azzal fordulnék hozzátok hogy 820.2es elsőhajtás megcsúszik a malacnál már ellenőriztem a csavart amivel megkell spanolni de mégis megcsúszik máshol van ilyen spanoló csavar???
Köszönöm ezt a hasznos tájékoztatást, a leírtak szerint fogok eljárni . (A motor 380/220, 2,2 KW, csillag/delta a felirat szerint, mind a hat kivezetésen van vezeték .Csillagba kötöm .)
Az a bibi, hogy vagy Sopron(messze van) vagy Győr Közlekedésfelügyelet:-( No mindegy, még a jövő zenéje. Majd addig kerítek ismerőst valahogy. Csak nem akarom odavinni felkészítve(sok tízezret ráköltve), hogy kinyögjék a végén, az alváz miatt kuka az egész. Az Mbp pótom is ilyen megoldós helyen lehetett, mielőtt megvettem...vagy csak a papírja. Az ifával az a gáz, hogy fekete rendszámos(még forgalomban van) de én azt nem húzhatom B jogsival:-( Nekem csak a piros rendszámú traki+ piros rsz pót a járható út:-(
Már egy pár éve nem csinálok ,nem végzek nehéz fizikai munkát.Csak halkan súgom,hogy szerintem pénz kérdése,vizsgahely no meg ismeretség függő ,ha nem valami oltári szembetűnő.
Ma már egyes helyeken nagyon sokmindent megoldanak.
Hát igen, munkára használom:-) Elvileg talán jövő tavasszal lesz valami műhelyféle, akkortól majd lesz időm szerelgetni, csinosítgatni ha máskor nem, télen... A meló mellett 20 hektárt nem olyan egyszerű művelni:-( Most is a szántással vagyok nagyon elmaradva... amikor jó idő volt, akkor karámot kellett csinálni a bikáknak, meg volt mindenféle más dolog is... Még a diffizár hiányzik belőle, de azt apám 550-eséről átteszem csövestül mindenestül( levegős lesz majd). A hajtott első híd nem hiányzik nagyon. Rohadtul ráz, azért nem szeretem. Ezzel legalább lehet trepnin hajtani pótkocsival:-) Egy kérdésem azért lenne: mostanág esetleg nem csinált forgalombahelyezésre ifa-pótot? A kicsit hajlott alváz kizáró ok lehet? Kb 3-5 centi lehet benne a hátsó negyedben (tengely után). Válaszát előre köszönöm..
Gondolom dolgozni használod nem vitrinbe mutogatni.
Mikor elmegyek a boltba pl,kenyeret venni és az eladó összevissza mutogatja ott a kenyereket ,azt szoktam neki mondani: Enni lesz!!!Másra nem kell!! Arra meg jó lesz!!!
Benzinesnél a hideg hengerfalon lecsapódik az üa. egy bizonyos része(ha nincs meg az üzemi hőm.)Ezáltal felhígítja a kenőolajfilmet a hengerfalon és nagyobbmérvű kopás keletkezik.Nem beszélve arról,hogy egy idő után hígítja az olajteknőben levő olajat is.Az meg már nem kafa.
Dízelnél pedig ha tartósan kb60 C fok körüli ill.alatti a hőmérséklet akkor ott meg égéstermékek rakodnak le a hengerfalra és itt meg az zavarja meg az olajfilm folytonosságát.Az okos bácsik még azt is mesélik,hogy megöregíti a kenőolajat időnap előtt mert a go.-ba levő kéntartalomból az égés folyamán keletkező vízgőzökkel kénsavat képez.Hatására az olaj sűrűsödik.meg a hengerfalat korrodálja.
Jó időnként egy kis agytorna. Legalább az ember amivel már ritkán foglalkozik újra felevenedik.Ezáltal másoknak segítve.Lusta vagyok hosszú írásokra ,inkább beteszem így, Feri koma tanulmányozd!!Amit a kopásról írtam az benzines motornál fordul elő.A dieselnél más a helyzet.Majd összestzedem magam és azt is leírom,csak már késő van.
Végkép nem tudtam megállni, hogy ne szóljak hozzá! Félek, hogy kollégánk zárlatot csinál, leégeti a motort, ne adja Isten áramütést szenved. Sajátmagamnak felállított hozzászólási moratóriumomat csak embertársam iránt érzett felelőségből szegem meg. Egy 3fázisú aszinkron motornak, ha közvetlenül (direktbe) indítjuk akkor 4 eres kábel kell. Függetlenül attól, hogy csillag vagy delta motorról beszélünk. 1-1 ér a 3fázisnak, a negyedik az érintésvédelmi vezető (PE). A PE vezetőt (zöld-sárga) testre kell kötni (a kapocsdeknibe szokott erre szolgáló csavar lenni), a vezeték másik vége a dugvilla vastagabb csapjára megy. Nulla vezető 3F motornak nem kell! Sok motor már belül el van kötve, ekkor csak 3 vezeték van a kapocsdeknibe kihozva, így a bekötése nem okozhat problémát. Amennyiben 6vezeték van kihozva akkor, ha vízszintesen tesszük fel az áthidalókat (tehát a 3felső kapcsot kötjük össze) csillag kapcsolást alakítunk ki. Ebben az esetben a szabadon maradt 3 alsó kapocsra kötjük a kábelünket. Ha függőlegesen rakjuk fel az áthidalókat (Dutrancs bácsi rajzát tanulmányozni!), delta kapcsolást alakítunk ki. Csillag/delta indításra alkalmas motornak 7ér szükséges, és ekkor egyetlen áthidaló sincs felrakva, tehát a tekercsek mind a hat vége a csillag-delta kapcsolóra van kötve. Ezt két önálló 4eres kábellel szokták megoldani (mindegyik kábel negyedik ere a PE vezető). A csillag/delta kapcsoló bekötésére most nem térnék ki, egy rajz alapján (amit az új kapcsolókhoz adnak is, vagy rá van ragasztva a kapcsolóra), egy kis odafigyeléssel megoldható. Adott hálózati feszültség mellett csak az a motor indítható csillagban, ami delta üzemű. Tehát elindítjuk csillagban, felfutás után átkapcsoljuk deltába. Áramfelvétele 1/3-a delta üzemű áramfelvételnek, tehát kisebb megszakító/biztosíték mellett is el tudjuk indítani. Azonban a motor nyomatéka is 1/3-ra fog csökkenni! A kollégának ott kell kezdeni, hogy beazonosítja milyen motorja van. Szerencsés, mert látom van rajt kapocstábla. Meg kell nézni, mi van rajt! Maradjunk a régi feszültség szinteknél (380/220V). Ha az van rajt, hogy 660/380V akkor az delta motor. Tehát indítható csillag/deltába, direktbe kicsit megrúgja a hálózatunkat, főleg, ha nagyobbacska. Indítunk mi 30kW-os motort is direktbe, csak hálózat kell hozzá. Amennyiben a kapocstáblán 380/220V szerepel akkor az csillag motor, tehát indítása és üzemeltetése is csillagban történik. A delta motorokat általában külön egy háromszöggel megszokták jelölni a kapocstáblájukon, de a biztos az előbb leírt feszültség szintek figyelése. Delta motort lehet üzemszerűen is csillagba üzemeltetni, ha elég az egy harmadnyi nyomaték. Például nekem egy nagy motorom így működik (olyanhoz fértem hozzá anno). Olyan kukoricamorzsolót készítettem (gyakorlatilag kombájn cséplődob elven működik), hogy szabályosan folyik át rajt a csöves kukorica, mégis melegedés nélkül bír vele a motor. Még egyszer kihangsúlyoznám, legfontosabb, hogy a motort az érintésvédelembe bekössük! Egy villanymotor egy kis testzárlattal vidáman elüzemel, ha nincs a védővezető bekötve, legfeljebb anyósunk hal meg, ha akar egy kis kukoricát darálni. Mérlegelnünk kell, hogy mi a cél?! Az érintésvédelem természetesen csak a megfelelően kiválasztott zárlatvédelmi készülék, vezetékhossz és keresztmetszet függvényében működik hatásosan. Elnézést, hogy hosszúra sikerült a mondandóm, de szerintem ez is iszonyúan rövid a felvetett témával kapcsolatban. Bárkinek kérdése van, szívesen állok telefonon rendelkezésére (harmic/háromkilencvennégy 76 ötvenkettő). A fórumtól egyidőre ismét elbúcsúzok. Mindenkinek nagyon jó egészséget és jól felálló tehetséget kívánok:
Én mindég azt hittem,hogy a vízpumpa cirkuláltatja a vizet a rendszerben .....Szóval,akkor kell 1 bizonyos hőfok,amitől beindul a cirkuláció ? Mint a központi fűtésnél a radiátorokba ?
Mindnyájan jól látjátok. Valamikor a kezdetekkor az első gömbölyűorrúk idejében mind olyan volt.Az olajfogyasztás mégjobban való lecsökkentése vezérelte őket ,ügyanis a 4. és az 5. gyűrű olajlehúzó és áteresztő volt.(Meg az is).
Üdv. Értem,köszi. :) A motor 2,2 KW-os ,szalagfűrészre szerelem rá .(Most készül ) Az instrukcióid alapján kötöm majd be ,de még kell rá esztergáltatnom ékszíjtárcsát. Egyébként a traktor lesz a fűrész hordozója . Majd fog működni kardánhajtással is ,de még a szöghajtásra rá kell fabrikáltatni a bordás kistengelyt . Az ékszíj átrakásával lehet választani hogy mi hajtsa a fűrészt . :)
Nagyon jó rálátás! Nem is inkább a kompresszioban jelentkezik,hanem abban,hogy nem kokszolja össza annyira az olajat.Viszont az is igaz,hogy nagyobb surlódás!!!!
