Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rozek Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3249
Hoi Mindenkinek!
Egy kis adalék.

Döntés indoklása - chris
Az FIA fellebbviteli bizottsága az alábbi pontokban megfogalmazott megállapításokra alapozta döntését:

1) Megvizsgálva a légterelőket megállapítást nyert, hogy azok méretei az 5mm-es tűréshatárnak megfelelnek (3.12.1 és a 3.12.6 sz. szabály), így ebben az esetben szabályos légterelők lettek felszerelve az autóra.

2) A technikai delegátus mérési módszere nem felelt meg teljesen az FIA szabályzatban leírtaknak.

3) Az ellenőrzéskor használt mérőeszköz nem volt elég pontos, megbízható, így nem lehetett megcáfolni a Ferrari által mondottakat, miszerint a szabályoknak megfelelő légterelők lettek felszerelve.

[Ezért történhetett, hogy a légterelők pénteken és szombaton megfeleltek a szabályoknak, vasárnap pedig nem?]

Forrás

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3248
"A határozatot ismertető Max Mosley, a FIA elnöke szerint a testület megfellebbezhetetlen tekintélyű független szakértőkből áll, akikre sem a csapatoknak, sem szövetségnek, sem pedig a „száguldó cirkusz” nagy hatalmú urának, Bernie Ecclestone-nak nincs semmilyen befolyása." <- Ezt a pofankbahazudast! :)) Miért nézik madárnak az embereket. ( nem a döntést kritizálom ezzel)

by Yoco

Bakter Objektiv Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3247
Bocs, hogy csak most, egy kicsit túlhaladva a témán reagálok, de hétvégén nem jutottam gépközelbe:

Alonso Mosley 10-22 12:32:05 (3131), Sz Tamas 10-22 14:33:22 (3149):
1. Azt én sem gondoltam, hogy egyedül Ő fedezte és tárta fel a légterelőt ill. annak (utólag: vélt) szabálytalanságát, meg hogy Ő a felelős ezért az egész balhéért. Csak részese volt annak csapatnak amelyiknek ezt (a balhét) köszönhetjük és addig a pillanatig Ő volt az egyetlen biztos pont, hát Őt emeltem ki és reá zúdítottam a kárhozatot. SZVSZ akkor is több millió ember szórakozását cseszték el(ami szűken ezen a topicon is bebizonyosodott). Egyébként tuti, hogy Ő sem az autó mellett és azt nézve döntötte el, hogy mi lesz a mérés végeredménye (A.M.). Azt meg , hogy jelentett-e előnyt vagy sem nem én találtam ki, hanem az esetet követő szakemberektől származó szakvélemények alapján mertem leírni. Megjegyzem SZVSZ a mérnök úr már ezeket vagy ehhez hasonló véleményeket is ismerhetett a mérések előtt.

2. "A számok alapján MS pont kétszer olyan jó versenyző, mint NM. Alesi egy futamot nyert, Herbert hármat. Herbert háromszor olyan jó, mint Alesi. Stb..."
Nem értem miről beszélsz(írsz), mert, hogy én nem erről szóltam az biztos!! Az elért eredményekről nem számszerűleg, hanem mint tényről beszéltem. Az, hogy vki vmit hányszor ér el, nem minősíti a képességeit 100%-ban. Ezt mindannyian tudjuk (remélem). Lényeg az, hogy elérte azt a vmit. Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha vki a pályán kívül egy szeretetre méltó, aranyos, stb…, de a pályán mazsola az még nem jó pilóta és ezért kár isteníteni vagy fordított esetben "fikázni". Balgaság azt feltételezni, hogy az objektivitás azt jelenti, hogy számolgatunk és szorzunk. Ebből a szemszögből nézve a sz@r is finom, mert ugye több milliárd légy nem tévedhet. Az objektivitás alatt azt próbáltam érteni, hogy bármelyik csapat, vagy versenyző iránti elfogultság nélkül is lehet vélemény formálni annak ellenére, hogy van kedvenc. Mint tudjuk lehet egy VÉLEMÉNY bármennyire is objektív, valamilyen szinten akkor is szubjektív, mert VÉLEMÉNY.

