Lehet, hogy ez csak nekem új, de most látom, hogy Ross Brawn is elismerte, szabálytalan volt az a side-turning-vein-board-barge vagy mi a lóf.. a Ferrarin (gyártási hiba, így ő). Ez azért mán kellemetlen...
Mogorva, téged erről a mai dologról már úgysem lehet meggyőzni, de akkor sem volt sportszerűtlen.
Franciaországban Hakkinen sok mindenkit kifékezett*, de Barichello mellett egyszer egészen biztosan a nyílegyenes szakaszon lépett el.
*Alesit pl. kimondottan pofátlanul, mert JA már vette volna be a kanyart, amibe ő időben be tudott fordulni, de kénytelen volt kivárni, amít MH visszakecmereg a pályára, ugyanis az elállta az útját.
Tamás én sem bánná ha visszakapná az eredményt a Ferrári mert érdekesebb lenne a verseny Suzukában és szerintem hakkinen van annyira jo hogy megverje a Ferrárikat!! De ha szabálytalan volt a Ferrari akkor igenis vegyék el a pontjaikat, ha direkt csinálták (csaltak) , ha nem, mert a szabáj az szabály!!!
Nem várok ilyet Mikától. Ő nem olyan.
Schumacher olyan. Van vér a pucájában. És Davidnak is.
Ki lett taktikázva Hakkinen. Ezt nem lehet megmagyazázni bunkósággal, vagy mással. Nem volt jó a taktika, és kész. Illetve az sem volt jó. Most a Ferrari volt a jobb, akárhogyan is - ezt én nem tudom, és nem is akarom eldönteni-, legalábbis Schumacher.
Tamás
Az idei év már mindenképpen botrányban ér véget, ne idegesítsük magunkat rajta.
Jövőre talán másképp lesz. Jó hír, hogy Ecclestone bácsi éppen az F1-es cuccai eladásán munkálkodik...
Kiváló teljesítményt nyújtott a mai versenyen Marc Gené: a versenyen sorozatban jobb köröket ment, mint az edzésen és tartósan erősebb kocsik előtt hajtott (pl. Zanardi Williamse).
Jót ígér a Stewartok szárnyalása: a kocsik nemcsak közel olyan gyorsak, mint a McLarenek, de üzembiztosabbak is.
A topicot szerintem vigyük át jövőre. Teljesen felesleges egy (n+1)-edik 2000-es cím. Lassan már gyerekeket is keresztelnek kétezernek :(
Mogorva sztrovacsek, ne csináld már. Nem hibáztathatod Todtot, ha egyszer te is pont ugyanezt az utasítást adtad volna a helyében; meg Sumit se, mert végrehajtotta. Ez a dolga. Pont.
Nem köcsög módon viselkedett, hanem egész egyszerűen tette a dolgát. Vannak feladatok, amiket végre kell hajtani és kész.
korábban (emlékeztek-e, hogy lépett meg Hakkinen Barichello mellett Magny Cours-ban az egyenesben - helikopterről mutatták
Hogyan? Mellément és később kezdett fékezni. Azaz, kifékezte. Az, hogy Te úgy láttad, erőből ment el mellette, éppen azért volt, mert helikopterről mutatták. Ez esetben ugyanis nincs viszonyítási alapod, mivel nem látod a valós hemyzetüket, hogy tulajdonképpen hol kell komolyan elkezdeni fékezni.
Persze fikázni könnyű. Gondolkodni már nehezebb... .(
Igaz, nem történt semmi szabálytalan! Mármint a nem előzés tekintetében. Sima etikátlen fenntartás. De jól csinálta!
Na ez az ,a mit Eddie nem tudott +csinálni mostanában. Bezzeg régen!
Én szeretném, ha a Ferrari visszakapná a verseny végeredményét!
Tamás
Na, most attól, hogy Én mint csapatfőnök milyen utasítást adok, a pilótának, az még nem lesz sem etikus, sem sportszerű, csupán attól, hogy azt végrehajtja. Sumi, ha utasításra is, de köcsög módon viselkedett és pont!
Hakkinen pedig nyílván attól is volt megrogyva, hogy egy pár körön át reális esélye volt rá, hogy mindezen körülmények ellenére Mr.Nagypofa előtt fusson be. Nem lett elég az üzemanyag és alig pár körrel a vége előtt be kellett mennie a boxba. Ez van. Ő, aki ebben az egészben tehetelen, szenvedő alanyként részt vesz, nyílván másképpen éli meg a dolgot. Persze tény, hogy annyira illene erőt vennie magán, hogy ezt a külvilág felé ne mutassa.
Változik a fiú, miután belekostólt a siker izébe, nehezebben viseli a tehetetlenséget, amire Schumacher sportszerűtlen viselkedése kényszerítette.
És mielőtt fikázzátok, mégegyszer gondoljatok bele: számára ennek a futamnak tétje volt. Schuminak nem. Coulthardnak sem, be is bújt Schumi mellé, ha nem sikerül legfeljebb mindketten kiesnek. Ezt vártátok Mikától is? Komolytalan elképzelés.
Macika, nem derül ki, mi az álláspontod, ha az 1. eshetőség áll fenn.