Egyébként sosem jártam vele mással csak kútról hozott olajjal . Kb. 3 éve vettem a gépet és nem volt vele gond. Most jut eszembe,hogy kutat cseréltem és... a szomszédomnak kölcsön adtam a motoros háti permetezőmet amit szintén erről a kútról itattam és szólt a szomszéd, hogy szét szedette a motort mert nehéz volt berántani és a ragacsos trutyival volt tele a henger, dugattyú. Lehet hogy a kutas a bűnös. Keveri az üzemanyagot valami szarral. Minden esetre a brenyót már nem tőle vettem. Üdvözlettel : zsiga
Üdv! A 4 és 5 gyűrűs dugó között mi a gyakorlati különbség? Gondolom 4 gyűrűvel kevesebb súrlódás kevesebb hő, 5 gy.vel nagyobb kompresszió, de gyakorlatban érezhető a különbség?
Ezt egy jó lakatos 10ezerből simán kihozza flexitaggal együtt. Kell hozzá még pár patentív meg némi gyakorlat a hegesztésben és összevágásban. Dob már szerintem tul nehéz lenne neki,pláne a flexibilis cső nem birja a terhet,az meg mindenképp kell,mert szétrezonál a fülke.
Hali Szaby.Pont most láttam én is.Nem semmi.De szerintem ez nem csak turbóson nézne ki jól.Gondolkodom meg kellene csinálni az ennyimre,csak saválló dobbal:)
Mostanába ahogy bejöttek a rossz idők nincs kedvem kint dolgozni.Olyan hülye érzésem van mintha a gerincemet merevítő lemez fázna és hűtene.Majd le fagynak a lábaim is mindig.Gondolom valami ideget nyom a lemez és nincs talán rendes kerigés se? Nem tudom,de mostanába semmihez sincs türelmem.Neki állok valaminek ,még tán szét is szedem de már összerakni alig van türelmem.
Jó estét.Hány KW os a motor?5Kw fölött indítunk deltában.Akkor kel mind a három áthidalás.Ha kevesebb mint 5KW akkor csillagban.Tehát a felső 3 pontot összekötöd.Az alsó 3 üresen maradt csavarra a 3 fázist.A testre pedig a védőföldet.Ez így 4 vezeték.
Azért tettem be mert sok jóbaráttól hallottam,hogy mekkora kincsek ezek az ábrák olyannak akinek nincsenek.Mondták,hogy ezeket lementik.Itt az alkalom.
Most olvasom figyelmesebben!! akkor ezek szerint már nem szorul,ha kitisztította az adagolós.Mostanába járattunk unokabátyámnak két 50-es adagolóját is meg, mert az is étolajjal üzemeltette.Az elemeket ki kellett szedni mert az Istennek se akartak megmozdulni.Persze ha mindennap üzemletve van akkor nincs ideje megragadni.Különben megszorul ,mint a török Egernél.
Hát nem tudom:-) Halvány emlékeim szerint apám drótkefével tisztította, és kimosta (nem volt még összeszakadva). Asszem drótszűrőkből állt???, ilyen alátétszerűen összerakva.
Nem tudom, hány sofőrje volt. Az egyik jó ismerős szerelő, volt, ő biztos normálisan dolgozott vele:-) Szántottak vele, répafejezőt vitt, ezeket tudom biztosan... Talán még silózott is. Gondolom az utóbbi kettőt irányváltóval rükvercben...
Bizony ha tisztátalan üza.-al vagy netán tényleg napraforgó olajjal járattad akkor képes szorulni.A probléma a fogasléc (vagy az elemek) szorulása és nem megy rá az indító töltés.Kézzel rátolod akkor indul.Amikor meg leállás után persze,hogy lehúzott fogasléccel talalkozol.Nem tudom ha adagolós nézte és kitisztította akkor nem szabadna neki így viselkedni.Van olyan is ha az adagoló házzal van valami baj és jó letökölöd a fejszelep leszorítókat akkor előfodulhat szorulás.
Tisztelt Dutrancs Mester ! Lenne egy tisztelet teljes kérdésem. Szitu a következő : Kb . 2 hetente indítom be a trakit és csak a következő módszerrel lehet.
Szabályzó ház fedél le, a fogasléc visszanyom az adagoló felé,majd kihúz és vissza. Ezt el kell játszanom egy párszor, míg a fogasléc nem jár könnyen. Ha nem így indítok és nehezen beindul akkor meg felpörög a motor mint a modellek motorja. Az adagolós kitisztította és azt mondta,hogy olyan volt az adagoló mintha napraforgó olajjal jártam volna. Ha naponta indítom be ,akkor viszont normálisan viselkedik. Lehet az olajba valami bekevert trutyi ami ezen jelenséget okozza. Találkozott már ilyen jelenséggel ? Köszönöm. zsiga
Ui. Mikor a szabályzó fedelet leveszem a fogaslécet mindíg kinyomott helyzetben találom.
Gondoltam segítek Atyusnak.Tanulmányozd a rajzokat.Nézd meg milyen jel van az adattábláján.Csillag vagy delta ??Gondolom,ha két lemez van csak ,akkor csillag (jobboldali ábra).Három lemezzel vagy átkötéssel lehet delta ias. Kösd be csillagba és járasd egy ideig és ha nem melegszik akkor jó.A negyedig kábel a föld azt a motor vastestére kösd.
Bitang ezekkel a balonokkal ! :) Ugyanitt vannak még MTZ-k ,meg rengeteg tartozék is eladó . http://www.expressz.hu/auto/haszongepjarmu/mezogazdasagi/hirdetes-15478944/ !!
Lehet, hogy rossz a hasonlat de ugyan ez volt a probléma a fűkaszánál . Végeredmény az ,hogy csökkenteni kellett a menetsebességet . Össze hasonlítva : valószínű ,hogy sok az adag mennyiség és változó . De ez is csak egy feltevés !
az ékszíjtól a tárcsa alja az nagyon messze van, kétszer ilyen vastag szíj sem érne le oda. Túlfeszítéstől hogy lehet baja, mert az nem kizárt, hogy túlfeszítettem. bár már most akár laza akár feszes megfordul.
Nem túl lett az feszitve? ilyen hosszú szijat könnyű túlhúzni. A két tárcsának elég jól kell futnia, de 1-2 mm nem tűnik soknak ilyen hosszon. Azért kérdeztem az előbb hogy a szélességi mérete jó e a szíjnak mert ha már kopott a tárcsa is könnyen fölfekszik a szíjnak az alja , akkor megffordul.
az ékszíj szépen belefekszik a tárcsába. eddig kb 50 üzemórát ment. mikor levettem a szíjjakat, kicsit csavarodottnak tüntek, mintha az anyagában lenne hiba. az ékszij hossza 2300 körül van, és nincs köztes feszítő. mennyire pontosan kell egy síkban futnia a két tárcsának? 1-2 mm-es különbséget látok, lehet hogy ez elég volt hogy az egyik oldalát elkoptassa a szíjnak? bár szemmel nézve nincs vészes kopás.
kicsit off a dolog, de hátha valaki tudja a megoldást.
van egy traktor hajtotta darálóm (fortechmix) van rajta egy 3 ékszíjjas áttétel, és állandóan az ékszíjjak megfordulnak és nem jövök rá hogy miért teszi.
ötlet? vajon elég volna csak kicserélni az ékszíjjakat?
Helló csoppika! Igen, az annyit jelent. A 110-est 86-2003-ig gyártoották(Vannak belőle kék színben is newholland néven lehet hogy ismered) A 180-ast pedig 84-1994-ig gyártották. Mit dolgoznak vele felétek? egy sofőrje van vagy több?
Üdvözlet Traktoros ,Szaby ! Választ kérnék arra hogy hogyan lehet az hogy amikor a motorba a víz csak langyos,akkor már a hűtőben is langyos ?? :( Ha üresen megyek a pótkocsival 40-50 fokos csak a víz :(( ,megrakva 4 köb. fával már fölmegy 80 fokra(tovább nem!). Most szedtem ki a thermosztátot ,megnéztem fazékba ,tökéletes !(70fok körül nyit,85-90fok körül teljesen nyitva) A termosztát mögötti gumikarikánál jó volt a tömítettség,a peremnél úgyszintén ! Van erre válasz ? :) Előre is köszi. Egyébként hol van a hidraulika szűrő ?
"az osztott hidraulikus rendszer bejáratását követően megkezdhetjük a traktor bejáratását és ennek során be kell kapcsolni a hidraulikus rendszer szivattyúját! Miért eddig nem volt??? Akkor hogy lehetett bejáratni??? Nem lehet mindig a magyar fordításnak hinni, vannak olyan kifordítot mondatok hogy csak les az ember fia: ez vajon mit jelent?
willer 86-nak, de bárkinek akit érdekel."lehet-e automata termosztátot szerelni 93-as évjáratú 80-as ba,olyat mint ami az új kettes és hármas szériában található?" A jó pap is holtig tanul,de én még nem találkoztam ilyennel. A 2-es szériában nem tudom de a 3-as ban sima 87-C-fokos termosztát van amit én nyárra 70-fokosra cserélek és ilyenkor vissza.
Örülök, hogy Te így használod az mtz. Én a T-25-re vonatkozó előírásokat írtam le amit annak idején 1994-ben a forgalmazó előírt nekünk. Ha megtalálom a papírokat bescannelem és berakom ide.
