Nem rossz az otlet, jovore sok valtoztatast tervezunk, talan ez is megvalosithato. Meg nem igerhetek semmit, majd kiderul lehetseges-e. Az az igazsag mar most is sok munkam van a tippversennyel, csak ugy latom ertelmet, ha teljesen tudjuk automatizalni a dolgot, ehhez viszont ido kell.
A BMW mellett a Toyota is be akar lépni az F1-be, csak azt nem tudom, hogy már 2000-ben, vagy utána.
Mindenestre qrvára el vagyok keseredve, mert a rallyból meg kiszállnak, én meg inkább azt kómálom.
Egy hasonlat a Maláj Ferrari-szárny ügyhöz:
Ugyanaz a M.Mosley vezette FIA (akkor még FISA) '95-ben pont a Toyota VB autoján (rally)talált egy turpisságot.
A következmény: abban az évben az összes VB pontot megvonta a Toyota gyártól, és a következő 1 évre !! eltiltották a VB-től a gyári csapatot ! Hát ehhez képest a Ferrari...
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az ominózus szabálytalanság a Toyotánál teljesen szándékos volt, mégpedig a turbo légbeszívójánál egy elmés szerkezettel kiiktatták a kötelező szűkítőt, így több levegőt kapott a motor(nagyobb teljesítmény), de úgy, hogy ha le volt szerelve a turbo, ebből semmi nem látszott, felrakva meg ugyebár nem lehet megmérni a szűkítőt.
De szerintem mondjuk a Ferrarinál is tudtak arról az 5 (10 ?) mm-ről és én úgy tudom, hogy ebben az agyonszabályozott F1-ben eddig nem volt semmiféle "tűrshatár", ha rosszul tudom javítsatok ki !
De hát szegény Bernie-nek is meg kell élni valamibő' nemde ?
monygyuk fogadok arra,
hogy 1. Schumi -- mindenkinek ez a legjobb (pláne nekem)
2. lehet a Fika Makkinen -- egye fene...
3. E. Irvine - tudjátok azaz ir világbajnok!
Ez lesz és kész.
Hakkinen 2.60
M.Schumacher 2.60
Irvine 5.00
Coulthard 7.0
Frentzen 9.00
R Schumacher 16.00
Barrichello 16.00
Herbert 25.00
Hill 50.00
Alesi 50.00
Fisichella 50.00
Wurz 50.00
Villeneuve 50.00
Zanardi 50.00
Ti kire fogadnátok és mennyi pénzzel?
Kéne a jövő szezonban szervezni egy virtuális fogadási játékot. Aki nevez, az kapna bizonyos egységnyi lóvét, amiből minden versenyre fogadhatna. Az odds-okat valami "mértékadó" forrásból lehetne szedni, hogy honnan, arról gőzöm sincs. Az nyerne, akinek az utolsó futam után a legtöbb pénze jött össze. Hogy a gyakorlatban ezt hogyan lehet megvalósítani, azt nem tudom, az Internethet sík hülye vagyok. Érdekelne ez valakit a Tisztelt Tasztaltársaságból? Talán Tiviéket meg lehetne győzni, hogy az oldalukon legyen a játék. Kinek ttszik az ötlet?
Kösz a linket. Úgy néz ki, hogy sehol nem találok nagyobb terjedelmű beszámolót az eseményről ( sajnos ).
A Hondáról annyit, hogy tegnapelőtt tartottak sajtótájékoztatót a BAR-nak szállítandó motor kérdésében. ( " könnyű, magas fordulatszám, több mint 800 LE, stb. " ). A motor fantázianevére nem emlékszem, de remélem a BAR többre jut vele, mint az idei Supertec motorokkal ( és az F-1 fórum nem csak két pilóta nevétől lesz hangos ).
Kiderult, hogy Schunmacher ugy akar segiteni Eddie-nek, hogy jol megnyeri a japan versenyt. Hajra!
Walkinshaw folytatja az agyelszivast: most a Jordan R&D fonoket - Doctor John Davis-t - csabitotta at. Ra is fer az Arrows-ra, mert alighanem ez volt a legrosszabb idenyuk a 22 ev alatt...
Norbert Haug attol tart, hogy a hetvegen nem csak ket csapat csataja lesz, hanem a Williams es a Stewart is mindent bedob a VB negyedik helyert, valamint Frentzen is mindenaron Coulthard elott akar vegezni az osszetettben.
Irvine peldakepe James Hunt 1976-ban egy hosszu parbaj utan ugy nyerte el Lauda elol a cimet, hogy a spanyol futamrol kizartak nehany mm meretproblema miatt, majd az ideny vege elott visszakapta a gyozelemet. A sors ismetli onmagat ...
