Azért Alesi-ről se feledkezzünk meg. A 7. hely azzal a csapnivaló Prost-Peugeot-val szép teljesítmény. Remélem Szombaton is bent lesz az első 10-ben.
De La Rosa Talán az eddigi legjobb spanyol pilóta az F-1-ben???
BAR csak JV is benne lenne az alső 10-ben!! Nincs rá valami sok reménye. Úgy látszik a BAR-Honda csak a gyors pályákat szereti.
Igen en mondtam, csakhogy Monaco egesz mas, itt mindenki igyekszik a maximumot hozni, mert itt az osszes szponzor, itt produkalni kell.
Szoval lehet, hogy most tenyleg kuldtek rendesen...a fene tudja, majd szombaton meglatjuk. :)
ÁÁÁÁ!
Ez(Irvine 4. helye) még nem jelent semmit!Multkor én is lelkendeztem aztán nem lett igazam!
Pont te mondtad hogy nyugi,mert az edzésen helyre áll a rend!=;-)))
Mondom én, hogy mennnyen a Nascarba, nincs open wheel, meg nincs Hakkinen, és élőben nézheti a baseballt...... 8o)
Jól látom, hogy többen is a pályacsúcson belül vannak? Mi lesz a z időmérőn ?
Bődületes idők ! És akkor meg mi van a gumirecékkel ? Szerintem inkább fékszárnyakat kéne rakni a kocsikra, ezeket már csak így lehetne lelassítani, csak Börni bele ne olvasson a topicba ! :o)
Hakki megin jó lesz.... Nyerjen már az idén először a pole-ról !
Helli
M
Berger nyilatkozat Button jövőjéről:
"I think Juan-Pablo did a very good job and everyone thinks very highly of him," said Berger. "He got a very good result and won last weekend, but Jenson has done a fantastic job this year for some who is so young and so inexperienced.There is plenty of time for us to wait and see what he does in the next few races and to see if he can continue his performances. I think he has a very good claim to be in the team."
( Úgy gondolom, hogy Juan-Pablo nagyszerű munkát végzett, mindenki nagy elismeréssel gondol rá. Nagyon jó eredményei vannak és nyert a múlt hétvégén is, de Jenson fantasztikus munkát végzett korához és tapasztalatlanságához képest. Rengeteg időnk van arra, hogy megnézzük milyen teljesítményre képes a következő pár futamon, és figyelni azt, hogy képes-e megtartani eddigi kiválló teljesítményét. Azt hiszem, hogy jogosan került a csapatba. )
Nem akkora baj az a nyilatkozat onmagaban, csak mostanaban Schumi ugy nyafog, mint egy koristalany. A multkorjaban azon problemazott, hogy a Forma1 ne legyen Open Wheel, mert tul veszelyes szerinte. Szoval nyavajog, nyavajog, nyavajog.
Egyebkent jo lehetett az edzes, de mit muvelt Irvine ????? :))))
Nem vitatom, hogy most könnyebb ezekkel a keskenyebb autókkal körbe menni. De azért ez az a verseny ahol valakinek egy kis hibálya, tönkreteheti sok versenyző egész versenyét. És nem hiszem, hogy valaki is örülne annak, hogy dolgozik mint állat egész héten, aztán meg valaki bénázik 1-et és a vétlennek oda a versenye.
Én nem éreztem semmi rosszat ebben a nyilatkozatban. Én megértem Schumi aggodalmát.
Az annyát Hakkinennek, most látom hogy megdöntötte Schumit. Emelem kalapom, gratulálok!!
Four times Monaco Grand Prix winner Michael Schumacher has warned rival drivers about the start-line dangers at Sunday's race.
"If somebody does something stupid at the start, there will be trouble," the double world champion was quoted as saying in German daily Bild on Thursday.
"If the tyres of two cars just touch, then a car can fly up in the air.
"I have an uneasy feeling. Everybody has to be very careful."
Nem gondoljatok, hogy tul gyakran nyilatkozik az istencsaszar evidens marhasagokat ?
Egyreszt o csak ne intsen ovatos vezetesre senkit, ha mar nem birja spiritusszal, keressen mas foglalkozast, masreszt pedig ezekkel a dodgemekkel konnyebb szerintem mint 10 eve azokkal a nagy, szeles felfuggesztesu es kereku autokkal.
Nagyon korrekt ez az F1-Live. Az lenne a korrekt ha élőben is lehetne nézni az edzést, nem csak az eredményeket. A kapcsolatom még bírná talán.
Nagyon megy Schumi, majd 0,5s az előnye. De jön fel Trulli is!!!!
Alesi is nagyon jó.
Halli !
Valaki itt alant (bocs, nincs időm visszakeresni, biztos magára ismer az illető) azt írta Mansell Indycar eredményei kapcsán, hogy a mai mezőny sok tagja képes lenne ugyanerre, hááááát, leszögezve, hogy mint vak Senna-drukker, Mansellnek nemigen szorítottam, de az Oroszlán küzdenitudását, technikáját, megállíthatatlanságát maximálisan el kellett ismernem. Ha ő valakit elkezdett kergetni, annak jobb lett volna, ha sörözni megy a verseny helyett, kiborító módon tudott üldözni, s az esetek 95 %-ában előzött is. Szóval erre az emberre legyinteni nálam egyenlő a hozzá nem értés magas fokával. (aki látta, biztos megerősít ! )
No ennyi, nézzük az edzést....
MathiasR
azért ez a Monacoi pálya nagyon nehéz... erröl fogalmam sem volt mindaddig mig tavalyelött a San Remo rally (yeeeaaaaaaahhhhh!!!!!- McRae:) után át nem mentünk egy napra... mondtam a haveroknak most végig megyünk a pályán (amit teljesen nem tudsz az egyirány miatt...), egyszerüen nem értem hogy lehet 1,20perc alatt végigdöngetni... annyira szük, és az az emelkedő, nem is kicsi... az egész olyan megfoghatatlna volt a számomra... de a legjobb , hogy a kerékvetők fönt vannak évközben is:-)
elég fullos hát az ékszerdoboz...
bocs, hogy nem volt túl épitőjellegű a hozzászólás...