Hakkinen Sumi általi feltartására visszatérve: roppant kínos, ha az előttem autózó pilóta (ez esetben Sch) egyszer sem hajlandó elfékezni magát, hogy kanyarban megelőzhessem, ráadásul az egyenesben sem döngöl úgy a gépem, mint korábban (emlékeztek-e, hogy lépett meg Hakkinen Barichello mellett Magny Cours-ban az egyenesben - helikopterről mutatták) Ettől még nem lesz geciség az amit Schumacher csinált.
Na, azzal, hogy vezetni nem tud, nem értek egyet! Jó pilóta , csak többször hiányzik. Sajnos.
Jajj, az nagyon tetszett, ami Villeneuve bemutatott!
Asszem Wurzot próbálta előzni - nem biztos -, és kisodródott, megpördült kb 2X, és majdnem "berepült" a Benetton elé! Nem sokon múlott a baleset! De ha úgy megelőzi, akkor az az év előzése lett volna! :o)
Tamás
Pilótáktól mentesen kérdezném meg, hogy ha a csapat tudja, hogy világbajnok lehet csapatban is és egyéniben is, miért kell szabálytalansághoz folyamodni?
Két lehetőség van:
1. Vagy nem tudták, hogy szabálytalan,
2. Vagy tudatos volt és akkor erőteljesen megérdemlik a csalás miatt a büntetést.
Lehet utálni Schumit, Irvinet, Hakkinent, Couldhardot, Knézyt, mindenkit, de ez nem magyarázat arra, miért kell csalni.
Jó fickó az a Villeneuve, azt sem mondom, hogy nem tud vezetni. Viszont kevés olyan pilótát látni, aki nála gyakrabban szállna el saját hibából. (Még anno mondták róla, hogy szeret nagyon a "határon" autózni, hát ez azért elég sokszor visszaüt, különösen ilyen tróger kocsinál.)
De megint felteszem a kérdést: Te , mint csapatfőnök, mit mondtál volna Schumachernek?
Hogy menjen el Hakkinentől, mert nála nagyarc is jobb?
Hát nem. Tudták, hogy Eddie gyönge. Így is majdnem nem sikerült nyernie(?).
Nem etikus, de ezt kellett csinálni. pont.
Tamás
Csak emlekeztetoul: a falemezzel kapcsolatban azt allapitotta meg a vizsgalat, hogy karcolasok, kopasi nyomok talalhatoak ugyan rajta, de a kifogasolt reszen nem. Ezert is szuletett az elmarasztalo itelet.
A rajtkeszulek programjat akkor szinten megtalaltak a vezerlo sw-ben. Ha szuksege volt ilyesmire, ha nem. Epp a szenzacios rajtok tuntek fel a tobbieknek, tehat feltehetoen volt ra szuksege.
Az elozessel kapcsolatban szinten emlekeztetni kell (ugy latszik) arra, hogy az edzesen Schumacher tobb mint egy mp-el volt gyorsabb a McLareneknel. Nem egyszer volt mar ilyen eppenseggel az ellenkezo elojellel is, egy uj palyan meg plane konnyen elofordul. Viszont egy ilyen eredendoen ennyivel gyorsabb kocsi elozese valoban csak ugy lehetseges, ahogyan Coulthard is megtette. Schumacher ugyanis csakis ott lassitott le (ertheto modon) ahol tudta, hogy nem lehet elozni. Azaz a kanyarokban. Onnan kigyorsitva pedig mar nem lehetett megfogni.
Aki ezert fikazza Hakkinent az nem lat tovabb Jenci orranal.
Tomi!! Spával kapcsolatban én másképp tudom de mind1!! Érdekes hogy pont mindig Schumi a kis balszerencsés , pont neki kop el a falemez a másik 21 autonak nem!! Jó szöveg!! Nem azt mondtam hogy nem volt addig versenyben Mikával hanem azt hogy Mika volt vcele versenyben(pontosabban elötte tehát nem lehet tudni hogy mi van ha nem sérül meg Schumi!!)!!
Hát már én is gondolkodtam rajta.
Habár megvan még a Mailboxban Cicus kódja, de nem akarok az ő nevén indítani bármit is. Számomra a topic nélkül is megmarad, és remélem, nektek is, ismeretlenül.
Szerintem nyugodjék békében. Nem a Topic miatt fog élni bárki emlékében, hanem a személye, a hozzászólása, vagy éppen az emlékek miatt.
Az én részemről annak adom a jövő évi topicnyitási jogot, aki tudja, hogy végig fogja csinálni, és életben tudja tartani a topicot.
Nem sorolom fel, de nincsenek olyan sokan. Azok ugyis tudják, akiknek szól.
Tamás
Spa-t már kismilliószor megbeszélték, nem derült fény rá, mi történ, szerintem Coulthard tudása (az a kevés, habár nagyarcnál több) alatt ment, tehát túl lassú volt, lásd mint Alesi balesete A Hungaroring egyik szabadedzésén. Ott is csak szerencse volt, hogy nem lett nagyobb baj.
Falemez: Elkopott, ilyen egyszerű. Nincs szüksége ilyen csalásokra. Most sem lett volna. De ezt Te is írtad.
Sumi versenyben volt akkor is, amikor még bennt volt. De még mennyire!
Sőt, még szerintem idén meg is verzte volna!
