Hááát... Én csak olyat láttam eddig, aminek az előlapján vagy a jobb alsó sarokban (ahogy a Cabasse-n), vagy az 5-ös memóriagomb alatt jelölték, hogy MP3-at tud.
Őszintén szólva nem használtam még az MP3-as részét, de a Cabasse -bár tudtommal csak a végfok IC-ben különbözik a sima kiviteltől- teltebben szól.
Sokkal inkább a CD-tár csatlakozóra kötött USB/iPhone kütyüt használom, vagy a telefon kihangosító zenelejátszó részét. (Parrot MKI9200).
Meg tudjátok mondani, hogy lehet kivarázsolni a PDC szenzort a hátsó lökhárítóból? Muszáj lebontani az egészet vagy be lehet nyúlni, s "kicsavarni" valahogy?
üzemanyag szűrő 2 hónapja cserélve. szinte mindig tele vagyok...sosem hagyom hogy az aljáig lemenjek. ellenőrzöm az üzemanyagszűrőt. (biztos van levegősödésem is,mert szállnak a bubik a csövekben)
2005,1.5dci-s. Pumpával sikerült annyi üzemanyagot adni neki,hogy elinduljon,de nagyon levegős a rendszer. leállítás után azonnal eltűnik a csövekből a gázolaj.
Nem tudjuk, hogy milyen autód van... évjárat, motorkód, mennyi üzemanyag van a tankban, volt-e valami javítás mostanában, 1 héten belül vetted-e... stb?
Rákerestem német ebay-en update listes rádióra, többfélét találtam, melyik az mp3-as? Betehető tuner list-es helyére egyszerűen? Mármint a kábelekre gondolok, mert azt tudom hogy kormánytáv és kijelző nem fog működni.
FAstrán jártam úgy alátekert kormánynál éktelen recsegés ropogás, de kicsit más volt mint a féltengely hang. Kicseréltem megmaradt akkor vettem észre a stabilkar összekötő pálcája ér hozzá a féltengelyhez.
Ismét a segítségetek szeretném kérni! Sajnos balesetem volt a kocsival. (Scenic, 2007-es, 1.5 diesel) Motorikusan már ott a balesetnél elindult, remélem ott nem lett baja, illetve a hűtőt se érte el a csapás. Viszont az elemek kaptak rendesen. Azért írok nektek, mert sajnos saját zsebes mulatság ez a történet és hogy tudtok e ajánlani jó szerelőt nekem? Az autó Budapesten van, a XV. kerületben.
Valószínű az volt amit mondtál, hogy kártyával ki volt nyitva az autó és távolodtam. Én azthittem hogy a távolodás végett zár be. Most próbáltam ki amit ìrtál és sikerült.
Nem lehet, hogy akkor zárt le, mikor kapott egy nyitás parancsot (távnyitó gombról, vagy csak a kilincs mögé került valakinek a keze), de ajtó nem lett nyitva? Ekkor visszazár bizonyos idő után, te meg pont akkor távolodhattál.
a mienk 2003 decemberi, és tuti, hogy nem tud ilyesmit.
amikor megvettük, akkor az eladót kérdezgettem, hogyan működik a kártya.
ő se nagyon tudta :).
Pl. azt mondta, hogy a gombnyomásos zárásra se az oldalsó, se a tetőablak nem záródik be.
Ezt én nem nagyon tudtam elhinni, ezért "nekiültem" átolvastam a kézikönyv vonatkozó részét, és persze meg is találtam, hogy dupla nyomással becsuk mindent.
(a rönó jelet is nyomhatod duplán :) )
Mondjuk ennél az esetnél kimondottan az ablakzárásra fókuszáltam olvasáskor, de szerintem feltűnt volna, ha valahol azt írja a könyv, hogy a kártya eltávolodásra lezár az autó.
(meg mondom, szerintem zavaró is lenne, hiszen az érzékelőnek van egy "iránykaraktersztikája", bizonyos irányokból gyengébb a vétele, simán lehet, hogy adott esetben be-ki kapcsolna akkor is, ha csak körbemegyek az autó körül)
Elvileg van asszem legalábbis ha jól tudom. Multkor a kocsitól távolodva magától lezárt, ugyhogy a kártya a zsebemben volt.
Viszont mikor direkt szerettem volna egy másik esetben akkor nem zárt le szóval nem értem. 2004-es egyébként. Pl az is csak multkor vettem észte hogy hátul a rönó jelnél is le lehet zárni.
Van egy 2002 scenicem 1,9 diesel.Sajnos átestem egy turbó cserén mert eltört a tengely. Felpörgött a motor ömlött a füst stb..Gyorsan lefullasztottam .. A Wizard Turbónál javították de sajna észrevettem hogy a hűtőfolyadékot leszívja minimumra és egy kicsit 4-ben nem olyan simán gyorsul...Közben vezérlés,vízpumpa,olaj,szűrők cserén esett át...Szerintetek mi a gond??? Segítsen valaki? Előre is köszi
ütközésig tekerem és ezen a ponton oda vissza mozgatom akkor ugrik egyet. igen, a kormányosszekotonél kottyan egyet. viszont az hogy jobra balra kitekerem és kis gázadásra recseg az feltengely de azt meg most csereltem. okoznatja ezt a féltengely belső felén lévő 3 csapágy?