Üdv Mindenkinek.Szaby nagyon jól látod eggyet értek veled egy két dolgot leszámítva, "Új MTZ tulajdonosként ki az aki betartja a következőket:" ÉN!!! 60 Üó-ig csak üresjárat külömböző fordulaton, olajcsere+szűrő,gázolajszűrő,hengerfejcsavarok,szelephézag, 100 Üó-után ahogy a csövön kifér. " 120 Üó-olajcsere" felesleges "0-240 Üó-között 60 Üó-ként hengerfej utánhúzás és szelepállítás" felesleges. 60 Üó-után a következő o-csere 240- 240-240. 1000 Üó-hengerfejcsav,szelephézag ,hidraulika szűrő CSERE.Bocs ha valamit kihagytam.Olvasva az előző szólásokat, motorba MOTOROLAJ,hidraulikába,MOTOROLAJ,Kormányba MOTOROLAJ,váltó,difi,első hajtás,közbenső támasz (malac) HAJTÓMŰOLAJ. De embere válogatja.Én 4.MTZ-ét hajtom 0 Üó-tól eddig bevált. Eggyik sem azért lett cserélve mert "Fekve" maradt Mozdonyvezetők tudják mit jelent
Azért nekem van pár hektár földem, de meló mellett kicsit sok. Viszont valamiből élni kell:-) Így sem érem magam utol soha... nincs idő festegetni, meg csinosítgatni. Amit muszáj, megcsinálom(csináltatom) rajta. Műszakilag legyen rendben...
Elég lehevert volt ez is...Csinálgattuk.De mint említettem éves szinten nem megy 5-10 üzemórát.Földjeim nincsenek így nem tudom mire használni.De szeretem s nem adnám el.Majd egyszer még jó lesz valamire..DD!Van egy Orosz pótosom is hozzá 3 tonnás billencs.Igazi gyönygyszem.Könnyű de masszív.
A 110-es 110 lóerőt jelent? Ezek mikori évjáratok? Nálunk a Tsz-ben van egy asszem 180-as. Már 10 éve húzták neki a lélekharangot, hogy tutira szétmegy, de még mindig dolgozik. Ezeket még nem 5 évre gyártották. (valamikor a 80-as évek végén vehették)
Jah, van:-) Apám talán 1x-2x pucolta is:-) már amelyikben van... A 80-asomban nem tudom, van-e:-) Ha eltömődik, akkor asszem elég furcsa hangja van emelésnél (nem biztos, hogy jól emlékszem). A régi 50-esünkben vagy nem volt, vagy már rég szét ment, de pucolni soha nem kellett...
Jó itt olvasgatni...Én sem tudtam,hogy van hidralika szűrő..Igaz az enyém nem nagyon megy mert nincs mit csináljak vele de imádom.Pöcc s indúl teljesen mindegy milyen az idő...
Helló Kari80! Egyetértek veled. Nekem ezek a 90-es szériás fiat traktorok a kedvenceim. bárcsak tudnék venni egy jó 180-ast. 110-es és 180-as is van a környékünkön, mindenki dicséri és szereti.
Az illetőknek volt egy Rába180 is, de azt is szétb*szták (szerintem fele karról azt sem tudták mire való:-D ):-) Most új New Holland van, kíváncsi lennék miket követnek el vele...
A faluban is volt olyan Mtz, amit újan vettek és kb 8 év után a gyári olajjal állt be a motor. A szerelőt azért hívták, mert állításuk szerint besz*rt a váltó:-) A szaki le akarta engedni az olajat a motorból(miután hamar rájött, hogy ott a gond), de csak egy kis piszkálás után jött le vmennyi sár:-) Azt mondták neki, hogy egy ideig töltögettek utána, aztán azt is elfelejtették:-)
Viszont ismerek olyan MTZ t ami 5 éve nem látott új olajat a motor sem . A féltengely csapágyak be sültek mert a váltó alján pocskolt kb. 5 l olaj . És dolgozott a tag vele.Most ,hogy ki fogytam a fáradt olajbol jó minőségű hurka zsírral potolta a hajtómű olajat .
Na tessék ! ezt a karbantartást megtenni bár mely nyugatival .
Teszteljünk le egy nyugatit , lehet JD , Fendt , stb .
:-) Nekem az öreg 80-as lecseréli maga a hidraulikában, még üzemóra előtt:-) A váltóban is motorolajat használok, ez van olcsón. Tsz-es gép volt, a váltóra ráköltöttem jópár tízezrest, de csak félig lett feljavítva. Szerintem sokkal kevesebb nem lesz az üzemideje a motorolaj miatt. (mifelénk úgy számolnak, hogy 1 motor=2 váltó, tehát kb 8000üó. motor= 3500+3500üó. váltó). Ha besz*rik, és nem lesz lóvé, akkor az öreg 50-esből donor lesz. A hátulja keveset ment, a váltó semmit, mindkettő még a régi jó minőségű cuccokkal lett feljavítva...
Nekem is van egy 82es hidam,de ahogy számolgatom lehet jó lesz tartaléknak egy 82es-be,mert sokszázezer egy 80as átalakítása még így is,hogy a híd megvan és a többit kell megvenni hozzá.
Sokan azt sem tudják hogy van benne hidraulikaolajszűrő, meg hogy a váltóba , hidraulikába is kell olajat cserélni, nem hogy azokat végigcsinálják amit írsz, aztán meg szidják az MTZ hog xar.
Meg sok fiatal mtz-ét már széthajtottak vagyis baja van. Ha nem lenne baja akkor nem adnák el. Tényleg jó állapotút nagyon nehéz találni (ritka mint a fehér holló) azért nagyon sok hirdetést meg kell nézni az országban keresztül-kasúl. És a használt árához adjuk hozzá a sok üzemanyagköltséget átírás költséget stb. Nagyon sok mtz-ét be se járatnak, mert drága a gázolaj, meg az olacserék meg ilyenek. Inkább hajtják és ha baja van akkor gariba megcsinálják, csak a szervízek se hülyék. Új mtz tulajdonosként ki az aki betartja a következőket: - 0 üzemórás traktor átvétele után az összes csavart áthúzgálja. - 30 üzemóra járatásig semilyen munkagépet nem akaszt utána,, csak üresen szaladgál vele - 30-60 üzemóra között esetleg üres pótkocsit húzgál, meg max künnyű boronával boronál, műtrágyátszór stb. - 60 üzemóránál motorolajcsere. - 60-120 üzemóra között végezhető mindenféle munka de csak óvatosan pihentetve - 120 üzemóránál motorolajcsere - 120-240 között egy picit jobban terhelni vagyis kevesebb pihentetéssel munka - 240 üzemóránál komplett olajcsere mindenhonnan. - 0-240 üzemóra között 60 üzemóránként hengerfej utánahúzás és szelepállítás. Mi 1994-ben vettünk egy vadi új T-25-öst és így járattuk be. Soha semmi baja nem volt csak egy hátsó féltengelyt (anyaghibás volt) kellet gariba cserélni, de azt kicserélték. Ha így csinálnák akkor sokkal jobb kép alakúlna ki az mtz-ékről. Egy nyugati XY márkájú 10 millás traktornál ha ugyanez elő lenne írva akkor megcsinálnák, mert nagyon drága gép volt szlogennel.
Hát igen , lehet jobban jársz ha eladod a hátsókerekest és veszel egy négykerekest. Meg ugye elég sok meló 2 embernek 1 kemény nap de inkább több, + az anyagbeszerzés is egy csomó idő.
Bocs neked van igazad! Pár feles multivitamin után már nehezen megy a számolás a számológéppel. :))) A paspírmunka meg 0 azaz nulla forint. Bármelyik mtz értékesítő ingyen megcsinálja. Aki pénzt kér érte annál nem is vennék mtz. A fiatal gazda támogatást ingyen be tudod adni az interneten, mert formanyomtatvány az egész. És neten is be lehet adni. Egyszerű a kitöltése. A pályázatkészítők 80%-a így csinálja jó pénzért.
Mindet össze vetve ! Ha konkréte új szerűt akar venni valaki. Soha nem fogom meg érteni miért ér 1Mill. val kevesebbért egy leharcolt nem ismert traktor ? Továbbá olyan árakat mondanak a használtakért , hogy ha az amortizáciot számolnám fordított arányban, az újra akkor 10 - 15 Mill .ft nak kellene lenni .
Nem azt mondom hogy nem jól számol, csak nem értem, de lehet hogy arra gondol hogy a géptámogatás mellé még lehet dolgokra pályázni pl.természetvédelmi terület tisztán tartása meg ilyenek és úgy már lehet féláron, csak hogy ilyenekbe benne legyünk, komolyan oda kell tenni magát az embernek.
Hát nem nagyon szándékozunk az elkövetkezendő időben ilyenekbe belépni csak a tám. miatt! Mi is érdeklődtünk már az ilyen támogatásdiról és le is mondtunk róla. Én pl 6-7 millával a zsebemben biztos nem új MTZ-t vennék. Igaz egy használton nincs már garancia de én már egy használtnak is összetenném a két kezem. Annyi biztos 6-7 millánál már inkább több minden kisebb dolgot vennék. Vagy használt nyugatit. De az általam leírt dolgok mind csak tervezés, ábrándozás szintjén vannak, de egy kicsit elgondolkodtatott a téma a mostani MTZ árakkal kapcsolatban, és erre az álláspontra jutottam.
Egy biztos ! Van ismerősöm , és nem kamuzok ! Akinek van 2 db új 892.2 MTZ és egyik azt mondta majdnem ingyen van . ja és szavahihető emberke! Ezek szerint Szabi , jól számol.
Hát ezt én sem értem hogy jött ki Szabynak 3 milla, mert ha az áfát vissza kapja akkor marad a 6 milla nettó ár és abból jön le 25% állami tám. akkor marad 4.5, de az sem annyi mert van egy csomó papírmunka sok-sok 10ezerért.
De ha ad valaki egy 10 éves MTZ ért 2 - 3 Mill. akkor nem értem a gondolatmenetet ,hogy a Szabi említett ,felállással miért nem ad egy újért annyit? Hisz hozzá jön a garancia stb. Most is csak azt mondom így nem értem , miért vennék használtat ?