Én nagyon drukkolok Schuminak. Nagyon fekszik neki ez a pálya, és azt is nyilatkozta, hogy győzelmet vár. Tulképpen a papírforma szerint neki kellene győznie. Ennek ellenére ez közel sem biztos, hiszen emlékszem egy versenyére pont itt (hogy mikor volt már nem tudom), ahol esős idő volt, és Schumi kicsúszott a game elején, és kész. Asszem akkor volt, hogy Panis nyert, mert mindenki kinyírta a gépét.
De mégis: Viva Schumi!
Nagyon remélem, hogy Button tud bizonyítani annak az öreg Frankyboynak, hogy nem érdemes elküldeni őt a Williamstől. Tegnap olvastam Montoya nyilatkozatát, hogy lehet, hogy marad még egy évet a CART-ban, mert szerződése van. Szerződése a Williamssal is van. Én örülnék annak, hogy ha jövőre nem jönne, mert akkor Buttonnak van majdnem 2 éve, hogy megmutassa, hogy mit is tud. És addig a BMW is folyamatosan fejlődni fog. De ki tudja mi lesz? Mindegy, majd holnap "nézzük" élőben az edzéseket, az majd kivetít valamit a holnaputáni időmérőre, ha a versenyre nem is sokat.
Hali!
pogo,
ez a 12hengeres dolog érdekes én nem is tudtam, hogy betíltották én csak azt gondoltam, hogy sokkal optimálisabb a 10hengeres motor azért használják.Mindig lehet újat tanulni. Köszi az infót.
Senna dologgal kapcsolatban kiváncsi lennék, azért az unfair nyilatkozatokra vagy olyan dologra mint amit Schumi csinált akár Hill-el 94 Adalaide-be vagy Villneuve-el. Szerintem nem lehet egy lapon emlegetni a két stílust.
Mind1 hagyjuk mert nem ez a fórum lényege és ez olyan mintha arrol akarnánk egymást meggyőzni melyikünk okosabb!
Mit vártok a hétvégétől????
Szerintem Schumi fog nyerni!, de kiváncsi leszek Buttonra vagy Trullira is!
Üdv
Maul: én is néztem a meccset. Egészen 2:2-ig, utánna eleludtam. Ezért kérném, közöljétek a végeredményt!
A másik az, hogy szerintem is néhol jól játszottak a srácok. A PNB-ben középszintű csapatoknak megfelelnének.
F1:
Azon csodálkozom, hogy Villeneuve rajtjai miatt még senki sem jelentette fel a BAR-t. Na persze ha az első vagy második sorból rajtolna, és Schumák még csak az 1-es fokozatot keresné míg Jacques már az első kanyar bejáratánál taposná a féket, biztos feljelentenék.
Éppen ideje, hogy hétvége lesz.
Ezt várom már 2 hete!!!
OFF ON
Tegnap volt szerencsém a Eurosporton megtekinteni a Monacoi hercegség-F1 pilóták labdarugó összecsapást. Mit mondjak színvonalban lazán elérte a Magyar-Szaudi meccset. Magánvélemény következik: MiSchu-n látszott, hogy találkozott már labdával ( ugye Svájcban III. osztályú igazolt játékos ). Fissichella is érdekes dolgokat művelt rakétaerejű lövéseivel.
OFF OFF
Szerintem a CART-F1 hasonlatot elég sarkosra vettétek. SZVSZ nem lehet egy Andretti 0, Zanardi 0 helyzetet összehasonlítani Mansell vagy Montoya sikereivel! Meg kellene nézni, hogy Mansell, Zanardi és Montoya hol versenyzett! Newman-Haas és Target Chip Ganassi. Az akkori legjobb csapatoknál! Andretti és Zanardi pedig beült az inkább középcsapatnak számító McLaren-Fordba és a Williams-Super?Tecbe!
A CART-ban az a legszebb, hogy sokkal kiegyenlítettebbek az erőviszonyok, mint a F1-ben. OK. Némelyikőtöknek igaza lehet, hogy az európai embernek IQ-Light-nak tűnő szabályokkal (pontrendszer és pace-car) kell rásegíteni a "show"-ra, de ez még mindig jobb, mint a mai F1-ben tapasztalható jelenség, hogy gyakorlatilag a két top-team két #1 pilótájának kivételével a többieknek minimális az esélyük a győzelemre! Nem tudom hány IGAZI előzést láttunk idén az első helyért? A hatodik futamon az elsőt, de azt is csak azért, mert Mika nem igazán azonosult a "Rainman" szerepel.
Azt sem kellene elfelejteni, hogy a CART-ban ma a dél-amerikai és az európai pilóták dominálnak. Ezek a srácok ugyanúgy az európai "iskolákat" járták végig és MEGFELELTEK. Ilyen értelemben Montoya nem azért lesz jó, "mert jól megy a CARTba", hanem mert nagyon jó eredményeket ért el a F3000-ben. Persze ehhez az is kell, hogy az egyik "nagyhoz" szerződjön.
Nézzétek meg Button és Heidfeld eredményeit. Én már egy kicsit kiütöttem magam a sok "gombozástól". Itt ez a srác, 8-9 év gokartos múlttal, egy éves Brit F3-as tapasztalatokkal a háta mögött, beül a "best of the rest"-nek számító Williamsbe, és jól szerepel! Vajon Nick Heidfeld, Darren Manning vagy Bruno Junqueira nem hozta volna ezt a teljesítményt??? Dehogynem.
Adrettiről le kellene akadni! Úgy gondolom, hogy a nazarethi azonos körülmények között (a CART-ban) bármelyik F1-es pilótát szivatóra tenné - de csak az első évben! Persze ez is csak személyes vélemény, de mindenkinek hozzá kell szoknia a feltételekhez, Andrettinek pedig kevés volt a 13? F1-es verseny...
Idegesítően sok helyen lehet az F1-ről olvasni itt a neten. A családom már teljesen elhanyagolom. Mondták, eddig csak úgy két hetente sz-v. nem lehetett velem beszélni, most meg már a közbenső időkben is csak a híreket vadászom. Visszafogom magam. Maradok ennél a topicnál. Itt mindent megtudhatok. (Sajna néha a "másik" anyukájának a vélt foglalkozását is!)