Lenne egy olyan gondom hogy kicseréltem a féltengelycsuklót bal oldalt mert pattogott.Na de még mindig pattog ha kitekerem a kormányt és doccen is egyet fékezésnél. Mi lehet még elkopva ami ezt okozza?
-hidegen kisebb aksi kapacitás nagyobb visszatöltési igény nagyobb generátor terhelés
és tapasztalatból tudom észrevettem amikor a generátor visszább vett megtapadt az ékszíj és felszabadult a teljesítmény kb mint amikor a klíma kikapcsol annyi motorerőt vesz el a generátor is
vedd le a jobb kereket az ékszíjtárcsán húz egy csíkot a közepétől a széléig, aztán beindítod csikorgás után leállítod, ha elment a vonal akkor ékszíjtárcsa is lehet
Köszönöm válaszod! A szerelő az automata ékszíjfeszítő vagy a generátor szabadonfutó hibájára gondol. Novemberben szét volt szedve, akkor nem kellett volna ezt látni?
Az autóm megállt ma reggel menet közben. Új az akksi, indítózik is rendesen, de nem indul. Egyszer kiírta az Injection fault -ot, de aztán semmit a szokásosokon kívül. Azóta az utcán áll, hazavontatnám, de nem találom a vonószemet.
Igaz clióban, de én is sima mezei unix-os teleszkópot használok csomagtartóhoz. 1 éve van benne, tökéletesen teszi a dolgát. Olcsó, és ha jól emlékszem, itt készül Magyarországon.
Szia. Én bevittem az unixhoz a beteget, hogy mégis ugyanolyat kapjak hosszban. Ott akkor csak unix gyártmányú volt. Nekem az is megfelelt. Párban érdemes cserélni.
2005. évi 1.6. Scenic II. - októberben vettük, novemberben vezérműszíj, vízpumpa és ékszíj csere. Hidegen indításkor fagypont alatt, valamint menetközben gyorsításkor vagy sebességváltáskor (de csak ha hideg a motor) olyan hangot ad mintha csúszna az ékszíj.
Kell-e ezzel szerelőhöz fordulni? Tapasztaltatok-e már ilyet? Ha hiba, akkor mi lehet az oka?
Próbáltuk több programmal is diagnosztizálni a hibát, igaz nem márkaszervizben. Ezek alapján cseréltük az alkatrészeket. Most a Renault márkaszervizben van. A program újra lett írva. Hibát nem jelez a diagnosztika. De nem változik semmi. Azt mondták, nincs ötletük. Én kábelhibára gyanakodtam, azt mondták azt jelezné a műszer. Hát gondolkodunk egyelőre. A kijelzőn a részecskeszűrő regenerálását kéri, de nem tudják végigfuttatni a programot.Nem fűt fel! Még esetleg a hátsó kipufogódobot meg kellene nézni, talán.Üdv.
4 rossz izzítógyertyával se feltétlen jelez hibát... talán ha elhagy egy-két dugattyút, meg elröpül fél főtengely, akkor kiír egy check engine-t. 18e egy márkaszervizes hibakeresésért, és a 4 gyertyáért teljesen baráti ár. Ha azt vesszük, hogy 4 db közepes gyertya 10e Ft, 4 beru meg kb. 16e. Gyertyát meg illik négyesével cserélni. Kerülni kell a különböző korú, vagy típusú gyertyák egyidejű használatát. Sok km-es motornál egy kis füst hidegindításnál elfér. Fáradnak már a porlasztók, és talán egy kevéske veszett a kompresszióból, és/vagy a szelepszárszimeringek fittségéből is. Amíg pöcc-röff, addig ne nézd a visszapillantót indítás után.
Hidegebb időben az első indításkor bár könnyen indult, de komoly olaj (kék) füstöt nyomott az autó, s egy kicsit "döcögve" járt. 2005-ös 1,5 dci, 230 ekm-el, bontatlan motorral. Márkaszervizben kértem izzítógyertya cserét. Munkafelvételnél jelezték, hogy valószínűleg a kopott motor miatt indul nehezebben, a "nehezen indul" megjegyzés került a felvételi lapra is. Autót átvizsgálták ("elektromos rendszer teljes ellenőrzése"), majd jött a szerelő, hogy ki kell cserélni az izzítógyertyákat. Kicserélték, azóta is könnyen indul, de minimális füst most is van, de egyenletesen jár
Az egész csere 4 Motrio gyertyával 18 eFt volt.