Tamás
Nandu de nézd már meg hogy ez idő alatt a Hakinent
mennyi balszerencse érte!!! Én nem Hakkinen drukker vagyok és elismerem hogy Schumi jobb de jelenleg ezzel a Mercivel Hakkinen jobb teljesitményekre képes!! De bármit mondasz Irvine 1 kalap ...!!! Ezt még a Schumi is tudja :))
Nehogy dicsérd Irvine-t.
Sehol nem volt akkor, amikor Schumacher nem szerepelt, és a Ferrari (le)szerepelt. Visszajött és elindult az AUTÓ. Ennyit a sok Ferraris tehetségről. Egyébként is kiábrándító volt ahogy róla nyilatkoztak (Irvine-t is beleértve).
Meghajlok Schumi tudása előtt annak ellenére, hogy Hakki drukker vagyok.
Csak a tények rögzítése:
A verseny előtt Hakkinennek 62, cipésznek 32 pontja volt, cipész 7 versenyen nem indult. Na most, ha Hakkinen 30 pont előnyt tudott gyűjteni a 7 verseny alatt a lefikázott Irvine és az állat Coulthard ellenében, akkor szerintem nem érdemel vb címet. Ha lenne még 3 vertseny, cipész világbajnok lenne.
Hol lehet Ferrari pólót és sapkát venni?
Nem azt mondtam hogy az isten csak maga a verseny izgalmasabb!!! Kissebek a különbségek több az előzés!! Mondjuk a safety car-os része télleg dög unalom%
Johny Bravo-nak tökéletesen igaza van: Hakkinen maga is mondta a nyilatkozatában, hogy a kanyarokban ment rá Sumira (néha majdnem bele), aztán az egyenesekben szakadt le.
Szerintem el fognak menni, csak azert is. Es megmutatjak a vilagnak, hogy nem azon az 1 cm-enmulik, hogy ki a jobb. Mellesleg meg szarra birsagolja oket a mindenhato FIA, ha nem mennek el. Lehet szeretni Schumachert, lehet utalni, de teny, hogy ezen a versenyen mindenkit lefikazott. Nyomaba sem ert az egesz bagazs.
Kissé offtopic (bocs!), de néhány tisztelt hozzászólónál úgy tűnik, a CART az isten, pedig a Forma-1-ben még nem láttam olyat, hogy:
- a versenyben vezető a boxban kerékcsere után belefaroljon egy másik kocsiba, leszakadjon a hátsó kereke és így essen ki
- az utolsó körben elfogyjon az első és második helyezett benzinje is
- hogy minden egyes kicsúszás után 7-8 kör safety car kelljen, amíg eltakarítják az útból a delikvenst
Nem mondom, izgalmasnak gyakran izgalmas, de a Forma-1-hez képest bohóckodás.
Fiat panda??? ugyan már :))) Tavaly és Idén is ha nem szart be a merci Haki rendre lenyomta a cipészt!!!! Hakkinen felesége viszont tényleg 1 hülye :))
Hogy is van ez? A görény Schumi nem engedte el a szegány ártatlan Hakkinent? Talán az p a n c s e r á l l a t nem tudott s e m m i t sem felmutatni. Egy nulla volt végig a verseny során. Mint az egész idény során. Alá rakják a mezőny messze legjobb autóját, amit már évek óta ismer, és igy ennyit tud felmutatni? Hát gratulálok kib@szott jó pilóta ténleg.
Irvine tulajdonképpen miért is szar pilóta? Azért, mert miközben Silverstoneig Schuminak kellett segitenie, ezzel együtt is egész évben egy versenyen nem szerzett pontot? Ez a szar pilóta? Érdekes. Nem mondom, hogy zseni (mint, elismeritek vagy sem, Schumi), de azért nem takagi.
Mogorva, szerinted az, hogy a töketlen Hakkinent (aki ilyen kib@szott széles pályán sem tud előzni, az menjen zöldséget árulni) feltartotta Schumi egész verseny alatt, az is közrejátszott az eltiltásban? Ezek szerint ha a maláj pályafőnöknek nem tetszik az eredmény, a taktika, a versenyzési stilus, Irvine frizurája, akkor már diszkvalifikálhatja? Nem kéne
Hermit, én ugyan a reggeli versenyt néztem, nyolctól, de akkor még úgy tűnt, hogy Hakkinen a kanyarokban közeledett Schumihoz, és az egyenesekben távolodott. Persze ha rühelled Schumachert, azt is felróhatod neki hogy fékez kanyar előtt.
Ha marad a Ferrari diszkvalifikálása, el nem mennék a helyükben Japánba. Vagy esetleg mégis rajthoz állnék a helyükben, az első szárnyak helyére gallytörő rácsot szerelve, legyen mit megóvni.
Planneynak igaza van. Bernie rossz útra viszi a F1-et. Egyre idétlenebb szabályok vannak, lassan már téli gumival felszerelt Trabantok fognak indulni. Kéne csinálni egy új szériát, a népszerű csapatok (értsd: Ferrari) részvételével, ahogy a német túraautó bajnokságban is történt.
Visszatérve a mai versenyre, cipész egy Fiat Panda 33-al is gyorsabb lett volna Hakkinennél, aki be volt tojva, mit kap otthon az asszonytól ("ez nem az a Mika, akit én megismertem" - nyilatkozta a sírós eset után).
Szóval korrektebb lenne, ha már a verseny előtt megmondaná Bernie bácsi kire tett Londonban, és nyugodtan alhatnék tízig.