Kedves IC! Úgy emlékszem, Ausztráliában futam közben jöttek rá, hogy a Mercik le fognak rohadni, azért mondták a pilótáknak, hogy mindent bele, mert ha visszafogják magukat, akkor sem valószínű, hogy célba érkeznek, így meg alázták egy kicsit a mezőnyt. (Persze ezért pont nem járt.)
Ovál (ill. CART): nem szeretném, ha csak ilyen pályán láthatnánk versenyeket, de izgi lenne egy ilyen F1-es futam. Ott sem csak a gázt kell nyomni. Nagyon észnél kell lenni. Nem csak egy ideális ív van a pályán. Többféleképpen lehet autózni. Sűrűn futnak egymás mellett az autók, nem ritkán hárman is. Ki kell találni a másik mozgását is (a sok baleset biznyítja, ez nem mindíg sikerül). Centikre, vagy milikre engedni a faltól a járgányt a kanyar után, azért talán ahhoz is kell érzék. Nem véletlen, hogy vannak ovál specialisták. És ott is van, akinek a kanyargós fekszik inkább. Tény, hogy ott az őrületet jobban díjazzák, mint a tudást.
Kiváncsi leszek, ha átjönnek európába, milyen lesz a nézettségük? Szerintem évekig többen lesznek egy itteni ovál versenyen, mint az F1-en szoktak. (Kár, hogy a Pannonring nem oválra épült!) :))
A kerékcserék is fantasztikusak. Egy manus majdnem olyan gyorsan végez a cserével, mint "nálunk" három. (A tankolás ott is több időt vesz igénybe!)
Zanardi: ha jól emlékszem, későn kezdett el tesztelni a Williamsnél, és lassan tudta csak megszokni a kormányon lévő gombokkal történő váltást. A kocsival is mindíg történt valami nevetséges dolog, később meg már elment a kedve az egésztől (persze ez az, ami Misuval soha nem fordulhatna elő).
Szenyaság: minden csapatnál előfordul kisebb-nagyobb mértékben, de a legszenyább a sajtó. Hajlamosak a bolhából elefántot csinálni. Nem midíg azt olvashatjuk, ami ténylegesen elhangzott. Meg a baromi erőszakos, ravaszul felett kérdéseket nem is mindíg közlik le. A nyelvek közti (szándékos) félrefordítás sem ritka.
Kedves Fafazoli: szerintem ez a fórum arról szól, hogy az emberek olvasnak is, nem csak írnak. Pl. a 8086-os hozzászólás egész érdekes információkat tartalmazott. :)) A másik, hogy szép dolog, ha reklámozni szeretnéd a honlapod, de szerintem nem ez a fórum a megfelelő terep erre.
""Most már nem csak a világ legjobb versenyzője, hanem a leghíresebb is", ő már csak tudja. "
Ezt megbeszélhetik Vili a Webérrel, én meg majd röhögök mindkettőn. :)
"Ez egyébként, amit Nyomógombb művelt súrolja a BMW reklám fogalmát :-) "
Én tök ingyen vállalnám!!! :)))
Nyomó Gombot tök hülyeség lenne kitenni, Sir Franktól most először kérek valamit, hogy ne tegye! (Sir Frank mondjuk azzal a marhasággal hogy Silverstone-ban Button 5. helyett 3. lehetett volna, kicsit elásta magát nálam. Persze, ha Ferrarija lett volna, akkor igen! Kicsit többet rágni a ceruza végét a kocsi tervrajza fölött, aztán ilyeneket nyilatkozni! :) Ja, és boxtaktikával nem a csapattársat egy hellyel előbbre hozni!) Azt már én is hallottam hogy durván vált, de vezetni azt elég nagy betűvel Tud. Moncaóban ne rohadjon le a BMW, aztán meglátjuk!
"hogy már volt rá példa, hogy elismerte Ross Brawn zsenialitását"
Most is épp azt emlegeti Cselló...
"Ők is ugyanúgy a szponzorok pénzéből élnek, mint a Ferrari, és mindent megtesznek egyetlen szaros pontért is, mint a Ferrari. "
Kapásból megkontrázom: első futamon állítólag tudták, hogy le fognak rohadni az Ezüstnyulak, ha ilyen gyorsra állítják őket. A szinte biztos 3.-4. hely helyett az élről kiesést választották. Ha nem ilyen gyíkok, most jobban állnának (Wilmosék meg rosszabbul).
Hallottátok, hogy mit nyilatkozott Niki Lauda Hakkinenről?
"Ha nem akarja, hogy a pályafutása lefelé íveljen, akkor
jobban teszi, ha elmegy a McLaren csapattól."-mondta Lauda. "Ezt
saját tapasztalatból mondom, hisz én is úgy éreztem 4 év után, hogy el kell
mennem a Ferraritól, hogy ne 'kallódjak' el."
Mit szóltok ehhez??
Lehet, hogy Zanardi 2 esetben megverte R. Sch., de ott volt a maradek 15 eset. Pontosan nem tudom az aranyokat. Volt, amikor 10 hely volt koztuk a nemet javara. Coulthard is neha-neha megveri Hakkinent, megse mondjuk, hogy jobb.
Montoya erdekes lehet, de azert nem orulne a klub [JBFC], ha a fiatal srac helyere jonne. Meg sokan masok se.
Hű srácok, szép termés. Mivel is kezdjem?
Montoya. Én személy szerint iszonyúan várom a srácot, szvsz ő lehet a következő generáció talán legmeghatározóbb alakja. Forma 3000 óta figyelem, s iszonyú jól ment (megy). Heidfeld-del csatazott abban az évben, s bár a német néha megelőzte, de nála nem éreztem azt, mint JBM-nál. (Monacoban amit művelt, hát nem volt semmi.) Újoncként megnyerni bármilyen bajnokságot (Cart) meg mindenképpen bravúr, legyen bármilyen kategóráról is szó. (A Cart meg erősebb annál, mint sokan itt gondolják. Nem csak ovál van, sőt ha jól tudom ezek a pályák a futamok kevesebb, mint felét adják.) Most pl. megnyerte az Indy 500-t újoncként (utoljára Graham Hill-nek sikerult 1966-ban, JV is "csak" 2. lett), ráadásul ugy, hogy nem a megszokott Cart autoval, hanem IRL kocsival ment. Ezek alapján nagyon várom az F1-be. Fiatal is, még jobb az alkalmozkodó képessége is, bízom benne. Remélem nem cáfol rám.