Szintén még múlt heti sláger, de mivel ezt a vélemény még nem láttam senkitől ezért közzé teszem. A DC – MS 98' című esszéhez kapcsolódnék.

Aki már látott pályaversenyt közelről is és esetleg beszélgetett már élő pályaversenyzőkkel az tudja, de legalább is sejtheti, hogy vannak írott és íratlan szabályok. Tehát az, hogy egy lekörözést, hogyan kell kivitelezni, biztos beletartozik valamelyik kategóriába. Na most a lekörözött versenyzőnek kötelessége segíteni a leköröző versenyzőt. Ezt általában 2 féle módon teheti meg(ez nem tudom, hogy szabály-e, de gyakorlat ezt igazolja és egyébként teljesen logikus):

1. Az olyan kanyarokban, melyek vonalvezetése és sebessége ezt lehetővé teszi ill. egyenes szakaszokon, az ideális ív(ez kanyarokban általában e belső) egyértelmű elhagyása és a már nem ideális íven történő lassítás.
2. Egyenes szakaszon hagyni az egyébként is gyorsabb versenyzőt előzni úgy, hogy ha szükséges és amikor már az előző az előzési nyomvonalon halad akkor lassítani.

Ennek a két esetnek a tökéletes kivitelezését nem 1szer láthattuk már az elmúlt években DC-nél jóval "gyengébb" képességű versenyzőktől.
DC az 1. részt már a baleset helyétől 3 kanyarral előbb megtehette volna, de nem tette. Ő inkább a 2. részt választotta volna csak ott meg hibázott, ugyanis az ideális íven kezdett lassítani akkor, amikor MS éppen hogy csak megkezdte az előzést. Ráadásul egy olyan szakaszon amelyen gyorsítani szoktak. Egy ilyen szakaszon és ilyen időben már az is lassításnak számít, ha valaki nem gyorsít. Miért? Erre a választ a verseny elején történt tömegbaleset indoklásából tudhatjuk meg. Tehát SZVSZ DC egy olyan hatalmas hibát követett el(aki szándékosságot feltételez az szerintem konspiratív és aljas) amellyel egy szerencsés kimenetelű balesetet okozott, ami lehetett volna sokkal súlyosabb is és amit ilyen szinten nem szabad elkövetni. Mentségére csak azt lehet felhozni, hogy nem lehetett túl nagy gyakorlata az ilyen manővereket illetően. De aki ilyen hibát elkövet, amivel ilyen balesetet okoz azt szerintem ezen a szinten büntetni kell. Tehát DC manőverét, de csak a balesetokozásért, valamilyen módon szankcionálni kellett volna ugyanúgy, mint MS bokszban mutatott viselkedését is (függetlenül attól, hogy jogos volt-e vagy sem), mint ahogy MH-t is megbüntették Monza-ban amiért eldobta a kormányát. Ebből is látszik, hogy mennyire következetlenek az F1 bírái. Egyébként pont MS dühkitörése volt az ami igazolni láccik ezt az indoklást, mert azért valljuk be, ha vkit így kihoznak a sodrából és nem saját maga volt az, akkor nem a másik fejét akarja a falba verni, hanem a sajátját.(lsd. MH-Monza és sok más pilóta is). És, hogy ilyet nem minden nap látni az is biztos.

DC lámpája meg (többször visszanéztem videón kockázva is többedmagammal) a balesetet megelőző körökben még nem égett, de közvetlen az előtt már igen. Vajon miért?

A hétvégi FIA döntés kapcsán az ember joggal teszi fel a kérdést:
Akkor most ki a hülye?

Már megint hosszú. Bocsesz.

Csá

pasa_ Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3246
>szvsz nem fog Schumi belerohanni Hakikutyaba. O azert jott vissza, hogy a Ferrarinak nyerjen bajnoksagot, nem az Irvine nagyarcnak

Persze, meg az utobbi versenyen se adta at a helyet ezek szerint...