Utólag megnézve -a szerelőnek nem volt ideje megmondani- egy gyertya volt rossz. Korábban itt a fórumon volt róla szó, hogy jelez hibát az autó (injection fault hiba egyik okaként írtak az izzítógyertyáról), de nálam nem jelzett semmit.
Kérdésem az lenne, hogy van egy 2004-es 1.6 16v scenicem. Digit klímás.
Tegnap cseréltem benne fűtőmotort és előtét ellenállást. Kipróbáltuk működött minden. Összeszerelésnél, amikor az akksit raktuk vissza a helyére véletlen testelt a villáskulcs.
Reggel indítok és csak maximumon megy a fűtés. a kijelzőn minden gomb működik, kapcsol a belső keringtetés, klíma, stb.. A hőmérséklet is állítható. Az utastérben lévő biztosítékok jók. Mi lehet a baj? Gyári hibás lenne az ellenállás?
Nekem is ez a motor van csak részecskeszűrő nélkül.
Vásárlás napján a hazaúton "vészüzembe" kapcsolt, ő kezelte a "gázt", így szinte alapjáraton 70 volt a végsebességem ötödikben. Gázra nem reagált.. Gondoltunk mi is gázpedálra, találtam egy olcsót, hát megvettem..Hát nem lett jó..Vittem a Renaulthoz diagnosztikára..9000 ft-ért megmondták, (és angolra állították a menüt) hogy nem tudják mi a baja, hibát nem hozott...
Aztán , már nem is tudom miért, késztetést éreztem, hogy levegyem az első lökhárítót. (talán kábeleket akartam vizsgálni.)
És milyen igazam lett..A klímakompresszor vezetékének rögzítése elengedett és a kábel hozzáért az ékszíjtárcsához, 3 vezetékből kettőt kidörzsölve és összezárva. Leszigeteltem, azóta repül az autó. (igaz, mintha azóta nem lenne ESP-m..)
Szóval nem mindig az a baj amire következtetünk a hibából :))
a sok vaktában alkatrész cserélgetés helyett egy hozzáértő diagnosztika kellett volna megfelelő eszközzel ami nem a Bosch diagnosztika hanem a márkaspecifikus Renault Clip rendszer
mitől nem pörög fel józan paraszti ésszel
-ha a pedál ad jelet a computernek
-üzemanyag hiány nyomás nincs meg vagy csak rossz az érzékelő jele stb. ezt diagnosztikán látni
-na meg levegő kel az égéshez tehát turbó nyomás van felépül rendesen stb
-na meg ki kell valahová pufogtatni tehát a DPF tömődöttsége
az alább ajánlott szerelőket keresd
vagy kereshetsz Nissan gurut is mert a 2.0dCi Nissan motor
Egy 2007-es évjáratú 2,0 DCI részecskeszűrős Renault Grand Scenic-em van. Nem pörög fel a motor 1200 fölé. A hiba egyik pillanatról a másikra keletkezett.Cseréltünk EGR szelepet, részecskeszűrőt, motor vezérlőegységet, gázpedált, a program újra lett írva, de semmi nem változik. Hibát nem jelez a számítógép.
A részecskeszűrő regeneráló program nem fut végig. Fordulatszámot felemeli, de nem fűti fel a részecskeszűrőt. Megköszönném ha valakinek lenne valami ötlete! :)
Üdvözlök minden kedves Fórumozót és Boldog Új Évet Kívánok!
Az alábbi felirat világít az autómon (Scenic II. 2004, 1,6B). A rögzítőfék működésben semmi rendellenességet nem észleltem, ugyanúgy működik automatán, mint eddig.
Kicsit összetettebb kérdésem lenne a szakértőkhöz. Cirka 2 éve van egy 2005 évjáratú GSII. a tulajdonomban. Eddig megbízhatóan muzsikált. Most viszont az alábbi hibajelenséggel szembesülök. Tavaly év végén, nehézkessé vált a nyitás kártyával. Kissé megmelengettem, aztán sokadjára sikerült. Majd csupán úgy óhajtott elindulni, hogy a kártyát az olvasó részbe helyeztem, ez eddig ment szabadkezes módban is. Pár napig most nem használtam, de ma reggel szintén nehéz volt a bejutás. Elindult rögtön ahogy kellett, majd kb. 10 km megtétele után jelezte, hogy a keréknyomás szenzorokkal elvesztette a kapcsolatot. Majd helyreállt. Ezután elkezdett a kijelző villogni. Index nuku, napi számláló nullázódik. Majd visszajön. Ezt játszottuk egy cirka negyed órán át, majd teljesen elsötétedett, és úgy maradt. Érdekes tapasztalatot szereztem az index nélküli városi vezetésről... :-) Szóval kérdésem, mi okozhatja ezt a hibajelenséget? A Cartársak közül tapasztalt-e ilyen hibát valaki? Van-e közöttetek olyan aki tudja a megoldást? Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy érdeklődjek, Pest, Érd környéki szerelőről, ahova lenne merszem elvinni az autót meggyógyítani. Esetleg Kecskemét is szóba jöhet. Válaszotokat előre is köszönöm. További szép napot.
