Én éppen fordítva tudom - és ezért nincs a maximum jele a kiegyenlítőtartály felső részén, jellemzően inkább a fele térfogat közelében; legyen még hely a felmelegedve kitáguló közegnek, és ezért nincs a minimum jel a tartály alján (lehessen látni a hideg folyadékot a tartály alján...).
Szerintem a hűtőfolyadék szintjének hidegen nem szabad a minimum jelzés alá kerülnie.
hello. szerintem ne toltsd ujra,az meg uj kocsi,nemszabadna hogy keves legyen benne. nekem is ,csak a meleg,hideg miatt valtozik. nezd meg majd akkor ha teljesen meleg a rendszer
Sziasztok! Nekem egy 2017-es évjáratú 5 ajtós Ceed-em van és a fagyálló szint az alsó jelzésnél áll. Korábban mintha már szóba került volna, hogy mivel lehetne utántölteni, de most nincs időm sajnos visszakeresni. Az a baj, hogy rózsaszín és zöld fagyállókat láttam csak, ebbe pedig kék színű van. Ha esetleg valakinek van ötlete mivel töltsem utána, nagyon megköszönném.
Szerintem is inkább túl puha a futómű, nem feszes. Beül négy felnőtt és lóg a segge! Öt felnőtt, meg még kis csomag és a hazai utakon max 60, különben felüt. Nyáron voltunk Horvátországban. Gyakorlatilag a tetőboxba a ruhaneműk, hátra a kalaptartóig a többi cucc, meg mi négyen és szinte nem maradt rugózás hátul. Kis útegyenletlenség és máris gumibakon volt. Szerintem egy kombinak nem ilyen lágy rugó való. Bár van fent vonóhorgom, de az autó küszöbje csak akkor párhuzamos a talajjal, ha üres a tank. Már ha teletankolom, lejjebb áll, mint az eleje, hátrafelé lejt a küszöb. Csak akkor nem kell a fényszóróállítót az alaptól lejjebb állítanom, ha max ketten ülünk a kocsiban. Ha hátul is valaki, akkor már villognak szemben! Gondolkodtam én is légrugón, de meggyőztem magam, hogy nem lesz, mert állítólag nem bír ki több évet a gyatra magyar kisiparos termék.
Nemrég vettem egy fullextrás Kia cee'd 1.6 CRDi 2014 24000km-es autót.
Majdnem mindenben azt kaptam amire számítottam,viszont egy valami nagyon zavar.
Tudtam ,hogy kicsit keményebb az átlagnál a futóműve,de azért az nem tetszik amikor úgy 80km/h sebesség felett egyenletleneb úton (nálunk elég sok van) elég sokszor "felkoppanó "hangja van.
Elég zavaró utastérben is jól hallható,.
Szerintetek okozhatja a kerék méret 225/45 R 17,vagy valami más lehet a háttérben esetleg típus hiba..?
Nekem az jött le, hogy igazi típushiba nemigen akad a Cee'd esetében.
Előtte elég sok masinát megnéztünk, és a tapasztalatok:
- a nem bőr kormány elég csúnyán öregszik, amit nagyjából km-állástól függetlenül tapasztaltunk - na persze a számláló állása nagyjából fiktív adat... (sajnos). Itt figyelembe kell venni, hogy magánszemély hirdetését elvétve találtunk, a legtöbb autó "import" gép volt, minden vonzatával.
- a hűtőt kitámasztó félköríves elem nagyjából minden gépen korrodált volt,
- a motort alulról támasztó segédkeret szintén lehet felületi rozsdával terhelt - főként alulról, ami arra enged következtetni, hogy az autó az utcán, vagy füves területen parkolt,
- az első ülések - főleg a vezetőülés - külső éle szintén látványosan el tudja hagyni magát, de a szövetnek van tartása, nem szakad,
- a hátsó ülések ülőlapját felhajtva - ülőlap első élét megemelni, majd előrehúzni - feltárulkozott az autó valódi használati körülményei (volt tiszta, de poros, de volt ott kutyaszőr, €-cent, papírzsepi, bármi. Ezt egyetlen nepper sem takarítja ki). Ráadásul ott lehet hozzáférni az üzemanyag szivattyúhoz, ami a szűrőt is tartalmazza. A gépkönyv szerint az autó élettartamát kiszolgálja a szűrő, így nem kell cserélni, de a padlókárpit azonnal elárulja, volt-e valaha cserélve; a padlókárpit csak perforálva van eredetileg, ha volt cserélve, a kárpitot fel lehet hajtani, ha nem nyúltak hozzá, a perforációt "fel kell szakítani".
- egyetlen "típushibával" találkoztunk, ami a ProCee'd esetében nem tudom, játszik-e; több autó esetében a hátsó ajtók felső éle korrodált volt, amit a vízvető gumi félrehúzásakor lehetett látni,
- még egy dolgot láttam több autón; a hátsó lökhárító oldalsó-vízszintes éle mentén (ahol a sárhányó lemezzel találkozik) kisebb felületi rozsda, ami átütött a fényezésen,
- a vezetőajtó kilincsén az alu-hatású bevonat megkophat, sokszor az alsó élénél elszakad a műanyagfólia - ez árulkodó lehet a használat vonatkozásában - sok rövid, városi út...
Amúgy a tapasztalatok szerint a bármely autóbál érvényes, általános dolgokat érdemes figyelni.
