtét ellenállásnak is hívni.

de nem ellenállás van benne, hanem szabályozó teljesítmény-elektronika.

 

az ára 12 és 16e Ft közt van a Valeo-nak!!! Gagyi van még olcsóbban is.

(nem a Bárdiban kell venni, ott "kicsit" drágább...)

 

a manuális klímásban ellenállásos a szabályozás.

 

 

Előzmény: carlo76 (51493)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51493

Előzmény: bnorci71 (51491)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51492

Előzmény: bnorci71 (51491)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51491

erről van szó?

Előzmény: carlo76 (51489)
bnorci71 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51490

rakj már ide egy fotót róla légy szíves mert nem tudom mi ez, sőt így még nem is hallottam.

 

Előzmény: carlo76 (51489)
carlo76 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 51489

Szia. Küldj egy emailt és küldöm róla a fotót. Mult hét pénteken cseréltük. Semmi köze az előtét ellenálláshoz. Ez amit más is írt klíma ventilátor szabályzó elektronika. 10 perc kicserélni ha ügyes vagy. Le kell bontani a műszerfal tetejét és jobb oldalt ki kell szedni a befúvó csövet alatta van. 2csati van rajta kb 5mp a csere. Csak Valeot vegyél mert az utángyártott kigyullad és leég az autod. Min. 20000ft az ára. Gyári szervízben 40. 45000ft.

Előzmény: piciarpi86 (51484)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51488

Azt már igen! Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? Az első gyári volt!

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51487

előtét ellenállás

de te azt már cseréltél

Előzmény: piciarpi86 (51486)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51486

Köszi a gyors választ! Klima ventilator szabályzó elektronikát másként hogy nevezik?

bnorci71 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51485
Előzmény: piciarpi86 (51484)
piciarpi86 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51484

Helló. Adott egy olyan probléma hogy a fűtés ventilátor nem áll le! Folyamatosan maximumon megy! Előtét ellenállást cseréltem akkor egy rövid ideig tudtam a fordulatot szabályozni majd ismét maxon kezdett dolgozni! Scenic 2 2005 1.6 benzin! Volt már valakinek ilyen problémája? Esetleg a probléma oka?

plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51483

A váltó nem kopog, tökéletesen veszi a sebességeket. Arra jutottam h másik szerelővel lecseréltetem az olakat majd 1-200km múlva ránézzünl h milyen.

 

gabocsiga Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51482

Szerintem az az olaj nem volt lecserélve, vagy valami tutyi volt  a váltóban előtte. illetve akkor lehet szürke ha folyamatosan darált valamit

Előzmény: plexy1 (51481)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51481

Azt nem tudom hogy milyen volt amit leengedtek belőle. Kb 5-600 km mentem.

Előzmény: gabocsiga (51480)
gabocsiga Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51480

3 hét alatt mennyit mentél vele? ennyi idő alatt nem szabadna az olajnak szürke lenni, amit leengedtetek belőle az milyen színű volt?

Előzmény: plexy1 (51479)
plexy1 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 51479

Amit lefelejtettem hogy az autó külfőldi és motorcserés volt 710-es motor van benne aminek utánanéztem h kangoo hoz való. Ami még furcsa: megvettem az autót novemberben. Elvittem szerelőhöz. Komplett vezérlés csere (pumpa is) gates , ékszìj, olaj+összes szűrő(gázolaj szűrő is). Kuplung felül fogott azt is cserélte kinyomóval együtt(valeo). Mondta hogy a váltó nem tul jó(fémreszelék van benne)+ dől a motorból az olaj. Tömìtéseket cserélt. Majd a váltó szétesett (elötte amikor visszaengedtem a kuplungot morgó hangot adott a váltó felöl). Nézett másikat amire azt mondta h jó belerakta új tömìtéssel és friss olajjal 75w80 gl4. Eltelt 3 hét tolatólámpa kapcsoló csere. Itt már megjelent a fémreszelék az olajba, olaj grafit szinű. Ekkor már másik szerelőhöz vittem. Azt mondja keressek másik váltót mert eddig birta. Mondta neki h kb 1000km alatt elmegy annyi olaj h kiírja h töltsek bele. Nézztem hogy a turbó csönél hátul kicsit olajos ami a coolertől a fém csonkra megy rá(gumitőmítés málik szét).Azt mondja h ott nem mehet el annyi, turbót kell cserélni mert biztos benyomja a motorhoz és az elégeti az olajat. Ami furcsa h azt mondta a szerelő h nincs benne 2 ös t lendkerék. Kérdésem az lenne h érdemes- e másik váltót, turbót rakatni bele vagy adjam el. Azt mondta a sz3relő h váltora nincs gari ami rakott bele mert magánszemélytől vette.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!