Valami tipp kellene. Időnként úgy indul az autóm hidegen, hogy nem találja az alapjáratot. 500 körül vagy az alatt szenved. De ha leállítom, és újraindítom, akkor onnantól hibátlan. Ez mi lehet? Ne mondjátok, hogy fals levegő, mert egyrészt szívó oldalon minden tömítést, gyűrűt kicseréletm újra, másrészt akkor nem csak az első próbálkozásnál csinálná. Volt már cserélve alapjárati motor, beszívott levegő hőmérsékelt érzékelő, meg szívónyomás érzékelő is.
Igen megtaláltam, hogy előtétellenállás. Sikeresen ki is cseréltem, működött is kb. egy hónapig. Pedig nem teljesen noname cuccot vettem bele hanem Febi Bilstein-t... Azon agyalok, hogy a cserekor úgy láttam kicsit meg volt olvadva a csatlakozó... lehetséges, hogy átolvadt és az sütötte meg az újat is? Mindenesetre sokat segített a fórum, köszönöm! :)
-olaj csere Rn0710 minősítése legyen márka amibe hiszel és bízol hogy nem hamis
-vezérlés ha nincs számlád a cseréről, ha van elhiheted amit az eladó állított
-üzemanyag/lég/pollen szűrő üzemanyagból Mahle/Delphi/Knecht/MANN szóval valami normális minőség ne az ár domináljon
-fagyálló a vezérlésnél úgy is leengedik
-fékfolyadék se árt
-váltóba is lehet cserélni olajat, nem előírás de ártani nem fog 2,x L kel talán tehát 3L kel venni, vagy többet... fontos a váltó típusa is mert 2 fajta olaj van
Nemrég vettem, egy 2004-es évjáratú 1,9-es diesel 120 lóerős Scenicet. Sosem volt még diesel autóm, és arra lennék kíváncsi, hogy mik az ilyenkor kívánatos munkálatok, amiket érdemes elvégezni rajta. Ha esetleg valaki le tudná még írni, hogy milyen alkatrészeket kell vennem, és azokból is melyik a leg elfogadható márka, olaj, mennyiség, váltóolaj stb.
Szép jó estét, és boldog új évet mindenkinek! Családom egyik tagja keresne csak 7 személyes Scenic-et nagyjából 1,5 millió FT-ig bezárólag. A kitétel hogy dízel legyen, és nyílván "legyen számbavehető előélete". Kb. 1 évet kellene kiszolgálnia napi 200km autópályás használattal 4-7 személlyel, munkatársként egy vállalkozásban. Azért ide írok, mert a hahu-s nepper ajánlatok nem érdekelnek. Ha viszont valakinél lenne egy leinformálható és megbízható eladó autó, azt megköszönnénk. tonyto@citromail.hu
nekem ezüst fényezett a kilincs kicsit kopik de nem foglalkozom vele, ha lefényezném utána is kopna
nézd meg egy próbalámpával a 2 érintkezőn van-e 12v ha nincs biztosíték vagy szakadás akár test is első körben az ajtó átvezetőbe, ha megvana 12v akkor a fűtőszál szakadt esetleg bár akkor csíkokba azért leszedi a párát
Köszi a linkeket. Viszont azon gondolkodom lehet e valamit kezdeni a kilincsekkel szóval le lehet e őket fújni vagy ilyesmi. Vagy valami újjabbra kellene cserélni?
A 4 kilincsből 3 foltos. Olyan mintha vmi lemarta volna róla a lakkréteget ha van rajta olyan egyáltalán. Az is lehet a nap tette tönkre nem tudom. Múltkor voltam egy ismerősömmel bontóba és ott egy megannak ugyan olyan volt a kilincse.
Szóval amig nem tudok a kilincsekkel valamit kezdeni addig értelmetlen neki állni az érzékelőnek.
Ha nem olvaszt le a hátsó ablak akkor elsőkörbe biztositékra lehet gyanakodni?
Az mitől lehet hogy a kilincsen lévő gombbal nem tudom zárni az autót. Valószínű az érzékelő jó, mert ha odateszem a kezem az autót nyitja. Lehet hogy a gomb rossz a kilincsen.
