Én nagyon gyökér vagyok a motorokhoz! DE szvsz a tápszivattyút a motor maga tekeri. Tehát ha leáll a motor, a tápszivattyú sem viszi a benzilidént.
Faty rosszú tutom?
A mai NS-ben mind2 Stewart pilota alldja a boxtaktikat es a csapatot,
valamint mind2en megemlitik, hogy nagyon sajnaljak Ralfot.
Hat nem semmi verseny volt. Nagyarc Eddie aki sosem hibazik biztos megint
azert ment a fure, mert felt hogy Mika
nekimegy. Az esosgumi-szarazgumi, valtsunk-nevaltsunk taktikat a Ferrari
es a McLaren is jol elcseszte.
De mindenkeppen orulok a Stewart csapat
sikerenek. Megerdemeltek.
Nemtom, hogy csak en voltam mar annyira
zabos Jenonkre es csak azert hallottam,
vagy tenyleg azt mondta, hogy idezem:
"Jackie Stewart a többszörös PILÓTA..."
Azta. Tenyleg? Szerintem a mostani versenyzok kozul is mindenki tobbszoros pilota. Most eloszor fordult elo, hogy annyira nem birtam, hogy atkapcsoltam az RTLre,
pedig egy kukkot nem tudok nemetul. Namind1. Hujje, es kesz. Csak meghalni nem akar sajnos. Vagy legalabb
megnemulni...
De mit akarsz áramtalanítani? SZVSZ erre nincs semmi szükség. A személykocsiknál is csak biztonsági szempont a sluszkulcs, de csak azért. hogy nehezebb legyen ellopni.
Ugye a pletyka szerint Mansell egyszer azert vesztett el egy biztos futamot, mert az utolso korben integetve atbillentette a leallito kapcsolot. Ha ez mese is, az valoszinu, hogy van vmi aramtalanito kapcsolo vesz esetere.
Kedves konor_!
A magyarázat: Hakki esőgumikkal csigázott körökön át a száraz pályán. Aztán kijött visszacserélni a gumijait. Ez 2 csere+ a lassúság. Ezért tudott Irvine elé kerülni.
Mondjuk jó volt az ötlet, de nem jött be. Ha nagy eső kerekedik, Hakki már kinn száguld esőgumin, míg a többiek baromi lassan visszaóvakodnak a boxba, és ráadásul csúcsforgalom van. De nem jött be, mert elállt az eső. (Mellesleg Franciao.ba épp elmentek a boxbej. előtt amikor szakadni kezdett. Mentek is egy csiga kört mindannyian. Irvine meg épp bement, de őt meg nem várták.)
Én valahol arról olvastam, hogy mind Hill, mind Frentzen kocsijában a motorvezérlő eletronika szállt el, egyszerűen leállt a motorjuk. Így Hill sem lehet felelős a rajt utáni balesetért, szerencsére Dinz megúszta.
Más. Itt még nem olvastam: állítólag a Michelin tervezi a visszatérést az F1-be. Ha 2001-től jönni akarnak, akkor állítólag ezt hamarosan hivatalosan be kell jelenteni a FIA-nál. Ez a hír pár hetes, ki tud róla többet?
Lehet, hogy vegul sebessegben maradt Frentzen autoja, de o azt mondta ugy leallt a motor, mintha egyszeruen levette volna a gyujtast. Beazott volna? Nagy kar, tenyleg.
Remek volt ez a flúgos-futtam. Csak ez a Jenő ne lenne...
Lehet szidni Hakkinent, de idén annyira balszerencsés szegény, hogy ha bajnok lesz minden elismerésem az övé, még ha a legjobb autóban ül is. Bár igazat adok annak a véleménynek, miszerint ha MS köztük lenne, messze vezetné a pontversenyt.