Ez nem egészen így van , mert ha őstermelő vagy akkor a leadott terményre 12% kompenzációt kapsz , és a vásárolt anyagok után (műtrágya, vetőmag,gépek stb) nem igényelhetsz vissza áfát, ha áfakörös vagy akkor kapsz a leadottra 25%-ot és akkor igényelhetsz vissza áfát a vásárolt cuccokra ha a külömbözet van , tehát te többet költöttél mint kaptál, minuszos meg minden évben csak nem lehetsz mert előbb utóbb a körmödre néznek. Tehét ha csak mezei őstermelő vonál akkor is 11,2ft-ot kaptál volna az almádért.
Az áfát vissza lehet igényelni. Áfakörbe kell belépni. Vagy vállakozóvá válni. Termény eladásnál jól jön az a pár % plusz bevétel ha vállalkozó vagy. Nálunk pl léalma őstermelőként 10Ft/kg vállalkozóként 12,5Ft/kg 6millás gép 25% államitámogatással: 6milla+áfa:7,5milla 6milla 25% támogatás: 1,5 milla. Áfa vissza:1,5 milla. Vagyis 3millióért van egy új mtz-éd és garancia is van. Egy használt mtz-én nincs garancia.
Üdv. Igen az áfa, még ha fiatal trakit veszel akkor is alig találni olyat ami nem áfás , 3 millás gépnél 750000. De én már számolgattam ha áfakörös lennék , akkor sem volna jobb, ki van ez találva.
Viszont nagyobb birtokméret esetén egy ilyen pl Igaz az alaktrész még nagyon drága a nyugati-traktorokhoz, ennyi a buktató benne, mert egy nyugatinál egy kisebb javítás árából egy MTZ-t kompletten fel lehet javítan.i
Plusz ÁFA azért azt ne felejtsd el! Hirdetésben hajtott MTZ-ket baráti áron lehet találni (kb 4 millió, vagy szöghajtásos 2,5) Tehát azokért megadnám azt az árat simán, de sajnos nekem az MTZ újonnan nem ér meg 7 mikulást!
És milyen lenne az amiért meg adnád a 6 Mill . Azonos telesítményűről tudok , meg azt is ,hogy sokkal Xarabbak . igaz olcsóbb . Úgy kérdezném : 6 Mill ért milyet vennél ?
Nem foglalkozom velük! Amúgy is nem biztos, hogy kapnék, a másik meg ne ellenőrizzenek 5-6 éven kersztül mindent a támogatás miatt. Ha majd valalmikor lesz valami belőle akkor egy pár éves MTZ-t kell venni elfogadható üzemórával! Új traktorért nem szabad ennyire kiköltekezni, hogy még van pár hiányosság is! Nekem nem jók a kilátásaim, ezért nem támogatósdizok és nem adok MTZ-ért 6-7 milliót.
Már nem sokára kapható lesz 920.4-es mtz is. Kétfajta motorral van szerelve: DEUTZ és .3-as továbbfejlesztett motor. Elektromos befecskendezésűek és Euro 4-es normát tudja mind a két motor. Ha jól tudom ezek már a magasnyomású motorokhoz hasonlítanak. 1221.4-es 6hengeres mtz-ét már láttam élőben a tavasszal. A .4-es mtzéknél az orosz motor jobb teljesítményre képes mint a deutz.
Elméletileg D-240-es motor az alapja. De a gyárilag turbós mtz-éknek(892, 952, 1025 stb) a blokkjának és hengerfejének a belső kialakítása más mint a szívó motoroké. A hűtés és a kenés miatt. A teljesítményt meg a turbó által benyomott plusz levegő és anyaggal változtatják.
Csak azért mert az 50-es nem erre való, meg hát nem is hajt az eleje. :-/ És én személy szerint 82-sre se tennék. Aminek szerintem érdemes turbóval + löketet adni az a 820.1, .2-es. Ja azt tudja valaki, hogy a turbós 892, 952-es motornak melyik szívómotor az alapja? Mivel úgy tudom az 1025-snek a 82-sé...
Az a baj az orosznak, hogy álltában is hamar romlik a minősége. Bocsánat a MADE IN USSR azok nem rossz minőségűek. A MADE IN UKRAINE azok a rosszak. Az utcákban tavaly vettek egy nem tudom milyen ukrán gumit az mtz-ére olcsó volt 52ezer db. A múltkor láttam és ki volt repedezve. Úgy nézett ki mint az én VOLTYRE orosz gumim 20évesen. Olcsó húsnak híg a leve. A jó minőségű VOLTYRE orosz gumi majdnem annyiba kerül mint a Taurus gumi. Ja a Taurus már nem Magyar hanem lengyel gyártmány. Tavaly kivitték a nyíregyházi gyárból a mezőgazdasági gumi abroncsgyártó sorokat Lengyelországba. Nyíregyházán már csak a Michelin márkájú személygépkocsi gumikat gyártják 16 colos méretben. Az orosz és ukrán gumikra 1év gari van a Taurusra meg 5év.
Azért kérdeztem, mert 45cm mélyre lenyomott ekénél a kormánylemez, hogy fordít? Mert ha emlékeim nem csalnak ott már csak túrkál, de nem fordít. Majd egyszer képet tegyél fel róla.
Nekem most pár évig biztos, hogy az orosz marad fent (feltéve, ha össze nem repedezik, vagy el nem durran). Jóval kevesebbet megyek vele, mint anno apám, meló mellett nincs idő maszekra. Mostanában mintha az orosz gumik sem lennének olyan tartósak, mint régen, nem? Ezek is kezdenek hamar megrepedezni. Régen az orosz 30 évig is gumi volt...
Az orosz 15,5R38-as gumi szélessége 394mm. A taurus point7 szélessége 400mm. A taurus nagyobb bordái miatt látszik szélesebbnek, de valójában csak 6mm a különbség.
Két hete szereztem a kollégámnak A jumz-65-re két zsír új Taurus Point7-es gumit 90ezer volt darabja. Az orosz eredeti orosz gumi meg 86-88ezer körül mozgott.
Ja és a ruszki előnye meg,hogy nem annyira vékony az oldalfala,nem olyan sérülékeny,viszont hidegben olyan mint a vaskerék,nyáron meg kopik mint a kréta.
Nekünk van ,volt orosz is,taurus is. A taurus talán annyival jobb,hogy országúton nem ráz annyira. A sártörő borda is csak bizonyos nedvességig jó,aztán a taurus is ugyanolyan. Szerintem megéri azt a 15ezer pluszt.
A titok szerintem a bordák közti mintában, és az extra ballonosságban van:-) Viszont ezért is nem bír ki 20 évet:-( És a trágyaszóró súlyát sem. Nekünk 8 év után szétrepedezett belül, dörzsölte a belsőt. Keveset ment aszfalton, így a fele minta még mindig rajta van.
Szerintem az oroszok még csak most próbálják leutánozni az öntisztító profilt, nem tudom, mennyi sikerrel. A minta legalábbis már olyasmi, mint a Taurusnál. Írhatna vki a tapasztalatokról ezeknél az új orosz gumiknál.
Mert amikor a ruszkival kaparsz a sárban, nem dobja le magáról. Egykét fordulat után olyan, mint a henger:-) Szóval lehet rúgadtni doszt. Az apám, mikor Point7-est vett (megjegyzem drága is volt) eleinte mindig felhasalt vele. Az amint kifordult a földből a gumi, a mintája egyből letisztította magát (kidobta a sarat). Ezért mindig teljes profilban fog a talajban. Így kb 1 teljes fordulat után, ha nem jött arrébb a pótkocsi szinte majdnem fel is hasalt. Ezért a vontatás nehéz terepen úgy nézett ki, hogy megrántotta a kocsit, ha nem mozdult , akkor egyből új nyomon rá kellett fogni. De szántásnál nagyon hasznos volt, kevesebbet kapart szerintem (nyálkás placcon főleg). Az az egy baja van, hogy nagyon drága. És mostanság nem telik rá. Szerintem aki már használt ilyet az tudja miről beszéltem az előbbiekben.
Mihez képest? Kell egy uj bölcső a híd fölé,egy másik irányítókar a kormányműre,egy spec esztergált tengelycsonk a hajtásházba,hogy ne kelljen széthuznod az egészet,nameg a híd,a kardánok a közbenső támasz,meg a hajtásház a váltóra,ill kellhet még egy fogaskerék.
Azért, hogy pl. kevesebbet egyen, meg nem bánnám, ha középkötött talajon vinné az orosz ekét 30 cm-ig (tudom, hogy ahhoz + súly is kéne) , bár amikor gyökér (petrezselyem) alá szántok 45 cm-re úgy is le kell venni 1 fejet, de a fogyasztás itt sem mindegy....
Mármint arra gondolok, hogy mifelénk a jó ragadós talajon ha valaki pl fát hord, és kapar a sárban. A 80-as vagy megdöglik, vagy úgy nyomod neki, hogy elrúgja magát. Az 50-es viszont alacsony fordulaton is pöfög vígan. És szerintem emiatt jobban is húz. Point7-es guminál ez lényeges is:-) Mert az biz ledobja a sarat, nem olyan , mint az úthenger ruszki. Igaz traktorozni is újra kell tanulni vele:-)
De az említetteket nem azért mondtam ,hogy bár kinek a lelki világába gázoljak ez MTZ forum . A sokszor említett kényelem és esztétika az , amit meg kell fizetni ha azokat választja. Ezt tudjuk mink is .
Még egy ! Ma mesélte agy kolléga , ment ki két fendt trakikhoz . Szőlőben ketten vontatták a két késes altalajlazítót . Az egyik le robbant , mivel könnyü a traktor nem tudtak vele tovább dolgozni . Rá akasztották a 892 MTZ re egyedül dolgozza a talajt . a két tag mag eszi a kefét , mert ahogy említetted a drága gépezet nem tud annyit mint kellene.