Szerintem a komolyabb törésre utaló nyomokat, a km-számláló állásához nem illő elhasználódási nyomokat, és a motor-váltó állapotára utaló dolgokat, a futómű hangját, félrehúzását érdemes figyelni. A hidegen indított motorok az első pár másodpercben kivétel nélkül enyhén csörögtek, majd pár másodperc múlva elcsendesedtek, de volt olyan is, ami zajos maradt - ez játszott a Hyundai i30-nál is (mert azokat is nézegettük).
És minden visszajelző ikon aludjon ki a beindítást követően - de ehhez egy adalék; ha van a gépben ESP, és kiveszik az akksit (pl. tölteni), akkor az első újraindítást követően az ESP kontrollfénye világtani fog egészen addig, amíg egy pár száz méteres menet után újra nem indítják az autót. Ez akkor lehet érdekes, ha esetleg egy hosszabb ideje nem használt autó akksija gyengélkedik, és tölteni kell.
Nagyjából ennyi az én tapasztalatom a keresgélések során.
Sziasztok! Január másodikán megyek megnézni egy 2010-es Pro Ceed 1.4 LX Euro5 autót 64000km-rel. Kérdésem az lenne, hogy mire érdemes figyelni a kiszemelt autónál. Van valami típushiba amire különösen oda kell figyelni. Kicsit visszaolvasva felvetődött benne, hogy ez a láncfeszítős dolog érintheti e az autót? Válaszokat előre is köszönöm! Üdv!
Biztosan az. Sajnos régen is Pestre vittem (+300 km) a kocsit, mert a közelembe lévő szervizben a második alkalom után nagyot csalódtam. Annyira értek az autókhoz, hogy a hülyeséget már ne vegyem be...mégis bepróbálkoztak. Megkérdezem a bevált szervizt.
2007-es 1.4 benzinesem van, most 128000 km van benne. Eleinte csak azt hitem képzelődök, de mostanában már egyre határozottabban hallom a vezérlés hangját (Ladás feeling). Ma olvastam utána és szembesültem a ténnyel, hogy bizony ez a típusra jellemző hiba. Cseréltetnem kell.
Mennyibe kerül ez most szakszervizbe?
Vagy melyik után gyártottat (megbízható) érdemes és honnan (esetleg Ebay, milyen néven fut)? Feltételezem, hogy a Hyundai motorral megegyezik.
Nem kell vele foglalkozni. A crdi meg 1500-nál akarja feljebb tetetni, holott onnantól van nyomaték. Környezetvédelmi hülyeség akar lenni. Párszor kipróbáltam, hogy feljebb teszem és 1-2 literrel magasabb pillanatnyi fogyasztást jelzett folyamatosan, mint amikor alacsonyabb fokozatban hagytam.
Mindent összevetve: az autógyáraknak (legalábbis a tömegtermelésre állt többségének) nem érdeke, hogy 20 évig használj egy autót. 5 évente vegyél újat! :-)
Nemrég tulajdonosa lettem egy 2012-es KIA CEED (ED) 1.4 kombi benzines autónak. Az autóban 105 ezer km van.
Januárban esedékes a kötelező szervizelés, amelyet (garanciális okokból) szakszervizben szeretnék csináltatni. Azt szeretném megkérdezni hogy a Budafoki út szervizről tudtok valami infót és ennél a szervízelési időszaknál mit szoktak cserélni és szerintetek kb. mennyibe fog kerülni?!
" Ja...és mint általában, a 16 szelepeseket nem szabad alacsony fordulaton sokat használni."
Mondjuk ehhez képest vicces, hogy az 1,4-es benzinesen már hisztizik kb. 70-nél, hogy tegyem 6-osba a váltót. Nem tudom ki programozta be így ezeket a váltási figyelmeztetéseket, de tuti, hogy nem vették figyelembe, hogy egy 100 lovas, 1300 kilós autóba is bekerül ez a rendszer.
EGR lefalazása...de nem biztos, hogy elektronikusan tolerálja. Lacettinél működött, utána nem is volt gond vele! Ja...és mint általában, a 16 szelepeseket nem szabad alacsony fordulaton sokat használni.
Az 1.6 GDI motorral szerelt Cee'dek szelep kokszosodását a közvetlen befecskendezés miatt nem lehet megelőzni. Szerintetek mik azok a dolgok amivel ez a jelenség kitolható? Mennyi megtett km-nél jelentkeznek a kokszosodás ártalmai...?
Lehet, hogy egy olyan cég tud segíteni, aki fényszórókat újít fel, foncsoroz, stb. Elvben van olyan technológia, amikor szét tudják nyitni a búrát a fényszóró testtől, majd újra összezárni.
(Egyébként én rájöttem, hogy nem az izzóval van gondod)
:) igen, ez volt az első ötletem nekem is,:) ezzel egy probléma kiütve!
de lehet hogy nem túl jó hogy ez a kis műanyag csak úgy összevissza mászkál odabent, és hátha van vmi megoldás, anélkül hogy a lámpatestet cserélni kéne
igen, bocsi, lehet rosszul fogalmaztam:): az izzónak van egy különűlló sárga búrája ,ami a lámpa test része, nem az izzóé, mert az izzó hagyományos "fehér". és ez a sárga bizbasz leesett a helyéről, és most ott csak úgy kóvályog a lámpatesten belül és emiatt nem sárgán villog az index mikor használom.
gondolom a vizsgán se fog tetszeni az illetékeseknek, nemcsak nekem :)