Most pontosan nem ismerem a szabalyokat, de szerintem csak sulycsokkentes miatt nincs onindito.
Par eve az viszont az egyik csapat kocsijaiban volt onindito!
A kocsi nem erte el a minimalis sulyt (van meg ilyen?) ezert nem (csak) potsulyokat tettek bele, hanem oninditot.
Mint, már említettem volt szerencsém a Prost csapatnál vendégeskedni a Hungaroringen. A motort indító szerkezetre külön rákérdeztem, hiszen a média valóban a sűrített levegőt súlykolta mindenkibe korábban. Nos ez a motort indító szerkezet inkább egy "eletromos kurbli", és semmi köze nincs a sürített levegőhöz.Egy villanymotor pörgeti meg a "kurblit", amely valóban a főtengely kivezetett végével találkozik.
Én úgy tudom, hogy az F1 autókban van akku. Egyszer azt hallottam, hogy Prost azért esett ki, mert szétdurrant az akkuja. Valami villamos szakember biztos meg tudja mondani, hogy miért kell ide akku. Szerintem feszültség- és talán áramszabályzási problémák lennének, ha csak generátor lenne, de nem vagyok benne biztos.
Én sem értem, hogy miért nem tesznek bele önindítót. Az autók súly minimálva van, tehát ez azt jelenti, hogy tudnának az előírtnál könnyebb autót csinálni. Ha tudnának, akkor beférne még egy önindító is, hogy meglegyen az autó minimál súlya. Biztos van oka, hogy nem tesznek bele, mert az F1 konstruktőrök sem hülyék, de miért nem? Valami guru mondja meg nekem!
Figyelembe véve az utóbbi versenyek bénázásait, még az is előfordulhat, hogy MH+EI kiesnek Malajziában és megint Heinz-Harald kolléga nyer... Márpedig így az utóbbi évek talán legjobb Japán GP-jére lenne kilátásunk...
Mellesleg a pilóták teljesítményét nézve én idén Frentzent tartom a legjobbnak, mögötte Ralf és Barrichello (utóbbi azért hibázott egyszer-kétszer idén), majd Badoer. Ellenvélemény?
A kurblival a főtengelyt forgatják meg, a tengely blokkon kívülre kivezetett végén van egy erre kiképzett fogadó rész. Végül is az indítómotor is ezt csinálja, csak fogaskerék áttétellel. Az F1-es autókból valami miatt kispórolták az indítómotort (talán súlycsökkentés, mert akkor akkumulátor is kellene, nem is kicsi).
Nem értem a gondodat! Tény, hogy süritett levegővel indítják a motorokat, de szerintem senki sem olyan barbár, hogy azt higyje ezt a hengerbe fecskendezik. Nyilvánvaló, hogy ezt a motor mechanikus megforgatására használják. Igazi, ősi neve valóban kurbli. Én mégsem tartom olyan baromságnak, ha valaki szerint kompresszorral indítják a kocsikat.
(Nyílván a kurrblit se a motorblokkba helyezték)
Neked van igazad. Ennek a klasszikus szerzámnak van egy ősi neve: kurbli. Csak az F1-ben, meg a Cart-ban meg még ki tudja hol, ez már gépesítve vagyon, de attól még kurbli marad. OFF ON Apám első kocsijához - az első Zaporozsec változat volt - anno az oroszok kurblit is adtak tartozékként. Fő az önbizalom. -)))) OFF OFF Ahogy a versenyeket nézem, néha az F1-ben is elkelne. -)))
Ez még a Dávid-Palik duó agysorvasztó hatása... Ők emlegették folyton, hogy indítanák kompresszorral a nemtudommijüket...
Szóval, kedves Fidusz. A kompreszor egy szép nagy masina, és sűrített levegőt állít elő. Ezzel még egyáltalán nem lehet beindítani semmit, csak jön a csövön.
A motorok indítására egy sűrített levegővel működő "légmotort" használnak. Ez nincs beépítve az autókba, mert sűrített levegő úgyis csak a box környékén van (palackban ki szoktak vinni egy keveset a rajtvonalhoz is).
Hanem az egyik szerelő odaviszi az autó végéhez, bedugja a tengelyét a megfelelő lukba, aztán megforgatja vele a motort, mire az beindul.
Nem a kompresszortól. Légmotortól, levegős önindítótól. Amikor palackról táplálják, kompresszor a közelben sincs...
A Palik meg a Dávid se értett jobban a dolgokhoz, mint a Jenő. De hogy ez a kompresszor így megmarad... Megehetné őket a rosseb.
Szerintem nem nagyon lehet emiatt Wurzot hibáztatni. Valóban tudott volna balról előzni (amennyire emlékszem a jelenetre), csak hát nyilván azt hitte, DH vmiért lassít egy kicsit, aztán menni fog tovább (azér' az nem tipikus, hogy egy kocsi az első kanyarban kileheli a lelkét, ráadásul minden látható jel -füst, gőz, lángok- nélkül). Mire észreve(he)tte, hogy nagyobb zűr van, addigra már kicsit behúzott jobbra, és akkor már tényleg nem tudott mást csinálni, mint még jobban elkapni a kormányt. Mondtak olyat is, hogy vki őt is meglökte 'turul, de nem tudtam eldönteni se a belső kamerája, se a heli képe alapján, tényleg így volt-e. De lehet, nagy volt a tumultus. Szokványos versenybaleset :)) Szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Az a legyalult gép elég hátborzongató volt...
"Utálom Wurz-ot!!!
Mert egy gátlástalan barom. Miatta meghalhatott volna Diniz.