Zanardit is picit negatívan itélik meg az emberek. Nem azt mondom, hogy jól ment tavaly, de szerintem több van benne. Mikor jól ment, pech-e volt (Monza-letört falemez, Monaco-eltört ülés stb.), vagy mindenki pályán maradt. Mert ugyebár a tavalyi Williams nem volt egy világverő gép, és a középmezőny annál sűrűbb volt, hogy a pont garantált legyen. Sőt ha a Mclaren, Ferrari ill. a Jordan (Frentzen) pályán maradt akkor már csak a 6. hely volt általában kiadó, és erre az egy helyre elég sokan pályáztak. Még valami, ami Zanardi mellett szólhat, hogy azért jó néhányszor megverte RS-t edzésen, közük pont Monacoban ill. a Hungroringen, mely két pálya állítólag technikás pilótát igényel.
Nem tudom mit akartam még, ugyhogy röviden ennyi.
Szia Pogo!
Nem akarok senki partjara allni csak a tenyeket irom le.Szoval Levi mondá vala:
"Michael Schumacher meggyanusitotta a Mclarent, miszerint kiporgesgatlot hasznalt a multkori rajtnal, ezert lett olyan jo Hakki rajta"
Es ime itt a valoszinusitheto forras(www.f1racing.net):
"Ferrari driver Michael Schumacher has hinted at a possibility that McLaren were running some form of traction control on their cars given their change in performance this season and in particular since Silverstone.
Schumacher suggested that it was Hakkinen's starting ability which has seemed most different given last year's 'non-human' type starting"
Rajtgeprol nincs syo, de kiporgesgatlorol igen.Egyebkent nekem sincs semmi bajom Schumival mint versenyzovel,el kell ismernem hogy nagyon jo,de mint embert en sem csipem.A motorhengerek szamarol bonyolitott vita pedig tenyleg tok felesleges mert soha nem fogjuk megtudni hogy mi van a kulisszak mogott.
www.atlasf1.com, es Grapevine Rumours/Picked from the bunch..
Michael Schumacher has hinted that McLaren might have been using traction control up to Silverstone, commenting that Hakkinen's starts were "out of this world" until recently.
Egyebkent nem emlekszem ra, hogy Senna valaha is unfair dolgokat mondott volna.
Sennaval kapcsolatban nekem nem csak az maradt meg, hogy zseniális sofőr volt, hanem az, hogy neki is voltak szeméti nyilatkozatai. Máshogy emlékszünk, és nem fogjuk tudni meggyőzni egymást. De ennek a topicnak nem is Sennaról kéne szólnia, hanen a mostani idényről.
Még egyszer kérlek, mondd meg a Schumachertől vett rajtgépes gyanústásos nyilatkozat forrását, én eddig sehol nem találtam a neten, de lehet, hogy rosszul kerestem.
Azért a Monacói versenyről is néhány szót:
Szerintem unalmas varseny lesz, izgalmassá csak a kiesések vagy az esők tehetik. Schumacher vagy Hakkinen eljön elsőnek a rajttól, vonatoznak egymás után, aztán döntenek a boxkiállások. Mivel Schumachernek drukkolok, ezért remélem, hogy ha Schumacher megy elöl, akkor elég előnyt tud szerzni, hogy egy esetleges rosszabb kerékcserével ne kerüljön Hakkinen mögé.
Nagyon remélem, hogy nem a fenti forgatókönyvhöz hasonló unalom lesz vasárnap, nem szetnék elaludni a versenyen.
Egyebkent amit Dennisrol irtal, igaz valamilyen szinten. Az az ember elegge hebrencs, ilyen volt mindig is. Nem mindig kell komolyan venni. Ennek ellenere nem hiszem, hogy csalasra adna a fejet.
Annal o elkotelezettebb, es nem akarna tonkretenni a sajat eletmuvet.
Ami Barrichellot illeti, ez ugyben en sem mondok egy rossz szot sem a Ferrarira. Szerintem megkap minden segitseget amit ker, csak rajta all, hogy kiharcolja maganak a legalabb egyenrangu statuszt.
Mert amig ilyen harmatosan teljesit, nyilvan Schumacherre epit elsosorban a csapat. Nincs ezen mit kiakadni.
Hat, ha telleg kitiltottak a 12 hengereseket, arrol en nem tudtam, eloszor csak a Berillium Alloyt mint olyant emlegette mindenki, es emiatt anyaztak a 12 hengeresek fejlesztoi, valamint ezert nem tortent semmi extra iden a fejlesztesek teren. De ketlem, hogy a Mercedes miatt dontottek volna igy. A Ferrari azert allt le a 12 hengeresekrol anno, mert tul nagy volt, nehez es sokat fogyasztott, hiaba volt szep hangja es hiaba volt eros.
Amit Sennarol irtal, abszolut mertekben nem felelt meg a valosagnak abban a formaban, ahogy te irtad. Alain Prost lokte ki nemes egyszeruseggel Sennat 89-ben, Senna 90ben csak visszaadta a kolcsont, es hogy milyen korulmenyek kozott, azzal megint csak meg lehetne tolteni egy egesz oldalt. Sennara nem igazan volt jellemzo ez a fajta szarkavaras, politikus-jellegu mahinalas. O csak vezetett.
"A 12 hengeres motorokat nem tiltottak be..."
Akkor egy részlet a FIA szabályzatból (FIA weboldalról):
5.1.4) All engines must have 10 cylinders and the normal section of each cylinder must be circular.
Mas:
Amiért most te nem szereted Schumachert, azért nem szerettem én Senna-t. Mert neki is voltak sunyi dolgai, lökött már ki ellenfelet a világbajnokságért. Hogy ennek ellenére miért drukkolok Schumachernek? Talán azért mert amikor elkezdtem foglalkozni a Forma-1-gyel, akkor először Piquet-t szúrtam ki magamnak, neki drukkoltam, ekkor Senna semleges volt számomra. Aztán őt az ellenszenves megnyilvánulásai miatt nem sikerült megszeretnem, emellett persze elismerem a tehetségét. Schumacher akkor jött be a képbe, amikor valaki újat kellett keresnem, akinek drukkolhatok, és nagyon tetszett a stílusa, rámenőssége, annak ellenére, hogy német :). Neki a régebbiak miatt, és azért, mert én őt tartom jelenleg a legjobb pilótának meg tudtam bocsátani a tahóságait - amiket én az utóbbi években már nem tapasztalok. Ezért is kértem, hogy írd le a forrást, ahol a rajtgépes nyilatkozatot olvastad.