Pasa

Előzmény: Tripletheader (3237)
Gabci75 Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3245
Jól beszélsz Mike

Én olyant olvastam, hogy a 10 mm eltérés már összesített eltérés, valószínű a két oldal eltérésének összege. Ezek szerint az alkatrészek külön külön beleférhettek az 5 mm-s tűréshatárba

Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3244
Jo reggelt (delet) T-ma társak! :)

SZVSZ mikor Jean Todt felhivta Schumachert telefonon es elmondta a bizottsag dontesenek vegeredmenyet MS nem volt a "madarat lehetne vele fogatni"- tipikus állapotában.
Ő akart a Ferrarinak VB cimet nyerni es sokat tett is erte, minek eredmenyekent sajna most egy dilettans vilagfinak van jo eselye ra. Szerintem ha Suzukaban vezető helyen lessz és ha Hakki kiesik vagy Irvine jobb pozicioban lessz MH- nél, nincs az az isten hogy kiadja a kezéből az első helyet!
Azt az embert lehet utálni, lehet szeretni, de azt tudja mindenki a legjobban GYŐZNI szeret. Én speciel ezért kedvelem! :) És pont ezért kicsi az esélye annak hogy MS esetleg arra készülne hogy most jol leamortizálom valamelyik McLarent, lehetőleg MH-t. Viszont ajánlom figyelmébe DC-t mindenkinek mihelyst EI közelébe kerül. (Fene az elfogult pofámat :) )
Remélem a Ferrarik végre az idény végén jól fognak menni nemcsak bravúros taktika, vagy McLarenes balekoskodás segiti őket VB cimhez. Én ebben reménykedem, mivel piszkos-mocskos Ferrari Fan vagyok. :)))

Csá! :)

Angel Úr Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3243
Hali!
Ha te komolyan gondoltad azt amit írtál, akkor itt már nem szűklátókörűségről kell beszélni, hanem vakságról.
Na mindegy, valószínű, hogy te ezt sem érted meg.
csákó
Előzmény: Chavo (3242)
Chavo Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3242
Na látod Angel Úr! Ez az igazi szűklátókör!
Te komolyan azt hiszed, hogy ezen az 5 mm-en megy a herce-hurca?
Előzmény: Angel Úr (3241)
Angel Úr Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3241
Hali!
Sok mindenre nem reagálok, mert talán jobb a békesség, habár továbbra is fenntartom a szűklátókört.
Más, a döntésről csak ennyit: A Ferrari légterelőit Malyziaban biztosan egy műanyag vonalzóval mérték, bár bármennyire "nagyképű vagyok", még azzal is talán tudtam volna egy olyan mérést végrehajtani, hogy nem tévedek 5 mm-t.
vicc az egész
csá
Kopasz Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3240
Aki világbajnok akar lenni, az azzal is veszthet, ha túl lassú. Ha ott mindenkit lever, akkor most kevesebb gondja lenne. Ebben más M. Schumacher, ő mindig megy mint a meszes. Fura is volt látni, ahogy Irvine-t most elengedte. Azért a legelső körökben körönként rávert vagy 1,5 mp-t, csak hogy mindenki lássa, mi a helyzet. Irvine így is csak úgy nyert, hogy Hakkinennek a vége előtt be kellett mennie tankolni. Egy biztos, a boxban legutóbb sem remekelt a McLaren. A csapatnak is össze kell kapnia magát Suzukára, de már volt rá példa az idén, hogy belehúztak. Mindenesetre: Hajrá Ferrari, Hajrá Mclaren, győzzön a jobb (és szerencsésebb!)!!!! Na meg Hajrá az összes csapatnak, jó lenne, ha a BAR fizethetne egy kis extra prémiumot.

Kopasz

Előzmény: konor_ (3238)
mccheese Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3239
Ez a döntés két dolgot eredményezhet:
1, ezentúl mindenki szabálytalankodhat egy "kicsit",
2, a vezetoség keményebb szabályokat hoz, és pontosabban definiál, aztán ha 1 mm-el eltér, akkor annyi.