Hogy mennyire resze a jateknak ez a feltartosdi, Hakkinen nyilatkozata:
"This is the hardest race I have done in my life, a race where you had to go absolutely flat out. These guys played some brilliant tactics, I cannot blame them, they did a good job and they won the race, with Michael 2nd. Obviously for me it was [a matter] of pushing as hard as I could and trying to overtake Michael. His car was very slow, actually, in the high speed corners, and when we came on to the straight it was quite easy [for him] to accelerate at the exit from the corners, so it was impossible to vertake him."
Mindenesetre en is gusztustalannak tartom, hogy megint a zold asztalnal dolnek el a dolgok.
Meg lehetett úszni az eu-nagydijon is: csak az első 6-ot ellenőrzik ott Ferrari nem volt, az edzésen meg véletlenszerűen kiv.ott versenyzőket ellenőriznek.
Stotu!! Ebben valahol igazad van bár , a szakemberek bizonyitották hogy spában C nem fékezett csak lassitott, letért az ideális ivről, csak a Schu belement!!! Amugy meg az Coulthardf ütközéseiről igazad van ( kétszer is már neki ment idén a saját csapattársának) ha ezt nem tette vola Haki már világbajnok lenne!!
Schumacher teljesen fair módon tartotta fel Hakkinent. Amire te gondolsz (sportszerűtlen akadályozás), azt pl. Fisichella mutatta be Irvine-nal szemben az előző futamon.
CYRUS:
Ha valaki mindig minden gusztustalan dologban benne van (legalábbis a pályán) az Coulthard, aki valószínűleg egy kezén meg tudná számolni, hogy eddig kit nem ütött ki verseny közben a mezőnyből. (Lehet, hogy kicsit messzire megyek, de a tavalyi Spa-i futam tömegkaramboljában is az első, ami a vízfüggönyből előbukkant, az DC billiárdgolyóként pattogó kocsija volt) Ő valahogy mindig beleakad a másikba, mint most Schumiba az előzésnél, ugyanis a Ferrariról emiatt esett le egy darab.
Erről beszéltem, hogy mit jelent számomra mostanában a F1.
Felfordul az egésztől gyomrom, pedig valaha imádtam. Cirkusz ez az egész, s azt sem tartom már teljesen elképzelhetetlennek, hogy Bernie bácsi már előre kiosztott minden szerepet, s nagyjából minden forgatókönyv szerint zajlik. Túl sok pénz van ebben ahhoz, hogy én elhiggyem, itt tiszta versenyek zajlanak. Mostanában valahogy mindig zajosra sikerül a vége. Végülis le kell gyűrni valahogy a nagy riválist, a Cart-szériát.
Itt egy ember versenyez, és az szerintem Ecclestone.
Nyugodtan mondjatok rám akármit, ez elsősorban akkoris az üzletről szól. Valahogy ez a benyomásom erről az egész majomkodásról. Elég, ha csak egy-két világbajnokra nézek...
Szerinted mit kellett volna tennie? Csapat verseny, nagy lovetta. Majd hulyek lennenek nem kihasznalni egy ilyen lehetoseget. A verseny elott Coulthard is ugy nyilatkozott, hogy segiteni fogja a finnt. Az lehet, hogy Schuminak nincs eselye a VB cimra de a ferrerinak igen is van (volt?), es nekik nem mindegy, hogy masodik vagy harmadik az autojuk. Nem csinalt semmi sportszerutlent, nem torpedozta meg egyik Mclarent sem, nem ugy mint az az allat Coulthard.
Velemenyem szerint is egy kicsit eros a 16 pont levonas. Ne meselje mar el nekem senki, hogy egy 1 cm-es elteres 1 masodperces elonnye kovacsolja az eddigi fel masodperces hatrany. Mert ugye eddig az idomerokon ennyi volt a kulonbseg a McLaren javara.
Ugyan már, Mogorva sztrovacsek, ne legyél igazságtalan... Ez azért csapatsport is, valamennyire.
Te milyen utasítást adtál volna Suminak, ha te vagy a csapatfőnök?
A Ferrari ma KIRÁLY volt. Ne mondja má senki, hogy az egy centivel rosszul álló szárnyak miatt!
Ez olyan, mint amikor a pályán megnyert focimeccset az ellenfélnek adják, mert vki megdobta a partjelzőt szotyival. Cipész ma bemutatta, hogy Hakkinen szart se ér hozzá képest. Ez nem szimpátia kérdése, ez tény.
(Irvine is szar, de ez is Hakk-t minősíti, hogy még nyílt a verseny.)
Nézzük csak meg, cipész 7 versenyt kihagyott, a hátránya meg 30 pont körül van. Ha nem sérül meg, kb. 30 ponttal alázná le Hakkinent.
Ha kizárják a Ferrarit, biztos nem kéne elmenni Japánba. Sőt. Ha a Ferrari otthagyja a F1-et, akkor be lehet csukni a bótot.
Szerintem meg lehet érteni, hogy ezt csinálta, bár nekem se tetszett különösebben.
Azonban mint kedvenc knézikénk is megjegyezte sokat ad a sajtóra és így kénytelen kelletlen visszajött és ha már visszajött tette a dolgát.
Ha már itt tartunk és eddig még senki nem tette fel az eredményt nézzük mi változhat.