Egyébként a McLaren megint boxban akart nyerni; Frentzennel együtt jött ki Coulthard kereket cserélni. Ez teljesen érthetetlen számomra. SZVSZ Coulthard gyorsabb volt azokban a körökben HHF-nél, így ha két-három körrel előbb vagy később jön ki, biztosan meg tudja előzni. Erre megint "boxviadalt" rendeztek. Szerintem ez nem véletlenül alakul így minden versenyen, és nem ez a célravezető taktika.
Nagyjabol egyetertek az elottem szoloakkal. Bennem ket kerdes maradt a verseny utan:
1. Miert ul csupa vezetesi antitalentum az autokban? Mert, amit muveltek a palyan, az tobb mint borzaszto volt.
2. Miert hujek a szerelok?
Amugy Schumacher-family rulez, a legjobb pilotakat ez a nemzetseg termeli, nagyon ugy nez ki.
Nagyjából egyetértünk. Remélem az alábbi recept néhány éven belül készre sül: R. Schumacher+Williams+BMW=VB cím. Örvájn meg menjen el Velorexet vezetni. Már másodszor száll el a verseny vége felé, ha szorongatják. Trulli nem szállt el, pedig Rubens kissé agilisabb volt mint Hakkinen. Örvájn most dönti halomra a Ferrari maradék reményeit bármelyik idei VB címre, pedig közel állnak... Remélem MS ezt látva visszajön, ha teheti.
Fedett palyat akarok! :)
Csak egy par gondolat, mert a lenyeget mar leirtatok...
Hakkinen es Irvine vedelmere legyen mondva, hogy nekik van a legtobb vesztenivalojuk, igy ertheto a visszafogott vezetes, annak ellenere, hogy nem nagy esomenok. Nem kell sem a csapatot, sem a versenyzoket szidni az elhibazott eso gumi-nem eso gumi miatt. Ez csak szerencse kerdese, bejon vagy nem.
Egy kerdesem is van. Ugye az elejen Hakkinen 2. Irvine 6. korul volt, aztan mindkettojuknek volt 2 kerekcsere (vizes-sima) raadasul Irvine csereje 30 mp-re sikeredett. Ezeke utan joval, latom, hogy Irvine 8. (?) Hakkinen 11. (?) korul. Ez hogy tortent tudja valaki? Hakkinen ennyire lassult, vagy volt egy nem mutatott boxkiallasa?
Jeno:
Parszor elsirta, hogy mar megint nem vagyunk kinn...
Az elso rajtnal Ralf meglokte Hakkinent (Szerintem Coulthard volt elotte)
Amikor GF kisodrodott Jenci a felverodo por ellenere sem vette eszre, igy Irvine elozeset dicserte..:)
A Dinizes balesetnel, amikor Wurz kocsijabol mutattak, Jeno azt mondta, hogy szerencsere kikerult a balesetbol. Ez a barom nem vette eszre, hogy O utkozott Dinizzel, pedig csak egy repultek az alkatreszek...
Mennyen fociba vissza!
No, ez a futam izgalmasabb volt, mint az utolsó 3 szezon együttvéve :))
"Hill volt a hibás, vagy a kocsija"
A kocsija. "Elment belőle az erő"- mondta a futam után (biztos eldugult a karburátor :)))
Frentzennek meg a váltóval voltak gondjai -annyit mondtak csak, hogy elektronika-hiba-, lehetett látni, mikor húzták ki a kocsiját, hogy sebességben maradt.
"feltünően jobb lett Ralf Coulthardnál és Hakkinennél is, vagy csak ő kockáztatott a legtöbbet, nemtom, de lenyomta a pályáról őket! Teccett! Egyre jobb a fijjú!"
Hát igen. Nagyon megérdemelte volna a győzelmet. Megjegyzem, én úgy láttam -a defektje után mutatták talán 3 mp-ig-, hogy vmelyik Stewart nagyon közel volt hozzá hátulról, elképzelhetőnek tartom, hogy hozzáért a gumihoz az első szárny, vagy ilyesmi.