Az RTL-en Lauda azt mondta: ilyen esetben nem arra kell kerülni amerre a forgalom van.
Elnézést a Wurzot kedvelöktöl. "
Azt gondolom elfelejtette megemliteni, hogy a masik iranyba _nem tudott_ volna kerulni. Eleg nehez ilyen esetben befele kerulni. Es ugye ha hatulrol belehajt Hillbe akkor ugyanott van, ugyanis akkor ot loki be a forgalomba.
SZVSZ Diniz az auto tervezoinek a hibaja miatt halhatott volna meg.
Ténylkeg flúgos futam volt. Viszont én is úgy tudom, hogy kompesszorral indítják az F1-es járgányokat. Kerékcserés lefulladásoknál már volt erre elég példa....
Te, figyu, van jogsid? Ha igen, akkor keresd meg a könyvet, amiből a műszakira felkészültél (?!), az alapdolgoknak benne kell lenniük. Nézd át, aztán _utána_ kérdezz, ha még van mit :)))
Ps: ha nincs jogsid, akkor dettó :))
"ezekben a kocsikban nincs önindító!"
Attól még generátor van... Amúgy Degeczinek -még ilyen hülye nevet :))- igaza van: nyilván akksiról megy a dolog, több okból...
"Ezeket a mocskokat kompresszorral indítják!"
Aha... a gumikat meg levegőkulccsal fújják föl, nem? Esetleg légkalapáccsal dagadtra verik :)))?
Hali!
Utálom Wurz-ot!!!
Mert egy gátlástalan barom. Miatta meghalhatott volna Diniz.
Az RTL-en Lauda azt mondta: ilyen esetben nem arra kell kerülni amerre a forgalom van.
Elnézést a Wurzot kedvelöktöl.
Egyébként Jenöt csak az RTL reklámszünetekben élvezem, de ez is elég. Ritka nagy állat.
A Stewart gyözelemnek örülök, mert jó volt nézni, ahogy ünnepeltek. Kis Schumit sajnálom, mert vasárnap szinte hibátlanul vezetett. Nem von le ebböl az sem, hogy neki nincs mit veszítenie.
Háttérinformációk (RTL) szerint a Ferrari azért stagnál, mert nincs megfelelö visszajelzés az autó karakterisztikájáról. Jellemzö, hogy Irvine boxbajövetele elött nem tudta megmondani, hogy milyen gumit kér.
Ez okozta a kavarodást. Kiváncsi leszek mit fog jövöre alakítani.
Hakki no komment. Az, hogy 2 pontot szerzett köszönheti a csapatnak, mert a második kerékcserénél teletankolták a gépét. Közben kiszámolták, ha néhány körön keresztül visszafogottan hajt, talán elég lesz a verseny végég a benzin.
Elég volt.
Szerintem az év eddigi legélvezetesebb versenye volt, leszámítva Wurz alakítását.
Csak annyit mondanék, hogy le a kalappal HHF előtt. Senki nem érdemelné meg a VB-címet rajta kívül ebben a mezőnyben az idei teljesítményük alapján. Teljesen Prost és Lauda stílusa, nem akar többet kihozni az autóból, de ami benne van, azt kihozza. Ha most célbaér, simán lehetne bajnok. Talán még így is, csak Häkkinen lehet ellenfele, szerintem Irvine-t simán elveri mindkétszer, max. a ponthátrányát nem dolgozza le.
MS-nek vigyáznia kell, a Ralf-HeinzHarald duó nagyon készül a nibusza megtépázásához...
Kedves konor_!
Szerintem neki szárazt tettek. Aztán később kiállt megint vizesért, amikor másodszor eleredt az eső. Aztán megint szárazra. És őneki nem kellett bénáznia száraz úton az esőgumival...
Nade ezekben a kocsikban nincs önindító! Ezeket a mocskokat kompresszorral indítják!
(valószínüleg ezzel állítják elő a "tekintélyes nyomást" az üzemanyagrendszerben.)
Ja, RTL. Ugyan relativ jol megertem amit ott mondanak, de nem szeretem. Viszont annak, hogy megis inkabb ott nezem mostanaban csak az egyik oka jeno. Legalabb ennyire fontos a kepminoseg. Hatalmas a kbseg! Az MTV olyan a szep eles, kontrasztos RTL utan, mintha egy eletlenito filtert eresztettek volna ra. Es nem csak az ilyen ottani kozvetiteskor, mas helyszinekrol is (a magyart nem tudom, nem voltam itthon akkor, de lefogadom, hogy szebb lett volna az is).
Bar az is igaz, hogy az RTL-en meg epp csak az elso harom ert be a celba, mar jott is a reklam! Hogy az a.. #$@
A mechanikus meghajtas nem szabalyozhato tisztessegesen, ezert egy szabalyzott befecskendezesnek feltetele az elektromos pumpa. En azert tippelnek az akkurol hajtasra, mert mar az inditas elott elo kell allitani egy tekintelyes nyomast az uzemanyag rendszerben. Persze ha a generatorrol megy, akkor legfeljebb tovabb kell az inditoszerkezetet hasznalni, szoval vegulis lehetseges.
De a lenyeg vegulis az, hogy valoszinuleg van vmi leallitasi lehetoseg, nem hiszem, hogy csak lefullasztani lehet. Vagy hengerfejet kinyitva, a la Ebadta :-)
Nade ezt a tápszivattyút nem az akku hajtja, hanem a motor fordulata által keltett áram. Nem egészen ugyanaz. Előbbi esetben. ha leáll a motor, a benzin tölt feszt. Utóbbi esetben nincs probléma. megáll a motor, leáll az áramés a tépszivattyú is.