Ha már a szókimondásnál tartunk, akkor Ron Dennis-t tartom én egy patkánynak, nem tud veszíteni, ekkor mindig másokat okol, odaszurkál, a legritkább esetben hallottam tőle, hogy ez van gyerekek, ezt elrontottuk. Ő az aki nagyon kavarja a szart.
Huhh, hát ennyi. Azért kezdtem el most írogatni, mert rettentően irritál, hogy az emberek már megszokásból fikázzák Schumachert, a Ferrarit, Barichellonak egy rossz boxtatktikája miatt már álnok összeesküvést sejtenek. Miképp várják el ők akkor, hogy én tiszteljem pl. Hakkinen eredményeit.
Üdv,
pogo
ps: Hakkinent én mostantól kezdtem el egyre inkább respektálni, idén már meg kell mutatnia a küzdeni tudását, és szerintem jól nyomja a fiú.
A kocsogozest pedig vallalom.
Sohasem voltam hive a 'mindent irjunk korul, nehogy kimondjuk a buvos szavakat, elvegre mi olyan entelektuelek vagyunk' stilusnak. En azt mondom nevezzunk neven a dolgokat. Nem vagyok jo politikus az eletben sem. Turok, ameddig lehet, es nem bonyolodom vitakba, mert ha tenyleg kiborul a bili, akkor ilyen vagyok. Akar a felettesemet is hajlamos vagyok ilyenkor elkuldeni melegebb eghajlatokra. Sajnalom.
Nem akartam senkit megbantani. De azon gondolkodjatok el, amikor mindenfele szakertokre hivatkozva adtok MiSchu-nak masodperceket mindenki elleneben, az legalabb olyan serto mas pilotak rajongoi szamara, mint amin most ti sertodtetek meg. Es nem vagyok kifejezetten Schumacher ellenes. Hasonlo dolgok miatt utaltam meg Prostot, es Damon Hillt is.
Es emiatt kedvelem Mansellt, Piquet-t, Alesit, Sennat, Hakkinent es meg sok sok mas pilotat, akik nem vesznek reszt ezekben a sunyi mocskolodasokban.
Eleg rosszul vagy tajekoztatva a dolgokrol.
A 12 hengeres motorokat nem tiltottak be, csak par meregdraga, kozelmultban a topgyartok koreben hasznalatba vett anyagot tiltottak be, eppen olyanokat, amiknek a segitsegevel mar utokepes 12 hengerest lehetett volna epiteni.
Errol aztan igazan nem a Mclaren tehet, sem pedig a Mercedes.
Nezzetek, en nem anyazni akartam, egyszeruen csak utalom ezt a kavarast, mindig is utaltam. Nem egy esetbol altalanositok hanem a sokbol, a sok hasonlo huzas mindig csak osszeadodik, egyre duzzad, es egyre nagyobb ellenszenvet valt ki belolem. Ez van.
Én főleg Levikén buktam ki...
Egyébként már egy párszor megfogadtam, hogy nem szállok be hasonló vitákba (mert információ hiányában mi nem tudjuk megítélni a hasonló nyilatkozatok célját és súlyát. Se MSch-ét, se Laudáét), csak most nem sikerült visszatartanom magam...
Téma lezárva!
Mielőtt meg a Mclaren-t szentté avatnánk, azért megemlítenék egypár dolgot. Szerintem a McLaren Ron Dennissel az élén meglehetősen jól áll a sunyi háttérmunkában.
Nem véletlen, hogy betiltották a 12 hengeres motorokat, hiszen csak a Mercedes nem fejlesztett ilyeneket. De kár, hogy a többieknek (pl. Ferrari, Honda) több éves munkáját írták ezzel nullára.
Aztán a tavaji Malajziai eset, ahol a McLaren elismerten köpte be a Ferrarit. Vajon ez az előző nagydíjon miért nem jutott eszükbe?
És Ron Dennis idei megnyivánulásai sem hordozták a jóindulat jeleit, ott fikázza a Ferrarit, ahol tudja, bár lehet, hogy csak a csalódottság beszélt belőle.
"Michael Schumacher meggyanusitotta a Mclarent, miszerint kiporgesgatlot hasznalt a multkori rajtnal, ezert lett olyan jo Hakki rajta. Hat a kurva anyjat ennek a kocsognek !"
Szeretném kérni, hogy nevezd meg a forrást! Lehet, hogy van benn valami, nem állítom, hogy van a Ferrari a Forma-1 fair play díjasa, de a túloldal se kutya.
A második mondat téged minősít.
En csak azt nem ertem, hogy miert gondoljatok, hogy amikor egy versenyzo nyilatkozik, akkor amit mond, azt pillanatnyi erzelmi felindulasbol mondja. Szerintetek soha nem beszelik meg a sajtofonokkel? Az meg, hogy a multja milyen, ahhoz kinek mi koze? Ugy ertem, egy szituaciot nem itelhetsz meg egy korabbi alapjan. Na mind1. Latszik, meg van mit fejlodni, addig is egy hint: a Forma1 is pont olyan, mint a mocskos politika, csak meg olyanabb, mert a politikaban neha megprobaljak elrejteni, hogy minden a penzrol (es a hatalomrol) szol, itt meg nem.
Szia efdé!
Mellesleg én is Schumi "drukker" vagyok ebbe a mai mezőnyben, hogy miért szeretem és nem szeretem azt már leírtam, írtuk sokszor. Nekem semmi bajom a Ferrarival, McLarennel vagy akár a Willamsel sőt!!(egyedül Flavio Biatorét utálom, nem is értem, hogy szeretheti Naomi Cambell) és nem is hiszem, hogy valaki itt rosszat mondott volna a Ferrari szurkolókról én csak Schumin borultam ki, mert segget csinál a szájából! Nekem a tisztességes versenyzőről, emberről nem Ő jut eszembe, ennyi! És erre Ő "vádol" másokat!!