A Malajziai Nagydíj módosított végeredménye:
1. Häkkinen (McLaren) 1:36:48.237 óra
2. Herbert (Stewart) 7.795 mp h.
3. Barrichello (Stewart) 22.553 mp h.
4. Frentzen (Jordan) 25.141 mp h.
5. Alesi (Sauber) 44.665 mp h.
6. Wurz (Benetton) 51.191 mp h.
7. Gené (Minardi) 1 kör h.
8. Zanardi (Williams) 1 k. h.
9. Fisichella (Benetton) 4 k. h.
A vb-pontverseny módosított állása:
Pilóták:
1. Häkkinen (McLaren) 72 pont
2. Irvine (Ferrari) 60
3. Frentzen (Jordan) 53
4. Coulthard (McLaren) 48
5. R. Schumacher (Williams) 33
6. M. Schumacher (Ferrari) 32
Kontstruktőrök:
1. McLaren 120 pont
2. Ferrari 102
3. Jordan 60
4. Stewart 41
5. Williams 33
6. Benetton 17
Itt vagyok én, de leginkább csak olvasgatok... Na meg mérgelődök időnként. :(
Szerintem a topic Y2K kompatibilis. Ha már úgyis szétdarabolják 50-es darabokra, hát jó lesz ez jövőre is. legfeljebb az értetlenkedőknek elmagyarázzák páran, hogy az 1999 az indulás éve volt... és jó az ahogy van. Ha sokat ugrál, legfeljebb leitassuk...
Mogorva!! Alapjába igazad van a sportszerüséggel kapcsolatban, de hiába utálom én is Schumit, a védelmében el kell hoghy mondjam szerintem a többi csapat is ugyan ezt tette volna!!
Irvinenak az első 6 -ban sincs helye!! egyszerüen nem jo pilota!!!
Más: habár tudom nem tartozik a témába látta valaki a Cart versenyt??? Szinte minden egyes köre tömény izgalom volt!!! Azt hiszem a Forma-1 nem jo irányban halad!!!
Hát... aki azt komolyan gondolja, hogy Irvine megérdemelten lenne VB, az megérdemli, hogy annak tartsam, amire gondolok.
Szerintetek Irvine jobb mint Hakkinen? Na ne má..
Schumi lehettet volna VB, de az ismert okok miatt nem lett. Ehhez képest, annyira gusztustalanul tartotta fel Hakkinent, akinek egyszerűen nem volt szabad belemenni egy ilyen közismerten sportszerűtlen görénnyel, mint a nagycipész egy esetlegesen kieséssel végződő csimmbumm cirkuszba, hogy ezzel előttem végképp elásta magát, mégha klasszis is.
Ha Schumi elengedte volna Irvinet és nyomja mint süket a csengőt, végig pár méterre lemaradva Mr.Nagypofájútól, akkor azt mondom, hogy sportszerű és teljesíti amit várnak tőle. Így azonban egy büdös, sportszerűtlen, tirpák, seggfej csupán. Nagyot csalódtam benne, bár igazán soha nem szerettem.
De ez a 20 másodperc ami előnyt biztosított kétszer is nagypofájúnak, ez durva. Biztos vagyok benne, hogy titokban ez is közrejátszott a versenybíróság döntésében. Egyszerűen gusztustalan volt ez a nyílvánvaló sportszerűtlenség. Főképp annak fényében, hogy az Ő futama tétnélküli volt... a Ferrari megérdemelné, hogy emiatt veszítse el a VB-t. Remélem így lesz.
Igazad van rosszul fogalmaztam, nem a Ferrari usza meg mindig a dolgokat hanem a Schumacher féle társaság!!
Hogy mire gondolok, nos pld arra az emlékezetes utolsó versenyen való ütközésre Hillel, akkor a 97-es dologra Villeneuvel ( ahol ugyan év végén elvették a pontjait , de mindenki tudta hogy ennek már nem volt jelentősége!! Természetesen eltiltást nem kapott), akkor ugye Schumache -Coulthard dologra Spában!!! Nem azt akarom bizonygatni hogy mindig Michael volt a hibás de érdekes hogy ő mindig benne van!! Azonkivül talán elfelejtetted hogy Schumi Bennetonos időszakában is állando problémáik voltak a müszaki szabályok betartásával ( lásd illegális rajt rásegitő, szabálytalan volt a Benneton alja. stb) !! Na most a Ferrárinál lévő jelenlegi stáb nagy része a Benetontól jött Schumi után.. Azért ez szreintem elgondolkodtató! Van szerintem Schumacher elég jo pilota ahoz hogy ilyen csalások segitsége nélkül nyerjen!!! Más nem Hakkinent akarom védeni de mindenki aki szidja elfelejti hogy amig Schumi versenyben volt akkor is Hakkinen vezetett!! Bocs hogy ilyen hosszura sikeredett!
Most,hogy tul.képp. eldőlt a '99es szezon, kedves topicgazda alejandro és ex-tulaj Mogorva( are You still here? ) mi legyen az F1 topiccal, mert CICUS (RIP) topicját nem szívesen hagyná L senki, a címe viszont igen hamar aktualitását veszti...
Sz Tamás? szerinted?
Szerintem Schumacher rendkívül szemét volt, mert feltartotta Hakkinent, pedig semmi esélye sincs a világbajnoki cím megszerzésére, Irvine pedig túl nagyképű.