Hú de jófej vagyok!
Igen, ezekkel tisztaban vagyok, de nem ugyanezt csinalta Irvine is?
Esogumi, szarazgumi...
Ezert nem ertem, hogy kerult Hakkinen ele.
Az is lehet, hogy osszekevertem az egyik boxbeallasat a Saloeval...
Én nagyon gyökér vagyok a motorokhoz! DE szvsz a tápszivattyút a motor maga tekeri. Tehát ha leáll a motor, a tápszivattyú sem viszi a benzilidént.
Faty rosszú tutom?
A mai NS-ben mind2 Stewart pilota alldja a boxtaktikat es a csapatot,
valamint mind2en megemlitik, hogy nagyon sajnaljak Ralfot.
Hat nem semmi verseny volt. Nagyarc Eddie aki sosem hibazik biztos megint
azert ment a fure, mert felt hogy Mika
nekimegy. Az esosgumi-szarazgumi, valtsunk-nevaltsunk taktikat a Ferrari
es a McLaren is jol elcseszte.
De mindenkeppen orulok a Stewart csapat
sikerenek. Megerdemeltek.
Nemtom, hogy csak en voltam mar annyira
zabos Jenonkre es csak azert hallottam,
vagy tenyleg azt mondta, hogy idezem:
"Jackie Stewart a többszörös PILÓTA..."
Azta. Tenyleg? Szerintem a mostani versenyzok kozul is mindenki tobbszoros pilota. Most eloszor fordult elo, hogy annyira nem birtam, hogy atkapcsoltam az RTLre,
pedig egy kukkot nem tudok nemetul. Namind1. Hujje, es kesz. Csak meghalni nem akar sajnos. Vagy legalabb
megnemulni...
De mit akarsz áramtalanítani? SZVSZ erre nincs semmi szükség. A személykocsiknál is csak biztonsági szempont a sluszkulcs, de csak azért. hogy nehezebb legyen ellopni.
Ugye a pletyka szerint Mansell egyszer azert vesztett el egy biztos futamot, mert az utolso korben integetve atbillentette a leallito kapcsolot. Ha ez mese is, az valoszinu, hogy van vmi aramtalanito kapcsolo vesz esetere.
Kedves konor_!
A magyarázat: Hakki esőgumikkal csigázott körökön át a száraz pályán. Aztán kijött visszacserélni a gumijait. Ez 2 csere+ a lassúság. Ezért tudott Irvine elé kerülni.
Mondjuk jó volt az ötlet, de nem jött be. Ha nagy eső kerekedik, Hakki már kinn száguld esőgumin, míg a többiek baromi lassan visszaóvakodnak a boxba, és ráadásul csúcsforgalom van. De nem jött be, mert elállt az eső. (Mellesleg Franciao.ba épp elmentek a boxbej. előtt amikor szakadni kezdett. Mentek is egy csiga kört mindannyian. Irvine meg épp bement, de őt meg nem várták.)
Én valahol arról olvastam, hogy mind Hill, mind Frentzen kocsijában a motorvezérlő eletronika szállt el, egyszerűen leállt a motorjuk. Így Hill sem lehet felelős a rajt utáni balesetért, szerencsére Dinz megúszta.
Más. Itt még nem olvastam: állítólag a Michelin tervezi a visszatérést az F1-be. Ha 2001-től jönni akarnak, akkor állítólag ezt hamarosan hivatalosan be kell jelenteni a FIA-nál. Ez a hír pár hetes, ki tud róla többet?
Lehet, hogy vegul sebessegben maradt Frentzen autoja, de o azt mondta ugy leallt a motor, mintha egyszeruen levette volna a gyujtast. Beazott volna? Nagy kar, tenyleg.
Remek volt ez a flúgos-futtam. Csak ez a Jenő ne lenne...
Lehet szidni Hakkinent, de idén annyira balszerencsés szegény, hogy ha bajnok lesz minden elismerésem az övé, még ha a legjobb autóban ül is. Bár igazat adok annak a véleménynek, miszerint ha MS köztük lenne, messze vezetné a pontversenyt.
Egyébként a McLaren megint boxban akart nyerni; Frentzennel együtt jött ki Coulthard kereket cserélni. Ez teljesen érthetetlen számomra. SZVSZ Coulthard gyorsabb volt azokban a körökben HHF-nél, így ha két-három körrel előbb vagy később jön ki, biztosan meg tudja előzni. Erre megint "boxviadalt" rendeztek. Szerintem ez nem véletlenül alakul így minden versenyen, és nem ez a célravezető taktika.
Nagyjabol egyetertek az elottem szoloakkal. Bennem ket kerdes maradt a verseny utan:
1. Miert ul csupa vezetesi antitalentum az autokban? Mert, amit muveltek a palyan, az tobb mint borzaszto volt.
2. Miert hujek a szerelok?
Amugy Schumacher-family rulez, a legjobb pilotakat ez a nemzetseg termeli, nagyon ugy nez ki.
Nagyjából egyetértünk. Remélem az alábbi recept néhány éven belül készre sül: R. Schumacher+Williams+BMW=VB cím. Örvájn meg menjen el Velorexet vezetni. Már másodszor száll el a verseny vége felé, ha szorongatják. Trulli nem szállt el, pedig Rubens kissé agilisabb volt mint Hakkinen. Örvájn most dönti halomra a Ferrari maradék reményeit bármelyik idei VB címre, pedig közel állnak... Remélem MS ezt látva visszajön, ha teheti.