Szia!Most láttam csak a kérdést, nem nagyon voltam netközelben mostanság.nekem úgy kezdődött, hogy kigyulladt a töltés visszajelző.kezdődött a méregetés még tisztogatás de akkor sem volt több a töltésem 11v- nál. Napokig így jártam vele de ez kinyirta teljesen a generátort. Generátoros ránézett azt mondta a diódahid ment el benne.tudott volna adni olcsó kínait egy tízes körűl de azt mondta az max két hét,ötven körül gyári hidat vagy hetven körűlkomplett felújított generátort.kicsit sokalltam így tovább használtam így de sajna így kipurcant az álló részem is. Utána néztem unix-os meg Bárdis honlapokon és sok olyat hozott a kereső ami sima léghűtéses és jó rá.meg ugye ezek jóval olcsóbbak mint a vizes meg bontóban is könnyebb beszerezni.így is lett beszereztünk egy simát felfogatások csatik stimmelnek.vízcső le egy közbetéttel összefordítottuk és kész. A vizes 155A- és volt a sima még 140A-es de tökéletes.nincs semmi elektronikai nehézség meg légtelenítő se kell semmi extra. Csak az volt a szívás hogy a kocsi egész elejét bontani kellett hogy hozzáférj. Az újjal ha felkapcsolok mindent akkor is 14V fölött van a töltés.
Van egy 2006-os évjáratú renault grand scenicem. Múlt hét óta a kártyával az autót csak egy pontban nagyon közelről, a vezető felőli oldalon lehet kinyitni/zárni. Távolról vagy más irányból egyáltalán nem működik. ( A pótkulccsal is fennáll ugyanez a probléma, elemet is cseréltem, az sem segített.) Nem tudom mi lehet a gond, ezt leszámítva az autó minden funkciója tökéletesen működik. Az adóval vagy a panellel lehet valami gond. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond illetve hogyan lehet orvosolni?
ha normális a lánc akkor örök, ha megnyúlik elég cserélni, de akkor hangja is van 300eKm környékén talán
vízpumpát odázhatod, a halálának jele van először elkezd fogyni lassan a víz és hangja lesz ahogy kimossa a zsírt a csapágyból, a vízfolyást viszont nem lehet észrevenni az elején
a vízpumpák +200eKm is kibírnak, szíjasnál azért cseréljük mert ha eldobja magát nagyon összekócolódnak a dolgok és drága mulatság
ha mostanába hoztad kintről kizárt hogy kint cseréljék, azért adják el álltalában mert már nem akarnak 3-4e jurós autóra költeni
Még eszembe jutott valami...Jó pár napja írtam, hogy nem műkszik az ESP-m. Illetve kikapcsoláskor csak ASR off jelenik meg..
Ilyet olvastam a szerelésiben:
Hiba: "
Az ESP visszajelzőlámpa kigyulladása és az "ASR* rendszer kikapcsolva" vagy a "Kipörgésgátló semlegesítve" üzenet megjelenése feszültség alá helyezéskor az ESP rendszert kikapcsoló gomb megnyomása nélkül"
"Az akkumulátor lekötését követően, az elektromos szervokormány (DAE) valószínűleg elveszíti a kormánykerék
szöghelyzet-érzékelőjének jelzését (az elektromos szervokormány nem továbbítja a kormánykerék szöghelyzetének információját az ESP rendszernek, ezért az kikapcsolódik). Az ESP rendszer nem hibás, nincs egyetlen hiba sem a hibamemóriában, az ESP visszajelzőlámpa kigyulladása és az "ASR rendszer kikapcsolva" vagy a "Kipörgésgátló semlegesítve" üzenet megjelenése jelzi ezt az átmeneti és visszafordítható állapotot."
Na most nekem az ESP lámpa nem világít..
Elképzelhető, hogy akku saru levétel miatt nem működik az ESP?
A fennt említett hiba megoldása egyébként a kormány ide-oda tekerésével megoldódik. Csak nem nálam :(
Kérdésem, hogy vízpumpát milyen időközönként kell cserélni? 190 ezer van az autóban, 2014-ig Ausztriában szolgált, vezetett szervízkönyvvel. Nem rémlik, hogy benne lenne a csere.. A hosszbordás szíjat nézve lassan az is cserés lesz, tavasszal megejtem.
Következő kérdés, ennél a típusnál mennyire kell foglalkozni az EGR és intercooler tisztításával? Az IC kilépő csövénél kívülről kicsit olajpárás..
És érdemes-e pl. turbót tisztítani? Bár erről fogalmam sincs, hogy van-e ilyen lehetőség...
Nagyon szépen köszönöm a sok infót!Közben le kellett nyomni 300 km-t és este mikor beálltunk a garázsba láss csodát minden müxik mint előtte.Azért kapott némi féktisztítót.
Üdv. fiúk! Ki tudna segíteni abban, hogy a műszerfalon a fűtésszabályzó gomb világítása kiégett, és hogyan lehet kicserélni az izzót? 2008-as évjáratú, 1,5 DCI, manuális klímás. Előre is köszönöm a választ.
2007-es Renault scenic elektromos kéziféket zalában vagy környékén hol javitanak? Most mindkét bowden ki van kötve a féktárcsánál. Behuzott és nem engedett ki. Már régóta adott nyikorgó hangokat ha lejtős helyen álltam meg. Köszönöm előre is az infókat! Sanyi
Én azért adnék neki esélyt. Előző autómon a 20000 km-es vezérműszíj feszítő görgője kezdett nyikorogni. Porvédő lepattint, kimos, megzsíroz. 40000-rel később is hibátlan volt amikor eladtam.