Ebben azért nem értek egyet. Mért nem csalnak a kis csapatok szerinted azért mert nincs rá elég pénzük. Na jó ez egy kicsit durva.
Szerintem nem etikus ha a versenyt jogtalan előnnyel nyerem.
Egyébként lehet, hogy pont azokon a kis +leszorítóerő okozta azt, hogy H bár az egyenesekben rendszeresen ráment Schu-ra a kanyarokban mégis mindig elhúzott Schu.
Na ést az sem mellékes, hogy az edzésen a középső szakaszon ahol kell minden leszorító ott repesztett Schu. Azon szakaszon rendre 1 másodperccel gyorsabb volt mindekinnél Eddit kivéve.
Az a "kis" kulonbseg max. 0.2 mp koronkent az
Rtl(D)-ben nyilatkozo mercis szakerto szerint.
Szoval nem olyan nagy, mint ami volt a versenyen, ahol lattuk, hogy tud menni a santa.
Akit szemelyesen en sem kedvelek, de elismerem a klasszisat.
Schumacher szerintem igenis önző, és beképzelt. A mai eset is csak azért történt meg (hogy elnegedte Irvine-t), mer el kellett engednie csapatvezetői beszólásra. Próbálta csak volna nem elengedni... Az olaszok leszették volna a fejét. Ja és az egész hétvégén felettébb gyanúsan gyorsan ment a sumi gyerek, szóval az az 1 centi elég sokat számithatott. Nem hiszem hogy csak azér ment ilyen gyorsan mer egyszerűen eltaláltak a beállításokat. A Mclaren se hüly ennyire.
Éljen az új kétszeres VILÁGBAJNOK: Mika!
Egyszerűsítve:csaljon bátran bárki az uccsó két versenyen, úgyse mer a FIA lépni, a lóvét meg kifizetjük, olcsóbb mint jó autót fejleszteni.
Így akarod?
tavaly Silverstone, amikor ,,elfelejtettek" időben szólni Michael Marlboro Schumachernek.Például.Sch gyanúsan sok csalási ügyben volt már a Benettonnal is, most meg ez...
MINDENKI!!!
Azt még nem írtátok, hogy ezzel a McLaren is VB, 18 pont behozhatatlan!
Ha én Ron Dennis lennék, egész télen tesztelnék, mert jövőre annyi a Merciknek...
1. Aki ezután azt mondja, hogy M. Schumacher egy önző, nagyarcú stb. ember, az nálam kiérdemli a seggfej megnevezést. Lehet nem szeretni, sőt útálni, de ma megmutatta, hogy képes csapatjátékosként is helytállni. Aki szerződtette azért cca. 100 millió USD-ért, az most elmondhatja: igen, ezért fizetünk ennyit, érdemes.
2. Az egész McLaren csapaton látszott a végén, hogy teljesen maguk alatt voltak: MS vezetésével a Ferrari leiskolázta őket ezen a versenyen. Tudták, hogy szarrá verték őket.
3. Megnéztem a képen a kifogásolt részt, én nem hiszem, hogy ettől lettek volna ennyivel gyorsabbak a kocsijaik. Mindenesetre ha szabálytalan a dolog, akkor bűnhődniük kell, de a 16 pont elvétele a mostani helyzetben nem lenne szerencsés. Amennyiben elveszik a pontokat, akkor a Ferrari helyében nem indítanék kocsit Suzukában. Semmi értelme sem lenne, mivel ez esetben mind az egyéni, mind a konstruktőri VB cím eldöntött, a második helyeket meg nem fenyegeti senki. (Bocs, Irvine helyét Coulthard, de csak ha nyer). Szerintem a szabálytalanságot (ha tényleg van) egy igen komoly pénzbüntetéssel lehetne büntetni. A pontlevonás a McLarennek sem lenne igazán jó, mivel mindenki nyugodtan mondhatná: a VB címeket nem a pályán szerezték. Én a helyükben ezt javasolnám a FIA-nak, vagy annak, aki illetékes. Nehéz ügy.
kedves ferrari rajongok. arra senki nem gondol kozuletek hogy a ferrarik (es a benne ulo pilotak) azert lehettek ilyen jok mert az a "kis" kulonbseg volt a kocsik kozott? vagy erre nem *akartok* gondolni?
Kompromisszum volt pl. az alábbiakban említett benzindolog (a csapattól elvették a pontot, a pilótáktól nem), vagy amikor tavalyelőtt Schumachert idény végén büntették is, meg nem is - legalábbis akkor majd mindenki versenyeltiltást várt és csak a pontjait nullázták.
Az a nagy egyetértés pedig min alapul, hogy inkább Hakkinen, mint Irvine? Mi volt az, amit H. idén felmutatott egy bivaly kocsin túl?
Azert az kicsit furcsa, hogy se tegnap, se harom hete nem kifogasoltak a tereloszarnyat... Mar regen szolni kellet volna miatta, vagy most se kifogasolni. Azert ennyire durvan, adminisztrativ eszkozokkel csinalni Hakkbol vilagbajnokot, etikatlan dolog.