Hakki pedig megint megmutatta, hogy remek pilóta ő... de csak ideális körülmények között. Amint vmi prücök van -kedvezőtlen útviszonyok, bizonytalan autó-, 1ből meghalt. (Ne kezdjünk vitatkozni, ez nem szapulás, hanem az én véleményem :))) Ettől függetlenül most okosan csinálta: ment, ahogy tudott, hátha... és bejött neki. Imho a kis Sumi sokkal jobb: az eddigi villanások után most -hogy bírta végig a gép- láthattuk, hogy a vezetői tudása hasonló a bátyjáéhoz (a modora még jobb is - remélem, így marad :))), hosszabb távon is tudja tartani magát (idegileg, koncentrációval), szóval remek gyerek, és nagy zsonglőr.
Eddie pedig szerintem egész jól ment, ha nem b@ák el a boxban a dolgot, vsz. sokkal jobb helyen végez - nem is annyira a +20 mp miatt, de ha belegondolok, milyen q#&@ mérges lehetett egy ilyen akció után, azt csodálom, hogy nem hibázott nagyobbat.
Az mindenesetre megint feketén-fehéren kiderült, hogy a kocsik sokkal többet számítanak, mint ami -szerintem- egészséges lenne :(((
Kedves Chavo!
Tényleg 3 gumival várták. Ott állt a f@szi a csavarkulccsal, meg a gumis ürge, gumi meg sehol. Aztán kezdtek rohangászni, akkor meg nem rakták fel a tengelyre. Szerintem abban a 6 mp-ben nem vennék észre, ha más gumi van ott, mert mindenki csak a saját részével van elfoglalva, azt szereli a többit nem nézi.
Hali!
Egyszerűen csodálatos ez a Hakkinen, most már kimondottan imádom, amit szombaton az edzés végén csinált azért csak gratulálni tudok neki, én is ugyanezt tettem volna a helyében durcin elsompolyogtam volna, és mi a francot számít, hogy esőben nem császár a futamok 90 %-a szárazban megy és kész. Egyébként is a csapat szólította ki kerékcserére. Coulthard azt csinálta amit szokott kurvára örültem amikor kiesett a marhája. Frentzent és Ralf-ot sajnáltam, a Fischi meg olyan hülye amilyen idáig is volt. Irvine és a Ferrari már túl tesz minden mulatság tárgyán szerintem jövöre jobb lenne, ha nem is indítanának csapatot. A Jenő meg egyszerűen gyilkos volt tegnap, egy killer, bárcsak valaki elpaterolná a színről.
csá
Ugyan a közvetítés csapnivaló volt (nemcsak a Jenő) de azért nem hiszem el, hogy egy versenyzőt 3 gumival várnak a boxban. Persze a tv-ben csak ezt mutatták.
Sokkal valószínűbb, hogy a negyedik gumi különbözött a többi 3-tól és sürgősen ki kellett cserélni. Elgondolkoztató a másodszpiker kijelentése: Lehet, hogy a lecserélt gumit rakták vissza?
Nos ezen a versenyen mindenki elkövetett valami bakit. Leginkább a kis Sumit sajnálom, hisz ő a defekt miatt szorult le a dobogó tetejéről. SZVSZ Frentzen elváltotta magát, tehát nem motorhibára gyanakszom. Nála ilyent már nehány futamban láttam, amikor a belső kamerával mutatták, ahogy küszködik, aztán varázsütésre helyreáll a rend.
A fehér autók diadala megérdemelt, már sok futamban bizonyították, hogy ez jár nekik.