én próbáltam a PTFE spray-t na attól még jobban beragadt utána szedtem szét és féktisztító + WD-40-el takarítottam és ha jól rémlik nem is kapott mást ez 2 éve volt
Tanácsra,segítségre lenne szükségünk.Kb 2 hónapja vettünk egy Scenic-et,eddig minden jól működött.Ma lemostuk róla az útak szutykát és a külső tükrök nem nyílanak ki teljesen csak kb 3/4-ig.Mi lehet a hiba? Egy korábban készült képem van csak róla.
vásároltam egy osram drl-t. Minde tiszta a bekötésnél csak a gyújtás pozitív pont amit nem értek micsoda ! Esetleg valaki egy kép segítségével megtudná mutatni hol találom ? Vagy melyik kábel az ?
Hozzá tudnák jutni egy színes kijelzős ( navis ) műszeregységhez. A navi tudom hogy nem működne, de a többi része igen (rádio kijelzés) ? Egyáltalán be lehet szerelni?
Van egy 2003.12. havi Scenic II 1.6 16v autóm. Beindításnál nem mindig van alapjáratom, le akar fulladni. Ilyenkor csak kisebb gázfröccsökkel tudom "életben tartani ". Gyertyába kb 25.000km lehet ( gyári került bele ). Az autómban 135ezer km van.
Esetleg valakinek valami ötlete hogy merre keresgéljek??
Nekem is volt ilyen gondolatom. Csak az a furcsa, hogy az első indításnál nem ment a venti. Csak a második indításnál, viaszont akkor már a gyújtás ráadásakor azonnal indult is. A szakik szerint valami klímavezérlési hiba. Mivel szükség van az autóra, így most lehúztam a venti csatlakozóját, mert szerencsétlen motor be sem tudna így melegedni. A túlmelegedésre meg a mostani mínuszokban nincs esély. Ha lemennek az ünnepek, akkor remélem lesz időm, és megfejtem a hiba okát.
A Fer-Vill-t nem is hívtam, mert közben "beesett" egy zsír új Valeo bagóért. :)
S1-ben szervószivattyút szedett már szét valaki? Enyém hidegen nyikorog alapjáraton, terhelés alatt csendben van. Csapágyát szeretném megkenni. Van erre mód, vagy készüljek inkább egy cseredarabbal? Nem szeretnék úgy járni, hogy szétszedem, nem jön össze, és áll az autó emiatt napokig. Ha az "agyat" lehúzom, ami a szíjtárcsát fogja, hozzá lehet férni a csapágyhoz egy porvédő lepattintás céljából?
Ja, és hol érdemes leengedni a folyadékot, hogy minél kevesebb maradjon bent a régiből?
Igen. Elől van a rail-szivattyú alatt, de csak úgy belenézve a motortérbe éppen csak ki lehet szúrni, hogy melyik elem a generátor. Ráadásul, mivel vízcsövek vannak belekötve, nem is gondolná az ember, hogy az egy elektromos cucc. Ma kibombáztam végre, és beépítettem helyette egy ugyanolyan Valeo, új generátort. Beröffentettem, van töltésem, de most meg ordít benne a hűtőventillátor. Találkozott már valaki ilyen hibával?
2003-as bocimban rendetlenkedik a váltó (fémszínű az olaj). Tudnátok ajánlani egy váltó specialistát. Az autó motorcserés volt 1.5dci 60kw/82le kangoo motor került bele. Ez nem tudom hogy váltó szempontjából érdekes-e.
Már a generátor egyik csavarja félig kint van. :/ A másikat még takarja a szíjfeszítő. :( De ha már leszedem miatta, akkor szíjastól együtt ki is cserélem. Ja, meg az izzókat a lámpákban. Holnap meg kap egy felújított vizes generátort a francia csoda.
bananatre, bnorci71 köszi, megnézem majd a kapcsolási rajzon pontosan mivel van kapcsolatban, aztán az alapján lehet ránézek, csak ne lenne ennyire hideg :)
ami minimum kell neki: kormányszög jele, abs szenzorok jele (talán még más is, de ezek a jelforrások viszonylag könnyen sérülhetnek/romolhatnak, vagy csak a kábelezésükkel is lehet hiba, akár csak átmeneti is)
és persze az sem árt, ha a kerekekben a nyomások egyformák (legalább tengelyenként párban)
Nincs ESP és kipörgésgátlóm..Illetve van, csak nem működik. A kapcsolóra nem reagál, nem ír ki semmit a műszeregység.
Anno volt egy olyan hibám, hogy a klímakompresszor vezetékei kidörzsölődtek és összezártak, az autó vészre váltott. Hiba javítás után a kocsi remekül működött, de mintha akkortól kínlódna az ESP. Volt, hogy a kapcsolót kapcsolva csak ASR off-ot írt ki, holott ESP off kellene. Most már semmit nem jelenít meg.