Ne mondja senki sem, hogy csak ez a technikai ellenor defezte fel a dolgot, es csak most....
hm...szeretnem nem elfogultan leirni a velemenyem...de szerintem nevetseges dolog a fia reszerol ez a buntetes..nem ertem, mi az skacok/lanyok, hogy igenis emiatt voltak csak jok a ferrarik...hm..tavaly ev elejen amikor a mclarenek teptek, akkor nem ugyanez volt? mert szerintem igen...mondjuk ettol lehet, hogy a ferrari csalt, habar ketlem...masik dolog, hogy mi az hogy, irvine milyen bena meg sem erdemli...lehet, hogy van benne igazsag, de tudnek mondani minimum 1 peldat arra, hogy volt egy ugymond semminevu pilota, akit beultettek egy kegyetlen gyors autoba, es vilagbajnok lett...ezert tisztelem schumachert, mert o eleri/elerte azt amit, olyan autoval..habar hozza kell tenni, hogy a ferrarinak is ugyanugy megvan az eselye jo autot osszedobni..talan nem lehet, hogy most osszejott nekik vmi? egyebkent megegyszer mondva, en sajnalnam, ha nem kapnak meg a ket pontot...probaltam nem elfogult lenni, de nem sikerult :/
csocsi
Ace
Há'istennek vége ennek a tűzpiros lószarnak!
Egyébként szerintem schumi örül(belülről)ennek az egésznek a legjobban.Buzi edi világbajnoksága egyszerűen irrealitás.Nem lehet,hogy valaki,aki ilyen szar,és semmi másból sem él,csak abból ,hogy heki fiú elbassza weltmeister legyen.Győzött az igazság,úgy is fogalmazhatnék.Ez schumi szempontjából különben még más tekintetből is jó:ilyen harmatos heki boly,mint idén(már a Hungaroringen weltmeisternek kellett volna lennie,de mindent,amit csak lehetett elbaszott)jövőre 50 célert kap schumitól.Fogadni mernék,hogy hekike többet nem lesz champion.Egyébként heki weltmeisterschaftja még a kisebbik rossz,edi lett volna a legrosszabb.Ja,és a németek is jól jártak.
P.S.Neked,itt alattam:tuti,hogy érvényben marad a diszkvalifikáció,nem mernek egy pályabizottság,és egy általauk delegált technikai ellenőr szavaiban egyaránt kételkedni.Az F-1 a japcsik nélkül is kurva nagyot kaszált az idén,gyanítom rekordév volt.Nem lehet kompromisszum,emlékezz 2 éve épp villeneuve-től nyúltak le két pontot hót lazán,az utolsó előtti futamon,most is megteszik.
Bye,bye digocar
fczigony
A korábbiakban a szivemből beszétél :)))) !! Azért Haki tényleg 1 kicsit nagyobb baleset után lett világbajnok!!! Amugy meg a ferrárit nem fogják megbüntetni ( mindig megusszák)!! Habár Hakkinent se szerettem de remélem ő lesz a vilégbajnok, mert bárki bármit mond Irvinenál azért sokkal jobb pilota!!!
Ha tényleg csalt a Ferrari, elmehetnek a p..ba. Ha viszont - ahogy mondták - ugyanilyen volt a kifogásolt rész a Nürburgringen meg itt az időmérőn is, és a FIA nem vette észre, akkor legalább annyira hunyók ők is.
Akkor viszont nem hiszem, hogy adminisztratíve eldöntenék a VB sorsát, ami szerintem a Ferrari mellett szar Hakkinennek is, az utolsó futamot pedig teljesen érdektelenné tenné, s így a Formula-1 urai üzletileg is kibasznának magukkal. Valami jó kis kompromisszumban bízom.
Köszi Mozso, azóta én is megtaláltam, remélem most nem ez lesz, már a McL megérdemelné, mert jól ellazultak, mióta Haug mozgatja a szálakat.
Trebitsch:
még ez is ott volt: Team boss Jean Todt and technical director Ross Brawn were called in for a meeting with the race officials and have been reported to have agreed with the findings.
Amúgy amilyen rafináltak ezek, ha arra hivatkoznak, hogy mért nem szóltak már az edzéseken, lehet, hogy csak a versenyekre variáltak egyet.
"Following the race, car numbers three and four were checked for bodywork
conformity," it stated. "When checking the bodywork facing the ground
(article3.12.1) it was noticed that the upper parts of the deflector panels do
not lie on either the reference or step planes. In my opinion neither car does
comply up to 10 millimetres with article 3.12.1 of the 1999 FIA Formula One
technical regulations."
Szegény Hakkinen. Volt még esélye arra, hogy a pályán, sportszerűen legyen világbajnok. Most ezt elvették tőle, esélye nincs tovább. Irvine meg tovább növesztheti arcát...
Mér kell ez, nem tudom.
Igen legutobb 1995.-ben Braziliaban, akkor Schumacher es Coulthard uzemanyaga volt illegalis (mindketten ELF), a pilotak visszakaptak a pontjaikat, de a csapatok nem.
Márpedig k....a semmi esélye sem volt Hakkinennek, látszott, hogy a cipész úgy ugrál előtte, ahogy akar. Meg sem tudta közelíteni!
Volt már példa rá, hogy visszavontak ilyen diszkvalifikációt?
w
Most melyik resze nem szabalyos a Ferrarinak? A 3.12.1 alapjan az elso kerekek mogott levo a pilotafulke oldalara szerelt ket lemez a szabalytalan. Azonban a kulfoldi nagy F1-es hirmagazinok szerint az elszo tereloszarny oldalan levo ket-ket majd vizszintes szarnyacska illegalis. Ok is a 3.12.1-es szabalyra hivatkoznak. ?!
