Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gáborkácska Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2575
Nemtudom, hogy mit kap a győztes, ez més nem derült ki, de szerintem semmit !
A végén ez a ciao nagyon ismerős !!!
Na szevasz. Gabesz
Előzmény: Alonso Mosley (2549)
Trebitsch Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2574
Chavo,

a kurblit bizony a motorblokkhoz, egészen pontosan a főtengelyhez csatlakoztatják, és még a régi zsigulikon is ott a kurblikörömnek nevezett mechanikus csatlakozópont, az ékszíjtárcsa rögzítőcsavarja van annak kiképezve. A lökhárítóban meg van egy luk, ahol be tudod dugni.

Amivel az F-1 motorokat beindítják, az egy gépesített kurbli. Más néven indítómotor... Ha lyól olvasom Mosley sporttársat, akkor lehet elektromos meghajtású is. Levegős meg tutira lehet, szerintem az a gyakoribb, mert a Hungaroringen láttam a palackokat, amiket kitalicskáztak a rajtvonalhoz.
A kompresszornak annyi köze van hozzá, hogy előállítja az indítómotort meghajtó energiahordozót, azaz a sűrített levegőt. Ugyanolyan tévedés azt mondani, hogy kompresszorral indítják a kocsikat, mint ha az elektromos indítómotornál azt mondanád, hogy a generátor indítja, merthogy az termeli a villanyáramot. Ezzel az erővel azt is mondhatnák nagyeszű riportereink, hogy kompresszorral húzzák meg a kerékcsavarokat, mert azt is egy kis légmotorral, a levegős kulccsal csinálják (olyat láthatsz akármelyik gumisnál, ők is azzal dolgoznak), és ahhoz is kompresszor adja a levegőt.
A kézi kurbli esetében az analógia az, hogy a hagymás rostélyos indítja be a motort, amit a kurblit kezelő szaki ebédelt, merthogy attól olyan jó erős... :)

Ez egy techniakai sport, legalább az egészen alapvető technikai fogalmakkal, elnevezésekkel illik tisztában lenni, és helyesen használni őket.
(Van amúgy másik kedvencem is: aszonta a Palik, hogy úgy füstöl az autó, mint egy Lada, mikor hibás a _kipufogója_.... :))))

Előzmény: Chavo (2565)
Degeczi Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2573
Ez erdekes, mert nagyon gyakran csak azert all ki vki, mert lefullad a motor egy kicsuszas alatt. Valoszinuleg szabalyok is tiltjak, kben mindenkinek lenne.
Előzmény: konor_ (2571)
konor_ Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2572
"Par eve az viszont az egyik csapat kocsijaiban volt onindito! " - helyesen:
Par eve viszont az egyik csapat kocsijaiban volt onindito!

bocs...

Előzmény: konor_ (2571)
konor_ Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2571
Most pontosan nem ismerem a szabalyokat, de szerintem csak sulycsokkentes miatt nincs onindito.
Par eve az viszont az egyik csapat kocsijaiban volt onindito!
A kocsi nem erte el a minimalis sulyt (van meg ilyen?) ezert nem (csak) potsulyokat tettek bele, hanem oninditot.
maul Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2570
Helló Mindenkinek!

Mint, már említettem volt szerencsém a Prost csapatnál vendégeskedni a Hungaroringen. A motort indító szerkezetre külön rákérdeztem, hiszen a média valóban a sűrített levegőt súlykolta mindenkibe korábban. Nos ez a motort indító szerkezet inkább egy "eletromos kurbli", és semmi köze nincs a sürített levegőhöz.Egy villanymotor pörgeti meg a "kurblit", amely valóban a főtengely kivezetett végével találkozik.

Röviden ennyi,

üdv: Maul

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2569
Én úgy tudom, hogy az F1 autókban van akku. Egyszer azt hallottam, hogy Prost azért esett ki, mert szétdurrant az akkuja. Valami villamos szakember biztos meg tudja mondani, hogy miért kell ide akku. Szerintem feszültség- és talán áramszabályzási problémák lennének, ha csak generátor lenne, de nem vagyok benne biztos.
Én sem értem, hogy miért nem tesznek bele önindítót. Az autók súly minimálva van, tehát ez azt jelenti, hogy tudnának az előírtnál könnyebb autót csinálni. Ha tudnának, akkor beférne még egy önindító is, hogy meglegyen az autó minimál súlya. Biztos van oka, hogy nem tesznek bele, mert az F1 konstruktőrök sem hülyék, de miért nem? Valami guru mondja meg nekem!
Előzmény: Kopasz (2567)
Wolverine Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2568
Üdv a díszes társaságnak!