Mcc

konor_ Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3238
"A Nürburgringen amikor még mindenki száraz gumikon volt kinn és eleredt az eső, a Ralf Schumacher jóval gyorsabb volt nála. " - Ja, igaz, de ne felejtsd el, hogy neki egy picit kevesebb volt a vesztenivaloja...
Előzmény: chxx (3211)
Tripletheader Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3237
szvsz nem fog Schumi belerohanni Hakikutyaba. O azert jott vissza, hogy a Ferrarinak nyerjen bajnoksagot, nem az Irvine nagyarcnak. Ugyhogy valszinuleg tartja fel majd jol a nepeket, es megint odarakja a mezonyt, ahova valo.
En ugy velem ilyen kielezett helyzetben az autok orrara feltehetnenk egy nagyobb kaliberu geppuskat esetleg raketavetot (persze ugy, hogy - Bertalan Zsolt utan szabadon - az erodinamikai beallitasokkal ne legyen gond).
Sokkal izgalmasabb, erdekesebb futamokat lathatnank, vegre igazi strategiai jatek lenne a F1 !

- th

Chavo Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3236
A jégkorongban van egy olyan szabály, hogy bizonyos megkötések mellett lehet reklamálni, a másik szabálytalan szerelésére felhívni a játékvezető figyelmét. Ezt a bíró köteles megvizsgálni és 2 perces kisbüntetéssel súlytani. Nos mi van akkor, ha minden rendben van? Ilyenkor a reklamáló csapat egyik játékosa kapja a büntit. Ez történt néhány éve a Kanada-Csehország vb-döntőn, ahol a kanadaiak az utolsó percen belül életek e lehetőséggel. Miután a bíró a cseh játékos szerelését rendben találta, így a kanadaiaktól állított ki. El is vesztették a vb-t.

Ezt nem azért írom, hogy most a McLarent kéne megbüntetni. Nem is igazán hiszek abban, hogy a Ferrari teljesen vétlen volt. Mégsem szabad hagyni, hogy ilyesmiken döljön el a világbajnokság. Az autókat a futam előtt kell ellenőrizni. Utána már csak durva csalás miatt van helye kizárásnak.

Casusbelli Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3235
Hello!

Szerintem a sponzorok nagyon is sokáig tudják és akarják fizetni a talán már 20 éve nem nyertes ferrarit, mert még mindig az fogja foglalkoztatni a sajtót, hogy namikorviszimárvalakivbgyőzelemreagyönyörűvörösautót?
Egyébként a f1-re is kezd egyre jobban ráilleni a "amíg lószar van, veréb is van" mondás.

Előzmény: kabix (3230)
acel Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3234
Attol tartok vege a Forma-1 regi formajanka.
Innentol kezdve a masodik versenyzok feladata a rivalis csapatok feltartasa es a rivalis versenyzok megszuntetese lesz. Masneven roncsderbi.

Viszont az idomero edzesek nagyon jok lesznek- hisz a fenti modszernek kovetkezmeny hogy ott dol el a verseny..

Kopasz Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3233
Jó Reggelt Kollégák!