Azért azzal vitatkoznék, hogy nem volt esélyük. Legalábbis H-nek igen.
Két egyforma képességű autó és többékevésbe egyforma tehetségű pilota vívott ádáz csatát ahol az előbb lévő zseniálisan fogta a hátul lévőt.
Szerintem ennyi történt.
Az alábbi képen látható az amit kifogásolnak az ellenőrök.
http://www.f1racing.net/photo/ferrari/mal.jpg
Most találtam melyik szabályt sértették meg a Ferrarisok:
Article 3.12.1
of the FIA rules says: All sprung parts of the car situated more than 33cm behind the front wheel centre line and more than 33cm forward of the rear wheel centre line, and which are visible from underneath, must form surfaces which lie on one of two parallel planes, the reference plane or the step plane. This does not apply to any parts of rear view mirrors which are visible, provided each of these areas does not exceed 90cm˛ when projected to a horizontal plane above the car. The step plane must be 50mm above the reference plane.
Szép kis vélemény, hegynyi dilettantizmusra utal... Szerinted mért voltak annyival gyorsabbak? A bicegő cipész hajtotta Irvine kocsiját is?
A Ferrarinak már csak így sikerül(ne) VB-t nyerni...
w
Ja, a McLareneknek láthatólag esélyük sem volt ma, de hát kiderült mi miatt:)))), pedig én is kezdem már unni a szerencsétlenkedéseiket.
Szerintem oltári verseny volt. Nem vagyok Schu párti de most valóban fantasztikusan ment.
A nagypofájú Irvine elmehet a búsba fel sem érhet a többiekhez. Ha nincs Schu akkor legalább 4-en elmentek volna mellette.
A Ferrari jogászai nem értik, hogy miért most csaptak le a szárnyra amikor - most figyeljetek - már a Nürburgringen is használták.
Ezek szerint szándékosan "csaltak", de ez már az én véleményem. Szerintem ebben az esetben teljesen megérdemlik a büntetést.
Tyűha!
Mi a fenének megy bele ilyen csalásba a Ferrari? Hisz tudják, hogy az első hat kocsit (ha jól tudom) úgyis alaposan ellenőrzik a verseny után és kiderül.
Gyártási hiba szvsz kizárva ilyen dolgoknál...
vagy nem olvasták el a szabályokat? :)
És ha szándékos volt a "csalás" akkor ki eszelte ki? Shumi és Eddie vajon tudott róla? És J.Todt?
Érdeklődve várom a fejleményeket, bár szerintem úgysem fog semmi érdemleges információ kikerülni az ügy hátteréről, csak lesz egy döntés és kész... szvsz ez elég szomorú :(
bye
Johny Bravo polgártárs,
a szabályok azért vannak, hogy 1ik versenyző se szerezzen jogosulatlan előnyt a másik előtt. Mellesleg szerintem várjunk meg egy hivatalos tájékoztatót.
Pilóta polgártársnak igaza van, tényleg durva, amit az utóbbi időben csinálnak..én + inkább kinevezem Frentzent világbajnoknak...:)
xpt
Schumi (aki egy k@cs@ög, egyébként, mivel nem állt ki Senna halálakor a versenyből) PORIG ALÁZTA Hakkinent. Én elmennék favágónak, vagy malteresnek, ha valaki 300 kilcsin keresztül tudna úgy menni előttem 20 méterrel, hogy végig érezteti, esélyem nincs. Schumi ráadásul néha be is mutatta, ki a legény, pl. kerékcsere előtt hirtelen elkezdett körönként másodperceket verni Hakkinenre.
Ezek után elveszik tőlük az eredményt.
Szégyellje magát a FIA, a tehetségtelen Hakkinen, a balf@sz Jean Todt (talán meg lehetett volna nézni azt k@rva orrszpoilert verseny előtt, anélkül is alázás lett volna).
Remélem, Japánba el sem megy a Ferrari csapat. Csődöljön be az egész bagázs, ahol ilyen hülye majomból csinálnak világbajnokot...
A hírt több forrás is megerősítette. Sajnos. Nem tudom, ki a hunyó a dologban, de elég szomorúnak tartom, hogy az utóbbi időben senki nem tud tisztán világbajnokságot nyerni, mindig tárgyalóteremben döntenek felőle.
Amúgy számomra kicsit furcsa, hogy ha tényleg nem megfelelő a deflector-ok mérete, annak miért pont most, egy kettős győzelem után kell kiderülnie? Nem hiszem, hogy a mostani versenyen használták először. Ha mégis, akkor az edzések alkalmával miért nem kötöttek bele? (Ott is van ugyanolyan ellenőrzés, ha jól tom.)
Kizárták a két Ferrarit szabálytalan orrspoiler használatáért. Ezzel Hakkinen "nyerte" a versenyt, aki igy világbajnok is lett!
Mindezt azután, hogy a most visszatért Schumi 56 körön keresztül porig alázta autóversenyzői mivoltában Hakkinent, a verseny alatt végig nagyjából 20 méterrel Hakkinen orra előtt haladt. Hakkinen SEMMIT sem tudott tenni. TEHETETLENségéért cserébe a FIA kinevezte világbajnoknak. Gratulálok.