Fedett palyat akarok! :)
Csak egy par gondolat, mert a lenyeget mar leirtatok...
Hakkinen es Irvine vedelmere legyen mondva, hogy nekik van a legtobb vesztenivalojuk, igy ertheto a visszafogott vezetes, annak ellenere, hogy nem nagy esomenok. Nem kell sem a csapatot, sem a versenyzoket szidni az elhibazott eso gumi-nem eso gumi miatt. Ez csak szerencse kerdese, bejon vagy nem.
Egy kerdesem is van. Ugye az elejen Hakkinen 2. Irvine 6. korul volt, aztan mindkettojuknek volt 2 kerekcsere (vizes-sima) raadasul Irvine csereje 30 mp-re sikeredett. Ezeke utan joval, latom, hogy Irvine 8. (?) Hakkinen 11. (?) korul. Ez hogy tortent tudja valaki? Hakkinen ennyire lassult, vagy volt egy nem mutatott boxkiallasa?
Jeno:
Parszor elsirta, hogy mar megint nem vagyunk kinn...
Az elso rajtnal Ralf meglokte Hakkinent (Szerintem Coulthard volt elotte)
Amikor GF kisodrodott Jenci a felverodo por ellenere sem vette eszre, igy Irvine elozeset dicserte..:)
A Dinizes balesetnel, amikor Wurz kocsijabol mutattak, Jeno azt mondta, hogy szerencsere kikerult a balesetbol. Ez a barom nem vette eszre, hogy O utkozott Dinizzel, pedig csak egy repultek az alkatreszek...
Mennyen fociba vissza!
No, ez a futam izgalmasabb volt, mint az utolsó 3 szezon együttvéve :))
"Hill volt a hibás, vagy a kocsija"
A kocsija. "Elment belőle az erő"- mondta a futam után (biztos eldugult a karburátor :)))
Frentzennek meg a váltóval voltak gondjai -annyit mondtak csak, hogy elektronika-hiba-, lehetett látni, mikor húzták ki a kocsiját, hogy sebességben maradt.
"feltünően jobb lett Ralf Coulthardnál és Hakkinennél is, vagy csak ő kockáztatott a legtöbbet, nemtom, de lenyomta a pályáról őket! Teccett! Egyre jobb a fijjú!"
Hát igen. Nagyon megérdemelte volna a győzelmet. Megjegyzem, én úgy láttam -a defektje után mutatták talán 3 mp-ig-, hogy vmelyik Stewart nagyon közel volt hozzá hátulról, elképzelhetőnek tartom, hogy hozzáért a gumihoz az első szárny, vagy ilyesmi.
Hakki pedig megint megmutatta, hogy remek pilóta ő... de csak ideális körülmények között. Amint vmi prücök van -kedvezőtlen útviszonyok, bizonytalan autó-, 1ből meghalt. (Ne kezdjünk vitatkozni, ez nem szapulás, hanem az én véleményem :))) Ettől függetlenül most okosan csinálta: ment, ahogy tudott, hátha... és bejött neki. Imho a kis Sumi sokkal jobb: az eddigi villanások után most -hogy bírta végig a gép- láthattuk, hogy a vezetői tudása hasonló a bátyjáéhoz (a modora még jobb is - remélem, így marad :))), hosszabb távon is tudja tartani magát (idegileg, koncentrációval), szóval remek gyerek, és nagy zsonglőr.
Eddie pedig szerintem egész jól ment, ha nem b@ák el a boxban a dolgot, vsz. sokkal jobb helyen végez - nem is annyira a +20 mp miatt, de ha belegondolok, milyen q#&@ mérges lehetett egy ilyen akció után, azt csodálom, hogy nem hibázott nagyobbat.
Az mindenesetre megint feketén-fehéren kiderült, hogy a kocsik sokkal többet számítanak, mint ami -szerintem- egészséges lenne :(((
Kedves Chavo!
Tényleg 3 gumival várták. Ott állt a f@szi a csavarkulccsal, meg a gumis ürge, gumi meg sehol. Aztán kezdtek rohangászni, akkor meg nem rakták fel a tengelyre. Szerintem abban a 6 mp-ben nem vennék észre, ha más gumi van ott, mert mindenki csak a saját részével van elfoglalva, azt szereli a többit nem nézi.
Hali!
Egyszerűen csodálatos ez a Hakkinen, most már kimondottan imádom, amit szombaton az edzés végén csinált azért csak gratulálni tudok neki, én is ugyanezt tettem volna a helyében durcin elsompolyogtam volna, és mi a francot számít, hogy esőben nem császár a futamok 90 %-a szárazban megy és kész. Egyébként is a csapat szólította ki kerékcserére. Coulthard azt csinálta amit szokott kurvára örültem amikor kiesett a marhája. Frentzent és Ralf-ot sajnáltam, a Fischi meg olyan hülye amilyen idáig is volt. Irvine és a Ferrari már túl tesz minden mulatság tárgyán szerintem jövöre jobb lenne, ha nem is indítanának csapatot. A Jenő meg egyszerűen gyilkos volt tegnap, egy killer, bárcsak valaki elpaterolná a színről.
csá
Ugyan a közvetítés csapnivaló volt (nemcsak a Jenő) de azért nem hiszem el, hogy egy versenyzőt 3 gumival várnak a boxban. Persze a tv-ben csak ezt mutatták.
Sokkal valószínűbb, hogy a negyedik gumi különbözött a többi 3-tól és sürgősen ki kellett cserélni. Elgondolkoztató a másodszpiker kijelentése: Lehet, hogy a lecserélt gumit rakták vissza?