Egy hasonlót már tavaly én is meséltem. Ez korábbi sztori kb 5évvel ezelőtti. Van egy fickó itt nálunk elég jól ment neki egy mtz-80-asa volt vagyis van még. Úgy döntött pályázat hitel stb vesz egy 80 lovas öszkerekes Jd-6110-est. Akkor 4 mtz-ét vett volna az árából. Ugyanazt a munkagépet húzta (3-as IH eke, FFT-20-as tárcsa stb) Mint az mtz. Vitte is szépen a gép stb ezzel nem volt gond. Csak egy bibi volt, hogy a tankot majd összehorpasztotta a JD annyira zabált. Kb.10 literrel evett többet mint az mtz hektáronként. Ennyit mondott a JD-ről a tulaj: " Kúrva nagy ára van a kényelemnek és ezen kívül semmivel se tud többet mint az mtz." Fendt Vario 412 mifelénk homok földön 34liter/hektár fogyasztás. Igaz a mondás "Üres gyomorral nem lehet dolgozni!" :)
A lényeg : Van itt egy gazdának , tip nem tudom , kis tapos 4, 10 tárcsa . Azt a 820.2 húzta évek ig a 85 Jd a homokot nem tudta megdolgozni . Cseréltek melot majd ő szánt. Hát az sem ment neki . Itt a ház előtt van egy nyomós kút és a az a tag hajtotta az MTZ t aki Most a JDt . Vizet vételezett a srác és közben szentcségelt és mesélte a sztorit . Mondta , Ezt azért nem gondoltam volna ,hogy a 820 le iskolázza a JD 85 .
Volt itt egy embernek bukócsöves 50-ese, 550E nek a motorja volt benne, az adagoló nem volt piszkálva, a homok szántésba elhúzta vele a 32-es lajtát, csak egy herélt kipufogó volt rajta a "tuning".
Egyenlőre ennyi , majd hétfőn többet . Említettem ,hogy már vége volt a melonak. Az biztos , gyönyörűen megy a motor .Nem véletlenül piszkálgassák az üzmany. ellát . rendszert. És ugye van a 243 s és 245. 2 s tipusunál .
Tudod azt te is aki egyszer vezetett olyat , annak van a legtöbb véleménye . Te dolgozol vele te hallgass . Nemde . Érted ,hogy gondolom. Ki fejezetten figyelem ,hogy miket mondasz róla elhiheted . Vannak hibái de le lehet kűzdeni . Hogy ő ilyen lett ? fog változni , nem az utolsó verzio az biztos . Egyébként én is el tudnék mesélni egy JD - MTZ 820.2 sztorit amit sokan el sem hinnének , egy hete történt esemény igy a szántás közepén.
Engem nem untatsz a videókkal, sőt naponta nézem az indavideót, hogy nem töltöttél-e fel új videót. Erről a jó szokásodról le ne mondj! :))) Elmennék hozzád szívesen operatőrnek, de sajnos messze lax tőlem. Egy taraktor életében meghatározó szerepet tölt be az első gazdája! Legyen az mtz vagy John Deere az első napokban haza lehet vágni mind a kettőt, ha nem rendeltetésszerüen és az előírtaknak megfelelően van használva, kezelve. Egy baj van, hogy a dzsondérra jobban vígyáznak mert sokba került. Az mtz-ét meg ütik vágják "mert ez csak egy mtz" mondással.
Hááát igen,a tavasszal is volt itt egy pali aki ócsárolta hogy ilyen xar meg olyan xar ő tudja mert egyszer már vezetett ilyet.Egy biztos a motorját ebben a csolatkategóriában sem fogyasztásban sem teljesítményben nem veri semmi, egyébként engem nem igazán zavarnak a negatív vélemények én jól elvagyok vele.A képekkel és a videókkal kapcsolatban fentartásaim vannak hátha untatom a fórum olvasóit.
Az jó móka lehet..!:-) Az én lányom csak 3 éves...az unokákra várnom kell 1 kicsit még.......De addig is, egyedül gyakorlom a két tengelyes tóttal való tolatást, mert annak a magasságos atya úristennek sem megy úgy,ahogy én szeretném...:-) (...lehet hogy én is veszek 1 kis játék modellt,és azzal fogok a szőnyegen gyakorolni..:-)))
Ha zsír újak a kalapácsok,na jó, ha még nem nagyon kopottak akkor jobb a kalapács de nálunk 2-3 metszés után kuka, ezért használunk 2 garnitúrát. Y-kések vannak a videón.
Nem lesz az sokkal hangosabb, sőt szerintem az egyéb zajoktól föl sem tűnik, meg a zajosság függ az előtöltés álítástól is , de az átalakításhoz nem ártana egy 80-as vezérműfedél sem motortartó bakkal, a kompresszor helyét le lehet egy 5-6mm-es lemezzel fedni, meg 80-as olajhűtő mert a közvetlen befecskendezéses motorok jobban terhelik az olajat, a főtengelyen ha nincs súj attól a motor elbir 2000-es ford.-ot, addig ki lehet tekerni az 50-es adagolót de ez nem azt jelenti hogy mindig addig kell forgatni. Azért a 80-as motornak kicsit jobb a nyomatékleadása meg a fogyasztása de tényleg nem sok a külömbség, terhelés alatt később" fullad" meg.
Azért az Economic 540E kihajtás dologról nem szabad elfelejteni,hogy egy komoly vezérlés és elektronika van mögötte összehangolva a motor számítógépét az erőátvitelével,mi meg egyelőre itt MTZ viszonylatban beszélgetünk szerintem,amiről ugyanezt nem lehet elmondani,igy az ezres fordulattal simán halálba lehet küldeni egy masinát..
Szép estét. Szaby én teljes mértékben egyet értek veled, hisz a "modern" traktorokon is van 540E tlt, ami csökk. mot. ford.-ot jelent. Csak a lényeg hogy mindent ésszel kell csinálni.
üdv! hát pont ezt kérdeztem, de az, hogy hangosabb is lesz, az már sok, így is füldugóval dolgozom, mert máskülönben lefekvéskor is berreg a gép a fejemben:) Amúgy miért ne lehetne örvénykamrásra előtöltőt rakni? Tudok is ilyen megoldást! Kb 10 éve rakták fel
Üdv! 50-es örvénykamrás motorra nem lehet turbót rakni. Olcsóbb akkor az 550E motort kihozni belőle. A legegyszerübb megoldás, ha már úgyis hűvely+dugó csere lesz, hogy a 80-asét veszed(ezt úgyis meg kell venni, ha 50-eshez kell) vagyis ez eddig 0Ft pluszba. 80-as hengerfejet keritesz valahol mindennel együtt(szívótorkok, torokizzító, porlasztó) és ezis megvan kb 50ezerből ha bontóba veszed, még ha szerencséd van akkor 20-30ezeért beszámolják az 50-es cuccokat. A lendkerékkel nem foglalkozol úgy hagyod ahogy van legalább nyomatékosabb lesz a gép. Ez a játék max 50ezredbe van és számold ki 100liter gázolajból megmarad 5l. Mennyi idő alatt térül meg a beruházás. Ha jól számoltam fejbe kb 4-5ezer liter gázolaj elhasználása után. Én ezt tenném a helyedbe. Én nagyon bánom hogy 3évvel ezelőtt nem alakítottam át ilyenre az enyémet. De majd megfogom egyszer.
Leirom mégegyszer az 1000 TLT-ről tanácsoltakat. Nem kell a TLT 1000f/p-el pörgetni -én nem ezt irtam Csak át kell kapcsolni 1000 f/p-esre a TLT. És azt tanácsoltam, hogy a motort csak 1200 f/p-el hajtsa így a TLT 540 f/p körül forog. Ami azt jelenti, hogy kevesebb gázolajat fogyaszt a gép és csak könnyebb zúzásra ajánlottam mint pl.: Fű, kukoricaszár meg ilyesmire. Az ismerősőm már 2. éve így csinálja és érdekes a gépnek sincs baja és a szárzúzónak se. Csak meg maradt egy kevés pénz a pénztárcába amit a gázolajjal spórolt. Mert ilyen üzemanyagárak és felvásárlási árak mellett sajnos az ilyen kicsire is oda kell figyelni. A régi TSZ-es pilótákról ne beszéljünk- Tisztelet a kivételnek. Én ilyen embernek kölcsön se adtam volna a szárzúzót- erről ennyi a véleményem, ha meg elrontotta akkor csináltassa meg olyanra ahogy elvitte.
Ma adagolót, önindítót kéne cserélnem ,de nincs sok kedvem. Az adagoló már 3 hete kész, de mindig kellett a traki, és nem akartam munka közben tesztelni, hogy jó lett-e:-) Plusz egy hátsó gumi szerelésre is hivatalos vagyok, mert a kért trakin, a használatom után eresztett le:-)
Hehe, utoljára, mikor kölcsönkértem az eladás után, komoly napom volt vele:-) nem volt gyári kardánom. Kivittem egy új gyengébbet. Benne 8-as nyírócsavarral. Azután egész nap 3/4 gázon nyomtam (kézigázzal), semmi fordulatváltás. Elfogyott vagy 20 darab csavarom (4 hektáron) , mire végeztem:-) Elég volt egy kisebb barázda miatti sebességváltozás, és már röpült is a csavar:-) De akkor sem tettem bele erősebbet. Nálam nem a Tsz-es felfogás uralkodik, hogy mindent lehegesztünk, megfejelünk, aztán ha szakad , kalapálunk 2 nap.
Aztán a vége az lett, hogy egy jó ismerősnél maradt 1 évig. Az öregem el is adta neki, mert drága a maszek a szártépővel. Az illető el is intézte magának a hajtóművet: belement 2 méteres gazba, úgy, mintha 30 centis volna:-(
Csatlakozom a véleményhez. Volt egy VZ-3 szártépőnk. Ugye gyárilag 1000-esen kell hajtatni. A mienk, hogy 50-es is vihesse, cserekerékkel át lett variálva 540-re. 1x kérték kölcsön. A mókusnak hiába lett a szájába rágva, hogy ezt 540-el kell hajtatni. "Majd ő tudja!" A Tsz-ben is 1000-esen ment. Gondolom nem is a szokványos hangja volt üzem közben. Szét is pörgették a csapágyházakat. Veszélyes dolog a kölcsönadás:-( És a sajátnál is, ha 1x nem figyelsz a fordulatra, drága lehet...