Végül a McLarenről. A versenyzők 50%-a világbajnok lehetne ebben az autóban. Kár, hogy olyan versenyzőik vannak, akik az időjárástól függenek. SZVSZ ha Sumi ebben a csapatban versenyezne, unalmas lenne a forma-1
A tegnapi versenyre csak egy jelzőt lehet ráaggatni: flúgos futam! Sajna csak ritkán láthatunk ilyen versenyeket. Szerintem M. Schumacher agyvize majdnem felforr, amikor nézi ezeket a versenyeket. Ha nincsen a lábtörése, akkor valószínűleg toronymagasan vezetné a VB pontversenyt. A mezőnyben ő a legjobb a száraz gumival vízben történő motorcsónakázásban. Ő biztosan nem ment volna be gumicsizmát húzni kétszer-háromszor... Amikor R. Schumacher az élre került, akkor végre nyugodtan hátradőltem a fotelben: most meglesz az első győzelme, megérdemli. Erre pár perc múlva a rohadt Bridgestone közbeszólt. Nálam a virtuális győzelem az övé. Mindenesetre a Sch. testvérek pontösszevonással vezetik a VB pontversenyt. -)))))
A Zörvájn nevű lufi meg végképpen kipukkant. Én Todt helyben elgondolkodnék egy Irvine-Badoer cserén a hátralévő két versenyre. Akkor legalább valamivel érthetőbb lenne a totális csőd.... De ha MS visszajön, akkor az Irvine-Schumacher csere még jobb lenne.
Jenő nagy mágus. Amint el kezdte mondani, hogy mi lenne, ha aki épen vezet nyeren, azonnal kiesett az illető. Már a végén féltettem Herbertet:-)
Hakkinen+Irvine szerintem most a csapata áldozata volt, bár Eddie fiú a végén fűnyírás helyett nyomhatta volna, mint Hakkinen, mert a finn legalább akkor köszörült valamit a csorbán. Mellesleg szerintem a Ferrari szerelők elugrottak tanfolyamra a McLarenhez:-) Mókás volt ahogy úgy gondolták Irvine 3 kerékkel is vidáman továbbmegy. Ja, hogy 4 kereket hozott be, és csak 3-mal akarták kiengedni? Sebaj:-) Még jó hogy nem emelték fel a táblát, hogy mehet. Lett volna meglepi:-)
Szerintem B. nem azért lett 3. mert a végére paprikázódott, ő is számtalanul volt a boxban.
Az egész verseny olyan volt, mint 1993-ban az Eu. nagydíj (Donington Park, ha jól írom). Csak ott volt egy igazi esőmenő (Senna), aki az 5 nagyságrenddel gyengébb Mc-ivel lenyomta Prost Williams-ét, mert csak 3-szor ment cserélni, míg Prost 8-szor:-) Sőt le is körözte.:-) Ja ott volt köd is:-)
Mellesleg akiért tényleg kár: Frentzen, Villeneuve, és R. Schumacher, ők tényleg nagyon pechesek voltak.
GF tényleg érdekesen versenyzett, időnként kiment füvet nyírni aztán egyszercsak ő vezet:-) 2 körön át.:-)
Na! Minardi a Ferrari elott! Ezt se sokan josoltuk volna meg...
Herbert meg mindenkire racafolt, megse kell ot nyugdijazni. Panist viszont igen: Itt az otodik, Franciaorszagban a harmadik helyrol esett vissza eso tarkitotta futamon. Meg jo, hogy a verseny elott kijelentette, hogy neki fexik a vizes palya...
Viszont a kis Schumi nem nagyon bir hibazni, HHF meg egyaltalan nem ...
Barrichelloval az a gond, hogy mindig a verseny vegere paprikazodik fel, amikor mar keso.
Fisichellanak a multkor az autojat vertek szet a tifosik, most az arcat probaljak majd meg, olyan igezkezettel tartotta fel Irvine-t... Giancarlonak egyebkent piszok nagy mazlija volt, legalabb 5-szor kellett volna kiesnie, csak mindig visszamaszott vhogy a vegzetes kicsuszasaig.
Eddie egyebkent tenyleg rosszabb, mint harom eve barmikor ...
Hakkinen is osszeomlani latszik, mint a legutobbi futamon, jo hogy a Minardit meg birta elozni ...
Villeneuve most derekasan kuzdott, kar erte.