Figyelembe véve az utóbbi versenyek bénázásait, még az is előfordulhat, hogy MH+EI kiesnek Malajziában és megint Heinz-Harald kolléga nyer... Márpedig így az utóbbi évek talán legjobb Japán GP-jére lenne kilátásunk...

Mellesleg a pilóták teljesítményét nézve én idén Frentzent tartom a legjobbnak, mögötte Ralf és Barrichello (utóbbi azért hibázott egyszer-kétszer idén), majd Badoer. Ellenvélemény?

Bye

Kopasz Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2567
Chavo!

A kurblival a főtengelyt forgatják meg, a tengely blokkon kívülre kivezetett végén van egy erre kiképzett fogadó rész. Végül is az indítómotor is ezt csinálja, csak fogaskerék áttétellel. Az F1-es autókból valami miatt kispórolták az indítómotort (talán súlycsökkentés, mert akkor akkumulátor is kellene, nem is kicsi).

Kopasz

Előzmény: Chavo (2565)
acel Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2566
Varjatok, Hill nem azert lassitott mert a homokrol eloztek?
Nagyon ugy nezett ki a dolog.
Chavo Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2565
Nem értem a gondodat! Tény, hogy süritett levegővel indítják a motorokat, de szerintem senki sem olyan barbár, hogy azt higyje ezt a hengerbe fecskendezik. Nyilvánvaló, hogy ezt a motor mechanikus megforgatására használják. Igazi, ősi neve valóban kurbli. Én mégsem tartom olyan baromságnak, ha valaki szerint kompresszorral indítják a kocsikat.
(Nyílván a kurrblit se a motorblokkba helyezték)
Előzmény: Trebitsch (2563)
Kopasz Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2564
Trebitsch!

Neked van igazad. Ennek a klasszikus szerzámnak van egy ősi neve: kurbli. Csak az F1-ben, meg a Cart-ban meg még ki tudja hol, ez már gépesítve vagyon, de attól még kurbli marad. OFF ON Apám első kocsijához - az első Zaporozsec változat volt - anno az oroszok kurblit is adtak tartozékként. Fő az önbizalom. -)))) OFF OFF Ahogy a versenyeket nézem, néha az F1-ben is elkelne. -)))

Üdv: Kopasz

Előzmény: Trebitsch (2563)
Trebitsch Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2563
Ez még a Dávid-Palik duó agysorvasztó hatása... Ők emlegették folyton, hogy indítanák kompresszorral a nemtudommijüket...

Szóval, kedves Fidusz. A kompreszor egy szép nagy masina, és sűrített levegőt állít elő. Ezzel még egyáltalán nem lehet beindítani semmit, csak jön a csövön.
A motorok indítására egy sűrített levegővel működő "légmotort" használnak. Ez nincs beépítve az autókba, mert sűrített levegő úgyis csak a box környékén van (palackban ki szoktak vinni egy keveset a rajtvonalhoz is).
Hanem az egyik szerelő odaviszi az autó végéhez, bedugja a tengelyét a megfelelő lukba, aztán megforgatja vele a motort, mire az beindul.
Nem a kompresszortól. Légmotortól, levegős önindítótól. Amikor palackról táplálják, kompresszor a közelben sincs...
A Palik meg a Dávid se értett jobban a dolgokhoz, mint a Jenő. De hogy ez a kompresszor így megmarad... Megehetné őket a rosseb.

Előzmény: Fidusz (2559)
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2562
Szerintem nem nagyon lehet emiatt Wurzot hibáztatni. Valóban tudott volna balról előzni (amennyire emlékszem a jelenetre), csak hát nyilván azt hitte, DH vmiért lassít egy kicsit, aztán menni fog tovább (azér' az nem tipikus, hogy egy kocsi az első kanyarban kileheli a lelkét, ráadásul minden látható jel -füst, gőz, lángok- nélkül). Mire észreve(he)tte, hogy nagyobb zűr van, addigra már kicsit behúzott jobbra, és akkor már tényleg nem tudott mást csinálni, mint még jobban elkapni a kormányt. Mondtak olyat is, hogy vki őt is meglökte 'turul, de nem tudtam eldönteni se a belső kamerája, se a heli képe alapján, tényleg így volt-e. De lehet, nagy volt a tumultus. Szokványos versenybaleset :)) Szerencse, hogy nem lett nagyobb baj. Az a legyalult gép elég hátborzongató volt...
Előzmény: rOver (2561)
rOver Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2561
"Utálom Wurz-ot!!!
Mert egy gátlástalan barom. Miatta meghalhatott volna Diniz.
Az RTL-en Lauda azt mondta: ilyen esetben nem arra kell kerülni amerre a forgalom van.
Elnézést a Wurzot kedvelöktöl.
"

