Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3189
A lehetséges végjáték-kifejletek:

Häkkinennek 4-gyel több pontot kell szereznie Irvine-nál Suzukában, ha nyerni akar még egy VB címet.

Ha mind a ketten 76 ponttal állnak majd - ez úgy jön ki, ha MH nyer és EI a második - akkor a finn a nyerő, mivel öt győzelme van az ír négyével szemben.

Ha Häkkinen második, Irvine a bajnok amennyiben negyediknek vagy előrébb ér célba. Ha ötödik, akkor pontegyenlőség lesz, de Häkkinen viszi a trófeát, mert 3 db második helye lesz Irvine kettőjével szenben.

Ha Häkkinen harmadik, Irvine-nak mindössze egyetlen pontot kell szereznie a hőn áhított címhez. Ha annyi sem jut neki, akkor újra egyenlő pontszámmal állnak és Irvine veszít, mert egyel kevesebb harmadik helye lesz.

Mind a kettőjük egyformán érdemli meg a koronát: négyszer nyertek, kétszer voltak másodikok és harmadikok.

Attila_X Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3188
Nagyon felemás ez az egész. A FIA előszőr leszedi a keresztvizet a Ferrariról, azután a sajtó szedi le a Ferrariról meg a FIA-ról, majd jön Bernie bácsi ő is megkapja a magáét a sajtótól és most a FIA van megint soron. Azt kell, hogy higyjem, hogy ha nem a Ferrarival és a Mclarennel történik a dolog, akkor nincs ekkora balhé. Én spec. örülök annak, hogy így döntöttek, mert Häkkinen nem érdemli meg a VB címet. Aki nem tud esőben vezetni, az ne akarjon F1-es világbajnok lenni! Ugye, mindenki emlékszik arra a bizonyos esős-napos nagydíjra a sepangit megelőzően, amikor a finn csoda az esőben egész egyszerűen úgy vezetett, mint a nagyanyám. Lehet, hogy a Mclaren jó csapat, de kellene oda valami normális pilóta. Mert Häkkinen nem tud normálisan vezetni, Coulthard meg nem megbízható. Ugyanakkor a F1 technikai sportág. Ha egy autó nem felel meg a szabályoknak, akkor ki kell zárni. Ha pedig belül van a tűréshatáron, akkor talán jobban meg kell vizsgálni. Dollármilliárdokról esik szó, és a nagyhatalmú FIA úgy viselkedik, mint a gyerekek az oviban.
A figyelmet nem botránnyal kell a F1-re irányítani.

Hajrá Frentzen !!!

A.

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3187
A kulcsmondatok:

The 10mm dimension referred to in the Technical Delegate's report resulted from a method of measurement which was not necessarily in strict conformity with the regulations.

The measuring equipment available to the FIA scrutineers at the Malaysian Grand prix was not sufficiently accurate to call into question Ferrari's statement that the turning vane was indeed properly attached to the car.

Remélem vannak itt olyan mérnök Tasztaltársak, akik jópár vevői kifogást utasítottak már udvariasan vissza nem megfelelő mérési eszközök/eljárás használata miatt.

Adrian Newey meg egy rohadt spion! :-(
Pedig már '88 óta szerettem a gyönyörű autói miatt.

Ja igen: az, hogy a csapat hivatalosan is arra fog hivatkozni, miszerint a légterelő szabálytalan ugyan, de nem származott belőle előnyük, csupán az újságírók kitalációja volt. Tehát Malájziában egy szabályos autóval győzött a Ferrari és Japánban uezzel a kocsival szintén jók az esélyeik. (Hacsak a Honda nem veti be a csodafegyvert...)
:)

dr poljakov Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3186
a fia tenyleg kirohogtette magat. b.e. -nak eleg volt egyet nyilatkoznia, amiben burkoltan kifejezte, mennyire fasza volna, hogy ha meg nem lenne eldolve a vb cim sorsa, es maris lefekudt neki az egesz testulet.