Szóval megszületett a döntés. Én azt vártam, hogy a pilóták megtarthatják a pontjaikat (a kocsi szabályosságáért nem ők felelnek), a Ferraritól meg elveszik a pontokat, vagy a pontok felét (hogy azért a show ne szenvedjen túl nagy kárt). Nem tudom, hogy mi a ténylehges igazság, de ha a szabályban benne van az 5 mm tűrés és bizonyították azt, hogy az eltérés a határon, vagy azon belül van, akkor csak annyi történt, hogy a McLaren próbálkozott (beismerték állítólag), de sajna nem jött össze. Persze az is lehet, hogy a zárt ajtók mögött érthetően elmondták a FIA nagyságok, hogy amennyiben most lefejezik a Ferrarit, akkor mindenkinek nagyon össze kell kapnia magát, mivel időről időre minden kocsin lehet találni valami kisebb eltérést, amit ezek után minden csapat azonnal "bemond". Így másról se szólna az F1, mint valós és valótlan dolgok óvásairól.
A pénzről, a tekintélyről és a befolyásról. Ha csak ez számítana, akkor a Ferrari nem húsz éve lett volna utoljára világbajnok. Szerintem.
A döntés után nekem kissé keserű a szám íze (pedig Ferrari és M. Schumacher szurkoló vagyok jelenleg), mivel nem tudom, hogy ténylegesen mi az igazság (az eltérés belül volt a szabályok adta tűréshatáron, vagy nem). Egy dolog biztos, az utolsó vesrsenyt illetően jól jártunk, komoly tét van mindkét VB cím nyitott. A McLarennek megvan a jó esélye arra, hogy akár mindkét címet elvigye. Bár az a tény, hogy legutóbb Luca Badoer a szabályos légterelővel is megjavította MS néhány nappal ezelőtti pályarekordját, azt mutatja, hogy a Ferrarinál valamit nagyon eltaláltak mostanra. Ráadásul úgy tűnik, hogy MS visszatérése túlságosan sokkolta Hakkinent. Remélem Suzukára összekapja magát.
Egy dolog biztosnak látszik számomra, nem fognak egymásnak menni. Mióta Schumacher pontjait elvették két évvel ezelőtt, mindenki nagyon vigyáz. Bár Coulthard eléggé hülye tud lenni szándékosság nélkül is....
Mindenesetre Suzukában az is elég, ha MS nyer és Irvine negyedik, akkor mindegy, hogy Hakkinen hol végez. Ez esetben a Ferrarié mindkét cím. Mondjuk erre játszani nagy lutri lenne, egy defekt is közbeszólhat.

Üdv: Kopasz

Chavo Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3232
Azért ez egy kicsit meredek! Mit nevezel "véletlen" balesetnek. Sok rajongó szeme előtt a "vörös köd" lebeg, elhomályosítva látásukat. Tehát kijelented, ha karambol lesz, amiben Hakki és Schumi szerepel, az szándékos kilökés? Az elmúlt évi Belga-nagydíjon amikor Schumi beleszállt hátulról Coulthardba, mindenki őt fikázta, pedig éppen kört akart ráverni a McLarenre, amit nem engedett a brit (pedig ez kötelező). Még az is elképzelhető, hogy Hakki, ha nem számára kedvezően alakul a verseny, beleszáll egy olyan előzésbe, mint legutóbb Coulthard. Neki akkor mindegy volt: vagy elengedi Schumi és akkor ő támadhatja Irvine-t, vagy mindketten kiesnek, akkor pedig Hakkinen harcolhat direktben. Ha Schumi nem kerüli ki az ütközést, ő a hibás? Na ne...

Előzmény: Taro_the_real (3227)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3231
Hát lehett!! Én azért bizok hogy 1 jo kis sportszerü versenyt látunk majd, aminek a végén a Mclarenesek örülnek és nem a Ferrari!! De sajna nem vagyok optimista a versenyt illetöen!
Előzmény: kabix (3230)
kabix Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3230
t cyrus

valoban, lehet hogy hulyeseget beszeltem. regebben mikor "sumi" megcsinalta ezeket a dolgokat telleg maganak csinalta. csak akkor a ferrarinak nem kellett volna ennyire egy vilagbajnok....azert az megis csak ego, hogy itt van egy csapat az egyik, hanem a legnagyobb koltsegvetessel 2--3 eve, aztan sehol semmi. szerinted a sponzorok ezt meddig finanszirozzak?

kabix

Előzmény: CYRUS (3229)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3229
Én se szerettem Schumit de azért hülyeséget nem kell beszélni annyira nem szereti Eddiet hogy miatta balesetett csináljon!!! Persze más lenne a helyzett ha magárol lenne szo, ezt már 2x is bizonyitotta!! Ja és sajnos lehet nem is lesz rá szükség, a tesztek alapján most nagyon gyorsnak tünnek a ferrárok!! De azért remélem a hülye kis finn nyer öt kevésbé utálom!!
Vileneuve rulez!!
Előzmény: kabix (3228)
kabix Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3228
szijjasztok

t taro

ne legyen igazad (pedig az lesz)...az ucso verseny nem izgalmas lesz, hanem verlazito....lathatjuk majd amint sumi beleszall az eppen vezeto hakkinenbe....volt mar ra nem egy pelda hasonlo esetben (olyan is volt hogy bejott, meg olyan is hogy nem).......hja, mindent a csapatert....