Zárjuk le a témát, mert akkor ezekszerint csak félreértés volt a dolog.
üdv
Niki Lauda a Die Welt címu német újság keddi számában úgy nyilatkozott, hogy Mika Häkkinen jobban tenné, ha távozna a McLarentol, mert ott már nem lehet eredményes. Szerinte csak az motiválná, ha új csapatot keresne. A 31 esztendos finn autóversenyzot 2001-ig köti a szerzodése a wokingi csapathoz.(NS)
Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de számomra Lauda megnyilvánulásai egyre érdekesebbek.
oni: Sajnálom, nekem nem tetszik, ha bármelyik pilótát ennyire mocskolják! (Ráadásul MS-nek szurkolok!) Én ezt úgy vettem, mintha Levike azt mondta volna: elmegy minden MS drukker a francba, hogy lehet egy ilyen köcsögnek szurkolni!
Ha a nyilatkozat hatására a FIA netántalán vizsgálatot indítana a McLarennél (de nem hiszem, hogy bármi szabálytalant találnának ennyi idő elteltével (ha volt egyáltalán)), és megállapítana akármit, akkor lenne értelme értelemezni MS gyanúsítgatását! Addig tök fölösleges ekkora anyázás-áradatot levágni!
Egyébként hogy tudja elérni a Ferrari, hogy megvizsgálják a McLarent? Ha titokban próbálja rávenni a FIA-t, és utólag kiderül, akkor azt mondanátok, hogy milyen szemét a Ferrari, hogy a háttérben s(ch)umákol :-) Ha nyilvánosan próbálja, akkor azt kapja tőletek, amit most.
Ha viszont a McLaren csinálná ezt a Ferrarival, akkor azt mondanátok, hogy igaza van, mert ahol a Schumacher van, ott mindig csalnak!
Én nem mondom, hogy a Ferrari nem próbál csalni, mert nem én vagyok Jean Todt, de azt hülyeség kijelenteni, hogy egyik-másik csapat tuti, hogy nem próbálkozik szabálytalan dolgokkal, mert ti sem vagytok az adott csapatok főnökei.
Erre a szemléletre mondtam, hogy menjetek a sunyiba.
Látom rendesen elszabadultak az indulatok. Nekem továbbra is az a véleményem, hogy a csapatok nem adnak szándékoltan rosszabb autót egyik versenyzőjüknek sem, mindig a lehető legjobb technikát teszik oda.
Abban sem hiszek, hogy valamelyik versenyző állandóan csal. Tessék visszaemlékezni: annak idején Hakkinent is zárták ki versenyből, mert szabálytalan üzemanyaggal ment. A versenyzőknek szerintem az autó tényleges műszaki megoldásaihoz csak annyi közük van, hogy a tesztelés alapján megmondják mi a jó és mi nem, meg hogy milyen beállítást kérnek. Elképzelhetőnek tartom, hogy a legtöbb esetben nincsenek tisztában azzal sem, hogy egy adott műszaki megoldás megfelel-e a szabályoknak, ugyanis ez nem az ő dolguk, erre minden csapatnál vannak felelős mérnökök. Ha a mérnökök és a csapat vezetői azt mondják egy versenyzőnek, hogy a szerkentyű-bizgentyű OK, akkor az beleül a masinába és megy. Ha balhé van, akkor nem is a versenyzőé a felelősség (bár többnyire őt is büntetik a pontlevonással). Visszatérve MS Benettonos rajtgépes botrányára csak két dolgot említenék, amiről olvastam (persze ez is lehet egy rakás hazugság). 1. Nem csak a Benettonok rajtoltak akkoriban feltűnően jól. 2. A tiltás akkor a mechanikus alapú kipörgésgátlóra vonatkozott, néhány csapat viszont ezt szofverrel oldotta meg, amire valójában nem volt tételes tiltás. Sokak véleménye szerint a szezon elején hirtelen elhúzott MS-t (és Benettont) az FIA ennek ellenére elmeszelte, hogy azért maradjon izgalom a szezon végére is (pontlevonás, eltiltások, lett is izgalom a végére). Ezzel egybevág az FIA tavalyi döntése, amikor éppenhogy MS (és a Ferrari) javára döntöttek, hiszen ha elmeszelik őket, akkor az utolsó futam szinte érdektelen lett volna. Mivel itt már eléggé kilógott a lóláb, ezért meszelték el az idei év elején Coulthardot (hűűű most már marha kemények vagyunk, mindenkit megbüntetünk aki nem 100 %-os), szerintem igazságtalanul.
Hakkinen nürburgringi rajtja feltűnően jó volt. Valaki azt írta, hogy 0,07 mp volt a reakcióideje. Szerintem kockáztatott a fiú és bejött neki. Lehetett volna belőle stop-and-go büntetés is. Ennyire gyorsan szerintem senki nem képes megmozdítani egy F1-es rakétát. Jól csinálta.
Azért ne bántsátok annyira a CART-ot. Nem olyan rossz az. Nem igaz, hogy esőben nem versenyeznek, ez csak az ovál pályákon van így.
Miért volt béna Zanardi és miért lett jó Villeneuve. Nem akarok arcoskodni, de én számítottam erre. Villeneuve 24 éves volt. Évekig versenyzett az olasz F3-ban (igaz gyengén) ill. az Indycarban azzal nyert, hogy folyamatosan jó teljesítményt nyújtott. Zanardi agresszíven versenyzett, nagyon látványos volt, de már öregnek számított, ráadásul már megjárta a F1-et minden különösebb eredmény nélkül. Villeneuve a technikailag legerősebb csapathoz jött, Zanardi pedig egy másodosztályúhoz.
Montoya F3000-es bajnok, mindent nyert, amit csak lehet. Fiatal, még tanítható. Szerintem van benne fantázia, bár az hogy F3000-es bajnok nem jó jel, mert az F3000 bajnokai közül csak ketten tudtak a F1-ben futamot nyerni: Alesi és Panis. És ők se sokat...
Már éppen azt akartam írni, hogy úgy látszik ma a MSchu ellenes tábor a hangosabb, amikor feltűnt a másik oldal is.