Tudom, hogy diagnosztika kell, de hátha tud valaki valami támpontot...
De akkor pl. az önindítónak sem lenne test........szerintem. Abszolút semmi töltés nincs.
Mivel a visszajelző nem jelezte a töltés hiányát, így autópályán (mert miért ne ott jött volna elő a hiba) addig mentem vele, amíg szépen minden elektromos fogyasztót (szervó, ABS/ESR, kézifék, rádió, légzsákok) el nem vett nekem a technika. Majd megállás után persze már nem maradt erő az amúgy sem penge akksiban, hogy beinditson. Ezért a haverom hozott egy másik (új) akksit, és azzal folytattam az utam.
Szerintem a gyenge akksi, az indítások utáni nagy áramfelvétele miatt nyírhatta ki a generátort. Még mindig nagyon bízok a szokásos generátor felújításos módszer sikerében.
Már nem emlékszem......a generátornál van testkábel? Vagy a házon keresztül van neki test? Ezt megnézem. De az okos/nem okos, tehát a vizes/levegős cserére eddig nem tudott senki pontos választ adni. Holnap kiszerelem az autómból a generátort, aztán megmutatom egy autóvillanyásznak. Én még a kefe, dióda, csúszógyűrű elhasználódásban bízok.
Testkábeleket ellenőriztétek már? Lehet, hogy annyi áram átmegy, hogy a töltés lámpa már nem világít, de nagyobb mennyiségű áram már nem tud átjutni a testkábel hibája miatt.
Ha a vizes generátornak okos vezérlése van, azt hogy tudod összehozni a nem vizessel?
Szia! Neked sikerült már megoldani a vizes generátor problémádat? Én most estem bele, és jó lenne okosan kimászni belőle. Légyszi' oszd meg velem.....velünk. Köszi!
Sajnos az én Bláthy-s tudásom is itt kimerült. Állítólag ez a vizes generátor valami "okos"-cucc. A műszerfal mögötti vezérlőből kapja az infót, hogy milyen mértékben töltsön.......állítólag. :/
Nincs töltésem. Az akksi sarunál sincs, és a generátor sarkán mérve sincs. A pozitív saru dobozában lévő biztik jók. Indításkor, még gyújtás ráadásakor világít az akksi szimbólum, majd amikor beindult elalszik. Mintha minden a legnagyobb rendben lenne. :/
No meg az is aggaszt, hogy mielőtt megállt az autó, az akksi vészesen alacsony feszültség szintje miatt, nem volt semmilyen hibaüzenet. Sőt most az új akksival ha beindítom, most sem hoz hibát, sem a töltés lámpa nem jelez.
03'-as 1,9Dci motoros Scenic-ben megdöglött a vízhűtéses generátor. Borsodi vagyok, persze így ünnepek előtt jó lenne egy SOS megoldás,.... nem horror áron. ;) Valaki tudna nekem segíteni? Segítségeteket előre is köszönöm!
Megbízható, gyors,szakszerű elektromos szerelőt keresek a gyömrő,Monor,Maglód,XVII,XVIII,X. kerületben. A Klíma ventilátorom nem működik. Renault Megane Scenic 2 (2008 évjárat)
A Kelet Pesti szalon kamuzik nem akarják vállalni, pedig egy hete leegyeztettem az időpontot. Hívj, keress, ha tudsz ilyen szerelőt !
Célszerű a levétel :jobban átláthatóbb ,valamint ellenőrizni lehet sok mindent ,folyások ,tömítettség ,ha gondolod ilyenkor célszerű a hűtöket kifújni levegővel csatik sérülésre szemrevételezéssel ,culer ha van ránézni .ha szűrő csere kell megejteni ......én átnézem legalább ilyenkor ezt is de nem törvényszerű
Kérdésem volna. Elektromos kéziféket cseréltettem műszaki előtt, az előző picit elpusztult. Bontóból szereztek nekem egy 2009-es Grand Scenicét hibátlan bowdenekkel, ellenben a vészkioldó kar a kézifékház mellett van a kocsi alatt, nem jön fel a csomagtérbe a 2 ülés közé. Ez másnak is így van, vagy 2009 környékén elfogyott a bowden és így jobbnak látták lerövidítani? Kellett már kioldanom az előzőt, és megmondom őszintén a csomagtérből könnyebb volt mint most majd alámászni és keresni. Enyém 2006.12. havi.
Sajnos valóban ez a gond, tavaly én is cseréltem csak előtétellenállást majd rá pár hónap múlva, nyaralás előtt 1 héttel - persze legnagyobb melegben - hol nyomta a hideget, hol teljesen leállt. Kisebb fokozaton észre se veszed hogy megszorul, főleg ha nem előre állítod a légirányt. Szerelőm mondta hogy előtétellenállás csere egymagába nem oldja meg a problémát, általában a szép lassan megszoruló venti teszi tönkre, így egy füst alatt érdemes azt is cseréltetni ha hosszabb távon nyugalmat akar az ember. Nekem 70 pénzzel lett vékonyabb a tárcám előtét+venti+új csati (beleolvadt) + munkadíjjal együtt.