5 mm. vannak olyan sportok, ahol ez igenis szamit. loveszet. forma 1. persze csak ha az auto megy vagy 200zal.
ja, meg az okolvivas is. :]

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3185
A FIA mérnökeiről eddig is tudtuk, hogy azok kerülnek oda, akiket tehetségtelenség miatt egyetlen csapat sem alkalmaz...
Előzmény: CYRUS (3184)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3184
Ezen az egészen csak röhögni lehet!! Hülyét csinál magábol a FIA!!! Ha olyan rohadt szabályos volt akkor miért ismerte el az egész Ferrári csapat, és miért kellet takargatni!! :))) Vicc!!
Án egyénként Villeneuvenek és a kis Schuminak drukolokk ( milyen fura , a tesoját utálom)!! vDe Japánban Hakkinek és a Mclarennek fogok drukolni , remélem odaverik azt a szutyok Ferrárit!! Most reméljük Bernie bácsi is örül meg van a plussz bevétele!!!
Előzmény: Johny Bravo (3181)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3183
A CART-ról itt dumálgatunk.
Előzmény: LJ (3175)
Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3182
Szerintem sem érdemli meg igazán Irvine a VBságot (bár azért hangsúlyoznám, idén egy futamot nem fejezett be, egyébként mindig pontszerző volt, kiv. Nürburgring, ami azért nem egy szar teljesitmény), sőt még nem is Vb, hisz hátra van Suzuka.
Mindenesetre nagyon örülnék, ha a Ferrari végre csapat és/vagy egyéni VBi cimet szerezne. Megérdemlik. Dolgoznak érte egy ideje.

Forza Ferrari (hajrá Villeneuve, remélem a BAR-Honda már nem szeméttelep lesz)

Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3181
Az úriember-vitához: Ha én mennék (erről szó nincs) 150-200-al, esőben, kanyarban, valaki mögött pár méterrel, és az illető hirtelen a pofámba csapódna teljesen váratlanul, mert a pálya ezt nem indokolná, hát nem az lenne az első gondolatom, hogy "Annyi baj legyen, úgyis olyan biztonságosak ma már az F1-es autók és a túlélőcelláik. Kutyafáját ennek a Coulthard fiúnak, hogy lehet ilyen szeleburdi módon belassulni itt előttem." Hanem esetleg első felindulásból bennem is megfordulna, ez azért talán egy kicsit durva. Sőt talán az életemet is félteném egy pillanatra. Vagyis talán megérthető, ha Schumi gyilkost kiabálva akarta pofán vágni Coulthardot. Azért egymás testi épségével nem illik szórakozni. Még esetleg Mansell is többet tett volna egy "mordizomadtateremtetténél". Nem jól gondolom?
LJ Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3180
>>>Úgy olvasom, a Ferrari arról győzte meg a fellebviteli bizottságot, hogy az eltérés a szabályok által engedélyezett keretek között volt. >>>

Igaz, allitolag bebizonyosodott hogy csak 5 mm volt az elteres. Kerdem en, Jean Todt es Ross Brawn akkor vakok, vagy ilyesmi? Mert egyikuk sem hulye a szakmahoz, es Sepangban meg elismertek hogy szabalytalan az alkatresz.

>>> Ez azért egy kicsit más megvilágításba helyezi a dolgot (ha igaz). >>>

Szerintem Mr. Bauer is szazszor megnezte azt a terelot, odahivott mindeki mast is, mielott magara vette volna hogy kirobbantja a botranyt. Utana mindenki elismerte hogy a terelo rossz. Hogy a fenebe javult meg?
Szoval ha igaz, akkor a FIA menjen a fenebe a Ferrarinak meg irjanak fel erosebb szemuveget, ha nem igaz, akkor... akkor a kiskesit neki!!!

Előzmény: stotu (3177)
Pilóta Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3179
Ez egyszerűen nevetséges. Az indoklással szerintem magukból csináltak bohócot, merthogy kiderült, hogy a kérdéses alkatrészek mégiscsak a megengedett tolerancia határán belül voltak. Vagyis az, amiről egy hétig az egész világ vitatkozott, nem is létezik, csak valaki elnézte a collstokot...

Szerintem ez háromféleképpen lehetséges:
1. Valaki szándékosan akarta lejáratni a Ferrari-t, csak túllőtt a célon.
2. A Ferrarinak ennyivel nagyobb a befolyása a "független" bíróságra, mint másnak.
3. Az egész cirkusz csak újabb figyelemfelkeltő hadművelet volt.

Ti mit gondoltok?

Pilóta

stotu Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3178
"Max Mosely read out a statement in Paris a few moments ago claiming that the turning vane in question has a degree of tolerance in the regulations of 5mm.

Ferrari proved that the FIA's measuring techniques were inadequate and if the vane is turned to a certain angle, the flat underside falls within this tolerance allowed in a article 3.12.6 of the FIA regulations. "

stotu Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3177
Üdv!