Azt gondolom elfelejtette megemliteni, hogy a masik iranyba _nem tudott_ volna kerulni. Eleg nehez ilyen esetben befele kerulni. Es ugye ha hatulrol belehajt Hillbe akkor ugyanott van, ugyanis akkor ot loki be a forgalomba.
SZVSZ Diniz az auto tervezoinek a hibaja miatt halhatott volna meg.

Előzmény: Alex99 (2556)
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2560
:)))))
Gondókozzá' má' 1 kicsinyt...
Előzmény: Fidusz (2559)
Fidusz Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2559
Jó napot, jó szurkolást!

Ténylkeg flúgos futam volt. Viszont én is úgy tudom, hogy kompesszorral indítják az F1-es járgányokat. Kerékcserés lefulladásoknál már volt erre elég példa....

Előzmény: Gorcsev (2557)
telefonfülke Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2558
Felhívnám Chavo figyelmét arra, hogy jelenleg Frentzen a legjobb pilóta

a mezőnyben ! Csak abból kell kiindulni, hogy a Mercedes és a Ferrari

is jobb motorral, és több pénzzel rendelkezik mint a Jordan. Bár

mostanában bazi jó az ő autója is, de még mindig nem ér a másik kettő

közelébe. HHFnek mégis több pontja van mint Coulthardnak, és csak

12-vel maradt le Hakkinen mögött, bár nem sok hijja volt, hogy

becsusszanjon harmadiknak a 60 pontosok klubjába...
Na de egy szó mint száz, ha HHF egy olyan autóban ülne mint az Ezüst

Nyíl, ebben az évben nem lenne párja a mezőnyben. Irvine és Coulthard

meg tehetségtelenek. Amit elértek azt is csak azért sikerült nekik,

mert jobb autóban ülnek mint a többiek. Majd jövőre megmutathatja ír

barátunk, mire képes a Jaguarban (bár lehet, hogy mákja lesz, és ott is

egy bazi jó autót raknak alá). Bárhogy is legyen az álomcsapat akkor is

a '97-es Williams volt !!! (HHF + Villeneuve)

Gorcsev Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2557
Te, figyu, van jogsid? Ha igen, akkor keresd meg a könyvet, amiből a műszakira felkészültél (?!), az alapdolgoknak benne kell lenniük. Nézd át, aztán _utána_ kérdezz, ha még van mit :)))
Ps: ha nincs jogsid, akkor dettó :))
"ezekben a kocsikban nincs önindító!"
Attól még generátor van... Amúgy Degeczinek -még ilyen hülye nevet :))- igaza van: nyilván akksiról megy a dolog, több okból...
"Ezeket a mocskokat kompresszorral indítják!"
Aha... a gumikat meg levegőkulccsal fújják föl, nem? Esetleg légkalapáccsal dagadtra verik :)))?
Előzmény: Chavo (2553)
Alex99 Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2556
Hali!
Utálom Wurz-ot!!!
Mert egy gátlástalan barom. Miatta meghalhatott volna Diniz.
Az RTL-en Lauda azt mondta: ilyen esetben nem arra kell kerülni amerre a forgalom van.
Elnézést a Wurzot kedvelöktöl.
Egyébként Jenöt csak az RTL reklámszünetekben élvezem, de ez is elég. Ritka nagy állat.
A Stewart gyözelemnek örülök, mert jó volt nézni, ahogy ünnepeltek. Kis Schumit sajnálom, mert vasárnap szinte hibátlanul vezetett. Nem von le ebböl az sem, hogy neki nincs mit veszítenie.
Háttérinformációk (RTL) szerint a Ferrari azért stagnál, mert nincs megfelelö visszajelzés az autó karakterisztikájáról. Jellemzö, hogy Irvine boxbajövetele elött nem tudta megmondani, hogy milyen gumit kér.
Ez okozta a kavarodást. Kiváncsi leszek mit fog jövöre alakítani.
Hakki no komment. Az, hogy 2 pontot szerzett köszönheti a csapatnak, mert a második kerékcserénél teletankolták a gépét. Közben kiszámolták, ha néhány körön keresztül visszafogottan hajt, talán elég lesz a verseny végég a benzin.
Elég volt.
Szerintem az év eddigi legélvezetesebb versenye volt, leszámítva Wurz alakítását.
nohab Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2555
Csak annyit mondanék, hogy le a kalappal HHF előtt. Senki nem érdemelné meg a VB-címet rajta kívül ebben a mezőnyben az idei teljesítményük alapján. Teljesen Prost és Lauda stílusa, nem akar többet kihozni az autóból, de ami benne van, azt kihozza. Ha most célbaér, simán lehetne bajnok. Talán még így is, csak Häkkinen lehet ellenfele, szerintem Irvine-t simán elveri mindkétszer, max. a ponthátrányát nem dolgozza le.