Köszi a szakvéleményt mindkettőtöknek (Katalog&Szaby), marad akkor a régiben a dolog, max. ha majd nem bírok a bevételeimmel, teszünk rá egy turbót, oszt az is annyi....
Olvasd el a hozzászólásomat még egyszer a második sortól leírtam, hogy miért javasoltam az 1000-es TLT. Az ismerősöm 82-ese több 10 hektár után se romlott el és még az olajat se forrázta fel.
Egy nyugati ország véleménye alapján telj . ben ott vannak , fogyasztásban több tipus még a nagyobb hírű trakikat is fölül mulja . Ezt szak irodalom hozta ki.
Üdv! Az 560-as mtz paramétereit nézve lesz teljesítmény növekedés kb 62Le. Ez a könyv.
A valóságban fogyasztáscsökkenést fogsz esetleg észre venni. Max 5-10%-ot, de inkább 5%. Esetleg mégy egy picit nyomatékosabb lesz a gép.Ha nincs vízmelegítőd, meg torokizzítód. Akkor vehetsz egy rakás hidegindítóspray-t is. Ja és egy pár decibellel hangosabb lesz a fülke belülről, mert a közvetlen befecskendezéses motorok egy picit zajosabbak, keményebb a járásuk.
Őszintén mondom én nem alakítottam át . Pedig amit cseréltem blokkot az 240 es volt . Igy ha a főtengelyt meghagyod nem lesz változás . Az 560 paramétereit kell szem előtt tartani az átalakításhoz , akkor van pozitiv változás. Gyk . lag ugyan azt az öszvér motort kell össze hozni .
Üdv Katalog mester! Egy gondolattal játszom és a véleményét kérem. Az 50esem hüvelyezés előtt áll és arra gondoltam, hogy ha szerzek hozzá 80as hengerfejet szívótorokkal kompletten, akkor azzal raknánk össze, de a főtengelyt nem lehet pótsúlyozni és a lendkereket se cserélnénk, így meghagynám az 1800 max fordulatot. kérdésem a következő, így várható-e teljesítménynövekedés/ fogyasztáscsökkenés, vagy csak az indítás lesz nehezebb és az átalakítás drágább?
Bakker, vettem ma a vízmelegítőhöz időzítő kapcsolót:-( Az első mindjárt szar volt, délután kicseréltettem, ott kipróbáltattam, mire hazaértem, megint nem jó:-( Kínai sz*r... Ráadásul nem is a 700 forintost vettem, de már bánom, szarból jó lett volna az olcsó is:-(
Azt elfelejtettem írni, hogy amit a könyv leír, hogy több vödör melegvíz átfolyatása után tölthető fel meleg vízzel. Így ugyanazt értem el, mint a vízmelegítővel.
Próbáltam, kerti csapot kinyitottam slag bele a hűtőbe és feltöltés. Majd izzítás és indítás.Ugyanúgy indult mintha meleg vízzel töltöttem volna fel. Igaz én soha nem forrásban lévő vízzel csináltam. Ami a bojlerből kijött kb 60°C-os. Az 50-es könyv ezt írja a forró vízről:
Próbáld ki 1000-es TLT-vel. Fűnyírásra szárzúzásra bírja 1000-essel is és a motort nem kell pörgetni csak 1200 f/p körül és így is tudja a 540-et. Sok gázolaj megspórolható így. Gallyzúzásra 540-es kell. Egy ismerősöm így csinálja és bírja a 82-es ráadásul 280cm-es a szárzúzó és kalapácsos.
Én ezzel szemezgetek az 552-es után 175cm-es olasz gyártmányú hidraulikus oldalmozgatású kalapácsos fejekkel.
Ha 17 liter vizet forráspontig hevítel, az nem olyan könnyen fűlik le ! Nekem még nem volt olyan,hogy ezzel a módszerrel, ne indítottam volna be....bár milyen hideg is volt..És pont az a lényeg,hogy a víz, adja le a hőt a blokknak...és már megy is:-)
Be kellene indítani egy MTZ kipufogó, porral oltóból vállalkozást. Szerintem fogyna rendesen a kipufogó is, meg a porral oltók is. Sikeres vállalkozás lenne. :-)))
540-es vagy 1000-es Tlt-vel hajtod a szárzúzót? Neked van tapasztalatod mind a két késsel, szerinted melyiket lehet használni univerzálisan kukorica tarlóra, gallyra(max 2cm átmérő), fűre? Én a kalapácsosra gondolok.
Olcsó, de nem elég hatásos. :) Nekem is ilyen volt egy pár évvel ezelőtt. A meleg vizes technikának egy baja van mire a hengerbe és a blokkba megy a víz addigra lehül teljesen.
Ne erőltesd,mert az ugy bele van nőve vízkővel meg rozsdával oda,hogy a végén még elreped körülötte az öntvény és akkor b...hatod a blokkodat :S Melegíteni én még álmomban se mernék acélcsavart öntvény házban.
Nekem jó a gyári leeresztő csap helyére:-) Nem kísértem a sorsot, hogy esetleg beletörjön, vagy vmi. Ha néha le kell engedni a vizet, akkor meg a csövet lerántom, aztán ennyi...
Kösz az infót. A csavart sehogy sem tudtam kiszedni. Készíttettem rá dugókulcsot és egy 2m-es vacscsővel se bírtuk ketten meglazítani. Előtte gázolajjal ecsetelgettem, majd később csavarlazító spray-t is fújtam rá egy dobozzal és mégsem lazult. Ezért kérdeztem nincs-e valami technikája.
SZIA, MÁSZÓFOKOZATI HAJTÓMÜ A NEVE. UGY TUDOM 4 FOKOZATA VAN DE NEM BIZTOS LEHET HOGY TÉVEDEK. AZ 1 ÉS A HÁTRAMENETI FOKOZATOKKAL MÜKÖDIK. JA A CSAVARNAK NINCS SEMMI FORTÉJA ESETLEG BE VAN ROHADVA MET MÉG SOSEM VOLT KIVÉVE.
Köszi. Ez is soltvadkerti tárcsa. FFT-t szerettem volna, de egy maszek 750-ért akarta legyártani, Gyáriban kb 1,3 milla. A soltvadkerti 300ezer volt mindennel együtt. Meg én egy fügesztett tárcsát jobban ki tudok használni kiskertekben a forgolódás miatt.
Kösz , értem, van itt nálunk is ez a tip egy két embernek. Drága hozzá az alkatrész? Az IH-hoz képest milyennek találod? Nem csak alkatrészárban hanem munkában is, érdekelne a külömbség.
Háááát találkoztam már sokkal jobbal is, de szegény ember vízzel főz. Laza,középkötött talajokon még elmegy de sajnos nálunk abból nagyon kevés van,lehetne nehezebb is,nagy tömegű kuk-szárat csak tárcsázás után szántunk vele, húzni viszonylag könnyű kapni hozzá mindent,nem mélyszántó eke.
Szabi . Ha ismered az FF-T tárcsát az az oldalazó . Nyugodtan mehetsz középen a tárcsa akár a fától 20 cm re megy . Sőt Vigyázni is kell ne hogy elkapja a fát ha nem középen mész vele.
A gyári lemezből hajlított U-gerendának látszó elemeket kicserélte rajta mind, a rugókötegeknél 3-3 gumibak van rakva. A plató oldal, nem akarok hazudni nem tudom pontosan de úgy 130-140 cm azthiszem. 16/70-20-as gyári ballonos gumikkal használja. A plató oldalt télen megcsinálja alul nyílósra.
Kösz. A csoroszjákat mi nyomja a földnek? Mert gondolom a hantos földön ezek nem ugrálnak annyira, mint a csúszócsoroszjások. A tárcsákat tartó szár sima cső? A tárcsák milyen átmérőjűek kb? Úgy látom, talán megoldható lesz a dolog, ha felhasználom a régi tölcséreket... Ígértek lajtára való tárcsákat rászegecselt csapággyal 2ezerért. Az mondás szerint 30 centi átmérő körül van.
Hali! Tudnál csinálni pár fotót a tárcsás soroszjáiról? Nagyon megköszönném. Tervezem a régi gépem tárcsásra való átalakítását. Ezért érdekelne a gyártó megoldása a vetőmag kijuttatására, a csoroszja földre nyomásásra és a magtakarásra.
150.000 volt, 2,5m széles, 21 soros :) 2 telezsák tritikáléval nem töltöttem tele a magtartályát:) kb 15 éves pontosat nem tudok.) ezzel sokat nem vetettek, ismerőstől vettem. 80.000 ért lett volna egy agyonhasznált gép, amiben jó pár száz hektár volt:)
Mi volt az ára, mik a paraméteri(hány soros, milyen széles, hány literes a magtartály vagy hány mázsa búza megy bele és mennyi idős), ha nem vagyok indiszkrét.