Minden 13. evben elvesziti az ev vegen a cimet egy csapatsorrend nelkul mukodo csapat:
1986: Alain Prost nevet a Williams /Nigel Mansell es Nelson Piquet/ jateka vegen.
1973: Jackie Stewart /Tyrrell/ a neveto harmadik a Lotus
kivalosagai Emerson Fittipaldi es Ronnie Peterson helyett.
Szegeny Hakkinen, mennyit fog sirni...
Amugy lehet, hogy a finnek sirosak: 1990 nyaran JJ Lehto produkalta az egyik legnagyobb F1-es zokogast, amikor a Monteverdi-Onyx csapat csodbement es igy o kihullott az F1-bol.
Félre értettél. Nem Villeneuve vezetői képességeit kérdőjeleztem meg ezzel. Csupán egy kis összteljesítmény értékelés (autó+pilóta)a 97-es bajnoksága után.
Érdekes lett volna megnézni Schumachert (akármelyiket)? Hakkinent vagy nagyarc Eddie-t mit tudtak volna kezdeni egy olyan autóban amely rendre feladja a versenyeket.
Ugyanis, ha vetted volna a fáradságot és utánanézel a dolognak, kideríthetted volna, hogy 1 esetet kivéve az összes versenyen technikai probléma okozta a kiállást.
A tavalyi évben pedig javíts ki ha rosszúl emléxem (mert ényleg előfordulhat), de mintha a VB pontversenyben közvetlenül a két McLaren-es és a két Ferrari-s pilóta mögött végzett volna, és ismerve az autók közötti különbséget én ezt nem tartom olyan rossz eredménynek.
Ettől függetlenül nagyot csalódtam az idén a BAR csapatban, de remélem jövőre (vagy akár most hétvégén) jóváteszik.
,,Amikor Ayrton Senna a McLaren-Honda alkalmazásában állt, nyolc különböző Forma--1-es magazin létezett az országban, és a futamok előtt fél évvel elfogytak a jegyek -- emlékezett Szuzuki. -- Mára egy újság maradt, és az is veszteséges. A brazil versenyző volt az utolsó
nagy egyénisége a sportágnak. Schumachert is nagyon szeretik az emberek, de lábtörése után elvesztette az esélyt a világbajnokság megnyerésére. Häkkinent nem kedvelik, mert nincs egyénisége, Irvine pedig az itteni mérce alapján túlságosan arrogáns."
Jut eszembe, még 4 pont. Monte Carlóban is kicsúszott és emiatt a másodikból harmadik lett. A négy úgy jön ki, hogy EI így lett ott harmadikból második.
Igazad van ami az F1 publicitását illeti. Most néztem meg a gyorsasági motoros VB honlapját
www.dorna.com Na valami ilyesmi kellene. Minden információ benne van amit hiányolok az F1-ből. Pl: versenyzőnként a versenyben megtett körök körideje, az egyes szakaszok ideje stb. Itt lehet összehasonlítást tenni, van mit elemezni. F1 - tud valaki ilyen oldalról?
Nem vagyok benne biztos, hogy Hakkinen megérdemelne-e idén is egy vb címet. Tavaly tényleg jól teljesített, az oké. Idén viszont csak a saját hibájából elszórt 20 pontot (Imola és Monza; úgy látszik valamelyik Ferrari szurkoló megbabonázta a hazai pályákon), DC szíves közreműködéséről már nem is érdemes beszélni. Ezzel szemben EI csak 2-t, a Hungaroringen. Idegileg kicsit instabillá vált a srác, nem meggyőző a szereplése.
Villeneuve már tavaly is egy nagy nulla volt, de ez most mindent alulmúl.
Szabadalmaztasd az ötletedet, mert tényleg baromi jó. Ha jól emléxem, utoljára 1984-ben volt olyan verseny, ahol azonos autókkal kergették egymást a F1 akkor menői, meg még páran a rallyból, egyéb pályaversenyekből. A Merci akkor dobta piacra az új C osztályt és ezzel a szerintem nagyon jó fogással kívántak neki hírverést kelteni. Mindenki kapott egy ugyanolyan kocsit, aztán hajrá. Ugye nem kell mondjam, ki győzőtt?!
Tegnap a királyi 1-es is beszámolt, hogy Berger vezérletével a Hungaroringen tesztel a Williams-BMW. Nincs valami híretek véletlenül az elért időeredményekről? Egyébként láttátok a kék-fehér BMW színekben pompázó autót? Ez lesz a végleges változat?
Upsz, persze, hogy rosszul emlékeztem: mindkettő 5:45-kor kezdődik, uis vasárnap hajnalban órát állítunk. Bocsi a dezinfoért. Tehát helyesen:
Időmérő: 5:45 MTV1 (Hajrá Jenő, hátha megfázott és nem tud beszélni:-)
Verseny 5:45 MTV1 (dettó)