Zonta, Takagi es de la Rosa nem nagyon mutattak semmilyen elfogadhato format...
Badoer es Gene viszont kemenyen es hibatlanul ment.
Szegeny Diniz szantasa lattan kisse megdobbentem, de azutan megnyugodtam, ahogy kaparaszni lattam a foldbe furodott kocsi alol. Syerencsere o nem betonra esett a fejevek, mint Rodriguez ket hete.
Coulthard hibazott, de legalabb elismerte.
Mi lesz vajon Malajziaban?
Remélem, nem leszek hosszú. De akkor kezdjünk is bele, tehát in medias res, ahogy Herr Sándor Fábry is megmondotta volt már nem egyszer, több sikeres és kevésbé sikeres műsorában is.
Ja, mellébeszélek? Az már nam lehet baj, mert... :o)
Naszóval: Igen, a verseny közben mindannyiunk Jenőjének csak egy igazán jó mondata volt, vagyis csak az állt közel a valósághoz: "Ez az idény versenye!" Aztán a többi mondatát hagyjuk, vagyis hagyom z éppen aktuális szapulókra, én most nem jegyeztem a bakijait. Tény: Lassú volt, és mindig arra hivatkozott: "Sajnos nem vagyunk kinnt a versenyen" Majd Malajziába biztos ott lesz...
A Rajt: Én először nem tudtam, mi van. Csak egy marha nagy vigyor hagyta el az arcom. De késöbb +jelent újra, mégpedig az RTLPub-ot nézve, (Vagy TV2, nemtom), márminthogy azé' vót új rajt, mert kiugrottak az elsők... Hehe, nagyar tv-k!
A megismételt rjtnál egész jól jött el Irvine, ezt természetesen nem vette észre Jenci.
A nagy balesetnél szvsz Hill volt a hibás, vagy a kocsija. Gyanítom, inkább a kocsi, mert több difi is volt a Jordanekkel a hétvégén. Szegény Wurz és Diniz pedig még a végén ott lehettek volna. Na mind1. És hill is jó helyen volt előzőleg. De Diniznek szerencsére nincs baja.
Amikor eleredt az eső, feltünően jobb lett Ralf Coulthardnál és Hakkinennél is, vagy csak ő kockáztatott a legtöbbet, nemtom, de lenyomta a pályáról őket! Teccett! Egyre jobb a fijjú!
Szegény Hakkinnen is jól +szívta. Ez sem dicséri a McLaren boxmunkáját, de az időjósaikat egyáltalán nem.
De ha már itt tartunk, akkor ma (már tegnap) a Ferrari is sz@r volt. De talán az Írnél elkövettett hibájuk Salo első légterelőpje , és az azzal együtt történő kerékcsere miatt volt, vagyis Salora nem voltak annyira felkészülve , Irvine-t várták, és nem volt elég Gumi. Pedig a gumival vigyázni kell! :o)
Ha az nincs, akkor lehet, hogy most Eddie vezet. De mannyi "ha" lehetett volna!
Csak felsorolom, remélem teljes: Frentzen, Coulthard, Fisichella, Ralf Sch, és ez csak az első helyre vonatjozó "ha" felsorolása volt.
Tehát jó volt még, de szerencséje nem: Badoer, Villeneuve, És még Eddie sem volt rossz. Ő is csak egyszer hibázott.
Az én szememben a verseny legnagyobb hőse Ralf volt, aki ugyanazt a kanyart defektesen túlélte, amelyikben Coulthard egy ép kocsival "meghalt". Szóval ez is mutatja, hogy David nem biztos hogy jó a McLarenbe. Pláne első számú pilótának. Hogy miért marad, miért tartják még ott , nemtom. Akkor jöhetne már tán idén Heidfeld, vagy hogy is hívják.
A legszerencsésebb , és a legmegbízhtóbbak ezen a versenyen a Stevardok voltak. De hát ezt mindenki látta. Herbertre már nagyon ráfért egy jó eredmény, és a Stewardnak is jól jött , hogy megmutathatta magát.