MS-nek vigyáznia kell, a Ralf-HeinzHarald duó nagyon készül a nibusza megtépázásához...

Ákos

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2554
Kedves konor_!
Szerintem neki szárazt tettek. Aztán később kiállt megint vizesért, amikor másodszor eleredt az eső. Aztán megint szárazra. És őneki nem kellett bénáznia száraz úton az esőgumival...
Előzmény: konor_ (2548)
Chavo Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2553
Nade ezekben a kocsikban nincs önindító! Ezeket a mocskokat kompresszorral indítják!
(valószínüleg ezzel állítják elő a "tekintélyes nyomást" az üzemanyagrendszerben.)
Előzmény: Degeczi (2551)
Degeczi Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2552
Ja, RTL. Ugyan relativ jol megertem amit ott mondanak, de nem szeretem. Viszont annak, hogy megis inkabb ott nezem mostanaban csak az egyik oka jeno. Legalabb ennyire fontos a kepminoseg. Hatalmas a kbseg! Az MTV olyan a szep eles, kontrasztos RTL utan, mintha egy eletlenito filtert eresztettek volna ra. Es nem csak az ilyen ottani kozvetiteskor, mas helyszinekrol is (a magyart nem tudom, nem voltam itthon akkor, de lefogadom, hogy szebb lett volna az is).
Bar az is igaz, hogy az RTL-en meg epp csak az elso harom ert be a celba, mar jott is a reklam! Hogy az a.. #$@
Előzmény: TomTom22497 (2544)
Degeczi Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2551
A mechanikus meghajtas nem szabalyozhato tisztessegesen, ezert egy szabalyzott befecskendezesnek feltetele az elektromos pumpa. En azert tippelnek az akkurol hajtasra, mert mar az inditas elott elo kell allitani egy tekintelyes nyomast az uzemanyag rendszerben. Persze ha a generatorrol megy, akkor legfeljebb tovabb kell az inditoszerkezetet hasznalni, szoval vegulis lehetseges.
De a lenyeg vegulis az, hogy valoszinuleg van vmi leallitasi lehetoseg, nem hiszem, hogy csak lefullasztani lehet. Vagy hengerfejet kinyitva, a la Ebadta :-)
Előzmény: Chavo (2545)
Chavo Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2550
Nade ezt a tápszivattyút nem az akku hajtja, hanem a motor fordulata által keltett áram. Nem egészen ugyanaz. Előbbi esetben. ha leáll a motor, a benzin tölt feszt. Utóbbi esetben nincs probléma. megáll a motor, leáll az áramés a tépszivattyú is.
Hú de jófej vagyok!
Előzmény: mccheese (2546)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2549
Szeva PG!

Még mingig zabos vagy? :o)
Remélem neked sincs jó tipped! ;o)
Tényleg, mit is kap a győztes? Esetleg használhatja a levédett Go-go Brazilt?

Ciao

FanTom

Előzmény: Gáborkácska (2547)
konor_ Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2548
Igen, ezekkel tisztaban vagyok, de nem ugyanezt csinalta Irvine is?
Esogumi, szarazgumi...
Ezert nem ertem, hogy kerult Hakkinen ele.
Az is lehet, hogy osszekevertem az egyik boxbeallasat a Saloeval...
Előzmény: Abraka Dabra (2537)
Gáborkácska Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2547
Egyetértek veled ! Nagyon járt már a Stewart-nak egy gyözelem, habár én jobban örültem volna neki, ha Barrichello szerzi meg az 1. helyet !

Üdvözlöm Alonso Mosley régi ismerösömet!!!!

Go, Go Brasil !!!

Előzmény: TomTom22497 (2544)
mccheese Creative Commons License 1999.09.27 0 0 2546
A jobb kocsikban elektromos tápszivattyú van. És ugye ezek jobb autók :o)

Mcc

Előzmény: Chavo (2545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!