kabix

Taro_the_real Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3227
Én is attól tarok, hogy korántsem Irvine, vagy Hakk vezetési tudása fogja eldönteni (az egyéni) világbajnoki címet és még ezt meg is lehet ideologizálni, hogy Sumáker azért "segíti" az írt, mert ez a csapat érdeke. Ez igaz is, dehát...

Idén ki kéne kötni előre, hogyha "véletlen" baleset lesz, akkor mik a következmények...

Taró

Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3226
Yól beszéltél!
Éjjen!
Csak még egy év van ebből az évezredből!
Előzmény: Törölt nick (3222)
CSS Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3225
Igazad van CYRUS!

Na meg azt is hozzá kell tenni, hogy Irvine egész évben csak a cipészt fikázta, mostanra meg éppen 180 fokot fordult. Nem érdemel ez semmit, nemhogy VB címet!

CYRUS Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3224
Irvine akkor is csak 1 kis nagy képü pancser maradt!! Versenyt még nem tudott ugy nyerni hogy egy az egybe megverjen bárkit!! Mindig az kellett neki hogy Schumi vagy a Hakkinen kiesen!! Nem érdemli meg a vb-cimet!! Persz ez az én véleményem!!!
Előzmény: Sz Tamas (3220)
pasa_ Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3223
>Kérdés: Miből gondolod, hogy Hakkinen Eddie előtt fog beérni? Ezt azért mondom, mert Sumi is a pályán lesz.

Nem sokaig, attol tartok. Valahol az elejen lazan ossze fog utkozni Hakkinennel, es a tovabbiakban akar ki is kapcsolhatjuk a tevet.

Az az otlet, amit valaki irt, hogy Coulthardnak az elejen bele kellene szallnia sumiba egesz eletrevalo lenne.

Pasa

Előzmény: Sz Tamas (3220)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3222
Már alig várom, mikor jövő vasárnap hajnalban a felvezető kör után szépen elfoglalják poziciojukat a gépek. Sorban kigyulladnak a piros lámpák.......... ééés
Elindul az évezred utolsó F1-es évadjának utolsó futama. Gyomor összerándul (még a TV előtt ülve is) az ember megszoritja a széke karfáját, és minden érzékét a pillanatnak szenteli amikor indul a Race!
Remélem, hogy egy nagyon látványos, és korrekt sportszerű futamnak lehetünk tanui. Ezt kivánom magunknak tasztallátogatóknak :))

Csá!

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3221
Coulthard is két győzelemet engedett át Häkkinennek 1997 végén és 98 elején. Akkor is Häkkinennek számolták a győzelmeket, most ia Irvine-nak számítjuk őket.
Előzmény: Fidusz (3214)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.25 0 0 3220
Nya, néccük!

Kérdés: Miből gondolod, hogy Hakkinen Eddie előtt fog beérni? Ezt azért mondom, mert Sumi is a pályán lesz. Most lehet gondolni, amire akartok.
De a dajkálás is durva.

Te jó ég, olyan hozzászólásokat írok már én is , mint "egyesek"...
"A helyzet fokozódik" :o)
Egyébként gondolkozz! Börni nem biztos, hogy Ferrari szimpatizáns, vagy drukker, csak egy pénzéhes faszi. Persze lehet, hogy hülyeségeket beszélek.
A három pilóta pedig kényszer szülte megoldás, ezzzel nem példálózhatsz!
Oké, Eddienek nem sikerült volna egyedül, ez tuti.
De akkor is fenntartom az, hogy megérdemli a világbajnoki címet, mert ki tudta használni ellenfelei, és annak csapata hibáit.
De ez az én véleményem.
Tamás

Előzmény: LJ (3218)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!