Üdv! Ez a pótkocsi a haveromé, csak segítettem neki a fuvarban meg a szedésben. Azért magassabb mert több rugó van alátéve, meg több gumibak(azt hiszem 2 helyett 3db). A kamion gumi az elsűllyedés és a teher miatt van rajta. Az nem billentő autómata, hanem billentés segítő. Mikor a gödörbe kell a léalmát billenteni akkor az ajtót vízszintesen tartja meg, a platóval egy síkba, nem csapódik le. A lemez meg azt a célt szolgálja, hogy az alma ne guruljon a pótkocsi alá. Csodájára jártak az ősszel. 1perc alatt billentés és ajtózárás megtörtént és fordultam is vissza a mérlegre. Egy titka van a billentésnek, hogy előbb kb félig oldalra billenteni a platót majd utánna kiütni-kinyítni az ajtót. Így az alma sebességétől és a súlyától vízszintesen marad vagyis az alma súlya nem nyomja le az ajtót. Mikor az alma levan billentve akkor is majdnem vízszintesen marad az ajtó. Így 1 ujjal felvan hajtva. Teljesen véletlenül sikerült így megcsinálni. Eredetileg csak a könnyű(1emberes) ajtó felzáráshoz lett terveze és ez lett belőle. Ezzeket a pótkocsikat nehéz megrokkantani, mert még anyagból készültek és túl vannak méretezve.
Jah, az én 60-11-esemen is a hátsó rugó hátsó tartóbakja után lefelé konyul az alváz:-( Talán 3-5 centit... Remélem forgalomba helyezéskor nem kötnek bele... Elég öreg pót, 83-as...
Nálunk van egy traktoros aki HW60-11-es pótkocsival 13-14 tonnákat szállit legyen az gabona, kukorica, műtrágya stb. Elvileg ennek a pótkocsinak gyárilag 6 tonna a raksúlya.
Üdv! Ez egy HW80-11-es pótkocsi. Almára van csak így felmagasítózva vagyis a plusz drótos magasító. Így volt rajta 136,8 mázsa alma + a pótkocsi súlya ami 32 mázsa körül van. Az a baj, hogy mifelénk a KPM már papuccsal méri meg a pótot, igaz nem mindig, engem még nem mértek. De egy ismerősőmet megbüntették 300ezerre a túlsúly miatt. De hallottam már olyat is, hogy a rendőr a mérlegházhoz kisér és ott ellenőrzi a súlyt.- ezt még csak hallottam pletyka szinten.
Üdv . Igen , nem jó félgázról vagy teljesről egyből leálítani, nem szabad indítás után teljes fordulatot adni, és hát pl. szántás közben ha meg kell álni nem szabad leálítani hagy forogjon alapjáraton mig egy picit vissza hül. De ezek a dolgok vonatkoznak a szívómotorra is, csak a turbósra határozottabban.
Üdv kisbivaly ! Engem érdekel a torokizzítás témaköre . Honnan, miből lehet tudni hogy jól működik-e? Kulcs elfordításával a műszerfalon az izzószál jól beizzik ,az önindítóm külön nyomógombon van . Fojtószelepet kell használni mellette ? Milyen arányba kevered a gázolajat benzinnel ?
Igen a turbós motor egy picit több odafigyelést érdemel mint a 80-as. Pl. leállítani se szabad egyből meg kell várni míg visszahűl a turbó. Az alapjárat meg 900 alá ne menjen.
Én lejjebb engedem a 80-as motornál, kicsit sokallom ha ezerrel pörög alapjáraton. Én konkrétan a turbós motornál lennék kíváncs, de gondolom a turbó miatt nem lehet 9 alá engedni.
Tudom, hogy neked nem kell elmagyarázni, de ha valaki visszaolvas azoknak próbáltam leírni aránylag érthetően. Volt benne munkavédelem is. :) Nekem is fordult már elő egy párszor és a 2. pont szerint röffentettem be a gépet. :)
Azért gondolom, mert minálunk ilyen nincs a kezelésiben írva. Ám ha zsírzod csak keveset adj neki, mert ellenkező estben még a hűtővízbe is kerülhet zsír!
Eddig nem foglalkoztam vele. Amit elbírt húzni. Most mát jobban odafigyelek mióta a rendőrök rászálltak a túlsúlyra és 300ezer-nél kezdődik a bírság. Ősszel ilyet húztam Vaja-Vásárosnamény között a 41-esen. Több volt mint 9000kg. :)
Az újabb vízszivattyúkat már nem lehet így zsírozni. Nekem a kinyomócsapágy zsírzógombja a vakcsavarba van építve gyárilag és valami cső megy be a csapágyig. Nem tudom mert még nem kellett széthúzni. (hála istennek)
Hát igen a vízszivattyúm már egy őskövület, a kinyomócsapágy elég kényes ha túl sok a zsír akkor biztos megzsirozza a tárcsát és akkor teljes a csőd, lehet széthúzni.
Egyedül is be tudod indítani: 1. Indító motor mellett állsz és egy csavarhúzó segítségével összezárod az indítómotort és a másik kezeddel meg befogod a légszűrőt. Persze indítás előtt a kézigázt beállítod és meggyőződsz, hogy üresben van a gép, meg a kézifék be legyen húzva. 2. Panorámás mtz-énél jobb oldalon állsz a levegőszűrőnél az egyik kezeddel befogod a levegőszűrőt a másikkal meg indítózol a kulccsal.
Télen hidegbe indítás előtt nem árt a hidraulika szivattyút kikapcsolni, mert azt is forgatja az indítómotor.
A legtöbb vízszivattyún már nincs zs gomb de ha van rajta nem árt neki de alkalmanként legfeljebb 2-3 löket, a kinyomócsapágy az kényesebb dolog kell zsírozni de abba is csak 3-4 löket mert ha kinyomja teleszór mindent.
Nem tudom, mert a kisebb karbantartásokat a faterom szokta csinálni. Ha az emlékeim nem csalnak akkor olajcserénél szokta zsírozni, de majd megkérdezem.
Köszöntök Mindenkit. A fojtószelepről még annyit nem árt a beállítást is ellenőrizni (bovden) láttam olyat hogy gyárilag csak 3/4 részét zárta a szívócsőnek,persze hogy nem indul,ezért biztosabb az általad írt "kézrátétel" ha van segítség.
Én most cseréltem újfajtára a thermosztátot, ha visszalapozol pár oldalt meglátod a képeket. A thermosztátra 70°C van ráírva, de 60°C-nál kezd nyitni vagy van bele olyan ami azthiszem 87°C-nál nyit.
Üdv! Kérdésem a következő lenne, lehet e automata termosztátot szerelni '93-as évjáratú 80-asba, olyat mint ami az új kettes és hármas szériában található? Illetve ha valaki már csinált ilyet annak mi a tapasztalata.
Olyan kérdésem lenne, hogy ti szoktátok zsírozni a vízszivattyút? Az enyémen van zsírzógomb a szijtárcsa mögött pár centivel. Pár hónapja nyomtam bele zsírzópumpával, elvileg 60 üzemóránként kellene ezt írja a kenési táblázat. Meg a kinyomócsapágyat?
Szia Szaby! Ott a fojtószelep mellet volt gyárilag egy kis tartály abba szoktunk tenni egykis gázolajat benzinnel keverve és azt rászivja az izzitó kupra ha jó nincs az a hideg hogy elne induljon. Nem oktatni akarlak benneteket csak ugy mondtam. Üdv.
Lemerült az akkumulátor? Az 50-es motorban működik tökéletesen az izzítás? A 80-as motorban van a szívótorokban fojtószelep. Legközelebb úgy próbáljátok indítani, hogy a levegőszűrőt befogjátok kézzel és mikor a motor felpörgött vagyis a kipufogónál füst jelenik meg akkor elengeded. Így könnyebben indul.
Ma reggel a litván áttételes önindító nem bírta betekerni izzítás után a bátyám 50-sét(mondjuk az én 80-asomat se a gyári:))T150-el behúztuk utána megaz enyémet....)
szántásnál nem, és a tárcsánál sem a 892-es nél amikor már kopottabbak voltak a karok és a csapok mert akkor már volt valamennyi függőleges játéka,szélesebb m-gépnél pl kombinátor jobban követi a talaj egyenletlenségeit az ovális furatban.
Én nem szoktam átrakni. Egyszerűen a hidraulika kart feltolom úszóba és kész. De majd a héten kipróbálom az oválisba. Szántásnál szoktad használni az oválisat?
Igen, de még a sima 892-es is. De újat nem veszünk! Drága, és azon a pénzen használt nyugatit sem mert nincs akkora birtokméret, sem géppark. Nekem elég lenne egy ilyen MTZ is. :-)
Mindegy annyira nem is érdekel már! A lényeg ami követelmény lenne, hogy turbó legyen rajta és merevhidas legyen, bár utóbbit tudnám éppen mellőzni, de jobban szeretném a merevhidast. Az áttételes önindítóhoz annyi tanács, hogy azért már -9°C-nál nem baj ha egy kicsit rámelegítesz, mivel könnyen meg lehet felezni az élettartamát, és csak ha szükséges úgy indítasz keményebb minuszokban melegítés nélkül. Bár ha jól tudom ilyen hőmérsékletnél még a régi is betekeri az 50-es motort akkor pedig az áttételesnek bírnia kell. Csak javaslat....
16-17 km/ó, nálam a karok csak kihelyezett csatlakozókat működtetnek,a függesztőkarokat az erő/helyzet szab; karjával kell működtetni teljesen előretolva lényegében úszóba, eredetileg 560-as de már nagyon kopottak 2000-óta használom, csapágycsere azon kívül semmi.
Nem mert a miénken nincs fent ilyen. De úgy tudom betekeri, de amilyen hideg volt ma reggel is az nem jelent neki nagy gondot. Pont azért mert bír neki akkora fordulatot adni, hogy beinduljon. Az eredi önindító melegítés nélkül már 0°C-nál sem bírja betekerni!
A "traktoros"! Hány km/h val húzod a tárcsát? Mert a videón látom elég gyorsan mész vele. A hidraulika karok úszóba vannak rakva? Hanyas lapok vannak rajta és mióta használod a tárcsát? Mik voltak a hibái? Amúgy nagyon jó a videó! :)
Télen hidegbe -5°C alatt is jól tekernek ezek az indítómotorok vagyis gyorsabban forgatják a motort mint a a hagyományos indítómotorok? Mert nekem csak tető alatt van a gép de ajtó nincs rajta a gépszínnek.