Komolyan mondom, hogy kezdem utálni ezt az állandó belső moderátor szerepet, de kérném, hogy mind a két oldal próbálja meg tiszteletben a "másik" véleményét. Semmi szükség nincs arra, hogy minősíthetetlen hangnemben ugorjatok egymás torkának, hiszen meggyőzni úgysem tudjátok a másikat.
Kérném, hogy minden forrófejű Tasztaltárs olvassa el a Topicalapító nyitó hozzászólását és próbálja ahhoz tartani magát mindenféle megnyilatkozásban. Ez szakmai fórum, nem lenne jó a "Szídjuk együtt..." kezdetű topicok színvonalához közelíteni
efdé: Nem hiszem, hogy valaki itt ilyen módon szólt volna a másik emberhez.
Ezzel minket probáltál minősíteni ezzel szemben magadat és az autóversenyhez való kapcsolatodat, ismereteidet minősítetted.
...)))))
Itt nem egyetlen nyilatkozatrol van szo.
Meg elottem van, hogyan tiltottak meg a Mclarennek az amugy teljesen legalis kettos fekpedal hasznalatat, aminek fejlesztesekor pedig magaval a FIA-val egyeztettek, es meg egyeb esetek, lasd tavaly Sepang, es iden Interlagos kozti kulonbsegek.
Emlekezz vissza, amikor Anno a Williams es a Mclaren felvaltva voltak a topon...
Nem emlekszem ilyen merteku szarkavarasra, mint ami most folyik !
Levike és többiek!
Azért én nem vagyok ennyire biztos a McLaren és a Williams becsületességében!
Ők is ugyanúgy a szponzorok pénzéből élnek, mint a Ferrari, és mindent megtesznek egyetlen szaros pontért is, mint a Ferrari.
Fogadjunk, hogy el fog még hangzani az idén a McLaren, vagy pilótái részéről is hasonló gyanúsítgatás a Ferrari ellen!
Persze akkor majd azt mondjátok, hogy a Ferrari kezdte!
Szóval szerintem elmehettek a sunyiba (csak hogy a stílusnál maradjunk), mikor egyetlen nyilatkozatból (lényegtelen, hogy ki mondja) ekkora őrületet kreáltok!
A kért fordítás azok részére, akik nem ebben a nyelvben járatosak:
>"Mika nem tűnik olyan, minden körülmények között tökéletesnek, mint tavaly. Barcelonában megtartottam a rajtrácson szerzett pozíciómat, és Silverstone-ban is remek rajtot vettem. Képes vagyok Hakkinen-hez hasonló színvonalon rajtolni - folytatta Schumacher -, aki az új szabályozási keretek között már nem tűnik olyan "földönkívülinek", mint amilyennek tavaly láthattuk."
Komment: Lehet, hogy nem az övé a legjobb fodrász a Földön, de nem túlzás kissé a "földönkívüli" kifejezés?>
A rajt dologgal kapcsolatban teljesen igayad van!No comment.
Hat itt van egy ujabb fantasztikus es sportszeru nyilatkozat a Nagyarc reszerol:
"Mika doesn't seems to be as perfect on every occasion like he was last year. In Barcelona I held on to my position which I had on the grid, and even in Silverstone I made a pretty good start. I can do similar starts to Hakkinen," continued Schumacher, "Who, with the new rules, does not seem to be the 'alien' we saw last year." He might not have the best barber in the world, but isn't "alien" going a bit far?
Bocs,de inkabb nem forditom,hanem megkerek valakit aki jaratosabb az angol nyelvben hogy legyen szives leforditani.Roviden annyi a megjegyzesem csak hogy a cikk iro szerint is kicsit "durva" volt.
Tényleg túlzás,hogy tizedekkel ,de láthatóan elöbb indult el(én nem nondtam ,hogy szabálytalanul).
Azt pedig könnyen ki lehet számolni,hogy akár 1 tized mp elöny mennyi távolságot jelent!Én Hakkinen jó reflexeit dicsérem!!!
Off
Ez a rajt dolog nagyon felbaszta az agyam!
Schumi 94es furcsa rajtjait még szegény Senna is megmondta pedig akkor még nem lehetett tudni, hogy rajtgépet használ.
Mi a faszt kell mindig a másikra mutogatni és ocsmárolni ha a másik jobban megy. Sőt ha a múltam sem makulátlan!!!!
Bocsi, ha durva voltam de ez most nagyon kijött belőlem.
SENNA FOREVER
Üdv!
Ha olyasmi történt volna mint amit állitasz akkor bizton állithatom hogy már verseny közben kihivták volna egy kis büntire(10 mp),de ha neadj isten ez nem történt volna meg akkor lett volna egy tucat óvás beadva a FIA-nál.A _tizedekkel_ meg enyhe túlzás.
Hali,
Én sem vagyok elszállva Barichellotól. Nem megy rosszul, de azért ne hasonlítsuk Schumihoz. Azért az edzéseken sem megy jobban mint Schumi.
Montoya: Nagyon sok tehetséges versenyző van most is pl az F3ban vagy F3000ben és nagyon sok F3-as vagy F3000es bajnok van aki vagy nem jutott be az F1be vagy ha meg lehetőséget kapott akkor meg nem nyújtotta azt amit kellett voltna. Én nagyon szeretem a CART-ot de én nem tartom egy "erős" sorozatnak, mert nekem még nem nagyon nyújott senki olyan meggyőző teljesítményt az F1ben mint a CART-ban. Amerikában ő volt az Isten atjött az F1be meg sehol nem volt(kivéve talán Villneuve). Bennem az nagyon bennem maradt amikor Mansell átment a CART-ba(akkor még aszem Indy volt) és halomra verte a mezőnyt. Szerintem egy Hakkinen, Schumi, R.Schumi, Frentzen, van olyan gyors!! versenyző mint Mansell volt tehát szerintem Ők is vernének egy CART mezőnyt. És akkor még a Zannardi, Andretti esetről nem is beszéltem!
De ez nem azt jelenti, hogy Monotoya nem jó, sőt lehet, hogy halomra verné a mostani F1 mezőnyt. CSak azért várjuk meg amíg idejön, ne vonjunk le a CART-os teljesítményéből végső kovetkeztetéseket.