Nos ezen a versenyen mindenki elkövetett valami bakit. Leginkább a kis Sumit sajnálom, hisz ő a defekt miatt szorult le a dobogó tetejéről. SZVSZ Frentzen elváltotta magát, tehát nem motorhibára gyanakszom. Nála ilyent már nehány futamban láttam, amikor a belső kamerával mutatták, ahogy küszködik, aztán varázsütésre helyreáll a rend.
A fehér autók diadala megérdemelt, már sok futamban bizonyították, hogy ez jár nekik.
Végül a McLarenről. A versenyzők 50%-a világbajnok lehetne ebben az autóban. Kár, hogy olyan versenyzőik vannak, akik az időjárástól függenek. SZVSZ ha Sumi ebben a csapatban versenyezne, unalmas lenne a forma-1
A tegnapi versenyre csak egy jelzőt lehet ráaggatni: flúgos futam! Sajna csak ritkán láthatunk ilyen versenyeket. Szerintem M. Schumacher agyvize majdnem felforr, amikor nézi ezeket a versenyeket. Ha nincsen a lábtörése, akkor valószínűleg toronymagasan vezetné a VB pontversenyt. A mezőnyben ő a legjobb a száraz gumival vízben történő motorcsónakázásban. Ő biztosan nem ment volna be gumicsizmát húzni kétszer-háromszor... Amikor R. Schumacher az élre került, akkor végre nyugodtan hátradőltem a fotelben: most meglesz az első győzelme, megérdemli. Erre pár perc múlva a rohadt Bridgestone közbeszólt. Nálam a virtuális győzelem az övé. Mindenesetre a Sch. testvérek pontösszevonással vezetik a VB pontversenyt. -)))))
A Zörvájn nevű lufi meg végképpen kipukkant. Én Todt helyben elgondolkodnék egy Irvine-Badoer cserén a hátralévő két versenyre. Akkor legalább valamivel érthetőbb lenne a totális csőd.... De ha MS visszajön, akkor az Irvine-Schumacher csere még jobb lenne.
Jenő nagy mágus. Amint el kezdte mondani, hogy mi lenne, ha aki épen vezet nyeren, azonnal kiesett az illető. Már a végén féltettem Herbertet:-)
Hakkinen+Irvine szerintem most a csapata áldozata volt, bár Eddie fiú a végén fűnyírás helyett nyomhatta volna, mint Hakkinen, mert a finn legalább akkor köszörült valamit a csorbán. Mellesleg szerintem a Ferrari szerelők elugrottak tanfolyamra a McLarenhez:-) Mókás volt ahogy úgy gondolták Irvine 3 kerékkel is vidáman továbbmegy. Ja, hogy 4 kereket hozott be, és csak 3-mal akarták kiengedni? Sebaj:-) Még jó hogy nem emelték fel a táblát, hogy mehet. Lett volna meglepi:-)
Szerintem B. nem azért lett 3. mert a végére paprikázódott, ő is számtalanul volt a boxban.
Az egész verseny olyan volt, mint 1993-ban az Eu. nagydíj (Donington Park, ha jól írom). Csak ott volt egy igazi esőmenő (Senna), aki az 5 nagyságrenddel gyengébb Mc-ivel lenyomta Prost Williams-ét, mert csak 3-szor ment cserélni, míg Prost 8-szor:-) Sőt le is körözte.:-) Ja ott volt köd is:-)
Mellesleg akiért tényleg kár: Frentzen, Villeneuve, és R. Schumacher, ők tényleg nagyon pechesek voltak.
GF tényleg érdekesen versenyzett, időnként kiment füvet nyírni aztán egyszercsak ő vezet:-) 2 körön át.:-)
Na! Minardi a Ferrari elott! Ezt se sokan josoltuk volna meg...
Herbert meg mindenkire racafolt, megse kell ot nyugdijazni. Panist viszont igen: Itt az otodik, Franciaorszagban a harmadik helyrol esett vissza eso tarkitotta futamon. Meg jo, hogy a verseny elott kijelentette, hogy neki fexik a vizes palya...
Viszont a kis Schumi nem nagyon bir hibazni, HHF meg egyaltalan nem ...
Barrichelloval az a gond, hogy mindig a verseny vegere paprikazodik fel, amikor mar keso.
Fisichellanak a multkor az autojat vertek szet a tifosik, most az arcat probaljak majd meg, olyan igezkezettel tartotta fel Irvine-t... Giancarlonak egyebkent piszok nagy mazlija volt, legalabb 5-szor kellett volna kiesnie, csak mindig visszamaszott vhogy a vegzetes kicsuszasaig.
Eddie egyebkent tenyleg rosszabb, mint harom eve barmikor ...
Hakkinen is osszeomlani latszik, mint a legutobbi futamon, jo hogy a Minardit meg birta elozni ...
Villeneuve most derekasan kuzdott, kar erte.
Zonta, Takagi es de la Rosa nem nagyon mutattak semmilyen elfogadhato format...
Badoer es Gene viszont kemenyen es hibatlanul ment.
Szegeny Diniz szantasa lattan kisse megdobbentem, de azutan megnyugodtam, ahogy kaparaszni lattam a foldbe furodott kocsi alol. Syerencsere o nem betonra esett a fejevek, mint Rodriguez ket hete.
Coulthard hibazott, de legalabb elismerte.
Mi lesz vajon Malajziaban?
Remélem, nem leszek hosszú. De akkor kezdjünk is bele, tehát in medias res, ahogy Herr Sándor Fábry is megmondotta volt már nem egyszer, több sikeres és kevésbé sikeres műsorában is.