Úgy olvasom, a Ferrari arról győzte meg a fellebviteli bizottságot, hogy az eltérés a szabályok által engedélyezett keretek között volt. NEM azt mondták, hogy "ne bántsatok minket, úgysem befolyásolt ez a 10 mm semmit", NEM mentek bele ilyen-olyan kompromisszumba, hanem azt bizonyították - állítólag -, hogy NEM VOLTAK SZABÁLYTALANOK!

Ez azért egy kicsit más megvilágításba helyezi a dolgot (ha igaz).

misskys Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3176
Naaaaaa! Ezt én akartam!!!
Irvine rulez!
Előzmény: LJ (3175)
LJ Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3175
Eredmeny: totalisan elfogadtak a fellebbezest, mindenki visszakapja a pontjait, csapat es pilotak is.
No comment, csak egy kerdes:
Tudja valaki, hol es mikor kozvetitenek rendes autoversenyt, CART-ot vagy turakocsibajnoksagot? Voltakeppen mindegy, csak ne ilyen legyen.
Taro_the_real Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3174
Na megegyszer u.e. csak nagyobban:

http://www.atlasf1.com/ubb/Forum2/HTML/004413.html

Taro

Előzmény: Taro_the_real (3171)
Taro_the_real Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3173
Hat bizony le van takarva :o

Javitsatok ki ha tevdnek, de szerintem a szarnyak burkolgatasara semmi szukseg nincs/nem lenne...

Taro

Előzmény: CYRUS (3172)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3172
Az az igazság nálam rossz a kép, nem tom mi a baj!! le van takarva ott a szárny??
Ha igen akkor azt hiszem innentől a fanatikus ferrári szurkolok is beismerhetnék a csalást, ha
rosszul láttam és nincs letakarva akkor nem tom mit kell nézni :))))
Előzmény: Taro_the_real (3171)
Taro_the_real Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3171
Hali!

Egy erdekes kep az Nurburgringrol:
http://www.mtv3.fi/f1/

Szerintem ez eleg egyertelmu....

Taro

Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3170
Na, végre megtudtam a pontos okot! Eddig csak sejtéseim voltak. Köszönöm!
Tamás
Előzmény: BYpsilon (3168)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3169
Na, végre megtudtam a pontos okot! Eddig csak sejtéseim voltak. Köszönöm!
Tamás
Előzmény: BYpsilon (3168)
BYpsilon Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3168
Hoy!

Volt itt egy hozzaszolasban szo arrol, hogy a hibas legterelokbol hianyzik egy darab pontosabban 10mm-nyi. Erdekelne engem az az angol hir, amiben ezt leirjak, mert amiket en olvastam egyikben sincs szo ilyenrol. Arrol van szo hogy a legterelo felso resze elter es ez az elteres 10mm. Az elteres oka pedig az, hogy legterelo also reszenek mas az ive mint a felsonek igy, ha alulrol megneztek az autot, akkor a legterelobol nem csak egy el latszot, hanem a legterelo kozepe is es ez a szabalytalan.

BYpsilon
http://w3.swi.hu/lenvorf1/

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.23 0 0 3167
Igazad van, én a Forix-ból puskáztam.

De most már biztos Neked is beugrik a Spirit szenzációs rajtja: F2-es alvázzal rögtön a mezőny közepére kvalifikálták magukat, majd ezt a szintet tartották, ennek ellenére a Honda az utolsó futamra már elvette tőlük a motort, a biztos bukásba küldve a tehetséges csapatot ...

A Tyrrell-Hondára meg biztos sokan emlékszünk: Modena majdnem Monacót nyert vele és azután is többször körözött az első háromban. Ez (1991) volt a Tyrrrell utolsó jó éve...

Előzmény: MacPhisto (3166)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3166
Új felvetés,

bár nem én találtam ki,
hogy a légterelő nem csak a leszorítóerőre lehet hatással, hanem pl. a hűtés hatékonyságát fokozhatja egy jól megtervezett fuvallat...
Ha az új motornak ez kellett a megbízható működéshez, akkor ilyenre csinálták, csak lehet hogy elfelejtették egyeztetni a szabályokkal.Hogy is mondta az olasz sajtó?-A legjobban fizetett amatőrök dolgoznak a Ferrarinál.

alejandro_magno:kösz a Honda kiegészítést.Mondjuk én fejből nyomtam,de a Tyrell epizódra, sem a Spiritre, sem a '83as Williams szereplésre nem emlékeztem...