És Trulli sem hibázott, sőt nagyon jól fenntartotta Barichellót.
Á, Gene-t majdnem kihagytam! Ő is ügyesen végigment, nem hbázott, a csapata is, a kocsi is bírta, szóval megérdemel egy forró virtuális kézfogást. És a Minardi is, talán jövőre is leszenk. Csak jönne már a Telefonica! (Meg a Matáv-Suzuki kocsi! De lehetne MOL-Ikarus is! :o) )
Salonak nem volt nagy napja, a rossz rajthely után még problémái is voltak. Talán majd A maláj pályán! Hajrá Mika (Salo)!
Jól megnéztétek Diniz kocsiját? Hát nem tudom, hogy hogyan tudta komoly fej- vagy gerintsérülés nélkül megúszni, mert a bukócső teljesen leamortizálódott, ennyire lapos kocsit nem láttam még. Hál istennek, nincs baja!
Itt kell megjegyeznek, hogy a Topicnyitó CICUS-nak Ő volt a kedvence! Most biztos szomrú lett volna. De szerncsére még nem találkozik vele odafennt...
Bocsánat, elérzékenyültem. Szóval a testvéremről, Cicus-ról volt szó.
A hátralévő versenyeken pedig mindenki bizonyíthatja képességeit. Az új pálya még mindenki számára ismeretlen, a Japán-t meg mindenki Irvine pályájának nevezi, szerintem ez nem igaz, csak annyi valós belőle, hogy jól szokott ott menni.
Annak örültem volna, (Húú, micsoda anyázás, meg sárdobálás lesz ebből!)hogy mondjuk kiesik a versenyen a két McLaren-es, és Eddie, a versenyt megnyeri Frentzen, második mondjk a Schumacher, és utánuk Salo, a többi mind1.
Akkor mekkora két futam lett volna!!! De így sem panaszkodhatunk! :o)
Hajrá mindenki! Győzzön a legjobb! / Takagi! :o) /
Sz Tamas
Bocs, ha hosszú voltam, de ugyis MaCS hiányolta a hozzászólásokat!
Aszittem, egy ilyen verseny után csak úgy hemzsegni fognak a hozzászólások! Én most fejeztem be a nézést videón.
1. sz. hozzászólásom: Jenőnk minden eddigi teljesítményét felülmúlta. Egyszerűen elképesztő baromságokat mondott, és mintha még csak a szeme sarkából sem figyelte volna a képet. Még jóanyám, aki pedig tökéletesen semennyit sem konyít a Forma-1-hez, is megkérdezte, hogy ki az az idióta, aki folyamatosan akkora baromságokat mond.
Frentzent nagyon sajnálom. Meg az ifj. Schumachert is. Elképesztő pechszériát hozott ez a futam.
Irvine is verheti a fejét a falba, mert amit a boxban csináltak vele, az kriminális volt. Mikor már úgy tűnt, hogy sikerül lelépni Hakkinent, mivel a McLaren vizenyős útra való gumikat tett föl, ők gyorsan utánuk csinálták, és mindezzel gyorsan szerveztek két extra kiállást.
Mindenesetre izgalmas volt, az biztos! Sose legyen unalmasabb!
Kedves MacPhisto!
Amikor Senna 1. évét töltötte az F1-ben beszélni szeretett volna NP-vel, hogy elmondja mennyire tiszteli, és ö a példaképe. NP nem fogadta, kidobta. Ezután S. megfogadta legyözi ezt a taxisofört:-)
Tényleg jóban volt Mansellen kivül mindenkivel.:-)
Nesztek! Ajánlom a McLaren és a Ferrari "szakértőinek" a gombfocisport felé való kacsingatást...
MacPhisto: akkor majd ha megtalálom a többi gennykedését, jelentkezek, szememben továbbra sem ember. Amúgy neki ment mindenkinek, Prost, Senna stb.
w