Ja, mellébeszélek? Az már nam lehet baj, mert... :o)
Naszóval: Igen, a verseny közben mindannyiunk Jenőjének csak egy igazán jó mondata volt, vagyis csak az állt közel a valósághoz: "Ez az idény versenye!" Aztán a többi mondatát hagyjuk, vagyis hagyom z éppen aktuális szapulókra, én most nem jegyeztem a bakijait. Tény: Lassú volt, és mindig arra hivatkozott: "Sajnos nem vagyunk kinnt a versenyen" Majd Malajziába biztos ott lesz...
A Rajt: Én először nem tudtam, mi van. Csak egy marha nagy vigyor hagyta el az arcom. De késöbb +jelent újra, mégpedig az RTLPub-ot nézve, (Vagy TV2, nemtom), márminthogy azé' vót új rajt, mert kiugrottak az elsők... Hehe, nagyar tv-k!
A megismételt rjtnál egész jól jött el Irvine, ezt természetesen nem vette észre Jenci.
A nagy balesetnél szvsz Hill volt a hibás, vagy a kocsija. Gyanítom, inkább a kocsi, mert több difi is volt a Jordanekkel a hétvégén. Szegény Wurz és Diniz pedig még a végén ott lehettek volna. Na mind1. És hill is jó helyen volt előzőleg. De Diniznek szerencsére nincs baja.
Amikor eleredt az eső, feltünően jobb lett Ralf Coulthardnál és Hakkinennél is, vagy csak ő kockáztatott a legtöbbet, nemtom, de lenyomta a pályáról őket! Teccett! Egyre jobb a fijjú!
Szegény Hakkinnen is jól +szívta. Ez sem dicséri a McLaren boxmunkáját, de az időjósaikat egyáltalán nem.
De ha már itt tartunk, akkor ma (már tegnap) a Ferrari is sz@r volt. De talán az Írnél elkövettett hibájuk Salo első légterelőpje , és az azzal együtt történő kerékcsere miatt volt, vagyis Salora nem voltak annyira felkészülve , Irvine-t várták, és nem volt elég Gumi. Pedig a gumival vigyázni kell! :o)
Ha az nincs, akkor lehet, hogy most Eddie vezet. De mannyi "ha" lehetett volna!
Csak felsorolom, remélem teljes: Frentzen, Coulthard, Fisichella, Ralf Sch, és ez csak az első helyre vonatjozó "ha" felsorolása volt.
Tehát jó volt még, de szerencséje nem: Badoer, Villeneuve, És még Eddie sem volt rossz. Ő is csak egyszer hibázott.
Az én szememben a verseny legnagyobb hőse Ralf volt, aki ugyanazt a kanyart defektesen túlélte, amelyikben Coulthard egy ép kocsival "meghalt". Szóval ez is mutatja, hogy David nem biztos hogy jó a McLarenbe. Pláne első számú pilótának. Hogy miért marad, miért tartják még ott , nemtom. Akkor jöhetne már tán idén Heidfeld, vagy hogy is hívják.
A legszerencsésebb , és a legmegbízhtóbbak ezen a versenyen a Stevardok voltak. De hát ezt mindenki látta. Herbertre már nagyon ráfért egy jó eredmény, és a Stewardnak is jól jött , hogy megmutathatta magát.
És Trulli sem hibázott, sőt nagyon jól fenntartotta Barichellót.
Á, Gene-t majdnem kihagytam! Ő is ügyesen végigment, nem hbázott, a csapata is, a kocsi is bírta, szóval megérdemel egy forró virtuális kézfogást. És a Minardi is, talán jövőre is leszenk. Csak jönne már a Telefonica! (Meg a Matáv-Suzuki kocsi! De lehetne MOL-Ikarus is! :o) )
Salonak nem volt nagy napja, a rossz rajthely után még problémái is voltak. Talán majd A maláj pályán! Hajrá Mika (Salo)!
Jól megnéztétek Diniz kocsiját? Hát nem tudom, hogy hogyan tudta komoly fej- vagy gerintsérülés nélkül megúszni, mert a bukócső teljesen leamortizálódott, ennyire lapos kocsit nem láttam még. Hál istennek, nincs baja!
Itt kell megjegyeznek, hogy a Topicnyitó CICUS-nak Ő volt a kedvence! Most biztos szomrú lett volna. De szerncsére még nem találkozik vele odafennt...
Bocsánat, elérzékenyültem. Szóval a testvéremről, Cicus-ról volt szó.
A hátralévő versenyeken pedig mindenki bizonyíthatja képességeit. Az új pálya még mindenki számára ismeretlen, a Japán-t meg mindenki Irvine pályájának nevezi, szerintem ez nem igaz, csak annyi valós belőle, hogy jól szokott ott menni.
Annak örültem volna, (Húú, micsoda anyázás, meg sárdobálás lesz ebből!)hogy mondjuk kiesik a versenyen a két McLaren-es, és Eddie, a versenyt megnyeri Frentzen, második mondjk a Schumacher, és utánuk Salo, a többi mind1.
Akkor mekkora két futam lett volna!!! De így sem panaszkodhatunk! :o)
Hajrá mindenki! Győzzön a legjobb! / Takagi! :o) /
Sz Tamas
Bocs, ha hosszú voltam, de ugyis MaCS hiányolta a hozzászólásokat!
Aszittem, egy ilyen verseny után csak úgy hemzsegni fognak a hozzászólások! Én most fejeztem be a nézést videón.