Nem vagyok szaki, de szerintem is gyűrűtörés lehet... Sima olajfelhordás szinte mindenkinél jelentkezik. Elvileg vmi 1 percig lehetne csak alapjáraton járatni. Az enyém szinte soha sem meleg, de még nagyon nem égeti az olajat... Próbáld meg levenni a kipufogó csonkot, aztán meglátod, hogy esetlegesen melyik nyílás az olajosabb. Bár ez lehet csak akkor indokolt, ha pl a kipufogóból folyik már a motorolaj... A nagybátyámé ilyen, ha egész nap ketyereg csak, akkor megtelik a kipufogó olajjal, aztán volt, hogy szántásnál meg begyulladt:-) De őneki főzött a blokkja, azért ilyen...
Eladó a képen látható EB pótkocsira való hidromotoros gabonafelhordó. Hidraulika csövekkel együtt. Működőképes. Irányár: 50ezer Ft. Nem fix, csak irányár.
Várom az érdeklődéseket, akár itt, akár a 06/hetven 550 71 32 -es számon.
Ugyanilyen problémával találkoztam én is már,sokat jár alapjáraton nagyon a motor,illetve sokszor nem üzemmeleg egész nap. A hengerfejben a szelepvezetők megkopnak és a szelepszárak mellett bejut az égéstérbe a motorolaj. Az egyik ismerősé ha sokáig jár alapjáraton elkezdi nyomni a kipufogón az olajat.
Fakitermelést csinának vele... a kivágott fát húzzák be munkapadra. Eddig egyáltalán nem füstölt kéket, mos tha egy picit erőlködik(csak ha erőlködik) erős kék füstöt vág...Tehát ha nagyobb méretű fákat húznak vele(eddig még nagyobbaknál sem volt kék füst most a nagyobbaknál már gyakran...)
Üdv! Lehet gyűrűtörés, de akkor a hengerfej tetején a kartalnál az oaljank meg kell jelennie. Vagy porlasztó probléma miatt is füstülhet kéket. Valamelyik becsepeg. Folymatosan vagy szakaszosan nyomja nagy terhelésnél a kék füstöt?
Üdv! Kösz a képeket. Lementettem. Ottót én is ismerem sok alkatrész vásároltam tőle annó a mátészalkai piacon. A 24V csak elképzelés volt, nem biztos, hogy megvalósítom. De a kisönindítő vétele több mint valószínű, hogy meglesz még az idén.
Én terménydarálót hajtok 1000-es fordulatu kardánnal, úgy 1-1,5 órán át, közel 3 éve a motor mindig 1800-at pörög és semmi károsat nem vettem még észre.
Üdv Mindenkinek.Igen vadkerti, a lemez megakadályozza hogy az első tag ne dobja át a földet a másik sorba valamint szamárvezető is ha balfax a gépész (megóvja a tőkét,karót a hátsó szélső laptól) töltöm róla videót majd felrakom.
Üdvözletem ! Értem . Megpróbálom valakihez elvinni akinek van nagynyomású mosója . Ráférne a mosás ,gyakorlatilag a hűtőnek csak a felső harmada 'tiszta' . :( Más. A tlt-ről hajtatott szalagfűrésznél mi a motor ideális fordulata ?? Úgy értem ami a motornak megfelelő hosszú ideig állandó fordulaton ?
Vagy szabi? A bátyámé ugyanilyen mint amit csabi mutat neked(ezek szerint nem szerb hanem litván), önindító. Bátyám kérdezi, hogy ma nagyon kéket füstölt az 50-ese, ereőlködött rönkhúzás közben.Mi lehet???Eddig nem füstölt ha erőlködött, most már kék füstöt vág.....Gyűrű??
Jó estét.Megjöttem a szántásból.Készíttetem képeket.Van 24V -os is.Szaby én a helyedben nem alakítanám át.Ha jó az aksid és kis önindítód van meg vízmelegítőd is,biztos beindul.Én nem alakítanám át.Generátor nem kel más.Csak 2 aksi 1 párhuzam kapcsoló,24V os önindító.Meg 1 kis vezetékezés.
Hát több variáció van. Szivattyú direktbe kötve a hidromotorral vagyis ha be van kapcsolva a tlt akkor hajt a hidromotor. Vagy lehet építeni bonyolultab rendszert is. Abba kell szivattyú+útváltó+hidromotor.
Ok kösz várom a fotókat. Ezzel a 20ezerrel elgondolkodtattál. Én akkor akarok cserélni ha az indítóm bedöglik vagyis már nem akarom felújjítani. De lehet 24V-os rendszerre alakítom át. Ebből az indítóból van 24V-os is? Mi szükséges 24V-ra alakítani? Amit tudok. 2db akkumulátor min 100Ah-ás, párhuzamkapcsoló meg vezetékek. Ha párhuzamkapcsolót építek be akkor csak az indítómotor kap 24V-ot más elektromos dolog 12V-ot kap? A generátort kell e variálni vagy maradhat így ahogy van?
én is szeretnék építeni-építetni egy ilyen tlt-ről hajtott hidraulika rendszert ami egy hidromotort hajt meg . segítséget kérnék ,mert addig jutottam el ,hogy a 6 bordás fejet rágyártatom az új hidraulika szivattyúra + szerzek egy kb 20-30 litere tartályt az olajnak de itt elkapart a gondolat menetem.
Nálunk a cégnél a bálabontó gép a saját hidraulika szivattyúját használja, de plussz olajtank van még neki és egy olajhűtő ventilátorral, még így is melegszik egy kicsit. Ha ez a 80-as bedöglik, akkor másikra van akasztva, de nagyon felforrósodik az olaj benne, mert azon nincs se hűtő és plusz tartály, ahol még hűlni is tudna, és terjeszkedni.
Hali Szaby.Nekem az 550-es ben van felező én építtetem be utólag.Kb 8 éve már.Verhetetlen a gép.Bálázáshoz,szántáshoz meg mindenhez nagyon jó.Sőt pótkocsival teherrel el indulni a legjobb.A kis önindítóhoz még annyit,hogy van az eredeti hologramos orosz.Azt ajánlom mindenkinek ha nem akar magnetiket venni.Az ára kb 20E.Bátorligeten.Én az idén 8db ott raktam fel.de még nem kelet 1 sem vissza vinni Ottóhoz.Ezért ajánlom.Megbízható.De mindenkinek jelzem nem lehet ész nélkül folyamatosan tekertetni.Kb 15mp csak aztán pihenő.Ha így indít sokáig meni fog.
Jó reggelt mindenkinek.Igen,azért kell a jó aksi mert ha gyenge akkor hiába van kis önindító rajta csak nyögve indul,vagyis sehogy.nekem 154-es aksi van plusz izzítás.Vízmelegítőm az nincs.Védet helyen tárolom az mtz-zét.
Én 3 napja vettem, bátyám kb 2 hete. Mondjuk sztem az enyém jobb álapotban van , 10 orrsúly is van rajta, az övén egysem(erdőn nem volt neki szerencsés, volt mikor két keréken járkált vele faterom...., egy nagyobb tölgyet kellett pl behúzni a munkapadra.) én az enyémmel még kb 10 percet mentem..)
Nem tudom hova vitték el, tavaly tavasszal akartam megvenni 450 volt az ára. Reggel megnéztem(előtte este tették fel hirdetésbe) délután 1kor mentünk már nem volt meg.
Értem. De van egy B terv is hogy a gépre komplett hidro hajtást teszek vagyis kiépítem a hidraulikát rá és a Tlt-ről hajtatnám a hidraulika szivattyút és direktbe működne. Mikor a Tlt be van kapcsolva akkor megy a munkagép ha nem megy a tlt akkor a munkagép is áll. Ez csak egy elképzelés. Valószínű marad az eredeti terv ahogy a képen látszik.
Kössz ! Hogy beraktad ezt a linket,nem is tudtam róla...nagyon örülök neki !:-) Én 1 ezrest szeretnék..de arra nincs lehetőségem sajnos:-( Viszont 1 kis 28-ast, kifogok keríteni magamnak...Az 550-es mellé..hmmm..csak úgy..:-)
Jó estét! Holnap világoson megnézem mennyire koszos,olajsáros a hűtő. Ha lenne magasnyomású mosóm biztosan úgy járnák el ahogyan mondod ! :)) De nincs . Ahoz mit szólsz hogy jól beáztatni Brigéciollal, utána vízsugárral lemosni ?? Esetleg többszörösen ismételve .
A mai fa szállítás sikeresen lezajlott ,jól üzemelt a gép ,bár az olajszintet majd csak holnap világoson ellenőrzöm . :-)
A te 50-esedben van felező? Amúgy az 50-es és a 80-as között nincs nagy különbség Nyomatékban 10-15Nm csak Lóerőben meg kb 20Le, mert a 80-as motor csak 77Le körül múzsikál. A nyomaték a lényeg nem pedig a lóerő. Ugyanazt az ekét és tárcsát stb 50-es motorral is fogja vinni mint a tied 80-as motorral. A Te 50-esed 80as motorrla csak fogyasztásban lesz talán jobb 1-2 literrel szántásban.
Pontosan. Csak tudod a gép akkor romlott el mikor az öszi munka kellős közepette voltunk és az időjárás sürgetett. Így kapkodtunk egy kicsit és elnéztük a hengerfejet. Az 552E tulajnak nem való gép. Én is ismerek egy 550E mtz tulajt 8 évig nem cserélt benne olajat.
Köszi!Bátyám vett szalkán az 50-sére szerbet egész jól muzsikál...egy 240 Ah-s akksival...(az 50est ő nagykállóban vette330-rt de már 120-t költött rá, műszaki stb, és csak 50-es) úgyhogy én nem vettem rosszul az enyémet, mert ebbe beleülök és megy....