PG23 Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3165
A csalás-nem csalás ill. sportszerű-nem sportszerű témát elég jól lerágtátok, de ebbe is belepötyögnék: Nem mondom, hogy a Ferrari csalt. Lehet, hogy tényleg csak hibázott, de ezen a szinten már illik vállalni a felelősséget, és nem mentegetőzni, hogy mennyi előny származott belőle. Ebben az ügyben egyébként tényleg nehéz igazságot tenni, de tény, hogy a 10 pontot senki sem érdemli meg.
A Forma1 egy sportág, sportemberek játszák, általában sportszerűen. Nem kell hogy "rokonszenves, szerény, gáncstalan lovagok" (nem biztos, hogy pontosan idéztem) játsszák, de akinek a vereség nem fér bele a játékba, az NEM SPORTEMBER. A McLaren ebben az évben korrektül játszott, semmi bokszból irányitott helycsere, a pilóták egymás ellen is küzdöttek (néha kicsit ostobán), a csapat rengeteget hibázott (rossz kerék, boksztaktika). A Ferrari viszont csapatjátékot játszott (nem mondtam, hogy nem korrekt), mindíg a (pontversenyben) gyengébb segítette a másikat. Ha Sch balesete nincs, nem is kérdéses a VB cím, Irvine viszont nagyon nem érdemli +. Azért a ferrari taktika néha (ha nem is csalás) kicsit talán etikátlan, nem sportemberekhez méltó.
PG23 Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3164
Szasztok!
A Schumacher-Coulthard esethez; az ütközés pillanatát asszem nem lehetett látni, de az utolsó képen, amikor bementek a kanyarba Coulthard lámpája még égett. Azt, hogy befékezett Sch. előtt a McLaren csapat taktikájából nem nézem ki. A két pilóta még a szabályos eszközökkel sem segíti egymást, (sőt Coulthard hilöki Hakkit) miért pont így akarnának győzni.
mozso Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3163
Sziasztok!

Szóval vége van a tárgyalásnak.
A bizottság elnöke: Jose Macedo de Cuna (portugál), tagok: Gerhard Nurscher (osztrák), Philippe de Winghe (belga), Vaszilisz Kouszisz (görög) és Jan Van Rosmalen (holland).
Holnap 11-kor sajtótájékoztató keretében hozzák nyilvánosságra döntésüket.

Paul Stewart csak annyit mondott: Elégedett vagyok!

A Ferrari képviseletében jelen lévő Jean Todt, Ross Brawn, Eddie Irvine nem kommentálta az ülésen történteket, viszont borús arccal távoztak az épületből.

CiaO
Chris & mozso
tovabbi hirek: Tivi'sextremE - F1 magazin

Pilóta Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3162
Gondoljatok csak bele! Ha lenne, akkor miről folyna itt a vita? Lehet vitatkozni róla, hogy ez az affér jót tesz a Forma-1-nek, vagy rosszat. De az biztos, hogy a fejlemények miatt a sport az elmúlt héten még az eddigieknél is nagyobb nyilvánosságot kapott, se szeri, se száma a híreknek és vitafórumoknak. Elég, ha végignézitek a Topicra érkező hozzászólások számát.

Mintha csak egy jól megkoreografált, abszolút céltudatos cirkusz nézőterén ülnénk. Egy haverom szerint ez az egész sport egy nagy bunda. Szerinte nincs igazi verseny, minden eredmény, ütközés, műbalhé egy jól megtervezett koreográfiát követ, amelynek egyetlen célja, hogy minél több nézőt (és ezáltal pénzt) csábítsanak el. Eddig nem hittem neki, de most már lassan kezdek én is bedőlni... Hogy is mondták a rómaiak? Panem et circenses?

Pilóta

Előzmény: rettegen (3161)
rettegen Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3161
F-1 -esek
Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy az F-1-ben miért nincs gépátvétel?
Meg Parc Fermé?
Akkor ez az ügy se lett volna...
Hajrá Schumi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rally rulez forever!
McRae & KKK
X polgártárs Creative Commons License 1999.10.22 0 0 3160
Duda polgártárs,
döntés holnap délelőtt, 9 órakor (GMT).
xpt
Előzmény: Duda (3159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!