1. sz. hozzászólásom: Jenőnk minden eddigi teljesítményét felülmúlta. Egyszerűen elképesztő baromságokat mondott, és mintha még csak a szeme sarkából sem figyelte volna a képet. Még jóanyám, aki pedig tökéletesen semennyit sem konyít a Forma-1-hez, is megkérdezte, hogy ki az az idióta, aki folyamatosan akkora baromságokat mond.
Frentzent nagyon sajnálom. Meg az ifj. Schumachert is. Elképesztő pechszériát hozott ez a futam.
Irvine is verheti a fejét a falba, mert amit a boxban csináltak vele, az kriminális volt. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerül lelépni Hakkinent, mivel a McLaren vizenyős útra való gumikat tett föl, ők gyorsan utánuk csinálták, és mindezzel gyorsan szerveztek két extra kiállást.
Mindenesetre izgalmas volt, az biztos! Sose legyen unalmasabb!
Kedves MacPhisto!
Amikor Senna 1. évét töltötte az F1-ben beszélni szeretett volna NP-vel, hogy elmondja mennyire tiszteli, és ö a példaképe. NP nem fogadta, kidobta. Ezután S. megfogadta legyözi ezt a taxisofört:-)
Tényleg jóban volt Mansellen kivül mindenkivel.:-)
Nesztek! Ajánlom a McLaren és a Ferrari "szakértőinek" a gombfocisport felé való kacsingatást...
MacPhisto: akkor majd ha megtalálom a többi gennykedését, jelentkezek, szememben továbbra sem ember. Amúgy neki ment mindenkinek, Prost, Senna stb.
w
ne szidd már Piquet-t!!!!!Mansell feleségével kapcsolatos bunkóságra én is emlékszem,de ezen kívül semmi másra!
Amire viszont igen,hogy Piquet az elmúlt évtized legjobb pilótája volt,egy klasszikus bohém,aki sz@rt a világra,halál lazán nyert pár VBt,és krva jó csajokkal nyomult a pályák szélén.Mansellel pont ellenkező típusok voltak:szegény-gazdag,családapa-playboy,hardworking-lazy,észak-dél,egymás ellen harcoltak a címért,ráadásul Frank Williams soha nem tett rendet közöttük,csodálkozol a rossz viszonyukon?
Afffranc, az előző hozzászólásom elveszett.
Na, forrás nálam: RTL (nem a magyar) text, 250 oldal. Ők ált. olasz és angol sajtóból veszik (forrás jelölve), tehát lehet benne kacsa, bár Ormány esetében ezt kétlem, mert az RTL kimondottan Ferrari-barát.
w
w
Ja, Frentzen tenyleg. Meg Jordan is azt mondja, hogy ez most egyedul a pilota erdeme volt - o maga dontotte el, mikor menjen ki. Es valoban hibatlant kort ment. Persze tobb mint valoszinu, hogy egy vegig szaraz edzesnek mas lett volna az eredmenye, de en nagyon orulnek, ha Frentzen tenyleg feljonne es o lenne Hakkinen igazi vetelytarsa. Senki nem mondhatja, hogy nem erdemelne meg az esetleg majd megszerzett cimet.
Mr. Nagyarc ójabb gyöngyszeme:
"Eddie Irvine megharagudott Michael Schumacherre, mert a német pilóta a verseny várható végeredményről úgy nyilatkozott, hogy valószínuleg az egyik McLaren autó nyeri majd a futamot. Nagyon jó érzés, ha ennyire bízik valaki a csapattársában - ironizált az ír. - Michael kiváló pszichológus, rengeteget segít nekem. Egyébként ha ennyire rajong a McLarenért, miért nem igazol oda? Irvine Schumacher vélekedése ellenére nagyon bízik magában. Elmondása szerint egyáltalán nem érdekli, hogy a vetélytárs McLaren milyen taktikát választ a vasárnapi futamra. - A rajt után otthagyom a mezőnyt és elsőként érek célba - hangoztatta a pilóta."(Teletext)
Mellesleg: Irvine a 9. helyröl indul:-)
Frentzen Rulez!!!
Szagkommentátor (mutatják a Sauber boxot, Alesi beszélget Dinizzel, Diniz a kocsiban): " A kis csapaton belüli diskurzust látunk, ki milyen beállítással megy."
Knézi: Sőt, ez már egy látogatás!"
Szvsz Jenőnk a Saubert Jordannak nézte, a sárga rész miatt...
Én úgy tudom, hogy Herr Prost csak 2001-től fog a Mercedes egy vagy 2 generációval régebbi motorjaival rendelkezni, ugyanolyan "licenszszerződés" lesz, mint a Ferrari és a Petronas között.
Biztos hülyén írtam, de alényeg benne van!
Csá!
Figy skacok! Ti honnan szeditek az Edi Ocsmány féle beszólásokat? Mert én olvasgatok cikkeket, de ilyeneket még nem olvastam. Az biztos hogy arcos a pilóta, de azért ilyeneket csak nem mond. Forrást mellékelnétek?
Place No. Driver Team Time Speed
1. 1. Hakkinen McLaren 1'20"965 202.576
2. 16. Barrichello Stewart 1'21"505 201.234
3. 2. Coulthard McLaren 1'21"636 200.911
4. 6. Schumacher R Williams 1'21"815 200.472
5. 3. Salo Ferrari 1'22"099 199.778
6. 4. Irvine Ferrari 1'22"337 199.201
7. 11. Alesi Sauber 1'22"432 198.971
8. 22. Villeneuve BAR 1'22"529 198.737
Azt hallottátok, hogy itt az új Ferrari F196, melyet a hétvégén már be is akarnak vetni? Irvine barátunk kommentárja: "ez a történelem legjobb F1 gépe, csakis én nyerhetem meg a VB-t."