Üdv
Hmm ezért lehet, hogy meg leszek lincselve!!!???
Mielött ilyet mondana ez a Cipőfelsőrész készítő, megnézhette volna videon a rajtját összehasonlítva Hakkiéval!
Tisztán látszott,hogy a finn tizedekkel elöbb indult el!
Oszinten mondom, sokmindent el lehet mondani Ron Dennisrol es a Mclarenrol, de azt, hogy szandekosan csaltak volna valaha is, azt nem.
Szamomra ez a csapat ilyen teren egyenlo a becsulettel. Ugyanez igaz Frank Williamsre es csapatara is. Ok azok, akik mar evtizedek ota beleolik a csapatukba minden energiajukat, pusztan a sportag iranti elkotelezettseguk miatt.
Nagyon sajnalom, hogy Enzo Ferrari almabol fikazok gyulekezete lett.
Hali!
Hát az szerintem sem mondható el a McLarenüekről hogy gyanúsan jól rajtoltak az idén.Én is gusztustalannak tartom hogy állandóan piszkálódnak a csapatok és főleg az nem tetszik hogy állandóan(az esetek nagyobb részében) a McLaren-t támadják és mindig ő járja meg.És az meg különösen nem tetszett amit az évad elején csináltak Coulthard-dal(-6 pont)és főleg hogy a kicsi csapatok ugráltak a legjobban és mint utólag kiderült egyik sem volt igazán rendben ama verseny után.De ez már régen volt de akkor is idegesit.Nagyarc meg törődjön a saját dolgával.A FIA meg ne nyomja a Ferrarit,legyen tisztességes verseny!
Mi az, hogy gyanusan ? Volt mar rossz rajtjuk iden, Mikanak is, Davidnak is. David most sem csinalt semmi extrat. Miert kell rogton fikazni azert, mert Mikanak veletlenul kijott a lepes ?
Miert ne rajtolhatna jol ?
Regen nem voltak ilyen ketyerek, megis voltak akik atlag SOKKAL jobban rajtoltak mint a tobbiek......Senna peldaul....
Hat, nem igazan erdekel, mint mond Sanko... :)
Lelkes Schumi rajongo voltam, meg lattam amikor a nemet Spoortprototipus bajnoksagban kente vagta az ezust nyilat. Nagyon megorultem, mikor meglattam a nevet 91ben az egyik futamon, tudtam, ilyen nevvel ez csak az a srac lehet, aki olyan frankon ment a sportgepekkel... :)
Aztan megutaltam. Nem a vezetese miatt, mert jol vezet, hanem mert szerintem erkolcsileg egy nulla, egy koponyegforgato politikus, aki mindig azt mondja ami szamara a legjobb.
Tobbeknek nekiment a palyan eleg gusztustalanul, csalt is, bebizonyosodott, megis feljogositva erzi magat arra, hogy erkolcsi predikaciokat tartson, es masokat kritizaljon, olyanokat, akik erre nem szolgaltak ra. Ugyhogy hiaba zsenialis versenyzo, bekaphatja jol. Remelem Mika Hakkinen, ha nem is annyira jo pilota mint Schumacher, de feltetlenul gyors, es abbahagyja mar ezt a celbaerkezesi maniat, felveszi a kesztyut es ha nem is fejezi be a futamokat, ad egy kis lecket Sumaknak 'Raw Speed' -bol.
Szerintem semmivel sem kell jobban kimelni az autot, mint regen. Sot ! Regen joval kevesebb elektronika szabalyozta a motort, a pilota konnyeden tulporgethette azt, valamint a valtot is leirhatta pillanatok alatt. Arrol mar nem is beszelve, hogy szarabb volt a technologia, sokkal tobbszor estek ki muszaki hiba miatt, mint manapsag. Most olvastam, hogy Buttonnak uj valtasvezerlo szoftvert telepitettek, hogy celba erjen vegre, ugyanis tul sokat valt visszafele nagy fordulatszamon, es kinyulik alatta a motor.
Szerintem meg inkabb tanitsak meg vezetni.
Michael Schumacher meggyanusitotta a Mclarent, miszerint kiporgesgatlot hasznalt a multkori rajtnal, ezert lett olyan jo Hakki rajta.
Hat a kurva anyjat ennek a kocsognek !
Nem o volt netan, aki 94 elejen rajtgeppel indult, es ez kesobb kiderult ?
Én úgy látom, hogy MS és Hakkinen abban is jobb a csapattársánál, hogy a gyorsabb autózás mellett jobban tudják kímélni az autójukat. Mára az is rendkívül fontos lett (bár régen is az volt), hogy valaki mennyire tudja kíméletesen vezetni a kocsiját, mivel a mai járgányok lényegesen összetettebbek és bonyolultabbak, mint a 10 évvel előtti kocsik. Barrichello boxkiállásairól csak annyit, hogy már volt rá példa, hogy elismerte Ross Brawn zsenialitását, amikor a jó boxtaktika miatt sikerült jobban a versenye. Ráadásul ha jól emléxem, akkor MS-nek is volt már félresikerült boxkiállása és kevéssé jó boxtaktikája az idén. Ha minden jól megy, akkor mindkét versenyző elégedett lehet a kiállásaival és ez az eredményen is meglátszik. Ha nem jön össze, akkor ott kár szándékosságot sejteni. Aki ezzel foglalkozik, az szerintem csak magyarázatokat keres. Az idei év azt mutatja, hogy mind M. Schumi, mind Hakka jobb mint a csapattársa, ezt a lekörözések jól mutatták a legutóbbi versenyen. Az idén számomra az a feltűnő, hogy MS rendkívül visszafogottan és taktikusan versenyez. A versenyek végén, ha az első helyen van, akkor csak arra figyel, hogy szépen nyugodtan befusson győztesként. Szerintem rájött, hogy teljesen mindegy, hogy valaki egy kör előnnyel vagy 2 mp-vel nyer, ugyanannyi pont jár érte. Hakka meg többször volt olyan helyzetben, hogy teljes erőbedobással kellett üldöznie MS-t. Ez szerintem fejleszti a vezetői tudását, szépen is szokott menni. A McLarenek meg az első két verseny óta ugyancsak feltűnően megbízhatók.
Ennyi.