FET a neve a kicsi kockának, ami a hűtőbordán ül (és füsttel működik :) )
és igen, egészen közeli rokona, vagy inkább "al-faja" a telj. tranzisztoroknak.
talán a gyakoriságban sincs annyi véletlen:
lehet, hogy ilyen hidegben megszorul a venti forgórésze (pl. a csapágynál), és tényleg nehezebben indul be, ezért több áramot vesz fel induláskor, és átégetheti a FETet.
lehet, hogy nyitni kellene egy "felturbózó" vállalkozást, ami combosabb FETre cseréli a döglöttet.
bananatree már leírta ez itt a fórumon az előtét ellenállás névre hallgat
bananatree
Scenic I Ph1 manuál klíma is ilyen volt, a 1992-es Clióba na abba még ellenállások vannak :)
ja az SI-en is azt hittem beszart szétszedtük egy 150forintos teljesítmény tranzisztor? -lehet nem jól írom a villanyhoz hülye vagyok ilyen háromlábú fekete kis kocka darab alumíniumon a hűtés miatt- ami a lelke :)
egyébként érdekes, hogy majd minden hétre jut egy ventilátor hiba mostanában ami vagy csatlakozó égés vagy előtét ellenállás hiba
> Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja?
hát három dolog is lehet:
- szar minőségű alkatrészt vettél (tényleg érdemes a Valeo-nál maradni)
- baja van a ventinek. De én nem nagyon hallottam még olyanról, hogy néha jó a venti, néha meg leégeti az elektronikát
- a csatlakozókat alaposan megnézném... lehet, hogy az előző elektronika elhaláskor, a nem kívánt áramok megégették/oxidálták/megolvasztották a csati valamelyik pólusát. Az is lehet, hogy a hőhatás miatt kitágult, aztán meg úgy maradt, és most szarul érintkezik. Ettől is túlmelegedhet újra.
Szia. Küldj egy emailt és küldöm róla a fotót. Mult hét pénteken cseréltük. Semmi köze az előtét ellenálláshoz. Ez amit más is írt klíma ventilátor szabályzó elektronika. 10 perc kicserélni ha ügyes vagy. Le kell bontani a műszerfal tetejét és jobb oldalt ki kell szedni a befúvó csövet alatta van. 2csati van rajta kb 5mp a csere. Csak Valeot vegyél mert az utángyártott kigyullad és leég az autod. Min. 20000ft az ára. Gyári szervízben 40. 45000ft.
Azt már igen! Lehet hogy zárlatos a ventilátor? Nem értem mi öli meg az ellenállást, lehet hogy nem valami minőséges és alapból nem bírja? Az első gyári volt!
Helló. Adott egy olyan probléma hogy a fűtés ventilátor nem áll le! Folyamatosan maximumon megy! Előtét ellenállást cseréltem akkor egy rövid ideig tudtam a fordulatot szabályozni majd ismét maxon kezdett dolgozni! Scenic 2 2005 1.6 benzin! Volt már valakinek ilyen problémája? Esetleg a probléma oka?
Amit lefelejtettem hogy az autó külfőldi és motorcserés volt 710-es motor van benne aminek utánanéztem h kangoo hoz való. Ami még furcsa: megvettem az autót novemberben. Elvittem szerelőhöz. Komplett vezérlés csere (pumpa is) gates , ékszìj, olaj+összes szűrő(gázolaj szűrő is). Kuplung felül fogott azt is cserélte kinyomóval együtt(valeo). Mondta hogy a váltó nem tul jó(fémreszelék van benne)+ dől a motorból az olaj. Tömìtéseket cserélt. Majd a váltó szétesett (elötte amikor visszaengedtem a kuplungot morgó hangot adott a váltó felöl). Nézett másikat amire azt mondta h jó belerakta új tömìtéssel és friss olajjal 75w80 gl4. Eltelt 3 hét tolatólámpa kapcsoló csere. Itt már megjelent a fémreszelék az olajba, olaj grafit szinű. Ekkor már másik szerelőhöz vittem. Azt mondja keressek másik váltót mert eddig birta. Mondta neki h kb 1000km alatt elmegy annyi olaj h kiírja h töltsek bele. Nézztem hogy a turbó csönél hátul kicsit olajos ami a coolertől a fém csonkra megy rá(gumitőmítés málik szét).Azt mondja h ott nem mehet el annyi, turbót kell cserélni mert biztos benyomja a motorhoz és az elégeti az olajat. Ami furcsa h azt mondta a szerelő h nincs benne 2 ös t lendkerék. Kérdésem az lenne h érdemes- e másik váltót, turbót rakatni bele vagy adjam el. Azt mondta a sz3relő h váltora nincs gari ami rakott bele mert magánszemélytől vette.