Sziasztok! Új vagyok még, eddig csak olvastam ezt a topicot (is).
Outpost! Eddie a Brit Nagydíj után Coulthard-ot "outscored"-nek nevezte, lám mégis van még matematikai esélye. Most ugyanezt mondja Frentzenről is, ugyanakkor ő bőven lehet még a nevető harmadik is. SZVSZ a Honda lassan már van olyan erős, mint a két másik, ugyanakkor megbízható is.
Rzoli! Szerintem Eddie emléxik a tavalyi Nürburgringi futamra, ahol taktikailag kaptak ki a McLarentől eléggé látható módon.
Már előre magyarázkodik, hogy miért marad le. Egyebként szerintem ötletes! :))) Ezt értékelni kell. Legalabb nekünk. Ha már a Ferrarinal, ill. a Jaguar-nal valószínüleg nem fogják.
Mr. Eddie újabb kacagtató és szimpatikus megnyilvánulása: "Hiszek abban, hogy Mika megint hibázni fog. Ha senkitől sem zavartatva vezeti a versenyt, akkor szokott hibázni, amikor üldözik, akkor egyáltalán nem. Egyedül fogom hagyni, hogy hibázzon."
Szeretem ezt a szigetlakót.
Edward Ormány talán rájött, hogy a k... életben nem lesz világbajnok, és talán már Frentzentől is tart, ezért használja annyira a száját.
És már a Ferrarinak is tele van a t.. vele, legalábbis ez derül ki Todt szavaiból, de csak finoman.
w
Eddie Irvine, a Ferrari ír versenyzője szerint a világbajnoki címért csak
ketten vannak versenyben: - Az elsőség sorsa Häkkinen és köztem fog
eldőlni - hangoztatta Irvine. - Frentzen ebbe a párharcba nem tud
beleszólni, mert nincs megfelelő autója, és nem is tud olyan jól vezetni,
mint Mika és én.
Nem foglalkoztat a világbajnoki cím, mert a McLaren és a Ferrari jobb
autókkal és pilótákkal rendelkezik, mint mi - mondta Heinz-Harald Frentzen, a Jordan istálló német versenyzője.
- Igaz, nem komoly a hátrányom a listavezetők mögött, de mégis úgy
érzem, rajtam nevetne mindenki, ha elkezdeném hangoztatni, hogy
világbajnok akarok lenni - nyilatkozta Frentzen. - A nürburgringi pálya
inkább a McLareneknek és Ferrariknak kedvez. Ha azonban itt sem nő a
hátrányom, akkor engem is az esélyesek közé lehet sorolni, mert az
utolsó két helyszínen elvileg egyenrangú ellenfelei lehetünk bárkinek.
Szóval:
Ami várható volt, az most már majdnem bizonyos.
Schumacher Malajziában sem tér vissza, jelentette ki a menedzsere.
( A pontos idézetet később közreadom ha szükséges. )
Továbbá semmi jele, értelme hogy az év utolsó versenyén visszatérjen.
( Pl.: egészségi állapot, csapattárs ) Nagy bizonyossággal állítható, hogy a Ferrari nem képes megnyerni a világbajnokságot 1999-ben. (szvsz)
Kicsit tovább gondolkodva a következő jutott az eszembe.
Schumacher valószínüleg a Ferrarinál fejezi be a pályafutását.
Amire alapozom ezt:
- azért érkezett a Ferrarihoz hogy együtt újra elhódítsák a VB címet ( ebben az évben jó esélye lehetett volna ... ), és valószínüleg addig marad, amíg ez nem sikerül, persze záros határidőn belül ( 30 éves )
- ahová szeretnék hogy átigazoljon McLaren/MERCEDES, de addig amíg kevesebb ráfordítással is képesek VB-t nyerni ( MH+DC fizetése szerintem kevesebb mint MS-é egyedül), nagyon nem erőltetik
- jelenleg igazán más alternatíva nincs, bár 2-3 év múlva lehet ( Williams, Jaguar, Jordan, talan a BAR Honda motorral)
Szóval Schumacheren egyre nagyobb a nyomás, a csapata részéről, saját maga részéről már ha (3x-os vagy Xx-es) VB akar lenni
Jól emléxel. Fioranóban fog tesztelni okt. 7-én. Az ott mutatott állapotától és az Európai Nagydíj eredményétől teszik függővé a visszatérését az uccsó két versenyre.
Jót tenne mindenkinek, ha kicsit megkergetné őket a német "mágus". ;o)
,,Michael nagyon hiányzik. Volt olyan tesztelésünk, amikor az autót
sem sikerült megfelelően beállítani, és senki sem tudta, hogy tulajdonképpen mit is kellene csinálni -- idézte Todt állítólagos nyilatkozatát a dpa. -- Michaellel ilyesmi nem fordulhatott volna elő, nála jobban senki sem ért a beállításokhoz. Schumacher kiválása óta a csapat nem tudott előrelépni, sőt, úgy érzem, gyengébbek vagyunk, mint két hónappal ezelőtt voltunk."
,,Schumacher sokkal jobb Irvine-nál, elég csak összehasonlítani az
eredményeiket -- folytatta Todt. -- Ugyanazzal az autóval Michael eddig
16 futamot nyert, míg Irvine csak hármat. Ezek után nem értem, honnan
veszi bárki is a bátorságot, hogy megkérdőjelezze a csapaton belüli erősorrendet."
A Ferrari csapatvezetője szerint Irvine csak akkor nyerheti meg a
világbajnoki címet, ,,ha az ellenfelek hibáznak".